Mitähän noistakin uskoisi, vai eikö mitään?
"Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana. Kolme päivää myöhemmin hän sanoo, ettei ole vielä siellä ollut (Joh. 20:17). Ap. 1:3-12 mukaan hän nousi taivaaseen vasta 40 päivän kuluttua kuolleista heräämisestään."
Joku valehtelee
133
530
Vastaukset
- Anonyymi
Matteuksen mukaan molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta.
Matt. 27:44
Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.
Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei minkään rosvon kanssa hengailemaan paratiisiin.Sanan yksiselitteinen ilmoitus on,
että Jeesus kuoli
juuri vähän ennen Suurta sapattia
ja saatiin hautaan juuri ja juuri
ennen tuon Sapatin alkua
keskiviikkoehtoolla
ja vastaavasti
Hän nousi ylös
juuri ja juuri ennen
viikon ensimmäisen päivän alkua
eli lauantaiehtoolla
viikkosapatin päätteeksi.
Jeesus ei suinkaan
viivytellyt tuonelassa,
vaan julisti välittömästi voittonsa
ja otti tuonelan avaimet
ja vei heti koko Aabrahamin helman
saaliinaan Jumalan Paratiisiin,
jossa Jeesus oli
ryövärille antamansa lupauksensa mukaan
valmiina ottamaan vastaan ristin ryövärin,
kun tämä hetkeä myöhemmin kuoli.
Siis sekä Jeesus että ristin ryöväri
olivat Jumalan Paratiisissa
jo sinä päivänä, jona kuolivat.- Anonyymi
""Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana."
Jakeen merkitys riippuu täysin siitä, mihin kohtaan välimerkki laitetaan.
Alkukielessä ei käytetä välimerkkejä.
Välimerkit on lisätty paljon myöhemmin.
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."
Kyse oni futuurista eli tulevaisuuden tapahtumasta. Siksi oheinen käännös on parempi.
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana."
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."
Kyse oni futuurista eli tulevaisuuden tapahtumasta. Siksi oheinen käännös on parempi.
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa."Kansakoulun opettajani korosti oikeaa välimerkkien tärkeyttä. Hän käytti esimerkkinä seuraavaa lausetta:
150 vuotta sitten vanki anoi armoa:
Vastaus:
Armoa, ei Siperiaan.
Armoa ei, Siperiaan.
Pilkun paikka kääntää lauseen sanoman päinvastaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa."Niin, tuohan on juuri se selitys, jolla Jehovan todistajat perustelevat sitä, että ihmisen sielu ei kuoleman jälkeen mene minnekään vaan hajoaa ja herätetään henkiin vasta ylösnousemuksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa."Totisesti minä kirjoitan Sinulle tänään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansakoulun opettajani korosti oikeaa välimerkkien tärkeyttä. Hän käytti esimerkkinä seuraavaa lausetta:
150 vuotta sitten vanki anoi armoa:
Vastaus:
Armoa, ei Siperiaan.
Armoa ei, Siperiaan.
Pilkun paikka kääntää lauseen sanoman päinvastaiseksi.Alkukielessä ei ole mitän välimerkkejä. Lukeminenkin tapahtuu oikealta vasemmalle.
kalamos kirjoitti:
Totisesti minä kirjoitan Sinulle juuri nyt.
Aina kun Jeesus sanoi
"Totisesti minä sanon sinulle"
niin Hän ilmoitti jotain
hyvin merkittävää sanomaa.
Jeesus käytti tuota ilmaisua
yhdeksän kertaa.
"Totisesti minä sanon sinulle:
tänä yönä,
ennenkuin kukko laulaa,
sinä kolmesti minut kiellät"
(Matt 26:34)
Tuo on hyvin vakava sanoma.
Mutta ryövärin kääntymys ristillä
oli kaikkein merkittävin asia
koko evankeliumissa.
Se oli niin suuri asia,
että jos sitä ei olisi tapahtunut,
niin kukaan ihminen
ei koskaan olisi pelastunut.
Ei edes Jeesus olisi pelastunut,
vaan jäänyt hyljättynä tuonelaan
paholaisen ikuiseksi omaisuudeksi
samoinkuin koko luomakunta.
Ilman tuota ryövärin kääntymystä
ei olisi evankeliumia
eli ilosanomaa Pelastajasta
Jeesuksesta Kristuksesta
ollenkaan.
Siksi Jeesus käytti viimeisen kerran
tuota sanaa "Totisesti"
juuri tuossa yhteydessä.
Sen jälkeen Hänen
ei tarvinnut enää tehdä mitään
pelastaakseen maailman.
Kaikki oli täytetty.
Ja niin Hän saattoi vihdoin
antaa Henkensä Isän käsiin.
tänä päivänä
pitää sinun oleman
minun kanssani paratiisissa."
(Luuk 23:43)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuohan on juuri se selitys, jolla Jehovan todistajat perustelevat sitä, että ihmisen sielu ei kuoleman jälkeen mene minnekään vaan hajoaa ja herätetään henkiin vasta ylösnousemuksessa.
Niin, tuohan on juuri se selitys, jolla Jehovan todistajat perustelevat sitä, että ihmisen sielu ei kuoleman jälkeen mene minnekään vaan hajoaa ja herätetään henkiin vasta ylösnousemuksessa.
Me olemme energiaa,me emme katoa mihinkää.Meidät on luotu ja me menemme kotiin tämän matkan jälkeen.Katsomme olemmeko oppineet mitään ja myöhemmin me jatkamme matkaa elämässä jotta me oppisimme. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Aina kun Jeesus sanoi
niin Hän ilmoitti jotain
hyvin merkittävää sanomaa.
Jeesus käytti tuota ilmaisua
yhdeksän kertaa.
tänä yönä,
ennenkuin kukko laulaa,
sinä kolmesti minut kiellät"
(Matt 26:34)
Tuo on hyvin vakava sanoma.
koko evankeliumissa.
Se oli niin suuri asia,
että jos sitä ei olisi tapahtunut,
niin kukaan ihminen
ei koskaan olisi pelastunut.
Ei edes Jeesus olisi pelastunut,
vaan jäänyt hyljättynä tuonelaan
paholaisen ikuiseksi omaisuudeksi
samoinkuin koko luomakunta.
Ilman tuota ryövärin kääntymystä
ei olisi evankeliumia
eli ilosanomaa Pelastajasta
Jeesuksesta Kristuksesta
ollenkaan.
Siksi Jeesus käytti viimeisen kerran
tuota sanaa "Totisesti"
juuri tuossa yhteydessä.
Sen jälkeen Hänen
ei tarvinnut enää tehdä mitään
pelastaakseen maailman.
Kaikki oli täytetty.
Ja niin Hän saattoi vihdoin
antaa Henkensä Isän käsiin.
tänä päivänä
pitää sinun oleman
minun kanssani paratiisissa."
(Luuk 23:43)Mutta ryövärin kääntymys ristillä
koko evankeliumissa.
Miksi valehtelet?
Etkö tiedä mitä Kristus osoitti ja tarkoitti meille?
Luuletko,että tuo ryöväri oli kuin peli:) Isälle pojan kohtalosta.
Et taida tietää mikä oli ryövärin tarkoitus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa."Ei. Oikea Raamattu, se virheetön sanoo selvästi:
Luke 23:43 (KJB)
43 And Jesus said unto him, Verily I say unto thee, To day shalt thou be with me in paradise.
Paratiisi oli silloin tuonelan 'parempi puoli', toisen puolen ollessa helvetti, jossa kärsittiin liekeissä. Paratiisi ja taivas eivät koskaan ole olleet synonyymejä. Anonyymi kirjoitti:
koko evankeliumissa.
Miksi valehtelet?
Etkö tiedä mitä Kristus osoitti ja tarkoitti meille?
Luuletko,että tuo ryöväri oli kuin peli:) Isälle pojan kohtalosta.
Et taida tietää mikä oli ryövärin tarkoitus?Siis Raamatussa on
yhdeksän kertaa tuo
Jeesuksen käyttämä ilmaisu:
Ne kerrat, joilloin Hän käytti sitä,
sisälsivät erittäin merkittävän
ja äärimmäisen vakavan sanoman.
Tämä viimeinen tilannekuvaus on
ylivoimaisesti kaikkein vakavin.
MINUN KANSSANI
paratiisissa."
(Luuk 23:43)
Paitsi ryövärin
niin myös Jeesuksen itsensä
ja sen myötä koko luomakunnan
Pelastus Jeesuksessa
olisi ollut menetetty,
jos tämä jo VT:n puolella
ennustettu tapahtuma
ei olisi toteutunut
kirjoitusten mukaan.
Se, että kaiken pitää mennä
kirjoitusten mukaan,
ilmenee evankeliumeissa
koko ajan selvänä
punaisena lankana.
jotka miekkaan tarttuvat,
ne miekkaan hukkuvat.
Vai luuletko,
etten voisi rukoilla Isääni,
niin että hän lähettäisi heti minulle
enemmän kuin
kaksitoista legionaa enkeleitä?
MUTTA KUINKA SILLOIN
KÄVISIVÄT TOTEEN KIRJOITUKSET,
JOTKA SANOVAT,
ETTÄ NÄIN PITÄÄ TAPAHTUMAN?'
Sillä hetkellä Jeesus sanoi joukolle:
'Niinkuin ryöväriä vastaan
te olette lähteneet minua
miekoilla ja seipäillä vangitsemaan.
Joka päivä minä olen istunut
pyhäkössä opettamassa,
ettekä ole ottaneet minua kiinni.
MUTTA TÄMÄ KAIKKI
ON TAPAHTUNUT,
ETTÄ PROFEETTAIN KIRJOITUKSET
KÄVISIVÄT TOTEEN.'
Silloin kaikki opetuslapset
jättivät hänet ja pakenivat."
(Matteus 26:52-56)
- Anonyymi
Uuden Testamentin kirjoituksiin on eri ihmisille lisäilty jälkikäteen kaikenlaisia lauseita ja väitteitä. Kirjoittajia on paljon enemmän kuin mitä annetaan ymmärtää. Niitä tekstejä on vain laitettu sen ajan käytännön mukaan tunnettujen henkilöiden kirjoittamiksi, vaikka niin ei asia ole.
Esim. koko Markuksen evanliumin loppuosa on satojen vuosien perästä lisätty sinne kirkolliskokouksessa.
Eikä sen kirjoittajan nimeä edes tiedetä. Ei se ole Markus eikä Jeesus, vaan täysin tuntematon kulkumies, jonka teksti on kirkolliskokouksessa vaan lisätty evankeliumin loppuun.
Ei Markus eikä Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä, eikä pistättämään itseään käärmeillä, eikä väitä, että siitä ei ole mitään haittaa kun vaan uskotaan ja kastetaan, eikä Markus tai Jeesus lupaa mitään paranemista taudeista, kun vaan ojennellaan käsiä sairaden päälle.
Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla. Siksi sitä käännöstä vihataan, koska siellä paljastetan viitetiedoissa erilaisia puutteita, lisäyksiä, poistoja, mitä Raamatun käännöksiin on tehty aikojen kuluessa.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]"Mutta menkää ja sanokaa
hänen opetuslapsillensa
ja Pietarille:
'Hän menee teidän edellänne
Galileaan;
siellä te saatte hänet nähdä,
niinkuin hän teille sanoi.'
Niin he tulivat ulos
ja pakenivat haudalta,
sillä heidät oli vallannut
vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet
kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
(Mark 16:7-8)
On täysin mahdotonta,
että Markuksen evankeliumi päättyisi noin.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Mutta menkää ja sanokaa
hänen opetuslapsillensa
ja Pietarille:
'Hän menee teidän edellänne
Galileaan;
siellä te saatte hänet nähdä,
niinkuin hän teille sanoi.'
Niin he tulivat ulos
ja pakenivat haudalta,
vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet
kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
(Mark 16:7-8)
On täysin mahdotonta,
että Markuksen evankeliumi päättyisi noin.Valheellinen lisäys on tehty vasta 300-luvulla kirkolliskokuksessa.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] Anonyymi kirjoitti:
Valheellinen lisäys on tehty vasta 300-luvulla kirkolliskokuksessa.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Mieti nyt vähän:
"Niin he tulivat ulos
ja pakenivat haudalta,
vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet
kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
(Mark 16:8)
- Anonyymi
Koko sana "Testamentti" on täysin väärä käännös.
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhoja eikä uusia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Jeesus ei tehnyt itse mitään muistiinpanoja eikä kirjoittanut puheitaan ylös.
Kaikki on ihmisten kirjoittamia sepustuksia satojen vuosien perästä.
Jeesuksenkin suuhun on laitettu kaikenlaista. Jopa sellainen lause, että hän olisi sanonut tulevansa takaisin silloin eläneen sukupolven aikana.
Se on täysin ristiriitainen Jeesuksen muuhun opetukseen, jossa hän sanoo, että vain Isä yksin tietää hänen paluunsa ajankohdan ja päättää siitä. Jeesus itse eikä enkelit tiedä Jeesuksen paluun ajankohtaa."Katsokaa viikunapuuta
ja kaikkia puita.
Kun ne jo puhkeavat lehteen,
niin siitä te näette
ja itsestänne ymmärrätte,
että kesä jo on lähellä.
Samoin te myös,
kun näette tämän tapahtuvan,
tietäkää,
että Jumalan valtakunta on lähellä.
Totisesti minä sanon teille:
tämä sukupolvi ei katoa,
ennenkuin kaikki tapahtuu."
(Luuk 21:29-32)
γενεά = suku, sukukunta, sukupolvi
genea
Tuossa lopunajan puheessaan
Jeesus puhui siitä sukupolvesta
joka on elossa silloin,
kun Hän tulee takaisin maan päälle
ja perustaa Valtakuntansa.
Ja tätä ei koskaan tapahdu,
jos Israelia ei ole olemassa.
Siksi paholainen on yrittänyt
jo kahden tuhannen vuoden ajan
tuhota sen totaalisesti.
Mutta Viikunapuun ihme tapahtui
ja Israelin suku on tänäkin päivänä
vielä olemassa ja osittain vieläpä
jälleen isensä maassa.
Ja niin voi toteutua kaikki se,
mitä Jeesus tuossa
lopunajan puheessaan
sanoi tapahtuvaksi tuon
sukukunnan
yhden sukupolven aikana.
Ja se on
"tämä sukupolvi".- Anonyymi
Niinpä, "he-ma" han sen kommentissaan hyvin kiteytti.
- Anonyymi
Ryövien ja muiden lahkolaisten puheet taivaassa käymisestä ovat pelkkää eksytystä.
Joh.3: 13 "Ei astu kukaan ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."- Anonyymi
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. AamenJumalan lähestymiset oli mahdollista vain silloin erämaavaelluksen aikana Ilmestysmajassa jonne Leeviläiseet papit saivat mennä ja kun Pyhä Henki oli tempelin kaikkein pyhimmässä osassa.
Jeesus kun kuoli, niin Pyhä Henki poistui temppelistä ja Saatana hyppäsi temppelin harjalta sinne sisälle, repäisi esiripun edestään pois ja julisti itsensä Jumalaksi, Jeesukseksi ja Pyhäksi Hengeksi.
Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. AamenEli olematon.
- Anonyymi
Senhän piti olla jumalan poika eikä ihmisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. AamenEmävalheen perään on syytä kirjoittaa , aina Aamen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senhän piti olla jumalan poika eikä ihmisen.
Jeesuksesta käytetään erilaisia nimityksiä. Joosefin poika, Daavidin poika, Jumalan poika, Ihmisen poika. Riippuen vähän asiayhteydestä, mistä puhutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksesta käytetään erilaisia nimityksiä. Joosefin poika, Daavidin poika, Jumalan poika, Ihmisen poika. Riippuen vähän asiayhteydestä, mistä puhutaan.
Mutta nehän ovat valheita koska ei se voi olla kaikkien poika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on kaikkien noiden poika, joksi häntä on kutsuttu kaikilla niillä nimillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukulaisuus tekee sen pojan statuksen sen ajan kielenkäytössä.d
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukulaisuus tekee sen pojan statuksen sen ajan kielenkäytössä.d
Esim. kaikki ihmisen on perisynnin vuoksi paratiisista karkotetun Aadamin perillisiä.
Yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntiä Raamatun mukaan.
Jeesus on siinnyt Jumalan Hengestä, vaikka muuten oli tosi ihminen, joten hänellä ei ole perisynnin taakkaa kannettavanaan. Sama Johannes kirjoittaa näin:
"Sen jälkeen minä näin,
ja katso:
taivaassa oli ovi avoinna,
ja ensimmäinen ääni,
jonka minä olin kuullut
ikäänkuin pasunan puhuvan minulle,
sanoi:
'Nouse ylös tänne,
niin minä näytän sinulle,
mitä tämän jälkeen on tapahtuva'."
(Ilm 4:1)
- Anonyymi
Raamattu on täynnä ristiriitoja.
https://www.youtube.com/watch?v=G0jakZXApcg- Anonyymi
Pitää käsittää, että ne kirjoitukset ovat vanhoja, tuhansia vuosien takaisia tapahtumia, sen ajan kieli on erilaista kuin nykyinen kieli.
Raamatussa on monta eri henkilön eri aikaan kirjoittamaa kirjaa. Kirjakokoelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää käsittää, että ne kirjoitukset ovat vanhoja, tuhansia vuosien takaisia tapahtumia, sen ajan kieli on erilaista kuin nykyinen kieli.
Raamatussa on monta eri henkilön eri aikaan kirjoittamaa kirjaa. Kirjakokoelma.Ei silti selitä kielestä riippumatta ristiriitoja. Nämä raamatuntutkijat usein lukevat alkukieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei silti selitä kielestä riippumatta ristiriitoja. Nämä raamatuntutkijat usein lukevat alkukieltä.
Monet Raamatun alkukielen tuntijatkin ovat jo nielaisseen jonkin lahkon heresiat, mihin heidät on aikanaan eksytetty liittymään jäseneniksi. Lahkot dumppaa uudestikasteissa ihmiseen vierasta henkeä, jota on vakea saada lähtemään pois.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. - Anonyymi
Monet ristiriidat on ihmisen päässä ennen kuin asiat alkaa valjeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ristiriidat on ihmisen päässä ennen kuin asiat alkaa valjeta.
Harvat ja valitut on kuitenkin ne, jotka Raamattua oikein ymmärtää.
Noin seitsemän vuosikymmentä
on takana, enkä vielä ole löytänyt
Raamatusta yhtään ristiriitaa.
Antaisitko kaksi kohtaa Raamatusta,
jotka ovat mielestäsi keskenään ristiriidassa.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Noin seitsemän vuosikymmentä
on takana, enkä vielä ole löytänyt
Raamatusta yhtään ristiriitaa.
Antaisitko kaksi kohtaa Raamatusta,
jotka ovat mielestäsi keskenään ristiriidassa.Näitähän on lukematon määrä, kannattaisiko perehtyä raamattuun vähän tarkemmin, kahdeksannella vuosikymmenelläsi.
"Jeesus kantoi ristinsä itse Golgatalle (Joh.) tai sen kantoi Simon (Matt.). Molemmat ryövärit herjasivat häntä (Matt.) tai vain toinen (Luuk.). Hänet ristiinnaulittiin 3. hetkenä (Mark.) tai 6. hetkenä (Joh.). Kaikki neljä evankeliumia luettelevat eri tekstin (INRI) Jeesuksen ristiin. Eri henkilöt (1-5 kpl, monta eri versiota) huomaavat hänen heränneen kuolleista, ja tällöin kivi oli jo vieritetty haudalta tai sitten ei, enkeli oli haudan sisäpuolella, ulkopuolella tai ei lainkaan paikalla, naiset puhuivat tapahtuneesta kahdelle, kaikille tai eivät kellekään. Pyhä henki tuli opetuslapsiin kuolleista heräämisen tapahtuessa tai vasta ylösnousemuksen jälkeen. Herännyt Jeesus nähtiin ensi kerran kolmessa eri paikassa evankeliumista riippuen ja häneen sai koskea tai ei saanut koskea." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitähän on lukematon määrä, kannattaisiko perehtyä raamattuun vähän tarkemmin, kahdeksannella vuosikymmenelläsi.
"Jeesus kantoi ristinsä itse Golgatalle (Joh.) tai sen kantoi Simon (Matt.). Molemmat ryövärit herjasivat häntä (Matt.) tai vain toinen (Luuk.). Hänet ristiinnaulittiin 3. hetkenä (Mark.) tai 6. hetkenä (Joh.). Kaikki neljä evankeliumia luettelevat eri tekstin (INRI) Jeesuksen ristiin. Eri henkilöt (1-5 kpl, monta eri versiota) huomaavat hänen heränneen kuolleista, ja tällöin kivi oli jo vieritetty haudalta tai sitten ei, enkeli oli haudan sisäpuolella, ulkopuolella tai ei lainkaan paikalla, naiset puhuivat tapahtuneesta kahdelle, kaikille tai eivät kellekään. Pyhä henki tuli opetuslapsiin kuolleista heräämisen tapahtuessa tai vasta ylösnousemuksen jälkeen. Herännyt Jeesus nähtiin ensi kerran kolmessa eri paikassa evankeliumista riippuen ja häneen sai koskea tai ei saanut koskea."Tuo on totta. Rehellinen ihminen tunnustaa, että Raamatussa on paljon ristiriitaista tietoa ja erilaisi väitteitä.
Valheen hengen saanut lahkolainen kiemurtelee kuin käärme.... Anonyymi kirjoitti:
Näitähän on lukematon määrä, kannattaisiko perehtyä raamattuun vähän tarkemmin, kahdeksannella vuosikymmenelläsi.
"Jeesus kantoi ristinsä itse Golgatalle (Joh.) tai sen kantoi Simon (Matt.). Molemmat ryövärit herjasivat häntä (Matt.) tai vain toinen (Luuk.). Hänet ristiinnaulittiin 3. hetkenä (Mark.) tai 6. hetkenä (Joh.). Kaikki neljä evankeliumia luettelevat eri tekstin (INRI) Jeesuksen ristiin. Eri henkilöt (1-5 kpl, monta eri versiota) huomaavat hänen heränneen kuolleista, ja tällöin kivi oli jo vieritetty haudalta tai sitten ei, enkeli oli haudan sisäpuolella, ulkopuolella tai ei lainkaan paikalla, naiset puhuivat tapahtuneesta kahdelle, kaikille tai eivät kellekään. Pyhä henki tuli opetuslapsiin kuolleista heräämisen tapahtuessa tai vasta ylösnousemuksen jälkeen. Herännyt Jeesus nähtiin ensi kerran kolmessa eri paikassa evankeliumista riippuen ja häneen sai koskea tai ei saanut koskea."Tuttuja katkelmia kaikki.
Ei mitään ristiriitaa.
Totisesti minä kirjoitan Sinulle myöhemmin.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Tuttuja katkelmia kaikki.
Ei mitään ristiriitaa.
Totisesti minä kirjoitan Sinulle myöhemmin.En kaipaa venkoiluasi, selvissä asioissa, ymmärsitkö?
Anonyymi kirjoitti:
En kaipaa venkoiluasi, selvissä asioissa, ymmärsitkö?
Tunnustan, että olen venkoillut,
kun olen toistanut yhtä lausetta,
joka on aina päättynyt eri aikamääreisiin.
"Totisesti minä kirjoitan Sinulle tänään."
Olen toistanut tuota lausahdusta,
jotta lukijat huomaisivat,
kuinka mieletöntä on väittää,
että Jeesus olisi ristillä
viimeisillä hetkillään lausunut
tuollaisen itsestään selvyyden.
"Totisesti minä sanon Sinulle
tänä päivänä"- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta. Rehellinen ihminen tunnustaa, että Raamatussa on paljon ristiriitaista tietoa ja erilaisi väitteitä.
Valheen hengen saanut lahkolainen kiemurtelee kuin käärme...." Rehellinen ihminen tunnustaa, että Raamatussa on paljon ristiriitaista tietoa ja erilaisi väitteitä. "
Jos evankeliumit (1-4) olisivat samasanaiset tai täysin samansisältöiset, ne eivät olisi silminnäkijäkertomuksia, eivätkä varhaisimpien kirkolliskokousten oppineet olisi niitä sisällyttäneet Raamattuun.
Sisältö voi vaihdella myös erilaisen näkökulman perusteella. Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus kantoi ristinsä itse Golgatalle (Joh.) tai sen kantoi Simon (Matt.). Molemmat ryövärit herjasivat häntä (Matt.) tai vain toinen (Luuk.). Hänet ristiinnaulittiin 3. hetkenä (Mark.) tai 6. hetkenä (Joh.). Kaikki neljä evankeliumia luettelevat eri tekstin (INRI) Jeesuksen ristiin. Eri henkilöt (1-5 kpl, monta eri versiota) huomaavat hänen heränneen kuolleista, ja tällöin kivi oli jo vieritetty haudalta tai sitten ei, enkeli oli haudan sisäpuolella, ulkopuolella tai ei lainkaan paikalla, naiset puhuivat tapahtuneesta kahdelle, kaikille tai eivät kellekään. Pyhä henki tuli opetuslapsiin kuolleista heräämisen tapahtuessa tai vasta ylösnousemuksen jälkeen. Herännyt Jeesus nähtiin ensi kerran kolmessa eri paikassa evankeliumista riippuen ja häneen sai koskea tai ei saanut koskea.""Ja kantaen itse omaa ristiänsä
hän meni ulos
niin sanotulle Pääkallonpaikalle,
jota kutsutaan hebreankielellä
Golgataksi."
(Joh 19:17)
"Ja matkalla
he tapasivat kyreneläisen miehen,
jonka nimi oli Simon.
Hänet he pakottivat kantamaan
hänen ristiänsä."
(Matt 27:32)
Kesken matkan
Jeesuksen uupuessa
sotilaat pakottivat
kyreneläisen miehen
kantamaan Jeesuksen ristiä.
- Anonyymi
Täällä on monenlaista sotkijaa liikkeellä. Ap. t. 13:10-11 varoittaa sellaista harjoittavia.
- Anonyymi
Paratiisi oli maan päällä, sielä kasvoi puita ja vastaavaa.
Paratiisi turmeltui perisynnissä, eikä sitä ole enää.- Anonyymi
Raamatun mukaan kuolleet eivät mene minnekään paratiisiin, vaan Tuonelaan ja Kuolemaan ja henki menee Jumalan luokse taivaaseen, joka hengen on ihmiselle antanut. Mitään erillistä paikkaa "paratiisia" ei enää ole olemassa.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
4. Moos. 16:33
Näin he vaipuivat kaikkineen elävältä Tuonelaan; maa sulkeutui heidän jälkeensä, ja he katosivat Israelin kansan keskeltä.
Raamatun mukaan Tuonela ja Kuolema ovat eläviä olentoja ja siksi ne kirjoitetaan Isolla kirjaimella. Molemmat voivat liikkua paikasta toiseen.
- Anonyymi
Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei mihinkään kadonneeseen "paratiisiin" murhamiehen kanssa hengailemaan.
Kristuksen kärsimys ja korotus
1.Piet.3
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
19 Ja niin hän myös MENI JA SAARNASI VANKEUDESSA OLLEILLE HENGILLE,
[1. Piet. 4:6]
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
22 hänen, JOKA ON MENNYT TAIVAASEEN ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.
[1. Piet. 4:6] Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.- Anonyymi
Ei pelkällä kasteella pelastuta.
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.Kristukseen kastetulla on liiton lahja Pyhä Henki, jonka yksi ominaisuus on uskominen.
- Anonyymi
"Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei mihinkään kadonneeseen "paratiisiin" "
... meni tuonelaan = hautaan
Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei mihinkään kadonneeseen "paratiisiin" "
... meni tuonelaan = hautaan
Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista.Jeesuksen hauta oli kallioon hakattu huonetta muistuttava tila maan päällä. Sinne oli seinille tehty lavetteja, johon kuolinvaatteisiin kääritty ruumis laitettiin.
Tuonela on täysin eri paikka. Tuonela on erisnimi, siksi se kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Tuonelassa on erilaisia osastoja, jonne ihminen joutuu kuoleman jälkeen.
Rikas mies joutui pahalle osastolle Tuonelassa.
Aabraham oli hyvien puolella Tuonelassa. Lasarus pääsi hyvälle puolelle Tuonelassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.Kasteessa Kristuksen omaksi pestään ensin synti pois ja vasta sitten ihminen voi saada uskon Hengen lahjan.
Siksi Jeesus käski ensin kastamaan syntisen ihmisen ja vasta sitten kastetulle eli kristitylle tulee opettaa käskyt ja kehotus niiden pitämiseen. Jeesus ei kehota mihinkään käännyttämiseen uskoon, kuten usein hoetaan. Oikea usko on kasteen jälkeen saadun Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- Anonyymi
Paratiisi oli osa maan päällä olevaa aluetta, jossa kasvoi puita ja oli eläimiä.
Ei sitä enää ole olemassa. Koko maa on saastunut perisynnin vuoksi.- Anonyymi
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
- Anonyymi
Hallusinaaniot voivat antaa voimakkaita vaikutelmia ihmisen psyykessä, joita hän uskoo taivaassa käymiseksi.
Huumeet, LSD antoi ihania henkikokemuksia ja taivasmatkoja
ja vain kun ihminen kiihotetaan hurmoksen tilaan uskonlahkoissa.
Borat meni Amerikassa helluntailaisten kokoukseen ja meinasi tulla hulluksi.
Heti kun alkaa kuulua ääniä tai laulua päästä ja valot vilkkua silmissä, niin kiireesti terveydenhoidon ammattilaisten puheille. - Anonyymi
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä kristuksen morsiameksi sillä seurauksella, että toiset pastorit tappoivat hänet.
- Anonyymi
Hihulien höpö höpö juttuja.
- Anonyymi
Uskonlahkot tuottaa paljon uskontojen uhreja. Uskontojen Uhrien auttavan palvelun perusti helluntailaisuudesta eroon päässyt mies.
- Anonyymi
Lopulta ihmisten säilytyspaikat Kuolema ja Tuonela hävitetään, kun ihmisestä tulee ikuisesti elävä olento tuhatvuotisen valtakunnan ja viimeisen tuomion jälkeen.
Ihmiset laitetaan kahteen eri jonoon:
Toistet jatkoon, toiset ei jatkoon.
Raamatun mukaan vain Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitetty ihminen voi päästä ikuiseen elämään Kristuksen kanssa. Sitä tarkoittaa, että kaste pelastaa ihmisen ikuiseen elämään. Pelastus liittyy ikuisen elämän saamiseen.- Anonyymi
Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti perisynnin vuoksi.
Perisynti ei poistu ihmisestä katumalla eikä uskomalla, vaan ainoastaan Kristillisessä kasteessa Jumala pesee sen synnin lajin pois juurisyineen kaikkineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti perisynnin vuoksi.
Perisynti ei poistu ihmisestä katumalla eikä uskomalla, vaan ainoastaan Kristillisessä kasteessa Jumala pesee sen synnin lajin pois juurisyineen kaikkineen.Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan Kristuksen ruumiin jäseneksi.
Kastaa pitää.
Siksi Saatana vastustaa lapsien kastamista Kristuksen ruumiin jäseneksi.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
- Anonyymi
Miksi tuo 40 päivää liittyy myös Venukseen.
https://www.astro.fi/blog/22133/kevatpaivantasaus-ja-venuksen-tahtipiste- Anonyymi
Olisko Jeesus ollutkin 40 vuotias, kun kuoli. Syntyi Venuksen kautta ja lähti sen kautta?
Kun kahdeksan vuoden sykli toistuu viisi kertaa, se muodostaa 40 vuoden Venuksen jakson - Anonyymi
Palstan aihe on Raamattu. Ei mikään astorologia ja okkultismi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah. Raamattu on astrologiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miika 5:11
Minä hävitän taikakalut kädestäsi, ja niin ennustajat kaikkoavat luotasi.
Sak. 10:2
Mutta kotijumalat puhuvat valheita, ennustajat näkevät valhenäkyjä, kertovat joutavia uniaan, lohduttavat tyhjillä lupauksilla. Sen tähden kansa harhailee kuin lammaslauma uupuneena ja kurjana. Paimenta ei ole. [Jes. 8:19, 53:6; Valit. 2:14] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miika 5:11
Minä hävitän taikakalut kädestäsi, ja niin ennustajat kaikkoavat luotasi.
Sak. 10:2
Mutta kotijumalat puhuvat valheita, ennustajat näkevät valhenäkyjä, kertovat joutavia uniaan, lohduttavat tyhjillä lupauksilla. Sen tähden kansa harhailee kuin lammaslauma uupuneena ja kurjana. Paimenta ei ole. [Jes. 8:19, 53:6; Valit. 2:14]Jeesus on esiintynyt Venuksen aamutähtenä ja ehkä myös iltatähtenä.
- Anonyymi
Hes. 13:6
Olemattomia näkevät, perättömiä ennustavat ne, jotka sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt. Ja he vielä kuvittelevat, että Herra toteuttaa heidän ennustuksensa!- Anonyymi
Mitä on nyt, niin sitä on ollut ennenkin. Ei uutta auringon alla.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on nyt, niin sitä on ollut ennenkin. Ei uutta auringon alla.
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.Lahkojen hurmostilaisiin rukouksiin ei tule mitään vastauksia, vaikka kuinka siellä meuhkaisivat.
1. Kun. 18:29
- Anonyymi
Perinteinen kristillisyys ja sakramentit eivät enää riitä tämän ajan ihmiselle.
Pitää saada kovempaa kamaa. Pää pitää saada sekaisin hurmoshengistä.
Mitä on nyt, sitä on ollut aikaisemminkin.
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.- Anonyymi
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Raamatussa uskoa tarkoittava sana tarkoittaa uskollisuutta eli kuuliaisuutta totella Jumalan sanan käskyjä, kieltoja ja kehotuksia. Oikea uskominen liittyy aina tekemiseen. Ei se ole irrallinen asia, kuten siitä on sellainen tehty.
Pelkästä uskosta puhuminen irrallisena asiana johtaa helposti harhaan. Sillä ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan mihin uskoon tahansa.
Lääkärilehdessa hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoa saada ihminen tulemaan lahkon uskoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Raamatussa uskoa tarkoittava sana tarkoittaa uskollisuutta eli kuuliaisuutta totella Jumalan sanan käskyjä, kieltoja ja kehotuksia. Oikea uskominen liittyy aina tekemiseen. Ei se ole irrallinen asia, kuten siitä on sellainen tehty.
Pelkästä uskosta puhuminen irrallisena asiana johtaa helposti harhaan. Sillä ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan mihin uskoon tahansa.
Lääkärilehdessa hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoa saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.Jeesuksen veli Jaakob oli Jerusalemin seurakunnan johtaja. Luotettava todistaja. Hän ei hoe yksin uskosta mantraa, vaan puhuu, kuten Jeesus oli häntä opettanut.
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
- Anonyymi
Oliko jaakoppikin jumalan poika?
Jeesuksen piti olla ainokainen poika.- Anonyymi
Jeesuksella on oli maallisia veljiä, vaikka oli ainoa Jumalan Poika, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella on oli maallisia veljiä, vaikka oli ainoa Jumalan Poika, koska oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
Hän oli niinkuin yksi meistä vain....
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko pyhä henki siis siittäjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko pyhä henki siis siittäjä?
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.Eli pyhä henki oli siittäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli pyhä henki oli siittäjä.
Kyllähän se siittäjä aina löytyy, mutta kun pitäisi löytää joku sopiva "Jooseppikin."
- Anonyymi
Jeesus oli äitinsä puolesta Aadamin perillisenä osallinen perisynnin kirouksesta ja olisi kuollut luonnollisen kuoleman ajastaan muiden ihmisten tavoin. Mutta tekosynnit puuttuivat, koska Jeesus eli Jumalan lakien ja käskyjen mukaan, eikä pitänyt sitä edes vaikeana. Suositteli sitä elämäntapaa muillekin.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Matt.11:30 " Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."- Anonyymi
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
- Anonyymi
Ateistit esittävät omia vajavaisella ja puutteellisilla tiedoilla väitteitään Raamatun "virheistä". Evankeliumien eroavaisuudet johtuvat yksilöllisten ihmisten normaaleista erilaisista huomioista. Tämä hajonta on todettu kokeellisestikin ja tunnetaan poliisin rikostutkinnassakin. Erot eivät sulje toisiaan pois, vaan täydentävät kokonaisuutta. Kirjoittajat ja kertojat eivät olleet kokoaikaisesti yhdessä tapahtumia todistamassa. Ateisteilla ei ole selvästikään ymmärrystä , Raamatun tarinoiden monikerroksellisesta viisaudesta. He virnuilevat toisarvoisista ja lapsellisista asioista, saadakseen yksinkertaiset naurukuoroonsa. Esim. Bileamin puhuva aasi, herättää heissä hilpeyttä, vaikka koko luku on suurenmoinen Jumalan viisauden osoitus niille, joilla on ymmärrys tallella.
- Anonyymi
Tieteelliset tutkimukset osoittaa aivan muuta, kuin jonkun uskonharhaisen uskomukset.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/alykkyys_usko_tutkimus-6701
- Anonyymi
Paavali oli taitava valehtelelija. Niitä samoja valheita toistellaan vieläkin.
Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan ollessaan Korintossa. Kuriiri vei kirjeen perille. Korinttolaisille kirjettä ei annettu.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen.
Se pitää sieltä kaivaa esiin ja löytää, mutta harvat ja valitut siihen pystyvät. Ei ollut mikään väite, oli paratiisisissa samana päivänä, vaikka jeeus kävikin tuonelassa.
Nous kolmantena päivänä kuoleista, ryövä oli taivaassa sanasa mukaan.- Anonyymi
Paratiisia oli maan päällä oleva fyysinen paikka, mitä hävitettiin kun ihminen lankesi syntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paratiisia oli maan päällä oleva fyysinen paikka, mitä hävitettiin kun ihminen lankesi syntiin.
Matteuksen evankeliumi on todettu hyvin luotettavaksi kirjoitukseksi, mikä on säilynyt alkuperäisenä.
Matteuksen evankeliumin mukaan molemmat ryövärit herjasivat Jeesusta.
Matt. 27:44
"Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa."
Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu on epäluotettava satojen vuosien perästä tehty lisäys kirkolliskokouksta varten. Edes tekstin kirjoittajan nimeä ei tiedetä.
Siinä väitetään, että Jeesus olisi neuvonut juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä ja pelkkä käsien ojentelu olisi parantut sairaita kunhan vaan uskotaan ja kastetaan.
Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Ihmisellä ei ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen. Saatikka, että taivaaseen laskettaisiin linnarosvoja, murhamiehiä ja varkaita. Maanpäällinen paratiisi on hävitetty kun ihminen lankesi syntiin. Ei sitä ole enää olemassa.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.
- Anonyymi
Ylienkeli Luciferus korotti itsensä Jumalan veroiseksi "taivaaseen".
Mutta hänet syöstiin sieltä alas hyvin nopeasti. - Anonyymi
Sananl. 23:33
Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita.
Raamatussa on myös tarinoita, joissa ihmiset kertovat omista hallusinaatioistaan ja houreistaan, mitkä he ovat kokeneet tositapahtumiksi.- Anonyymi
Vaikessa olosuhteissa ja kurjuudessa eläneitä ihmisiä myös rohkaistiin erilaisilla iluusioilla ja mielikuvilla, matkalauluilla paremmasta elämästä ja tulevaisuudesta. Ihmisten taivaskaipuuta rohkaistiin monin eri keinoin ja lupauksin.
- Anonyymi
Harhaoppisia hurmostelijoita on aina ollut ja tulee olemaan.
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]- Anonyymi
Henkimaailma outoinen ilmiöineen kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin perinteinen kristinusko ja sakramentit, mitkä ovat tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Ei lahkoissa.
1. Tim. 4:1
Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18]
- Anonyymi
Ihmisiä koetellaan monilla tavoin. Jumala sallii myös valheiden käytön Raamatun teksteissä.
1. Kun. 22:22
Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'
2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
On mahdollista, että Paavali puhuu tuossa itsestään ja omasta erikoistehtävästään?- Anonyymi
Paavali: Room.3:7
Svenska Bibeln v. 1927
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
King James
For if the truth of God hath more abounded through MY LIE unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
Thayer's Greek Lexicon
Sana (Paavalin valehtelu)
Translitteroitu
Strongin koodi 5582
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
Sanan tausta
Sanaluokka
from 5574
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-lie 1
Merkitys
1) a falsehood, a lie
2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God
Mitään ongelmaa ei ole. Usko kumpaankin raamatun kohtaan, vaikka näkisitkin ne ristiriitaisina. Pelastuksesi ei riipu näiden kohtien ymmärtämisestä, vaan suhteestasi Jeesukseen Kristukseen. Jos Jeesus Kristus asuu sydämessäsi, olet uudestisyntynyt ja pelastunut. Jos et vielä ole Kristuksessa eikä Kristus sinussa, pyydä Häntä tulemaan omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.
- Anonyymi
Terve kristinusko ei ole pelkkiin henkiin uskomista. Valheen henget esiintyy Jeesuksina.
Älä mene helluntailaisten telttoihin kaadettavaksi ja ottamaan vastaan mitään "jeesuksia" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terve kristinusko ei ole pelkkiin henkiin uskomista. Valheen henget esiintyy Jeesuksina.
Älä mene helluntailaisten telttoihin kaadettavaksi ja ottamaan vastaan mitään "jeesuksia"Älä mene lestojen seuroihin vilkuttelemaan. Se Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä syntisi ovat anteeksi annetut, on pelkkää naurettavaa teatteria.
- Anonyymi
Ehkä jooseppi maksettiin hiljaiseksi.
- Anonyymi
Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista.
Matt.24 : 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi
"Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana.
Kuin ihmisen sielu,siirtyy heti siihen olomuotoon mistä lähdimme.
Kolmepäivää voi olla myös,että traagisesti kuollut jota pitää parantaa,ennen siirtymistä sinne mistä lähdimme.- Anonyymi
Paratiisi tarkoittaa ensimmäisten ihmisten olinpaikkaa maan päällä, missä oli kasveja, eläimiä jne.
Perisynti tuli väliin, eikä paratiisia ole enää olemassa.
- Anonyymi
Aloittaja sekottaa paratiisin ja taivaan. Jeesukseen asti tuonelassa oli kaksi osastoa; helvetti, ja uskoville paratiisi, 'Aabrahamin helma'. Tuonne paratiisiin Jeesus meni kolmeksi päiväksi. Hän tyhjensi sen, vei siellä olleet mukanaan taivaaseen. Siitä asti uskovat ovat heti siirtyneet taivaaseen, kun kuolevat. Lukekaa Raamattua. Sieltä tämäkin asia selviää. Tai kuunnelkaa hyviä opettajia. Robert Breaker, baptistisaarnaaja, on omaa luokkaansa.
- Anonyymi
Paratiisi tarkoittaa sitä paikkaa maan päällä ollutta fyysistä paikkaa, missä ensimmäiset ihmiset asuivat syntiinlankeemuskeen asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paratiisi tarkoittaa sitä paikkaa maan päällä ollutta fyysistä paikkaa, missä ensimmäiset ihmiset asuivat syntiinlankeemuskeen asti.
Paratiisia ei enää ole olemassa. Muuta kuin erilaisissa illuusioissa ja kuvitelmissa.
- Anonyymi
Jeesus meni vasta kastekäskyn annettuaan helatorstaina taivaaseen fyysisessä muodossa. Siitä on enkelien todistus. Ei pelkkä ihmisten subjektiivinen käsitys.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus meni vasta kastekäskyn annettuaan helatorstaina taivaaseen fyysisessä muodossa. Siitä on enkelien todistus. Ei pelkkä ihmisten subjektiivinen käsitys.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."Joh.3:13 " Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut on: Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
- Anonyymi
Rehellinen ihminen myöstää, että Raamatussa on erilaisia keskenään ristiriitaisia väitteitä, joita ei saa väkisin yrittää paikkailla omilla selityksillä.
Raamattu on eri aikana satojen eri ihmisten kirjoittama kirjoitusten kokoelma, joita kirjoituksia on sinne valittu kirkolliskokuksesta, ihmisten hyväksynnän saamiseksi vähän laidasta laitaan erilaista näkemystä edustamaan.
Markuksen evankeliumin loppuun on lisäksi jälkikäteen täysin tuntemattoman henkilön kirjoituksia. Edes kirjoittajan nimeä ei tiedetä.
Asiasta on varoitus -92 painoksessa, Mark.16;9 kohdalla
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Siksi -92 painosta vihataan, koska siellä paljastetaan viitetiedoissa aikaisempien painosten virheitä, puutteita, lisäyksiä ja poistoja.- Anonyymi
Esim. baptistien vaatimuksesta Raamattuun on jälkikäteen lisätty hoviherran uskontunnustus ennen kastetta, vaikka alkuperäisissä kirjakääröissä ei puhuta mitään hoviherran uskontunnustuksesta.
Apt.8:37
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. baptistien vaatimuksesta Raamattuun on jälkikäteen lisätty hoviherran uskontunnustus ennen kastetta, vaikka alkuperäisissä kirjakääröissä ei puhuta mitään hoviherran uskontunnustuksesta.
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]Juuri Uutta Testamenttia on muutettu ja mulkattu moneen kertaan erilaisten uskontoryhmien vaatimuksesta jälkikäteen ja niitä "käännöksiä" löytyy vaikka kuinka paljon erilaisia.
Lisäksi Jenkkilahkoilla (Jehovat,Mormonit,Hellarit,Advarit) on täysin omat käännökset, pyhät kirjat ja "raamattunsa", lehdet ja selitysteokset, novumit, mihinkä ne oppinsa perustaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]Raamattu puhuu syntisten kasteesta, ei mistään uskovaisten ja vanhurskaitten kasteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu puhuu syntisten kasteesta, ei mistään uskovaisten ja vanhurskaitten kasteesta.
Kaste on ollut alunperin syntisten kaste. Muita ei edes kastettu. Lahkolaiset, Fariseukset ja Saddukeuksen menivät saamaan sitä uskovien kastetta, mutta Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska tarjolla oli vain syntisten kaste syntien anteeksisaamiseksi.
Mark. 1:5
Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Apt.2:38
Pietari sanoo, että kasteessa pestään synti pois, jotta puhtaaseen ja tyhjään sydämeen voidaan antaa uskon Hengen lahja ja sinetti kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Teille ja teidän lapsille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu puhuu syntisten kasteesta, ei mistään uskovaisten ja vanhurskaitten kasteesta.
Raamattu on vain vanha kirja eikä puhu mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on vain vanha kirja eikä puhu mitään.
Raamattu puhuu ja on aina puhunut. Raamatun ikä ei ratkaise.
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on ollut alunperin syntisten kaste. Muita ei edes kastettu. Lahkolaiset, Fariseukset ja Saddukeuksen menivät saamaan sitä uskovien kastetta, mutta Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska tarjolla oli vain syntisten kaste syntien anteeksisaamiseksi.
Mark. 1:5
Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Apt.2:38
Pietari sanoo, että kasteessa pestään synti pois, jotta puhtaaseen ja tyhjään sydämeen voidaan antaa uskon Hengen lahja ja sinetti kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Teille ja teidän lapsille.Syntistä ihmistä ei kiinnosta koko kaste millään lailla. Siksi he eivät halua ottaa kastetta. Uskova henkilö sen sijaan haluaa mennä kasteelle, koska Raamatussa kerrotaan, kuinka uskovat halusivat ottaa kasteen.
- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Syntistä ihmistä ei kiinnosta koko kaste millään lailla. Siksi he eivät halua ottaa kastetta. Uskova henkilö sen sijaan haluaa mennä kasteelle, koska Raamatussa kerrotaan, kuinka uskovat halusivat ottaa kasteen.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asiosta kuin Raamatun tuntemuksestaa, ja ne miehet teki niitä Mikve-pesuja, lihan saastan pesemiseksi yhdynnän jälkeen. Se oli ainoa rituaali ,missä mentiin kokonaan veden alle katseilta piiloon.
Molemmat nuo miehet vietiin vankilaan sodomiasta. - Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Syntistä ihmistä ei kiinnosta koko kaste millään lailla. Siksi he eivät halua ottaa kastetta. Uskova henkilö sen sijaan haluaa mennä kasteelle, koska Raamatussa kerrotaan, kuinka uskovat halusivat ottaa kasteen.
Syntistä ihmistä kiinnostaa kaste, koska kasteessa mennään sisälle pelastukseen.
Kaste on se ahdas portti sisälle Jumalan valtakuntaan, ei mitkään ihmisen omat julistukset ja vakuuttelut omasta uskosta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntistä ihmistä kiinnostaa kaste, koska kasteessa mennään sisälle pelastukseen.
Kaste on se ahdas portti sisälle Jumalan valtakuntaan, ei mitkään ihmisen omat julistukset ja vakuuttelut omasta uskosta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]Kristillinen KASTE on portti sisälle Jumalan valtakuntaan. Tosin lopullinen tuomio tulee tekojen perusteella kaikkille sinne sisälle menneillekin.
Matt. 7:13
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Joh. 10:1
"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo - Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Raamattu puhuu ja on aina puhunut. Raamatun ikä ei ratkaise.
Ei kirja osaa puhua. Siihen on vain töhritty mustetta.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kastamaton pakana ei elä ikuisesti, vaan sellaisen ihmisen elämä päättyy lopullisesti fyysiseen kuolemaan.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"- Anonyymi
Perisynnin kirous koskee kaikkia ihmisiä
Room.5 sanotaan sama asia: Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon takia kaikista ihmisistä tuli syntisiä, kuolevaisia ja katoavaisia olentoja.
- Anonyymi
Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu. Tästä sukupolvesta. Mistään tulevista sukupolvistaa ei osattu murehtia, koska Jeesuksen paluuta odotettiin tapahtuvaksi silloisen sukupolven aikana.
Apt.2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." [Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13]
40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana." [5. Moos. 32:20; Mark. 9:19; Fil. 2:15]
41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.- Anonyymi
Ei siellä helluntaina Jerusalemissa kukaan kaatuillut selälleen eikä molissut sekavia hurmoskieliä.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Vierasheimoiset ja vieraskieliset lähtivät kiiruusti koteihinsa kastamaan lapsensa ja koko perhekuntansa sisälle pelastukseen, kuten sana heitä kehotti ja lupasi.
- AnonyymiUUSI
Hihhuleiden uhkaukset koskevat vain hihhuleita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1133370Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5232766- 951785
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501366Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821314Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa161168- 881063
- 351016
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal103994- 84965