Hyväkuntoisten kodintavaroiden Tuo ja vie
Hyödynnä Kiepissä toimivaa Tuo ja vie -palvelua! Tuo ja vie on tavaroiden uudelleenkäyttöä helpottava palvelu.
Kun asioit Kiepissä, voit jättää sinulle tarpeettoman, käyttökelpoisen kodintavaran Tuo ja vie -konttiin. Jos näet kontissa jotain tarpeellista, voit viedä sen mukanasi ja antaa sille lisää käyttöikää.
Tämä palvelu on suunniteltu kotitalouksille, ja sen tarkoituksena on edistää tavaran uudelleenkäyttöä omassa käytössäsi, ei kaupallisiin tarkoituksiin. Tuo ja vie kannustaa kestävään kulutukseen pidentämällä kodintavaroiden käyttöikää. Pisteelle voi tuoda vain muutamia tavaroita/asiakas/kerta. Pisteeltä ei myöskään saa viedä suuria määriä tavaraa kerralla.
Toimi samoin kuin jätekuormaa tuodessasi: ilmoittaudu Kiepin kassalla/henkilökunnalle.
https://www.metsasairila.fi/jatteen-vastaanotto/lajittelu-ja-kierratyskeskus/pienkuormat-kieppi/tuo-ja-vie.html
Toimii se kierrätys kiepissä edelleen
11
216
Vastaukset
- Anonyymi
Autoton vanhempi ihminen, jolle kuitenkin kertyy niin kierrätettävää tavaraa kuin SER:ä ja muuta ongelmajätettä, ei voi toimittaa niitä mihinkään Kieppiin!!
Ei ole muuta paikkaa kuin taloyhtiön jäteastiat vaikka sinne ei saisi laittaa! Mutta kun ei muutakaan voi!!! Keskustassa pitäisi olla vastaanottopaikka aivan ehdottomasti!- Anonyymi
Samaa mieltä olen, ei tuonne kieppiin monikaan lähde ajelemaan vaikka olisi se autokin.
Kyllä jotain palvelua pitäisi keskustaankin saada. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä olen, ei tuonne kieppiin monikaan lähde ajelemaan vaikka olisi se autokin.
Kyllä jotain palvelua pitäisi keskustaankin saada.Ainut hyvä puoli tuossa systeemissä, että matkan vuoksi ehkä hiukan rajoittaa jobbareiden intoa käydä hakemassa ilmaista tavaraa myytäväksi. Pitäisi saada kuitenkin keskustan pintaan, esim. satamaan alkuperäisenkaltainen Vaihtotori: ilmaiseksi tuoda ja hakea. Kaupungillakin on tyhjiä tiloja vaikka miten, ei pitäisi olla kummoinen juttu antaa joku niistä tuohon käyttöön. Jos satama ei käy, niin vaikka Tipulan koulun ala-aula!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut hyvä puoli tuossa systeemissä, että matkan vuoksi ehkä hiukan rajoittaa jobbareiden intoa käydä hakemassa ilmaista tavaraa myytäväksi. Pitäisi saada kuitenkin keskustan pintaan, esim. satamaan alkuperäisenkaltainen Vaihtotori: ilmaiseksi tuoda ja hakea. Kaupungillakin on tyhjiä tiloja vaikka miten, ei pitäisi olla kummoinen juttu antaa joku niistä tuohon käyttöön. Jos satama ei käy, niin vaikka Tipulan koulun ala-aula!
Lentokentän tiloissa ei ollut mitään rajoitteita, tavaraa sai tonkia laareista aivan
vapaasti. Kiepissä kukaan tavaran vastaan ottajista ei tunnistanut arvokasta
emalikulhoa, ei, se meni metalliromuun. Lentokentäntiellä sen olisi voinut vielä
pelastaa. Ehdottomasti lähemmäs ihmisiä, on aivan typerää viedä muutama
kestokassillinen yli 5km päähän. Entäs Silvastin, Moisio-Tuukkalan tai vielä
kauempaa tavaran tuojat. Ekotorin tavaran vastaan otto ja myymälä
saman katon alle lähelle keskustaa ja kaatopaikka jätteen vastaan otto Kieppiin.
Esedu:le opetustilat takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jotain palvelua pitäisi keskustaankin saada.oha sul roskis, vie rojus sinne.
- Anonyymi
hupanen yks pikku kontti varattu tavaralle!:)))
- Anonyymi
Niitä varmaan saa lisää sinne jos tarve lisääntyy ja alkaa kontti täyttymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä varmaan saa lisää sinne jos tarve lisääntyy ja alkaa kontti täyttymään.
Kerääkö henkilökunta sielläkin parhaat tavarat päältä? Miten asiaa valvotaan? Tilaisuus tekee helposti varkaan, sanotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerääkö henkilökunta sielläkin parhaat tavarat päältä? Miten asiaa valvotaan? Tilaisuus tekee helposti varkaan, sanotaan.
Mitä väliä jos kerääkin. Siitä kontista kai kenellä tahansa on lupa ottaa tavaraa jos on tarvetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä jos kerääkin. Siitä kontista kai kenellä tahansa on lupa ottaa tavaraa jos on tarvetta.
Just näin, jos joku haluaa luopua, sama kai kuka sen ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin, jos joku haluaa luopua, sama kai kuka sen ottaa.
niin, kerää vaan kaikki parhaat ja myy sitten kavereille tai netissä. näin kaatiksenhoitaja saa kivaa lisätuloa! ei pitäs olla keltään pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163717Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723196- 981939
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211413Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1031193
- 451137
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901119