Vaalien lähestyessä

Maassamme on kunta- ja aluevaalit kolmen viikon kuluttua. Niistä on tällä palstalla jo keskusteltu ja tehty tulosennusteitakin. Teenpä minäkin nyt sellaisen:

Suomen Keskusta ei varmaan saa maanlaajuisesti edes 20 % kannatusta, mutta kunnanvaltuustoihin valituista ehdokkaista se voi saada yli 50 %. Tässä asiassa ollaan hyvä pienille.

Olen varsin huonossa eli korkean ikäni mukaisessa kunnossa mutta toivottavasti olen vielä noissa vaaleissa äänestämässä. Minä en nytkään kyseistä puoluetta äänestäisi, mutta ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että puolue saisi nyt 85 valtuutetun joukkoon nykyisten kahden lisäksi kolmannenkin edustajan.

31

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla olisi mitään sitä vastaan, että puolue saisi nyt täällä Helsingissäkin 85 valtuutetun joukkoon nykyisten kahden lisäksi kolmannenkin edustajan.

• Anonyymi

Toivottavasti kepun kannatus tippuisi entisestään ja vihdoin alettaisiin käyttämään järkeä ja purkamaan nämä kepun himmelit, ne on yksinkertaisesti liian kalliita ja niitä pidetään yllä velkarahalla. Hienoa, että jaksoit tulla taas tekemään kunnon avauksia tänne ja tämän VKK ehdokkaan pissikakkajutut jää varjoon. On tavallista pahemmalla tuulella, kelan korvaukset oli vähän myöhässä ja Aisan talous ei sitä oikein kestä.

• Anonyymi

Kapin morsian tämä Pankkolängvitsi. Jolla VKK aina mielessä

• Kiitoksia minusta sanomastasi! Samaa mieltä kanssasi olen myös keskustan himmeleistä sanomastasi. Täällä kuitenkin käyn enää harvoin, kun tämä oma tilanteeni antaa muuta ajateltavaa. Nyt kuitenkin taas n. 1,5 km:n lenkin tallustelin sauvakävelyllä keskuspuiston hiekkateillä. Runsas puolituntinen meni aikaa siihen, jonka vielä syksyllä huitaisin parissakymmenessä minuutissa.

Joo, huonossa eli korkean ikäni mukaisessa kunnossa olen. Onhan tuo viestisi lopussa esille ottamasi jo kauan ilmoitellut Kharonin olevan jo tulossa minua noutamaan. Ei Kharon lautallaan tänne Paloheinään pääse, vaan noutaja tulee tuolta yläilmoista sitten kun näkee sille ajan sopivaksi. Olen saanut elää näin pitkän ja monipuolisesti antoisan elämän, että olen valmis vaikka heti lähtemään. Mieluummin jopa toivon sitä jos vaihtoehtona on eläminen pahenevien vaivojen, kipuilujen ja avuttomuuden kanssa. Päätös lähdöstäni on kuitenkin siellä Korkeammassa kädessä.

Nyt nauttimaan lounasta ja sitten pitkille ruokalevoille. Illemmalla käyn vielä täällä ja jos avaukselleni on tullut vielä asiallista mielelläni otan siihen kantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapin morsian tämä Pankkolängvitsi. Jolla VKK aina mielessä

"VKK on osa keskustaa"

-Pankkomajuri-

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitoksia minusta sanomastasi! Samaa mieltä kanssasi olen myös keskustan himmeleistä sanomastasi. Täällä kuitenkin käyn enää harvoin, kun tämä oma tilanteeni antaa muuta ajateltavaa. Nyt kuitenkin taas n. 1,5 km:n lenkin tallustelin sauvakävelyllä keskuspuiston hiekkateillä. Runsas puolituntinen meni aikaa siihen, jonka vielä syksyllä huitaisin parissakymmenessä minuutissa.

Joo, huonossa eli korkean ikäni mukaisessa kunnossa olen. Onhan tuo viestisi lopussa esille ottamasi jo kauan ilmoitellut Kharonin olevan jo tulossa minua noutamaan. Ei Kharon lautallaan tänne Paloheinään pääse, vaan noutaja tulee tuolta yläilmoista sitten kun näkee sille ajan sopivaksi. Olen saanut elää näin pitkän ja monipuolisesti antoisan elämän, että olen valmis vaikka heti lähtemään. Mieluummin jopa toivon sitä jos vaihtoehtona on eläminen pahenevien vaivojen, kipuilujen ja avuttomuuden kanssa. Päätös lähdöstäni on kuitenkin siellä Korkeammassa kädessä.

Nyt nauttimaan lounasta ja sitten pitkille ruokalevoille. Illemmalla käyn vielä täällä ja jos avaukselleni on tullut vielä asiallista mielelläni otan siihen kantaa.

Julistaakohan silmät kiiluen kharoniaan tai Tursuaan VKK vaaliteltalla;-))) Ryssän etua kovasti vaatii, on vähän sellainen pula-ajan Väyrynen tämä meidän Aisa Ossi.

• Anonyymi

Kaikki nykyiset eduskuntapuolueet ovat globalisteja ja sitoutuneet Great Reset 2030 agendaan - et omista mitään ja olet onnellisempi kuin koskaan.

Repikää siitä. Ketään noista ei pidä äänestää, jos yleensä äänestää!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Persuilla ja kepuilla on yhteinen piirre ja se on riitely ja yhteistyökyvyttömyys. Positiivisen kehityksen kannalta ja suomalaisten eduksi on toivottava, että marginaalipuolueet mm vapauden liitto ja vkk jäävät edelleen ulos kaikesta ja perskeput olisivat vallassa korkeintaan pienissä kepulaisissa tuppukylissä.

• Anonyymi

Nykyinen puoluediktatuuri on ajanut maan perikatoon. Se on hajotettava ja se tapahtuu ryhmäkurin lakkauttamisen kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyinen puoluediktatuuri on ajanut maan perikatoon. Se on hajotettava ja se tapahtuu ryhmäkurin lakkauttamisen kautta.

Ette te vsurit nyt päässeet hallitukseen. katkera ! KATKERA KUIN KAPI KESUSTASTA KUN VALIOLTA LAITETTIIN MAITOJUNAAN, JOTA KATKERUUTTA NYTKIN TOI ESILLE.
        Valio omistaa keskustalaiset maitotilalliset. Eikä mikään pieni firma olekkaan. Tuollainenkin kuin Kapi päässyt sinnekkin, ollut loperöä valinta. Valio pitää keskustalaisena ei päästää näitä ½kommunisteja sinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ette te vsurit nyt päässeet hallitukseen. katkera ! KATKERA KUIN KAPI KESUSTASTA KUN VALIOLTA LAITETTIIN MAITOJUNAAN, JOTA KATKERUUTTA NYTKIN TOI ESILLE.
        Valio omistaa keskustalaiset maitotilalliset. Eikä mikään pieni firma olekkaan. Tuollainenkin kuin Kapi päässyt sinnekkin, ollut loperöä valinta. Valio pitää keskustalaisena ei päästää näitä ½kommunisteja sinne.

Mutta persutrolli, oisko paikallaan oikeinkirjoitusharjoitus?

• Minulle sopisi sellainenkin, että Keskusta saisi Helsinkiin vaikka kymmenen edustajaa. Vaan en tiedä, millaista valtaa sillä vielä saisi, jollei sitten saisi apulaispormestarin paikkaa.

Suuremmissa kaupungeissa Keskustan äänestämiselle on mielestäni ainakin kaksi estettä:

1. Ennakkoajatus on, että Keskusta ei kuitenkaan saa montaa paikkaa valtuustoon, joten äänet tuntuvat menevän hukkaan. Näin on myös omassa kotikunnassani, suurehkossa maakuntakeskuksessa.

2. En oikein tiedä, mitä Keskustalla olisi tarjottavaa kaupungeissa asuville äänestäjille. Hyviä ja kannatettavia arvoja kyllä, mutta millainen poliittinen ohjelma Keskustalla on tarjolla kaupungeille? Itselleni tämä on edelleenkin epäselvää.

Valtakunnalle, alueille ja tavallisille kunnille Keskustalla on hyvä ja maanläheinen ohjelma. Vaan mitä erityistä, muista puolueista erottuvaa Keskusta tarjoaisi suurille kaupungeille?

• Anonyymi

Samaa moskaa kaikki suuret puolueet käytännössä ihmisille tarjoavat. Nykyinen puoluejako ei ole pitkään aikaan vastannut todellisuutta; ei siis ole aikuisen oikeaam oikeistoa ja vasemmistoa.

Ossi, viisas SOTILAS

• Asiallista pohdintaa Sinulla. Oikeassa olet Keskustan äänestämisen esteistä suuremmissa kaupungeissa. Varsinkin Helsingissä, jossa Keskustan valtuutettujen määrällä ei tietenkään voisi saada apulaispormestarin paikkaa. Ilmeisesti olet oikeassa siinäkin, että Keskustalla on aina maaseutukunnille sopiva maanläheinen ohjelma ja sen ansiosta puolue saa aina valtuutettuja maassa yhteensä enemmän kuin mikään muu puolue.

• Anonyymi

Kepun sotehimmeli näkyy tulevan niin kalliiksi, että siihen ei yksinkertaisesti varat riitä. Moni kepukunta on jo muiden avustusten ja veronsiirtojen varassa ja ainoa positiivinen asia on se, että hiipuvat hiljalleen pois.

• Lounaan nautittuani ja ruokalevotkin otettuani tulin käymään täällä ja yhteen asialliseen viestiin juuri vastasin. On tullut asiattomiakin, jollaiset yleensä jätän aina huomiotta, mutta nyt niidenkin johdosta:

Menestyksekkäältä sotilasuraltani jäin jo 45-vuotiaana täydelle eläkkeelle, ja hienot läksiäiset minulle pidettiin Pääesikunnan keskuspaviljongissa ja sain niissä Suomen Valkoisen Ruusun Ritarimerkin. Välittömästi töihin Valiolle, jossa myös menestyin mainiosti ja sieltä jäin eläkkeelle 63-vuotiaana. Hienot läksiäiset minulle pidettiin isännöintiini kuuluneessa Valion edustuspaikassa Näsen kartanossa Porkkalanniemellä ja sain niissä korkeimman kunniamerkkini, Suomen Leijonan Ritarikunnan Ritarimerkin.

Näin ollen sotilaseläkettä olen nauttinut jo 44,5 vuotta ja työeläkettänikin jo yli 26 vuotta, jonka ajan olen ollut siis tuplaeläkeläinen. Kun lisäksi minulla on jonkin verran myös sijoitustuottoja, etujeni mukaista ei ole olla vasuri. Ja vaikka niin uhrautuisinkin itseni vuoksi, ajattelen enemmän monimiljoonaisia kauppoja tahkoavan poikani etuja. Se viimeistään ratkaisisi puoluekannatukseni kaikissa vaaleissa. Eli mikähän se kannattamani puolue siis onkaan? No, ei se ole Keskustakaan.

• Anonyymi

Kyllä kai kaikki Kouvolassa tietää, keneltä on tullut se ainut saamasi ääni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai kaikki Kouvolassa tietää, keneltä on tullut se ainut saamasi ääni.

Kauheaa! Eikö olekaan vaalisalaisuutta? HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Ossi, kello on paljon, siis iltapisulle, vaipanvaihtoon ja nukkumaan.
        .Aamulla sitten taas uusin toistoin herjauksineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauheaa! Eikö olekaan vaalisalaisuutta? HO HOO, HO HOO!

On ja tuon yhden äänen salaisuuden selvittämiseen tarvittiin itse Sherlock Holmes. Harmi, että Sherlockilla ei ollut aikaa selvittää Väyrysen Viroon lähetettyjä kannattajakortteja, jos uskomme Väyrystä, niin asialla oli Nato.

• Anonyymi

Kiitos Kapi!!

Pitkästä aikaa palstalla mainitaan palstan aihe.

• Anonyymi

Joo

Munakarva

• Anonyymi

Hienoa pohdintaa palstan parhaalta avaajalta. Luultavasti olet jälleen kerran oikeassa kepun suhteen.

• Kiitoksia sanomastasi, mutta en varmaan ole palstan paras avaaja, ainakaan enää. Kovin harvoin näitä avauksia enää teenkään, eivätkä ne vastineiden määrässä enää koskaan nouse ns. ”kapi-luokaan”; ei ole noussut tämäkään avaukseni.

Mitähän tarkoittanet minun kepusta sanomastani. No, varmaan olen oikeassa tässä sanomassani: ”Suomen Keskusta ei varmaan saa maanlaajuisesti edes 20 % kannatusta, mutta kunnanvaltuustoihin valituista ehdokkaista se voi saada yli 50 %. Tässä asiassa ollaan hyvä pienille”. Tuon lisäksi olen ottanut kepuun kantaa vain toteamalla, että olen samaa miltä kanssansa, joka sanoi näin: ”vihdoin alettaisiin käyttämään järkeä ja purkamaan nämä kepun himmelit, ne on yksinkertaisesti liian kalliita ja niitä pidetään yllä velkarahalla”

Eiköhän tämä avaukseni voine jo olla puoleltani loppuun käsitelty. Tuskinpa tällä tahdilla ihan pian teen uuttakaan, jollei jokin politiikassa tai muussa tärkeässä asiassa tapahtuva anne sille aihetta. Nyt sellaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä, joten nyt vain toivottelen Sinuille ja muillekin tämän mahdollisesti lukeville Oikein Hyvää loppuviikkoa!

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitoksia sanomastasi, mutta en varmaan ole palstan paras avaaja, ainakaan enää. Kovin harvoin näitä avauksia enää teenkään, eivätkä ne vastineiden määrässä enää koskaan nouse ns. ”kapi-luokaan”; ei ole noussut tämäkään avaukseni.

Mitähän tarkoittanet minun kepusta sanomastani. No, varmaan olen oikeassa tässä sanomassani: ”Suomen Keskusta ei varmaan saa maanlaajuisesti edes 20 % kannatusta, mutta kunnanvaltuustoihin valituista ehdokkaista se voi saada yli 50 %. Tässä asiassa ollaan hyvä pienille”. Tuon lisäksi olen ottanut kepuun kantaa vain toteamalla, että olen samaa miltä kanssansa, joka sanoi näin: ”vihdoin alettaisiin käyttämään järkeä ja purkamaan nämä kepun himmelit, ne on yksinkertaisesti liian kalliita ja niitä pidetään yllä velkarahalla”

Eiköhän tämä avaukseni voine jo olla puoleltani loppuun käsitelty. Tuskinpa tällä tahdilla ihan pian teen uuttakaan, jollei jokin politiikassa tai muussa tärkeässä asiassa tapahtuva anne sille aihetta. Nyt sellaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä, joten nyt vain toivottelen Sinuille ja muillekin tämän mahdollisesti lukeville Oikein Hyvää loppuviikkoa!

Sinun pers´kärpänen eli Aisa on tehnyt tästä palstasta sellaisen, että kaikki asialliset on poistuneet, Toisaalta hyvä, että näyttää millaisia noiden väyrys-ja venäjämielisten pienpuolueiden hörhöt on. Aisa on ollut jo kuudessa pienpuolueessa, kaikista ulos riitelyn kautta ja aikoinaan lensi keskustasta oven karmien mukana ulos ja sitten riitautui perussuomalaisissa. Aisa ei pysty keskittymään mihinkään ja sen vuoksi ei urallaan oppinut mitään, eikä myös elämässään. Sinulla tilanne juuri päinvastoin, kaksi mahtavaa nousujohteista uraa takana ja todellinen elämästä oppinut hieno mies. Ei ihme, että Aisa kadehtii sinua yli kaiken, olet juuri se, mitä Aisa olisi halunnut olla, mutta kyvyt puuttui kuin Väyryseltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun pers´kärpänen eli Aisa on tehnyt tästä palstasta sellaisen, että kaikki asialliset on poistuneet, Toisaalta hyvä, että näyttää millaisia noiden väyrys-ja venäjämielisten pienpuolueiden hörhöt on. Aisa on ollut jo kuudessa pienpuolueessa, kaikista ulos riitelyn kautta ja aikoinaan lensi keskustasta oven karmien mukana ulos ja sitten riitautui perussuomalaisissa. Aisa ei pysty keskittymään mihinkään ja sen vuoksi ei urallaan oppinut mitään, eikä myös elämässään. Sinulla tilanne juuri päinvastoin, kaksi mahtavaa nousujohteista uraa takana ja todellinen elämästä oppinut hieno mies. Ei ihme, että Aisa kadehtii sinua yli kaiken, olet juuri se, mitä Aisa olisi halunnut olla, mutta kyvyt puuttui kuin Väyryseltä.

Ollaan tämän palstan kirjoittajista mitä mieltä tahansa, niin Väyrysestä ei mielestäni voi missään tapauksessa sanoa, että kyvyt olisivat puuttuneet.

Väyrysen "puolueseikkailut" viimeisen kymmenen vuoden ajalta ovat kylläkin olleet sellaisia, että omasta mielestäni poliitikon uransa ei saanut riittävän kunnioitettavaa loppua. Itse äänestin häntä vielä presidentinvaaleissa 2012 - paljolti kylläkin sympatiasta hänen EU-kantojaan kohtaan viivytystaistelussa 1990-luvulla.

• Anonyymi

Suurissa kaupungeissa keskusta ei juhli, heidän ylimielisyys ja besserwisserimäisyys on on opittu pikkuisissa kepukylissä ja sen vuoksi eivät kykene suurempiin kokonaisuuksiin ja sen vuoksi haluavat pitää nämä tehottomat kepuhimmelit elossa kantamalla vettä kaivoon.

• Anonyymi

Tänä aamuna kepusaitti onkin ollut erityisen vilkas. Onkoha tämä nyt sitä KAPInaa?

• Anonyymi

Tästähän se Aisa kimmastui ihan villiinsä...

Opetusministerinä ollessaan Johannes Virolainen, kepuli, toi RKP:n kiristämänä pakkoruotsin peruskouluihin. Sieltä se on levinnyt kaikille koulutuksen asteille ja nyt seuraavaksi sitä yritetään jo alimmille luokille ja esikouluihin.

Opetusministeri Johannes Virolainen

Koiviston I hallitus
      22.3.1968–14.5.1970

Normaali maalaisliittolainen, sittemmin kepulainen, isänmaan petturi.

Virolainen ja ruotsin kieli

"Suhteessaan ruotsin kieleen Virolainen oli vielä 1940-luvulla hyvin kriittinen. Tuoreena kansanedustajana vuonna 1945 hän arvosteli voimakkaasti pääministeri J. K. Paasikiven vaatimuksesta maanhankintalakiin liitettyä kielipykälää, jonka mukaan suomenkielisten osuus Suomen ruotsinkielisillä alueilla sai siirtoväkeä asutettaessa nousta enintään kahdella prosentilla. Paasikivi, joka piti ruotsin kieltä tärkeänä Suomen ja muiden Pohjoismaiden pitkän yhteisen historian vuoksi, puolestaan läksytti ankarin sanoin Virolaista tämän asenteesta, ja tultuaan ministeriksi Virolainen tarkistikin perusteellisesti kantansa. Toimiessaan vuosina 1968–1970 Koiviston hallituksen opetusministerinä hän vaikutti keskeisesti siihen, että ruotsin kielestä tuli vastoin asiaan kantaa ottaneiden opetusalan asiantuntijoiden tahtoa pakollinen aine Suomen suomenkielisiin peruskouluihin. Virolainen piti vieraan kielen opetusta myös erittäin tärkeänä ulkopoliittisena suuntakysymyksenä. Ansioistaan ruotsin kielen hyväksi Virolainen sai hopeisen Axel Olof Freudenthal -mitalin ja Ruotsin Pohjantähden ritarikunnan suurristin, joista jälkimmäisen kuningas Kustaa VI Aadolf luovutti hänelle henkilökohtaisesti."

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Johannes_Virolainen

---

• Anonyymi

Sinällään huvittavaa, että tulevien kunta-ja aluevaalien yhdellä VKK ehdokkaalla koko agenda on Kapi. Sellaista tämä meidän venäjäkiimainen Aisa ajaa, katkera jo yli 30 vuotta.

• Eilen puoliltapäivin palstan jättäessäni sanoin: ”Eiköhän tämä avaukseni voine jo olla puoleltani loppuun käsitelty”. Viikkojumpastani palattuani kuitenkin käymään tällä ja ihan asiallisiakin viestejä tälle on tullut; kiitos niistä, mutta en nyt jaksa niille vastailla.

No, kuitenkin tästä viestistä: ”Sinällään huvittavaa, että tulevien kunta-ja aluevaalien yhdellä VKK ehdokkaalla koko agenda on Kapi”. Ei tuo minusta ole oikein huvittavaa, että olen hänen ajatustensa ainoana kohteena, joka päivä varhain aamusta myöhään iltaan. Sääliä toki pitää ihmistä, jolle olen tuolla tavalla näin etänäkin tullut ajatustensa ainoaksi kohteeksi. Syytä sille en ymmärrä, mutta sellainen todella näyn jo kauan olleen; sitä hän ei pysty peittämään sillä, että aina joskus roiskaisee yhden lauseen avauksen Kekkosesta tai Väyrysestä.

Enpä kuitenkaan pohdi tuota asiaa tämän enempää, vaan alan lämmittää ja nauttia burgundinpataa jonka salaatteineen ja jälkiruokineen toin tuolta jumppapaikastani sydäntalon mainiosta kaverit-ravintolasta. Ja sitten ruokalevoille. Nyt vain kaikille tämän lukeville toivotus Oikein Hyvästä päivän jatkosta!

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5141
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      35
      2651
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2438
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1710
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1580
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1188
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1187
    Aihe