Kiitos nyt taas: Kela (päättäjät) nappasi taas 50e takuu-eläkeläisen asumistuestani

Anonyymi-ap

Minulle jää vähemmän kuukaudessa rahaa kuin toimeentulotukilaiselle ja peruspäivärahalaiselle. 350e!
Sähkötkin pitää maksaa itse+siirto+netti+lääkkeet+vesimaksut..

31

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pääseekö eläkkeeltä pois ja ryhtyy toimeentulotuelle, joka on suurempi..?

• Anonyymi

Suomalaiset ajetaan pois asunnoistaan ja tilalle afrikaanolaumoja ja arapeja.
      Kiittäkää hallitusta.

• Anonyymi

Tuossa on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko realisoit omaisuuttasi tai sitten haet sitä toimeentulotukea jos omaisuutta ei ole.

• Anonyymi

Jes, on pakosti jotain varoja ja asuuko edes yksin?, sillä on päivänselvää ettei takuueläkeläisen tuista muuten leikata. Mä inhoon näitä asioita ja mielikuvia vääristeleviä aloituksia.

Suurempi ongelma on lapsiperheillä, jos työttömyyttä, kun mm. ansiosidonnaista ja korotusosia leikattu. Noihan tekee helposti jo satasia kuussa ja on aivan käsittämätöntä jos näin todella on tapahtunut. Vai onko sittenkin niin, että heille maksetaan kompensaatiota tt:sta, jotka sitä enitenm tarvii.

lajijasuris

• Anonyymi

Orpo leikkaa jotta itse saa enempi kokouspalkkaa ja ilmaisia matkoja. Orpon tavoite on kadottaa suomi pois maailmasta.

Valehtelija sai hyvä pestin, mitä enempi valehtelet sen enempi saat rahaa ja ilmaisia etuja.

• Anonyymi

Eduskunnan budjetti ei ole leikkauksiin sidottu.turhaa provoat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eduskunnan budjetti ei ole leikkauksiin sidottu.turhaa provoat

Orpo leikkaa kaikilta, sultakin, joten turhaa siinä valitat. Orpo on vienyt sulta niin paljon että katkerana yrität hyväksyä, huh huh... koita selvii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpo leikkaa kaikilta, sultakin, joten turhaa siinä valitat. Orpo on vienyt sulta niin paljon että katkerana yrität hyväksyä, huh huh... koita selvii.

Aivokääpiö

• Anonyymi

Toimeentulotuen perusosaa voisi ihan hyvin leikata kun nyt ihmisillä varaa kaljotella.Eläkkeensaajan asumistuki päin vastoin nousi vai asuuko aloittaja omassa.

• Anonyymi

Eläkkeensaajan asumistuen ehdot vuonna 2025 ovat muuttuneet. Vuonna 2025 saa eläkeläinenkin vähemmän asuntotukea. Voit käydä lukemassa seniori.info sivustolta.

• Anonyymi

Palkkoja onneksi leikataan kun työntekijöiden etuuksia karsitaan ja palkkoja ei haluta nostaa yhtään.. hineoa, sieltä voisi leikta 80% ja toisille ei palkkaa ollenkaan, voisi priorisoida duunarit, kuka tekee sille 3 e tunnissa.

Duunareilta kaikki kelan etuudet pois, ja toinen ja kolmas duuni, jotta pysyy virkeinä ja ahkerina, omat kodit pois ja yhteiseen halliin punkkaamaan, se olisi reilua.

pomo täällä hei.

• Anonyymi

Miten ne ammattivalittajat jaksaa vaan väsymättä valittaa ja
      mikään rahamäärä ei ole tarpeeksi kun tukiaisia pitää vaan saada lisää.
      Mutta kun käy töissä niin saa ihan kelpo palkkaa ja kun se loppuu
      niin saa ihan riittävän työeläkkeen. Sitä loiset ei tunnu saavan.

• Anonyymi

Useinmiten takuueläkettä saava työikäinen nuorempi henkilö on jollakin tavalla vammainen. Joko fyysisesti tai psyykkisesti. En usko monenkaan kehitysvammaisenkaan saavan minkäänlaista työtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useinmiten takuueläkettä saava työikäinen nuorempi henkilö on jollakin tavalla vammainen. Joko fyysisesti tai psyykkisesti. En usko monenkaan kehitysvammaisenkaan saavan minkäänlaista työtä.

Hmmm......oletkohan takuueläkkeellä.

• Anonyymi

Pitääkö meidän pienituloisten vielä maksaa toistenkin asuminen.
      Pienituloisena itse maksan omakotiasumisen, joka ei ole mitään halpaa. Käsittämätöntä että ei voida muuttaa halvempaan asuntoon, jos ei itse pystytä kustantamaan omaa asumistaan.

• Anonyymi

Pitää, eikä kansalaisen jaan noiden rikkaiden hyvätuloisten eduskuntalaisten, presidentin, suuryritysjohtajien, heidän kaikkien elinkulut ja matkat ja elämiset.. Jotkut heistä tienaa 3 miljoonaa kuussa, jasilti köyhä kansalainen maksaa heidän elmisen.

• Anonyymi

olen odotellut takuu-eläke päätöstä jo 4kk.
      Ei oikein taida asiat hoitua.
      hurjaksi on menny tämä ihmisten kyykytys !

• Anonyymi

Tarkkana saa olla ettei ostele turhia, kulutus rasittaa ilmastoa.

• Anonyymi

Vaalien jälkeen Satonen julistetaan pääjohtajaksi kelaan tukityö toimeen

• Anonyymi

Kyllä Kelan rahahanat pitää laittaa vielä tiukemmalle.
        Ei meillä veronmaksajilla ole enää kykyä ylläpitää valtaisaa elättilaumaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja yritysten palkkahanat kiinni, ei kellään yrityksellä ole kykyä maksella palkkoja enää. Minusta työt pitää tehdä ilmaiseksi, eikä odotella että joku siitä maksaisi. Pitää olla kiitollinen että on saanut työtä, palkka on sivuseikka, sitä ei tarvi.
        Palkka on vanha kulunut käisite, muisto menneisyydestä joten nyky aikaa on ilmaistyö, ja se työn ilo mikä siitä tulee.
        Toivottavasti eduskunta hyväksyy uudet lait pikasesti, että palkat pois ja onnellinen ihninen töihin ilman palkkaa.

Tuttavni on kansanedustaja niin pitää hänelle kertoa että tekisi lakialoitteen pakollisesta palkattomasta työstä, sillä se on kaikkien duunareiden harras toive. Kaikkihan haluu töitä, muttei palkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin. Vituttaa, kun itse on ikänsä töitä tehnyt ja loisivat vie rahat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin. Vituttaa, kun itse on ikänsä töitä tehnyt ja loisivat vie rahat.

Edusknta loisijat ovat sellasia, varsinkin orpo, se vie kaikkien rahat. Kyllähän se kaikkia vituttaa, kun pottero kahvii oikeesti ryöstää kansan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kun olet kateellinen kun jotkut saa helpommalla rahaa kuin sinä orjaamisella. Mitäs läksit siihen kyytiin, työhän ei ole kannattanut enää vuosikymmeniin.

Ite oon ollu kohta 30 v kelan palkoilla, ja voin sanoo että paremmin niillä elää kuin palkalla.. 9 e pävässä aika surkee palkka.

• Anonyymi

Sinulla on asiat paremmin kuin frendillä. Vastikkeen jälkeen hänellä jää rahtusen yli 200€/kk räpylään ja muita tukia ei saa. Varallisuutta on sen verran mutta kyllä häntäkin kyrpii tilanne omaisuudeton työtön saa täydet tuet.

• Anonyymi

Sitten vaan omaisuus myyntiin. Ei täältä mukaansakaan mitään saa, joten realisoimaan vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten vaan omaisuus myyntiin. Ei täältä mukaansakaan mitään saa, joten realisoimaan vaan.

Ei sen tarvi myydä mitään kuin rahaa yli 200 000 mutta sen verran ahne että kokee itsensä syrjityksi kun ei asumistukea saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan sun risoja sukkia ostele!

• Anonyymi

Satonen Kelaan että saadaan jotain rotia siihenkin firmaan.
      Liian paljon vapaamatkustajia, jotka elävät siivellä. Se vielä ymmärtää, jos yritystä tuetaan väliaikaisesti, sillä työllistäähän se. Tuet kyllä vääristää kilpailua, joten ilmaista rahaa ei pitäisi jakaa, eikä mikään pitäisi olla ilmaista.
      Ihmisten olisi otettava suurempi vastuu omasta elämästään. Toimeen tultiin 50-vuottakin sitten, vaikka yhteiskunnan tuet olivat pienemmät.

• Anonyymi

Satonenhan on yksi niistä jotka käyttää kelan tukia, vie muidenkin rahat ja elää ilmaiseksi yhteiskunnan varoilla. Tuskin itseltään mitään ottaa, lsiää vaan pimeesti rahaa.

• Anonyymi

Itse olen +50v ja eläkkeellä ni eläkkeensaajan asumistuki nousi.Asun pykälien mukaan mitä Kela hyväksyy ja vuokranantaja on säätiö jolla n, 10 000asuntoa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      394
      2036
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1859
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      242
      1367
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      78
      1004
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      35
      777
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      759
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe