Kun kaikki onnistuu

Anonyymi-ap

En selviäisi elämästä, jos onnistumista saataisiin jo nuorena.
Koska onnistuminen on kuin formula auto, jota nuori ei osaa ajaa ja törmää seinään.
Olin siksi hyvin epäonninen nuorena.
Kuten moni nuori on tänäänkin.
Ovatko kuitenkin normaaleja siten tai eivät.
Huonoa vointia onnettomana jatkui pitkään ja kerkesin tottua, että "elämä on kärsimystä".
Aikuisena siten annoin onnen olla vain.
Mutta joskus hyvin aikuisena tunnen jatkuvia onnen tunteita.
Siihen vaikutti epäilemättä yleinen sivistyksen taso, jota sain työnnettyä kaaliin peruskoulutuksissa ja korkeakoulutuksissa.
Ehkä se alkoi sittenkin toimia tänään.
Onnea toi myös perhe, lasten syntyminen.
Perhehelvetti on totta, mutta lasten tekemistä ei pidä siitäkään huolimatta jättää väliin.
Suostuu vaikka, että vaimo on naapurimaasta ja vie lapset sinne.

Olen onnellinen nyt, mutta kun filosofoin saman tason jonnekin nuoruuteen, koska tänäänkään ole rikas, kuuluisa tai ehjä vaikka olen onnellisesti aikuinen, niin tuota onnea ei vain kestäisi nuorena.

Näin kuin jotkut nuoret saavat laudattureita ja yliopistosta valmistuvat kolmessa vuodessa, saaden heti työpaikan, jonka rahalla ostavat omakotitalon Helsingin keskustasta, jonka jälkeen lähtevät Brysselin parlamenttiin nuorina professoreina, josta heitä valitaan USA:n presidentteiksi.

Tuota vauhtia voi ihmetellä ja en jaksaisi vain kokoaikaista onnistumista silloin. Tiedän.

Elämäni alun iso epäonni tuntuu jälkeenpäin hyvin oikealta, koska se sai minua normaaliksi.

Jatkuminen jatkuu yhä kahden mahdollisen elämän skenarion välillä, koska toistaiseksi elämä jatkuu ja en ole varma kuinka sitä käytän tästä edes eteenpäin.

0

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
        Maailman menoa
        65
        2232
      2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
        Maailman menoa
        215
        2090
      3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
        Ikävä
        117
        1418
      4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
        Ikävä
        71
        1180
      5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
        Maailman menoa
        13
        1148
      6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
        Ikävä
        103
        1041
      7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
        Ikävä
        73
        939
      8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
        Kaste
        71
        913
      9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
        Ikävä
        78
        889
      10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
        Ähtäri
        33
        865
      Aihe