Kannattaa olla hys hys jos jotain saa

Anonyymi-ap

Suomalaiset on niin kateellisia.

29

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varsinkin orpo, se jos saa vihiä et jollain on jotain, oma talo, oma auto, tai rahaa, niin se tulee l ja leikkaa kaiken..

• Anonyymi

Ei kannata. Jos joku tuttava tulee jostain kateelliseksi, hän ei ymmärrä, että kaikki elävät omanlaista elämää. Hänet kannattaa jättää kiehumaan omassa liemessään ja hakeutua parempaan seuraan.

Muistan erään toisen työttömän, joka kadehti autoani. Hän yritti kovasti löytää siitä vikoja ja pyrki pahoittamaan mieltäni. Värikin oli kuulemma ihan kelvoton :-) Minä taas kerroin nelipyöräisen peltilaatikkoni hyvistä ja huonoista puolista avoimesti, ja suhtauduin hänen haukkuihinsa tyynesti. Hän lopulta tajusi, ettei saakaan mieltäni pahoitettua ja huusi olevansa kateellinen. Itse en siis ollut hänen vanhempaa autoaan arvostellut sanallakaan (eihän hänen rahankäyttönsä minulle kuulunut), vaan hän vain itsekseen kiehutti kademieltään.

Hassua siinä mielessä, että kun kiinnostuin asiasta ja myöhemmin selvitin sitä verkosta, huomasin hänen talonsa olevan arviolta kaksi kertaa arvokkaampi kuin kerrostalohuoneistoni, mutta hän ei nähnyt kuin automme. Hän oli käyttänyt rahansa asumispainotteisesti ja minä autoilupainotteisesti, kun elimme erityyppistä elämää. Itse arvostan kerrostaloasumisen helppoutta, hän varmaankin koki tilavan ok-talon itselleen paremmaksi.

Kuvaan kuului vielä sekin, että hän poltteli rahojaan tupakansavuna ilmaan, minä en. Lopettamalla käryttelyn hän olisi voinut säästää joka vuosi tuhansia euroja auton vaihtoa varten. Mutta ei, näköjään hänen mielestään elämä oli epäoikeudenmukaista, kun ei kaikkea saanut.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Mä asun kerrostalossa vuokralla,mutta seurustelen omakotitalossa asuvan miehen kanssa. Mies siis omistaa talonsa. Kukaan ei voi syyttää tukien huijauksesta,vaikka olen siellä välillä useamman päivän ja hän maksaa ruuatkin.

• Anonyymi

Äitis oli kateellinen naapurisängyn synnyttäjälle, kun sinut sai.
      Tuo suomalaisten haukkuminen. Mieti vähän mistähän se kumpuaa?
      Oletko todella sitä mieltä, että suomalaiset ovat kansakuntana jotenkin huonompi kuin mikään muu kansakunta maailmassa?
      Mikä muu kansakunta on 40 vuodessa sodan jäkeen noussut elintasossa pohjoismaiselle tasolle.
      Suomenkieliset ovat olleet aina suvaitsevaisia ja se johtuu pitkälle siitä, kun on oltu kahden vittumaisen valtion välissä, valtioiden ketkä vuoron perään kusettavat suomalaisia, mutta näiden valtioiden kanssa vain on täytynyt tulla toimeen.
      Suomalaiset ovat niin suvatsevaisia, että lukevat toisen maan kieltä pakolla, vaikka siitä touhusta ei ole ollut kuin vahinkoa Suomelle kansakuntana. Saman valtion edustajat suomessa ovat vähätelleet suomenkielisiä niin paljon ja joka tuutissa, että osa suomenkielisistä on ottanut sen niin tosissaan, että alkaa levittää itsekin tätä paskaa itsestään ja suomenkielisestä kansakunnasta.
      Suomenkieliset kun ovat nyt tämän pakkokielen edustajien ohjauksessa, niin he lahjoittivat 1990-luvulla Venäjälle Jäämeren kaasut, öjyt, meritien Aasiaan, Karjalan,Viipurin, Saimaankanavan jne. vaikka niitä Suomelle tarjottiin.
      Suomi ei halunnut olla rikas kuin Norja, tai sitä ei ainakaan suomenkielisiltä kysytty, Suomessa kun ei suomenkieliset päätä.
      Suomalaiset ovat maailman suvatsevaisin ja hövelin kansakunta, ei lainkaan kateellinen naapureilleen, päin vastoin jakaa omastaan itään ja länteen, etelään ja pohjoiseen, ei pyydä itselleeen mitään.
      Mieti sitä miten tämä maa ajettiin 1980-luvulta lähtien kurjuuteen tahallaan RKPn johdolla SDPn ja Kokoomuksen avustuksessa ja taas 40 vuodessa rikkaasta Euroopan köyhäksi mieheksi ja siitä huolimatta ollaan maailman onnellisimpia.
      Miten niin ollaan muka kateellisia? Eikö missään muualla maailmassa kateutta esiinny?

• Anonyymi

Aijaa... miksi?

Minä ainkin teen isot markkinat kaupunille kun olen ostanut jotain ja tiedän et jotkut tulee kateelliseksi, ilmoitan lehdissä ja netissä ja teen mainoksia ulos, mitä olen ostanut. Ilmoitan suuresti ja äänekkäästi uudet ostokseni. pari viikkoa kestää aina kun huutelen tuolla toreilla.... kiva nähä kun kaikki on kateellisia ja fanit vinkuu ja itkee kun ei ole heillä mahista sellasiin ostoksiin.

• Anonyymi

Sinulle nauretaan selän takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle nauretaan selän takana.

Miksi, voi nauraa päin naamakin, mutta et kehtaa, sua hävettää... älä suotta. mie tykkään kun ihmiset nauraa...
        hienoo jos osataan nauraa näinä aikoina kun sulta orpo vie rahaa... jos on huumoria niin naura vaan... pelletkin nauraa.

• Anonyymi

Jokuhan voi kuvitella että muut ovat kateellisia hänelle mutta onkin itse.Voihan kateus olla melkein sairauden asteella ja kateellinen kalpea kärsivän näköinen.

• Anonyymi

Kateellisuus tavaroista ja rahasta ei ole kovin vaarallista kummallekaan. Tavaroilla ei ole sellaista merkitystä ja vaikutusta että niitä ei voisi mielessä käsitellä. Kateellinen on se joka eniten kärsii.

• Anonyymi

En itse ehdi miettiä onko kellä parempi auto tai hienompi talo. Töissä ja kotiasioissa menee aikaa ja lomilla ollaan Tahkolla lomaosakkeessa tai ulkomailla. Mieheni on varakas,minä en.

• Anonyymi

Täytyy pitää salassa,jos saa seksiä tai rahaa😂

• Anonyymi

No en usko että tavisten joukossa kenenkään tarvitsee olla kateellinen Ja miksipä olisikaan. Sillä se ei johda mihinkään koskaan .kovasi saa lukea ettämihmiset ovat jopa autostakin kateellisia vaikka niitä on kaikilla melkein. Siis kulkuväline ei mitään muuta.

• Anonyymi

Köyhiä niin kaihertaa se kun muilla on töitä ja hyvät tulot nooh oma valinta jos on tyytyväinen kun järsii makaronia.Kuka persaukinen muuta väittää etteikö raha mukamas jelppais.Raha mahdollistaa monen asian.

• Anonyymi

Vihervasemmistolaiset on kateelisia meille työssä käyville. Sen takia kun meillä on enemmän rahaa kuin heillä. Meillä on varaa ostaa esim auto tai matkustella. Se on varmaan syy miksi he haluavat kieltää autoilun ja lentoliikenteen?

• Anonyymi

Itse olet persu ja riittääkö 20 vuotta mitä olet ollut työtön ja huutelet vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos on ollut jo 15 vuotta eläkkeellä ja edelleen menee hyvin, niin voiko
        sekin aiheuttaa sitä kateutta. Kun on aikanaan hoitanut talouden kunnialla
        niin sitä voi jatkaa eläkkeelläkin eli ei ole huolta eikä murhetta.
        Katselin Kelan tilastoja ja totesin, että keskieläke brutto on nyt 2100 €/kk
        eli on noussut melko lailla viime vuosina. Tilaston mukaan 50 % miehistä ja
        30 % naisista saa tätä korkeampaa eläkettä.
        Kun ihan tavallinen palkansaajakin saa muutamia satasia yli tuon 2100 €,
        niin mitä ovat puuhastelleet ne ihmiset, jotka saavat 1200-1500 € /kk .
        Saatika ne jotka ratsastelevat takuueläkkeellä tai toimeentulotuella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos on ollut jo 15 vuotta eläkkeellä ja edelleen menee hyvin, niin voiko
        sekin aiheuttaa sitä kateutta. Kun on aikanaan hoitanut talouden kunnialla
        niin sitä voi jatkaa eläkkeelläkin eli ei ole huolta eikä murhetta.
        Katselin Kelan tilastoja ja totesin, että keskieläke brutto on nyt 2100 €/kk
        eli on noussut melko lailla viime vuosina. Tilaston mukaan 50 % miehistä ja
        30 % naisista saa tätä korkeampaa eläkettä.
        Kun ihan tavallinen palkansaajakin saa muutamia satasia yli tuon 2100 €,
        niin mitä ovat puuhastelleet ne ihmiset, jotka saavat 1200-1500 € /kk .
        Saatika ne jotka ratsastelevat takuueläkkeellä tai toimeentulotuella.

Nykypäivänä jos työelämässä niin kyllä teollisuustyöntekijä rapiat 3000eur saa käteen ja melkein ammattimies.Jos joku tuotantotyöntekijä ni onko edes 15eur tunti.Takuueläkkeestä sen verran että sitä voi saada sellinenkin kuka ollut 20vuotta linnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ite oot" vassari taas meuhkaamassa?

• Anonyymi

Köyhät on kateellisia kun jatkuvasti joku purnaa kuinka joku saa rahaa.

• Anonyymi

Työlliset on kateellisia kun työttömillä on joka päivä lomaa ja rahaa tulee enempi kelasta kun duunista. 9 e palkka pivässä, ohhohoo...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työlliset on kateellisia kun työttömillä on joka päivä lomaa ja rahaa tulee enempi kelasta kun duunista. 9 e palkka pivässä, ohhohoo...

Työstä saa 2000 kk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työstä saa 2000 kk.

Jaa vankilaa vai?

• Anonyymi

Missä yrityksessä on 9eur päiväpalkka niin tuostahan täytyisi jo juttu tehdä.

• Anonyymi

Sehän on yrityksissä palkka nykysin.

• Anonyymi

En kerrokkaan miten paljon saan TYÖeläkettä, mutta vihjeeksi voi kertoa,
      että kannattaa käydä töissä, niin on koko loppuelämä auvoista aikaa.
      Ei tarvitse hakea tukia mistään eikä tarvitse kytätä niiden maksupäiviä
      tai maksujen muuttumisia tai myöhästymisiä.
      Tuo työeläke tulee aina täsmällisesti ja pilkulleen saman suuruisena.

• Anonyymi

Heheeeee...älä luota siihen että työlläsi ansaitset palkkasi, vain jos sulla on valtava palkka, niin sitten voit ootella eläkettä.

Yksikään tavallinen duunari ei pärjää pelkällä eläkkeellä, sinäkin saat vielä kela rahaa palkan päälle- Tukia tule tarvimaan ja paljon.

On sulla hepposet kuvitelmat eläkkeestä, kukaan ei pärjää eläkkeellä.. ei kukaan paitsi orpo kun kyttää veronmaksajien rahoja ominaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heheeeee...älä luota siihen että työlläsi ansaitset palkkasi, vain jos sulla on valtava palkka, niin sitten voit ootella eläkettä.

Yksikään tavallinen duunari ei pärjää pelkällä eläkkeellä, sinäkin saat vielä kela rahaa palkan päälle- Tukia tule tarvimaan ja paljon.

On sulla hepposet kuvitelmat eläkkeestä, kukaan ei pärjää eläkkeellä.. ei kukaan paitsi orpo kun kyttää veronmaksajien rahoja ominaan.

Ihan tavallinen ihminen on pärjännyt eläkkeellä jo 15 vuotta ja sen lisäksi
        tuo eläke riittää säästöjenkin kartuttamiseen, tosin pikku hiljaa vaan.

• Anonyymi

SanopPa nuuta, vajakki.tai älä sano

• Anonyymi

Ei tarvi kadehtia ketään kun elää omissa hajuissa.Media oikeen ruokkii negatiivista ilmapiiriä prkl kyllä itsellä ainakin verenpaineet nousee näistä kultainen kädenpuristus 500 000eur ja hus hus nyt saat lähteä työpaikasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe