Vantaalla pöyristyttää 130 000 euroa maksava aikuisten pyöräilykurssi maahanmuuttajille.

Anonyymi-ap

91

474

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Manut ei opi itsenäisesti edes pyöräilemään vaan pitää lusikalla syöttää kuin vauvoja.

Ja ilmaiseksi heille tietenkin, leikataan kantiksilta sitten terveyyspalvelut että voidaan tarjota hopealusikalla kaikki tulijoille.

• Anonyymi

Tottakai ne oppivat siinä kuin muutkin. Tämähän on malliesimerkki siitä miksi kotoutettavia Suomeen halutaan, rahan pumppaamiseen yhteiskunnalta. Näitä jos kritisoit olet automaattisesti natsi, rasisti ja fasisti. Näistä ei leikata eikä hyysäysbudjetilla ole ylärajaa.

• Anonyymi

Näinhän se valitettavasti menee. Kyllä on jossain pahemman kerran vikaa.

• Anonyymi

Onhan se vaikeaa varastaa kantiksien fillareita, jos ei osaa ajaa pyörällä, voi vaikka kultamunat kaatua voi voi.

• Anonyymi

Mikä velvollisuus kaupungilla on veronmaksajien rahoilla opettaa matuja sekä muita saamattomia ajamaan polkupyörällä? Opetelkoot itse, ei ole yhteiskunnan tehtävä?

• Anonyymi

Euroopassa pyöräillään. Aasiassa sitä vasta pyöräilläänkin. Kursseista ei ole kuultukaan. Vain mussut ei osaa ilman kursseja. Eikä niissäkään, eikä halua. Siinähän joutuu polkemaan itse. Jospa saisi pyöränpolkijan verorahoista niin kyydissä voisi istua.

• Anonyymi

?
      `
      Siis- Kuntalaisten - RAHAA - Polku-Pyärän AJO-OPETUKSEEN -Mamuille

SDP:n ja LaitaVasemmisto ja Vihreät -SYYTÄÄ- KankkulanKaivoon Rahat -!

?

• Anonyymi

- Helsinki - Jakaa Ulkomaille 0,35Miljoonaa - Kaupunkilaisten RAHAA - !

UlkmaanAvustuksen RahanJako On Ollut - Suomen Valtion Tehtävänä -(tähän asti)

- SDP ja LaitaVasemmisto ja Vihreät ja Rkp kuitenkin - Otti ja Jakoi Rahat - ?

Eli - TURHAAN - Hesalaiset Märisee RAHN-Puutteesta - !

- - Ja Jos Ei ole - niin PYYTÄKÄÄ - SDP-VASEMMISTO-VIHREILTÄ - niillä ON - !

• Anonyymi

Hei paska- aivo. Ketkä ovatkaan päättäjinä Suomessa.

• Anonyymi

...ja Rkp.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HUOM: Kuntapäättäjät nämä fillarit ja ajokoulut järkkävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat Vantaan vasemmiston ideoita, tuskinpa persut näitä on hyväksyneet? Turha on valittaa että ei rahat riitä, jos tällaiseen on varaa. Tai jätetään vanhuksilta jälkiruoka pois?

• Kummallista nillitystä taas.

Tämä rahahan on varattu neljälle vuodelle. Kurssien pitämisessä voi olla paljonkin työtä ja vaivaa. Ymmärtääkseni kurssilaiselta ei voi vaatia omaa polkupyörää, vaan kurssinpitäjän olisi järjestettävä sekin.

Toinen asia kokonaan on, että kurssi on suunnattu kaikille vantaalaisille, joilla ei ole taitoa ajaa polkupyörällä. Kurssille voi mennä myös kantasuomalainen nikoensio 6-v ja hänen mummonsa 68-v.

Armeija edellyttää nuorelta mieheltä uinti-, pyöräily- ja hiihtotaitoa. Jos ei alokas osaa, niin sitten armeija opettaa. Tämänkin opetus vaatii aikaa ja rahaa. Tosin armeijalla on jo valmiina ne polkupyörät, joten siltä osin ei synny lisäkustannuksia.
      Se että jokainen asevelvollisuuttaa suorittamaan tuleva nuori mies osaa ajaa polkupyörällä, on Suomen maanpuolustuskykyä parantava asia.

Älkääpä nyt taas nakertako Suomen maanpuolustusta - muistakaa Venäjän uhka.
      Toivoo, Moktar. ;)

• Anonyymi

'Kurssien pitämisessä voi olla paljonkin työtä ja vaivaa. Ymmärtääkseni kurssilaiselta ei voi vaatia omaa polkupyörää, vaan kurssinpitäjän olisi järjestettävä sekin."

Meinaatko tosiaan ettei hepo:lla noita mankeleita ole valmiina eikä näin aiheuta kustannuksia, korkeintaan muutaman kympin kuljetukseen voi budjetoida jos joutuu pakulla siirtelemään.

Ja miksei voisi vaatia myös omaa pyörää kun ilmainen kurssi ?

Kummastusta ainakin minussa herättää myös seikka että vain yksi tarjous. En tiedä mikä haisee mutta mutta haju on vähintään väkevähkö ja pahan hajuinen.

• Anonyymi

"Kurssille voi mennä myös kantasuomalainen nikoensio 6-v ja hänen mummonsa 68-v."

Trolli ei osaa kirjoittaa eikä liioin lukeakaan. Kurssi on suunnattu aikuisille ja pyöriä on varattu muutamaa eri kokoa joten tuo 6- vuotiaan kurssille osallistuminen ei kaiketi onnistu.

Ja sikstoiseen muslimit ei käy Suomen armeijaa ja hyvin harma mamu yleensäkään.

• Anonyymi kirjoitti:

'Kurssien pitämisessä voi olla paljonkin työtä ja vaivaa. Ymmärtääkseni kurssilaiselta ei voi vaatia omaa polkupyörää, vaan kurssinpitäjän olisi järjestettävä sekin."

Meinaatko tosiaan ettei hepo:lla noita mankeleita ole valmiina eikä näin aiheuta kustannuksia, korkeintaan muutaman kympin kuljetukseen voi budjetoida jos joutuu pakulla siirtelemään.

Kummastusta ainakin minussa herättää myös seikka että vain yksi tarjous. En tiedä mikä haisee mutta mutta haju on vähintään väkevähkö ja pahan hajuinen.

"Ja miksei voisi vaatia myös omaa pyörää..."
        Tämä tuntuu hieman kohtuuttomalta. Entäpä jos kurssilainen ei opi ajamaan? Lunastaako kurssinpitäjä sitten sen polkupyörän? Eihän autokoulukaan vaadi kurssilaiselta omaa autoa.

"...että vain yksi tarjous."
        Julkinen kilpailutus voidaan keskeyttää hankintalain 125 §:n perusteella. Oikeus on todennut, että jos tarjouskilpailussa saadaan vain yksi tarjous, se itsessään on jo riittävä syy hankinnan keskeyttämiseen ja uudelleenkilpailuttamiseen. Suosittelen Vantaan kaupungille tätä menettelytapaa.

Parhain terveisin, Moktar. ;)

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

Tämä tuntuu hieman kohtuuttomalta. Entäpä jos kurssilainen ei opi ajamaan? Lunastaako kurssinpitäjä sitten sen polkupyörän? Eihän autokoulukaan vaadi kurssilaiselta omaa autoa.

"...että vain yksi tarjous."
        Julkinen kilpailutus voidaan keskeyttää hankintalain 125 §:n perusteella. Oikeus on todennut, että jos tarjouskilpailussa saadaan vain yksi tarjous, se itsessään on jo riittävä syy hankinnan keskeyttämiseen ja uudelleenkilpailuttamiseen. Suosittelen Vantaan kaupungille tätä menettelytapaa.

Onko se sitten kohtuutonta että jos ei kurssilainen mankeloimaan opi niin palauttaa pyörän siihen telineeseen mistä ottikin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsittääkseni Helsinki osti pyörät aikakin mamulapsille.

• Anonyymi

No löysihän se Moktar tuohonkin puolustelut ja perustelut ... sitäpaitsi ; ei nämä maahantunkijat juurikaan asevelvollisuutta suorita , sehän koskee vain suomalaisia ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kurssille voi mennä myös kantasuomalainen nikoensio 6-v ja hänen mummonsa 68-v."

Trolli ei osaa kirjoittaa eikä liioin lukeakaan. Kurssi on suunnattu aikuisille ja pyöriä on varattu muutamaa eri kokoa joten tuo 6- vuotiaan kurssille osallistuminen ei kaiketi onnistu.

Ainakin Helsingissä pennutkin harjoittelivat jalkakäytäviltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää tehkö tonttu ukko m.g:e ja vastatko hänen kommentteihin?

• Anonyymi kirjoitti:

"Ja sikstoiseen muslimit ei käy Suomen armeijaa ja hyvin harma mamu yleensäkään."
        Olen kyllä ihan henkilökohtaisesti jutellut parinkin somalitaustaisen varusmiehen ja yhden Iranissa syntyneen varusmiehen kanssa. Esität nyt väärää tietoa.

"Harma mamuista" en osaa sanoa. Mutta sen toki osaan sanoa, että sinun ei kannattaisi huudella muiden kirjoitustaidosta yhtään mitään. ;)

Itse olisin toivonut, että myös eskarilaiset voisivat ja saisivat osallistua pyöräilykurssille. Heille sellainen olisi suuri ilo. Jos tämä asia etenee uudelleenkilpailutukseen saakka, niin katsotaan siteen, millainen kurssi tästä muodostuu.

Ystävällisin terveisin, Moktar. ;)

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

"Ja sikstoiseen muslimit ei käy Suomen armeijaa ja hyvin harma mamu yleensäkään."
        Olen kyllä ihan henkilökohtaisesti jutellut parinkin somalitaustaisen varusmiehen ja yhden Iranissa syntyneen varusmiehen kanssa. Esität nyt väärää tietoa.

"Harma mamuista" en osaa sanoa. Mutta sen toki osaan sanoa, että sinun ei kannattaisi huudella muiden kirjoitustaidosta yhtään mitään. ;)

Itse olisin toivonut, että myös eskarilaiset voisivat ja saisivat osallistua pyöräilykurssille. Heille sellainen olisi suuri ilo. Jos tämä asia etenee uudelleenkilpailutukseen saakka, niin katsotaan siteen, millainen kurssi tästä muodostuu.

Juujuu ja tietenkin olet jutellut ja vieläpä tänään tietenkin? Siinä ne kaikki kolme jotka sen ainakin edes yrittävät suorittaa jo tapasitkin.

Parempi olisi sinun olla kirjoitusvirheistäkin öyhöttämättä, eilen et saanut edes otsikkoa oikein ja nyt sitten poistit sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juujuu ja tietenkin olet jutellut ja vieläpä tänään tietenkin? Siinä ne kaikki kolme jotka sen ainakin edes yrittävät suorittaa jo tapasitkin.

Parempi olisi sinun olla kirjoitusvirheistäkin öyhöttämättä, eilen et saanut edes otsikkoa oikein ja nyt sitten poistit sen.

Ja sikstoiseen yleensä nuo virheet tekee tekstinoikoja harvemmin minä itse paitsi silloin kun ohilyönnillä viereinen kirjain.

Uudehko luuri ja ottaisin oikojan pois käytöstä jos tietäisin miten.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

Rihän kusipäille voi aseita antaa, Moktari hyvä. Ja kyllä ne apinat osaa fillarilla ajaa. Hyvin kulkivat rajalle. Ämmillä taas zotkeentuu helmat pinnojen väliin, ei ne voi ajaa. Kulkekoot apina-taxeilla!

• Anonyymi kirjoitti:

"Juujuu ja tietenkin olet jutellut ja vieläpä tänään tietenkin? "
        Ei nyt sentään. Somalitaustaisen alikersantin kanssa juttelin Santahaminassa, kun olin kutsuttuna vieraana seuraamassa varusmiesten kaupunkitaistelua. Santiksessa on muutama rakennus ihan kaupunkitaistelua varten, jos et ole sattunut kuulemaan.

Toisen somalitaustaisen varusmiehen ja sen Iranissa syntyneen tapasin, kun ennen koronaa oli järjestämässä tälläkin alueella suoritettavaa veteraanikeräystä.

Voimme toki sopia, että emme kumpikaan huomauttele toisillemme kirjoitusvirheistä. Tällainen sopiminen edellyttää kuitenkin molemminpuolista luottamusta. Aiemman kokemukseni mukaan olen ollut huomaavina, että minulle saa huudella ihan mitä sattuu, mutta minulle ei sallita samaa vapautta. Onko tämä sitten vain sitä kantasuomalaista reiluutta ja rehellisyyttä, mene ja tiedä?

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

"Juujuu ja tietenkin olet jutellut ja vieläpä tänään tietenkin? "
        Ei nyt sentään. Somalitaustaisen alikersantin kanssa juttelin Santahaminassa, kun olin kutsuttuna vieraana seuraamassa varusmiesten kaupunkitaistelua. Santiksessa on muutama rakennus ihan kaupunkitaistelua varten, jos et ole sattunut kuulemaan.

Toisen somalitaustaisen varusmiehen ja sen Iranissa syntyneen tapasin, kun ennen koronaa oli järjestämässä tälläkin alueella suoritettavaa veteraanikeräystä.

Voimme toki sopia, että emme kumpikaan huomauttele toisillemme kirjoitusvirheistä. Tällainen sopiminen edellyttää kuitenkin molemminpuolista luottamusta. Aiemman kokemukseni mukaan olen ollut huomaavina, että minulle saa huudella ihan mitä sattuu, mutta minulle ei sallita samaa vapautta. Onko tämä sitten vain sitä kantasuomalaista reiluutta ja rehellisyyttä, mene ja tiedä?

" Voimme toki sopia, että emme kumpikaan huomauttele toisillemme kirjoitusvirheistä. "

Tämä selvä mutta noudatan sitä vain siihen saakka kunnes unohdat oman sääntösi.

Onko hosu sama kuin huqswarna ? Jos näin niin oiva peli sekin. En itse omistanut ole koskaan mutta kaverin klapitalkoissa vähän testasin ja hyvin soi.

En tiedä tuosta parhaasta sitten, voi olla mutta stihlejä käyttänyt jo 13-15 vuotta enkä toiseen vaihda ellei pakko.

Vähän nekin välillä änkyröivät mutta yleensä selviää ilman huoltomiestä, tuskin selviäisi hosun kanssa ainakaan ihan heti omin voimin.

• Anonyymi kirjoitti:

" Voimme toki sopia, että emme kumpikaan huomauttele toisillemme kirjoitusvirheistä. "

Tämä selvä mutta noudatan sitä vain siihen saakka kunnes unohdat oman sääntösi.

Onko hosu sama kuin huqswarna ? Jos näin niin oiva peli sekin. En itse omistanut ole koskaan mutta kaverin klapitalkoissa vähän testasin ja hyvin soi.

En tiedä tuosta parhaasta sitten, voi olla mutta stihlejä käyttänyt jo 13-15 vuotta enkä toiseen vaihda ellei pakko.

Vähän nekin välillä änkyröivät mutta yleensä selviää ilman huoltomiestä, tuskin selviäisi hosun kanssa ainakaan ihan heti omin voimin.

Asia sovittu. Tämä pätee siis vain siihen, että minä en huutele sinulla ja sinä et huutele minulle. Muiden suhteen olen vapaa menettelemään miten katson parhaaksi.

Parhain terveisin, Moktar.

PS. Hosu tai husu, husqvarnan lempinimiä molemmat. Ammattimetsurit käyttävät usein tätä merkkiä.

• Anonyymi

Miten edes voi opettaa toiselle tasapainon hallintaa muuten kuin kriittisen hetken pitää kiinni takaa? Kaikki, siis kaikki muut oppivat sen ilman kursseja. Mitä tuossa on oikeasti takana? Näin idiootit ei puolusta mitään missään saati haluaisi.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

Asia sovittu. Tämä pätee siis vain siihen, että minä en huutele sinulla ja sinä et huutele minulle. Muiden suhteen olen vapaa menettelemään miten katson parhaaksi.

Parhain terveisin, Moktar.

PS. Hosu tai husu, husqvarnan lempinimiä molemmat. Ammattimetsurit käyttävät usein tätä merkkiä.

"Asia sovittu. Tämä pätee siis vain siihen, että minä en huutele sinulla ja sinä et huutele minulle. Muiden suhteen olen vapaa menettelemään miten katson parhaaksi."

Selvä. Toinen kerta yhteisymmärrys peräkkäisinä päivinä, ohhoh.

• Anonyymi

Luin ensiksi että kurssi on maksullinen ja Vantaa tienaa 130 000 tuolla kurssilla.

• Anonyymi

Minusta tuo haiskahtaa rasistiselta hankkeelta !

• Anonyymi

"Vantaan päiväkodeissa on nyt tiukka säästölinja"

Jäi siis rahaa mamuaikuisille.

• Anonyymi

...maTU , huomautamme , maTU ...

• Anonyymi

STEA- tuet jaossa myös. Käykää tutustumassa.

• Anonyymi

Koska tulee kävelyajokortti?

• Anonyymi

Tottakai…

• Anonyymi

Perinteisesti Suomessa on opetettu oman suvun voimin nuorimmat ajamaan polkupyörällä ostamalla tulokkaalle tarvittavat polkupyörät ikätason mukaan. Miksi näin alkeelliselle toiminnalle pitää järjestää kalliita kursseja? Ovatko uudet nuoret kyvyttömiä edes oppimaan polkupyörälläajoa ja näiden nuorten varassa pitäisi yrittää pitää pystyssä korkeaan teknologiaan ja osaamiseen perustuvaa hyvinvointivaltiota, minkä osaamisen tuloksena syntyisi niitä hyvinvointivaltiolle tärkeitä nettoverovaroja.

• Anonyymi

...ei kaikki yhteiskunnan palkkalistoilla olevat suvakkitädit ehdi jokaista maahantunkijaa muuten tavata ... ja huvipaikoille mennessä pitäisi ostaa parikin pilettiä , ei nuo "kunniakansalaiset" näköjään itse maksa ...

• Anonyymi

Helsingissä kursseja on järjestetty jo useampina vuosina ja pyörätkin on hankittu.

Hyvin suhaavat jalkakäytävillä sekä pyörillä että sähköpotkullaudoilla varsinkin pienet natiaiset, joita mahtuu laudalle ainakin kolme eilisen kokemuksen perusteella. Osa vanhemmista vuokraa nähtävästi laudan pikkulasten leikkikaluksi ja koulun jälkeiseksi virikkeeksi.

• Anonyymi

Tämäkin on sitä vihervasemmistolaisuutta suvaisevaisuutta, joka maksaa maltaita suomalaisille.

• "Hyvin suhaavat jalkakäytävillä sekä pyörillä että sähköpotkullaudoilla...."
        Sähköpotkullauta ja kohta varmaankin myös sähköpolkulpyörä. Hyvin tämä kantasuomi täällä kehittyy.

Nauretaan yhdessä. ;)

• Anonyymi

Voi jumalauta, mitä rahan haaskausta! Onko Vantaan päättäjillä kuset ja paskat menny totaalisesti sekasin? Ei tuo ole enää normaalia!!

• Anonyymi

Karkoitus kurssi matuille.

• Anonyymi

Muslimi ei opi eikä välitä oppia Suomen tavoille, joten, turha pohjaton rahareikä.

• Anonyymi

Suomi on kafiirien, vääräuskoisten hallitsema maa. Rauhaa ei ole ennen kuin Suomi on islamin uskon hallitsema valtio.

• Anonyymi

seuraavaksi kusitetaan syömään lusikalla ja haarukalla ruokaa suuhun,

• Anonyymi

Tulee mieleen kaarnavene pakolaiset

• Anonyymi

Eihän se moktaria haittaa. Järjestetäänkö misikanissa pyöräilyopetusta kehitysmaa-apinoille?

• Anonyymi

No ei se haittaa montaa muutakaan, mutta sinulta näyttää jostain haittaavan. Miksi. Oletko kateellinen sille että et osaa polkupyörää, vai mikä typerä syy tässä on takana?

• Kurssi on järjestetty pääasiassa pyöräilytaidottomille. Koska pyöräily on aika vahvasti läsnä suomalaisessa kulttuurissa, on osallistujissa aika paljon muista kulttuureista tulevia, varsinkin niitä naisia, joiden ei annettu entisessä kotimaassaan pyöräillä.

Sitähän rajakit taas täälläkin haluavat. Naiset pois pyörän selästä ja ainakaan kotoutumista ei saisi harrastaa.

• Anonyymi

No voi perkele, kyllä aikuisen pitäisi pyöräily oppia ilman kurssiakin. Senhän oppiii pieni lapsikin usein ihan itsekseen.

Jo tehtyjen leikkausten lista on pitkä kuin keppikerjäläisen nälkävuosi ja ei ole lyhyt lista sekään mistä on ainakin ehkä vielä leikattava. Ja sitten puuhastellaan tollasta . Ei järjen murentakaan missään.

Kyllä tuo haiskahtaa pahasti vaan verovarojen tuhlaamiselta ja väkisinkin tulee mieleen kunnon koijaus kun vain yksi tarjouskin jätetty.

• Anonyymi

ioi kyllä on naiset arvossaan kun pitää niiden avulla ratsastella etuja itselle. Naiset ei todellisuudessa saa nähdäkään niinkin nopeaa kulkuneuvoa, jolla pääsee miesvahdista eroon.

• Anonyymi

"Sitähän rajakit taas täälläkin haluavat. Naiset pois pyörän selästä ja ainakaan kotoutumista ei saisi harrastaa."

Tässä taas nähdään suvakkivajakin ja realistin ero. Realisti kyllä ymmärtää että ihmiset pillastuu verorahojen järjen vastaisesta käytöstä niin kuin realisti itsekin. Suvakki siten taas rupeaa vihjailemaan että tässä olisi jotain tekemistä naisten oikeuksien kanssa.

Sikstoiseen ihan järjetön olisi moista kurssia ainakin verorahoista puuhastella vaikka osallistujat olisivat kaikki Riku-Pettereitä ilman ensimmäistäkään Mohammadia tai Fatimaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mitäpä emme tekisi mamujen vuoksi

Uusimmat parhaat suurimmat kalleimmat asunnot parhailta paikoilta Helsingissä ja Vantaalla

Kolme kertaa enemmän sos tukea kuin suomalaisille
      Ajokortit , merkki vaatteet on vähintä

• Anonyymi

Maahanmuuttajien moninaisia järjestöjä tuetaan jo nyt yhteiskunnan varoista.
      Nämä järjestöt voisivat hyvinkin itse järjestää näitä kursseja ja tätä toimintaa.

• Anonyymi

Tänävuonna 130 000 ja ensivuonna 140 000 .

• "Tänävuonna 130 000...".
      Yritä nyt jotenkin ymmärtää, että hankita on jo keskeytetty. ;)

• Anonyymi

Kursseja järjestetään kolmena vuonna useita kursseja vuodessa ja osallistujille järjestetään pyörät. Yhden kurssin hinnaksi tulee noin 1000 euroa, joten ei ihan mahdoton hinta.
      Ovatko kurssit sitten tarpeellisia ja voisivatko osallistujat opetella itse pyöräilemään, on kokonaan eri asia. Luulisi tuollaisen kurssin onnistuvat myös kansalaisopiston puitteissa.

Tämä on taas niitä antiwoke uutisia...

• Anonyymi

"Kursseja järjestetään kolmena vuonna useita kursseja vuodessa ja osallistujille järjestetään pyörät. Yhden kurssin hinnaksi tulee noin 1000 euroa, joten ei ihan mahdoton hinta."

Juuh, sehän olisi halpaa jos pyörätkin hankittaisiin mutta eiköhän hepolla ne ole valmiina ja ketjutkin rasvattu ynnä kummit täynnä ilmaa.

Mutta leikitään ajatuksella että ne mankelitkin hankittaisiin tuohon hintaan. Periaatteessa olisi halpaa puuhastelua mutta kalliiksi muuttaa senkin se seikka että verorahoilla puuhastellaan ja hyöty on tasan nolla.

• "Koska pyöräily on aika vahvasti läsnä suomalaisessa kulttuurissa....".
      Tämä taitaa olla sen aikaista tietoa, kun isä lampun osti ja tuohikontin teki.

Aika sujuvasti nuo pienetkin natiaiset suhaa sähköskuutilla. Siitä sitten pienen motoristin ura jatkuu sujuvasti mopoauton kautta ajokorttiin 17 vuotiaana. Vanhat mummotkaan eivät enää aja pyörällä kauppaa vaan sähköpyörällä.

Tämänkin kylät suojatiet alkavat olla autoilijalle vaarallisia. Pienet koululaiset vielä varoo, mutta sähköpyörää 40km/h puskan takaa suojatielle posahtava mummo on aina iso yllätys.

• Anonyymi

Kaikki rahat mitä näihin käytetään hukataan on haisevaa

HAISEMALLA TÄMÄ PYÖRII

• Anonyymi
      • Anonyymi

Mamulautailua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mamulautailua.

Juu. Rikollinen mamu karkasi.

• Anonyymi

Suhasi kuoliaaksi miehen?

• Anonyymi
    • Anonyymi

toivon sydämeni pohjasta niille useille tangon yli menoa pää edellä kadunkulmaan ja loppuelämää pyörätuolissa sylki poskella.

• Anonyymi

Niin kustannustensuhteen on sama ovatko pyörätuolissa vai ei, paitsi ovat poissa pahanteosta silloin.

• Jokohan me olemme riittävästi potkineet tätäkin olkiukkoa?
      Kas kun se Vantaan pyöräilykurssi on jo peruttu.

Nauretaan yhdessä. ;)

• Anonyymi

menneinä aikoina olisi vain kuitattu rahat 🤣

• Anonyymi

hissin käyttökurssi , paljonkohan saisi rahaa 🤔 ai niin mutta olen suomalainen ja en voi perustaa firmaa tai yhdistystä kusetustarkoituksessa , mutta jollain se on verissä 🤣

• Jos noin pidät tästä leikistä, niin saat potkia sitten vielä kaksi kierrosta tätä olkiukkoa. Sitten saa tämä leikki jo riittää.

Terveisin, Moktar. ;)

• Anonyymi

Älä ulise. Sinä et ehtojasi sanele.
        Hattu pois päästä!

• Anonyymi kirjoitti:

Älä ulise. Sinä et ehtojasi sanele.
        Hattu pois päästä!

Muista, että nyt käytit sen ensimmäisen kierroksesi. Vielä on yksi jäljellä.

Huutonaurua vartti. ;)

• Anonyymi

Ei apinasta tule ihmistä millään rahalla.

• Voi kylläkin päästä hillotolpalle. Ainakin jos on ruutupaita ja riittävästi someaikaa.

Nauretaan vartti. ,)

• Anonyymi

Ei tule, juu.
        Eipä se mitään, on se elämänsä mukavaa silti, vaikka kyömynokkainen posetiivari antoi vain karvahatun päähän ja muutaman pähkinän päiväpalkaksi.
        Työpaikka sopii luonteeseensa kuin reuhka päähänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tule, juu.
        Eipä se mitään, on se elämänsä mukavaa silti, vaikka kyömynokkainen posetiivari antoi vain karvahatun päähän ja muutaman pähkinän päiväpalkaksi.
        Työpaikka sopii luonteeseensa kuin reuhka päähänsä.

"... muutaman pähkinän päiväpalkaksi."
        Tämähän se on Petterin ja Riikan yhteinen fantasia. Jos se leipuri, panimotyöläinen, opettaja tai päiväkodin täti saataisiin pakotettu tuohon pähkinäpalkkasopimukseen ja sen avulla sitten Suomi nousuun.

Nauretaan yhdessä. ;)

• Anonyymi

Ei tule pyöräilykurssia!
      Ei näy kaapukansanryhmäläisiä pyöräililijöitä!
      Ei taida tulla edes potkulautakurssia…

• Anonyymi

Katsotaan minkälaisen vaalituloksen, VANDABADIN ANTTI saa kuntavaaleissa…
        Eikö viherpunikkien muslimiveljeskunnat ole kovassa nosteessa täällä pääkaupunkisedulla…
        Jokaisissa vaaleissa holtittomasti lisääntyvien kehitysmaamuslimi äänestäjien määrä nousee…

• Ei näy edes persuehdokasta varastamassa leipäjonon leipiä, kuten edellisenä kuntavaalikeväänä.

Joo, kyllä huono on tämä Vantaan kevät.
        Nauretaan yhdessä. ;)

• Anonyymi

Huvittavaa on, ettei apina itse ymmärtänyt palkkionsa mitättömyyttä vieläkään.
      Kuten kommentistaan asian huomasitte,
      näin sitä apinaa koijattiin jälleen.

• Anonyymi

Kiihtyi ja taisi pieni virhekin tulla. ;)

• Taisitpa käyttää jo kolme lisäkierrosta tässä olkiukkojen potkimispelissä, vaikka lupa oli vain kahteen lisäkierrokseen.

Kerran huijari, aina huijari.
      Huutonaurua vartti. ;)

• Anonyymi

Hyvä kurssi muuttajille joka järjestäjä on ruotsalainen RKP, sinne jäljet johtaa.
      Muuttajat on kultamunia, suoranainen rahasampo ruotsalaisille.

• Anonyymi

Muslimit ovat kuin 12-vuotiaita kakaroita eivätkä koskaan voi kasvaa aikuisiksi. Muslimeja paapotaan kuin debiilejä, joita monet ovatkin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      212
      2738
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      108
      1946
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1661
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1545
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1400
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1217
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1156
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      106
      1011
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      53
      923
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      895
    Aihe