Olin kyseisen toimiston asiakkaana runsaat kaksi vuotta. Toimeksiantoja oli yhteensä neljä kappaletta.
”Otamme jutun haltuun-selvitämme ostajan oikeudellisen aseman saadun materiaalin , palaverin ja asiantuntemuksemme perusteella. Esitämme vaihtoehdot ja annamme suosituksemme”. Suora lainaus heidän nettisivuilta.
Minulle ei koskaan yhdestäkään asiasta ole tällaista annettu edes pyynnöstä.
Kun aloin kyseenalaistamaan toimintaa ja pyytämään markkinoinnin lupaamia oikeudellisia arvioita ja toimintaehdotuksia sekä esimerkiksi oikeuden päätöksiä vastaavista tapauksista, niin niitä ei annettu ja ilmoitettin, ettei ole tapana. Samoin kun pyysin saamilleni mielipiteille oikeudellisia perusteluja, niitä ei annettu, ei ole kuulema tapana. Mielipiteet kuulema perustuivat vallitsevaan oikeuskäytäntöön.
Olin lähettänyt liiketoimintajohtajalle jo kesällä 2024 kysymyksiä liittyen asioiden hoitoon ja ennen kaikkea niiden hoitamattomuuteen liittyen.
Viime marraskuussa lähetin seuraavan s-postin laskutusta hoitavalle henkilölle.
11.11.24 /lähettämäni viesti
Hei,
olette lähettäneet minulle kolme kappaletta laskuja.
Olen aikaisemmin keskustellut laskutukseen sekä asian hoitoon liittyvistä asioista liiketoimintajohtajan kanssa, joka kuulema teillä näistä asioista vastaa.
Jos nämä asiat kuuluvat jollekin muulle kuin hänelle, niin saisinko hänen yhteystietonsa.
11.11.24 /asiakaspalvelu
Hei,
Liiketoimintajohtaja lupasi palata sinulle vielä tänään asiaan.
3.12.24/ oma viestini
Hei,
palaan nyt tähän asiaan, liiketoimintajohtaja ei ole ollut yhteydessä minuun asioiden selvittämistä varten. Olen lähettänyt hänelle selkeitä kysymyksiä asioiden hoidosta. Näihin tarvitsen myös vastauksen. Kun hän ei nyt aio asiaa hoitaa, niin on varmaan parempi, että välität tiedon eteenpäin henkilölle, joka seuraavaksi vastaa toiminnasta. Odotan yhteydenottoa tämän viikon aikana.
Lisäksi tarvitsen vahvistuksen kolmen eri jutun hoitamisesta, että näissä on asian vaatimat toimet hoidettu.
5.12.24/ asiakaspalvelu
Hei,
Pahoittelen, ettet ole saanut pyytämääsi vastausta. Keskustelin eilen liiketoimintajohtajan kanssa, ja hän lupasi yrittää ehtiä hoitamaan asian itse. Keskustelen tarvittaessa toimitusjohtajan kanssa maanantaina mikäli asia ei etene.
19.12.24/ oma viesti
Hei,
Minuun ei ole oltu edelleenkään yhteydessä. Mikä on tilanne?
27.12.24/ liiketoimintajohtajan vastaus
Hei
Saamani tiedon mukaan nyt asiassa, joka on toimeksiannoista selvästi suurin ja merkittävin ja jonka hoitoon pääosa palautteistasi kohdistuu, ollaan lähellä mahdollista sovintoratkaisua. Toivottavasti sellainen sovintoratkaisu, joka sinua tyydyttää, saadaan jo tammikuussa aikaan.
Ehdotan, että palaamme omaan toimeksiantoasiaamme siinä kohtaa kuin tuo em. asia on saanut sovinnon osalta ratkaisunsa (tuli sovinto / ei tullut sovintoa). Tämä hetki lienee viimeistään tammikuun lopussa. Uskon, että tuossa kohtaa ja erityisesti, jos-asia on sovintoon päättynyt, on toimeksiantoasiammekin käsittely paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa.
Liiketoimitajohtaja ei tämän jälkeen koskaan palannut asiaan.
3.3.25 lähetetyllä s-postilla liiketoimitajohtaja ilmoitti, että sovintosumma on saapunut heidän asiakasvaratililleen.
Tästä hän kertoo kuittaavansa avoinna olevat saatavat kokonaisuudessaan, koska mitään yksilöityjä reklamaatioita laskuihin ei ole esitetty.Osa kuittauksista jopa ilman minulle toimitettua erittelyä. Erittelyt liiketoimitajohtaja on kieltäytynyt toimittamasta. Kesken olevat toimeksiannot lopetettiin samalla. Syynä ilmoitettiin seuraava: ”Toimeksianto on ollut nyt pitkään vaiheessa, jossa olemme odottaneet ratkaisuasi siitä, että miten edetään.” Käsittämättömän epärehellistä ja moraalitonta toimintaa!
Näin jälkikäteen kun asiaa ajattelen, niin eihän heillä ole ollut aikomustakaan selvittää minulle laskutukseen ja toimeksiantoon liittyviä epäselvyyksiä. Epärehellistä oman edun ajamista.
Asioitani on hoidettu epäammattimaisesti, tehty turhia toimia väärään aikaan sekä jätetty asioita hoitamatta, jopa niin vahingollisin seurauksin, että asiat pääsevät mahdolliseti vanhenemaan.
Heikkilän lakitoimiston vastaus:
Lakiasiaintoimisto Heikkilä & Co HCO Oy (omistaja)
9 tuntia sitten
Kiitämme palautteestanne ja pahoittelemme, että kokemuksenne kanssamme ei vastannut odotuksianne. Otamme kaiken asiakaspalautteen vakavasti ja kehitämme toimintaamme sen pohjalta.
Samalla haluamme todeta, että jokaisella tapauksella on oma taustansa ja yksityiskohtia, joita emme voi tai saa käsitellä julkisesti. Toimistomme toimii aina lakia, hyvää asianajotapaa ja asiakkaan etua kunnioittaen.
Toivomme, että keskustelu voidaan tarvittaessa jatkaa suoraan ja luottamuksellisesti, jotta mahdolliset epäselvyydet voidaan selvittää asianmukaisesti.
Kokemuksia Heikkilän lakitoimistosta
8
174
Vastaukset
- Anonyymi
Asiakkaan pyynnöstä voi mitä vain käsitellä julkisesti. Johtaja tietää varmasti.
Kirjoita kuluttajariitalautakunnalle kuten minä huoltoasiassa ja sain oikeutta ja hyvät perustelut.- Anonyymi
Selvittelin jo valitusreittiä, kun eivät enää kuulu asianajajaliittoon. Ovat vuonna 2024 eronneet asianajajaliitosta. Hankaloittaa hieman reklamointia, mutta näille luvan saaneille oikeudenkäyntiavustajille on oma valvontalautakunta, jossa tutkitaan asiat.
Palkkioerimielisyydet käsitellään kuluttajariitalautakunnassa.
- Anonyymi
Kahden vuoden aikana 4 lakimiestä vaativaa keissiä? Et varmaan ole ihmisenä itsekään helpoin
- Anonyymi
Liiketoimintajohtaja on vaikka on toimitusjohtaja. Lisäksi on usea markkinointihenkilö eli myyntitykki. Lakimiehiä ja lakinaisia ei ole vastaavasti kovin muuta. On erikoinen yhtälö. Eikö lakihenkilöt osaa tarjota palvelujaan ? Kulutaso yhtiössä täytyy olla korkea suuren muun kuin varsinaisten lakihenkilöiden vuoksii. Vai onko lakihenkilöiden tehokkuus ja tuottavuus normaalia korkeampi.
Olen kiinnostunut luvuista ja vastauksista. - Anonyymi
Tasapuolisuuden vuoksi joku voisi kertoa toimitusjohtajalle ja alaisilleen palstasta, niin tulisi mahdolliseksi toinen näkökulma kritiikin johdosta.
Yleensä asiat eivät ole mustavalkoisia, ja totuus on jossain välissä eikä laidoilla. - Anonyymi
Aloittajan ja lakiasiaintoimiston lakimiehen välillä on ollut kommunikointiongelmia.
Jollet pääse kohtuulliseen sopimiseen osan rahojesi saamiseksi takaisin. kuluttajariitalautakunta on hyvä vaihtoehto asian selvittämiseksi. - Anonyymi
Kaikki eivät noudata mustasta listasta huolimatta.
- Anonyymi
Onko Heikkilässä mielessä uusia yhteiskanteita ?
Miten onnistuivat nykyiset ja vanhat ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822120
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641846Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461806- 1231523
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1711341Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia611328Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen741155- 711001
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P29987- 15939