Jumala sanan merkityksiä on hyvin monenlaisia. Joku ateisti uskaltaa pitää Jumalaa olemattomana, koska hän on keksinyt sen kuuluisan OLKIUKON, joka ei ole elossa, ja jonkakaltainen JUMALA EI OLE. Mutta emmekö itseämme suuremman olennon toivossa, voisi helpostikin jopa tietää, että JUMALA ON? Jumala sanana on pohjimmiltaan melko simppelisti määritelty, eli tarkoittaa elävää olentoa, joka on KORKEIN olento, jossakin vertailtavassa kategoriassa? EI kukaan voi väittää etteikö tuollaisia olentoja olisi INHMILLSESTI ajatellen paljonkin?! Ihmisiäkin on Jumalaloitu, tutuimmat kai, Julius Caesar ja tietysti opettajaparantajagurumessias Jeesus Kristus. Ateisti ei usko, että maailmankaikkeus olisi tarvinnut luojaa, mutta kas kun kaikki ilmiöt maailmankaikeudessa on panteismin ansiosta mahdollista jumaloida? Siinä onkin miettimistä ateistille, että onko hän edes todempi ja oikeampi usko kuin panteisti, joka ymmärtää KAIKKI asiat Jumaloitaviksi. Edes paholaista ei ole vähän "jumaloita"; jännittävien kapina-aatteidensa vuoksi, eli jos etsimme Jumalaa, meidän EI PITÄISI pitää häntä oletusarvoisesti kovinkaan erilaisena kuin ihminen mutta, mutta kaikesta ympäröivästä todellisuudesta tiedämme, että Jumalista vanhimmat ovat erilaisia kuin ihmiset => pelkästään tilavuus ympärillämme on merkillinen olento, koska pelkästtä tyhjyys kykenee vastaanottamaan minkä tahansa massan sisuksliinsa?! Taivas on Jumalan ruumiin vanhin, canvas, koordinaatisto kaikelle, ja kiinalaisten mielestä materia sen päällä on Jumalatar. Niin tai näin, Jeesus jumaloi henkeä, sitä koodia, joka kaiken toiminnan aiheuttaa?! Niin tai näin, jos et itse tätä jumaloi, informaation tuottamista, jokaista vaadintaan valitsemaan itselleen jokin JUMALOITAVA asia, olemattomuus jumaloituna on omituinen asia, ja heitä alkaa olla paljon, jotka uskovat tuohon, koska se ajallisesti vanhin mahdollinen olotila => olla olematon. No, SE EI OLE JUMALA, loogisesti koska siltäkin puuttuu omaisuudet, mutta SE ON SILTI - KAIKEN ALKU?!
Eikö Ihminen itse ole todiste Jumalan Olemassaolosta?
Anonyymi-ap
9345
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
- Uusi kunnanjohtajaJokos tekoäly on kertonut, kenestä paras uusi kunnanjohtaja? Ketä persut vastustaa?
Vastaukset 9
Vanhimmat
Tavallaan.
Jumala syntyy ja elää ihmisen mielikuvituksessa. On kuin mato aivoissa.
Ihminen syntyy 3D_-maailmankaikkeuteen, hetki hetkeltä - uudestaan ja uudestaan - Jumalan vahvuudenorganisoijien ja konkreettsiesti Galaksimme alussa tekemiensä rakennelmien avulla. Jumala itse voi esiintyä missä ja kenen ruumissa haluaa. Jeesuksesta Jumala piti hyvin paljon, koska Jeesus uskalsi etsiä "Jumalan Tahtoa". Jeesuksen viesti on siis vähän kuin sinullakin, apokryfi-Jeesus sanoi:"Minä olen henkien ISÄ", eli ihmisessä tai muussa viisaksi luodussakin olenossa syntyy henkeä lisää.... Kuitenkin kristinusko, erottaa hengen, erilaiseksi kuin pelkän ruumiin, sehän esiintyy äänteinä, kirjaimina => sanat=>lauseet ja Jumala kuitenkin tarvitsee siis älykkäitä olentoja, heidän aivojaan ja muutakin ruumistaan ymmärtääkseen henkiset sanat ja ollakseen itsekin olemassa.
Ihminen on Jumalan luoma 100%.
Ei ole. Ethän sinäkään ole saanut todistetta yhdenkään luomistarinna puolesta, vana puhut koko ajan evoluutiosta.
Jumala? Mikä niistä? Voisit vaikkapa aloittaa sillä myyntipuheesi että miksi sinun jumalasi on parempi kuin ne kaikki muut.
Ollakseen parempi tai ylipäätään mitään, on oltava olemassa.
Olkiukko elää ja voi hyvin tälläkin palstalla.
Eikö Ihminen itse ole todiste Jumalan Olemassaolosta?
On todella ja muut eläimet ja kaikki täällä maapallolla.
Tämä on matka sanotaan,oppia !
Kun silmäsi suljet kuoleman,niin heräät missä oikeasti olit .
Miksi ihmeessä olisi?
Kretujen logiikka menee ihan väärin päin. Eli se ei ole logiikkaa ensinkään.
He ottavat lähtökohdakseen oletuksen, että A:sta seuraa B.
Ja sitten selittävät, että B on todiste siitä että on ollut myös A.
Kansantararu (A) selittää miksi ketulla on valkea hännänpää (B).
Koska ketulla on valkea hännänpää (B), niin se todistaa, että kansantarun (A) täytyy olla totta.