Sana tälle päivää

Anonyymi-ap

Josko laittaisin sanasen minäkin tälle päivää.
Ärsyttää tämä ketä lie ärsyttääkin, sama se.

Mira Luoti -Ihan vaan ihminen.

Terveisin, LS.

13

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus sen sijaan ei kaiketikaan ollut "ihan vaan ihminen", vaan oli - ja on tietysti edelleen - "ihmisen kaltainen"! :)

      >>Mitä tarkoittaa, että Jeesus tuli ihmisen kaltaiseksi? (Fil. 2:5-11)

      Kysymys:

      Mikä on sen Paavalin sanan merkitys, että Jeesus tuli ihmisen kaltaiseksi (Fil. 2:7)? Mikä ero on sen suhteen, että voisi sanoa Jeesuksen tulleen ihmiseksi?

      Vastaus:

      Jeesus oli täysi ihminen, mutta ilman syntiä. Samanaikaisesti hän oli Jumala eli (sisäisesti) samaa olemusta kuin Jumala, vaikka hän ei suostunutkaan käyttämään jumalallista arvovaltaansa missään vaiheessa omaksi hyödykseen.

      Ihmiseksi tullessaan Jeesus luopui siitä kirkkautensa valta-asemasta ja niistä etuoikeuksista, jotka hänellä oli Jumalan Isän luona. Sitä tarkoittaa, että ”hän otti orjan muodon” (Fil. 2:7). Hänestä tuli siis ihmisten kaltainen. Toisin sanoen, hän näytti ihan tavalliselta juutalaiselta mieheltä. Hänellä ei esim. ollut sädekehää, toisin kuin taiteessa kuvataan, eikä sellaista ulkonaista säteilyä, joka olisi heti tunnistettu jumalalliseksi, kuten Kirkastusvuorella (Matt. 17:2), tai jollaista esim. Ilmestyskirjan 1. luvussa kuvataan.

      Hän myös joutui kokemaan samat puutteet, rajoitukset, kärsimykset ja kiusaukset, kuin muutkin ihmiset. Esim. nälkä (Matt. 4:2), jano (Joh. 19:28), uupumus (Joh. 4:6), järkytys ja houkutus luopua tehtävästään (Matt. 4:9 ja Joh.12:27) jne. Hän syntyi, kasvoi ja koki kuoleman niin kuin muutkin ihmiset. ”Hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus.” (Hepr. 5:8)

      Suostuessaan ihmisen osaan eli elämään ja kuolemaan tosi ihmisenä mutta ilman syntiä hän oli ainoa persoona koko maailman kaikkeudessa, joka saattoi sovittaa ihmisen synnin ja lunastaa ihmiset synnin, kuoleman ja paholaisen vallasta.<<

      Raamatunlukijain liitto
      Kysy Raamatusta

      • Anonyymi

        Eli Jeesuksen ihmisyys ja sovitus oli yhtä tyhjän kanssa. Mistä Jumala voisi tietää edes mitä on olla tosi ihminen. Pelkkä kuori, ei tee ihmisen kaltaista.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Jeesuksen ihmisyys ja sovitus oli yhtä tyhjän kanssa. Mistä Jumala voisi tietää edes mitä on olla tosi ihminen. Pelkkä kuori, ei tee ihmisen kaltaista.

        Lightning

        Onpa outoa kun ihminen, joka ei edes usko Jumalaan, puhuu Jumalan ajatuksista ja kyvyistä. No, joka tapauksessa, Jeesuksen kanssa samanlaisia tulemme olemaan jonain päivänä myös me, jotka uskomme häneen - siinä on toivomme.

        "Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana. Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.

        Onkin kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento." Mutta viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki. Ensimmäisenä ei siis ole hengellinen vaan ajallinen; vasta sen jälkeen tulee hengellinen. Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta.

        Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset. Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi."

        (1. Kor. 15)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa outoa kun ihminen, joka ei edes usko Jumalaan, puhuu Jumalan ajatuksista ja kyvyistä. No, joka tapauksessa, Jeesuksen kanssa samanlaisia tulemme olemaan jonain päivänä myös me, jotka uskomme häneen - siinä on toivomme.

        "Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana. Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.

        Onkin kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento." Mutta viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki. Ensimmäisenä ei siis ole hengellinen vaan ajallinen; vasta sen jälkeen tulee hengellinen. Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta.

        Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset. Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi."

        (1. Kor. 15)

        Koraani, Raamattu, Milnen Nalle Puh, Visnun aivoitukset. Kaikki, satua.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Jeesuksen ihmisyys ja sovitus oli yhtä tyhjän kanssa. Mistä Jumala voisi tietää edes mitä on olla tosi ihminen. Pelkkä kuori, ei tee ihmisen kaltaista.

        Lightning

        Jumala on tehnyt ihmisen kaltaisekseen, kuvaksensa, kaltaisekseen. Ihmisellä on Jumalan hänelle antama oma hallitsijan tehtävänsä Jumalan luomakunnassa, jossallisellisessa hallittavaksi ovat saajulliset kalat, linnut, kaikelliset eläimellisyyjet ja kokollinen maa kuluu myös ihmisen vallintallisoitavuuteen ilmentäjen Jumalan hallinnallisuutta hänen olisiko oikein sanoalisoija että maalaisjärjellisellisesti alihallitsijoinallisinaansa sopivallisesti esim.hirveitä anpuloisimme syömällisöijäksenme net suullisiimme, jotta tasapainossa kannallisuujet pysylliväisyisi?

        Jumala on ihana.Jumala on kyvykäs, sillä Hän kykenöi antamoimaan kaikille eri ajallisina ruumiissa eläneille ihmisillisille uuvelliset ruumiit, joissa on paljon parenpi olla kuin näissä nykyisissä ruumiilloisissamme.

        Joitakin parantuuksija niille ruumiillisille ihmsille, kutka ensimmäisellisessä ylösnousemuksellisessa tahi ylösotollisellisessa ovattensa:

        1. Ei niskakipua
        2. Autuas olotila
        3. Ei psyykehäiriöitä, jotka syntylöivät pahalluuksijen peloista kuten rikollisuujen olemassaolosta, valehtelevijen ihisten olemassaolosta, kaikenlaisellisen pahuujen moninaisuuksijen olemassaolevaisuuksijen takija, riivaajahenkien tunkeutumisten savimajoihin, joista ei yleensä osata tehjä oikejanlaista tijaknoosija jne.
        4. Kermakakku maistuu paremmalta jos kermakakkuja saa syöjä. Olen kuullut joiltain veljilt ja sisariltain ettei kermakakkuja syötäisi uuvessa maassa ja sellainen puhe ahjistaa mua, mutta itse ainakin koitan kermakakkuainekset saaha etsittyä ja kermakakun tehtyä ellei sen tekemiseen ole erityistä kieltoa. Ikuisuus ilman kermakakun kermakakkua vetää suupielet kyllä alaspäin ikävällisenä ajatuksena.
        5. Ei enää pahansuopuutta tarvitse saaha kenenkään osakseensa.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koraani, Raamattu, Milnen Nalle Puh, Visnun aivoitukset. Kaikki, satua.

        Lightning

        Sinä itse satuilet tänne luulemisiasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on tehnyt ihmisen kaltaisekseen, kuvaksensa, kaltaisekseen. Ihmisellä on Jumalan hänelle antama oma hallitsijan tehtävänsä Jumalan luomakunnassa, jossallisellisessa hallittavaksi ovat saajulliset kalat, linnut, kaikelliset eläimellisyyjet ja kokollinen maa kuluu myös ihmisen vallintallisoitavuuteen ilmentäjen Jumalan hallinnallisuutta hänen olisiko oikein sanoalisoija että maalaisjärjellisellisesti alihallitsijoinallisinaansa sopivallisesti esim.hirveitä anpuloisimme syömällisöijäksenme net suullisiimme, jotta tasapainossa kannallisuujet pysylliväisyisi?

        Jumala on ihana.Jumala on kyvykäs, sillä Hän kykenöi antamoimaan kaikille eri ajallisina ruumiissa eläneille ihmisillisille uuvelliset ruumiit, joissa on paljon parenpi olla kuin näissä nykyisissä ruumiilloisissamme.

        Joitakin parantuuksija niille ruumiillisille ihmsille, kutka ensimmäisellisessä ylösnousemuksellisessa tahi ylösotollisellisessa ovattensa:

        1. Ei niskakipua
        2. Autuas olotila
        3. Ei psyykehäiriöitä, jotka syntylöivät pahalluuksijen peloista kuten rikollisuujen olemassaolosta, valehtelevijen ihisten olemassaolosta, kaikenlaisellisen pahuujen moninaisuuksijen olemassaolevaisuuksijen takija, riivaajahenkien tunkeutumisten savimajoihin, joista ei yleensä osata tehjä oikejanlaista tijaknoosija jne.
        4. Kermakakku maistuu paremmalta jos kermakakkuja saa syöjä. Olen kuullut joiltain veljilt ja sisariltain ettei kermakakkuja syötäisi uuvessa maassa ja sellainen puhe ahjistaa mua, mutta itse ainakin koitan kermakakkuainekset saaha etsittyä ja kermakakun tehtyä ellei sen tekemiseen ole erityistä kieltoa. Ikuisuus ilman kermakakun kermakakkua vetää suupielet kyllä alaspäin ikävällisenä ajatuksena.
        5. Ei enää pahansuopuutta tarvitse saaha kenenkään osakseensa.

        Selef Urge

        Olet lapsi aikuisen miehen kehossa . Se on sinusta hyve.

        Lightning


    • Anonyymi

      Paavalia toiset apostolit pitivät antikristuksena.

      2. Joh. 7

      Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

    • Anonyymi

      Jeesus oli kipujen ja sairauksien tuttava.

      On arvioitu, että hän kärsi myös alkoholismista.

      Matt. 11:19

      Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

      • Anonyymi

        Kaanaan häissä juopoteltiin perusteellisesti monta päivää.

        Joh. 2:10

        Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaanaan häissä juopoteltiin perusteellisesti monta päivää.

        Joh. 2:10

        Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

        11 Tämä on ensimäinen tunnustähti, jonka Jesus teki Galilean Kaanassa, ja ilmoitti kunniansa. Ja hänen opetuslapsensa uskoivat hänen päällensä.


    • No olet ärsyttävä.

      • Anonyymi

        Tiedän ettet pidä minusta. Se ei ole ollut salaisuus.

        Lightning


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe