"Alueellinen BKT on maan keskiarvoa pienempi"
Onko joku yllättynyt, eikö eläkeläiset ole aikanaan osannut sijoittaa niin ei tarvitsisi nyt olla veronmaksajien elätteinä?
Eläkkeitännehän te ette ole tienanneet, ne revitään tämän hetken työssäkäyvien eläkemaksuista.
Lappajärveläisten köyhyys
40
820
Vastaukset
- Anonyymi
Ne eläkeläiset on elättäneet ja kouluttaneet tämänhetkiset työssäkäyvät. Sinun pussista ei yhdenkään eläkeläisen eläkettä makseta. Koeta nyt vaan maksaa sitä eläkemaksua että saat sitten aikanaan eläkettä.
- Anonyymi
Perehdy vähän asiaan niin huomaisit että ennen palkoista on lakisääteiset eläkkeet olleet paljon pienemmät, nykyään 24% ja rapiat päälle.
Näistä 80% menee suoraan nykyisten eläkkeiden maksuun.
Juntti :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perehdy vähän asiaan niin huomaisit että ennen palkoista on lakisääteiset eläkkeet olleet paljon pienemmät, nykyään 24% ja rapiat päälle.
Näistä 80% menee suoraan nykyisten eläkkeiden maksuun.
Juntti :)Siksi ennen oli pienemmät, koska eläkeläisiä oli vähemmän suhteessa työikäisiin, omaa tyhmyytäsi, kun et ole tehnyt lapsia tarpeeksi, jotka maksaisi taas sinun eläkkeesi.
Eläkkeet maksetaan Suomessa suurimmalta osin kunkin vuoden työeläkemaksusta. Osa eläkkeistä rahoitetaan käyttämällä niihin aiemmin kerättyjä rahastoja. Kansaneläkkeiden kulut rahoitetaan kokonaan valtion verovaroista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi ennen oli pienemmät, koska eläkeläisiä oli vähemmän suhteessa työikäisiin, omaa tyhmyytäsi, kun et ole tehnyt lapsia tarpeeksi, jotka maksaisi taas sinun eläkkeesi.
Eläkkeet maksetaan Suomessa suurimmalta osin kunkin vuoden työeläkemaksusta. Osa eläkkeistä rahoitetaan käyttämällä niihin aiemmin kerättyjä rahastoja. Kansaneläkkeiden kulut rahoitetaan kokonaan valtion verovaroista.Eläkkeistäkin maksetaan veroa Hox
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeistäkin maksetaan veroa Hox
Tämä on täysin saman tason argumentti kuin "sossun tuistakin maksetaan veroa".
- Anonyymi
Asuuko Lappajärvellä muitakin kuin eläkeläisiä?
- Anonyymi
Asuu tottakai!
Maailman suurin t.y.n.k.ä.k.u.l.l.i.e.n keskittymä on siellä. - Anonyymi
Lappajärvellä on henkinen köyhyys pahinta.
- Anonyymi
Kyllä se on sisäsiittoisuus ja JÄRJEN köyhyys.
- Anonyymi
Kyllä meitä lappajärveläisiä mollataan on aina mollattu .Mutta kun katsotaan tosiasioita silmiin muuttuu asiat päälaelleen. kun verrataan vaikka kunnan taloustilanetta naapuri kuntaan , meillä ylijäämäinen talous toisin kun tuolla eteläisellä naapurikunnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meitä lappajärveläisiä mollataan on aina mollattu .Mutta kun katsotaan tosiasioita silmiin muuttuu asiat päälaelleen. kun verrataan vaikka kunnan taloustilanetta naapuri kuntaan , meillä ylijäämäinen talous toisin kun tuolla eteläisellä naapurikunnalla.
Nyt et näköjään tiedä asioista mitään täällä, Vimpelissä on ollut menestyvää teollisuutta ollut kautta aikojen ja on edelleen siellä. Lappajärvellä on kituelämää joka näyttää jatkuvan.
- Anonyymi
En asu Lappajärvellä nyt, olen kyllä asunut. Kun vertaan täällä itseäni muihin, olen parempi ihminen, ahkerampi, rehellisempi ja tyytyväisempi elämääni. Sitä olen saanut mitä tilannut, aika kovalla työllä mutta saanut kuitenkin. Se on lappajärveläistä perua, sanokaa mitä sanotte.
- Anonyymi
Ota lääkkeet.
- Anonyymi
Sattuuko totuus? Mene ottamaan muutama koronapiikki
- Anonyymi
No nyt en olekaan enää ihan varma lappajärveläisen perun tasosta kun viestisi luen. Onko heimon tilanne alentunut, olen asunut aika kauan muualla? Iloista iltaa sinulle kuitenkin. 2025-04-10 14:32:50
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt en olekaan enää ihan varma lappajärveläisen perun tasosta kun viestisi luen. Onko heimon tilanne alentunut, olen asunut aika kauan muualla? Iloista iltaa sinulle kuitenkin. 2025-04-10 14:32:50
Viesti tarkoitettu hänelle 2025-04-11 07:00:57
- Anonyymi
Ota lääkkeet x 2 edellinen viestittelijä
- Anonyymi
Noh, nallekarkkeja ei ole jaettu tasan kuntien kesken. Poliittisilla päätöksillä keskitettä julkiset ja jopa kirkon työntekijät tiettyihin kuntiin.
Nöiden verotuloilla sitten investoidaan kunnan rakennuksiin, uimahalleihin, liikuntahalleihin jne jne ja kaikkiin haetaan valtion avustusta. Urakat suhmuroidaan oman kunnan yrityksille.
Näin niitä menestyviä kuntia luodaan, pienemmätn kunnat ympärillä maksaa verot mutta koitappas saada koulu, päiväoti tai seurakuntalo alulle...- Anonyymi
Missä näin toimitaan
- Anonyymi
Nyt kyllä kirjoittaja sotkee kunnat ja seurakunnat keskenään. Mistähän tämä harhatietousuus johtuu.,lapsuudestako
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kyllä kirjoittaja sotkee kunnat ja seurakunnat keskenään. Mistähän tämä harhatietousuus johtuu.,lapsuudestako
Eikös seurakunnan toimintoja olla kuitenkin kovaa kyytiä keskittämässä Alajärvelle?
- Anonyymi
Mitä se kunnalle kuuluu. Se on niiden asia jotka maksavat KIRKOLLIVERONa
- Anonyymi
Kyllä se kunnalle kuuluu. Kunta maksaa seurakunnalle avustus kunnan asukasmäärän mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kunnalle kuuluu. Kunta maksaa seurakunnalle avustus kunnan asukasmäärän mukaan.
Ei kyllä maksa euroakaan
- Anonyymi
Käykää äänestämässä vasemmistoa mielenilmauksena hallituksen leikkauksia vastaan
- Anonyymi
Niin se taitaa olla viisain, oikeistohallitus on romuttanut terveydenhuollon aivan täysin ja keskustakin on vaan Kauhavan ja Alajärven asialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se taitaa olla viisain, oikeistohallitus on romuttanut terveydenhuollon aivan täysin ja keskustakin on vaan Kauhavan ja Alajärven asialla.
Mene töihin ja käy yksityisellä.
Ei ole muiden homma maksaa sun diabeteksen ja verisuonitautien hoitoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene töihin ja käy yksityisellä.
Ei ole muiden homma maksaa sun diabeteksen ja verisuonitautien hoitoa.Jos itse tekisit töitä tietäisit että on olemassa työterveyshuolto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse tekisit töitä tietäisit että on olemassa työterveyshuolto.
Niin on, ja kunnon työpaikoilla se hoidetaan yksityisellä.
Työterveyshuolto ei myöskään aina kata kaikkia terveyspalveluita, silloin ne palvelut voi maksaa itse omasta palkastaan.
Julkinen terveydenhuolto pitää lakkauttaa. Luuseri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, ja kunnon työpaikoilla se hoidetaan yksityisellä.
Työterveyshuolto ei myöskään aina kata kaikkia terveyspalveluita, silloin ne palvelut voi maksaa itse omasta palkastaan.
Julkinen terveydenhuolto pitää lakkauttaa. Luuseri.Yksityinen terveydenhoito pitää kieltää lailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityinen terveydenhoito pitää kieltää lailla.
Eikö rotalla ole varaa?
Köyhät pitää kieltää lailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö rotalla ole varaa?
Köyhät pitää kieltää lailla.Kyllä, köyhille pitää jakaa valtion ja yksityisten varakkaiden rahoista miljoona per henkilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, köyhille pitää jakaa valtion ja yksityisten varakkaiden rahoista miljoona per henkilö.
Perinteinen lappajärvinen kommunisti näyttää olevan linjoilla.
Et oo töitä vissiin paljoa elämäs aikana tehny? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oo töitä vissiin paljoa elämäs aikana tehny?100x enemmän kuin sinä voit edes uneksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oo töitä vissiin paljoa elämäs aikana tehny?Itseppä ehdotit lakia köyhyyden lopettamiseksi, ja annoin siihen pätevän ehdotuksen, vi..u mikä nulikka, kun alkaa perääntymään ehdotuksistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseppä ehdotit lakia köyhyyden lopettamiseksi, ja annoin siihen pätevän ehdotuksen, vi..u mikä nulikka, kun alkaa perääntymään ehdotuksistaan.
Köyhät pitää kieltää lailla, esimerkiksi siirtämällä köyhät jonnekin metsän keskelle (Lappajärven keskusta esimerkiksi) ja aita ympärille. Siellä saavat keskenänsä sitten viettää viimeiset päivät.
Kaikki voittavat ja miljonäärit pitävät rahansa, eikä tarvitse kommunistille niitä jakaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhät pitää kieltää lailla, esimerkiksi siirtämällä köyhät jonnekin metsän keskelle (Lappajärven keskusta esimerkiksi) ja aita ympärille. Siellä saavat keskenänsä sitten viettää viimeiset päivät.
Kaikki voittavat ja miljonäärit pitävät rahansa, eikä tarvitse kommunistille niitä jakaa.Köyhä Björn Wahalroos toimi taistolaisliikkeessä, sekä työskenteli Suomen Demokraattisen Nuorisoliiton opposition julkaisemassa Toveri-lehdessä.
Keskeisellä sijalla oli myös Neuvostoliiton ja sen kommunistisen puolueen puolustaminen.
Sinun toimilla ei olisi Björn Wahalroosia.
Björn ”Nalle” Wahlroos on Sampo-konsernin, Nordean ja UPM:n entinen hallituksen puheenjohtaja ja Suomen talouselämän merkittävä vaikuttaja.[3] Wahlroos on ollut Sammon suuromistaja, hän on omistanut Joensuun kartanon Halikossa, ja hän on toiminut kansantaloustieteen professorina.
Hän on myös tietokirjailija.
Wahlroos on ollut useiden vuosien ajan Suomen suurituloisimpien joukossa. Helsingin Sanomien toukokuussa 2009 julkaiseman selvityksen mukaan Wahlroosilla on Suomessa eniten valtaa pörssiyhtiöiden hallituksissa. Selvitys perustui hallituspaikkoihin ja pörssiyritysten markkina-arvoihin.
Saman vuoden lopulla Iltalehti valitsi hänet Suomen talouselämän vaikutusvaltaisimmaksi päättäjäksi.
Wahlroos lahjoittaa omaisuuttaan hyväntekeväisyyteen säätiöiden kautta.
Saara ja Björn Wahlroosin säätiö tukee apurahoin muun muassa politiikkaan, journalismiin ja taloustieteeseen keskittyvää toimintaa.
- Anonyymi
Onhan meillä kunnan talous paljon paremmassa kunnossa kuin samankokoisen Vimpelin, meidän talous oli ylijääminen
- Anonyymi
Ettei vaan ole poistoja jätetty tekemättä?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849