Olen aina kuvitellut, että eduskunnan tarkoitus on pitää huolta suomen asioista, ja jakaa verovaroja kansalaisten kesken tasapuolisesti, ja että palveluita on mitä käyttää.
Tämänhallituksen aikana eduskunnan tarkoitus on käyhydttää ihmiset, lopettaa palvelut, kurjistaa kaikkien elämää ja rikastuttaa rikkaita ihmisiä.
MITEN ON NÄIN PÄÄSSYT KÄYMÄÄN?
Yksi selvä syy on että eduskuntaan pääsee valehtelemalla, huijaat niin paljon hyviä asioita ja lupauksia, ja kun pääset läpi käännät takkisi nurnpäin ja eräät itsellesi ne rahat. Orpo tekee juuri niin. EIKÄ KUKAAN PUUTU. Eikö suomessa ole yhtään tahoa, joka puuttuisi EPÄOIKEUDENMUKAISUUTEEN JA RIKOLISUUTEEN EDUSNKUNNASSA????
Yököttää tuon orpon naama, että ihmismieli voi noin pahasti sairastua, että omii kaikki varat ja varallisuudet itselleen, uhkaillen ja pakottaen ja kurjistaa kaikkien elämää. Ihmisvihaava tyyppi, miten voi tulla toimeen edes itsensä kanssa.
Suomen hallitus on sairas
45
378
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kommenti! Minäkin ihmettelen sitä miten on mahdollista ettei kukaan puutu tähän? Ilmeisesti Orpo saa käskyn EK: lta Suomi ei ole demokraattinen. Orpon politiikka on kopioitu suoraan Venäjältä. Ollikarkeille rahat köyhät tapetaan. Oisko joku pienen miehen syndrooma Petterillä?
- Anonyymi
Petturi ei itse edes ymmärrä miten pahaa se muille ihmisille tekee? Nyt on lapsiperhe köyhyys lisääntynyt valtavasti, kellän ei ole varaa enää maksaa laksuja, ja petturi vaan sanoo että muuttakaa halvempaan ja vähentäkää kulutusta!!!!!
Onko tuo Orpo edes ihminen?
Eduskunnassa nuoremmat politiikot, Koskela ja Virta, parikymmisetkin ovat järkipäässä, ja ymmärtävät ja ovat huolissaan ihmisistä, kun tämä vanhapetteri vaan vänkää ja vänkää... ja pitää omia aivoituksia loistavina!!!! Aivan järjetön tyyppi. Ei tuollasia voi oiekesti olla olemassa, ihme ettei itse häpee, ei se osaa, sillä on aivan varmasti joku mielitauti. - Anonyymi
"Ilmeisesti Orpo saa käskyn EK: lta"
Nytkö jo huomasit? Kyllä normaali ihminen tiesi tuon jo ennen viime eduskuntavaaleja. Se mitä EK ennen vaaleja halusi, hallitus nyt toteuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ilmeisesti Orpo saa käskyn EK: lta"
Nytkö jo huomasit? Kyllä normaali ihminen tiesi tuon jo ennen viime eduskuntavaaleja. Se mitä EK ennen vaaleja halusi, hallitus nyt toteuttaa.Kaikki kokkarit noudattaa EK:n ohjeistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kokkarit noudattaa EK:n ohjeistusta.
Jonka on keksinyt tämä yksi Häkäpää kumppaneineen joista kukaan ei ole aikoihin ilmaantunut telkkariin itkemään kuinka huonosti heillä menee, miksiköhän ?
- Anonyymi
Orpo on sairas.
Hhän ei kuuntele asiantutijoita, ei kollegoitaan ei ketään eduskuntalaista! Ohittaa kaikki, ja YKSIN sanelee miten asiat tehdään! Miten voi olla mahdollista moinen ylimielisyys, ja kiero mielentila?
Onko suomi demokraattinen? Ei ole, jos yksi häirikkö päättää yksin asioista, ja vähät välittää muista.On se aikamoinen tallukka.
Jos valheellisuudella ja uhkailulla pääsee tollasille etuuksille ja palkoilla, niin ei muuta kun huijaamaan ja uhkailemaan vaan. Suomi on nyt mennyttä, ei ole enää suomea jossa on hyvä olla, on PETOSSUOMI. - Anonyymi
Alkaa tuntua, että Hallituksen jäsenet ovat juuri niitä jotka täälläkin hyökkäävät työttömien kimppuun. Alimman sosiaalituirvan merkitystä ei ymmärretä eikä tiedetä työelämästä ja sen vaatimuksista yhtään mitään.
Eduskunnassa työtään tekevät, älkää lukeko ja kirjoiteltu näille sivuille! Täällä on vain kansalaisia ongelmineen. Oikeampia tietolähteitä löytyy varmasti akateemisilta tutkkijoilta ja sieltä omasta talostakin.
Sosiaaliturva ei ole "katiska" vaan se on välttämätön rahasumma jolla asianomainen pysyy terveenä, huolehtii itsestä ja omaisista ja pystyy yleensä elämään. Toimeentulotuen tai peruspäivärahan vaihtoehtona 200 000 suomalaiselle on sairastuminen ja työkyvyttömyyseläke. - Anonyymi
Orpo on pilannut suomen, näin mätä suomi ei ole ollut ksokaan. Viisaat lähtevät pois suomesta.
- Anonyymi
Näin juuri...
- Anonyymi
Orpolla noussut tehtävä hattuun ja tekee virheitä tässä se nähdään niin ei missään nimessä kokoomus saisi olla pääministeripuolue.Eihän jostain terveyspalveluista kuulu säästää kun jo nyt moni hoitaja uupuu.Menköön ne hoidattaan itseään yksityiselle puolelle joilla rahaa ja näin myös tekee.
- Anonyymi
Käy töissä ja maksaa veroja niin sillon kupla otsassa kun maksetaan rahoja kaikenmaailman notkujille.
- Anonyymi
Se on sulle oikein. On heinoa että ajattelet hyvää meistä jotka ootamme aina kelarahaa tulevaksi. Se onkin parasta, kuka sitä orjailemaan viitsisi kun muutenkin saa tuloja, tt maksaa kaikki laskut ja elämiseen saa riittävästi.. aivan mahtavaa.
Kaikki vaan ei tee samoja asioita kuin sinä, joten ole iloinen kun saat auttaa, siitä tulee hyvä mieli. Itse jokainen polkunsa tekee, ja monet ovat huomanneet että hullut paljon töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.
On ihanaa herätä sitten kun itse haluaa. Hyvää duuni päivää, toivottavasti 9 e päivässä riittää sulle, meille ei, siksi ollaan työttöminä kun tienaa enempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sulle oikein. On heinoa että ajattelet hyvää meistä jotka ootamme aina kelarahaa tulevaksi. Se onkin parasta, kuka sitä orjailemaan viitsisi kun muutenkin saa tuloja, tt maksaa kaikki laskut ja elämiseen saa riittävästi.. aivan mahtavaa.
Kaikki vaan ei tee samoja asioita kuin sinä, joten ole iloinen kun saat auttaa, siitä tulee hyvä mieli. Itse jokainen polkunsa tekee, ja monet ovat huomanneet että hullut paljon töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.
On ihanaa herätä sitten kun itse haluaa. Hyvää duuni päivää, toivottavasti 9 e päivässä riittää sulle, meille ei, siksi ollaan työttöminä kun tienaa enempi.Jos Kela maksaa kaikki laskut, eli kaikki on kaikille ilmaista, niin mikähän se ongelma sitten on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Kela maksaa kaikki laskut, eli kaikki on kaikille ilmaista, niin mikähän se ongelma sitten on?
Ongelma? Niin kerroppa sinä, sinähän siitä ongelman olet tehnyt. Minä vastasin että kotona olemisesta maksetaan paremmin kuin duunista.
Sinullehan se on ongelma. kun jaksat jankkaa samasta aiheesta. Katkera kun olet orjaduunissa... oma syysi, miksi otat vastaan työtä josta ei makseta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma? Niin kerroppa sinä, sinähän siitä ongelman olet tehnyt. Minä vastasin että kotona olemisesta maksetaan paremmin kuin duunista.
Sinullehan se on ongelma. kun jaksat jankkaa samasta aiheesta. Katkera kun olet orjaduunissa... oma syysi, miksi otat vastaan työtä josta ei makseta.Miksi kenellekään pitää erikseen edes maksaa mitään, jos Kela maksaa jo kaiken? Kaikkihan on silloin ilmaista. Mitä kukaan rahalla tekee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kenellekään pitää erikseen edes maksaa mitään, jos Kela maksaa jo kaiken? Kaikkihan on silloin ilmaista. Mitä kukaan rahalla tekee?
Mitäerikseen maksaa?? Mitä sä hourailet? Missä olen sanonut mitään erikseen maksamisesta?? Työtön ym kela asiakas saa kelasta ja tt tukena rahaa, se tulee kelasta. Mistä sinä keksit mitään erikseen maksamisesta?
Työllinen maksaa veroja ja niistä veroista otetaan nuo kela rahat... et sinä eikä kukaan muukaan maksele mitään erikseen kelleen... ne otetaan sinun palkasta veroina, ei tarvi sun huolehtia mistään maksuista, ne menee työttömille automaattisesti. Yhteiskunta on rakentanut asian niin.
No sun asia on miettiä sitä itse mitä teet rahalla, kyllä minä ainkain rahaa tarvin ja hyvä kun sitäkelasta saa. Olen siinä onnellinen että saan kelasta rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäerikseen maksaa?? Mitä sä hourailet? Missä olen sanonut mitään erikseen maksamisesta?? Työtön ym kela asiakas saa kelasta ja tt tukena rahaa, se tulee kelasta. Mistä sinä keksit mitään erikseen maksamisesta?
Työllinen maksaa veroja ja niistä veroista otetaan nuo kela rahat... et sinä eikä kukaan muukaan maksele mitään erikseen kelleen... ne otetaan sinun palkasta veroina, ei tarvi sun huolehtia mistään maksuista, ne menee työttömille automaattisesti. Yhteiskunta on rakentanut asian niin.
No sun asia on miettiä sitä itse mitä teet rahalla, kyllä minä ainkain rahaa tarvin ja hyvä kun sitäkelasta saa. Olen siinä onnellinen että saan kelasta rahaa.Kela maksaa kaiken kaikille. Niin olet vuosien varrella selittänyt. Ei kukaan silloin mitään rahaa tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela maksaa kaiken kaikille. Niin olet vuosien varrella selittänyt. Ei kukaan silloin mitään rahaa tarvitse.
Niin se tekee, hyvä niin, ei sun tarvi enää mitään erikseen kelleen maksaa, verot otetaan suoraan sun tuloista, joten sitä kautta ne menee suoraan kelan asiakkaille. Aivan mahtava päätös ollut aikanaan. Ei kaikkien tarvi orjatöissä olla, riittää että osa on... hihiiiiiii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se tekee, hyvä niin, ei sun tarvi enää mitään erikseen kelleen maksaa, verot otetaan suoraan sun tuloista, joten sitä kautta ne menee suoraan kelan asiakkaille. Aivan mahtava päätös ollut aikanaan. Ei kaikkien tarvi orjatöissä olla, riittää että osa on... hihiiiiiii
Ei tarvitse kenenkään olla, usko jo. Kela maksaa kaiken kaikille, kuten olet sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse kenenkään olla, usko jo. Kela maksaa kaiken kaikille, kuten olet sanonut.
Juurikin nin. Hienoa että olet sen vihdoin ymmrtänyt. Kauan se kesti mutta tajusit vihdoin. Hienoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela maksaa kaiken kaikille. Niin olet vuosien varrella selittänyt. Ei kukaan silloin mitään rahaa tarvitse.
Minä en ainakaan saa Kelalta latiakaan jumalille siitä kiitos ettei ole moisen firman kanssa tekemisissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan saa Kelalta latiakaan jumalille siitä kiitos ettei ole moisen firman kanssa tekemisissä.
Kyllä olet, olet ollut vauvasta asti.
Jos sulla on kela kortti, olet kelan asiakas, olet saanut lapsilisää jos on lapsia, olet itsekkin aikanaan sitä saanut, sairaspäivärahat, työttömyyskorvaukset... asumitutuet... OLET TÄYSIN KELAN ASIAKAS. ...
Kaikki suomalaiset ovat kelan asiakkaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä äänestän sellaista puoluetta, joka poistaa Kela tuet lusmuilta ja tahallaan työt vieroksuvilta. Kyllä se nälkä sitten työhön ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä äänestän sellaista puoluetta, joka poistaa Kela tuet lusmuilta ja tahallaan työt vieroksuvilta. Kyllä se nälkä sitten työhön ajaa.
Sun sanomiset ei poista mitään kela korvauksia keltään. Voit olla kuin katkera tahansa, kela tukia tulee olemaan aina. Niitä sinäkin olet saanut tai saat parhaillaankin. Kaikkihan niitä saa jossain muodossa.
Ruokaa on ilmaisena tarjolla monessa paikassa, sitä saa ilmaiseksi joten ei sekään sinua töihin aja eikä muitakaan. Ylijäämäruokaa saa jopa kouluista joistakin.
Kiukkua sinä vaan, suomi hoitaa osaltaan suomen ihmiset vaikka kiukkuisit kuin paljon tahansa.
- Anonyymi
Nykyinen paskarottien hallitus pitäisi laittaa oikeaan vastuuseen Kansan käräjillä.
- Anonyymi
NO JOS PRESIDENTTIÄ MYÖTEN TALOUSOPPO HAETAAN TRUMPILTA , NIIN SIINÄ ON TULOS
- Anonyymi
Menkää töihin.
- Anonyymi
Mitä se on? Jotain syötävää vai, en ole kuullutkaan.
- Anonyymi
Katsokaa tilastoja !
Julkisen talouden menot ovat Suomessa 55% suhteessa BKT:hen
Luku on teollisuusmaiden toiseksi korkein/huonoin luku !?
Ymmärrättekö mitä luku kertoo ??
Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat !
Suomi ei pysty pienentämään julkista velkamassaa ??
Ymmärrättekö mitä tuo tarkoittaa ??- Anonyymi
Mikäänhän ei riitä jos vastuu miniterit ja eduskunta heittää rahaa hukkaan ja vetelee itselleen!!! Niillä rahoilla joilla maksellaan ulkomaiden veroja, laitetaan turhuuteen ja yritysjohtajat lentävät ja käyttävät yhteiskunnan rahoja muiden maiden maksuihih, ja yritysjohtajien lomamatkoihin ja ilmaiseen elämiseen, ei mikän koskaan riitä vaikka leikkaisivat käyhtä rutiköyhiksi!!
Niin kauan kun orpo leikkaa ja heittää rahaa muualle, ei mikään riitä.
Niillä rahoilla olisi suomen asiat maksettu moneen kertaan, mutta ne pitää vaan tuhlata muille.
- Anonyymi
Kun jättää äänestämättä muita puolueita ja Kokoomus voittaa, niin saadaan Kokoomuslaista politiikkaa ja talousoppeja. Sitä saa mitä muut äänestäneet tilasivat, eli rikkaat tilasivat. Rikkaat kun älyävät äänestää heidän etuaan ajavaa Kokoomusta.
- Anonyymi
Kun jättää äänestämättä, on erittäin fiksu, eikä anna valehtelijoille lpaa viedä rahoja yhteiskunnalta. Se on heidän päätyönsä,
Kukaan ei voita siksi ettei joku äänestä, vain niille suodaan voitto kuka on SAANUT ÄÄNIÄ.... etkö ymmärrä tuota? Siksi ihmiset valehtelevat jotta heitä äänestettäisiin jotta saavat yhtieskunnan rahoja itselleen.... JA HULLUT ÄÄNESTÄÄ!!!
Kun et äänestä ei tarvi hävetä että valhetelijat ja rikolliset pääsevät käsiksi sinunkin verorahin, mutta harmi kun jotku eivät sitä ymmärrä vaan uskovat kaiekn mitä jotkut valehtelee ja naura vielä päälle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun jättää äänestämättä, on erittäin fiksu, eikä anna valehtelijoille lpaa viedä rahoja yhteiskunnalta. Se on heidän päätyönsä,
Kukaan ei voita siksi ettei joku äänestä, vain niille suodaan voitto kuka on SAANUT ÄÄNIÄ.... etkö ymmärrä tuota? Siksi ihmiset valehtelevat jotta heitä äänestettäisiin jotta saavat yhtieskunnan rahoja itselleen.... JA HULLUT ÄÄNESTÄÄ!!!
Kun et äänestä ei tarvi hävetä että valhetelijat ja rikolliset pääsevät käsiksi sinunkin verorahin, mutta harmi kun jotku eivät sitä ymmärrä vaan uskovat kaiekn mitä jotkut valehtelee ja naura vielä päälle...On tyhmä, kun antaa Kokoomuksen voittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tyhmä, kun antaa Kokoomuksen voittaa.
Suomessahan voittaa aina ne jotka eniten valehtelee ja huijaa. Ei siinä muuta tarvi kun valehtelevan mielen ja aivottoman pääkallon.
- Anonyymi
Miten voi jakaa verovaroja kansalaisten kesken, kun niitä rahoja ei ole, kaikki menee edellisen hallituksen velkojen maksuun.
- Anonyymi
Katsokaa tilastoja !
Julkisen talouden menot ovat Suomessa 55% suhteessa BKT:hen
Luku on teollisuusmaiden toiseksi korkein/huonoin luku !?
Ymmärrättekö mitä luku kertoo ??
Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat !
Suomi ei pysty pienentämään julkista velkamassaa ??
Ymmärrättekö mitä tuo tarkoittaa ?? - Anonyymi
ootappa sitten kuin kaikki köyhät joilla on mielenterveys ongelmia tai ei mitää menetettävää alkaa kahinoimaan kun viimesetkin on viety
- Anonyymi
Tässä se nähdään suuri asennevirhe!! Tämä maa ei todellakaan ole olemassa sitä varten että se jakaa rahaa ihmisille!!!! Jokainen on velvollinen ansaitsemaan itse rahansa!!
- Anonyymi
Miksi sitten EDSUKUNTALAISET EI ANSAITSE ITSE SIT RAHAA VAAN ELÄÄ YHTEISKUNNAN VAROILLA????
Samoin yritysjohtajat, pakolaiset ym... ei todellakaan ole oikein että kansalaiset kärsii ja maksaa, orpon ja purran suvun elämisen ja muiden siellä perseellään istuvat...!!!! JOKAINEN EDSUKUNTALAINEN ON VELVOLLINEN ITSE ANSAITSEMAAN EIKÄ VIINAA LITKIMÄÄN JA OSTELEEN RAHAA NOIN VAAN... TODELLA TÖRKEETÄ!! Oisko susta sanojaa sinne eduskuntaan, kipase ja sano se heille siellä, tuskin ne täällä lukee,heillä on viinat ja sättäilyt siellä menossa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten EDSUKUNTALAISET EI ANSAITSE ITSE SIT RAHAA VAAN ELÄÄ YHTEISKUNNAN VAROILLA????
Samoin yritysjohtajat, pakolaiset ym... ei todellakaan ole oikein että kansalaiset kärsii ja maksaa, orpon ja purran suvun elämisen ja muiden siellä perseellään istuvat...!!!! JOKAINEN EDSUKUNTALAINEN ON VELVOLLINEN ITSE ANSAITSEMAAN EIKÄ VIINAA LITKIMÄÄN JA OSTELEEN RAHAA NOIN VAAN... TODELLA TÖRKEETÄ!! Oisko susta sanojaa sinne eduskuntaan, kipase ja sano se heille siellä, tuskin ne täällä lukee,heillä on viinat ja sättäilyt siellä menossa...Sinäkin elät yhteiskunnan rahoilla, eduskuntalaiset ottavat vain mallia sinusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin elät yhteiskunnan rahoilla, eduskuntalaiset ottavat vain mallia sinusta.
Jasinä, kaikki me suomalaiset samme kelan etuuksia.
Hienoo jos ne eduskunnan valehtelijat ottaisivat meistä kaikista mallia, mutta siihen ne ei kykene.
- Anonyymi
Koko eu/maat ovat sairaita ja köyhtyy köyhtymistään .venäjää ei valloiteta eikä pilkota koskaan 🤫
- Anonyymi
Ameriikasta tulloo kaikki sonta.
Eu vielä täydentää lastia.
ni. - Anonyymi
eduskunta ja hallitus on eri asioita
- Anonyymi
hehheeee... jospa sinä et keskustelisi tästä asiasta ollenkaan.... heh... noin pihalla olet..
eduskunta ja hallitus eri asioita!!!!! Voi apua tuota mielikuvitusta... jätä fiksummille pohdinta politiikasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765