Miksi ainoastaan helluntailahkolaiset ovat innokkaita käymään kastekiistoja ?
Uskovien kaste on myös mormoneilla, adventisteilla ja jehovantodistajilla mutta heitä ei kiinnosta käymään (hurmahenkisiä) kastekiistoja niinkuin ainoastaan helluntailaiset.
Mitä lahkolaisten Raamattu sanoo kastekiistoista ?
Uskonkiihkoilu ja oppikiistat
191
661
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa olla päinvastoin. Lutherin kannattajat kuvittelevat vauvan otsan kastelun jälkeen saa elää miten vain.
- Anonyymi
Jos kuvittelevat, niin ovat harhassa. Luther eikä Paavali opettanut niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuvittelevat, niin ovat harhassa. Luther eikä Paavali opettanut niin.
Luterilaisuudessa on tällaisiakin käsitteitä, joillakin yksilöillä.
- Anonyymi
Eiköhän se niin on että Jumala on se joka on halukas käyttä uskova ? Saadakseen sen yksi ja ainoa kaste esinn , joka pelastaa..
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap. t. 1:5
Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
Ap. t. 11:16
Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.- Anonyymi
Pyhän Hengen kaste on eri kaste, kuin vesikaste
46. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
Ap.t. 17:3
47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap.t. 2:38; Ap.t. 10:42-43; Ap.t. 13:38; 1Joh. 2:12
48. Te olette tämän todistajat.
Joh. 15:27; Ap.t. 1:8
49. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." - Anonyymi
Vesikaste ei ketään pelasta, vaan siinä kastettava pyytää puhdasta omantunnonliittoa Kristuksen sovitustyöhön perustuen. Kastettava julistaa hylkäävänsä entisen huonon elämän ja julistaa alkavansa elämään Jumalan tahtoa etsien Jeesuksessa Kristuksessa.
Ilmanhenkilökohtaista tahtoa uudelle elämänsuunnalle ei kaste ole kaste Kristukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhän Hengen kaste on eri kaste, kuin vesikaste
46. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
Ap.t. 17:3
47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap.t. 2:38; Ap.t. 10:42-43; Ap.t. 13:38; 1Joh. 2:12
48. Te olette tämän todistajat.
Joh. 15:27; Ap.t. 1:8
49. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."Ei ole mitään erillistä helluntailaisten henkikasetta. Jeesus viittasi juuri helluntaina alkavaan yhteen kristilliseen kasteeseen, jossa on yhdessä ja samasa kasteessa Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.
Ef.4:5 Yksi kaste.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään erillistä helluntailaisten henkikasetta. Jeesus viittasi juuri helluntaina alkavaan yhteen kristilliseen kasteeseen, jossa on yhdessä ja samasa kasteessa Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.
Ef.4:5 Yksi kaste.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Toisten mielestä tässä on puhe siitä vedestä ja verestä, joka vuoti hänen kyljestään ristillä (Joh 19:34). Eräiden mielestä vesi kuvaa Jumalan sanaa.
- Anonyymi
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Siksi vain uskovia voidaan kastaa.
Sille joka ei usko ei kastees voi pelastaa, koska "joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
- Anonyymi
Kastettiinko Jeesus vauvana ?? Eikö se niin mennyt että Jeesus kastettiin kuolemaan >>
Mark. 10:38
Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
Mark. 10:39
He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;- Anonyymi
Kaste Kristukseen on kaste Hänen kuolemaansa.
"ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
"olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman". - Anonyymi
Jeesusta Ei kastetu vauvana.
Jeesus pyyti kasteen aikuisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta Ei kastetu vauvana.
Jeesus pyyti kasteen aikuisena.Jeesus ympärileikattiin vauvana ja meidät kastetaan Jeesukseen eikä Johannekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ympärileikattiin vauvana ja meidät kastetaan Jeesukseen eikä Johannekseen.
Kaste ei ole ympärileikkaus.
- Anonyymi
Luterilainen vauvakasteenhenki eksyttää.
- Anonyymi
Kaikki vesikasteet eksyttää jos ei opetus ole oikein. Pitää opettaa oikein, että vesikaste on esikuva Rististä niinkuin tuossa Jeesus ilmoittaa >>
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki vesikasteet eksyttää jos ei opetus ole oikein. Pitää opettaa oikein, että vesikaste on esikuva Rististä niinkuin tuossa Jeesus ilmoittaa >>
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"Niin mitä? "vesikaste on esikuva Rististä niinkuin tuossa Jeesus ilmoittaa"???? Kaste on kuva vanhan ihmisen hautamisesta Kristuksen kanssa. Koska Jeesus on jo kuollut ja haudattu, niin myös jokainen ihminen on Hänen kanssaan kuollut ja haudattu. Ainoa, mitä vaaditaan uudesti syntymään on usko: hän (Jeesus) on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä? "vesikaste on esikuva Rististä niinkuin tuossa Jeesus ilmoittaa"???? Kaste on kuva vanhan ihmisen hautamisesta Kristuksen kanssa. Koska Jeesus on jo kuollut ja haudattu, niin myös jokainen ihminen on Hänen kanssaan kuollut ja haudattu. Ainoa, mitä vaaditaan uudesti syntymään on usko: hän (Jeesus) on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
Totta.
Uusi elämä on alkanut ja siksi entinen julistetaan kuoleeksi haudataan, ja uutta elämää aletaan elämään etsien Jumalan tahtoa. Loppuelämän aikainen pyhittyminen.
Jeesus sanoo. Joh. 14:
15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Ap. t. 2:4
17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä. Joh. 16:13; Room. 8:26
18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne. Matt. 28:20
19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
- Anonyymi
Jos fallostelee, niin ei jää enää aikaa kastekiistoihin.
Ja siihen verratuna ne ovat valjua uskonnollisuutta, jossa ei ole mitään jännää.
Ei joudu edes käräjille.- Anonyymi
Lopputulos on kumminkin että ilman Uudestisyntyminen Hengessä ja Totuudessa , odottaa vain helvetti..
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
sun tulis syntyä ylhältä eikä alhalta vesissä . Ei vesi synnyttää mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopputulos on kumminkin että ilman Uudestisyntyminen Hengessä ja Totuudessa , odottaa vain helvetti..
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
sun tulis syntyä ylhältä eikä alhalta vesissä . Ei vesi synnyttää mitään.Tässä vesi ei tarkoita kastevettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sun tulis syntyä ylhältä eikä alhalta vesissä . Ei vesi synnyttää mitään.uudestisyntyminen tapahtuu Jumalna tekona "vedestä ja Hengestä" kasteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uudestisyntyminen tapahtuu Jumalna tekona "vedestä ja Hengestä" kasteessa.
Ei vedellä viitata kasteeseen.
Toisten mielestä tässä on puhe siitä vedestä ja verestä, joka vuoti hänen kyljestään ristillä (Joh 19:34). Eräiden mielestä vesi kuvaa Jumalan sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uudestisyntyminen tapahtuu Jumalna tekona "vedestä ja Hengestä" kasteessa.
joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
- Anonyymi
Kuule sinä itse ja muut luterilaiset käärmeet ja sontaluukut olette palstalla meuhkanneet olemattomasta luulottelusta: vettä otsaan kasteesta!!!
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.- Anonyymi
Raamatussa ei ole vauvoja kastettu, vaan vain uskoontulleita.
Vauvat ovat taivaskelpoisia ilman kastetta.
Jeesus ei kastanut vauvoja, vaan otti syliinsä ja siunasi heitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei kastanut vauvoja, vaan otti syliinsä ja siunasi heitä.Miten kävi Sodomassa vauvoille ?
Hellarit eivät ole mitään jumalia. - Anonyymi
Olet pahasti pihalla ja harhainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei kastanut vauvoja, vaan otti syliinsä ja siunasi heitä.Vauvoja alettiin kastaa heti kun seurakuntia Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen alettiin perustaa.
- Anonyymi
"Miksi ainoastaan luterilaiset ovat innokkaita käymään kastekiistoja ?"
Tämän todistaa se että luterilaiset tekevät täällä 80% aloituksista. - Anonyymi
Voisiko joku asiallinen ja omasta mielestään pyhä helluntailainen sanoa mitä Raamattu sanoo kastekiistoista ?
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät tarvitse niitä. Painu suolle.
- Anonyymi
Onko adventistipastoreilla ja helluntaipastoreilla sama kaste tehdessään duuniaan ?
- Anonyymi
Jeesuskaan ei tiedä milloin tapahtuu ylöstempaus mutta helluntai opissa rahoittajat laitetaan uskomaan mikä on pedonmerkki ja milloin ylöstempaus tapahtuu.
Helluntaipastoreilla on paremmat opit ja tietolähteet. - Anonyymi
Helluntailaisuus tuotiin Suomeen kiihkeässä valheapostolisessa hengessä kun perustettiin kymmeniä helluntaiseurakuntia henkien ja lihan hurmoksessa.
Kastekiistat ja ehtoolliskiistat aiheuttivat keskinäistä eriseuraisuutta.
Apostolikin vietiin raudoissa vankilaan riivaajahenkien vallassa. - Anonyymi
Sinä ja muut luterilaiset tuovat tänne kippokasteen ja uudestikasteen joka päivä. Pitäkää kippokasteenne. Tehän sitä tarvitsette. Haluat vain väittelyjä sinäkin. Pienet ovat sinulla teot ja huvit.
- Anonyymi
Vauvojen kaste eksyttää ihmisä.
Harhaa on kuvitella, että vauvana kastettu saa elää mitenvain ja silti joskus vauvana toisten tekemät liturgiat pelastaa jo ennakoon.
Luther oli ulkoisiin rituaaleihin sitoutunut katolinen munkki eikä opettanut oikein.
Sydämen usko on kokonaisvaltaista pyhittymistä Kristukseen ja jatkuvaa pyhitymistä elämän joka alueella.
Armo ja rakkaus Kristuksessa näkyy kaikessa.
1.Joh.2:
9. Joka sanoo olevansa valossa mutta vihaa veljeään, on yhä pimeydessä.
1. Kor. 13:2; 1. Joh. 3:14; 1. Joh. 4:20
10. Joka rakastaa veljeään, pysyy valossa, eikä hän ole lankeemukseksi kenellekään.
11. Mutta joka vihaa veljeään, on pimeydessä. Hän vaeltaa pimeydessä eikä tiedä, minne menee, sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
Joh. 11:10- Anonyymi
Ei eksytä vaan väärä opetus eksyttää. Ei kastettu saa elää miten vain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei eksytä vaan väärä opetus eksyttää. Ei kastettu saa elää miten vain
Mutta kun Lutherin opetuslapset kastettuna eivät edes tutki mitä Raamatussa sanotaan.
- Anonyymi
Helluntailailaisilla ei ole Jumalan pelkoa.
Perisynti kielletään ja Raamattu kielletään.
Pastorikaan ei tee parannusta synneistään.- Anonyymi
Ymmärrätkö mitä kirjoituksesi ovat?
- Anonyymi
Ihmetellään miksi on kastekiistoja ja sitten kiistellään niistä.
- Anonyymi
On se kumma juttu ettei kastekiistoja tule muiden vapaiden suuntien kanssa.
Helluntai koirat haukkuvat ja purevat vertauskuvallisesti. - Anonyymi
Onko taivaassa muita kuin uudestikastettuja helluntai-opin mukaan ?
- Anonyymi
Helluntailaisten tärkein oppi on uudelleenkastamis-oppi.
Saako nainen suorittaa upotuskasteita Helluntaikirkossa ? - Anonyymi
Jeesus ei uudestikastanut eikä puhunut kielillä (Hell. henkikaste).
- Anonyymi
Kaikkin Jenkkilahkonen tarkoitus on Kristittyjen eksyttäminen ja käännyttäminen lahkolaiseksi. Ne on jälkeenpäin Amerikkaan ilmestyneitä eksytyksiä ja heresioita.
Kaikilla Jenkkilahkoilla on sama vieras henki ja väärät opit ja pyhät kirjat ja omat "raamatut", joihinka ne oppinsa perustaa.
Kaikkien niiden yhteinen tehtävä on käännyttää peruskristityt pois armosta ja sitoa heidän omiin pahoihin harhoppeihin ja villitsevien henkien valtaan.
Opppeja ja strategioita on tarkoituksella hieman eriytetty markkinoiden jakamiseksi ja segmentoimiseksi. - Anonyymi
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.
Se on kaikkin jenkkilahkojen yhteinen sopimus ja laki kasteasioissa. - Anonyymi
Raamatussa on sivukaupalla varoituksia erilaisista väkevistä lopun ajan hengen ja opin eksytyksistä, mitkä varoitukset osuvat ja täsmäävät suoraan Jenkkilahkojen toimintaan.
- Anonyymi
Ilm. 13:9
Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
- Anonyymi
Sananl. 18:15
Tietoa hankkii ymmärtäväisen sydän, tietoa etsii viisasten korva.
Hyvän kuvan helluntailiikkeen toiminnasta saa esim. lukemalla Terho Miettisen ja Raija Pellin kirjan: Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa.
Siihen on kerätty dokumentteja helluntailaisten toiminnasta. - Anonyymi
Minä käytän Kirkkoraamattua, 33/38 käännöstä.
Onko se aloittajan mainitsema lahkolaisten Raamattu, sitä en tiedä, mutta aloittaja tietänee.
Mutta se aloituksessa on hyvää, että Raamattu on se, mitä vasten kasteasiatkin tulee peilata, siihen mitä Raamatun ilmoitus todistaa kasteesta.
Jos pysytään Raamatun ilmoituksessa, niin silloin kasteestakin voi keskustella sävyisästi, ilman pahanpuhumista ( kuten aloittaja heti aloituksessaan käyttää pahaa kieltä ).
Ja sitten vielä ihmettelee, miksi on kiistoja.
Jokainen voi itse päättää lähteekö mukaan provosointiin ja kiistelemään aloittajan kanssa, joka melkein jokaisena päivänä tuo aloituksen / aloituksia samassa pilkkaamisen hengessä, lihan inspiroimana, ei Hengen inspiroimana.
Pyhä Henki ei moista toimintaa saa aikaan.
Ja nythän nämä aloitukset on tuotu helluntailaisuuspalstalle, ei kastekeskusteluja varten olevalle kastepalstalle, vaan juurikin helluntailaisuuspalstalle.
Jos on tarkoitus keskustella Raamatun ilmoituksesta ja pitäytyä siinä, niin se olisi hyvä, koska kaikki opit tulee peilata Raamatun todistukseen.
Kiistoja ei juurikaan olisi, jos pysyttäisiin Raamatun ilmoituksessa, totuuden sanassa.
14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.
15 Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
16 Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, ..
( 2Tim 1)
Totuuden sana kyllä kestää ja paljastaa tyhjät puheet.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Jenkkilahkoilla on kaikilla omat "raamatut" ja pyhät kirjat, traktaait,lehtiset, novumit, mihin he oppinsa perustaa. Oika Raamattu voi olla pöydällä vain sitä varten, että tulija luulisi, että kyse on kristillisestä seurakunnasta.
- Anonyymi
Mormonismi: Mormonin kirja, Opin ja liittojen kirjat
Helluntailaisuus: Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
Jehovalaisuus: Vartiotornilehdet
Adventismi: Suuri taistelu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventismi: Suuri taisteluMikä asia Raamatussa on se, mistä haluaisit keskustella?
En käytä Raamattu kansalle käännöstä, mutta voisimme yhdessä tutkia, kohtia Kirkkoraamatusta rinnakkain Raamattu kansalle käännöksen kanssa, niin paljastuu, onko ko. Raamatunkäännös vastoin Kirkkoraamatun tekstejä.
Joten, mikä kohta ?
Usko Toivonen - Anonyymi
Slyen porukalla on tunnnustuskirjat ja kansamurhaajan opit!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventismi: Suuri taisteluPyydä terveyshuollon apua: todelisuudentajusi on vääristynyt, ei ole olemassa Parhamin novumia ja helluntailaiset käyttävät yleensä vanhaa käännöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä asia Raamatussa on se, mistä haluaisit keskustella?
En käytä Raamattu kansalle käännöstä, mutta voisimme yhdessä tutkia, kohtia Kirkkoraamatusta rinnakkain Raamattu kansalle käännöksen kanssa, niin paljastuu, onko ko. Raamatunkäännös vastoin Kirkkoraamatun tekstejä.
Joten, mikä kohta ?
Usko ToivonenLATOLÖYTÖ LIITERISTÄ.
Psalmi 57. 12 jaetta
JK. (toisen romu toisen aarre)
Voisimme Toivosen ja muittenkin kanssa keskustella tuosta ym. Psalmista.
- Anonyymi
Factatietoja kiistojen taustoista
Helluntailaiset pitivät Helsingissä kokouksen, jossa he riitelivät ja äänestivät kasteasiasta.
Norjalainen T.B.Barrat kannatti lapsien kastamista kristityiksi ihan samalla tavalla kuin kristilliset kirkkokunnat ovat tehneet koko ajan.
Toinen Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt kannatti vain aikuisten kastamista helluntailaiseksi.
Asiasta järjestettiin riitaisa äänestys, jonka voitti niukasta Gerhard Olsen-Smidt:in ehdotus.
Gerhard Olsen-Smidt määräsi lisäksi, että ehtoollista annetaan vain helluntailaisille itselleen, ei muilla.
Silloin kaikki helluntailaisten kanssa aluksi yhteistyötä tehneet kristityt tahot äänestivät jaloillaan.- Anonyymi
Niin, helluntailiikkeessä ja vaapakirkossa on erilainen kastekäytäntö, kuin esim. luterilaisessa kirkossa.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Lahkoihin käännyttäjä, kulkevat yleensä pareittain, kun lähestyy ihmistä kohti käännyttämistarkoituksessa, niin ensin he yrittää saada selville, kuinka hyvin kohde tuntee Raamattua. Jos tuntee hyvin, niin jättävät rauhaan ja etsivät helpomman kohteen, jota lähestyvät kohteliaasti hymyillen ja kysyen: Rakas ystävä, tunnetko Jeesuksen, oletko uskossa?
Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan Raamattua yhdessä.- Anonyymi
Jotkut lahko ovat tulleet tunnetuksi siitä, että he keräävät eri keinoin ihmisistä ja heidän elämäntilanteista taustatietoja käännyttämistä varten. Kannattaakin varoa esim. työpaikoilla, kun lahkolaiset yrittävät tiedustella ihmisen henkilökohtaisia asioita.
- Anonyymi
Eikö pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta saisi mielestäsi kertoa ihmisille?
Sitähän on tehty alkuseurakunnan alkuajoista lähtien.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Miten sinä toimit evankeliumin julistamisen Jeesuksesta Kristuksesta, tässä luopumuksen tilassa olevassa ja pahoinvoivassa maassa?
Kenen tehtävä mielestäsi on julistaa .. evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta?
Vai mikä on sinun julistuksesi kohde?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta saisi mielestäsi kertoa ihmisille?
Sitähän on tehty alkuseurakunnan alkuajoista lähtien.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Miten sinä toimit evankeliumin julistamisen Jeesuksesta Kristuksesta, tässä luopumuksen tilassa olevassa ja pahoinvoivassa maassa?
Kenen tehtävä mielestäsi on julistaa .. evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta?
Vai mikä on sinun julistuksesi kohde?
Usko ToivonenKaikkien uskovien tehtävä on edes kaverilleen suotavaa puhua joskus Jeesuksesta.
Toki myös muille...sopivasti. Ja Taivaan Isästäkin.
- Anonyymi
Eikö pakkovauvakastetut tajua, että kiistelyyn tarvitaan kaksi osapuolta
Jos pakkovauvakastetut pysyisivät poissa tältä keskustelupalstalta niin kiistat vähenisi 100%. - Anonyymi
Niitä Jeesuksen seuraajia ja Paavalin tuntijoita riittää joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"- Anonyymi
Ei sentään ..
21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. ( Mark 10)
Yli kaksi miljoonaa suomalaista ( Ylen uutinen ) rakastaa maailman menoa katsellen euroviisuja.
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
(1Joh 2)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sentään ..
21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. ( Mark 10)
Yli kaksi miljoonaa suomalaista ( Ylen uutinen ) rakastaa maailman menoa katsellen euroviisuja.
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
(1Joh 2)
Usko ToivonenIhminen on luotu ihmiseksi tähän maailmaan, ei mihinkään utopioihin eikä fantasioihin.
On vaarallista puhua pelkistä hengistä ja henkimaailman asioista ja erottautua pois tästä maailmasta, mikä on ihmisen elettäväksi annettu.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on luotu ihmiseksi tähän maailmaan, ei mihinkään utopioihin eikä fantasioihin.
On vaarallista puhua pelkistä hengistä ja henkimaailman asioista ja erottautua pois tästä maailmasta, mikä on ihmisen elettäväksi annettu.
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'Terveen uskon tunnusmerkki on tunnustaa Kolmiyhteinen Jumala yhdeksi Jumalaksi.
Hälytyskellot pitäisikin soida, jos puhutaan erikseen:
-Jumalan nimestä ja sillä kikkailu
-Pyhästä Hengestä
-Jeesuksesta
Raamatun mukaan Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa. Ei missään lahkolaisten hurmoskokemuksissa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on luotu ihmiseksi tähän maailmaan, ei mihinkään utopioihin eikä fantasioihin.
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'Fariseuksen pilkkasivat Jeesusta väittäen: Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää! Siis kyseessä ei ole todellisuuus, vaan farseuksen valheet ja valheelliset syytökset. Jeesus ei ollut viininjuoja eikä syömäri eikä syntisten ystävä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sentään ..
(1Joh 2)
Usko ToivonenUsko Toivonen=sleyn käärme
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen=sleyn käärme
Tosin Sley on raamatullinen järjestö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin Sley on raamatullinen järjestö
Onko raamatullista ottaa oppi-isäkseen kansanmurhaajaa???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseuksen pilkkasivat Jeesusta väittäen: Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää! Siis kyseessä ei ole todellisuuus, vaan farseuksen valheet ja valheelliset syytökset. Jeesus ei ollut viininjuoja eikä syömäri eikä syntisten ystävä!
Jeesus oli ihan tavallinen mies, jolla oli ihan tavallinen miehen nimi Joshua. Samannimisiä miehiä oli satoja. Tavallinen duunari, kirvesmies ja puuseppä, joka kävi kavereidensa kanssa pubissa ja tapasi siellä syntisiä miehiä ja naisia ja he olivat hänen ystäviään.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Vasta 30 v. Jeesus vihittiin Jordanilla ylipapin virkaan kasteessa ja silloin hänestä tuli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko raamatullista ottaa oppi-isäkseen kansanmurhaajaa???
Ei sellaista olekaan tehty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista olekaan tehty
Lutherin, holokaustin isän ja murhaajan, kuvat ovat Sleyn oppikirjojen kansien koristeena!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin, holokaustin isän ja murhaajan, kuvat ovat Sleyn oppikirjojen kansien koristeena!
Luther oli uskonpuhdistaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveen uskon tunnusmerkki on tunnustaa Kolmiyhteinen Jumala yhdeksi Jumalaksi.
Hälytyskellot pitäisikin soida, jos puhutaan erikseen:
-Jumalan nimestä ja sillä kikkailu
-Pyhästä Hengestä
-Jeesuksesta
Raamatun mukaan Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa. Ei missään lahkolaisten hurmoskokemuksissa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.>> Raamatun mukaan Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa. Ei missään lahkolaisten hurmoskokemuksissa. >>
Raamatun ilmoituksen mukaan Jeesus otetaan vastaan uskon kautta.
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
( 1Joh 5)
Kuten esilleottamasi tekstikohdassa ensin mainitaan.
Jokainen Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa on sitä uskon kautta.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ( Gal 3)
Ja Raamatun mukaan kaikki Efeson seurakunnat uskovat ja pyhät olivat saaneet Pyhän Hengen uskoon tultuaan evankeliumin kuulemisen kautta.
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Usko tulee edelleenkin kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen=sleyn käärme
Mikäs kyy sinä olet? Mun entinen akka muuttu äkkiä kyyksi. Justiin tuollaiseksi.
- Anonyymi
"Sillä monta tulee minun nimessäni ja eksyttävät monta." (Jeesus)
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun Isäni tahdon, joka on taivaissa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.- Anonyymi
Sleyn porukka hokee 'herra, herr'a!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sleyn porukka hokee 'herra, herr'a!
sulla viiraa
- Anonyymi
Mark. 2:17
Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Luuk. 19:7
Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan".- Anonyymi
Eikö sinulla luterilainen ole muuta kuin kusta päässä: Jeesus ei majaillut syntisten luona, vaan ivaajat sanoivat: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan".
Toisin kuin sinä kusipää, niin Sakkeus teki paranuksen: Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin"Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika;
Syntinen kusipää, et ole Aabrahamin lapsi.
- Anonyymi
Jenkkilahkot kieltää lapsien uskonkin kokonaan ja estää lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Matt. 21:16 ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"- Anonyymi
Jenkkilahkolaisten kastamattomat lapset ovat maailmassa, Ambomaan pakanalapsia.
Ei ne mitään kristittyjä ole. Mummot kutoo pakanoille sukkia ja lapasia.
- Anonyymi
Alla oleva saarna on kaikille teille jotka riitelette esim kasteesta ja käytätte vähää aikaanne turhuuteen eli riitelyyn ja olipa riidan aihe mikä tahansa. Älkää riidelkö.
https://youtu.be/4DCx0n_T-_s?si=OeQuz74w3v3XhgTT- Anonyymi
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Hihhulien saarnat ja sekavat molotukset ovat yhtä tyhjän kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Hihhulien saarnat ja sekavat molotukset ovat yhtä tyhjän kanssa.Jakaantunut mieli kun kiihotetaan hurmokseen, niin suusta voi tulla oikeata puhetta ja sekavaa molotusta eli glossaliaa, jopa eläinten äänillä karjahtelua.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakaantunut mieli kun kiihotetaan hurmokseen, niin suusta voi tulla oikeata puhetta ja sekavaa molotusta eli glossaliaa, jopa eläinten äänillä karjahtelua.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Jaak. 3:11
Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhulien saarnat ja sekavat molotukset ovat yhtä tyhjän kanssa.Videon saarnaaja ymmärrettävästi ojentaa synnissä olevia ja aloittaja harjoittaa syntiä ja ne ihmiset myös jotka lähtevät omalla jankkauksellaan mukaan.
Rakentaako teidän erimielisyydet ja riitely Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa eli morsianta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakaantunut mieli kun kiihotetaan hurmokseen, niin suusta voi tulla oikeata puhetta ja sekavaa molotusta eli glossaliaa, jopa eläinten äänillä karjahtelua.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Pakkovauvakastettu selitä mitä tämä tarkoittaa?
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastettu selitä mitä tämä tarkoittaa?
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,Useamman kerran kylvetetty herjaa uskovia. Hän vihaa Jeesuksen omia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,Helluntaina kenenkään huulet ei soperrellut mitään sekavia molotuksia helluntailaisten tapaan. Hellareissa vaikuttaa vieras epäpyhä henki.
Oikea kielten puhumisen armolahja tarkoitti oikeilla kielillä puhumista yhden päivän aikana.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Ap. t. 2:11
toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Aasikin puhui selvällä kielellä. Samoin kaikki enkelit puhuivat järkevillä ihmisten ymmärtämillä kielillä. Samoin Jeesus puhui selkokielellä.
Raamattu varoittaa helluntailaisten touhuista eksyttää ihmisiä lahkoihinsa maksaviksi jäseniksi.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty herjaa uskovia. Hän vihaa Jeesuksen omia
Sinut on siis kylvetetty monesti.
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaina kenenkään huulet ei soperrellut mitään sekavia molotuksia helluntailaisten tapaan. Hellareissa vaikuttaa vieras epäpyhä henki.
Oikea kielten puhumisen armolahja tarkoitti oikeilla kielillä puhumista yhden päivän aikana.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Ap. t. 2:11
toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Aasikin puhui selvällä kielellä. Samoin kaikki enkelit puhuivat järkevillä ihmisten ymmärtämillä kielillä. Samoin Jeesus puhui selkokielellä.
Raamattu varoittaa helluntailaisten touhuista eksyttää ihmisiä lahkoihinsa maksaviksi jäseniksi.
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]1Kor.14:2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
- Anonyymi
Ei mitään tolkkua ei lookisuutta eikä vähääkään raamatun totuutta ole päässyt tarttumaan tähänkään alotukseen eikä kommentteihin.samaa tyjää jaaritusta alusta loppuun.
Kyllä töissä olisi hyvä olla.- Anonyymi
Jos luterilaiset pysyisivät poissa palstalta, niin ei olisi mitään tämän kaltaista: "Ei mitään tolkkua ei lookisuutta eikä vähääkään raamatun totuutta ole päässyt tarttumaan"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luterilaiset pysyisivät poissa palstalta, niin ei olisi mitään tämän kaltaista: "Ei mitään tolkkua ei lookisuutta eikä vähääkään raamatun totuutta ole päässyt tarttumaan"
Ei olek kyse siitä onko joku luterilainen vai helluntailainen vaan kyse on siitä miten keskustelee
- Anonyymi
Helluntailaiset uskovat Tukholman profetiaan ja kataaja Ylivainioon apostoli Olsenin hengessä.
Kovia poikia nyky hell-pastorit profetoimaan. Vapaakirkolla on se Kiponniemi. Toimitetaanko Kiponniemessä kippokasteita?💧💦🥣 Uskonveljen puolesta kyselen…😇✝️
- Anonyymi
Jenkkiperäinen uususkonnollisuus aiheuttaa eniten eksytyksiä ja oppikiistoja .
# Kastekiistoja
# Sapattikiistoja
Sokea Reettakin näkee että sama demoninen kiistan henki vaikuttaa. - Anonyymi
Raamattu varoittaa molotuskielillä puhuvista helluntailaisten touhuista eksyttää ihmisiä lahkoihinsa maksaviksi jäseniksi.
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi
Olseni toi homostelun Suomen Sioniin.
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
Luterilaisia täällä panetellaan yhtä lailla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisia täällä panetellaan yhtä lailla
Valehtelet, kuka täällä on sinua panetelut!!!!
- Anonyymi
Jo 1700-luvulla lääketieteellisissä tutkimuksissa todelleen lahkolais hurmsokielisen puheen ja skitsofrenian välinen yhteys. Mutta siitä ei saanut paljon puhua, koska se oli uskonnonharjoitamisena luvallista.
- Anonyymi
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,Selittäisikö arvonpoika, mikä on pakkovauva? Puhutaan sitten Jesajan kirjan 28. luvusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selittäisikö arvonpoika, mikä on pakkovauva? Puhutaan sitten Jesajan kirjan 28. luvusta.
Pakolla kastettu vauva.
Ei ole kysytty lupaa kastaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakolla kastettu vauva.
Ei ole kysytty lupaa kastaa.Kaiketi nyt kuitenkin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Meillä on viisi vauvaa ollut. Nyt jo "aikuisia", enempi tai vähempi. Yksikään heistä ei ole ollut meille pakkovauva. Tai pakolla synnytetty vauva. Joten vanhemman neuvo: Ole huolellisempi, mitä teet ja kirjoitat. Niin otat jo pienen askelen eteenpäin.
Kakarat nimittäin saattavat jopa kasvattaa. Vanhempiaan, ja päinvastoin. Yleensä se on tietty ensiksi vanhempien tehtävä.
Huomaan, että vietät kammiossasi yksinäistä elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakolla kastettu vauva.
Ei ole kysytty lupaa kastaa.Pakkovauvakastetuista puhuu vain pedot
- Anonyymi
Korinttolaiskirje:
14:21 Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".- Anonyymi
Amen. Sillä niin sanoo Herra Sanassaan. Ja siihen tyytyminen?? Ei niin ne puheet, mielipiteet, haukkumiset, ja nimittelyt. Ei niin se lokeroituminen ja poteroituminen omiin luutuneisiin näkökantoihinsa. Sillä niin sanoo Herra: "Se ymmärtää, jolle ymmärrys on lahjana suotu."
Tai koulutettu. - Anonyymi
Paavali molisi Korintossa sopertelevin huulin täysin sekavia molotuksia, glossolaliaa,
joita sitten katui ja varoitti niistä toisiakin. Paavalissa oli Saatanan enkeli.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
- Anonyymi
Lapsensa kastaminen kristityksi on kristittyjen vanhempien hieno oikeus eikä mikään pakko. Vartuttuaan lapsi saa sitten vaihtaa mihin hyvänsä tarjolla olevista lahkoista.
- Anonyymi
Entäs jos isolla joukolla kastetaan lapsi vaikkapa kiripatilaiseksi, onko seurauksena varmasti kiripatilainen vauva miten on ?!
Onko miten paljon näyttöä tapahtuneista muuttumisista?
- Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi, deluusioksi!
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.
Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla.- Anonyymi
Elikkä parempiko jättää kastamatta? Tai uskomatta? Mikä tunnet olevasi? Katolilainen vai protestantti?
Kun kerran yksikään kaste ei pelasta...
Mikä siis on näkemyksesi eksytyksestä...? Luupäisyys kenties? - Anonyymi
Uudestikastajalässyttäjä inisee taas tuskaansa saman viestin muodossa
- Anonyymi
Helluntaina apostolit puhuivat yhden päivän aikan oikeita vieraita kieliä. Kukaan soperrellut hurmospäissään mitään sekavia molotuksia helluntailaisten tavoin.
Raamattu varoittaa helluntailaisten touhuista.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.- Anonyymi
Raamattu varoittaa kaikesta vääryyden tekemisestä.
Varsinkin tahallisesta jatkuvasta vääryyden palvelemisesta, kuten esimerkiksi pahan puhuminen, pahan lietsominen toisia kohtaan.
Miksi siis käytät Raamatun ilmoitusta oman pahuutesi pönkittämiseksi, ottamalla tekstikohtia, joilla haluat vain lyödä ja saattaa Jeesuksen pyhiäkin huonoon valoon.
Me olemme uuden Liiton ajassa, emme vanhan. Uuden Liiton alussa Pyhä Henki vuodatettiin ja Raamattu ilmoittaa Pyhän Hengen jakamista armolahjoista.
Oletko löytänyt Raamatustasi kuinka Pietari joutui hurmokseen ja sai näyn Jumalalta.
Kuinka uskoontulleet puhuivat kielillä.
Kirjoitat: >>Raamattu varoittaa helluntailaisten touhuista >>.
Missä kohden Raamatun ilmoitusta niin on kirjoitettu?
Eikös Raamatun ilmoitus varoita kaikesta vääryyden tekemisestä?
Eikös sama Raamattu varoita myös sinua ryhtymään pahuuden palvelijaksi?
Kysynkin, mikä sen toivon perusta, joka sinussa on?
Usko Toivonen - Anonyymi
Oletko ottanut förmycket, lot of peace ehtoollisviiniä kerralla? Tämän sanoin hyvin sydämmin, ja täysimielisesti.
On kyllä totta, että matkiakin voi kielilläpuhujaa. Mutta, mikä hyöty.
- Anonyymi
Eihän elämää tai mielenterveyttä voi jakaa uskontojen tai niiden suuntien mukaan! Oma elämänne on tässä ja nyt, me olemme se mitä olemme! Kasteet, vihkimiset ja siunaukset ovat yhteisöjen tapoja, ja niiden merkitys on yhteisön jäsenten välisessä suhteessa.
Jos niin sanotusti kannatetaan jotakin tai pidetään ainoana oikeana, silloin ollaan siitä riippuvaisia. Se ei ole vapautta.
Me saamme elää omaa elämäämme kuten haluamme. Rikoslaki asettaa reunaehdot. Moraaliset ja eettiset normit ovat kulttuurin sanelemat, mutta ne eivät ole lakeja.
Kun mieli on vapaa, se on terve. Ei vapaalla mielellä ole uskontoa. Silloin tunteetkin ovat aitoja. - Anonyymi
Suomeen helluntailiikkeen tuonut Norjalainen mies vietiin vankilaan sodomiasta
v. 1925 ja karkotettiin Norjaan, mistä karkasi takaisin ja karkotettiin uudestaan. - Anonyymi
Pentecostalismin perustajilla USAssa oli vapaamuuraritausta.
Rappariaate on kaukana kristinuskosta.- Anonyymi
Pentecostalismin isähahmo ja perustaja Parhami oli sekä vapaamuurari että KuKluxKlaanin jäsen. Piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä pidätettiin.
- Anonyymi
Sylilapsella on etuoikeus Kristilliseen kasteeseen Jeesuksen omaksi sisälle Jumalan valtakuntaan.
"Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei sinne pääse sisälle. Monet koittavat, mutta eivät voi."- Anonyymi
Raamattu sanookin, että Pyhä Henki lasten lahja.
Ei mikään skorpioni tai käärme, mitä lahkoissa kiemurtelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanookin, että Pyhä Henki lasten lahja.
Ei mikään skorpioni tai käärme, mitä lahkoissa kiemurtelee.Jokaista Jumalan lasta ( kaiken ikäiset Jumalan lapset ) Jeesuksessa Kristuksessa kuljettaa, johdattaa Pyhä Henki.
Raamattu ilmoittaa, että ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän hengen uudistamista, ihminen on:
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
Mutta sanan kautta tapahtuvan uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen vuoksi tuo on jäänyt taakse, entiseen vaellukseen, sillä Jumalan Hengen kuljettama on uusi luomus Kristuksessa.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. (1Piet 1)
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
( 2Kor 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaista Jumalan lasta ( kaiken ikäiset Jumalan lapset ) Jeesuksessa Kristuksessa kuljettaa, johdattaa Pyhä Henki.
Raamattu ilmoittaa, että ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän hengen uudistamista, ihminen on:
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
Mutta sanan kautta tapahtuvan uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen uudistuksen vuoksi tuo on jäänyt taakse, entiseen vaellukseen, sillä Jumalan Hengen kuljettama on uusi luomus Kristuksessa.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. (1Piet 1)
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
( 2Kor 5)
Usko ToivonenEiköhän niitä helluntailaisia johdata ihan muut henget, voimat ja energiat..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän niitä helluntailaisia johdata ihan muut henget, voimat ja energiat..
Niinpä, Herrasta Jeesuksestakin sanottiin, että Hänessä olisi paha henki.
22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
..
28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
( Mark 3)
Oletko ajatellut, että mikä henki saa aikaan jatkuvaa pahanpuhumista ja pilkkaamista?
Mikä sen toivon perusta, mikä sinussa on?
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ehkä Pyhä Henki on myös myös on sotarikoksia kannattavilla.
- Anonyymi
- Anonyymi
En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.
- Anonyymi
Ylivainiokin laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä heidän kokouksissa tapahtuneista ihmepranemisista.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereen ylisopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainiokin laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä heidän kokouksissa tapahtuneista ihmepranemisista.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereen ylisopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.15 v. Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 v. Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.Lopputulos on täysin selvä; kukaan ei ole tullut uskoon luterilaisten pikulapsen kasteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopputulos on täysin selvä; kukaan ei ole tullut uskoon luterilaisten pikulapsen kasteessa.
Taitaa mamme uskovista valtaosa saanut kasteen lapsena
- Anonyymi
>> En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.>>
Jospa et tunne Totuuden Henkeä.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
( Joh 14)
Eiväthän kaikki tunne Totuuden Henkeä.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Tampereella helluntailainen mies tappoi kadulla raskaana olevan naisen.
- Anonyymi
Miksi ainoastaan luterilaiset ovat innokkaita käymään kastekiistoja ?
Tämä näkyy täällä siten että pakkovauvakastetut tekevät 80% aloituksista.- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty pedo vihaa uskovia ja rienaa Jeesuksen omia pakkovauvakastetuiksi
Hän haluaa käydä kiistoja
- Anonyymi
Kasteesta viis, mutta mitä olisi usko ilman herjoja.
Miten voi uskoa ilman niitä? - Anonyymi
Kristittyjen kaste pelastaa ihmisen, ei helluntailaisten harhaoppinen usko, eikä hurmoskokemukset.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄN PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
Kertoisitko enemmän tuosta hyvän omantunnon liitosta.
Mitä se tarkoittaa, mitä Pietari siitä todistaa?
Miten siihen liittyy parannuksen tekeminen, kääntymys?
Entä Jumalan kutsu?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko enemmän tuosta hyvän omantunnon liitosta.
Mitä se tarkoittaa, mitä Pietari siitä todistaa?
Miten siihen liittyy parannuksen tekeminen, kääntymys?
Entä Jumalan kutsu?
Usko ToivonenKasteessa Jumala pesee kaikki synnit pois, mukaanlukien perisynnin ja periytyvät syntivelat. Ja antaa uskon Hengen lahjan puhtaaseen ja tyhjään sydämeen. Se tarkoittaa pelastusta ja siitä seuraa hyvä omatunto.
Uusi liitto alkaa kasteesta.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄN PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi tämän syntisen sukupolven mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa Jumala pesee kaikki synnit pois, mukaanlukien perisynnin ja periytyvät syntivelat. Ja antaa uskon Hengen lahjan puhtaaseen ja tyhjään sydämeen. Se tarkoittaa pelastusta ja siitä seuraa hyvä omatunto.
Uusi liitto alkaa kasteesta.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄN PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi tämän syntisen sukupolven mukana.Kääntyä, engl. Repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä ennen kastetta.
Raamattu tuntee syntisten kasteen, ei mitään vanhurskasten ja uskovien kastetta.
King James
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
39 For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.
40 And with many other words did he testify and exhort, saying, Save yourselves from this untoward generation. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyä, engl. Repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä ennen kastetta.
Raamattu tuntee syntisten kasteen, ei mitään vanhurskasten ja uskovien kastetta.
King James
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
39 For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.
40 And with many other words did he testify and exhort, saying, Save yourselves from this untoward generation."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Ps. 58:4
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Ps. 58:4
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.Aika erikoista selitystä, on siinä oikeaakin, mutta erityisesti uskon puuttuminen ja kieltäminen kastehetkeen liittyen on Raamatun ilmoituksen vastaista.
Jo helluntaipäivänä Pietari julisti evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja kääntyminenhän tapahtuu uskon kautta Häneen.
Ko. luvussa ( Apt 2) todistetaan heidän olevan uskovaisia, jotka ottivat puhutun sanan vastaan, antoivat pelastaa itsensä ja kastaa itsensä.
Pietarin puheessahan on lupaus siitä, että jokainen, joka ..
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
( Apt 2)
Ja Paavali kirjoittaa, että kuinka ..
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
.
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Avuksensa huutaminen tapahtuu uskon kautta, kuten voimme lukea.
"Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?"
Ja uskohan tulee kuulemisesta, niin kuin helluntaipäivänäkin.
Pietari julisti evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja osa kuulijoista otti julistetun sanan vastaan, eli uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
Heti perään uskovien miesten lukumäärä nousi jo n. viiteen tuhanteen, evankeliumin kuulemisen vaikutuksesta.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)
Itsekukin heistä kääntyi pois pahuudestaan ja tulivat uskoon kuultuaan evankeliumin sanan.
No, mitä ajattelet, ottivatko nämä miehet kasteen uskoon tultuaan?
Entä Korneliuksen kodissa?
Saivatko siellä olleet Pyhän Hengen uskottuaan Herraan Jeesukseen Kristukseen?
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Pietari puhui sanoja, joiden kautta Kornelius pelastui ja myös hänen perhekuntansa.
Hehän saivat Pyhän Hengen ennen vesikastetta uskon kautta.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Jos Raamattu todistaa uskosta kasteen yhteydessä, niin eikö silloin sellainen oppi ole vastoin Raamatun ilmoitusta, jos uskon merkitystä vähätellään, tai jopa sanotaan, ettei
Raamattu tunne uskovien kastetta.
Kuinka muutoin ennen kastetta huudetaan avuksensa Herran nimeä, jos ei uskota?
Kuinka muutoin Raamattu todistaa, että Korneliuksen kodissa olleet saivat Pyhän Hengen, koska olivat uskoneet Herranaan Jeesukseen Kristukseen ja vesikastekin tapahtui vasta sen jälkeen.
Kuinka muutoin Raamattu todistaa, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla?
Eli, jos oppi hylkää uskon kasteen yhteydessä, niin sellainen oppi hylkää Raamatun kokonaisilmoituksen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika erikoista selitystä, on siinä oikeaakin, mutta erityisesti uskon puuttuminen ja kieltäminen kastehetkeen liittyen on Raamatun ilmoituksen vastaista.
Jo helluntaipäivänä Pietari julisti evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja kääntyminenhän tapahtuu uskon kautta Häneen.
Ko. luvussa ( Apt 2) todistetaan heidän olevan uskovaisia, jotka ottivat puhutun sanan vastaan, antoivat pelastaa itsensä ja kastaa itsensä.
Pietarin puheessahan on lupaus siitä, että jokainen, joka ..
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
( Apt 2)
Ja Paavali kirjoittaa, että kuinka ..
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
.
( Room 10)
Avuksensa huutaminen tapahtuu uskon kautta, kuten voimme lukea.
"Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?"
Ja uskohan tulee kuulemisesta, niin kuin helluntaipäivänäkin.
Pietari julisti evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja osa kuulijoista otti julistetun sanan vastaan, eli uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
Heti perään uskovien miesten lukumäärä nousi jo n. viiteen tuhanteen, evankeliumin kuulemisen vaikutuksesta.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)
Itsekukin heistä kääntyi pois pahuudestaan ja tulivat uskoon kuultuaan evankeliumin sanan.
No, mitä ajattelet, ottivatko nämä miehet kasteen uskoon tultuaan?
Entä Korneliuksen kodissa?
Saivatko siellä olleet Pyhän Hengen uskottuaan Herraan Jeesukseen Kristukseen?
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Pietari puhui sanoja, joiden kautta Kornelius pelastui ja myös hänen perhekuntansa.
Hehän saivat Pyhän Hengen ennen vesikastetta uskon kautta.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Jos Raamattu todistaa uskosta kasteen yhteydessä, niin eikö silloin sellainen oppi ole vastoin Raamatun ilmoitusta, jos uskon merkitystä vähätellään, tai jopa sanotaan, ettei
Raamattu tunne uskovien kastetta.
Kuinka muutoin ennen kastetta huudetaan avuksensa Herran nimeä, jos ei uskota?
Kuinka muutoin Raamattu todistaa, että Korneliuksen kodissa olleet saivat Pyhän Hengen, koska olivat uskoneet Herranaan Jeesukseen Kristukseen ja vesikastekin tapahtui vasta sen jälkeen.
Kuinka muutoin Raamattu todistaa, että Jumala puhdistaa sydämet uskolla?
Eli, jos oppi hylkää uskon kasteen yhteydessä, niin sellainen oppi hylkää Raamatun kokonaisilmoituksen.
Usko ToivonenLuehan tarkemmin. Ennen kastetta he tunsivvat olevansa syntisiä, mutta ei uskovaisia.
Saivat piston sydämeensä syntisyyden vuoksi ennen kastetta, ei uskonsa vuoksi.
Vasta kesteen jälkeen heitä kutsuttiin "pistis" sanalla, mikä tarkoittaa uskovaista.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin. Ennen kastetta he tunsivvat olevansa syntisiä, mutta ei uskovaisia.
Saivat piston sydämeensä syntisyyden vuoksi ennen kastetta, ei uskonsa vuoksi.
Vasta kesteen jälkeen heitä kutsuttiin "pistis" sanalla, mikä tarkoittaa uskovaista.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan.Siis ne, jotka ottivat Pietarin puheen vastaan, toimivat jo uskosta käsin, kuten sitten ne miehet, jotka tulivat uskoon puhutun sanan kautta.
No, olihan tuo asia jo esillä, vaatimus itsekutakin kääntymään pois pahuudestaan, jotta siunaus Herrassa Jeesuksessa tulisi kunkin kääntymykseen tulevan osalle.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 4)
"monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat"
Näin Raamatun ilmoitus todistaa, usko tulee kuulemisesta.
Ja eihän kukaan huuda Herranaan avuksi Jeesusta Kristusta, ellei ole uskoa.
Avukseen huutaminenhan tapahtuu juuri syntisyyden vuoksi - Herran puoleen kääntyminen.
Ja usko on läsnä ennen jokaista kastetta, mitä Apostolien teoissa on kirjoitettu.
Ilman uskon sanan saarnaa, ei tapahtunut yhtäkään kastetta.
Myöskin Lyydia ja hänen perheväkensä saivat kuulla pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja uskohan tulee kuulemisesta.
Samoin Antiokiassa julistettu sana vaikutti uskon ja kääntymyksen Herran puoleen suuressa joukossa.
Ja jos ajattelemme mistä uskovien , Jeesuksen pyhien, vainoissa uskovat tunnistettiin, niin siitä Raamattu ilmoittaa.
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. ( Apt 9)
Mitä kirjeisiin oli kirjattu, kuinka nämä miehet ja naiset saattoi tunnistaa?
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
..
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" ( Apt 9)
Siitä, että he avuksensa huutavat (rukoilevat) Herranaan Jeesusta Kristusta.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ( Room 10)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Missä vaiheessa herjaamisen synti pestään pois?
Vai eikö se ole tarpeen?
Kuuluko se Hengen hedelmiin ja saadaan kasteessa? - Anonyymi
Ei tietenkään voi herjata jos saa lahjaksi sen Pyhän Hengen.
Olisi omituinen Pyhä Henki jos se ilmaantuisi herjaamalla. - Anonyymi
Lahkolaiset, itsensä tosiuskovaisiksi julistaneet Fariseukset ja heidän kaltaisensa menivät Johanneksen luokse Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.
Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste.
Johannes kutsui lahkolaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.- Anonyymi
Fariseukset olivat jumalattomia valtiokirkon edustajia eli kuten pakkovauvakastetut.
He myös vainosivat uudestisyntyneitä kristittyjä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseukset olivat jumalattomia valtiokirkon edustajia eli kuten pakkovauvakastetut.
He myös vainosivat uudestisyntyneitä kristittyjä!Useamman kerran kylvetetty pedofiilifariseus vainoaa Jeesuksen omia ja haukkuu näitä pakkovauvakastetuiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty pedofiilifariseus vainoaa Jeesuksen omia ja haukkuu näitä pakkovauvakastetuiksi
Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia eli lahkolaisia. Heitä kutsuttiin kyykäärmeen sikiöiksi. He eivät tunnustaneet syntisyyttään kasteen edellä, vaan väittivät olevansa uskovaisia.
- Anonyymi
Fariseukset olivat lainkiivailijoita ja juuri sen vuoksi Johannes ei heitä kastanut.
Olisi ollut aika outoa jos Johannes olisi kastanut ne lainoppineet, jotka tulisivat Jeesusta syyttämään sapatin rikkomisesta haluten hänet tappaa sen vuoksi.
Murhaajat olisivat saaneet siinä kasteen, Johannes olisi sillä tavalla siunannut Jeesuksen murhaajat.
Siksi ei ole suotavaa mennä lakihenkisenä kasteelle ja kastajan tulisi tunnistaa sellaiset harhaoppiset eikä kastaa heitä. - Anonyymi
Raamattu kieltää kastekiistat.
Miksi helluntailahkolaiset kapinoivat Jumalaa vastaan kiihkomielellä ?- Anonyymi
Missä uskovat eivät toimi vastoin Raamatun ohjeita?
Tänä fallostelun, sotarikosten ja kansanmurhan luvattuna aikana pitäisi etsiä Raamatusta ne kohdat mitä vahingossa noudatetaan eikä niitä mitä pitäisi noudattaa. - Anonyymi
Ainakin 99% helluntaipalstalla kastetta käsittelevistä aloituksista on luterilaisten tekemä!
- Anonyymi
Eihän ole tarvetta kiistellä, kun me kaikki voimme lukea Raamatusta, kuinka asia on.
Ehkäpä kiistat tulevat Raamatun ilmoituksen ulkopuolelta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ole tarvetta kiistellä, kun me kaikki voimme lukea Raamatusta, kuinka asia on.
Ehkäpä kiistat tulevat Raamatun ilmoituksen ulkopuolelta.
Usko ToivonenUkso toivonen, et ole koskaan kieltänut, sydämen usko, jota alituisesti hoet, tuli sinullle luterilaisen oppisi mukaisesti papin valuttuessa vettä päähäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukso toivonen, et ole koskaan kieltänut, sydämen usko, jota alituisesti hoet, tuli sinullle luterilaisen oppisi mukaisesti papin valuttuessa vettä päähäsi.
Enkös kehoittanut lukemaan Raamatun ilmoitusta, sieltä voimme löytää vastauksen kysymykseesi.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 10)
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
" Se on se uskon sana, jota me saarnaamme."
Eli pelastuksen evankeliumi, totuuden sana, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
.
( Room 10)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Tänä sotaisena ja fallostelun aikakautena on pelkkä vitsi jos joku sanoo että Raamatussa lukee jotain ja uskova olisi sitä noudattavinaan.
Raamatulla voi tietenkin muita herjata, mutta ei sitä mihinkään muuhun enää käytetä eikä siitä itselle katsota elämänohjeita. - Anonyymi
99 % helluntailaisista haluaa kastekiistoja.
- Anonyymi
Lahkokiistoista
Kummatko ne lahkolaisempia
sapattikiistat vai
uudelleenkaste kiistat ? - Anonyymi
Kaikki jenkkilahkot ovat antikristillisiä lahkoliikkeitä ja taistelevat tervettä kristinuskoa ja perinteisiä kristittyjä vastaan.
- Anonyymi
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa
kastettavaksi kristityiksi.
- Anonyymi
TODISTAJAT
- jehovansa todistajat
- uudelleenkasteensa todistajat
- sapattinsa todistajat
Ovatko he jumalansa asialla ?- Anonyymi
Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-
Ei luterilaiset ole nyt sotarikosten ja kansamurhan kannalla. Kyllä se on aivan muiden heiniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei luterilaiset ole nyt sotarikosten ja kansamurhan kannalla. Kyllä se on aivan muiden heiniä.
Luterilaiset kutsuvat itseään kansanmurhaajan ja holokaustin isän nimellä, ja luterlaisten oppi-isä on Jeesuksen omien murhaaja, Luther.
- Anonyymi
Luste on jälkikäteen kristinuskon sekaan kylvettyä eksytystä, mitä jenkkilahkot edustaa.
- Anonyymi
Lustelahkot temmataan ensin pois, jotta Jeesus voi tulla rauhallisesti takaisin Galilean vuorelle.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
- Anonyymi
Mitä muitakaan nämä "jeesustelijat" on kuin helluntailaisia?
Jumalan lait ja käskyt on heitetty romukoppaan.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Voi, voi.
Ajatteletko, että tuo sana ei koske sinua?
Miten on sinun omalata kohdalatasi, oletko kuuliainen Herralle Jeesukselle?
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? ( Luuk 6)
Mistä ajattelet, että sinut tunnetaan?
Hyvästäkö - vaiko pahasta?
35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." ( Joh 3)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, voi.
Ajatteletko, että tuo sana ei koske sinua?
Miten on sinun omalata kohdalatasi, oletko kuuliainen Herralle Jeesukselle?
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? ( Luuk 6)
Mistä ajattelet, että sinut tunnetaan?
Hyvästäkö - vaiko pahasta?
35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." ( Joh 3)
Usko ToivonenUsko Toivonen, halveksit helluntailaisia niin paljon, että luterilaisen pahan ihmisen sydämen pöhötyksessäsi luulet, ettei helluntaisilla ole Raamattuja, eivätkä he osaa lukea, vaan sinun, jumalattoman sleyn luterilaisen pitää opettaa!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen, halveksit helluntailaisia niin paljon, että luterilaisen pahan ihmisen sydämen pöhötyksessäsi luulet, ettei helluntaisilla ole Raamattuja, eivätkä he osaa lukea, vaan sinun, jumalattoman sleyn luterilaisen pitää opettaa!!!!
No, sinäkö se kirjoitit tuon kommentin ..
>> Mitä muitakaan nämä "jeesustelijat" on kuin helluntailaisia? >>
.. johon kommentoin?
Mikä kommentissani oli helluntailaisten halveksumista?
Jeesuksen sana tietenkin on kaikille sama, koskee kaikkia.
UskoToivonen
- Anonyymi
Fallostelijat ne perää muilta käskyjä kun itse ovat laittomuuden tekijöitä
- Anonyymi
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Luterilaisuus on yhä edelleen sama murhaava uskonto kuin syntynsä alussa. Ovathan luterilaiset Lutherin seuraajia ja Lutherin oppilaita, ainoa mikä on toisin, on hallitsjoiden antama uskonnon vapaus. Kuitenkaan luterilaiset eivät kunnioita lain helluntailaisille suomaa uskonnonvapautta, vaan kuten palstalla voi havailta, luterilaiset kiusaavat ja painostavatt ja syyttävät ja puhuvat valheita helluntailaisista.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.- Anonyymi
Helluntaihin kuuluvien pilkkaaminen on ollut koko itsenäisyyden ajan laillista kansanhuvia !
Tästä on elämänmittainen kokemus kuusvuotiaan muistikuvista alkaen joten on turhaa jankuttaa vastaan, asia on juuri niin ja piste.
Asian näkee kun käy hautausmaalla katsomassa mihin on ko ihmisiä haudattu.
Kaikki ovat puolittain aidan alla ja pystytolppien juuressa.
Merkkihenkilöillä korkeat kivet ja osa melkein kirkon seinässä kiinni!
Sellainen on suomen uskonnollipoliittinen luterilainen mentaali!
Väittäkää nyt vastaan ja muistuttakaa parhamista ja olssenista ja siitä yhdestä jonka kuvakin omi rivon sivulla ja istuu linnassa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaihin kuuluvien pilkkaaminen on ollut koko itsenäisyyden ajan laillista kansanhuvia !
Tästä on elämänmittainen kokemus kuusvuotiaan muistikuvista alkaen joten on turhaa jankuttaa vastaan, asia on juuri niin ja piste.
Asian näkee kun käy hautausmaalla katsomassa mihin on ko ihmisiä haudattu.
Kaikki ovat puolittain aidan alla ja pystytolppien juuressa.
Merkkihenkilöillä korkeat kivet ja osa melkein kirkon seinässä kiinni!
Sellainen on suomen uskonnollipoliittinen luterilainen mentaali!
Väittäkää nyt vastaan ja muistuttakaa parhamista ja olssenista ja siitä yhdestä jonka kuvakin omi rivon sivulla ja istuu linnassa !Hellarivanhus kitisee tuskaansa täälläkin
Se vihaa luterilaisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarivanhus kitisee tuskaansa täälläkin
Se vihaa luterilaisiaLueppas sieltä isosta kirjasta mitä neuvotaan jos ei omista kuin yhden repliikin jokaiseen asiaan !
Koitappas lukea ja tee ohjeen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppas sieltä isosta kirjasta mitä neuvotaan jos ei omista kuin yhden repliikin jokaiseen asiaan !
Koitappas lukea ja tee ohjeen mukaan.Sodomiittikäkätys inisee tuskaansa taas
- Anonyymi
Oikeinko tosissaan luterilaiset kuvittelee perivänsä taivaan vauvakasteensa ja kirkkoveron maksamisen perusteella ?
Vaikka suurin osa heistä, olisko 99 pros ei välitä tämän taivaallista koko aiheesta ! - Anonyymi
Muistan 70-luvulla kun pkunnalle helluntait rakensi rukoushuoneen, voi kauhea paikka mitä kaikkea puhetta leijui kylillä.
...mistä ne saa rahansa
... kyllä sei ole kauan pystyssä menee rahat mummuilta..
... kohta on laudat ikkunoissa
... jne..
Eräs pariskunta kiersi joka pyhä pikkufiiatillaan katsomass joko on ovet kiinni ja montako ihmistä paikalla..jne x100 - Anonyymi
Niin ei luterilaiset ole fallostelijoita eikä lain perään. Turha heitä on parjata ja siinä vain kasaa itselleen taakkoja päänsä päälle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3662188- 571628
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1661295Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771189Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67969- 86945
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33903Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-113882Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks12876K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8846