Jos hän kävisi täällä

🥰🥣🥛 niin saisinkohan päivälliskutsun jos kertoisin syöneeni päivälliseksi lautasellisen kaurapuuroa. Sen päällä oli kanelia ja hampaissa ratisevaa sokeria. Jotain tarttee tankata ennen kauppareissua, ettei päässä huimaa.

Kaurapuuro on yllättävän terveellistä. Heitin pois sen kirjan, missä oli ravintoainetaulukot. Virkamiesten ylläpitämästä fineli.fi sivulta löytää helpommin kaikki tiedot.
https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/34684
14260
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 14

Vanhimmat

Itse oon kasvissyöjä, lisäksi kalaruuat menee. Ei oo kolesterolit koholla.

Äänestä
  • Aloittaja

Veriryhmäruokavalion mukaan olen periydyn lihansyöjistä. En pärjää millään heinällä.

Äänestä

Kaurapuuro kanelin, voisilmän ja pienen sokerimäärän kanssa on todella hyvää.

Äänestä
  • Aloittaja

Jätin voisilmän mainitsematta, ettei kukaan ala saarnaamaan rasvan epäterveellisyydestä. Mulla on kokonaiskolesteroli kaksi (LDL+HDL) niin on ihan sama mitä rasvaa syön.

Ihmiset tarttee kuitenkin rasvaa mm. hormoneihin. Jos syö liian vähän rasvaa, niin silloin maksa kirnuaa yöllä sitä huonompaa eläinperäistä rasvaa.

Äänestä

Minä en ole syönyt tänään vielä mitään. Kellonympäri ollut ylhäällä, vettä ja paljasta kahvia vain. Metsässä käväisin 7 tuntia moottorisahalla puita sahailemassa. Maha ei kurni enää tyhjääkään, varmaan 6000 kaloria olen sille velkaa.

Äänestä
  • Aloittaja

Aijai nyt äkkiä syömään sieltä edes voikkari.

Äänestä

• 😘ihana

Äänestä

• Voi ei. Kyllä elimistö tarvitsee polttoainetta, jotta se voi hyvin.

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Voi ei. Kyllä elimistö tarvitsee polttoainetta, jotta se voi hyvin.

Tilanne korjattu nyt oikein tukevasti. Parintunnin kuluttua vielä parsin, koska edessä on pitkä yö.

Äänestä

Olen vege 🥕👩‍🌾

Äänestä
  • Aloittaja

Ihmisten aivot alkoivat kasvaa kun lihansyönti tuli mukaan ruokavalioon. Pisa tulosten huononeminen on suoraan verrannollinen kasvissyönnin yleistymiseen.

Äänestä

• lounas.ajatus kirjoitti:

Ihmisten aivot alkoivat kasvaa kun lihansyönti tuli mukaan ruokavalioon. Pisa tulosten huononeminen on suoraan verrannollinen kasvissyönnin yleistymiseen.

Totta.

Äänestä

Lounas ajatus on varmaan hyvä tekemään ruoka

Äänestä
  • Aloittaja

Valmistan ihan tavallisia suomalaisia kotiruokia. En harrasta mitään ruoallla pipertämistä ja gourmet pleittauksia. Tänään tein lindströmin pihvejä. Ne ovat ruokasuositusten mukaisia, kun niissä on puolet punajuurta ja sipulia.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

lounas.ajatus kirjoitti:

🥰🥣🥛 niin saisinkohan päivälliskutsun jos kertoisin syöneeni päivälliseksi lautasellisen kaurapuuroa. Sen päällä oli kanelia ja hampaissa ratisevaa sokeria. Jotain tarttee tankata ennen kauppareissua, ettei päässä huimaa.

Kaurapuuro on yllättävän terveellistä. Heitin pois sen kirjan, missä oli ravintoainetaulukot. Virkamiesten ylläpitämästä fineli.fi sivulta löytää helpommin kaikki tiedot.
https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/34684

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu