Jos hän kävisi täällä

🥰🥣🥛 niin saisinkohan päivälliskutsun jos kertoisin syöneeni päivälliseksi lautasellisen kaurapuuroa. Sen päällä oli kanelia ja hampaissa ratisevaa sokeria. Jotain tarttee tankata ennen kauppareissua, ettei päässä huimaa.

Kaurapuuro on yllättävän terveellistä. Heitin pois sen kirjan, missä oli ravintoainetaulukot. Virkamiesten ylläpitämästä fineli.fi sivulta löytää helpommin kaikki tiedot.
https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/34684

14

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse oon kasvissyöjä, lisäksi kalaruuat menee. Ei oo kolesterolit koholla.

• Veriryhmäruokavalion mukaan olen periydyn lihansyöjistä. En pärjää millään heinällä.

• Anonyymi

Kaurapuuro kanelin, voisilmän ja pienen sokerimäärän kanssa on todella hyvää.

• Jätin voisilmän mainitsematta, ettei kukaan ala saarnaamaan rasvan epäterveellisyydestä. Mulla on kokonaiskolesteroli kaksi (LDL+HDL) niin on ihan sama mitä rasvaa syön.

Ihmiset tarttee kuitenkin rasvaa mm. hormoneihin. Jos syö liian vähän rasvaa, niin silloin maksa kirnuaa yöllä sitä huonompaa eläinperäistä rasvaa.

• Anonyymi

Minä en ole syönyt tänään vielä mitään. Kellonympäri ollut ylhäällä, vettä ja paljasta kahvia vain. Metsässä käväisin 7 tuntia moottorisahalla puita sahailemassa. Maha ei kurni enää tyhjääkään, varmaan 6000 kaloria olen sille velkaa.

• Aijai nyt äkkiä syömään sieltä edes voikkari.

• Anonyymi

😘ihana

• Anonyymi

Voi ei. Kyllä elimistö tarvitsee polttoainetta, jotta se voi hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei. Kyllä elimistö tarvitsee polttoainetta, jotta se voi hyvin.

Tilanne korjattu nyt oikein tukevasti. Parintunnin kuluttua vielä parsin, koska edessä on pitkä yö.

• Anonyymi

Olen vege 🥕👩‍🌾

• Ihmisten aivot alkoivat kasvaa kun lihansyönti tuli mukaan ruokavalioon. Pisa tulosten huononeminen on suoraan verrannollinen kasvissyönnin yleistymiseen.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ihmisten aivot alkoivat kasvaa kun lihansyönti tuli mukaan ruokavalioon. Pisa tulosten huononeminen on suoraan verrannollinen kasvissyönnin yleistymiseen.

Totta.

• Anonyymi

Lounas ajatus on varmaan hyvä tekemään ruoka

• Valmistan ihan tavallisia suomalaisia kotiruokia. En harrasta mitään ruoallla pipertämistä ja gourmet pleittauksia. Tänään tein lindströmin pihvejä. Ne ovat ruokasuositusten mukaisia, kun niissä on puolet punajuurta ja sipulia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1592
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      868
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      832
    4. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      829
    5. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      53
      812
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      763
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      749
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      705
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      700
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      680
    Aihe