.. Herra kulkee siellä ohitsesi.
Nousi raju ja mahtava myrsky, se repi vuoria rikki ja murskasi kallioita. Mutta se kävi Herran edellä, myrskyssä Herra ei ollut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä.
Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta Herra ei ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista huminaa. Kun Elia kuuli sen, hän peitti kasvonsa viitallaan. ( 1 Kun. 19:11–13)
Pyhän Hengen voimakkain puhe kuiskataan hiljaa sydämelle. Maailmassa kuunnellaan tarkimmin sellaisia, joilla on suurin ääni tai vahvin tahto. Maailman voima alistaa ja pakottaa, käskee väärään ja kieltää oikean.
Jotta Herran hiljainen puhe tulisi kuulluksi, täytyy tosin rajumyrskyn usein ravistella elämää ja omien voimien kulua loppuun. Kun myrsky, rajuilma ja polttavan tulen liekit ovat koetelleet eikä Herraa ole niistä löytynyt, on aika hiljentyä kuuntelemaan.
Pään painuessa tulee Herra lähelle kuin vieno tuulen henkäys ja sanoo tuskin kuultavasti: ”Sinä olet minun, eikä kukaan ryöstä sinua minun käsistäni.” Sielu tyyntyy, rauha täyttää mielen. Peitän kasvoni, sillä Herra on puhunut ja olen saanut armon kuulla sen.
( Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.)
s-seutulainen
Herran ääni sanoi: Mene ulos ja seiso vuorella Herran edessä...
8
94
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Hengetön tännän tarvitsee Henkeä.
Siinäpä se.....- AnonyymiUUSI
”Tule, Pyhä Henki.” Niin ovat kautta aikojen huoanneet ne, jotka kaipaavat ja odottavat Henkeä.
Pyhä Henki myös vie meidät Golgatalle katsomaan hyvän ja pahanvälistä taistelua.
"Ristiinnaulitse ----Hänet----"
Isä- anna heille anteeksi- sillä he eivät tiedä- mitä tekevät!
Montakohan lähimmäistä ristiinnaulitsemme tänään? tavalla tahi toisella---
siellähän oli aikoinaan kirkkolliset- jotka halusivat naulata Jeesuksen.
sitten kansa- jne.
pilkattiin, syljettiin, lyötiin raipoilla, ettei hänen motoaan edes enää tunnettu...
Sitten se ruoko-- sen ja siihen aikaan oli helpotuksessa- jos katsotte kuvia- historiasta-
istuinosan edessä kolo- kosta orjat pyyhikävät ruon nokassa olevalla sienellä sitä alapäätä.
Eli puhdistamisesta- sen ajan paperipyyhe- noin kuvalielellä oli kyse.
Näköala- historian lehdiltä.
Siitä avautui meidän ihmisten oksettava tapa- kohdata Elämänherra.
Sillä sienellä ruo-on nokassa nostettiin etikka- sieni Hänen huulilleen.
Tämä me osataan- kun ensin piestään Mestari- hänen opetuslapsensa - lähimmäisensä- sitten vielä häpäistään hänet....
Herra- Hän sanoi, että he eivät tiedä- mitä tekevät....
Tiedämmekö ME tänään, mitä Kainin henki meissä tekee?
Mieli mustuu- Aabelilaiseen viestintään, kun hän uhrasi Herran mielisuosion mukaisen sanomallisen uhrin.... siis todistuksen, mitä Eedenissä tapahtui- Aadamin ja Eevan alastomuus, se peitettiin veriseen uhri- ---karitsan---- nahkaan--- veri on sanomallinen, anteeksiannosta.
Se uhrikaritsa oli Golgatalla ja sen sovintoveri- pesee veriruskeat synnitkin- kun Pyhä Henki ensin kirkastaa meidän sieluille ---mitä on synti- --rakkaudettomuutta- ja Jumalan lain päämäärä on rakkaus.
Onko meissä Kainin henki vai- viemmekö Aabelin tavoin uhrisanomaa-
Seuratkaa Jumalan Karitsaa-- siihen on Jumala mielistynyt.
Siinäpä peilin eteen muodostamaan sanoja.
todistammeko aina- . homo sitä ja homot tätä- jne. esimerkiksi.... sinähän sen päätät-
Onko Jeesus huultesi sanomallinen kohde, sijaisuhri- verensanoma- anteeksiannon paikka,,,, että tietäisimme- mitä -----me---- teemme--- jos Kainin henki mustuttaa mieltä..
Pyhä Henki--- se on voima- kirkastaa Jumalan Sanomallista viestiä - käy meitä opettamassa Golgatan uhrista--- sitähän se Pääsiäisen sanoma on--- orjuudesta vapaaksi ja siivotaan ne omat hapatteet nurkista- että synnin happamaton veren sanoma saa puhdistaa meidän happamuutemme hengen ja lihan.
- AnonyymiUUSI
Älä anna Herra minun koskaan unhoittaa, sitä hyvää mitä olet minulle antanut ja suonut.
Siis kyllä se on hyvinkin Jumalan ääni, joka vienon tuulenkin keskellä puhuttelee.
Tai käy, kun kesäinen ukkosmyrsky. Vaahtopäät Hän nostaa vesien ylle, ja suo tuulen tuivertaa, nostaen lumensateen maan piiriin.
Hän suo pakkasen naristaa talon nurkkia, Hän suo, niistä selvitä.
Oi, Herra suo tästäkin päivästä hyvä päivä. Valoa sinä suot jo aamusta alkaen, aina iltapimeyteen asti sinä suot pohjoisen maan väelle, meidän maallemme valoa.
Miksipä nukkua valonaikoina, kun voi valvoakin? - AnonyymiUUSI
s-seutulainen, yhä edellen näyttelet uskova. Se, ettäkopioit pallstalle hartauskirjoja, ei tee sinusta Jeesuksen seuraajaa. NIINKUIN ITSE OLE KIIVASTI VÄITTÄNYT OLET SYNTINEN. Yksikään syntinen ei koskaan astu taivaaseen.
- AnonyymiUUSI
"Jokainen ihminen syntinen, ja Jumalan kirkkautta vaille." Raamatusta.
Sanoja syntinen apostoli Paavali. Vai oliko sittenkään??
"Mene äläkä enää syntiä tee." Raamatusta. Sanoja Jeesus Kristus. Vai oliko sittenkään??
Molemmat lainaukset lukevat Uuden Testamentin puolella.
Toinen evankeliumiteksteissä. Ja toinen apostoli Paavalin lukuisista kirjeistä.
Tässäpä nyt oiva tilaisuus lähentyä, näin lepopäivänä, meillä, jotka ovat tähänkin ketjuun tähän mennessä kirjoittaneet.
Olemmeko yksikään kenties jutelleet seutulaisen kanssa kasvoista kasvoihin?
Ehkäpä hänellä on jotakin sanottavaakin, hartauskirjasta, ja näkemyksistään.
Ja jos sanoo, kuunteletko häntä? Vietät kyllä sosiaalisesti köyhää elämää, moni täällä.
Te ette osaa KESKUSTELLA.
Te estätte valon tuloa ja lyhdyn syttymistä omissa paatuneissa sydämissänne, te olette sokeita ja yritätte taluttaa toista sokeaa! Omaan kuoppaanne te astutte.
Teillä on hieno kirja kirjoitettuna. Ja te vaan väittelette toistenne kanssa. Siinä on teidän evankelioimisenne.
- AnonyymiUUSI
s-seutulainen on sleyn lähettiläs
- AnonyymiUUSI
Jos puhut "jumalalle", se on omaterapiaa.
Jos jumala puhuu sinulle, niin nuppinikkarille mars ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu.
Tai sitten on tullut nautittua yliannos pyhiä henkosia.- AnonyymiUUSI
Sitä pahaahan on maailma täynnä. Jotkut kuuntelee, jotkut ei. Oli se minkälaista "terapiaa" tahansa.
Käsittele tuokin heittosi, ja tää mun mitätön vastaukseni objektiivisesti.
"Sillä joka kuritta kasuaa, se kunniata kuolee." Minkälainen on nykysuomi? Minä vaikenen.
Sillä toisilla voi olla lasipallojen salaisuudet hallussaan, toiset jäljittelevät niitä, ja fiisaat pysyvät vaiti.
"Ymmärryksemme on vajavaista ja tietomme on vajavaista." Sekin lukee siellä Raamatussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024497Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821257- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826