NOJATUOLI !

Sunnuntaiaamun tervehdys, pilvipoutaiselta näyttää alku, mitä sitten päivä tuo tullessaan.
Lumet on kadonneet, nyt toivoisin harvamiesten tulevan pihaa pöllyyttämään, että saisin ikkunapesuni suoritettua.
Pääsiäistä ennen yritän sen urakan tehdä, vaikka ainahan pölyä tässä kadun varressa lentää, tytär ja vävy lupailivat apuun tulla.

Aloitan uuden ketjun jo Hurskaista ajatellen, on niin mukava lukea aina viestejäsi, koskaan ei mitään moitittavaa viesteistäsi löydy ja kaikille teille joilla on mielen avaruutta kirjoitella hyvillä tarkoituksin.
Oma kohtani on toinen, saan niskaani kaikki mahdolliset aiheet, mitkä ei nykykirjoittajia miellytä, kysynkin , mikä on sallittua?
Jos kirjoitan ruuanlaitosta. siivoamisesta, käsitöistä, harrastuksista, aina löytyy iva kirjoittelua perään.
Kertokaapa mikä on sallittua.
Sydämeni on taas täynnä harmeja joista haluaisin kertoilla, mutta yritän vähään jättää.
Itse olen ajatellut, että kaikki meidän ikäryhmää koskevat olisi sallittuja, yksi kysymys siitä, olemmeko maailman onnellisin kansa, minä löydän paljon syitä todeta, että emme ole.

Yksikin kysymys on, että ikäihmiset jätetään ilman hoitoa, onko se oikein.
Ikäpolvi mikä nosti isänmaan kaikista vastuksista huolimatta tähän olotilaan, sota tuhosi, vei ihmishenkiä, ja aiheutti paljon hätää ja tuskaa.
Kuitenkin juuri tämä ikäpolvi sitkeydellään korjasi sodan tuhot, rakensi ja korjasi, perusti yhteiskunnan tukipilarit, terveyskeskukset , neuvolat päiväkodit, ym.
Maksoimme mittavat sotakorvaukset, se vaati koko kansalta jaksamista ja yrittämistä.
Tärkeintä oli saada maa kuntoon ja siinä onnistuttiin.
Nyt kaikki tämä tuntuu niin turhalta,, näinkö asioita hoidetaan, että vanhukset jätetään ilman hoitoa?
Ihmisarvo on unohtunut, jopa elämiä paremmin hoidetaan, mikä sinänsä on aivan oikein.
Olen tuohtunut kaikesta tästä ja en malta olla mainitsematta, vaikka tiedän saavani taas rapaa niskaani.

Kiitos teille joilla ymmärrystä riittää laajemmin, ei vaan omaan minään, yritetään jatkaa vaikka se joskus raskaalta tuntuukin.
Väärinymmärryksiä jatkuvasti vai voisiko ilkeyksiksi kutsua. annetaan mennä ohi.
Sanon vielä lopuksi, että en puhu itsestäni näiden epäkohtien suhteen, vaan kaikista heistä, jotka epäoikeuden mukaisen kohtelun saa.

Toivotan iloa elämään, vaikka ei hyvillä mielin maailmanmenoa voikaan seurata.

66

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa-a, päivän valtakunnanpolitiikkaan kovasti viittaa tuo arvostelu.
      En tiedä tarkalleen mikä on valtakunnassa todellinen tilanne, mutta propaganda myös aina liittyy politiikkaan.
      Tuskin nytkään ketään ihan heitteille jätetään.
      Muistan jostain lukeneeni, että toimeentulotukea on pyritty muuttamaan siten. että siihen on yhdistetty muita irrallisia tukia. Toimeentulotuki on kai se viimeinen tuki, joka kuuluu kaikille, jos asiat oikein huonoksi menevät.
      Tähän kai voisi kuunnella kevennykseksi Veikko Lavin. Tukilisäjenkan.

• Sosiaalidemokraattien vaaliteemoja.

'ikäihmiset jätetään ilman hoitoa, onko se oikein."

"tuntuu niin turhalta,, näinkö asioita hoidetaan, että vanhukset jätetään ilman hoitoa?"

"Olen tuohtunut kaikesta tästä ja en malta olla mainitsematta, vaikka tiedän saavani taas rapaa niskaani."

--------

Tämä ei ole rapaa niskaasi, vaan erilainen kokemus vanhusten hoidosta.

"Kiitos teille joilla ymmärrystä riittää laajemmin, ei vaan omaan minään."

----------
      Omaan minääni ymmärtämykseni nojaa.

---------

"Sanon vielä lopuksi, että en puhu itsestäni"

-----------

Minä puhun itsestäni. Minua on hoidettu viimeisen päälle hyvin. Vielä on matkaa täydelliseen toipumiseeni, mutta luotan terveyspalvelyihin.

• Viimeisen.....??
        Kirjaimetpois
        ???

Kaadoin
        sumppini

• Kristiina23 kirjoitti:

Viimeisen.....??
        Kirjaimetpois
        ???

Kaadoin
        sumppini

Mitähän sinäkin yrität sanoa.

• korppis kirjoitti:

Mitähän sinäkin yrität sanoa.

Minä ymmärsin sen silleen että Kristiinalta kaatui kahvikuppi ja viesti jäi kesken.

• Anonyymi

Ei nyt nypitä muiden kommenttien yksityiskohtia.
        Punaisena lankana kuitenkin on, että Suomessa terveydenhoito on hyvällä tolalla.
        Muistan omalta kohdaltani, kun terv.keskuslääk. epäili syöpää, ja koska ei saanut tutkimusta yleiseltä puolelta huomiseksi, varasi minulle Terveystalon lääkärin. Ja siitä alkoi hoitoketju, jonka ansiosta yhä täällä kirjoittelen. Siitä on jo 18 v. Ja kustannukset kohdallani oli sairaalavuorokausien hinta. En voi sanoa moitteen sanaa.
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt nypitä muiden kommenttien yksityiskohtia.
        Punaisena lankana kuitenkin on, että Suomessa terveydenhoito on hyvällä tolalla.
        Muistan omalta kohdaltani, kun terv.keskuslääk. epäili syöpää, ja koska ei saanut tutkimusta yleiseltä puolelta huomiseksi, varasi minulle Terveystalon lääkärin. Ja siitä alkoi hoitoketju, jonka ansiosta yhä täällä kirjoittelen. Siitä on jo 18 v. Ja kustannukset kohdallani oli sairaalavuorokausien hinta. En voi sanoa moitteen sanaa.
        Mkr.

Meilläkin oli 18 vuotta sitten terveyskeskus suhteellisen lähellä, vaan ei ole enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meilläkin oli 18 vuotta sitten terveyskeskus suhteellisen lähellä, vaan ei ole enää.

Meillä oli terveyskeskus 40km päässä ja nyt on vajaan 2 km päässä. Kyllä on asiat hyvin👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli terveyskeskus 40km päässä ja nyt on vajaan 2 km päässä. Kyllä on asiat hyvin👍

Valitettavasti se ei ole noin hyvin koko maassamme.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen terveyskeskuksen lähellä on asutusta. Eihän niitä rakenneta "keskelle ei mitään",
        eli on todellakin itsekästä sanoa, että "asiat on hyvin", jos sattuu asumaan terveyskeskuksen lähellä.

Hölmöä on myös verrata tätä päivää lähes 20 vuoden takaisiin palveluihin.

• Anonyymi

Huomenta1 Rauhallinen, tuuleton aamupäivä, nyt olisi hyvä lähteä ulos pienelle
      aamupromedaalille!
      Helluntailaisten Jumalanpalvelun oli telkussa. Aivan kauniisti lauloivat ja muutenkin ihan hyvä, vaikka en usenkaan heitä ole kuullut.

Kyrie eleisson, joka on useimpien katolisten kirkkojen perinnettä.
      Siinä lauletaan :
      Herra armahda, Kristus armahda, Herra armahda.

Myös laulettiin m.m. Hyvyyden voimaan ihmeelliseen suojaan, olemme hiljaa kaikki kätketyt. He lauloivat vain sen toisella nuotilla, minusta se vanha sävel on hyvin kaunis, että mieluimmin laulan sillä .
      No, tietenkin se on makuasia.

Mukavaa ,että Hillakin on mukana ja terveenä. Onkahan Makriinan flunssa jo parantunut. Kevät on usein flunssien aikaa.

Paranemisia kaikille,
      Neeasa

• Anonyymi

Kiitos kysymästä, Neeasa. Vähän on kuin jäitä polttelis. Kaksi yötä on mennyt yskimättä, mutta väsymys on päällä.
        Varmaan antib. syytä. Yskä ei päivällä hellitä. Yritän muistaa juoda vettä, hajamielinen vain unohtelee!
        Mkr.

• Tosi mukavaa nähdä että Hil-la on palannut, korppis on pääsemässä voiton puolelle ja Kristiinakin vielä kuulolla. Kyllä me kaikki, niin rekatut kuin anotkin olimme toivoneet Hil-lan paluuta. Onhan hän sellainen kantava voima ja traditio näissä keskusteluissa.

Lueskelin tänä aamuna hesarista astikkelia terveydenhoitopalveluista ja niiden hinnoista USA:n ja Suomen välillä; verrattiin kolmihenkistä tavallista keskiluokan perhettä New Orleansissa, ja Oulussa.

"Suomalainen ja yhdysvaltalainen perhe kertovat nyt, mitä eroa on sillä, maksetaanko terveydenhoito veroilla vai vakuutuksilla. Ero näkyy jo laskussa: pitääkö maksaa
      2 100 vai 18 800 euroa vuodessa."

Molemmissa maissa akuuttiin hoitoon pääsee heti, mutta USA:ssa on valittava itse mistä tilaa ambulanssin ja mihin sairaalaan se vie, että vakuutukset korvaisivat.

Olen itse käyttänyt Suomen terveyspalveluita vain satunnaisesti, joten kokemukseni palveluista ja hoidon laadusta ovat täältä Ruotsista. Julkinen terveydenhoito on toiminut kohdallani oikein hyvin ja vaikka täälläkin terveydenhoitoa on yksityistetty ja julkinen on stressattu, hoitotakuut mitä tulee jonoihin eivät toteude ja ei-akuutteihin vaivoihin voi saada odottaa lääkärinaikoja useitakin kuukausia, niin en missään nimessä haluaisi edes asua yhteiskunnassa, jossa heikompiosaiset, varattomat ja pienituloiset jäävät toisen luokan kansalaisiksi, ellei heillä ole varaa yksityiseen hoitoon tai maksaa kalliita vakuutuksia.

Meillä Pohjoismaissa, etenkin Suomessa, on hyvä ja toimiva terveydenhoito ja se saakin maksaa. Veroissa.

• Anonyymi

"etenkin Suomessa" ?????
        Kertoisitko ystävällisesti miten sen onnistuu saamaan vai tarkoitatko yksityisiä palveluita?

M

• Anonyymi kirjoitti:

"etenkin Suomessa" ?????
        Kertoisitko ystävällisesti miten sen onnistuu saamaan vai tarkoitatko yksityisiä palveluita?

M

Julkisia olen aina käyttänyt, mutta otantani on todella pieni. Ne harvat kerrat kun olen tarvinnut terveyspalveluja Suomessa, niin akuuttiaika on järjestenyt samana päivänä ; viimeiksi ei ollut edes akuuttivastaanottoja, mutta terveyskeskuksessa oli jonkinlainen "kiireellisyyspäivystys" ja auttoi tietenkin kun eläkkeellä oleva lääkärisisareni oli mukana ja tunsi systeemit.

En mielelläni käytä yksityisiä palveluja, koska katson että terveydenhoito ei kuulu markkinatalouden piiriin, vaan on verorahoilla hoidettva asia, mutta jos ei ole muuta neuvoa, nioin menisin sitten kyllä yksityisellekin.

Mutta kaikki on suhteellista.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Julkisia olen aina käyttänyt, mutta otantani on todella pieni. Ne harvat kerrat kun olen tarvinnut terveyspalveluja Suomessa, niin akuuttiaika on järjestenyt samana päivänä ; viimeiksi ei ollut edes akuuttivastaanottoja, mutta terveyskeskuksessa oli jonkinlainen "kiireellisyyspäivystys" ja auttoi tietenkin kun eläkkeellä oleva lääkärisisareni oli mukana ja tunsi systeemit.

En mielelläni käytä yksityisiä palveluja, koska katson että terveydenhoito ei kuulu markkinatalouden piiriin, vaan on verorahoilla hoidettva asia, mutta jos ei ole muuta neuvoa, nioin menisin sitten kyllä yksityisellekin.

eli ns. "neuvosi" oli, että lähipiirissä pitäisi olla lääkäri, joka tuntee systeemit jne,......

Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

M

• Anonyymi kirjoitti:

eli ns. "neuvosi" oli, että lähipiirissä pitäisi olla lääkäri, joka tuntee systeemit jne,......

Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

M

Neuvoni oli että auttaa jos on lähipiirissä joku joka tukee ja etenkin tuntee ja tietää systeemit.
        Tukiverkosto on kultaakin kalliimpaa kun ikää kerttyy ja kunto huonenee.

• Paloma.se01 kirjoitti:

"""terveyskeskuksessa oli jonkinlainen "kiireellisyyspäivystys" ja auttoi tietenkin kun eläkkeellä oleva lääkärisisareni oli mukana ja tunsi systeemit"""

No huoh, tuo nyt on taas niin sitä tuota.
        Tyttärenikin pääsi Suomen vierailullaan terveyskeskuksen lääkäriin heti samana päivänä, kun hänen ihonsa alkoi kukkimaan. Tietenkin siinä tosin auttoi, että hänen mukanaan oli veljeni, joka on eläkkeellä oleva puutarhateknikko.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kyllä Suomen terveyskeskukseen osaa mennä ja saa palvelut ilman sukulais lääkärin opastusta ja mukanaoloa. Toivoitko kenties erityispalvelua kun lääkärisisko vauhditti asiaa? . Suomessa ei jonoissa ohitella vaikka olisi piispa saattajana. Soitetaan ajanvaraukseen ihan itse ja samalla arvioidaan asian kiireellisyys ja akuutissa tapauksessa pääsee yleensä samana pivänä. Hätätapauksissa kutsutaan ambulanssi.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Neuvoni oli että auttaa jos on lähipiirissä joku joka tukee ja etenkin tuntee ja tietää systeemit.

Ei tarvitse tuntea systeemejä eikä sitä varten olla erityisiä avustajia, riittää kun osaa soittaa siihen numeroon mikä on kaikilke julkisesti ilmoitettu. Myös netissä voi varata aikoja. Omahoitaja neuvoo ja opastaa kaikessa. Tietysti dementoitunut tai holhouksen alainen tarvitsee avustajia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse tuntea systeemejä eikä sitä varten olla erityisiä avustajia, riittää kun osaa soittaa siihen numeroon mikä on kaikilke julkisesti ilmoitettu. Myös netissä voi varata aikoja. Omahoitaja neuvoo ja opastaa kaikessa. Tietysti dementoitunut tai holhouksen alainen tarvitsee avustajia.

Tässä nyt oli kuitenkin kysymys meistä ja lääkäriin pääsystä tuntematta ja tietämättä systeemejä, siis ulkomaalaisena.
        Se että sisareni auttoi soittamalla terveyskeskukseen ja tulemalla mukaan oli suuri merkitys, koska hän tiesi jo etukäteen tilanteen vakavuuden ja osasi kysyä oikeita henkilöitä ja tehdä oikeat kysymykset oikeille henkilöille. Olimme juuri silloiin sisareni luona kun mieheni tarvitsi hoitoa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tässä nyt oli kuitenkin kysymys meistä ja lääkäriin pääsystä tuntematta ja tietämättä systeemejä, siis ulkomaalaisena.
        Se että sisareni auttoi soittamalla terveyskeskukseen ja tulemalla mukaan oli suuri merkitys, koska hän tiesi jo etukäteen tilanteen vakavuuden ja osasi kysyä oikeita henkilöitä ja tehdä oikeat kysymykset oikeille henkilöille. Olimme juuri silloiin sisareni luona kun mieheni tarvitsi hoitoa.

Siskosi oli siis ollut hiljattain töissä siinä terveyskeskuksessa, kun tiesi ” oikeat” henkilöt. Meillä Suomessa kyllä kaikki potilaat pääsee oikeille henkilöille ilman muuta sen mukaan, mitä hoitoa he tarvitsevat. Puhuitte sentään suomea, jotenkin tuo tarina ontuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Suomen terveyskeskukseen osaa mennä ja saa palvelut ilman sukulais lääkärin opastusta ja mukanaoloa. Toivoitko kenties erityispalvelua kun lääkärisisko vauhditti asiaa? . Suomessa ei jonoissa ohitella vaikka olisi piispa saattajana. Soitetaan ajanvaraukseen ihan itse ja samalla arvioidaan asian kiireellisyys ja akuutissa tapauksessa pääsee yleensä samana pivänä. Hätätapauksissa kutsutaan ambulanssi.

Se on juuri noin. Kyllä kollegat älähtävät, jos joku LÄÄKÄRI yrittää ns. "sivuoven kautta" roudata ulkomailla asuvan sukulaisen ulkomaalaista puolisoa jonojen (ja maksujen?) ohi. Virkavirhe. Korruptioyritys.
        Onnellisuuskansa on omatoiminen niin kauan ja pitkälle kuin rahkeet riittää.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Meitin julkinen terveydenhoito on jotenkin ylikuormittunutta. Varsinkin ikäihmisten on vaikeampi saada tilattua lääkärille aikaa.
        Kaakkois-Suomen alue.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

"""terveyskeskuksessa oli jonkinlainen "kiireellisyyspäivystys" ja auttoi tietenkin kun eläkkeellä oleva lääkärisisareni oli mukana ja tunsi systeemit"""

No huoh, tuo nyt on taas niin sitä tuota.
        Tyttärenikin pääsi Suomen vierailullaan terveyskeskuksen lääkäriin heti samana päivänä, kun hänen ihonsa alkoi kukkimaan. Tietenkin siinä tosin auttoi, että hänen mukanaan oli veljeni, joka on eläkkeellä oleva puutarhateknikko.

Minulla on ruusuinfektio, joten otankin ensi kerralla lekuriin tueksi kukkakauppiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on ruusuinfektio, joten otankin ensi kerralla lekuriin tueksi kukkakauppiaan.

Minulla on polvivamma. Minä otan lääkäriin tuekseni naapurin jalkavaimon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on polvivamma. Minä otan lääkäriin tuekseni naapurin jalkavaimon.

Minulla on peräpukamat. Taidankin kääntyä suoraan ruotsinlaivan tutun perämiehen puoleen,, mihin tässä lääkäriä tarvitaan!?

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Se tukiverkko ei aikoja anna lääkäreille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tukiverkko ei aikoja anna lääkäreille.

Mutta kun ottaa lääkärisiskon mukaan ja marssii terveysasemalle, niin johan alkaa löytyä oikeita ihmisiä sitä tarvittavaa hoitoa antamaan, vaikka ulkomaalaiselle.

• Älähän lannistu, Hil-la, toivottaa toinen lannistunut..)) Epäkohtien näkeminen on kuulemma yksi luovuuden alalaji, otetaan se luonteenominaisuutena. Vaikka tätä ei liene tieteellisesti todistettu, olen sitä mieltä, että tuolla näkemisellä, tietoisuudella, me jo kannamme toisten kuormia, niiden jotka eivät itse jaksa. Hyvä me..))

Jos ihminen pystyy etäännyttämään asiat itsestään, tarkastelemaan niitä vaikka kuten Ano tuolla ylempänä, onhan meillä asiat hyvin, olemme maailman onnellisin kansa.
      Se ei kuitenkaan ole koko totuus, sen kaikki tietävät.

Dostojevskillä oli tuosta mahtava näkemys: ne, jotka täällä kärsivät, kantavat liian isoa kuormaa, tekevät sen yhteiseksti hyväksi, toisenkin puolesta. Siksi vähintä mitä me pystymme tekemään on osallistua siihen, ainakin tunnetasolla. Hil-lan kaltaiset tekevät sen, kun eivät luontonsa puolesta muuta voi - kaikki arvostus ja tuki heille.

Nyt täytyy tämä oma "hölinä" - niinhän täällä on tapana epäsopiva viesti nimetä -lopettaa, lounasvieraat ovat tulossa ja vanha on hidas.
      Hyvää sunnuntaipäivää kaikille,
      demeter1

• Anonyymi

Sekahedelmäsoppaa on tarjolla mummoille.

• Anonyymi

Tämä:” Jos kirjoitan ruuanlaitosta. siivoamisesta, käsitöistä, harrastuksista, aina löytyy iva kirjoittelua perään.”

Siis kirjoitit noin. Jos olet niin herkkähipiäinen, niin miks ihmessä ylipäätään tänne kirjoittelet. Ihan ,kuin itseäsi kiusaat. Ei kannata.
      Kun minä tänne jotain kertoilen, teen sen ihan omaksi huvikseni, eikä vois enempää kiinnostaa, jos joku kirjoittelee jotain erimielistä. TOTTAKAI, maailma on täynnä omanmielisiä ihmisiä ja niin on hyvä.

No , onhan maailmassa paljon ihmisiä ,jotka sanoo ,että heitä kiusataan . Ja ,kun joku on heidän kanssaan eri mieltä, niin se on heidän mielestä jopa kiusaamista.
      Meitä on moneksi.

• Anonyymi
        UUSI

No onhan ihan OK, että jokainen voi
        kertoa mielipiteensä.
        Pitää vain ymmärtää, että keskustelu on hedelmällistä, jos osallistujat muistavat olla samaa mieltä kuin minä.

• Anonyymi

Hurraa, Palomalle avautui uusi mahdollisuus!

Mitä silmäni näkevätkään?
      Tätäkö Hilla halusi?

Enpä usko, mutta silittely on auttanut, pois ei voi käskeä, vaikka on kukkona tunkiolla tuo lääkärisiskon sisko.
      Auttakaa!

• Anonyymi

Sehän antaa pätevyyden antaa lausuntoja Suomen terveydenhoidon tilasta ja ” systeemeistä” .Erikoista että se niin terveeksi ja hyväkuntoiseksi mainostettu mies sairastui vakavasti Suomessa juuri vaimon lääkärisiskon ollessa paikalla. Kyllä pitää aina panna paremmaksi, ei edes korppiksen sukkulointi leikkaussaleissa ole noin dramaattista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän antaa pätevyyden antaa lausuntoja Suomen terveydenhoidon tilasta ja ” systeemeistä” .Erikoista että se niin terveeksi ja hyväkuntoiseksi mainostettu mies sairastui vakavasti Suomessa juuri vaimon lääkärisiskon ollessa paikalla. Kyllä pitää aina panna paremmaksi, ei edes korppiksen sukkulointi leikkaussaleissa ole noin dramaattista.

Minä en puhu terveyskeskuksessa mitään ilman kummipoikani, joka on asianajaja

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä dramaattista tuossa nyt oli.
        Kaikesta sitä pitää meteli nostaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Eliaana kirjoitti:

Oletko sinäkin sitä mieltä, että "Meillä Pohjoismaissa, etenkin Suomessa, on hyvä ja toimiva terveydenhoito"?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinäkin sitä mieltä, että "Meillä Pohjoismaissa, etenkin Suomessa, on hyvä ja toimiva terveydenhoito"?

Kyllä se toimii jos ottaa oman lääkärin mukaan. Silloin aukenee kaikki systeemin ovet ja löytyy oikeat ihmiset .

• UUSI
        Eliaana kirjoitti:

Huomenta, uusi viikko ja uudet ilot ja surut.
        Olin eilen poikani luona juhlimassa, kun viimein onnistui sekin homma.
        Niin kiireinen on näihin aikoihin, että ei kotona paljonkaan viihdy, viihtyisi kyllä, mutta työt painaa päälle.
        Tyttäreni ja vävyni kanssa menimme, kävimme haudalla, kukkaset mieheni syntymäpäivän kunniaksi veimme ja siitä sitten poikani kotiin.
        Komeat ja maistuvat tarjoukset oli taas miniäni laittanut ja pojan molemmat tytöt isäänsä juhlimassa kansamme.
        Tykkäsi albumista ja moni kuva muiston mieleen herätti, tytöt ja miniä olivat lentämisen lahjaksi ostanut, saa kuulemma itsekin konetta ohjata, onneksi ikä jo suojelee tuon harrastuksen osalta, jos vaikka innostuukin.
        Pienet vierastivat, niin harvoin näemme ja todettiin, että yksi pikkutytöistä tytärtäni muistutti, yhdennäköisyyden havaitsi.
        Geenit jättävät jälkiä sukulaisiinkin.
        Kyselin tyttöjen viihtymistä töissään ja kumpikin oli tyytyväisiä , vanhin tytär sanoi olevan mukava opettaa jo aikuisuuden kynnyksellä olevia ja nuorempi teki virkatyötä puolipäiväisesti, isänsä virmassa toisen puolen.
        Poliisin kanssa on kerran viikossa palaveri nuorten rikokseen sortujien sosiaalipuolen edustajana.
        Nuorempi juhli 35- vuotis päiväänsä lauantaina ja oli ollut mukava tavata ystäviä vuosien takaa.

Kiva kun huumoria on viljelty ketjussa, olen kai tosikko, en jaksa hymyillä moisille laukomisille.

Korpikirjailija en olenkaan ole puolueen edustaja, kun tätä nykymenoa seuraan ja uskon, että hoitoon päässeet hoidetaan.
        Huoleni koskee niitä joille on annettu lausunto, ei kannata hoitaa, se on tylyä ja jokainen hoidon tarvitsee loppuun asti.
        Tämän kaltainen lausunto lääkäriltä jo 70 vuotiaalle.
        Voiko joku ajatella, että kaikilla on nykyvaatimusten tasoinen elämä, onko kaikilla tietokone, läheiset ja muut toimivat vakuudet pärjätä, heistä kannan huolta.
        Miten voi kuvitellakaan, että yksinäinen vanhus pärjää muistisairaana ja avuttomana kaiken suhteen, tarvitaan auttavia käsiä elämän sujumisen kannalta.
        Siihen on mielestäni oikeus kaikilla.
        Kuka voi päättää, miten kauan vanhanakin saisi elää.

Kävin äänestämässä, jonossa edelläni oli vanha mies rollaattorin kanssa, kyseli hätäisenä mihin minun on mentävä, neuvoin ja sanoin virkailijan kertovan lisää.
        Miten monta vanhusta elääkään en tiedä, elämän vaihetta.

Ano 17,29 ihan itsekkäistä syistä johtuen haluaisin kirjoitella, niin tyhmästi ajattelen, että tämä sanojen peräkkäin, vai pitäisikö sanoa, vierekkäin asettelu auttaa tämän pääkoppani kanssa ja mukava kuulla toisten elämisen sujumista.
        Tarkka pitäisi sanomisissaan olla, ettei korjauksia oikein kirjoituksen suhteen tulisi.
        Olenko herkkähipiäinen, ehkä, mutta en kiellä, että hieman mieltä masentaa jos aiheettomasti huomautellaan, ymmärretään tahallaan väärin.
        Kyllä sitä jo näillä kymmenillä virheensä tietää monenkin asian kohdalla, mutta aina ei muista olla tarkka sanomisissaan.
        Rehellisesti sanon, että en aiheetonta huomauttelua hyväksy ja myöskään en kaikkea jaksa selitellä, kun väärin ymmärretään.
        Jos itsellä on tarkoituksena keskustella elämän sisällöstä, päivien kulumisista, ei huomautteluja tyhjästä jaksa.

Demeter kiitos rohkaisusta, niin paljon tämä kirjoittelu on antanut kaiken kaikkiaan, että yritän vaan jaksaa, ihan oman mieleni vuoksi.
        Ystäviä (kasvottomia) toivon tämän kirjoittelun kanssa tavoittaa ja heitä onkin mukavasti ollut mukana, aina on kiva kuulla miten elämä sujuu toisilla, omakin päivä siitä iloksi muuttuu, kun viestin välityksellä toisten elämä näyttää hymyävän.

No taas pituutta tuli ja varmaan paljon korjattavaa, mutta näin tänään, mukavaa viikonalkua.

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Niin kiireinen on näihin aikoihin, että ei kotona paljonkaan viihdy, viihtyisi kyllä, mutta työt painaa päälle.
        Tyttäreni ja vävyni kanssa menimme, kävimme haudalla, kukkaset mieheni syntymäpäivän kunniaksi veimme ja siitä sitten poikani kotiin.
        Komeat ja maistuvat tarjoukset oli taas miniäni laittanut ja pojan molemmat tytöt isäänsä juhlimassa kansamme.
        Tykkäsi albumista ja moni kuva muiston mieleen herätti, tytöt ja miniä olivat lentämisen lahjaksi ostanut, saa kuulemma itsekin konetta ohjata, onneksi ikä jo suojelee tuon harrastuksen osalta, jos vaikka innostuukin.
        Pienet vierastivat, niin harvoin näemme ja todettiin, että yksi pikkutytöistä tytärtäni muistutti, yhdennäköisyyden havaitsi.
        Kyselin tyttöjen viihtymistä töissään ja kumpikin oli tyytyväisiä , vanhin tytär sanoi olevan mukava opettaa jo aikuisuuden kynnyksellä olevia ja nuorempi teki virkatyötä puolipäiväisesti, isänsä virmassa toisen puolen.
        Poliisin kanssa on kerran viikossa palaveri nuorten rikokseen sortujien sosiaalipuolen edustajana.
        Nuorempi juhli 35- vuotis päiväänsä lauantaina ja oli ollut mukava tavata ystäviä vuosien takaa.

Kiva kun huumoria on viljelty ketjussa, olen kai tosikko, en jaksa hymyillä moisille laukomisille.

Korpikirjailija en olenkaan ole puolueen edustaja, kun tätä nykymenoa seuraan ja uskon, että hoitoon päässeet hoidetaan.
        Huoleni koskee niitä joille on annettu lausunto, ei kannata hoitaa, se on tylyä ja jokainen hoidon tarvitsee loppuun asti.
        Voiko joku ajatella, että kaikilla on nykyvaatimusten tasoinen elämä, onko kaikilla tietokone, läheiset ja muut toimivat vakuudet pärjätä, heistä kannan huolta.
        Miten voi kuvitellakaan, että yksinäinen vanhus pärjää muistisairaana ja avuttomana kaiken suhteen, tarvitaan auttavia käsiä elämän sujumisen kannalta.

Kävin äänestämässä, jonossa edelläni oli vanha mies rollaattorin kanssa, kyseli hätäisenä mihin minun on mentävä, neuvoin ja sanoin virkailijan kertovan lisää.

Ano 17,29 ihan itsekkäistä syistä johtuen haluaisin kirjoitella, niin tyhmästi ajattelen, että tämä sanojen peräkkäin, vai pitäisikö sanoa, vierekkäin asettelu auttaa tämän pääkoppani kanssa ja mukava kuulla toisten elämisen sujumista.
        Tarkka pitäisi sanomisissaan olla, ettei korjauksia oikein kirjoituksen suhteen tulisi.
        Olenko herkkähipiäinen, ehkä, mutta en kiellä, että hieman mieltä masentaa jos aiheettomasti huomautellaan, ymmärretään tahallaan väärin.
        Kyllä sitä jo näillä kymmenillä virheensä tietää monenkin asian kohdalla, mutta aina ei muista olla tarkka sanomisissaan.
        Rehellisesti sanon, että en aiheetonta huomauttelua hyväksy ja myöskään en kaikkea jaksa selitellä, kun väärin ymmärretään.
        Jos itsellä on tarkoituksena keskustella elämän sisällöstä, päivien kulumisista, ei huomautteluja tyhjästä jaksa.

Demeter kiitos rohkaisusta, niin paljon tämä kirjoittelu on antanut kaiken kaikkiaan, että yritän vaan jaksaa, ihan oman mieleni vuoksi.
        Ystäviä (kasvottomia) toivon tämän kirjoittelun kanssa tavoittaa ja heitä onkin mukavasti ollut mukana, aina on kiva kuulla miten elämä sujuu toisilla, omakin päivä siitä iloksi muuttuu, kun viestin välityksellä toisten elämä näyttää hymyävän.

No taas pituutta tuli ja varmaan paljon korjattavaa, mutta näin tänään, mukavaa viikonalkua.

Nyt iloisempi ilme, Hilla, älä ole moksiskaan niistä negatiivisista puolista, joita Nojatuoliin karisee kuin näkkileivän muruja. Harjaat pois!
        Aurinko armas jo luo valoaan sanoo laulukin.
        Hajamielisyydestä on se etu, että harmit eivät roiku mukana kuin hetken, sitten ne unohtuvat.
        Tosin tärkeillekin asioille niin voi käydä. Sain HUS:ista huomautuksen, etten ole käynyt kokeissa kuten piti. Nyt joudun varaamaan uuden ajan.
        Mutta päätin kohdata tilanteen pystypäin.
        Vetoan ikääni. Siitä on alkanut olla hyötyä arkielämässä.
        Minun opettajani aikoinaan antoi lohdun sanat alamaissa olevalle oppilaalle: "Älä välitä. Kukas sen kissan hännän nostaa, jollei ihminen itse".
        Mkr.

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Hoitoja on monenlaisia. Toivottomasti sairasta hoidetaan kipua ja muita oireita lievittäen, kun mikään tehohoito eikä leikkaus enää paranna, pitkittää vain kärsimyksiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Aamupäivää ! Olipa mukava lukea Hil-lan kotoista kerrontaa suvun juhlatilaisuudesta.
        Kyllä ne minullekin ovat kohokohtia elämässä. Vasta vanhempana niiden merkityksen ymmärtää, jo elämän jatkuvuuden takaajana - ja veri on edelleen vettä sakeampaa, perhe on yhteiskunnan sydän - kliseillä jatkaakseni..))
        Ja kun vielä saa olla mukana ja todistaa jälkikasvun asettumista elämään, heidän tyytyväisyyttään siihen, voi kai katsoa tehneensä sen, mikä on jossakin meidän päätehtäväksi nimetty: olemme olleet mukava "täyttämässä maata"..))
        Nykyään siitäkin voi jo irvailla: "se on jo täytetty" - todetaan.

Tuosta irvailusta ja huomauttelusta emme taida päästä. Se harmittaa ja surettaa. Siis ihan ilmiönä. Ettei osata olla toistemme kanssa avoimin mielin, kohtaamiseksi kai sitä nykyään kutsutaan. Muuta keinoa elämästä selviämiseksi en ainakaan itse löydä ja uskon jopa niin, että tuo omavoimaisuuden ja itseriittoisuuden ihanne olisi jo väistymässä, sitä on moni julkisuuden henkilökin ollut vakuuttamassa.

Ja niin kai on, että kun elämässä tulee oikein tiukka paikka, ymmärtää, että yksin ei selviä, tarvitsemme toisiamme ja jokainen meistä voi tehdä asioita toisten hyväksi, ellei muuta niin ristiä kätensä ja pyytää varjelusta. Naiivisti uskon, että sekin voi olla toiselle rakennukseksi, kuten myöskin sinun, Hil-la aamunavauksesi täällä, vaikka niistäkin löytyy aina korjattavaa..))
        Luotan siihen, että sinusta löytyy sisäistä vahvuutta niiden kestämiseen. Niin ikäviä ja ilmapiiriä huonontavia kuin ne ovatkin, ne ovat kuitenkin osa meitä, sitä ihmisyyttä mitä me kaikki täällä yhdessä jaamme.

Minäkin sain eilen väkeä taloon. Nuorempi poika miniän ja kahden tyttönsä kanssa kävivät.
        Uskallankohan nyt kertoa, että miniäni, sairaanhoitaja (!!!) auttoi minua yhteydenpidossa terveyskeskukseen...)) Paloman kohdalla vastaava tapaus kirvoitti pitkät puheet ja sai huumorin taitajatkin panemaan parastaan. Hyvin leikkaa, kun pilkkaamaan pääsee.

Häpeillen myönnän, että minua nuo heitot kyllä naurattivat, siis oivallusten ja sanankäytön kannalta. Paloma lienee jo niin parkkiintunut, etteivät nuo heitot häntä horjuttaneet, ilmiönä ovat tietysti ikäviä kun omalle kohdalle sattuvat.

Katupölyä täällä riittää edelleen, kun tuuli antaa siihen oman lisänsä. Leskenlehti on täällä kukkinut kauan, pihalla muutama esikko on jo avannut nuppunsa. Lapset hyppivät ja leikkivät trampoliinilla, kevät on ja ulkotöitä riittäisi.

Oikein mukavaa alkuviikkoa kaikille. Se on La Promesan aika nyt..))
        demeter1

• Anonyymi
        UUSI

Tunkiolle ei mahdu kuin yksi kukko

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt iloisempi ilme, Hilla, älä ole moksiskaan niistä negatiivisista puolista, joita Nojatuoliin karisee kuin näkkileivän muruja. Harjaat pois!
        Aurinko armas jo luo valoaan sanoo laulukin.
        Hajamielisyydestä on se etu, että harmit eivät roiku mukana kuin hetken, sitten ne unohtuvat.
        Tosin tärkeillekin asioille niin voi käydä. Sain HUS:ista huomautuksen, etten ole käynyt kokeissa kuten piti. Nyt joudun varaamaan uuden ajan.
        Mutta päätin kohdata tilanteen pystypäin.
        Vetoan ikääni. Siitä on alkanut olla hyötyä arkielämässä.
        Minun opettajani aikoinaan antoi lohdun sanat alamaissa olevalle oppilaalle: "Älä välitä. Kukas sen kissan hännän nostaa, jollei ihminen itse".
        Mkr.

Heh, Makriina. "Näkkileivän muruja" - niitähän elämässä riittää mutta kai joku raja niilläkin pitäisi olla..)) Sinuhe koki niiden olevan "hyttysen surinaa" hänen korvissaan..))
        Helppo tietysti sanoa, jos/kun ei itse ole niiden kohteena.

Kiva että voit jo paremmin, ymmärsin. HUS:iin minullakin on jatkuva kontakti ja viestejä satelee Maisan kautta väsyksiin saakka. Taas kaksi lähetettä odottamassa.
        Tärkeät asiat tippuvat mielestä nuoremmiltakin. Kun itse olin sotkenut päivät pojan perheen tapaamisen kanssa, poika lohdutti, ettei hänkään kaikkea muista . Ja puhutaanhan jo yleisesti nuorten työikäisten muisti- ja keskittymisvaikeuksista, loppuunpalamisista puhumattakaan.
        Ankaria aikoja eletään, mutta yritetään elää "pystypäin" - kuten sanot, Makriina.
        demeter1

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aamupäivää ! Olipa mukava lukea Hil-lan kotoista kerrontaa suvun juhlatilaisuudesta.
        Kyllä ne minullekin ovat kohokohtia elämässä. Vasta vanhempana niiden merkityksen ymmärtää, jo elämän jatkuvuuden takaajana - ja veri on edelleen vettä sakeampaa, perhe on yhteiskunnan sydän - kliseillä jatkaakseni..))
        Ja kun vielä saa olla mukana ja todistaa jälkikasvun asettumista elämään, heidän tyytyväisyyttään siihen, voi kai katsoa tehneensä sen, mikä on jossakin meidän päätehtäväksi nimetty: olemme olleet mukava "täyttämässä maata"..))
        Nykyään siitäkin voi jo irvailla: "se on jo täytetty" - todetaan.

Tuosta irvailusta ja huomauttelusta emme taida päästä. Se harmittaa ja surettaa. Siis ihan ilmiönä. Ettei osata olla toistemme kanssa avoimin mielin, kohtaamiseksi kai sitä nykyään kutsutaan. Muuta keinoa elämästä selviämiseksi en ainakaan itse löydä ja uskon jopa niin, että tuo omavoimaisuuden ja itseriittoisuuden ihanne olisi jo väistymässä, sitä on moni julkisuuden henkilökin ollut vakuuttamassa.

Ja niin kai on, että kun elämässä tulee oikein tiukka paikka, ymmärtää, että yksin ei selviä, tarvitsemme toisiamme ja jokainen meistä voi tehdä asioita toisten hyväksi, ellei muuta niin ristiä kätensä ja pyytää varjelusta. Naiivisti uskon, että sekin voi olla toiselle rakennukseksi, kuten myöskin sinun, Hil-la aamunavauksesi täällä, vaikka niistäkin löytyy aina korjattavaa..))
        Luotan siihen, että sinusta löytyy sisäistä vahvuutta niiden kestämiseen. Niin ikäviä ja ilmapiiriä huonontavia kuin ne ovatkin, ne ovat kuitenkin osa meitä, sitä ihmisyyttä mitä me kaikki täällä yhdessä jaamme.

Minäkin sain eilen väkeä taloon. Nuorempi poika miniän ja kahden tyttönsä kanssa kävivät.
        Uskallankohan nyt kertoa, että miniäni, sairaanhoitaja (!!!) auttoi minua yhteydenpidossa terveyskeskukseen...)) Paloman kohdalla vastaava tapaus kirvoitti pitkät puheet ja sai huumorin taitajatkin panemaan parastaan. Hyvin leikkaa, kun pilkkaamaan pääsee.

Häpeillen myönnän, että minua nuo heitot kyllä naurattivat, siis oivallusten ja sanankäytön kannalta. Paloma lienee jo niin parkkiintunut, etteivät nuo heitot häntä horjuttaneet, ilmiönä ovat tietysti ikäviä kun omalle kohdalle sattuvat.

Katupölyä täällä riittää edelleen, kun tuuli antaa siihen oman lisänsä. Leskenlehti on täällä kukkinut kauan, pihalla muutama esikko on jo avannut nuppunsa. Lapset hyppivät ja leikkivät trampoliinilla, kevät on ja ulkotöitä riittäisi.

Oikein mukavaa alkuviikkoa kaikille. Se on La Promesan aika nyt..))
        demeter1

Oletko sinäkin nyt sitä mieltä, että meillä on "hyvä ja toimiva terveydenhoito", kun miniäsi auttoi sinua. :)
        Minä olen sitä mieltä, että ei yksi kerta kerro totuutta, varsinkaan, kun suhteilla sai mies hoitoa tai mitä nyt sitten sai. (eiköhän se taas kohta muutu muuksi)

Minä en edes häpeile, kun sanon, että nauroin noille heitoille.

M

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinäkin nyt sitä mieltä, että meillä on "hyvä ja toimiva terveydenhoito", kun miniäsi auttoi sinua. :)
        Minä olen sitä mieltä, että ei yksi kerta kerro totuutta, varsinkaan, kun suhteilla sai mies hoitoa tai mitä nyt sitten sai. (eiköhän se taas kohta muutu muuksi)

Minä en edes häpeile, kun sanon, että nauroin noille heitoille.

M

Nojaa, M, Omat kokemukseni terveydenhoidosta ovat hyvät, mutta en silti torju muutakaan apua jos sitä on tarjolla...
        Kokonaiskuvaa asiasta minulla ei tietenkään ole. Omista, tuttujen ja läheisten kokemuksista ja median seuraamisesta kai se kokonaiskuva meille yleensä muodostuu ?

Uskon myös, että jos sanoo mielipiteensä asiasta sen tekee tietäen, ettei se ole koko totuus ja innokkastihan tuota kuvaa yleensä täydennetään..))

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tunkiolle ei mahdu kuin yksi kukko

Niin, Ano 11.31, mutta "Metsässä olisi hyvin hiljaista, jos vain ne linnut laulaisivat, jotka laulavat parhaiten"....
        Eiköhän jokaiselle kukolle yksi tunkio löydy..))

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi oletat, että olen mahdollisesti tuota mieltä asiasta.

Muista pohjoismaista en ole mitään mieltä, kunnen heidän asioitaan tunne.
        Suomessakin olen ainakin toistaiseksi tarvinnut vain harvakseen terveyskeskusta.
        Oman paikkakunnan terv.keskukseen olen tyytyväinen.

Muualla maassa en ole terv.keskusta käyttänyt, joten tiedän vain sen, minkä tiedotusvälineistä kuulee ja ihmiset puhuvat.

Monenkirjavaa näyttää olevan.
        Supistusten myötä hoitoonpääsymatkat näyttää ainakin pidentyneen.

• Anonyymi
      UUSI

Tervehdys!
      Kaunis aamu, auriko paistaa, alkaa maa jo kuurasta sulamaan.

Paljon on asioita toimitettava tänään, mutta päätin vilkaista Nojatuoliin ensin.

Kyllä yksi mies saa maailman sekaisin, nimittäin tuo Trump, harmittaa hänen
      typeryytensä, sekoilunsa.
      vaikuttaahan se Suomeen saakka monella tapaa.
      Siitä huolimatta,
      terveyttä kaikille,
      Neeasa

• Anonyymi
      UUSI

Minusta nuo oivallukset, perämiehen, jalkavaimon, kukkamyyjän, asianajajan ym. tarpeellisuudesta ja mukana olosta lääkärikäynneillä olivat tervetullutta huumoria. Jos alkuun joku piikki olikin, niin se jäi kyllä jatkossa piiloon sutkautuksissa.
      Jos erilaiten näkemysten tuominen kekusteluun kielletään ettei vaan kukaan loukkaannu, niin pitäisikö kirjoittaa näin:
      - kävin lenkillä
      - kävin apteekissa
      - tapasin poikiani

Auts, jäi piikki törröttää.

• UUSI

Niinpä, Ano 11.57. Lapsi on tainnut mennä pesuveden mukana kun tästä mielensä pahoittamisesta on tullut ykkössuojelun kohde.
        Ilkeyttä ja stalkkaamista en kyllä siltikään kannata, vaikka nekin tietysti ovat tulkinnanvaraisia asioita.
        Lopulta ei taida olla merkitystä sillä, mitä itse sanoo, toivoo tai kannattaa. Lukija on täällä kuningas, hänellä on valta sitoa ja päästää, kirjoittaa viesit uudelleen omassa päässään ja pitää niistä kiinni... Se kai on pelin henki, vai eikö ?

• Anonyymi
        UUSI
        demeter1 kirjoitti:

Niinpä, Ano 11.57. Lapsi on tainnut mennä pesuveden mukana kun tästä mielensä pahoittamisesta on tullut ykkössuojelun kohde.
        Ilkeyttä ja stalkkaamista en kyllä siltikään kannata, vaikka nekin tietysti ovat tulkinnanvaraisia asioita.
        Lopulta ei taida olla merkitystä sillä, mitä itse sanoo, toivoo tai kannattaa. Lukija on täällä kuningas, hänellä on valta sitoa ja päästää, kirjoittaa viesit uudelleen omassa päässään ja pitää niistä kiinni... Se kai on pelin henki, vai eikö ?

Meiltä puuttuu täällä live-elämän tilannekomiikka. Kyllä minusta sitä puutetta voidaan korvata sanoin. Se nyt on vaan niin että täällä saattaa "kompastua" omaan nokkeluuteensa, kirjoittamaansa tekstiin. Tottahan toki virkeät, oivaltavat, nokkelat lukijat niihin kompastumiin tarttuu ja niistä kirjoittaa. Jaettu ilo moninkertaistuu, toivon.
        Tosikot voivat ohittaa, täällähän tuo ohittamisen käsky usein käy.
        Se on sitten eri asia, jos ilkeillään ilkeilyn vuoksi. Tokihan huumorin varjolla sitäkin tapahtuu.

• Anonyymi
      UUSI

Paloman mies on vakavasti sairastunut?

• UUSI

Kaikki hyvin, hän tarvitsi vain uuden lääkkeen estämään veren hyytymistä. Ei mitään vakavaa. Ilman sisareni asiantuntemusta olisimme kyllä joutuneet ottamaan ambulanssin TAY:n päivystykseen ja yö oli tulossa.

• Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kaikki hyvin, hän tarvitsi vain uuden lääkkeen estämään veren hyytymistä. Ei mitään vakavaa. Ilman sisareni asiantuntemusta olisimme kyllä joutuneet ottamaan ambulanssin TAY:n päivystykseen ja yö oli tulossa.

Ei mitään vakavaa. Veri vain ei tahdo hyytyä. Sisar pelasti ohimarssilla miehen hengen. Olipa onni, että näin kävi Suomessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

Eikös sillä legolassilla ole niin hyvät kolesteroolit, että voi ilman pelkoa veren hyytymisestä syödä joka päivä ne anti pasto vadit. Ne meetvurstit, parmnkinkut choritsot sun muut rasvapommit? Näin olet vastannut kun on kauhisteltu sitä ruokavaliota.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös sillä legolassilla ole niin hyvät kolesteroolit, että voi ilman pelkoa veren hyytymisestä syödä joka päivä ne anti pasto vadit. Ne meetvurstit, parmnkinkut choritsot sun muut rasvapommit? Näin olet vastannut kun on kauhisteltu sitä ruokavaliota.

Tarkka kirjanpito sinulla Paloman kirjoituksista!

• Anonyymi
      UUSI

Hyvä, että Makriina alat jo toipumaan flunssastasi!
      Monivitamiini on hyvä, sitä aamuisin itsekin otan aamupuuron kera ja paljon monenlaisia marjoja.
      Nyt pitäisikin saada pakastin tyhjäksi, olisi tilaa uudensadon marjoille.
      Neeasa

• Anonyymi
      UUSI

Marevania verta ohentamaan, vaatii tarkkaa ruokavaliota.

• Anonyymi
        UUSI

Niin, pitää välttää k-vitamiinia. Siinä kuuluisassa antipastovadissa ei sitä ole.
        Joku jo sekoitti tuolla kolestrolin ja verenhyytymisen.

• UUSI

Ennakkoäänestämässä kävin, en missään nimessä jätä oikeutta käyttämättä. Kauan mietin LUVN:in ehdokasta, kunnallinen ehdokas on vanha tuttu ja luotettava. Kansakunnan sivistystasoa voi mitata sillä, miten se huolehtii heikoimmista jäsenistään. Oikeudenmukaisuus yhteisen kakun jaossa on tärkeämpää kuin puoluepolitiikka. Vaikka itselläni on pääosin hyviä kokemuksia sekä julkisista että yksityisistä terveyspalveluista toistensa täydentäjinä, kuulee paljon myös muunlaista kokemusta. Varsinkin kun itse ei enää pysty asioitaan ja etujaan valvomaan, on tuki tarpeen. Nuo suunnitelmat vanhusten hoidosta joidenkin digilaitteiden ja robottien avulla voivat johtaa ihmisarvon polkemiseen. Apua niistä voi olla, mutta ihmisen lämpöä ja kosketusta ne eivät korvaa.

Vesijumpan jälkeen jäin tänään vielä uimaan ja otin hieronnan, nyt on olo hiukan kuin jyrätty, vedessä liikkeet tuntuvat niin kevyiltä, vaikka ovatkin tehokkaita. Kevään tärkeä merkkitapaus meillä oli veneenlasku, ne kaksi kesäisen lämmintä päivää kuluivat saaristossa veneillen . Kokeilimme pitkästä aikaa silakkalitkaa, sillä onkiminen on täällä yleinen keväthuvi jopa kaupunkien silloilta käsin. Saalista tuli lyhyessä ajassa pari kiloa . Ihan tuoreeltaan hiillostettiin niitä saaressa nuotiolla ja loput kotona savustettiin. Ihan pyyntituoreet silakat ovat suurta herkkua! Kova mekkala kuuluu merellä, lokkien kirkuna päällimmäisenä, eikä hanhien kailotus hyvänä kakkosena. Haahkaurootkaan eivät kosioretkillään hiljaisiksi jää.
      Tuuli on nyt kymällä suunnalla, ei vielä veneily enempää houkuta.

Toipuville ja sairastaville lämpimät paranemistoivotukset, vitamiineja unohtamatta.

• Anonyymi
        UUSI

Tuohon oikeudenmukaisuuteen "katun" jakamisessa lisäisin "kakun" tekemisen - siis oikeudenmukaisuus "yhteisen kakun" tekemiseen ja sen jakamiseen on puoluepolitiikan tärkein tehtävä.
        Asiaan liittyviä aforismejä:
        On tärkeää, että tekee, mutta vielä tärkeämpää on mitä tekee.
        Ahkera ja tyhmä on yleensä vahingollisempi "yhteisen kakun" tekemisessä kuin vähemmän ahkera ja viisas.

• Anonyymi
      UUSI

Niin, ei oikein suuria poikkeuksia ruokavaliossa, kun on marevan-lääkitys.

• Anonyymi
      UUSI

Sukupolvi, joka maksoi sotavelat ja rakensi Suomen sodan jälkeen, nukkuu jo ikiuntaan nurmen alla.

• Anonyymi
        UUSI

Oltiin vielä lapsia silloin kun sotakorvauksia maksettiin, emme voi sentän niistä itselle kunniaa ottaa. Saatiin halpaa aravalainaa ja lapsemme ilmaiseen peruskouluun.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      66
      2179
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1472
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1275
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1258
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1145
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      990
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      980
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      929
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      81
      880
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      11
      845
    Aihe