Ähtärissä eniten taloudenpitoa arvostelevat mainostavat itse siirtävänsä kirjat vuoden lopussa muualle ja alkuvuodesta takaisin Ähtäriin. Näin kuntaveroeurot ja valtionosuuden menvät muualle. Reilu meininki.
Kunnaliisveron maksajat
53
566
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohan on loistava systeemi. Ei kepulaisidiootit pääse soosaamaan meidän rahoja tyhmyyksiin.
- Anonyymi
Noin hieno idea täytyy olla lähtöisin sheriffeiltä.
- Anonyymi
Minulla on Ähtärissä nelihenkinen perhe. En pysty muuttamaan nopeasti mihinkään lasten koulun takia.
En ole minkään puolueen jäsen. Äänestän järjellä.
Ähtärissä on nyt Suomen korkeimmat veroprosentit.
Tulovero 10.6 %
Seurakunta 1.7 %
Kiinteistöverot 1.5 ja
asuinrakennukset 0.7
Lisäksi hulevesimaksut yms.
Olemme keskituloinen perhe emmekä saa mitään sosiaalitukia.
Maksamme perheenä vuodessa noin 5000 € ylimääräistä veroa Ähtärissä verrattuna siihen että muuttaisimme kuntaan, joka on hoitanut taloutensa erinomaisesti.
Arvatkaapa lähdemmekö heti kun tilaisuus avautuu. Kymmenessä vuodessa säästämme jo 50.000 €
Kiitos vaan valtapuolueet työnteon ja yrittämisen arvostuksesta.
Näissä kunta- ja aluevaaleissa ette 100 % varmuudella saa meidän perheestä yhtään ääntä. Se on varmaa!
Ja tiedän, ette emme ole Ähtärissä ainoita.
Niin syvälle olette sössineet tämän kaupungin asiat että hävettää tunnustaa olevansa ähtäriläinen!- Anonyymi
Mikset vaihda muualle kirjoille vuoden lopussa ja seuraavan vuoden alussa takaisin.
- Anonyymi
Muuta yksin Keravalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikset vaihda muualle kirjoille vuoden lopussa ja seuraavan vuoden alussa takaisin.
Tänne joku "keskituloinen" kirjoittaa melkoista pajunköyttä. 5 000 euron eroon eri kunnissa täytyy olla todella kovat tulot.
- Anonyymi
Samat on ajatukset täällä.
Jos muuttaisi vuoden lopussa paperit Kauniaisiin niin siellä on 4.4 %.
Säästyisi 6000 € vuodessa jo keskituloilla! - Anonyymi
Olipa hyvä kirjoitus.
Kiitos keskusta hyvästä taloudenpidosta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne joku "keskituloinen" kirjoittaa melkoista pajunköyttä. 5 000 euron eroon eri kunnissa täytyy olla todella kovat tulot.
No minulla on noin 1 000 000 euroa verotettavaa vuodessa. Vaihdan aina vuodenvaihteessa kirjat hetkeksi Kauniaisiin. Maksan pelkkää kunnallisveroa 59 000 euroa vähemmän kuin jos verotuskuntanani olisi Ähtäri. Tuolla rahalla voin tehdä kaikkea kivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minulla on noin 1 000 000 euroa verotettavaa vuodessa. Vaihdan aina vuodenvaihteessa kirjat hetkeksi Kauniaisiin. Maksan pelkkää kunnallisveroa 59 000 euroa vähemmän kuin jos verotuskuntanani olisi Ähtäri. Tuolla rahalla voin tehdä kaikkea kivaa.
Täytyy laittaa sheriffeille kukkakimppu ja suklaasasia kiitokseksi vinkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ja vaimolla on yhteensä vuodessa 120.000 euron vuositulot.
Vähennykset, matkat ja kotitalousvähennys sekä tulinhankkimisvähenykset noin 10.000 €
Verotettava tulo kunnallisverotuksessa noin 110.000 josta 5 % tekee noin karkeasti 5000 €. vuodessa.
Tämä on yksinkertaista matematiikkaa.
Voitte testata sen itsekin verokoneesta ja laskea eron omalta kohdaltanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoisia ansiotuloja 1.000.000 ei ole kellään Ähtärissä.
Aloit näköjään pelleilemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat on ajatukset täällä.
Jos muuttaisi vuoden lopussa paperit Kauniaisiin niin siellä on 4.4 %.
Säästyisi 6000 € vuodessa jo keskituloilla!Ähtärissä on todella paljon tuollaisia lähes 150 000 euroa tienaavia. Tosi moni ähtäriläinen varmasti mielellään muuttaisi omaan omakotitaloon Kauniaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähennykset, matkat ja kotitalousvähennys sekä tulinhankkimisvähenykset noin 10.000 €
Verotettava tulo kunnallisverotuksessa noin 110.000 josta 5 % tekee noin karkeasti 5000 €. vuodessa.
Voitte testata sen itsekin verokoneesta ja laskea eron omalta kohdaltanne.Apulaissheriffi ja vaimonsa saavat näköjään kovaa eläkettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitte testata sen itsekin verokoneesta ja laskea eron omalta kohdaltanne.Käväisin keskustelun innoittamana myös verolaskurissa.
Mulla on eläke 2500 kuukaudessa ja vaimolla noin 2000 euroa.
Vähennyksiä ei ole kuin eläketulovähennys.
Mitään tukia emme saa senttiäkään.
Mekin maksamme vuodessa noin 2500 € Ähtärilisää!
Tämä on siis ihan arkipäivää ja silti pitäisi jäädä rahaa muihin kuluihin kuten sähköön, ruokaan, auton kuluihin ja lääkkeisiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käväisin keskustelun innoittamana myös verolaskurissa.
Mulla on eläke 2500 kuukaudessa ja vaimolla noin 2000 euroa.
Vähennyksiä ei ole kuin eläketulovähennys.
Mitään tukia emme saa senttiäkään.
Mekin maksamme vuodessa noin 2500 € Ähtärilisää!
Tämä on siis ihan arkipäivää ja silti pitäisi jäädä rahaa muihin kuluihin kuten sähköön, ruokaan, auton kuluihin ja lääkkeisiin!Keskimääräinen kokonaiseläke Ähtärissä vuonna 2022 oli 1634 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskimääräinen kokonaiseläke Ähtärissä vuonna 2022 oli 1634 euroa.
Se on varmasti totta eli indeksikorotuksen kanssa tänä vuonna noin 20.000 € vuodessa.
Pienituloiset eivät muuten maksa valtion veroa ollenkaan.
Valtionvero on myös progressiivinen ja korkeimmat tuloluokat maksavat yli 50 % veroa!
Heitä rassaa eniten kuntavero ja kirkollisvero jotka ovat molemmat huipussa Ähtärissä. - Anonyymi
En äänestä kuin alue vaaliissa.
Enkä yhtään mätää omenaa, niitä on 27 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa hyvä kirjoitus.
Kiitos keskusta hyvästä taloudenpidosta!Eipä yksikään vastustanut vetojen nostoo.
Jotai valiokunta käsittelyn sääli pinnoja itkevät.
Tuhmat teetti ylimääräisen valtuuston kokouksen.
Josta usea tonni kuluja..
Mätiä ovat korit täynnä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä yksikään vastustanut vetojen nostoo.
Jotai valiokunta käsittelyn sääli pinnoja itkevät.
Tuhmat teetti ylimääräisen valtuuston kokouksen.
Josta usea tonni kuluja..
Mätiä ovat korit täynnäTilapäisiä valiokuntia valittiin peräti kaksi kappaletta ja molemmat istuivat viisi kokousta. Tämäpä se vasta hintoihin tuli.
Ja sihteeri oli kuukauden tässä hommassa kiinnitettynä.
Mikä oli lopputulos? Ei yhtään mitään.
Valtuustossa sentään äänestettiin ja valtuutetut saivat suljetussa kokouksessa tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apulaissheriffi ja vaimonsa saavat näköjään kovaa eläkettä.
He eivät maksakkaan veroja Ähtäriin. Minkä kunnan vaaleissa sheriffit äänestää?
- Anonyymi
Ei olla eläkkeellä vaan tehdään töitä joka ainut päivä. Ja ajetaan vielä pitkät työmatkat, jotta saadaan tienattua Ähtärille verotuloja!
Ei ole helppoa kun katsoo mitä tästä jää käteen!- Anonyymi
Keskiansio kunnassa Ähtäri:
Naiset: 2 568 €/kk
Miehet: 2 682 €/kk
v. 2021 Vanhaa tietoa tietysti. Kyllähän nykyään ähtäriläinen tienaa tuplasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskiansio kunnassa Ähtäri:
Naiset: 2 568 €/kk
Miehet: 2 682 €/kk
v. 2021 Vanhaa tietoa tietysti. Kyllähän nykyään ähtäriläinen tienaa tuplasti.Keskieläke on nykyään noin 2000 € kuukaudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskieläke on nykyään noin 2000 € kuukaudessa.
Narsismiin taipuvat eivät jää eläkkeelle silloin kun pääsisivät.
- Anonyymi
Ette te hautaan mukaan rahojanne saa. Hyvä kun maksamme veroja.
- Anonyymi
Siinä oli tyypillisen sosialistin mielipide.
Ja jos nekään ei riitä niin aina voi ottaa lisää velkaa lasten ja lastenlapsien maksettavaksi.
- Anonyymi
Tämä oli tämän vuoden valaisevin viestiketju.
Päätettiin juuri lähteä äänestämään jo ennakkoon.- Anonyymi
Minäkin päätin alkaa täyttää muuttoilmoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy nyt ensin äänestämässä Ähtäri kuntoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy nyt ensin äänestämässä Ähtäri kuntoon!
Nyt se on tehty yhdessä emännän ja pojan kanssa. Eikä mennyt valtaapitävien kasaan.
# 69 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se on tehty yhdessä emännän ja pojan kanssa. Eikä mennyt valtaapitävien kasaan.
# 69Ymmärrän kyllä sen emännän, mutta että poikasikin kanssa? Huh huh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sen emännän, mutta että poikasikin kanssa? Huh huh.
Älä muuta kuule sano.
Taisi olla hänellä eka kerta kunnallisvaaleissa.
Itsekin on tullut jätettyä väliin useita kertoja.
Nämä järkyttävät kunta verot laittoivat lähtemään liikkeelle.
Nyt löytyi " sopivan kriminellejä tyyppejä, " joita oli kiva tukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista.
- Anonyymi
Hyvää tekstiä. Hyviä ja tietoa antavia mielipiteitä. Helpottaa valintaa!
- Anonyymi
Laskin myös. Minä maksan lähes 3000 € vuodessa ylimääräistä.
- Anonyymi
Minulla menee 12 300 euroa Ähtäri lisää....
- Anonyymi
On se kumma että vain Perussuomalaiset kirjoittavat siitä, että ihmisen pitäisi tulla palkallaan tai eläkkellään toimeen.
- Anonyymi
Samaa olen miettinyt. Kokoomuskin on nyt aivan hiljaa!
- Anonyymi
Jokaiselle meistä kuuluu se, mitä jää tilistä käteen
- Anonyymi
Äänestä reilummin niin loppuu sekin vähä.
- Anonyymi
Tuo oli hyvin sanottu.
- Anonyymi
Pelkään, että noudatamme naapurikunnan vetoprosenntia hyvinkin pian.
Odottakaa kun sisäministeriön virkamiehet saapuvat kaupunginhallituksen kokoukseen kattomaan näkemyksensä.- AnonyymiUUSI
Tulevat vasta tilinpäätöksen hyväksymisen jälkeen?
Miettikää, kuinka nöyryyttävää
- AnonyymiUUSI
Tämä kunta vie tuhkatkin pesästä.
- AnonyymiUUSI
Jos me jatkamme tälläistä veropolitiikkaa niin ihmiset muuttavat pois ja uusia ei tule.
Yritykset eivät tule tälläiseen kuntaan, jossa ei ole vetovoimaa ja ihmiset verotetaan hengiltä.
Ostovoima heikkenee kun myös eläkeläisten käteen jäävät tulot heikkenevät jatkuvasti .
Eikö nämä ole ihan perusasioita.- AnonyymiUUSI
Miksi vain Perussuomalaiset puhuvat veroista ja taloudesta?
- AnonyymiUUSI
Täytyy ajatella positiivisesti.
PANDAT PELASTETTIIN!
- AnonyymiUUSI
Muut puolueet eivät pidä aiheesta.
Uutta velkaa ja etuisuuksia. - AnonyymiUUSI
Kyllä mun on nyt sanottava, että ei saa muistella menneitä vaan meidän on katsottava yhdessä eteenpäin.
- AnonyymiUUSI
Oikein. Nyt mennään äänestämään ja äänestetään hieman toisin kun neljä vuotta sitten!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikein. Nyt mennään äänestämään ja äänestetään hieman toisin kun neljä vuotta sitten!
Saako äänestää kukkarolla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saako äänestää kukkarolla?
Tottakai!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923904Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922009Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871813- 1441692
- 1671541
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1061539Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651488Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671452Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861307