Ei kaikki ihmiset ole syntisiä

Anonyymi-ap

Ei kaikki ihmiset ole syntisiä, kuten sillä syytöksellä usein puolustetaan omia syntejä väittämällä, että kaikkihan me olemme syntisiä ja teemme syntiä.

Mark.2:17
" Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

58

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalalla on aina jäännös.

Room. 11:4

Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."

• Anonyymi

Tietenkin Jumala vanhurskauttaa ihmisen. Eihän uskossa olisi muutoin mitään järkeä itse pitäisi itsensä vanhurskauttaa eikä se kuitenkaan onnistuisi.

Ja jos Jumala vanhurskauttaa ihmisen, niin ei sitä voi ihmiseltä ottaa pois.

Ei vaikka miten herjaisi amerikan homoista, ei vaikka mitä juttuja keksisi, niin ihmisen valta ei vain riitä siihen.

Joskaan ei myöskään siihen, että Jumala on vanhurskauttanut minut.

• Anonyymi

Luehan tarkemmin, ,mitä niistä lahkojohtajista sanotaan.

1. Kor. 6:9

Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

Paavalikin murhasi Stefanoksen.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi

Uskonharha on paha harha, kun hoetaan mantraa "yksin uskosta"....

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Uskon irrottaminen erilliseksi asiaksi ihmisen teoista ja vaelluksesta on paha harha ja eksytys.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi

Raamatun ja kristillisyyden idea on se mitä uskovaiset sanoo synnittömyydeksi. Se aivan tavallinen asia ja tarkoittaa oman mielen selkeyttä ja kykyä kohdata asioita uutena ja suoraan. Tämä suuri idea "synnittömyydestä" on siis aivan arkinen asia, ja on sallittu kaikille uskonnoista riippumatta ja uskonnottomille. Ns. elämänilo ja rauha tulee kun on omana itsenään ja tuntee sekä ymmärtää. Olemme vapaita elämään. Siitäkin on kyse. Saamme olla sitä mitä olemme. Jumala tarkoittaa totuutta ja meille riittää totuudenmukaisuus. Eli pitää yrittää olla rehellinen itselle ja toisille.

Tämä sen vuoksi kun täällä edelleen ihmiset kopioivat raamatunlauseita ja uskottelevat että toisten on oltava jotakin tai heillä ei olisi oikeutta olla esimerkiksi viattomia ja synnittömiä.

• Anonyymi

Ei se tosiaan herjaamalla muutu että Jumala yksin voi vanhurskautta uskon kautta ihmisen. Se on vain Jumalan päätös, jossa ihminen voi kuin uskoa niin eikä mitkään herjat sitä kumoa.

• Anonyymi

Kristityt lukee oikeasta Raamatusta, mitä siellä tarkoitetaan synnillä.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Synnintekjät opettaa, että lait on kumottu ja nyt vaan eleillään vapaasti hurmoshenkin voimasta ja kutsutaan itseä uskovaisiksi.

• Anonyymi

Jumalan lakien kieltäjät eivät kunnioita maallisiakaan lakeja.

• Anonyymi

Kovimman jeesustelijat on niitä pahimpia synnintekijöitä.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Ei tietenkään kukaan ihminen voi pelastua jos Jumala ei vanhurskauta ihmistä uskosta. Kuten Paavali kirjoitti että Aabraham on sen esikuva.

Ei millään omalla tempulla, ei millään omalla opilla eikä herkämättömällä herjauksella voi itseään pelastaa.

Voi sitä yrittää, mutta se on tuomittu epäonnistumaan.

• Anonyymi

Jeesuskin vedettiin roikkumaan ihan omien syntiensä takia.

• Anonyymi

Jeesus eli lakien mukaan eikä tehnyt syntiä.

Jumalan lakien noudattaminen ei ole edes vaikeata.

1. Joh.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Joh.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.

Jumalan lakien mukaan eläminen Jeesuksen tapaan on helppoa.

Matt. 11:30

"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Joh.

Eli valehtelu ja homoseksuaalisuus ei siis ollutkaan syntiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä luota helluntalaisten lupauskiin taivaspaikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne on syntiä Raamatun mukaan.

• Anonyymi

Vain uskovaiset ovat syntisiä. Meitä selväpäisiä koko määritelmä ei mitenkään koske.

• Anonyymi

Samat lait on voimassa kaikille ihmisille riipumatta uskonnosta tai ihonväristä.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
      Joka asiassa ei voida tasapäistää, tässä mielessä omat asiat väistetään tai jopa toisen syyksi.

• Anonyymi

Mutta kun sen kirkkauden saavat, eivät mene tuomiolle.

• Anonyymi

Ap. t. 11:9

Silloin ääni taas puhui taivaasta: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki joutuu tekojensa perusteella viimeiselle tuomiolle.

• Anonyymi

Paavali puolusteli omia syntejään syyttämällä kaikkia ihmisiä syntisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leeviläiset papit ja heidän 1 kk ja sitä vanhemmat pojat puhdistettiin kaikesta synnistä näin:

4. Moos. 8:7

Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalilla on tunnollan Stefanoksen murha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei pitänyt edes omaa valehtelemistaan syntinä.

Tarkoitus kun pyhittää keinot Paavalin mielestä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeinen tuomio tulee kaikille.

• Anonyymi

Johanneksen mukaan Jumalan kasteessa puhdistama synnitön ihminen ei voi edes tehdä syntiä. Kasteessa saatu Pyhä Henki estää synnin tekemisen.

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

• Anonyymi

Kristityksi kastetulla lapsella on Pyhä Henki ja Suojelusenkeli, mikä estää synnin tekemisen.

Matt. 18:10

Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

Jeesus viittaa tulevaan kristittyjen lapsien kasteeseen puhuessaan lapsen "nimeensä ottamisesta"...Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

Luuk. 9:48 "ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

• Anonyymi

Lahkolaisilla on kova kohtalo.

Ps. 58:4

Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

• Anonyymi

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Paavali opettaa täysin eri tavalla
      Paavali laittoi omat syntinsä vanhojen aatamien ja lihojen syyksi, kun olisi pitänyt itse otttaa vastuu omista synneistä, eikä syytellä niistä jotain ulkopuolista tahoa.

• Anonyymi

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI , rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI , rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi

σαταν

Satan sat-an'

4566

Sanan tausta

Sanaluokka

of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567

subst. (name, mask.)

King James Version käännökset sanasta

AV-Satan 1

Merkitys

1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to

1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ

1a1) he incites apostasy from God and to sin

1a2) circumventing men by his wiles

1a3) the worshippers of idols are said to be under his control

1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases

1a5) by God's assistance he is overcome

1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment

1b) a Satan-like man

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi

σαταν

Satan sat-an'

4566

Sanan tausta

Sanaluokka

of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567

subst. (name, mask.)

King James Version käännökset sanasta

AV-Satan 1

Merkitys

1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to

1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ

1a1) he incites apostasy from God and to sin

1a2) circumventing men by his wiles

1a3) the worshippers of idols are said to be under his control

1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases

1a5) by God's assistance he is overcome

1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment

1b) a Satan-like man

Saatanan enkeli on henkiolento, jota kutsutaan demoniksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan enkeli on henkiolento, jota kutsutaan demoniksi

Paavali antaa ymmärtää, että jotain todella pahaa asuu hänessä, eikä lähde pois rukouksista huolimatta.

"hän" on demoni

• Anonyymi

Roomalaiskirjeen 3:23, jossa sanotaan:
      "Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."

Roomalaiskirjeen 5:12:
      "Yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema. Näin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat tehneet syntiä."

• Anonyymi

Paavali oli juoni mies. Yritti vähätellä ja puolustella omia syntejään ja pahoja tekojaan, kuten valehtelua ja murhaa puhumalla, että kaikki muutkin tekevät syntiä ja ovat syntisiä.

Svenksa Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen. Eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitään...min lögnaktighet...

Paavali kirjoittaa Korintossa kaukaiseen Roomaan.

Room.3: 7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi

Vain uskovaiset voivat olla syntisiä.

• Anonyymi

Jumalan lait ja käskyt koskevat kaikkia ihmisiä maan päällä. Ei siitä vastuusta pääse pakenemaan tekeytymällä ateistiksi.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Roistot yrittää uskotella, että Jeesus kumosi lait asetukset ja nyt vaan eleillään henkien voimasta ihan vapaasti. Mutta se on suuri valhe.

• Anonyymi

Mikä ihmeen hinku niillä uskiksilla on siihen synnin harrastamiseen.

• Anonyymi

Jumalia on satoja eli käskyjäkin on satoja.

• Anonyymi

On vain yksi Jumala, Luoja, Israelin Jumala.

Kaikki muut on epäjumalia, pahoja henkiä ja demoneita, joita monet kutsuu jumalakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain yksi Jumala, Luoja, Israelin Jumala.

Kaikki muut on epäjumalia, pahoja henkiä ja demoneita, joita monet kutsuu jumalakseen.

Kaikki jumalat ovat saman arvoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki jumalat ovat saman arvoisia.

Mitäpä noita mielikuvituksen tuotteita, mihinkään arvojärjestykseen käy laittelemaan.

• Anonyymi

Jos kaikki jumalat uhkailevat samalla tavalla niin uskovaisilla on vaikeaa.

• Anonyymi

Lakien ja käskyjen antaminen on Jumalan rakkauden osoitus pahalle ihmiskunnalle.

Ihmisen pitää kiittää Jumalaa laista ja asetuksista.

1. Moos. 6:5

Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat.

Lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinaa Jumalaa vastaan, eikä siitä hyvää seuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakien ja käskyjen antaminen on Jumalan rakkauden osoitus pahalle ihmiskunnalle.

Ihmisen pitää kiittää Jumalaa laista ja asetuksista.

1. Moos. 6:5

Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat.

Lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinaa Jumalaa vastaan, eikä siitä hyvää seuraa.

Hyviä käskyjä Jumala antoikin Moosekselle. Vähäisestäkin rikkomuksesta piti tappaa ihminen ja se koitui jopa Jumalan Pojan kohtaloksi.

Mutta fallostelijat ovat innoissaan käskyistä vaikka ne ovat mitä raaimmat toteuttaa ja itse rikkovat jo esivaltaakin kohtaan.

Jos yli 2000 vuotta sitten on vanha liitto käskyineen jätetty taakse ja solmittu uusi Hengen liitto.

Mitä ei tule mitättömäksi vaikka miten herjaisi ketä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä käskyjä Jumala antoikin Moosekselle. Vähäisestäkin rikkomuksesta piti tappaa ihminen ja se koitui jopa Jumalan Pojan kohtaloksi.

Mutta fallostelijat ovat innoissaan käskyistä vaikka ne ovat mitä raaimmat toteuttaa ja itse rikkovat jo esivaltaakin kohtaan.

Jos yli 2000 vuotta sitten on vanha liitto käskyineen jätetty taakse ja solmittu uusi Hengen liitto.

Ihmiset oli hyvin väkivaltaisia ja barbaarisia siihen aikaan, niin heille pitä laittaa kovat lait rangistukset, jotta niillä oli mitään vaikutusta.
        Näin pitäisi tehdän nykyisinkin koville rikollisille, eikä hyysätä niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset oli hyvin väkivaltaisia ja barbaarisia siihen aikaan, niin heille pitä laittaa kovat lait rangistukset, jotta niillä oli mitään vaikutusta.
        Näin pitäisi tehdän nykyisinkin koville rikollisille, eikä hyysätä niitä.

Kain tappi veljensä Aabelin. Ihmisessä on piru sisällä perisynnin vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia, kyllä ne ovat kaikki voimassa. Liitot täydentää toisiaan, eivät kumoa toisiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia, kyllä ne ovat kaikki voimassa. Liitot täydentää toisiaan, eivät kumoa toisiaan.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Roistot ja murhamiehet opettaa, että lait ja käskyt on kumottu. Nyt vaan eleillään henkien pillin mukaan ihan vapaasti.

Raamattu varoittaa ankarasti ns. "vapaista suunnista".

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Jeesuksen opetus on oikein.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi

ei kaikki tarvitse parannusta, kääntyä, engl. repent=syntisyyden vuoksi, heidät on jo kasteessa liitetty Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemusruumiin osalliseksi, verensuojaan

" yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse."

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne

King James
        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kaikki tarvitse parannusta, kääntyä, engl. repent=syntisyyden vuoksi, heidät on jo kasteessa liitetty Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemusruumiin osalliseksi, verensuojaan

" yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse."

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne

King James
        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children,

Repent ei tarkoita mitään hyviä tekoja ehtona kasteelle, vaan syntisyyden vuoksi kasteen saamista. Raamattu tuntee vain syntisten kasteen, ei mitään synnittömien uskovaisten ja vanhurskasten kastetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7200
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2597
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2170
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1598
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1119
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      43
      1005
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      999
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      951
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      753
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      749
    Aihe