Kenen vastuulla on?

keekoilija

Kuka vastaa EU:ssa Itämerestä? Kaikki höpisevät elintarvikevirastosta, mutta kuka uskaltaa puhua Itämerestä ja sen puhditamisesta?

20

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saaristo siintävi

      Kaikki me olemme vastuussa ympäristöstämme. Ei EU ole mikään poppakonsti kaikkeen.

      Jätä kysymykset ja mene siivoamaan takapihasi, dorka!

      • skäribo

        Kyllä siitä Itämerestä sopisi ihan ääneen puhua, kun ei muutoin tunnu mitään tapahtuvan.

        EU ei ole poppakonsti, vaan meidän on tehtävä jotain ihan itse. Dorkittelu tuskin kuitenkaan puhdistaa yhtään kuutiota merivettä.


      • Naippa
        skäribo kirjoitti:

        Kyllä siitä Itämerestä sopisi ihan ääneen puhua, kun ei muutoin tunnu mitään tapahtuvan.

        EU ei ole poppakonsti, vaan meidän on tehtävä jotain ihan itse. Dorkittelu tuskin kuitenkaan puhdistaa yhtään kuutiota merivettä.

        Olen kanssasi samaa mieltä, mutta tekijiä on niin perin vähän. Dorkia riittää kyllä!


    • Nimetön

      Tottakai Itämeri on mitä suurimmassa määrin EU:n asia, mutta kyllä suomalaisten poliitikkojen pitäisi vielä paljon voimakkaamin tuoda asiaa esiin kaikilla rintamilla.
      Myös "kotirintamalla" -
      maatalouden suhteen ollaan edelleen aivan liian lepsuja, ehkä siksi ei kehdata vaatia muiltakaan.
      ( En suinkaan muuten ole maataloutta vastaan, Suomen pitäisi olla täysin omavarainen elintarviketuotannon suhteen.)

    • EU-onnelaa

      Jos kysyisit vaikka josko ne kallisti palkatut pyöriäisten tarkkaajat huoklehtisivat kun ei ole muutakaan havaintoa?


      Eikö kannattaisi erota koko pääomapiirien ohjaamasta EU-lafkasta?
      Laittetaisiin ne nettojäsenmiljardit osin Itämeren hoitoon.
      EU tekee kalliit direktiivit, joita kukin noudattaa oman etunsa mukaisesti. Oi Neuvostoliittoa!!

      • asioita

        Sekoitat eri asiat keskenään haluamallasi tavalla ja saat aikaan muka järkevän EU vastaisen kannan.

        Itämeri ei puhdistunut ennen EU aikaa, eikä tosin sen jälkeen, mutta asiat ovat parempia käsitellä jos ei joka asiasta syytetä EU:ta tai globalisaatiota.

        Pyyhitään takapuolikin entiseen malliin, vaikka olemmekin yhdentyneessä euroopassa. Vai määrääkö direktiivi pyyhkimään asian vierestä?

        Voimavarojen tuhlausta, jos kaikki pitää uskotella olevan pahasta EU:sta ja jos itse saisi määrätä niin sitten ei olisi "väärin sammutettu".


      • keekoilija
        asioita kirjoitti:

        Sekoitat eri asiat keskenään haluamallasi tavalla ja saat aikaan muka järkevän EU vastaisen kannan.

        Itämeri ei puhdistunut ennen EU aikaa, eikä tosin sen jälkeen, mutta asiat ovat parempia käsitellä jos ei joka asiasta syytetä EU:ta tai globalisaatiota.

        Pyyhitään takapuolikin entiseen malliin, vaikka olemmekin yhdentyneessä euroopassa. Vai määrääkö direktiivi pyyhkimään asian vierestä?

        Voimavarojen tuhlausta, jos kaikki pitää uskotella olevan pahasta EU:sta ja jos itse saisi määrätä niin sitten ei olisi "väärin sammutettu".

        Ottakaa Itämerestä kaikki irti vielä kun on mahdollista,
        http://www.fimr.fi/fi/itamerikanta/galleria/viikonkuva.html


      • Jopas vain

      • Suomessa

      • oilanen
        Suomessa kirjoitti:

        Käydessäni viime viikolla Tukholmassa, niin ihmeekseni huomasin, että ruotsalaiset naiset hymyilivät.

        Miksi naiset eivät hymyilisi Ruotsissa, kun siellä kerran on tulossa heterot muotiin.


      • Eu-onnel
        asioita kirjoitti:

        Sekoitat eri asiat keskenään haluamallasi tavalla ja saat aikaan muka järkevän EU vastaisen kannan.

        Itämeri ei puhdistunut ennen EU aikaa, eikä tosin sen jälkeen, mutta asiat ovat parempia käsitellä jos ei joka asiasta syytetä EU:ta tai globalisaatiota.

        Pyyhitään takapuolikin entiseen malliin, vaikka olemmekin yhdentyneessä euroopassa. Vai määrääkö direktiivi pyyhkimään asian vierestä?

        Voimavarojen tuhlausta, jos kaikki pitää uskotella olevan pahasta EU:sta ja jos itse saisi määrätä niin sitten ei olisi "väärin sammutettu".

        Niin, että EU:sta ei hyötyä kuten käy ilmi, vaan haittaa vähintään jäsenmaksujen ja liittovaltiota kohden suuntauvien direktiiviensä ja byrokratioidensa verran.
        Lisäksi EU-suurliittovaltioeliittihallitsijakapitalisti ei halua rikkoa välejä suuren saastuttajan, Venäjän kanssa...
        Ilonsa kullakin, ja onnelansa.
        Tässähän tätä "haluttua ja hyvää EU:ta" on roppakaupalla..kaikki kaupan ja kaupalla...kuka osta joku myy...saatuminen jatkuu ...juu

        Itse sekoittaa mitä haluaa ja maksaa, haluaa tai ei- nettojäsenmaksut ym. ym..


      • Eu-onnel kirjoitti:

        Niin, että EU:sta ei hyötyä kuten käy ilmi, vaan haittaa vähintään jäsenmaksujen ja liittovaltiota kohden suuntauvien direktiiviensä ja byrokratioidensa verran.
        Lisäksi EU-suurliittovaltioeliittihallitsijakapitalisti ei halua rikkoa välejä suuren saastuttajan, Venäjän kanssa...
        Ilonsa kullakin, ja onnelansa.
        Tässähän tätä "haluttua ja hyvää EU:ta" on roppakaupalla..kaikki kaupan ja kaupalla...kuka osta joku myy...saatuminen jatkuu ...juu

        Itse sekoittaa mitä haluaa ja maksaa, haluaa tai ei- nettojäsenmaksut ym. ym..

        "..suuren saastuttajan,Venäjän kanssa". Tiedät kai, että Suomenlahdenkaan saastumisen suurin syyllinen EI ole Pietarin jätevedet, puhumattakaan koko Itämeren tilanteesta. Katso karttaa,
        ja totea kuinka paljon Itämeren rantaviivasta sisätyy laajentuneeseen EU:hun !!!
        vom


      • ON höpöttäjä
        vom kirjoitti:

        "..suuren saastuttajan,Venäjän kanssa". Tiedät kai, että Suomenlahdenkaan saastumisen suurin syyllinen EI ole Pietarin jätevedet, puhumattakaan koko Itämeren tilanteesta. Katso karttaa,
        ja totea kuinka paljon Itämeren rantaviivasta sisätyy laajentuneeseen EU:hun !!!
        vom

        Älä välitä Vom, edellinen on vouhottaja. Suurin saastuttaja olemme me, jotka emme tee mitään.


      • keekoilija
        vom kirjoitti:

        "..suuren saastuttajan,Venäjän kanssa". Tiedät kai, että Suomenlahdenkaan saastumisen suurin syyllinen EI ole Pietarin jätevedet, puhumattakaan koko Itämeren tilanteesta. Katso karttaa,
        ja totea kuinka paljon Itämeren rantaviivasta sisätyy laajentuneeseen EU:hun !!!
        vom

        Venäläiset ovat vastuussa Itämerestä, mutta eivät toki yksin.

        Kartta osoittaa, että ongelmat ovat muualla, kuin Pietarin edustalla, mutta päästöjä tulee liikaa myöskin sieltä.

        Mistä saatee tulevat ja minne ne keskittyvät?

        Kartta näyttää leväkeskittymät, mutta ei aiheuttajaa.


      • "ON höpöttäjä"
        ON höpöttäjä kirjoitti:

        Älä välitä Vom, edellinen on vouhottaja. Suurin saastuttaja olemme me, jotka emme tee mitään.

        Entäs jos nimimerkin suojissa oleva "ON höpöttäjä" onkin itse höpöttäjä ja vähän lapsellinen sekä kyvytön keskusteluun rakentavasti? Ainakaan mitään järkiperustelua EU:sta ei näy-älä välitä vom!


      • ON höpöttäjä
        "ON höpöttäjä" kirjoitti:

        Entäs jos nimimerkin suojissa oleva "ON höpöttäjä" onkin itse höpöttäjä ja vähän lapsellinen sekä kyvytön keskusteluun rakentavasti? Ainakaan mitään järkiperustelua EU:sta ei näy-älä välitä vom!

        Kyse oli siis Itämerestä avauksessa. Kukahan yrittänee viedä asiaa sivuraiteelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      854
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      669
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      61
      597
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      89
      445
    Aihe