Miksi se on syntiä? Eikö rakkaus ole sallittua saman sukupuolen kesken, vaikka he ovat hyviä ihmisiä. Mitä se muille kuuluu mitä he tekevät makuuhuoneissaan? Miksi jumala on kiinnostunut ihmisten seksielämästä? En ymmärrä tätä ongelmaa.
Miksi homoseksuaalisuus on syntiä kristinuskossa?
66
382
Vastaukset
- Anonyymi
Eikä ainoastaan kristinuskossa. Perimmäinen syy on tietysti se, etteivät homot edistä lajin säilymistä, eivät siis tuota jälkeläisiä. Tämä "syyllisyys" verhotaan sitten erilaisiksi yhteiskunnallisiksi säännöksiksi uskonnoissa ja muutenkin.
- Anonyymi
Jotkut väittää vastaan, että jos homot ei saa mennä naimisiin, sitten ei saa lapsia tuottamattomat heterotkaan. Siinä on takana oletus, että sukupuolet ovat vaihdettavissa, eli homoparit ovat samanlaisia kuin heteroparit. Kristinusko korostaa sukupuolien eroja eli niitä ei voi vaihtaa. Siinä syy miksi heterot pääsevät aina naimisiin, mutta homoparit ei.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole välttämätöntä tuottaa jälkeläisiä. Osa ei saa eikä halua lapsia.
Parisuhdetta on turha valtion tukea tai kannustaa, mutta lasten hankkimista pitääkin tukea. Syntyvyys pohjalukemissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut väittää vastaan, että jos homot ei saa mennä naimisiin, sitten ei saa lapsia tuottamattomat heterotkaan. Siinä on takana oletus, että sukupuolet ovat vaihdettavissa, eli homoparit ovat samanlaisia kuin heteroparit. Kristinusko korostaa sukupuolien eroja eli niitä ei voi vaihtaa. Siinä syy miksi heterot pääsevät aina naimisiin, mutta homoparit ei.
Ei kai se naimisiin meneminen lisää tai vähennä seksuaalisuuden typerää syntisyyttä.
- Anonyymi
Ihmisiä on yli 8.000.000.000, joten huoli homojen uhasta ihmiskunnan jatkuvuudelle on vahvasti liioiteltua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiä on yli 8.000.000.000, joten huoli homojen uhasta ihmiskunnan jatkuvuudelle on vahvasti liioiteltua.
Sano tuo Sodoman ja Gomorran kaupunkien asukkaille. Ai niin, et voi, koska ne kaikki ovat kuolleita!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se naimisiin meneminen lisää tai vähennä seksuaalisuuden typerää syntisyyttä.
Varsinkaan homoseksuaalien kohdalla, koska he eivät voi mennä naimisiin. Se on varattu vain miehelle ja naiselle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sano tuo Sodoman ja Gomorran kaupunkien asukkaille. Ai niin, et voi, koska ne kaikki ovat kuolleita!
Homot ovat siis uhka omalle jatkuvuudelleen? Tyhmästi sanottu!
- Anonyymi
Miksi varastaminen on syntiä? Sun kysymykset on niin idioottimaisia että mitä jos ihanvaaitte mietti sit niitä. Syntiä on se mikä on syntiä ei se sen vaikeampaa ole. Ärsyttää tollaset perä reijät
- Anonyymi
Jeesushan ainakin raamatun kertomuksessa varasti ja oli myös mitä ilmeisimmin homoseksuaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesushan ainakin raamatun kertomuksessa varasti ja oli myös mitä ilmeisimmin homoseksuaali.
Avuttoman vale!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avuttoman vale!
Lue raamattua ja ymmärrä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä! Jeesus eli elämänsä miesten kesken eikä mitään naista näkynyt. Eli suomeksi: homomies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä! Jeesus eli elämänsä miesten kesken eikä mitään naista näkynyt. Eli suomeksi: homomies.
Olitko paikalla?
- AnonyymiUUSI
Varastaminen on syntiä, koska siinä otetaan ilman lupaa jollekin toiselle kuuluvaa omaisuutta tai muuta asiaa. Homot varastavat avioliiton, koska se ei kuulu heille eikä kirkolla ole oikeutta antaa sitä homoille. Avioliitto kuuluu miehelle ja naiselle ja kirkkovihkiminen on Jumalan säätämä oikeus heille ja vain heille.
- Anonyymi
Samasta syystä kuin sotarikokset.
Ei kaikille syntiä.- Anonyymi
Miten homot muka ovat sotarikollisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten homot muka ovat sotarikollisia?
Ei tuossa niin sanottu. Tietäjä vain kertoi syyn olevan saman. Kuulostaa tosin hullulta, että niin olisi, eikä tietäjä edes paljastanut mikä se yhteinen syy voisi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa niin sanottu. Tietäjä vain kertoi syyn olevan saman. Kuulostaa tosin hullulta, että niin olisi, eikä tietäjä edes paljastanut mikä se yhteinen syy voisi olla.
Sodassa on tapana miesten raiskata miehiä. Tarkoittiko että se on se yhteinen tekijä?
- Anonyymi
Jos hyväksyy sotarikokset, niin ei yksi kerta vielä homoksi tee.
Silloin on niin suvaitsevainen.- Anonyymi
Ovatko suvaitsevaiset sitten niitä jotka raiskaavat toisia miehiä sodassa vai niitä joita raiskataan? En ymmärrä sinun ajattelusi suuntaa.
- Anonyymi
Aika paljon itseasiassa suvaitsee.
- AnonyymiUUSI
Ei suvaitse, ei saa suvaita. Jotkut asiat ovat yksinkertaisesti väärin ja sen takia kiellettyjä.
- Anonyymi
Homo haukunta on keino viedä huomio omasta homoudesta pois.
- Anonyymi
Homoavioliitto on homojen yritys vaimentaa heidän heteroseksuaalit impulssit.
Anonyymi kirjoitti:
Homoavioliitto on homojen yritys vaimentaa heidän heteroseksuaalit impulssit.
Avioliitot ovat se, mitä voi kaikilla olla.
- Anonyymi
Homouskeskustelu onkin tärkein asia yhteiskunnassamme.
- Anonyymi
Ainakin kirkossa.
- Anonyymi
Hyvä kysymys aloituksessa?
Ihminen saa elämän Kaikkivaltiaalta, samoin sukupuolensa, seksuaalisuutensa, fyysiset sekä psyykkiset ominaisuutensa, perinnölliset sairautensa etc.
Syntymänsä jälkeen häneen vaikuttavat kasvuympäristä sekä siellä olevat ihmiset joiden ansiosta hän kasvaa ja kehittyy.
Mistä yksilöön siis tulevat ominaisuudet jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia?- Anonyymi
Palstalla ovat väkevässä uskossa olevat todistaneet raamatun sanoista tekemillään tulkinnoilla ihmisten itse vapaalla tahdollaan valinneen mainitsemasi "ominaisuutensa", joten pitää kai heidän kantaa vastuu omista vapaalla tahdollaan tekemistään valinnoistaan itse, eikä laittaa niitä jonkun toisen piikkiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla ovat väkevässä uskossa olevat todistaneet raamatun sanoista tekemillään tulkinnoilla ihmisten itse vapaalla tahdollaan valinneen mainitsemasi "ominaisuutensa", joten pitää kai heidän kantaa vastuu omista vapaalla tahdollaan tekemistään valinnoistaan itse, eikä laittaa niitä jonkun toisen piikkiin?
Ennemminkin vaikuttaa kuin "väkevässä" uskossa jotka noin väittävät, olisi oma lehmä ojassa asian tiimoilta.
- Anonyymi
Niimpä, kannattaa miettiä vakavasti!
- Anonyymi
Ja taas joku ei ymmärrä sanan 'rakkaus' merkitystä. Samaa sukupuolta oleva voi olla rakas, mutta ei se tarkoita että pitäisi alkaa harrastamaan avioliittohommia.
Lapsikin on yleensä vanhemmilleen rakas. - Anonyymi
Jos vainoaa seksuaalivähemmistöjen edustajia sinusta tulee seuraavassa elämässä homo, lesbo, trans, ihminen ja sitten uskovaiset vainoavat sinua.
En osaa antaa tyhjentävää vastausta mutta sen sano , että taatusti terveellistä ei ole se , että muka homomiehet peuhaa perhana kaiket päivät kyseisessä aiheessa.
Enkä minä osaa mitään viisasten kiveä heittää, pirustako minä tiedän olen ollut pikkupojastalähtien hameväestä kiinnostunut. Eikä homojen hommat minulle kuulu kuten ei kuulu minunkan hommat.
P.S niin ja Jeesushan ei sanonut sanakaan muuten homoista ( se täytyy aina mainita sillä muuten jotkut palstalla ajattelee ette minulla olisi homoja vastaan jotain mutta kun ei ihan oikeasti ei ole)- Anonyymi
Miksi diesel miehet ovat ihan homoja 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Uskonnot korvaavat terveen empatiaan perustuvan moraalin käsky- ja kieltolistoilla ja siksi uskovaisten ns. "moraali" on absurdia eikä voi kysyä miksi joku on syntiä ja joku ei. Miksi kamelinlihaa ei saa syödä? Koska se on kiellettyä.
- Anonyymi
“Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.”
Minä haluan, että muut ihmiset ovat puuttumatta siihen miten minä toteutan seksuaalisuuttani, joten minäkään en puutu muiden seksuaalisuuteen. Elä ja anna elää. - Anonyymi
Koska papisto on halunnut pikkupojista ja kuoripojista itselleen yksinoikeuden ja siksi homostelusta piti tehdä synti ja kielletty raamatussa ja kirkon saarnoissa.
- Anonyymi
En tiedä mistä tuo myöhempien kirkkoisien homokammo on tullut mutta tuossa on alkuperäiset 10 käskyä. Muut "myöhäisemmät" kirjoitukset ja lisäykset voi jättää omaan arvoonsa.. niitähän on muokkailtu, jokaisen kirjoittajan oman maun mukaan.
elikä..
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Pyhitä lepopäivä.
Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
Älä tapa.
Älä tee aviorikosta.
Älä varasta.
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.- Anonyymi
Missä kohtaa Raamattua juuri nämä käskyt ovat NE kymmenen tärkeintä?
Nämäkin käskyt toki löytyy Raamatusta, mutta niin löytyy moni muukin käsky.
- Anonyymi
Jos homous ei olisi synti, niin amerikan homoista herjaamisesta putoaisi pohja pois.
Ja niin yksi tärkeimpiä asioita kristinuskosta romuttuisi.
Joten homouden on pakko on synti ja pulinat pois - Anonyymi
Siksi kun se luonnonvastaista toimintaa.
- Anonyymi
Mm. jo Mooseksen kirjoissa on tuo kysymys selkeästi avattu ja yksiselitteisesti siihen vastattu!
"Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen , silloin kun heidät luotiin."- Anonyymi
Eihän mies ja nainen siitä miksikään muutu, vaikka on amerikan homoja. Miehet vain silloin eivät viitsi olla oikukkaiden naisten armoilla, vaan päästävät itsensä valloilleen keskenään.
Tietenkin sitä voi paheksua mutta mikä sille varsinkin amerikan homojen osalta voi kun tehty mikä tehty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän mies ja nainen siitä miksikään muutu, vaikka on amerikan homoja. Miehet vain silloin eivät viitsi olla oikukkaiden naisten armoilla, vaan päästävät itsensä valloilleen keskenään.
Tietenkin sitä voi paheksua mutta mikä sille varsinkin amerikan homojen osalta voi kun tehty mikä tehty.Siitä se ilmiökin varmaan johtuu kun toinen toistaan kiivaampia homouden vastustajia kärähtää itseteosta.
- Anonyymi
Rakkautta kai se on? Mutta seksielämä on oksettavaa,pers panoja tai pannun lipomista. Siiä on likaisuus niin suurta ihmiskunnan kesken ja varmaan Raamattu tarkoittaa ettei homostella lisääntymisen takia.
Onhan se vaikea ymmärtää Rakkaus ja kun itsekkin tiedän,että olemme kaikki luotuja tähän maailmaan eli Isä on luonut,niin miksi hän korkein loisi virheen? Eli homous?
Se ei olisi mahdollista,eikö?
On sanottu,olemme luojan luotuja,miksi me taistelemme sitten toisiamme vastaan?
Itse olen ihan hetero mutta mietin koska Rakkaus on suurin asia elämässämme ! - Anonyymi
Tietenkin kun Jumala on rakkaus, niin ei pidä homoja lähteä liiaksi sortamaan ovatko he amerikassa tai muualla eikä falloksella pakottamaan johonkin suuntaan. Mikä on kaiken lisäksi rikollista touhua.
Joskin ihmisen seksuaalisuus on yksityisasia, nuoleeko vai imeekö eikä se ole julkinen asia mitä huudetaan kaduilla, että teen niin sekä näin, tämä on minusta kivaa.
Ei sellainen kuulu sivistyneeseen käytökseen. - Anonyymi
Himo ei ole rakkautta. Kukaan ihminen ei ole 'hyvä'. Jumalan käskyn vastaan toimiminen ei ole vapautta, vaan tottelemattomuutta. Raamattu mainitsee muistaakseni jossain, että tottelemattomuus on noituuden syntiä. Homostelu on mielen kieroutumista. Se voi merkitä sitä, että Jumala on hylännyt vellomaan synteihinsä. Moni siitäkin on kuitenkin kääntynyt pois tajuttuaan totuuden ja pelastuttuaan.
Jumala haluaa ihmiselle vain hyvää. Se on saatana, joka livahtaa paikalle ja yrittää aiheuttaa epäluuloa Jumalan sanaa vastaan. 'Onko Jumala todellakin sanonut, että ...'- Anonyymi
"Miksi homoseksuaalisuus on syntiä kristinuskossa?"
Siksi, koska se on vastoin luomisjärjestystä!
"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi. Siksi mies liittyköön vaimoonsa...."
Ei miesystäväänsä!!! Anonyymi kirjoitti:
"Miksi homoseksuaalisuus on syntiä kristinuskossa?"
Siksi, koska se on vastoin luomisjärjestystä!
"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi. Siksi mies liittyköön vaimoonsa...."
Ei miesystäväänsä!!!Miehiä ja naisia on niin paljon, että jokainen saa itselleen sopivan kumppanin pääosin.
Ei siihen vaikuta luomisjärjestys, että mies ensin. Raamattu kun on muutenkin mieskeskeinen.Sinulla on äärimmäisen pahat ajatukset.
Jumalan mielestä ihminen on paha jo nuoruudesta lähtien. Sanoo Raamattu.- Anonyymi
Himo liittyy seksuaalisuuteen - ei vain homoseksuaalisuuteen. Jokainen meistä on siitetty koska vähintään isämme (toivottavasti äitimmekin) on tuntenut himoa (poislukien ehkä koeputkilapset).
Kristinuskon sairas ihmiskäsitys kulminoituu juuri tuollaisessa "kukaan ei ole hyvä, vaan kaikki ovat kurjia ja syntisiä". Ihmiset ovat ihmisiä ja useimmat ihan kyllin hyviä. Jos uskoo ihmisen Jumalan luomaksi, niin eikö ihminen olisi uskovien kaipaama täydellinen kiiltokuva, jos Jumalla olisi meistä sellaisen tahtonut?
Se että sinä koet olevasi huono ja syntien riivaama, on sinun henkilökohtainen ongelmasi, ja toivon että opit vielä olemaan armollisempi itseäsi kohtaan - ehkä pystyt sen jälkeen olemaan armollinen muillekin.
- Anonyymi
Itse homoseksuaalisuus ei ole syntiä.
- Anonyymi
Seksuaalisuus on yksityisasia, henkilökohtaisuus, mitä ei pidä lähteä falloksella murtamaan.
Muutoinkin ihmisen seksuaalisuuden esilletuominen julkisesti on kuin raiskaus. Tehdään jotain vastoin ihmisen tahtoa.
Siitähän on jo käräjäoikeuden päätös. - AnonyymiUUSI
Koska se on luonnonvastaista. Jumala sanoi "lisääntykää ja täyttäkää maa", se on ihmisten tehtävä, joka heille on annettu.
Ei tuota kyllä yksikään ole ollut todistamassa. Se on pelkkä oletus. Kaksi ensimmäistä ihmissukua kuoli sukupuuttoon.
On luonnonlaki, että lisäännytään.
- AnonyymiUUSI
Raamattu kertoo 1: Mooseksen kirjassa: "Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin. "
Meillä ei ole lupaa muuttaa Jumalan työtä, koska se on Jumalan pilkkaamista. Jumala näki, että hänen luomistyönsä on hyvää ja tuottaa hyvää, joten luomistyön pilkkaaminen on suuri synti ja häpeäkin. Siinä se ongelma onkin, että se ei kaikille avaudu!!!
Mutta eihän se estä lähimmäisen rakkautta, mikä on erityisen suuri hyve Raamatunkin mukaan. Homoseksuaaliakti taas on tuon Jumalan luomistyön halventamista, siis syntiä, koska vain nainen ja mies ovat keskenään sopiva pari toisilleen. Ymmärrys tulee, jos haluaa ja asiaan tutustuu perusteellisesti. - AnonyymiUUSI
Ei siinnä tarvita rakkautta lainkaan.
- AnonyymiUUSI
Se ei ole, koska mies ei voi maata samalla tavalla miehen kanssa kuin naisen kanssa ja ihmisen ominaisuudet eivät ole syntejä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821329Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍121813- 77745
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744