Juutalaiset olivat muinaisuudessakin hyvää väkeä, jotka joutuivat elämään muinoin noin 3000 ekr. altavastaajien asemassa koko Lähi-idän alueella.
Heitä vietiin orjuuteen moneen kertaan ja ilmansuuntiin. Jumala näki tämän ja piti sitä kohtuuttomana, hän totesi Juutalaisten heimojen kärsivän tuhraan ilman omaa syytään...Maailma eli väkivallan ja pimeyden keskellä ja herra Jumala kaikkivaltias Jumala päätti osoittaa laupeuttaan, että ihmiskunta ei häntä hylkäisi ja päätti todistaa sen olevan ihmiselle tarpeetonta ja aiheetonta.
Juutalainen heimo oli oivallinen esimerkki juuri siitä syystä, että he joutuivat elämään sorron keskellä saatanan mellastaessa maailmassa...Jumala vapautti heidät Egyptiläisten orjuudesta samoin kuin Persialaisista orjuuttajista mutta tuhosiko hän Persialaliset ja Egyptiläiset kokonaan...
Ei toki koska loppujen lopuksi hän tahtoo kaikki maailman heimot ja kansat opetuslapsikseen ja valitsemalla kansa jolle hän osoittaa laupeutensa ryhtymällä ohjaamaan heitä hän osoittaa olevansa hyvä Jumala...Toki Juutalset ovat saaneet kärsiäkin Egyptin aikojen loputtuakin sen voin kertoa heille jotka tällä argumentilla todennäköisimmin näpäyttävät vastaan mutta samalla tavoin kaikkivaltias luoja osoittaa, että hän vaatii kuuliaisuutta maan kansoilta...Daavidin suvussa varttui monessa polvessa myös kuninkaita jotka jättivät kaikkivaltiaan luojan ja ryhtyivät palvomaan petoa, kuten Moabilaisten Milkomia, näin teki Kuningas Salomon ja Kuningas Saul, joka kohtasi surkean kohtalon...
Tästä pakankuninkaiden sarjasta lähti liikkeelle myös kirous, joka vei Juutlalaiset takautuvasti ajassa orjuuteen, aiheutti heille tulevaisuudessa Hitlerin kauhut ja holokaustin koska saatana pitää tiukasti kiinni siitä mistä on kerran saanut otteen ja saatana palvojineen pyrkii ottamaan itseleen kaiken mikä on huonosti kiinni.
Holokaustia ei ole oikeutta puolustaa eikä se ole tarkoutukseni, se ei ollut kaikkivaltiaan luojajumalankaan tahto vaan vääjääämätön seuraus siitä mitä tapahtuu, jos joku valitsee saatananpalvonnan Jeesus Kristuksen sijaan, epäjumalan palvonnan muodossa, Tästä virheestä varoittaa myös vanha testamentti ja kertoo konkreettisia esimerkkejä siitä mittä tapahtuu ihmisyksilölle ja jopa kokonaiselle kansalle, jos hän ei ota vastaan Jeesusta Kristusta...Holokaustin puolustaminen olisi saatanapalvonnan tunnustamista.
Juutalset eivät ole holkaustista huolimatta mikään ali ihmishävityskansa, he joutuivat siihen vain siitä syystä, että elämme maaimassa jossa saatana saa ajoittain jalansijaa ja kuka tietää kuinka monta Juutalaisten ja muiden keskitysleireillä ja toisessa maailmansodassa murhattujen kuolemantuomiota Kristus peruutti päästämällä heidän sielunsa taivaan portista sisään heidän ruumiidensa jo tuhkattua maanpäälisessä maailmassa ja monen ihmisen hän antoi selvitä elossa keskistysleireiltä heidän eläessä oikeaoppsiesti kristuksessa, Monet heistä tekivät leireillä parannuksen epäjumalista ymmärrettyään, että he palvoivat todellisuudessa jotain muuta kuin Jeesus Kristusta ja kaikkivaltiasta luojaa, he jotka oikeaoppisina sinne silti joutuivat pääsivät arvatenkin karkaamaan tai vain kestivät ne muutamat vuodet alusta loppuun asti...
Kristuksen torjuminen on samaa kuin avata nukkumaan mennessä asuntonsa ovet ja näin päästää varkaat sisään keskellä yötä ryöstämään ja jopa murhaamaan meidät...Emme voi sellaisessa lopputuloksessa syyttää ketään muuta kuin itseämme typeryydestä...Emme Jumalaa jeesusta Kristusta emme naapurin Penaa vaan ainoastaan itseämme, tosin mikäli "naapurin Pena" on yllyttänyt meitä tietoisessa pahuudessa kääntämään selkämme Jeesus Krisutkselle vaikka siinäkin tilanteessa, kun uskon taimi on jo alkanut kasvaa sisällämme tulee "Naapurin Penakin" kärsimään saman kohtalon kuin hän, joka jätti ovet auki mennessään yölevolle nukkumaan...Matteuksen evankeliumi 18:6 Mutta joka viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Juutalaiset ovat tarkoituksella saaneet myös herjasuojaa ja turvaa toisen maailmansodan jälkeen koska he ovat valittuja esimerkkikansaksi, he eivät omaa mitään varsinaista ylemmyyttä muihin kansoihin nähden vaan he ovat käsitykseni mukaan velvollisia pysymään herrassa ja vastaanottavat Jeesus Kristuksen messiaana sitä kautta, kun epämessiaaniset heistä ymmärtävät hänen olevan Messias maanpäällä jo 2000-vuotta sitten, näin he saavat olla aikanaan myös hyvänä esimerkkinä...Mutta tässä oma selityksnei sille miksi raamattu kertoo Juutalaisten olevan valittu kansa...
Miksi Jumala valitsi Juutalaiset...?
7
91
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sitten ihmisen elämä voi olla retuperällä vaikka hän olisi selvästi uskossa Jeesus Kristukseen.
Pitää muistaa, että elämässä riittää korjaamista siitä huolimatta, epäuskoisen tai täysin uskonnottaman ateistivaiheen ajalta, saatanan mellastus on saanut aikaan pahaa sekamelskaa ihmisen elämään.
Ne jäljet on vain korjattava, voi olla mainehaittoja jotka poikivat syrjäytymistä...ne tuottavat työttömyyttä, taloudellista pahoivointia ja henkistä apatiaa, molemmat epäkohdat on korjattava. Ihmissuhteet on joko korjattavat tai vaihdettavat kokonaan uusiin...
Pahin tilanne on se ,jossa ihminen herää riivauksen keskeltä todellisuuteen mutta silti ajoissa ja elämä on retuperällä ja korjattavaa riittää, siihen tarvitaan myös uskonyhteisöä ja ihmisiä jotka auttavat karkottamaan riivaajahengen lopullisesti pois elämästä...Tuo on tilanne jossa näyttää siltä. että ihminen tekee asiat oikein mutta apua siitä ei ole...
Todellisuudessa ne asiat monesti auttavat viiveellä, esimerkkinä tästä on monia katuojasta hyvään elämään tarinoita...Näitäkin tarinoita on lukuisia ja ottakaa niistä oppia ennenkuin tuomitsetta ja uskaltakaa ottaa rohkeasti askel uskonelämään ,jos pelkäätte tilannetta jossa mikään ei tule muuttumaan ja saatte vielä oudoksunnan ja halveksunnan päällenne. Pysykää uskossa Jeesus Krsittukseen ja tehkää hänen työtään pyyteettömästi niin elämänne paranee... - Anonyymi
1»Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. 2Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. 3Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät. 4Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa.
5»Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. 6Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.
7»Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen. 8Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani.
Tehkää herran työtä, kirjoittakaa näille foorumeille joita löydätte sähköisestä ja sosiaalisesta mediasta roppakaupalla, lähettäkään vaikka evankelisia viestejä, jättäkää evankelisia kirjeita vaikka ilmoitustauluille...puhukaa evankeliumia ihmisille. Levittäkää herran sanaa... Se oli kylläkin ihmismies joka keksi helpon ylläpidon vaittämällä edustavansa jumalaa.
Varmaankin ennusti ensin poutasäällä myrskyn tulevaksi ja myrskyn tultua lupasi pieniä lahjuksia vastaan tyynnyttävänsä myrskyn.
Seuraavan myrskyn iskiessä moitti edellisiä lahjuksia liian pieniksi ja siitä jumala tietenkin vihastui.- Anonyymi
Minulle tuli mieleen, että Juudas Iskariot oli kuin sinä...Hän oli evankeliumissakin kuvaten kieron ja pahin kaikista. Oletan hänen olleen ateisti ,joka uskoi Jeesuksen olevan joku huijarisaarnaaja, samanlainen joita nykyään liikkuu Intiassa maaseudulla esittämässä jumalmiehiä huijaten sikäläistä täysin kouluttamatonta ja jopa lukutaidotonta väestöä...
Juudas Iskariot itse oli luultavasti samanlainen persoona ja ajatteli ehkä oppivansa Jeesukselta huijauskikkoja joilla toimia, kuten nykajan Intiassa toimivat jumalmiesten teeskentelijät ja lopulta 3000. hopearahaa olivat hänen mielessään kauan odotettu tilaisuus johon hän tarttui. Itse ole miettinyt oliko Juudas Iskariot ateisti, joka oli kyynistynyt muinaisessa maailmassa jossa oli arkipäivää nähdä vierustoverin puukottavan hengiltä kaverinsa ja lähtevän rahat taskussaan toteuttamaan uusia kieroiluja.
Jos he-ma jatkaa tuota rataa hän tullee jossain vaiheessa kohtaamaan aika shokeeraavan järkytyksen, jonka jälkeen hän ei koskaan ole raiteillaan. Anonyymi kirjoitti:
Minulle tuli mieleen, että Juudas Iskariot oli kuin sinä...Hän oli evankeliumissakin kuvaten kieron ja pahin kaikista. Oletan hänen olleen ateisti ,joka uskoi Jeesuksen olevan joku huijarisaarnaaja, samanlainen joita nykyään liikkuu Intiassa maaseudulla esittämässä jumalmiehiä huijaten sikäläistä täysin kouluttamatonta ja jopa lukutaidotonta väestöä...
Juudas Iskariot itse oli luultavasti samanlainen persoona ja ajatteli ehkä oppivansa Jeesukselta huijauskikkoja joilla toimia, kuten nykajan Intiassa toimivat jumalmiesten teeskentelijät ja lopulta 3000. hopearahaa olivat hänen mielessään kauan odotettu tilaisuus johon hän tarttui. Itse ole miettinyt oliko Juudas Iskariot ateisti, joka oli kyynistynyt muinaisessa maailmassa jossa oli arkipäivää nähdä vierustoverin puukottavan hengiltä kaverinsa ja lähtevän rahat taskussaan toteuttamaan uusia kieroiluja.
Jos he-ma jatkaa tuota rataa hän tullee jossain vaiheessa kohtaamaan aika shokeeraavan järkytyksen, jonka jälkeen hän ei koskaan ole raiteillaan.Luulotqutisi on vahva, mutta aina on olemassa pienenpieni mahdollisuus epätodennäköisen oikean jumalan olemassaoloon.
Veikkaanpa ettei hän, jos siis on olemassa, katso hyvällä teitä epäjumalanapalvojia.
Jos siis joskus kuljet pää painuksissa tuomittujen epäjumalanpalvojien häpeäjonossa, muista nostaa katseesi. Vilkutan sieltä ja isken silmää istuessani epätodennäköisen oikean jumalan oikealla puolella nautiskellen virvoittavia ja päihdyttäviä tisleitä.
- Anonyymi
Juutalaiset ovat tarkoituksella saaneet myös herjasuojaa ja turvaa toisen maailmansodan jälkeen koska he ovat valittuja esimerkkikansaksi, he eivät omaa mitään varsinaista ylemmyyttä muihin kansoihin nähden vaan he ovat käsitykseni mukaan velvollisia pysymään herrassa ja vastaanottavat Jeesus Kristuksen messiaana sitä kautta, kun epämessiaaniset heistä ymmärtävät hänen olevan Messias maanpäällä jo 2000-vuotta sitten, näin he saavat olla aikanaan myös hyvänä esimerkkinä...Mutta tässä oma selityksnei sille miksi raamattu kertoo Juutalaisten olevan valittu kansa...
Eli ketjun aloittajana tarkoitan, että monet ovat heistä myös tehneet oikein niitä asioita joita herra Kristus kehoittaa tekemään ja he ovat saaneet osakseen myös menestysta ja suojaa,... - Anonyymi
Aabraham eli 2100 ekr. Ja silloin oli Sodoman ja Gomorran tuho meteorein. Jos historia toistaa itseään niin nyt ollaan kohdassa 2100 jkr kohta mikä on peilikuva vuoteen 2100 ekr.
On odotettavissa joko samojen vaiheiden toistuminen sellaisenaan Tai sitten niiden muuntaminen paremmiksi.
Syntyy uusi Aabraham. Hänelle pyhät jälkeläiset ja he joutuu orjuuteen 430 vuodeksi kunnes pääsevät suurena kansana vapaaksi ja valloittavat Luvatun maan, jonne joskus 2780 jkr tienoilla perustavat TEMPPELIN.
Mutta kysymys onkin kuka on tämän päivän UUSI FAARAO joka orjuuttaa Uuden Aabrahamin kansaa.
Olen 100 prosenttisen varma että tulee olemaan peilikuva joka omaa silmin havaittavat samat piirteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1052246- 841975
- 531566
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai491492- 1531476
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481374Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441304Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261156- 1111118
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251084