Tällainen kirjoittelu omasta kotipaikkakunnasta ei hyödytä ketään. Olen itse entinen ylihärmäläinen ja mieli haikailee lakeuksille takaisin. Näitä keskusteluja lukiessa ei vaan yhtään tule sellainen tunne, että kukaan olisi tervetullut mihinkään osaan Kauhavaa. Uskomatonta riitelyä, haukkumista ja törkeyksien huutelua, vaikka yhteen hiileen pitäisi puhaltaa. Luulisi, että jonkinlainen arvostus omaa kotipaikkaa kohtaan löytyisi jokaiselta aikuiselta ihmiseltä, ei se ruoho ole yhtään sen vihreämpää naapurikunnissakaan. Joka paikassa on omat ongelmansa, oli sitten pieni tai suuri kunta kyseessä. Yhteisöllisyys ja yhteistyö ovat ne avainsanat, joilla hyvinvointia saadaan lisättyä.
Mikä teitä kaikkia Kauhavan (ml. Alahärmä, Ylihärmä ja Kortesjärvi) asukkaita vaivaa?
18
724
Vastaukset
- Anonyymi
Meitä vaivaa tauti.Sen nimi on Härmä.Tarkemmin Alahärmä.Taudin oireena mm.häksit.
- Anonyymi
Et sää mulle mitään mahra, tuu koittaan vaan !!
- Anonyymi
Ei sinne kannata muuttaa ollenkaan,ihmiset kummallisia ja keksivät riitaa jajuoruja ihan tyhjästä
- Anonyymi
Siis alahärmälääset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis alahärmälääset
Kuntaliitoksessa yli 15 vuotta. Edelleen näköjään jaksetaan syytellä toisia..pitäiskö koko kauhavan katsoa peiliin. Samanlaista sakkia joka puolella.
- Anonyymi
Kummallinen juttu että kaikki ongelmat katosi sillä hetkellä kun muutti kauhavalta pois. Ei oo enää ketään kyttäämässä maitokaupassa käyntiä ja sitä jos istua loikoilee jossain ihan rauhakseen. Ei ole ketään aiheuttamassa mitään häiriötä. Ihan rauhassa saa olla, eikä edes ulkonäkö kiinnitä kenenkään huomiota, aivan saa olla mies muiden mukana. Mutta olitkin ylihärmästä, ei kai tuota voi mitenkään verrata kauhavaan, jotain ylihärmää. Eihän sielä ihmiset koskaan näe toisiaan kuin ruokakaupassa, muuten on autiota. Autiomaa on nykyään kauhavakin, mutta härmät nyt on ihan tyhjiä. Kauhava tiheämmin asuttu ja asuntoja keskitetty tiheämpään. Ennen kun oli baari ja muutenkin se parituhatta ihmistä enemmän niin oli edes vähän meininkiä.
Kantakauhavalla on järkyttävä ilmapiiri, mutta kai se hermoja kiristää jos ei yhtään pääse käymään missään muualla (tai ei vain osaa ja uskalla) Tulee riitaa ja kyllästyy samoihin maisemiin ja naamoihin. Kyllä se puhe yhteen hiileen puhaltamisesta, yhteisöllisyydestä ja yhteistyöstä on ihan turhaa puhetta noin pienessä paikassa kuin kauhava. Se oikea puhe on sitä että pitää turpansa kiinni, on hissunkissun ja elelee ihan omaa elämäänsä. Pikkukaupungissa kun tutustut ihmisiin niin kohta ei saa enää olla rauhassa ollenkaan. Kauhavassa on oikeasti todella erikoisia piirteitä, todella kummallisia ihmisiä kokoontunut samaan paikkaan ja sekoilevat omalla ja muiden kustannuksella sen minkä kerkeävät.
Kyllähän tuola hyvin pärjää kun uutena muuttaa niin ettei ole koskaan ennen sielä asunut, ainakaan niin että on tutustunut muihin. Varmasti hyvä, hieno ja kiva paikka asua kun ei tunne sieltä oikein ketään.
Yhteen tutustut, se kertoo kaverilleen että tutustui suhun, sen kaveri kysyy millainen heppu oot, se sun tuttu kertoo että "tälläinen ja tälläinen" ja siitä se sitten lähtee. Kohta sua moikkailee vieraat ihmiset ja tulee kysymään että minkälaista oli sielä ja täälä, vaikka et tiedä edes kysyjien nimeä. Sitten se onkin sitä että "Hei, toi on se"
Psyyke saa olla kovassa kunnossa jos meinaa sitä leikkiä jaksaa.- Anonyymi
Kuitenkin iso osa entisajan häiriköistä ja ikävistä ihmisistä on jo eläkeiässä tai lähellä sitä. Raihnaisia vanhoja ukkoja ja akkoja. Suurimmaksi osaksi tuo "puskaradio" eli sosiaalisen median alustat ja muu ruudun takana näppäily on tätä päivää. Eipä se ihan hirveästi yksilön elämään näy tai vaikuta mitä jotkut katkerat puhelimillaan ja tietsikoillaan toisilleen kirjoittelevat ja puhuvat. Jos joku häiritsee niin sanomalla paranee ja jos ei sillä niin painimalla sitten loput. Kotonansa kaikki sielä könnää ja tupakilla tai kahvilla näkevät toisiaan harvoin ja se aika kuluu siihen että käy kaikkien muiden asiat läpi. Some-elämä on hiljentänyt kauhavan kadut lopunkin, sielä se elämä suurimmalla osalla on, neljän seinän sisällä kesät-talvet puhelin kädessä ja tv auki. Taitaa muutenkin osua pilkka omaan nilkkaan ja mahtavat käydä osoksilla lapualla tai seinäjoella, kun eivät itse viitti näyttää enää missään naamaansa. Eiköhän suuriosa kantakauhavalaisista tiedä suurimmaksi osaksi mikä tuo porukka on.
- Anonyymi
Näitä kun lukee ymmärtää hyvin mitä tapahtui aikojen alussa syntiinlankeemuksessa. Se oli tuo Eeva joka antoi hedelmän. Ei meissä mitään vikaa ole vaan ne on nuo toiset.
- Anonyymi
Miksei kaikki vaan voi olla ja elää. Kateus, se on ihmiselle yleinen piirre. En tiedä mitkä on syitä sille että kaikesta ja kaikista pitää keksiä tai etsiä aina jotain huonoa. Mitään ongelmia ei olisi kenelläkään jos keskityttäisiin kaikki ihan vain omaan elämään, eikä seata joitain puolituttuja tai tuntemattomia omiin asioihin, tai itseä niiden asioihin. Tälläiset aivan perusrakenteet elämässä on kauhavalaisilla ihan hukassa. (Jos joku elää sellaista elämää että se satuttaa ja häiritsee muiden elämää konkreettisesti) niin tilanne on erilainen. Ei aikuiset ihmiset voi kytätä ja kyylätä toisten tekemisiä ja jopa mielipiteitä. En itse edusta mitään vähemmistöä, mutta jos on esmikerkiksi homoseksuaali niin eihän kauhavalla voi elää silloin ollenkaan, jos asia on jollain tavalla tullut julkiseksi. Aikuiset äijät kiusaisi kyseisen henkilön hengiltä. Aikuiset saattaisi usuttaa jopa lapset kyseisen henkilön kimppuun.
Joku löytää elämänsä kauneimman naisen "Se on ihan kamalan ruma" "Kyläpyörä"
On ihan turha etsiä jotain hyväksyntää muilta, mutta siihen pitää olla jokaisella oikeus että saa olla rauhassa. Niin kauan kun ei vahingoita muita toimillaan, niin ei toisten asioiden pitäisi kiinnostaa millään tavalla.
Ei millään pahalla naisia kohtaan, mutta kauhavalaiset ukot on ihan ämmiä omine toimineen. Punttisalillakin käyty viimeksi vuonna 85 mutta koko ajan uhotaan ja pullistellaan somessa lähinnä. Tai sitten hevosmiesten tietotoimisto pitää omia ompeluseurojaan, juoruineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei kaikki vaan voi olla ja elää. Kateus, se on ihmiselle yleinen piirre. En tiedä mitkä on syitä sille että kaikesta ja kaikista pitää keksiä tai etsiä aina jotain huonoa. Mitään ongelmia ei olisi kenelläkään jos keskityttäisiin kaikki ihan vain omaan elämään, eikä seata joitain puolituttuja tai tuntemattomia omiin asioihin, tai itseä niiden asioihin. Tälläiset aivan perusrakenteet elämässä on kauhavalaisilla ihan hukassa. (Jos joku elää sellaista elämää että se satuttaa ja häiritsee muiden elämää konkreettisesti) niin tilanne on erilainen. Ei aikuiset ihmiset voi kytätä ja kyylätä toisten tekemisiä ja jopa mielipiteitä. En itse edusta mitään vähemmistöä, mutta jos on esmikerkiksi homoseksuaali niin eihän kauhavalla voi elää silloin ollenkaan, jos asia on jollain tavalla tullut julkiseksi. Aikuiset äijät kiusaisi kyseisen henkilön hengiltä. Aikuiset saattaisi usuttaa jopa lapset kyseisen henkilön kimppuun.
Joku löytää elämänsä kauneimman naisen "Se on ihan kamalan ruma" "Kyläpyörä"
On ihan turha etsiä jotain hyväksyntää muilta, mutta siihen pitää olla jokaisella oikeus että saa olla rauhassa. Niin kauan kun ei vahingoita muita toimillaan, niin ei toisten asioiden pitäisi kiinnostaa millään tavalla.
Ei millään pahalla naisia kohtaan, mutta kauhavalaiset ukot on ihan ämmiä omine toimineen. Punttisalillakin käyty viimeksi vuonna 85 mutta koko ajan uhotaan ja pullistellaan somessa lähinnä. Tai sitten hevosmiesten tietotoimisto pitää omia ompeluseurojaan, juoruineen.Oon elänyt kauhavalla aikani, mä kuljeskelin sielä paljon erilaisia reittejä ulkoillen sun muuta. Mä en suurinpiirtein koskaan nähnyt sellaisia ongelmallisia ihmisia kuin vilaukselta kerran vuodessa tai pari kertaa 5 vuodessa.
Nämä saatanan surkimukset on niin mökkiytyneet että sieltä kämpän nurkasta purkavat olojansa, kohdistaen ne muihin. Aivan vapaasti saa mennä, kulkea ja harrastaa. Vittu noista kestään tarvi kenenkään välittää. Antaa mennä vaan. Huomenna ulos lenkille kävellen tai pyörällä niin näkee ettei sielä oo kenelläkään varsinaisesti mitään hätää. Ne könnää tuvas kun muut menee ja tekee kivoja asioita pitkin kauhavaa jossa on esimerkiksi upeat ulkoilu mahdollisuudet. Kun lähtee ulos niin näkee sen, että se on aivan täysi aavekaupunki jossa saa kulkea pitkin poikin lähes yksin aamusta iltaan.
Tässä on kuitenkin se ero aina tehtävä että naiset puhuu ja höpöttelee keskenään mitä höpöttävätkään. Niistä nyt sinänsä ei kenenkään ikinä kannata välittää. Niillä on kiire pitää asiat rullaamassa ja pestä pyykkiä.
- Anonyymi
Täs Kauhavalla asuu esim. Viitasaarelta kotoisin oleva nainen joka täyttää päivänsä kiusaamalla ihmisiä, levittämällä valheita ja kyttää toisten ihmisten elämää ja kadehtii heitä ihan työkseen. Eikö nää vois muuttaa muualle pilaamasta paikkakunnan yleistä ilmapiiriä?
- Anonyymi
En oo kyllä huomannu, mutta en kyllä oo antanut kenellekkään kadehtimisen tai juoruilun aihettakaan. Ihan rauhaksiin saa olla. Aika moni asia on ittestäkin kiinni.
- Anonyymi
Samaa olen miettinyt. Samaa kaupunkia pitäis tänäpäivänä olla ja jaksetaan silti vanhoista rajoista jankata ja samalla näivettää koko Kauhava. Siinä kisassa ei voita kukaan vaan kaikki häviää.
Tulisi todellakin unohtaa vanhat kuntarajat ja tajuta puhaltaa siihen yhteiseen hiileen. Kauhava on pikkukaupunki jonka seinäjoki imee kuiviin ja sitä edesauttaa sairas ja katkera ilmapiiri jossa kytätään toisia.
Koko Kauhava tulisi pitää kunnossa joka nurkkaa myöten jotta ihmiset pysyy eikä muuta kaikki pois. - Anonyymi
Ymmärtääkseni näillä sivuilla samat henkilöt vuodesta toiseen kampittelevat toinen toisiaan
- Anonyymi
Taidan olla kummallinen Kauhavalainen kun en ole koskaan kadehtinut ketään.
- Anonyymi
Koulutuksen puute ja some. Juntitkin pääsee ääneen.
- Anonyymi
Perus persuilu. Yhteiskunnan syöpä.
Ylimielisinä ja ylitietävinä esiintyminen.
Onneksi kansa näytti, vaalikopissa. - Anonyymi
Itse muualta muuttaneena olen kans huomannut tuon Kauhavalla piinaavan kateuden.
Ja ihmisistä pahan puhumisen.Kauppa reisuilla kuultua kuinka aina kun jotkut tutut toisiaamnäkevät niin ensi käydään läpi omat sairaudet työt ja sitten alkaakin se"ootkos kuullut kuinka se ja se ovat eronneet ja kenenkäs syy sekin on" tai jotain vastaavaa asioista mitkei kuulu kenellekkään muille.
Mutta minä muutan täältä pois ja minun elämäni palaa normaaliksi ihmisten kanssakäymiseksi.Ja tänne jää tämä ilkeys ja kateus joka jatkuu sukupolvelta toiselle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22841Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35732