LASKUN MAKSAMINEN MAKSUPALVELUKUOREEN LAITETULLA TILISIIRTOLOMAKKEELLA

Anonyymi-ap

Pankki ei vastaa mahdollisista viivästyksistä. Onko turvallista tiputtaa palvelukuori postilaatikkoon. Tiedetään, että postilta häviää aika usein postia. Joissakin pankeissa on ulkopuolella luukku, josta voi tiputtaa kuoren. - Lammin Säästöpankissa ei ole, joskus on ollut. Säästöpankissa on keskiviikkona kassapalvelutunteja, mutta laskujen maksaminen ei ole mahdollista.
Kirjoitan, kun jouduin pulaan, kun laskuni eivät postin kautta toimitettuna tulleet maksetuiksi. - Mitä pitäisi tehdä?

29

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietokone on. Osaan käyttää sitä, mutta kun ei ole vahvaa tunnistautumista (enkä sellaista saa), en voi hoitaa tätäkään asiaa netissä. -Näitä ihmisiä on Suomessa paljon.

    • Anonyymi

      Maksupalvelu Postin kautta toimii ainakin OP.ssa hyvin. Niistä keltaisista laatikoista kirjeet noutaa postin oma henkilöstö, ei mikään ulkoistettu kuten lehtien ja kirjeiden aamujakelu. Sekin toimii nyt hyvin nykyisten jakajien toimesta. Tuohon maksupalveluun eivät hakkeritkaan tai huijarikonnat pääse koukkimaan esim. oma-kannan kautta tai muita konnuuksia käyttäen. Määrätty kuvio on sovittu pankin kanssa ja niillä mennään. Häiriöt tapahtunevat yleensä ulkoistetun aamujakelun tai suurten lajittelukeskusten tiloissa, ainakin takavuosina.

      • Anonyymi

        juu, näin teoriassa toimii, mutta kun postin omassa henkilökunnassa on ihmiset töissä ja niitä on kaikenlaisia. Gmailiin tuli laskun. Täytin tilisiirron, tarkistin, kuoreen ja keltaiseen laatikkoon. Gmailiin tuli ilmoitus, että maksupalvelumme mukaan laskua ei ole maksettu. Taas sama sarja. Gmailiin tuli ilmoitus, ettei ole maksettu ja kaameat uhkaukset, jne. Nostin metelin. Nyt on maksettu.

        Jos postin omalta henkilökunnalta kaikki hoituu perfect, miksi aivan käsittämättömiä määriä postia häviää, menee ihan vika paikkaan sun muuta. No kun siellä henkilökunnassa on myös ihan vikapäisiä. Eikä pankissa sen kummempaa porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, näin teoriassa toimii, mutta kun postin omassa henkilökunnassa on ihmiset töissä ja niitä on kaikenlaisia. Gmailiin tuli laskun. Täytin tilisiirron, tarkistin, kuoreen ja keltaiseen laatikkoon. Gmailiin tuli ilmoitus, että maksupalvelumme mukaan laskua ei ole maksettu. Taas sama sarja. Gmailiin tuli ilmoitus, ettei ole maksettu ja kaameat uhkaukset, jne. Nostin metelin. Nyt on maksettu.

        Jos postin omalta henkilökunnalta kaikki hoituu perfect, miksi aivan käsittämättömiä määriä postia häviää, menee ihan vika paikkaan sun muuta. No kun siellä henkilökunnassa on myös ihan vikapäisiä. Eikä pankissa sen kummempaa porukkaa.

        Juu ja kun sitten hakkerit sun muut huijarit. - Korjaan edellistä luetteloani siltä osin, että kun tuli ilmoitus, ettei laskua ole maksettu, se tuli puhelimeen !!! Tässä voikin olla huijaustarina???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja kun sitten hakkerit sun muut huijarit. - Korjaan edellistä luetteloani siltä osin, että kun tuli ilmoitus, ettei laskua ole maksettu, se tuli puhelimeen !!! Tässä voikin olla huijaustarina???

        Sitten tuli gmailiin viesti, jossa ilmoitettiin, etten ole maksanut erääntynyttä laskuani vastaanottajan mukaan. Tilitiedoissani se näkyi eräpäivänä. MUTTA kun vertasin gmailissa olevaa, sitä tavanomaista viitenumeroa ja pankin lähettämän tilitietoa maksusuoritukseni viitenumeroon, olivat ihan erilaiset. Onko minua huijattu? Missä rahani. -Netissä on vastaus:Jos maksaa laskun väärällä tilinumerolla, maksu ei tällöin kohdistu oikeaan laskuun ja lasku pysyy maksamattomana.

        VOI VANHUKSIA. KYLLÄ HEILLE PITÄÄ HANKKIA SE SUORAMAKSU!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tuli gmailiin viesti, jossa ilmoitettiin, etten ole maksanut erääntynyttä laskuani vastaanottajan mukaan. Tilitiedoissani se näkyi eräpäivänä. MUTTA kun vertasin gmailissa olevaa, sitä tavanomaista viitenumeroa ja pankin lähettämän tilitietoa maksusuoritukseni viitenumeroon, olivat ihan erilaiset. Onko minua huijattu? Missä rahani. -Netissä on vastaus:Jos maksaa laskun väärällä tilinumerolla, maksu ei tällöin kohdistu oikeaan laskuun ja lasku pysyy maksamattomana.

        VOI VANHUKSIA. KYLLÄ HEILLE PITÄÄ HANKKIA SE SUORAMAKSU!!!

        Kuka kirjoitti maksamaani laskuun väärän viitenumeron? En ainakaan minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kirjoitti maksamaani laskuun väärän viitenumeron? En ainakaan minä.

        Ottiko joku sittenkin postilaatikosta maksupalvelukuoreni ja vaihtoi sen sisään väärällä viitenumerolla varustetun tilisiirron? Vai sössikö pankki?

        Onneksi en ole vielä avuttomampi vanhus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko joku sittenkin postilaatikosta maksupalvelukuoreni ja vaihtoi sen sisään väärällä viitenumerolla varustetun tilisiirron? Vai sössikö pankki?

        Onneksi en ole vielä avuttomampi vanhus.

        Ei saa kukaan puhtaita papereita vielä. Pitää ruveta serlokiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa kukaan puhtaita papereita vielä. Pitää ruveta serlokiksi.

        MINUSTA ON TÖRKEÄÄ PAKOTTAA IHMISIÄ PUDOTTAMAAN POSTILAATIKKOON KAIKEN MUUN POSTIN SEKAAN KIRJE, JOSTA PÄÄLTÄPÄIN NÄKEE, ETTÄ ON MAKSUPALVELUKUORI JA SEN SISÄLLÄ TIEDOT IHMISEN NIMESTÄ, OSOITTEESTA JA P A N K K I T I L I N N U M E R O. Ja sen jälkeen se kulkee kaiken muun tavallisen postin joukossa..


    • Anonyymi

      Olen selvitellyt lasku/tusotkuani.

      POSTI sai puhtaat paperit, kyllä maksukuoreni ovat menneet perille.
      PANKKI sai puhtaat paperit. on maksettu lähettämäni laskut/tilisiirtolomakkeen mukaan.
      MUTTA DNA Oyj on sössinyt. Joka kerta tämän laskun suhteen!!!

      • Anonyymi

        AVASIN TÄMÄN KETJUN VANHUSTEN JA MUIDENKIN SELLAISTEN TAKIA, JOILLA EI OLE MAHDOLLISUUTTA MAKSAA LASKUJAAN NETISSÄ.
        Minä en älyllisesti vajaa, muisti on ja olen tarkka laskujen maksamisessa. Joskus jää jotakin hoitamatta määräajassa. Ja olen voimakastahtoinen. MUUTEN OLISIN MAKSANUT LASKUN KOLMEEN KERTAA.

        TARKISTAKAA VANHUSTENNE TILANNE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AVASIN TÄMÄN KETJUN VANHUSTEN JA MUIDENKIN SELLAISTEN TAKIA, JOILLA EI OLE MAHDOLLISUUTTA MAKSAA LASKUJAAN NETISSÄ.
        Minä en älyllisesti vajaa, muisti on ja olen tarkka laskujen maksamisessa. Joskus jää jotakin hoitamatta määräajassa. Ja olen voimakastahtoinen. MUUTEN OLISIN MAKSANUT LASKUN KOLMEEN KERTAA.

        TARKISTAKAA VANHUSTENNE TILANNE.

        Tai niinhän pankki tilisiirtolomakeitteni takia ehti tehdä kahteen kertaan ja kolmas on jo menossa ( ja vähän useampikin.).


      • Anonyymi

        Onkohan puhelinoperaattoreissa merkittäviä eroja? Telian asiakkaana/kyykytettävänä olen saanut kärsiä vain sopimusten uusimisissa, joissa hintaneuvottelut ovat naurettavia ja asiakasta nöyryyttäviä. Itse Telian palvelutekniikka on toiminut virheettömästi.
        Milloinkohan sopimushinnan saa sovittua "oikeaksi" ilman, että tekee ensin sopimuksen toisen operaattorin kanssa, ja odottaa pari päivää, jonka jälkeen saa lopullisen tarjouksen entiseltä operaattorilta? Perustuukohan tuo idioottimainen ja rasittava peli johonkin normaalijärkeen käyvään kaavaan?


    • Anonyymi

      Helpointa ja luotettavinta on suoramaksu Sopimus suoramaksusta tehdään pankissa kun laskuttajalta tulee ensimmäinen lasku. Sen jälkeen kaikki hoituu automaattisesti. Näin toimitaan esim. sähkölaskun, puhelinlaskun ym. toistuvan laskun kanssa. Niihin ei mikään huijariporukka pääse kikkailuineen väliin. Jotain 20 -30 vuotta näin on toimittu, eikä ongelmia ole. Esim. sähköyhtiön vaihtuessa pitää taas ensimmäisen laskun kanssa käydä tekemässä muutos. Turvallista kevään jatkoa aiheen parissa.

      • Anonyymi

        Minulla on jäljellä suoramaksuja niiltä ajoilta, kun vielä oli pankkitunnukset. Sähkölasku ja hyväntekeväisyyslaskuja. Tämä operaattorin vaihto tapahtui vaikeissa merkeissä. Jäi kertalaskujen varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jäljellä suoramaksuja niiltä ajoilta, kun vielä oli pankkitunnukset. Sähkölasku ja hyväntekeväisyyslaskuja. Tämä operaattorin vaihto tapahtui vaikeissa merkeissä. Jäi kertalaskujen varaan.

        kannattaa googlata SUORAMAKSU

        Siellä on erilaisten maksutapojen selityksiä. Ihan meni pää pyörälle. Täytyy katsoa vielä toisen kerran.


    • Anonyymi

      Ei ole poistettu viestejä, mutta viesteistä on poistettu ja sen takia tapahtumien kulku on mennyt epäselväksi.

    • Anonyymi

      Meni ketju sekavaksi. Olen ollut aluksi ihan ulalla, nyt tajuan olleeni huijauksen kohde ainakin 2018 alkaen. - Kun nämä huijarini lukevat näitä ketjuja, voivat ryhtä "toimiin" minua vastaan.

      • Anonyymi

        "Ei ole poistettu viestejä, mutta viesteistä on poistettu ja sen takia tapahtumien kulku on mennyt epäselväksi." Mitä viesteistä on poistettu? Ja minkä tapahtuman tai tapahtumien kulku on mennyt epäselväksi?
        Ainakin tekstisi hieman harhailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole poistettu viestejä, mutta viesteistä on poistettu ja sen takia tapahtumien kulku on mennyt epäselväksi." Mitä viesteistä on poistettu? Ja minkä tapahtuman tai tapahtumien kulku on mennyt epäselväksi?
        Ainakin tekstisi hieman harhailee.

        Tekstini näyttää harhailevan, kun olen lisännyt myöhemmin kommentin alle viestin. Ja ajatukseni harhailivat eli oli luovaa ajattelua, kun tapahtumien kulkuun oli voinut vaikuttaa useampi teko. Ja alkuun oli tiedon puutetta pankkitapahtumista. Jne. (Aika usein viestistäni poistetaan ei sana tai on sana. Ylläpidon vakiovitsejä.)

        Tämän harhailun tuloksena kirjoitin eilen yhteenvedon käsin, en netissä. En kirjoita sitä tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstini näyttää harhailevan, kun olen lisännyt myöhemmin kommentin alle viestin. Ja ajatukseni harhailivat eli oli luovaa ajattelua, kun tapahtumien kulkuun oli voinut vaikuttaa useampi teko. Ja alkuun oli tiedon puutetta pankkitapahtumista. Jne. (Aika usein viestistäni poistetaan ei sana tai on sana. Ylläpidon vakiovitsejä.)

        Tämän harhailun tuloksena kirjoitin eilen yhteenvedon käsin, en netissä. En kirjoita sitä tänne.

        Kirjoitan tähän oman alkutilanteeni tähän. 7.4.2025 klo 21.58 gmailiin tuli MAKSUMUISTUTUS-----MAKSUVALVONNAN MUKAAN LASKUSI ON MAKSAMATTA---

        Sitten tarkat tiedot laskusta. Ja yllä olevat uhkaukset, mitä voi tapahtua. PDF:ssä vielä tarkemmin.
        Olin ällistynyt. Olin maksanut laskun (Eli tilisiirtolomake maksukuoreen ja postilaatikkoon.) Olin saanut eräpäivän jälkeen puhelimeen viestin, että maksupalvelumme mukaan enole maksanut. Varmuuden vuoksi oli maksanut uudelle :tilisiirto kirjekuoreenja kuori posti laatikkoon.
        Seuraavana päivänä menin DNA: liikkeeseen. Tarkistivat vielä maksupalvelusta: en ollut maksanut.

        Eli tästä lähdin liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitan tähän oman alkutilanteeni tähän. 7.4.2025 klo 21.58 gmailiin tuli MAKSUMUISTUTUS-----MAKSUVALVONNAN MUKAAN LASKUSI ON MAKSAMATTA---

        Sitten tarkat tiedot laskusta. Ja yllä olevat uhkaukset, mitä voi tapahtua. PDF:ssä vielä tarkemmin.
        Olin ällistynyt. Olin maksanut laskun (Eli tilisiirtolomake maksukuoreen ja postilaatikkoon.) Olin saanut eräpäivän jälkeen puhelimeen viestin, että maksupalvelumme mukaan enole maksanut. Varmuuden vuoksi oli maksanut uudelle :tilisiirto kirjekuoreenja kuori posti laatikkoon.
        Seuraavana päivänä menin DNA: liikkeeseen. Tarkistivat vielä maksupalvelusta: en ollut maksanut.

        Eli tästä lähdin liikkeelle.

        Jaaha, "yllä olevia uhkauksia" ei olekaan näkyvissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, "yllä olevia uhkauksia" ei olekaan näkyvissä.

        Tähän uudestaan. Sain pankin tilitiedot. Pankki oli maksanut alkuperäisen laskun ja puhelinviestimuistutuksen jälkeen maksamani laskun. MUTTA tilitiedoissa alkuperäinen lasku oli maksettu aivan väärällä VIITENUMEROLLA.
        Eli hitaasti tapahtuva maksaminen ja vaikeudet tietojen saannissa saivat VÄÄRÄN VIITENUMERON aiheuttamaan viikon sotkun.

        (Ja auki on edelleen, mistä hyvin pitkä ja aivan erilainen viitenumero on kotoisin.) Ja olen 80 vee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän uudestaan. Sain pankin tilitiedot. Pankki oli maksanut alkuperäisen laskun ja puhelinviestimuistutuksen jälkeen maksamani laskun. MUTTA tilitiedoissa alkuperäinen lasku oli maksettu aivan väärällä VIITENUMEROLLA.
        Eli hitaasti tapahtuva maksaminen ja vaikeudet tietojen saannissa saivat VÄÄRÄN VIITENUMERON aiheuttamaan viikon sotkun.

        (Ja auki on edelleen, mistä hyvin pitkä ja aivan erilainen viitenumero on kotoisin.) Ja olen 80 vee.

        Ja vielä odottelen DNA:n laskupalvelusta varmistusta, että siellä on 2 maksettua laskua siitä alkuperäisestä, tai edes toinen. -Eikä ole vielä sittenkään kaikki selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä odottelen DNA:n laskupalvelusta varmistusta, että siellä on 2 maksettua laskua siitä alkuperäisestä, tai edes toinen. -Eikä ole vielä sittenkään kaikki selvää.

        Pääasia on ettei hakkerit ole pöllineet rahojasi. Niitä ei saisi koskaan takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia on ettei hakkerit ole pöllineet rahojasi. Niitä ei saisi koskaan takaisin.

        Sitä en tiedä, minne ovat menneet ne rahat, joilla pankki maksoi laskuni, kun eivät menneet DNA:n laskupalvelun, mutta tililtäni katosivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en tiedä, minne ovat menneet ne rahat, joilla pankki maksoi laskuni, kun eivät menneet DNA:n laskupalvelun, mutta tililtäni katosivat.

        JA NYT VASTA OPIN SEN, ETTEI PANKIN TILIOTTEESSA MAKSETUKSI MERKITTY LASKU TODISTA SITÄ, ETTÄ SE OLISI MENNYT VASTAANOTTAJAKSI MERKITYLLE TAHOLLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JA NYT VASTA OPIN SEN, ETTEI PANKIN TILIOTTEESSA MAKSETUKSI MERKITTY LASKU TODISTA SITÄ, ETTÄ SE OLISI MENNYT VASTAANOTTAJAKSI MERKITYLLE TAHOLLE.

        Se väärä viitenumero tilisiirrossani. Googlasin sen: no juu, hah haha. Jollakin (taholla) on ollut hauskaa, kun sen kirjoittivat. Vahingossa sellaista ei kukaan kirjoittaisi.


    • Anonyymi

      Postia ei myöskään silloin syyttää jos lasku on jäetty jakamatta Jälleen tuo Early Birds jätti laskun jakamatta ja perintä oli seurauksena. Itse kuitenkin laskuttavat jakelutyöstä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe