Ilman lakia syntiä tehneet (ajatuksin, sanoin, teoin) Uudessa Liitossa

Anonyymi-ap

Lahko-helluntailaisilla arveluttava ja eksyttävä käsitys synnistä

Room 2:12:

"Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;"

Vanha Liitto:

=> Lain mukaan tuomio synnistä

Uusi Liitto:

=> Ilman lakia syntiä tehneet hukkuvat iankaikkiseen kadotukseen
1Joh 3:4:
"Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."

23

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entäs jos fallostelee, eikä tunnusta eikä kadu sitä.

Miten siihen laittomuuteen suhtaudutaan?

• Anonyymi

Fallos-apostoli Olsen.
        Perusti kymmeniä helluntaiseurakuntia.
        Sieltä se henki läksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fallos-apostoli Olsen.
        Perusti kymmeniä helluntaiseurakuntia.
        Sieltä se henki läksi.

Venäjän trolli.

• Anonyymi

Lahkot ovat hyviä piilopaikkoja.

• Anonyymi

Mitä on synti ?

Synti on LAITTOMUUS.

• Anonyymi

Juuri niin.

Jos fallostelee ja joutuu käräjille, on syntinen ja laittomuuden tekijä.

• Anonyymi

Ei syntiä pidä puolustaa, vaikka se olis sotarikos.

Silloin ei ainakaan.

• Anonyymi

Mitä sääntöjen vastaista? Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sääntöjen vastaista? Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

Niin on.

• Anonyymi

Kasteesta on tehty "laki"

"Lain" mukaan pitää uudestikastaa jotta pääsee jäseneksi seurakuntaan.
      Sitten saa laillista vedellä laimennettua mehua.

• Anonyymi

Johannaksen kasteenkin jälkeen udestikastetiin.

• Anonyymi

Millä kasteella sinut "kasteesi---- on tehty?

Vauvahelvettijumalan lepytyskasteestako? Kyllä varmaan.... seurakunta- tekee hätäkasteet- tänäänkin---- kätilö- ja synnytyslaitos- sekä luterilainen vauvaperheen ohjeet.

Sielläkin on alkoholitonta, ehtoollisviiniä--- se on oikein. koska hapan ei viinissä voi edustaa happamatonta- synnitöntä Jeesuksen sovintoveren sanomaa.

Ja OLET KOVIN hapattunut- panetellessasi toisia.... eli pääset tallottavana tuhkaksi- iankaikkisesti- koska helvetin tuli polttaa sinut tuhkaksi eikä iankaikkista elämää sielusi kirjoitusten mukaan Jumala anna panettelijoille, koska perille ei pääse mitään epäpyhää,....

Siksi itse- ulkoistat itsesi .... Elämänkirjasta.

• Anonyymi

Jos tehdään laki, se ei paha, mutta jos tekee syntiä ja laittomuutta, eikä tunnusta, se paha.

• Anonyymi

Aina kun puhutaan laista ja siitä, että muut ovat laittomuuden tekijöitä, on kyse harhaopista.

Yltiöfarisealaisesta harhaopista.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
      13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      Ap. t. 26:22
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
      Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
      16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi

Jopa aloittaja oikoo taas päänsä mukaiseen näkemykseen ja vaatii- ikäänkuin meitä uskomaan, että näin Jumala tuomaroi.

Eikö aloittaja tajua Sanaa, ettei hänellä itsellään ole lupa leikkiä jumalaa --hyvän---- ja pahantiedonpuulla, käärmeensä kanssa.

Se on Jumalan aluetta.... ei aloittajan tapaa alkaa neuvoa, että kuinka putkinäön kautta pitäisi kumarrella --- hänen jalustalleen asettamaa kultaista vasikkaansa.

Ei kiitos, ei kiinnosta pätkään tuollainen köyhä tietosi on vajavainen---- ohje ja neuvosi...

Et ole Jumala- vaan itse teet jo syntiä--- ehkä ymmärtämättömyyttäsi....

tämänpäivän uskosi mukaan.

• Anonyymi

aloittajan höpölöpöt taas leikkii Jumalaa..

Etkö olekaan Kristuksessa vapaa- koska meinaat, että pääset syntisenä itse taivaaseen.

Perille ei pääse mitään epäpyhää ja kauhistuksen tekijää.

Siis tee itse parannus- että voit sanoa, että Kristuksessa olen Pyhä ja Puhdas.

Hokaatko.

Sinä aina jahkaat monia tekoja sekä menojaa..

Ooooooooon niiin saastainen, enkä usko sijaisurhiin, enkä veren pesevään anteeksiantoon.

Omat isäni ja pappini, sekä kummini vesipesu on niiin heikko, että perisynnissä vaikerran, koska en usko sijaiseeni. Eli Jeesukseen.

Siitähän aloittaja valittaa.....

voi voi voi voi.....

Itse uskon sijaisen täytettyyn työhön, enkä ala katsomaan itseäni, vaan annan Pyhän Hengen tehdä voimassa ja rakkaudessa töitään, että Jumala- itse rakentaa sen perillepääsevä joukon.... Se on Jumalatyö....

Ei minun.... Se on Hengen hedelmä.... eikä sinun pidä alkaa omia päähänpittymiä ja yleisuskonnon käärmemyrkkyä sylkemään ylleni., se meinaan ei ole mistään kotoisin.

Uskon Jumalan työhön, ..... vajaamittaisenakin..... että silleen

itkehän sinä kehnouttasi- kun Jeesuksen t työ --- ei sinulle riitä, vaan vesipesijöijöijöiden... manausvirret soi korvissasi...

Miiiiiinääääää vae vae nene maaaatakamies nyyyyyyh kun tuntuu tuo perisynti teettävän eikä piäse vappaaaksi..... siitähän valitat.....

Tule uskoon- sijaisuhriin, joka - varinkin nyt- kun pääsiäinen on ajankohtainen, ota ja syö Jumalan uhrikaritsa ja mene verellä merkittyjen pihtipielien sisäpuolelle, ja kas, kuoleman enkeli menee ohi...

Älä palvo kultaista vasikkaa ja jahkaile Egyptin monijumalaisia tarinoita....
      siinä on se sinun ongelmasi....

• Anonyymi

Hulluntailaisille Raamattu on korvasyyhyä ja höpönlöpöä.
        Tyypillistä saastaista eksytyksen henkeä.

• Anonyymi

Lyhyesti sanottuna jos on itse fallostellija ei voi puhua laista ja lain pitämisestä.

• Anonyymi

Uskotko jos joku lahkolainen väittää ettei hän tee syntiä ?

"Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja."

Olisi syytä alkaa herättämään synnintuntoa.
      Se on vaikeaa näille ylpeillä lahkolaisille.

• Anonyymi

siinä se lakittaja on lakia lukemassa.

Tyhmää ja osoittelevaa..... ETkö polonen tajua, että mitä ON Kristuksen seuraaminen.
        Se ei ole lakittamista, yhtä tuossa, yhtä toisessa ja kolmannessa..
        On sapatin lakittamista..... jne...

Kristuksessa- Se on täytetty ja armonkansalainen on päivän lapsi- opetuslapsena...
        Käsitätkö polonen...

Vai pidätkö mitä paitaa päällä? eli esittämäsi kysymys kääntäen lakittajalle.
        Ai, sinä pidät sitä paitaa päällä...!"!!

Minulla pysyy paita pitämättäkin päällä. Jumala on luonut kehooni hartiat ja paita pysyy pitämättäkin....

Sitä se on sinulle vertauskuvallisesti lakittaja mietittävänä.

se on SINULLE vaikeeta..... varsinkin adventistille.. siellä vasta lakitetaan ja kuitenkin bussikuskin kohdalla--- vain oma lakki on päässä, mutta, bussikuskin työnkuvan lakkia ei suvaita.....

Lakita vain itseäsi- me luemma armonkansalaisina- iankaikkisen elämän armolahjan Kristuksessa Pyhän Hengen voimasta--- riittäväksi.

Emme vahtaa toisiamme. Rukoilemme langenneenkin puolesta, että armollisuus olisi kuin Nooan juopumuksen suhteen veljesten tapa-- mennä selkäedellä, katsomatta lankeemukseen, mutta harteilla kannamme Kristuksen sovinto- uhrikaritsan viittapeittoa, jolla peitämme langenneen "alastomuuden", että Jumalan Pyhyys näkyisi hänen yllään..

Tajuutsä ollenkaan....????? a et.... olet lakittaja..... sanoo kahdekattakymppiä elävä vaari,,,, lakittajalle,

Sinussa ei ole Henkeä, vaan oma henki---- pienellä kirjaimella. Lakkitehtaan työntekijä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siinä se lakittaja on lakia lukemassa.

Tyhmää ja osoittelevaa..... ETkö polonen tajua, että mitä ON Kristuksen seuraaminen.
        Se ei ole lakittamista, yhtä tuossa, yhtä toisessa ja kolmannessa..
        On sapatin lakittamista..... jne...

Kristuksessa- Se on täytetty ja armonkansalainen on päivän lapsi- opetuslapsena...
        Käsitätkö polonen...

Vai pidätkö mitä paitaa päällä? eli esittämäsi kysymys kääntäen lakittajalle.
        Ai, sinä pidät sitä paitaa päällä...!"!!

Minulla pysyy paita pitämättäkin päällä. Jumala on luonut kehooni hartiat ja paita pysyy pitämättäkin....

Sitä se on sinulle vertauskuvallisesti lakittaja mietittävänä.

se on SINULLE vaikeeta..... varsinkin adventistille.. siellä vasta lakitetaan ja kuitenkin bussikuskin kohdalla--- vain oma lakki on päässä, mutta, bussikuskin työnkuvan lakkia ei suvaita.....

Lakita vain itseäsi- me luemma armonkansalaisina- iankaikkisen elämän armolahjan Kristuksessa Pyhän Hengen voimasta--- riittäväksi.

Emme vahtaa toisiamme. Rukoilemme langenneenkin puolesta, että armollisuus olisi kuin Nooan juopumuksen suhteen veljesten tapa-- mennä selkäedellä, katsomatta lankeemukseen, mutta harteilla kannamme Kristuksen sovinto- uhrikaritsan viittapeittoa, jolla peitämme langenneen "alastomuuden", että Jumalan Pyhyys näkyisi hänen yllään..

Tajuutsä ollenkaan....????? a et.... olet lakittaja..... sanoo kahdekattakymppiä elävä vaari,,,, lakittajalle,

Sinussa ei ole Henkeä, vaan oma henki---- pienellä kirjaimella. Lakkitehtaan työntekijä.

Nämä kolme ovat Nooan pojat, ja heistä kaikki maan asukkaat polveutuvat. Ja

Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.

Ja Haam, Kanaanin isä, näki isänsä hävyn ja kertoi siitä molemmille veljillensä ulkona.

Niin Seem ja Jaafet ottivat vaipan ja panivat molemmat sen hartioilleen ja menivät selin sisään ja peittivät isänsä hävyn; ja heidän kasvonsa olivat käännetyt toisaalle, niin etteivät he nähneet isänsä häpyä. Kun

Nooa heräsi päihtymyksestänsä ja sai tietää, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt, niin hän sanoi: "Kirottu olkoon Kanaan, olkoon hän veljiensä orjain orja".
        (1Mo 9:19-25)

Alastomuus- Ilmestyskirjan merkityksessä kertoo siitä, ja myös Aadamin ja Eevan kohdalla.
        Pyhyys on puvusta pois. Ei eletty Jumalan neuvon mukaan, on syöty vaikka Edenissä--- Hyvän ja Pahan tiedonpuun, joka on Jumalan aluetta- ei ihmisen... Käärme majailee juuri siinä.

Leikitään jumalaa-- -suomennettuna. Aletaan kertaan sanaani- lakittaminen.
        Alkaa kirkkolakittaminen ja esittämään, että noin ja noin alaston, kuin häpy- häpeä näkyy...

1Mo 3:11  Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? >>>>Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?" <<<< tottelemattomuus riisui Pyhyyden nutun päältä.

Ei esitetäkään Elämänpuuta, ei syödä lauvallisista puista, jonka eväillä ehdotetaan, että Jumalan neuvo- on Kristus- Hänen pyhyytensä, hänen täytetty työ- tule armoon sisälle, anteeksiantoon, sijaiuhrin viitta- yllä- peitämme lankeemuksen sovitustyön sanomaan...
        ja vapaus on Jumalantyö ja Jumala rakentaa, sen uuden taivaan ja maan, kansalaisuuden, joiden nimi on Elämänkirjassa....

Lakittajilla on vaikeeta, kun ne omat lyhteet pitää leikata- ja johon Jumala ei mielisty ja karataan Kainin tavoin, lakkipäässä, merkkinä otsassa ja kädessä merkki- jolla tapetaan veli- jonka sanoma on sijaisuhrissa ja armossa, sekä neuvo- Katso, Jumalan Karitsa, joka pois---ottaa--- maailman synnin, eli neuvo ja ohje- Golgatan kautta --- veren sovitukskeen, hyvään omaantuntoon, seuraamaan---- opetuslapsena---- Jeesusta--

Hän on valmistamassa Ylimmäisenä Pappina taivaissa sijaa-- ja tulee hakemaan omansa..

Toiset heräävät--- viimeisenpasunan ääneen, jne. mitä kirjoitukset kertovat,,, ja ketkä täällä ovat..... Hän saapuu hakemaan hääjuhlaan... opetuslapset, jotka Elämänkirjasta--- Isä tuntee Poikansa kautta...

iankaikkisen elämän armolahjaan---- sisälle.

Täällä ollaan päivän---- lapsina---- armon alla. uskon kautta Kristukseen...

seuraamassa Häntä..... vapaana, sitä on Uudenliiton pappeus.... vajolain aika on ohi, enää ei uhrata eläimiä, varjolain tapaan ohjeistettuna. Varjolain aika on päättynyt Golgatalla, Kertakaikkinen uhri- se on sitä- -mitä katsomme ja veren sovitus, on pääsiäisen sanoma..

Happamaton, synnitön Karitsa.... esikuvallisestihan hapan siivottiin pois,,,, pääsiäisen alla.
        Raamatun kertomukset avaavat ymmärrykseen, mitä uhri on.
        hapan meissä siivotaan ja Happamaton sovintoveri pesee-- anteeksiannossa veriruskeat synnitkin villanvalkoiseksi.

Perille pääsee, Jumalan työnä se opetuslapseus, joka katsoo täytettyyn anteeksiannon työhön ja alastomuus on peitetty- Hänen uhrikaritsan kärsimyksen ja veriseen nahkaan.

vrt. Eedenissä, esikuva- kun Jumala uhrasi karitsan, vertauskuvalliseksi meille ymmärryksen kielelle ja peitti sillä Aadamin ja Eevan, eikä vikaa nähty sen karitsan nahkan päälle.

Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu.
        (Jes 61:10)

Niinpä----- Jumalan työ---- on juuri pelastus-- eikä sitä pidä saastuttaa pilkkaajankaan huulillaan... Voip'olla, että astutaan siinä Pyhän Hengen pilkkaajaksi.
        Pyhä Henki vie ihmisen Golgatalle oppimaan veren- evankeliumin ja anteeksiannon sanomaa ja uskoo - sanomaansa...

Senkö panet--- käärmeen kielelläsi---- ettei asia ole niin?! Mietipä sitä

• Anonyymi

Pakkovauvakastettu arkkipiispasi on saanut rukousvastauksena, että homoja saa vihkiä.
      Nyt tulee uutta meininkiä "jumalanpalveluksiin"!
      Luterilaiset saastuvat kovalla vauhdilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      28
      5430
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      163
      1877
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      158
      1519
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1314
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      24
      1201
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1135
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      71
      1088
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1033
    9. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      42
      968
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      885
    Aihe