Kuinka harhaoppien levittämistä suojellaan?

Anonyymi-ap

Näillä väitteillä usein suojellaan harhaoppien levittämistä?

-ei saa tuomita
-ja että he yhtä olisivat
-evankeliumi ensin
-evankeliumin levittämistä ei saa estää
-jne.

Raamattu kehottaa heti tuomitsemaan harhaopit ja tekemään pesäeron harhaoppisten kanssa.

Tit.3
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

48

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luonnonsuojeluakin alettiin ujuttaa kirkkoon vasta 1980-luvun lopulla. Vasta, kun vihreä liike oli noussut pinnalle, kirkko lähti ratsastamaan luonnonsuojelun aatteella. Sitä ennen ei kukaan pappi ollut puhunut Raamatun sanoista "viljellä ja varjella", mutta äkkiä alkoi kiinnostaa. Siitä lähti leviämään, varsinkin naispappien johdolla, feministinen maaäiti-oppi.

• Anonyymi

Jotain järkeä kirkonkin touhuissa.

• Anonyymi

Varoa pitää myös puhetta ihanasta Jumalan "rakkaudesta", jonka nimissä voidaan levittää vaikka mitä oppia ja aatetta.

"rakkaus kun peittää syntien paljoudetkin, jopa murhat"

• Anonyymi

Kukaan ei mielellään puhu mitään siitä, että Jumala on myös koston Jumala.

Jumala ei muutu.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi

Jos haluaa pitää yllä tuollaista barbaarista jumalakäsitystä, jossa Jumala on yhden sortin Thor, kannattaa tosiaan siteerata Vanhaa testamenttia ja vedota siihen. VT:ssä on tosin erään Uuden testamentin kirjoittajan mukaan pelkästään "tulevan hyvän VARJO". Vanhatestamentillinen uskontosi edustaa siis VARJOA, ja varjohan on tunnetusti valon puutetta.

Mutta moni haluaa elää puutostaudissaan, eikä siinä mitään, se halukkaille suotakoon.

• Anonyymi

Aikaisemmin lahkot pyrkivät estämään lahkon ulkopuolisen tiedon ja opetuksen saannin. Vain lahkon omilta pastoreilta sai kysyä asioita Raamatusta, mitä ne tarkoittaa.

Nyt nettiaikana se on vaikeampaa rajoittaa informaation saantia

• Anonyymi

Pilkkaajienkaan ei kannattaisi pilkata ja kiukuta aina vain..

Jes. 28:22 Älkää siis pilkatko, etteivät teidän siteenne vielä kiristyisi; sillä Herralta Sebaotilta minä olen kuullut hävitys- ja tuomiopäätöksen, joka on kohtaava kaikkea maata.

• Anonyymi

Sitähän vain arvostellaan, onko sanat ja teot Pyhästä Hengestä, onko niissä Kristuksen rakkaus.

Mutta ei herjaamalla, vaan näyttömällä mikä on Hengen mieli.

• Anonyymi

Jenkkilahkot eivät tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa ollenkaan. Ne puhuu vaan Jeesuksesta ja hengistä.

"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus)

• Anonyymi

Kovimman "jeesustelijat" taitaa olla niitä pahimpia eksyttäjiä?

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40 "mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi

Ei se Pyhästä Hengestä kerro jos kertoo harhaopista kuten fallostelusta tai sotarikosten kannattamisesta.

Ei se ole Pyhän Hengen työ.

• Anonyymi

Tietenkin maailmassa on paljon pahuutta. Eikä se siitä kertomalla lopu vaikka miten kauhistelisi kuinka fallostellaan, ollaaan kansanmurhan ja sotarikosten puolella. Ei vaikka toistaisi sen miljoona kertaa. Pahuus vain silti jyllää.

Enemmin tulisi kertoa Herran hyvistä töistä, siitä miten Jumalan Pyhän hengen kautta auttaa ihmistä, miten antaa ilon, rauhan, viisauden ja täyteläisyyden elämään sen ulkoisista olosuhteista riippumatta.

• Anonyymi

Hurmahenkisten lahkolaisten viisaus on Perkeleestä.

Joh. 8:44

Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmahenkisten lahkolaisten viisaus on Perkeleestä.

Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.

Kristittyjä lahkoihinsa pirullisilla opeillaan ja anabaptistisilla uudestikasteilla sitovat käännyttäjät kannattaa kiertää kaukaa. Vaikka he Jeesuksen nimeä hokisivat kuorossa.

2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi

Nyt ei ole kyse koko maailman pahuudesta, vaan siitä, että jälkeenpäin ilmestyneet uskonlahkot eksyttää kristittyjä ihmisiä harhaoppisiin uskonlahkoihinsa.

Jenkkilahkot ja niiden perustajat:

Jehovalaisuus: Charles Russell & knit
        Mormonismi: Joseph Smith
        Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
        Adventismi: Ellen G. White

Kaikilla niillä on omat pyhät kirjat ja "raamatut" ja niiden selitysteokset, joihin ne oppinsa perustaa.

Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä eksytystarkoituksessa, että tulokas luulisi, että kyse on oikeasta Kristinuskosta.

• Harhaopit ova epäjumalan erityisessä suojeluksessa, olemattomuuttaan hän ei pysty puuttumaan mihinkään.

• Anonyymi

Myöhemmpin ilmestyneet uskonlahkot ja niiden harhaopit eli luste saa ihan vapaasti kasvaa ja mellastaa vanhojen kristillisten kirkkojen seassa ja mennä niihin joihinkin sisällekin. (=ekumenian nimissä)

Lahkoluste on päältäpäin rehevämmän ja elinvoimaisemman näköistä "kristinuskoa", kuin vanha, hitaasti kasvanut ja kypsynyt nisuvilja.

Matt. 13:29

Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.

Matt. 13:30

Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• Anonyymi kirjoitti:

Myöhemmpin ilmestyneet uskonlahkot ja niiden harhaopit eli luste saa ihan vapaasti kasvaa ja mellastaa vanhojen kristillisten kirkkojen seassa ja mennä niihin joihinkin sisällekin. (=ekumenian nimissä)

Lahkoluste on päältäpäin rehevämmän ja elinvoimaisemman näköistä "kristinuskoa", kuin vanha, hitaasti kasvanut ja kypsynyt nisuvilja.

Matt. 13:29

Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.

Matt. 13:30

Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Epäjumalasi ei olemattomuuttaan pysty asiaan puuttumaan, miksi sinä valitat.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Epäjumalasi ei olemattomuuttaan pysty asiaan puuttumaan, miksi sinä valitat.

Ateistien palstat on erikseen. Meni sinne todistamaan sieluntilastasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ateistien palstat on erikseen. Meni sinne todistamaan sieluntilastasi.

Jospa kokeilet polvirukouksella pyytää ja anoa epäjumalaltasi etten enää kommentoisi?

Toki kaikkitietävä epäjumalasi on jo jyvällä ja yrittää tietenkin estää hänen olemattomuutensa herjaamisen. Näin minä tekisin jos olisin kaiken ennalta näkevä ja kaikkivaltainen.

Nyt jo tuntuu tuossa ylävatsassa kipua... olisiko sittenkin... kipu yltyy... PRÖÖTT! Pyhä henkihän se siellä suolenmutkassa etsi ulospääsyä.

Helpottuneen voin todeta epäjumalasi taas epäonnistuneen, sori siitä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Jospa kokeilet polvirukouksella pyytää ja anoa epäjumalaltasi etten enää kommentoisi?

Toki kaikkitietävä epäjumalasi on jo jyvällä ja yrittää tietenkin estää hänen olemattomuutensa herjaamisen. Näin minä tekisin jos olisin kaiken ennalta näkevä ja kaikkivaltainen.

Nyt jo tuntuu tuossa ylävatsassa kipua... olisiko sittenkin... kipu yltyy... PRÖÖTT! Pyhä henkihän se siellä suolenmutkassa etsi ulospääsyä.

Helpottuneen voin todeta epäjumalasi taas epäonnistuneen, sori siitä.

he-ma, olen toistakymmentä kertaa patistanut sinua viemään sen AEROBICIN HISTORIAA KÄSITTELEVÄN Jane Fonda -väikkärisi päätökseen, ja sinä vain roikut täällä latelemassa tyhjänpäiväisyyksiä! Murrr!

• Anonyymi

Harhaopin merkki on herjaus ja fallostelu.

Kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Totuuden julistamista haukutaan juuri herjaamiseksi, koska totuus karvastelee mielessä, eikä sitä oteta vastaan.

Jeesuksen lähettämät totuuden julistajat eivät ole mitään suosittuja "evankelistoja".

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi

Luuk. 12:51

Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

• Anonyymi

Totuus on juuri se että ei pidä fallostella ja herjaamisesta joutuu tuomiolle.

Kyllå synti tosiaan pitää sanoa synniksi vaikka se miten kipeä tekisi.

Ei sitä pidä yrittää häivyttää muilla jutuilla.

• Anonyymi

Harhaopit pitää heti tuomita ja niistä pitää varoittaa niihin sotkeentuneita lahkolaisia. Muuten voi joutua siitä itse vastuuseen, ellei varoita heresioihin sotkeentuneita lahkolaisia.

• Anonyymi

Tit.3:1

10 En man som kommer partisöndring åstad må du visa ifrån dig, sedan du en eller två gånger har förmanat honom;[Matt 18,17; Rom 16,17; 2 Tess 3,6; 2 Tim 3,5; 2 Joh v. 10]

11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

11 ty du vet att en sådan är förvänd och begår synd, ja, han har själv fällt domen över sig.[1 Tim 6,4]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tit.3:1

10 En man som kommer partisöndring åstad må du visa ifrån dig, sedan du en eller två gånger har förmanat honom;[Matt 18,17; Rom 16,17; 2 Tess 3,6; 2 Tim 3,5; 2 Joh v. 10]

11 ty du vet att en sådan är förvänd och begår synd, ja, han har själv fällt domen över sig.[1 Tim 6,4]

Eikä harhaoppisten lahkolaisten kanssa kristityn pidä tehdä mitään ekumeniaa. Siitä ei hyvää seuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä harhaoppisten lahkolaisten kanssa kristityn pidä tehdä mitään ekumeniaa. Siitä ei hyvää seuraa.

Niitä "jeesustelijoita" ja "hengistä" puhujia kun piiisaa joka lähtöön.

2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä ja uskonkulttia perinteisten Kristillisten kirkkokuntien lisäksi.

• Anonyymi

Perustuslaillinen uskonnovapauslaki antaa suojan harjoittaa mitä uskontoa tahansa ja sitä levittää ja tehdä uskonnon avulla vaikka bisnestä.

• Anonyymi

Nimenomaan bisnestähän uskontojen avulla harjoitetaan, eihän sitä muuten niin innokkaasti ihmisille tuputettaisi. Tietenkään siitä ei nämä alimmalla tasolla olevat "evankelistat" mitään hyödy, mutta omapa on häpeänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan bisnestähän uskontojen avulla harjoitetaan, eihän sitä muuten niin innokkaasti ihmisille tuputettaisi. Tietenkään siitä ei nämä alimmalla tasolla olevat "evankelistat" mitään hyödy, mutta omapa on häpeänsä.

Vakavasti sairaat ihmiset lähettävät rahaa epämääräisille rukouspalvelijoille, jotka lupaavat, että Jumala kuulee ja auttaa heitä kun he vain rukoilevat heidän puolestaan.

• Anonyymi

Lain sallimissa rajoissa kaikkea voi harrastaa.

Fallostelu ei kuitenkaan kuulu siihen.

Siitä tulee rankkua.

• Anonyymi

Nykyisin homoseksualisuus on hyväksyttyä ja kristityn tulee kunnioittaa laillista yhteiskuntaa ja sen säätämiä lakeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyisin homoseksualisuus on hyväksyttyä ja kristityn tulee kunnioittaa laillista yhteiskuntaa ja sen säätämiä lakeja.

Paavalikin vetosi lakeihin, kun kyse oli naisten alistamisesta.

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

• Anonyymi

Aika outoa että entinen fariseus vetosi lakiin. Kuitenkin muutoin opetuksessaan oli lakihenkisyyttä vastaan ja piti sitä älyttömyytenä eikä lain teoista voinut hänen mielestän vanhurskautua.

Täytyy olla käännövirhe, muutoin ei ole selitettävissä että miksi juuri lakihenkisyydestä kääntymyksen tehnyt fariseus vetoaa lakiin.

• Anonyymi

Paavali oli kuin tuuliviiri. Puhui erilailla aina kuulijakunnan mukaan, heidän suosioon päästäkseen.

Paavali tekeytyi jopa Nasiiriksi

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi

Paavali väitti, että ympärileikkaus on väärin, mutta teki niitä itsekin.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

Vai olisko ollut sitten jokin "lihan himon mieliteko" kyseeessä?

• Anonyymi

Ei ole mikään käännösvirhe.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali väitti, että ympärileikkaus on väärin, mutta teki niitä itsekin.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

Vai olisko ollut sitten jokin "lihan himon mieliteko" kyseeessä?

Herättää määrätynlaisia epäilyksiä, kun ottaa huomioon Paavalin vihamielisyyden naisia kohtaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Herättää määrätynlaisia epäilyksiä, kun ottaa huomioon Paavalin vihamielisyyden naisia kohtaan.

Paavalin mielestä tärkeintä on rakkaus.

Ei sotarikokset tai muu viha.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin mielestä tärkeintä on rakkaus.

Ei sotarikokset tai muu viha.

"rakkauden" nimissä tapahtuu paljon pahaa...

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Raamatussa rakkaus tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen mukaan elämistä.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"rakkauden" nimissä tapahtuu paljon pahaa...

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Raamatussa rakkaus tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen mukaan elämistä.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Saulus Tarsolaisen rakkaus ilmeni oudolla tavalla, murhina ja valehteluna.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.

Matt.24:24" Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus tarkoiti omaa uskoaan, Juutalaisuutta, kun hän epäili, löytäneekö hän enää uskoa maan päältä, kun hän tulee taivaasta takaisin Jerusalemiin.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi
      UUSI

Tietenkin rakkaus tärkein eikä omituiset höpötykset.

• Anonyymi
        UUSI

Parmami ja Olseni tuli kuuluisaksi siitä poikarakkaudestaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2197
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1790
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      72
      1544
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      76
      1326
    5. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1194
    6. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1181
    7. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1173
    8. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1071
    9. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      38
      1004
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      953
    Aihe