Äitini vahtii koko ajan syömistäni se ahdistaa koska minä paastoan hän pakottaa syömään ja on tajunnut että ruokaa ei kulu lainkaan eli en syö miten saisin hänelle kuvan että syön mutta en syö oikeasti pitääkö minum heittää ruokaa roskiin vai piilotanko muovipussiin huoneeseeni vai onko minun pakko syödä olen koittanut oksentaa mutta ei ole tulossa onko parempia keinoja?!
Vanhemmilla aavistus mitä teen
5
83
Vastaukset
- Anonyymi
Kasvan nuoren pitää syödä. Jos haluat pilata elimistösi ja elää sitten loppuikäsi niiden seurausten kanssa niin oma on valintasi.
- Anonyymi
Elä leiki sen ruoan kanssa. Sitä tarvitaan esim. aivotoiminnan ylläpitämiseen ym. moneen toimintoon ihmisen elimistössä. Roskiin heittäminen on typerää, ellei ole todella huononlaista ruokaa kyseessä, jota epäilen. Mieti nyt, kun osa joutuu kärsimään nälänhädästä. Ja älä nyt oksenna sitä ruokaa hukkaan. Saatat pelätä ehkä lihomista, mutta totuus on, että yhdenkin kilon lihomiseen tarvitaan älyttömän kovaa ahmintaa. Se ei yleensä tapahdu lyhyessä ajassa niillä ahmijoillakaan. Nesteet painossa on eri asia, kuin rasva. Ihan se vaan vesikin elimistössä vaikuttaa painoon kaikilla. Se on nestettä vaan, ei mitään lihomista. Sinä olet jo hakoteillä, kun ruokaa oksennat hukkaan. Eikä se kuulu äidin vahtia, vaan sun ittesi täytyisi ymmärtää syödä normaalisti, että ravintoaineitakin saat riittävästi ruoasta. Esim. vitamiinien puutokset ovat aika ikäviä ongelmia, jopa vaarallisiakin tiloja. Silloin on aivotoiminta, ym. elintoiminta hyvin heikoilla.
- Anonyymi
Mulla on ahmimistaipumus joka viikonloppu telkkarin ääressä, viikoilla syön normaalisti. En ole lihonnu parin vuoden aikana yhtään. Olen pysynyt hoikkana. Tarvitaan siihen lihomiseen ihan säännöllistä ylensyömistä kyllä. Ei sitä se normiruoka aiheuta kenellekään.
Aloittaja lisäksi. Olet varmaan aika nuori, joten painonnousu ei tarkoita mitään lihomista, vaan ihan kasvua normaaliksi aikuiseksi ihmiseksi. Et varmaan halua jäädä keskenkasvuiseksi ihmiseksi. Liian vähäinen syöminen vaikuttaa myös aivoihin. Et saavuta täydellistä aivokapasiteettia syömisen ollessa niukkaa. Saatikka lisääntymiskykyä. Mieleisen ammatin löytäminen on hyvin vaikeaa, jos aivot ei toimi ravinnon puutteessa. Elämä ei tule olemaan helppoa, jos et ymmärrä syödä riittävästi. - Anonyymi
Sen tähden äitisikin haluaisi sinun syövän normaalisti, jotta voisit hyvin ja pystyisit kouluttautumaan haluamaasi työhön, tulisit aikuiseksi, ja halutessasi voisit perustaa perheen, saada lapsia. Pystyisit auttamaan läheisiäsi tarpeen mukaan. Ennen kaikkea hyvää omanlaista elämää.
Hei,
Vastaan vielä minäkin, vaikka sait jo hyviä vastauksia.
Laitan tähän vinkiksi ryhmächatin, joka voisi sopia sinulle:
Etelän-SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi jakaa mm. syömiseen, liikkumiseen tai kehonkuvaan liittyviä haasteita yhdessä ryhmäläisten ja vertaistukiohjaajien kanssa. https://tukinet.net/teemat/etelan-sylin-ryhmachat/ryhmachatit/
Chatit ovat avoimia kaikille, joita teemat koskettavat ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä.
Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi halutessaan saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/
Osassa palveluista edellytetään anonyymiä rekisteröitymistä sivustolle, osaan pääsee ilmankin.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172889
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791816Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va731428Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352- 471108
- 991011
- 110896
- 46843
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843