"Maaksi pitää sinun jälleen tulla"

5

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko sinun perhe pienviljelijöitä Tygstumpissa (Tallåssa) ?

Montako lehmää teillä oli ja heinämaata hehtaareja? viisi molempia?

• Anonyymi

Veitteköte maidon omaan meijeriin vai tuliko Voiman auto hakemaan Tampereelle tai Satamaito Poriin?

Juustot tuotitte meijeristä tonkkien mukana? Saunapalville oli eri kauppiaat, tosi herkkua?

Oliko teillä kanoja navetassa, kotitarpeiksi munia?

Munatesti. Usassa ja Kiinassa on nyt tullit yli 100%, mutta Venäjällä nolla, se näkyy munissa

Usa ostaa kaikenlaista ja munien hinta on noussut jyrkästi
      Kiina tuottaa kaikenlaista ja munien hinta on laskenut vahvasti
      Venäjä ei tuota mitään eikä siellä ole munia eikä mitään

• Ei nyt taida kauheasti liittyä vapaa-ajatteluun tämä. Ja hautaan laskettiin isäni, minä elin lapsuuteni äidin kanssa.

Mutta joo, olen aikanaan jokusen heinäpaalin heitellyt lehmien syötäväksi, kaverilla putsaillut joskus lampaista kerittyä villaa jne. Ja saanen ehkä vielä käyntiin traktorin, jonka solenoidi hajosi 40 vuotta sitten.

• Anonyymi

Eipä kait tuossa mitään erityistä ole, jos istuu kirkossa hautajaisten johdosta ja kunnioittaa täten vainajan tahtoa. Ihminen tahtoo päättää elämästään myös kuoleman jälkeen, ja siksi ilmoittaa usein etukäteen millaiset hautajaiset tahtoo.

Valitettavasti vainajan tahdon kunnioittaminen ei ole itsestään selvää.
      Hyvin voisi kysyä, miltä se vaikuttaisi, jos islaminuskoinen vainaja saisi kristilliset hautajaiset vain siksi, että omaiset eivät joko halua tai muuta osaa? Mikä tahansa muukin vaihtoehto käy, juutalainenkaan ei pitäisi siitä, että Jeesus olisi pääosassa hänen hautajaisissaan. Kun uskovaiset voisivat hieman luopua siitä kuvitelmasta, että heillä on ainoa oikea näkemys kaikesta.

Jos evlut-hautajaiset jatkavat monopoliaan, vaihtoehtoja tulisi monipuolistaa. Ratkaisu ei voi olla se, että kaikkien muiden on kuuluttava johonkin toiseen "klubiin" saadakseen muunlaiset hautajaiset.

Sinällään jumalan antamasta rangaistuksesta "Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman" (1. Moos. 3:19), ei ole haittaa vainajalle, ne ovat vain sanoja. Mutta yleisesti kristinuskon valta-asemalle ne toimivat pönkittäjänä, ja siitä on haittaa.

• Anonyymi

Uskovaisista vaparit islaminuskoiset ortodoksivenäläiset on sinänsä syytä pitää irti suomalaisten asioista, vaikka kävisivät kuinka hartaasti toistensa hautajaisissa. Esim. kouluihin niitä ei tule päästää sormeilemaan mitään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2408
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      56
      2188
    3. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      36
      1777
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      208
      1698
    5. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1640
    6. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      19
      1507
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      86
      1414
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      8
      1389
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1324
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      9
      1301
    Aihe