Kokeilin että paljonko saan säästöön viikon aikana. 480€/kk on käyttövarat, eli120€/viikko. Näyttäisi siltä että 50€ jää säästöön, eli 200€/kk jää käyttämätöntä rahaa.
Eli 280€/kk menee elämiseen jos oikein alan nuukailemaan.
Minkälaisilla summilla te muut pärjäätte?
Mb_76
Käyttövarat
79
825
Vastaukset
- Anonyymi
Osta se ritsa niin saat muutakin tekemistä kuin tälle hölmöläispalstalle suoltamisen senttien pläräämisestä. Voit ajaa vaikka keskisuomeen vajakin seuraksi laituria maalaamaan
- Anonyymi
Vttuako itse täällä teet? Painu takaisin sinne helvettiin mistä olet tullutkin. Kuulut sinne. Ja varsinkin sovit sinne.
- Anonyymi
Itsemurhat lisääntyneet, mutta niistä ei puhuta. Tämä yhteiskunta tappaa kansaansa ilman sotaa.
- Anonyymi
Kyllä se laittaa kokeilemaan, kun koko ajan nostavat hintoja.
- Anonyymi
Kymmenlaaksossa tai paremminkin itärajalla päin. Suomessa itärajan naapurikunnista on tullut samanlaisia maanosa kuin Virossa Narvata. Ei välitetä ja kuihtuvat pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenlaaksossa tai paremminkin itärajalla päin. Suomessa itärajan naapurikunnista on tullut samanlaisia maanosa kuin Virossa Narvata. Ei välitetä ja kuihtuvat pois.
Ns välittäminen tarkoittaisi taloudellista tukea ja siihen ei ole varaa. Kyllä on itäsuomella ikävä ryssien rahaa ja ihan aiheesta.
- Anonyymi
Tuulen tavoittelua on nämä sinun säästösuunnitelmat. Sinullahan on jo säästötili? Mihin ihmeeseen sinä tätä rahaa tervitset? Hetken kestää ja sitten repsahdus.
- Anonyymi
Ei välttämättä. Saituus on voinut juurtua niin syvälle sieluun jos sellaista on ettei poistu edes tulipalossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä. Saituus on voinut juurtua niin syvälle sieluun jos sellaista on ettei poistu edes tulipalossa.
Saituushan on oikeastaan vain hyve köyhälle. Se helpottaa elämää.
- Anonyymi
Kyllähän yksin asuvalla toimeentulotukea saava niin 100eur viikko budjetti mutta mukamas ei muuta saa kun makaronia.Kaljaan mukamas varaa mutta ei ruokaan ni siinähän on,
- Anonyymi
Kyllä 100€/viikko riittää hyvin elämiseen. Tietenkin nämä "harrastukset" vievät osansa. Autuas se, joka ei ole päihderiippuvainen.
En aio säästää itseäni hengiltä. Pitää tyytyä siihen, että säästöjä kuitenkin kertyy. Käyttää rohkeasti elämiseen käytettävät varat, eikä säädä niistä enää mitään.
Mb_76
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten elin kuukauden 2e/päivä - pelkkä ruoka. Eiköhän nykyhinnoilla onnistuisi 3e/päivä. Tosin kovin terveellistähä tuo ei ollut eikä toisaalta ollut edes tarvetta, kunhan kokeilin, millä minimikulutuksella pärjäisi jos tarve tulisi. Halvemmallakin olisi päässyt, jos olisi vähentänyt lihaa.
- Anonyymi
Tein viikolla jauhelihakeiton niin ei ton hinnaksi paljoa tullut,jauhelihaa,perunaa,porkkanaa paljon,sipulia,en oikeen välitä näistä pakastevihanneksista,Kyllähän hernekeittoa kerran viikossa syö.Eihän lämmin ruoka hirveesti maksaan tule ai niin kiusaukset unohtu.Aamun aloitankauravellillä ja illalla vähän vähemmän.Omenan pyrin syömään oka päivä.Joku 5eur ruokaan päivässä ihan realistinen sisältäen leivän.Maitoa en yleensä osta mutta juustoa kun terveydenhoitaja sano mistä saat kalciumia.
- Anonyymi
Joo. Hienoa että kerroit koko päivän. Monet puhuu vain yhdestä ruuasta/päivä.
Aamulla kahvia ja paahtoleipää. Sitten omat noukkimat puolukat, tumma banaani ja rasvaton maito smoothie. Lounaaksi kaurapuuroa rasvattomalla maidolla. Pääruuaksi jotain hyvää ja täyttävää. Kaalilaatikko, tomaatti-linssikeitto raejuuustolla,perunamuusia ja kalapuikkoja,monia noista riittää useammalle päivälle. Iltapalaksi teetä ja korppuja tai keksejä ja joku hedelmä, usein omena. Juusto.Pala homejuustoa kruunaa päivän!
- Anonyymi
280 e / kk olisi ihanne. Pieniä korkoja ovat nekin kotiinpäin.
- Anonyymi
Syksy on tullut ja nostin 1100€ säästötililtä! Vielä jäi 12 000€ säästöjä. Säästämisen iloja nämä on, että pystyy myös kuluttamaan säästöjä! Vaateita ajattelin ostaa ja 500€ on korvamerkitty vaatteisiin.
Seuraava nosto on jouluna 500€.
Mb_76 - Anonyymi
Itsellä säästössä noin 70 000eur, nettotulo pyörii siinä 4000eur metsäyhtiön vakanssi.
- Anonyymi
Valehtelet perhana älä tuu mulle uhoon oon kaljapäiten
Mb_76 - Anonyymi
Pienilläkin tuloilla pystyy hommaamaan hyvän säästöpuskurin. Tämä on elämäntapa, tämä talouden hallinta, ei hetken mielijohde.
Kuten Raharemontti ohjelmassa kerrotaan, niin ensiksi pitää pyrkiä eroon kulutusluotoista ja muista veloista. Sitten laittaa ylimääräisen säästöön.
Näin elämän laatu on parempi. Jos pitää uusia jotain kotona, niin säästöistä on helppo kohtuuden rajoissa nostaa. - Anonyymi
Nykymaailmassa harva asia on enää omaa, henkikin on muiden käsissä.
Kaikki pöllitään röyhkeästi ja nauraa hekotetaan päälle.
Jos et anna niin uhkailu ja pahoinpitely. Kaikenlaisia tatuoituja eli leimattuja pörrää kimpussa lippalakit päässään kuikelo kropassa.
Sitten kravaattipellet viimeistelee ryöstöt, pahoinpitelyt levittelemällä käsiään.
Poliisikin on nyhverö nykyisin, eivät uskalla autoistaankaan enää jalkautua ja tarkistella romaneja, maahantunkijoita ym ainehörhöjä huuumeista ja aseista.
Suomi 2025- Anonyymi
Itse kanssa ihmettelen tätä tatuointi vimmaa. Se on tosi kallista puuhaa ja rumiakin myös. Ennemmin hommaisin hyvän rannekellon, kuin tatskan. Minulla on nytkin hyvä kello, mutta tulevaisuudeassa pitää ostaa laatukello, ennen kuin tatskan.
Toinen ihme on kielen hallinta. Joka toinen sana on vittu, niin ei sekään hyvältä kuulosta ja tätä alapää kansaa on tosi paljon. Tästäkin rumasta tavasta pääsee harjoittelemalla irti.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kanssa ihmettelen tätä tatuointi vimmaa. Se on tosi kallista puuhaa ja rumiakin myös. Ennemmin hommaisin hyvän rannekellon, kuin tatskan. Minulla on nytkin hyvä kello, mutta tulevaisuudeassa pitää ostaa laatukello, ennen kuin tatskan.
Toinen ihme on kielen hallinta. Joka toinen sana on vittu, niin ei sekään hyvältä kuulosta ja tätä alapää kansaa on tosi paljon. Tästäkin rumasta tavasta pääsee harjoittelemalla irti.
Mb_76Kellon hommaaminen on tosiaan järkevämpää, kuin töherrykset vartalossa. Samalla rahalla pääsee ja varmasti näyttävämpää. 1500€ saa jo hyviä aikarautoja ja tietenkin siitä ylöspäin.
Vittukultturi on myös kansan vitsaus.
Oma mielipide.
- Anonyymi
Inflaatio on sitä luokkaa, että tähän jos laitat jotain, niin kohta se ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Aivan turha jossain köyhyyspalstalla kirjoitella jostain säästämisestä kun ihmiset minimi toimeentulolla.Mielummin niin että sinnittelee a jos köyhä niin 100eur per viikko kohtuu budjetit yhdelle ihmiselle.Monella toimeentulotukiasiakkaallakin jää tuo käyttövara 100eur viikko.
- Anonyymi
Itsellä jää 120€ viikko rahaa. Hyvin on pärjätty. Se on ihan kohtuu summa. Monella muullakin menee sen 100€ viikkopudjekti, joten sillä saa ihan hyvän elämän. Jos oikein on nipottaja, niin tästäkin summasta saa säästettyä, Itse en näe sitä tarpeelliseksi.
Säästötille menee tietty summa kuukausittain.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä jää 120€ viikko rahaa. Hyvin on pärjätty. Se on ihan kohtuu summa. Monella muullakin menee sen 100€ viikkopudjekti, joten sillä saa ihan hyvän elämän. Jos oikein on nipottaja, niin tästäkin summasta saa säästettyä, Itse en näe sitä tarpeelliseksi.
Säästötille menee tietty summa kuukausittain.
Mb_76Et ole toimeentulotuki asiakas. Jos olisit, niin ääni kellossa olisi eri. Eli 100€ menisi viikossa ja se on sitten siinä. Mitään säästöselkänojaa ei ole. Tietenkin tästäkin summasta pystyy säästämään, mutta on se kiduttamista. Olet aivan väärällä palstalla Mb_76
- Anonyymi
Kiitos, mutta meidän ei tarvitse kokeilla. Elämme minimitoimeentulolla kuukausi ja vuosi toisen jälkeen. Tiedämme mikä on mahdollista. Nettotulot yhteensä 900 euroa. Asumismenot tuosta noin 470 euroa. 430 eurolla säännölliset kuukausimenot ja pakolliset satunnaiset. Säästöt kuluvat niihin satunnaisiin pakollisiin. Kokonaissäästöä ei synny.
- Anonyymi
Kauppalappu on kätevä aina olla mukana kaupassa.
Nakkikeitto on hyvää ja halapaa tehdä, keittojuuresta+ perunata mukkaan, leipää viikoittain, osa pakastimeen.
puuroa aamusella ja iltasella.
c".) - Anonyymi
Näyttää jotku oikein nauttivan kituuttamisestaan kuinka vähällä ja kurjalla -linjalla voi elää , no mikäs siinä jos pitävät moista kurjuutta itselleen sopivana , ei vain kannata tuputtaa muille moista elintapaa normaalina .
- Anonyymi
Itse olen kanssa kallistumassa sille linjalle, että käyttää sen 120€/viikko käyttörahoina. Joillakin tämä summa on 100€. Ei kannata säästää itseään hengiltä.
Säästötilit sitten erikseen ja säästöillä todellakin saa selkänojaa elämiseen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen kanssa kallistumassa sille linjalle, että käyttää sen 120€/viikko käyttörahoina. Joillakin tämä summa on 100€. Ei kannata säästää itseään hengiltä.
Säästötilit sitten erikseen ja säästöillä todellakin saa selkänojaa elämiseen.
Mb_76Toimarilla tämä säästötili idea ei toimi. Sitä menee se 100€/viikko joka vuosi. Tilillä ei edes saa näkyä mitään muuta kuin kädestä suuhun elämistä. Tietenkin voi yrittää säästää sukan varteen ja monella onkin näitä rahajemmoja. Järkevää talouden hallintaa sekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimarilla tämä säästötili idea ei toimi. Sitä menee se 100€/viikko joka vuosi. Tilillä ei edes saa näkyä mitään muuta kuin kädestä suuhun elämistä. Tietenkin voi yrittää säästää sukan varteen ja monella onkin näitä rahajemmoja. Järkevää talouden hallintaa sekin.
Jemmarahan perimmäinen tarkoitus on helpottaa elämää siinä tilanteessa kun
tulee jokin odottamaton ja ylimääräinen lasku tai meno.
- Anonyymi
Montako sataatuhatta Suomalaista on toimeentulotuella niin mitä ihme pätemistä tällä mb 76 ni yllätys kun on Porista.
- Anonyymi
Pitkä aika, joten tänne on hyvä suoltaa oksennustaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkä aika, joten tänne on hyvä suoltaa oksennustaan.
Asiaahan tuo kirjoittaa, pitääkö siitäkin loukkaantua.
- Anonyymi
Käyttövarat? Käytössäni on 5000€:n luottokortti ja se on aina riittänyt tavallisen elämän kustannuksiin ja sen lisäksi antanut pelivaraa mm. matkusteluun.
Maksuaikakorttini peruskustannus lienee alle 5€/kk.
Kaikki mahdolliset, tiedossani olevat toistuvat laskut menevät suoraveloituksina eräpäivinä.
En säästä mutta en käytä rahaa harkitsemattomastikaan joten aikanaan tuloni, ja nykyiset viimeiset 26 eläkevuottani ovat sujuneet siten, että tavallisesti kaikki tullut ei mene ja silloin kun menee niin kirstun pohja ei pilkota. - Anonyymi
Kaikki köyhät ei ole toimeentulotuen piirissä, vaan itsenäisiä yrittäjiä. Samat summat jää viikko elämiseen, eli sen plus miinus 100€/viikko. Kuitenkin järkevämpää elämää itsenäisenä, kuin täysholhouksessa.
- Anonyymi
Kuta mitäkin niin vaikka olis perustoimeentulotuella niin laskelmissa on huomioitu 9eur ravintomenot niin kummastuttaa kun ihmiset valittaa ettei varaa kuin makaroniin.
- Anonyymi
Väität vastoin todellisuutta nyt kun ei ihmiset pärjää ja suurin syy on alkoholi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuta mitäkin niin vaikka olis perustoimeentulotuella niin laskelmissa on huomioitu 9eur ravintomenot niin kummastuttaa kun ihmiset valittaa ettei varaa kuin makaroniin.
Makaronista valitat etupäässä itse.
- Anonyymi
Käyttövarat ja kulutus on oleellisia niin ei ihmisellä nyt mahdottomia ruokaan mene rahaa jos perus arkiruokaa syö esim, keittää perunoita+jauhelihakastike+porkkanaraaste.Kyllähän rahojaan voi tunkea vaikka mihin on se ja tämä meno.
- Anonyymi
Oon ryypänny koko tän viikon perhanan köyhät mulla on rahoja perkele.
Mb_76- Anonyymi
Mutta säästöön menee kuitenkin 5-10 %:a nettoansioista.
Tuo säästö on vielä jakautunut kahtia eli jemmaraha kotona ja säästötilillä osa.
Jemmarahaa voi käyttää satunnaisiin yllätysmenoihin ja sieltä säästöistä
napsaistaan sitten kun on kyseessä joku isompi hankinta tai menoerä.
Tämä on ihan yksikertaista talouden hallintaa maalaisjärjellä.
Ei ihmisen tarvitse tilipäivän jälkeen lentää tuli hanurissa kaikissa matketeissa
vaan voi hankkia ostoksensa niistä poistokoreista rauhalliseen tahtiin .
- Anonyymi
Kyllä se 200 € kuussa on hyvä tavoite ja ainakin itsellä se jopa toteutuu.
Jokaisen meistä pitää asettaa pitkän tähtäimen tavoitteita jos aikoo
hankkia jotakin suurempaa tai kalliimpaa.
Tavoitteissa pysyminen vaatii tarmoa ja sinnikkyyttä, mutta sitähän riittää. - Anonyymi
-60% sillä pärjää kun pakastin on täynnä näitä alennustuotteita
- Anonyymi
Pölvästiä porukkaa...viikko samaa ruokaa ja toinen hullu räknää paljon pystyy käyttörahoista säästämään..
- Anonyymi
Itse en enää säästä käyttövaroista, vaan kulutan ne rahat. Myöskin minulla on säästötili, joka tuo selkänojaa elämiseen. Kohtuutonta on, jos tämän säästötilin tuotot ei riitä, vaan pitää lisäsäästää käyttörahoista. Tämäkin s-tili paisuu kuukausi kuukaudelta. Kohtuu kaikessa ja joka pennin laskeminen ei ole tervettä. Näillä mennään ja talous on balanssissa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en enää säästä käyttövaroista, vaan kulutan ne rahat. Myöskin minulla on säästötili, joka tuo selkänojaa elämiseen. Kohtuutonta on, jos tämän säästötilin tuotot ei riitä, vaan pitää lisäsäästää käyttörahoista. Tämäkin s-tili paisuu kuukausi kuukaudelta. Kohtuu kaikessa ja joka pennin laskeminen ei ole tervettä. Näillä mennään ja talous on balanssissa.
Mb_76Voihan sitä reilummista käyttörahoista hommata jotain tärkeää, esim. vaatteita. Ei tarvitse nostaa säästötiltä mitään. Näin ne tilanteet hahmottuu kirjoittamalla!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä reilummista käyttörahoista hommata jotain tärkeää, esim. vaatteita. Ei tarvitse nostaa säästötiltä mitään. Näin ne tilanteet hahmottuu kirjoittamalla!
Mb_76Itsekästä sinkku elämää. Siellä sinkkuyksiössä/bunkkerissa elelet ja mitään elämää ei ole. Säästyyhän sitä, kun mitään elämää ei ole? Mitään ylimääräisiä liikkuvia osia ei ole. Onko tämä sitten toivottu olotila, niin jotkut jopa pitää tästä olotilasta ikisinkkuna. Voi elää itselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekästä sinkku elämää. Siellä sinkkuyksiössä/bunkkerissa elelet ja mitään elämää ei ole. Säästyyhän sitä, kun mitään elämää ei ole? Mitään ylimääräisiä liikkuvia osia ei ole. Onko tämä sitten toivottu olotila, niin jotkut jopa pitää tästä olotilasta ikisinkkuna. Voi elää itselle.
Onhan se elämää kun laskeskelee mistä voisi vielä euron tai edes 50 centtiä säästää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se elämää kun laskeskelee mistä voisi vielä euron tai edes 50 centtiä säästää.
Itse olen allokoinut tulot ja menot hyvin tarkkaan. En enää säästä ollenkaan vaikka s-tilille meneekin osa tuloista. Käyttörahoista en halua säästää, joka on 120€/viikko. Käyttövaroista pystyy kyllä hommaamaan esim. vaatteita, joka nyt ajankohtaista.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen allokoinut tulot ja menot hyvin tarkkaan. En enää säästä ollenkaan vaikka s-tilille meneekin osa tuloista. Käyttörahoista en halua säästää, joka on 120€/viikko. Käyttövaroista pystyy kyllä hommaamaan esim. vaatteita, joka nyt ajankohtaista.
Mb_76Miten sinä jaksat toistaa käytännössä samaa litaniaa alati..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä jaksat toistaa käytännössä samaa litaniaa alati..
Olet oikeassa, voisi jo lopetella tänne kirjoittelemista. Itsensä toistamista tämä kyllä on. Itse kyllä pidän tästä elämäntyylistä, joten sillä olen kirjoitellut tänne.
Minussa asuu pieni ekonomi.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa, voisi jo lopetella tänne kirjoittelemista. Itsensä toistamista tämä kyllä on. Itse kyllä pidän tästä elämäntyylistä, joten sillä olen kirjoitellut tänne.
Mb_76Tämähän on myös talouspalsta joten siinä mielessä voit jatkaa kirjoittelua, vaikka aika fanaattinen säästäjä oletkin.
Köyhyys on sitä, että joutuu laskemaan joka pennin, eli taloutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Aasi sopisi hyvin kuvaamaan Porilaisen.
- Anonyymi
Itse olen pohtinut, että pitäisikö olla säästötilin lisäksi kotivara käyttökuluista. Överiksihän se menee, kun säästöjä säästön perään. Eli pitää myös kuluttaa. Vaatteita voi ostaa ja muuta hyödyllistä kulutusta. Rajat tulee vastaan ja pitää myös nauttia elämästä.
Mb_76 - Anonyymi
Suunnittelen elämäni raamit kuukauden aikajänteellä.
Hahmotan asiani vuodeksi eteen päin.
Mielikuva tilanteesta jossa haluaisin olla noin 5:n vuoden päästä.
Aina tulee muutoksia aiheuttavia yllätyksiä mutta raamit ovat selvät.
Käyttelytili josta menevät vakiolaskut suoraveloituksena.
Eläke on kuukausittain vakio joten tulopuolelle ei tule yllätyksiä.
Käytän käteistä vain pakon edessä tai kun sillä maksamisesta on hyötyä molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle.
Kuluttamatta jäävän rahan määrä vaihtelee eikä kuukauden eläke aina edes riitä vastaavan ajan kuluihin.- Anonyymi
Mutta juurihan eri kuukausien eri suuruisten menojen vuoksi pitää varautua eli
hyvinä kuukausina vähän jemmaan, niin pystyy keplottelemaan huonot kuukaudet.
Kun sinnittelee pitkään eli säästää ainakin sen 5 % pitkiä aikoja, niin syntyy sekä
jemmarahaa että pankkiin jonkinlainen säästöpotti mitä voi välillä hyödyntää.
Tietysti jos on toimeentulotuen varassa, niin kaikki ylimääräinen pitää olla
vaan turvassa siellä jemmarahastossa eli peltipurkissa kellarin peränurkassa.
Jos sulta hajoaa kengät tai vaate tai jokin laite. niin jemmaraha helpottaa tuskaa
sen verran, että saat hankituksi uudet helposti. Saat vaivatta jonkin kodinkoneenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta juurihan eri kuukausien eri suuruisten menojen vuoksi pitää varautua eli
hyvinä kuukausina vähän jemmaan, niin pystyy keplottelemaan huonot kuukaudet.
Kun sinnittelee pitkään eli säästää ainakin sen 5 % pitkiä aikoja, niin syntyy sekä
jemmarahaa että pankkiin jonkinlainen säästöpotti mitä voi välillä hyödyntää.
Tietysti jos on toimeentulotuen varassa, niin kaikki ylimääräinen pitää olla
vaan turvassa siellä jemmarahastossa eli peltipurkissa kellarin peränurkassa.
Jos sulta hajoaa kengät tai vaate tai jokin laite. niin jemmaraha helpottaa tuskaa
sen verran, että saat hankituksi uudet helposti. Saat vaivatta jonkin kodinkoneenkin.Mutta juurihan eri suuruisista, välttämättömistä menoista johtuen, on kuukausia jolloin ei tarvitse kuluttaa kaikkea käytettävissä olevaa rahaa.
Minusta se ei ole varsinaista säästämistä eikä jemmaamista vaan osa luonnollista elämäntapaa.
Kaikki on yhdellä ja samalla käyttelytilillä.
- Anonyymi
No toi on jo hieno suoritus👍.kaikkea hyvää sulle.
- Anonyymi
Miksi täällä ollaan niin vihamielisiä? Ihan hyvä kysymyshän on, että kuinka paljon eläminen maksaa? Tarkka saa olla jos täytyy pienillä rahoilla pärjätä. Jos lähistöllä on ruuanjakelu niin sieltähän saa kait kuka tahansa hakea ruokaa?
- Anonyymi
Monella varattomalla jää se 50-100€ viikko elämiseen. 120€ on jo luksusta. Eli vielä voi nipistää että 100€/viikko riittää. Selkeää vastausta täältä ei saa hakemallakaan, kuitenkin niin tärkeään aiheeseen. Syyttelyä vain tulee. Että toistetaanko tässä sitä samaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella varattomalla jää se 50-100€ viikko elämiseen. 120€ on jo luksusta. Eli vielä voi nipistää että 100€/viikko riittää. Selkeää vastausta täältä ei saa hakemallakaan, kuitenkin niin tärkeään aiheeseen. Syyttelyä vain tulee. Että toistetaanko tässä sitä samaa.
Tuntuu että kirjoitan aiheesta, jota kukaan ei halua kuulla. Ketään ei kiinnosta nämä talousaiheet. Itse olen kyllä tyyväinen tarkan markan budjektiin. Elämänlaatu on parantunut kun säätössä on yli 12 000€. Tästä on hyvä nippaista väliajoin käteistä.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu että kirjoitan aiheesta, jota kukaan ei halua kuulla. Ketään ei kiinnosta nämä talousaiheet. Itse olen kyllä tyyväinen tarkan markan budjektiin. Elämänlaatu on parantunut kun säätössä on yli 12 000€. Tästä on hyvä nippaista väliajoin käteistä.
Mb_76Aika vähän, en tuolla rahalla juurikaan itseäni onnittelisi varsinkin kun olet kasannut sen monen vuoden kituuttamisella ja ahneuksissasi 9€ työtoiminnasta. Perintönä tai pitkävetovoittona tuo olisi ihan mukava lisä entisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Talous on kuin puutarhan hoito. Kun se onnistuu, niin palkitsevaa. Näitä mahdollisuuksia on osakesäästäminen ja normaali säästötili. Tavoiteltavaa ja varmasti palkitsevaa. Tietenkin pystyy kotiuttamaan varoja tarpeen mukaan.
Alkuun pääsee, niin tämä homma vie mukanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vähän, en tuolla rahalla juurikaan itseäni onnittelisi varsinkin kun olet kasannut sen monen vuoden kituuttamisella ja ahneuksissasi 9€ työtoiminnasta. Perintönä tai pitkävetovoittona tuo olisi ihan mukava lisä entisiin.
Tarkat budjektit tekee, niin tämä säästäminen ei vaikuta arkielämään mitenkään. Kaikki toimii aivan itsekseen ja väliajoin pystyy nostamaan varoja S-tililtä. Kuitenkin potti kasvaa vuosi vuoden perään. Nostoissa pitää olla tarkkana. Minulla se nosto on 1500€/vuosi. Hyvä lisä käyttörahoihin.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkat budjektit tekee, niin tämä säästäminen ei vaikuta arkielämään mitenkään. Kaikki toimii aivan itsekseen ja väliajoin pystyy nostamaan varoja S-tililtä. Kuitenkin potti kasvaa vuosi vuoden perään. Nostoissa pitää olla tarkkana. Minulla se nosto on 1500€/vuosi. Hyvä lisä käyttörahoihin.
Mb_76"Tarkat budjektit tekee, niin tämä säästäminen ei vaikuta arkielämään mitenkään. "
Mitä horiset? Ensimmäinenhän vaikuttaa jälkimmäiseen. Sinun kengännauhabudjetilla ei herroiksi elellä tai edes juuri ihmisiksi mutta jää säästöön enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tarkat budjektit tekee, niin tämä säästäminen ei vaikuta arkielämään mitenkään. "
Mitä horiset? Ensimmäinenhän vaikuttaa jälkimmäiseen. Sinun kengännauhabudjetilla ei herroiksi elellä tai edes juuri ihmisiksi mutta jää säästöön enemmän.Sinkkuna ei paljon mene elämiseen, joten se 50-120€ riittää yltäkylläiseen elämään. Loput tietenkin säästöön, joita kuitenkin kohtuuden rajoissa syön.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkkuna ei paljon mene elämiseen, joten se 50-120€ riittää yltäkylläiseen elämään. Loput tietenkin säästöön, joita kuitenkin kohtuuden rajoissa syön.
Mb_76Tyypillinen vanhapoika. Naista ei ole, mutta rahaa on tilillä. Penninvenytystä on ja säästötili ei muuta kuin paisuu. Sitten nämä kupsahtaa ja rahat periillisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen vanhapoika. Naista ei ole, mutta rahaa on tilillä. Penninvenytystä on ja säästötili ei muuta kuin paisuu. Sitten nämä kupsahtaa ja rahat periillisille.
Toiset ei vaan ymmärrä sitä jemmarahan merkitystä . jemmaraha rauhoittaa !
Jos tulee ylimääräinen meno niin ei hermostuta yhtään, kun voI lohkaista
sieltä jemmarahasta tarvittavan siivun käyttöön ja sitten kuroo saldon
pikku hiljaa takaisin haluttuun summaan.
Toiset eivät ymmärrä tai halua ymmärtää sitä, että kuitenkin niistä ansioista
aina 90 % menee kulutukseen (10 % säästöön) ja mistään ei ole pulaa !
Jos menot jonakin kuukautena ovat 120 %:a tuloista, niin jemmaraha käyttöön.
Näin helppoa ja yksinkertaista se talouden tasapainottaminen on osaavalle.
- Anonyymi
Mitä mukamas toimeentulotuella olevat säästää kun laskelmissa huomioidaan mukamas nostaa käteiseksi höpö höpö.
- Anonyymi
Kyllä yksinkertaista kotiruokaa tekevä ja vaatimattomasti elävä säästää vähäsen.
Kun on se pienikin jemmaraha niin ei heti mene kärsä lyttyyn jos pitääkin
hankkia jotakin tavallisuudesta poikkeavaa. Toiset vaan ei osaa sitäkään hoitaa.
- Anonyymi
Miten niin "kokeilit"? Etköhän sinä ole jo vuosikaudet "kokeillut" tuota systeemiä..
- Anonyymi
Onko se itku, valitus ja vaikerrus helpompaa kuin pienen säästön tekeminen ?
Ehkä jos ei ole mitään kyvykkyyttä taloudenpidossa eli on komukka.- Anonyymi
Jopa Raharemontti ohjelma neuvoo ihmisiä irti kulutusluotoista ja säästämisen tielle. Vaikka vastustusta on, niin se on kuitenkin palkitsevaa. Se rauhoittaa, kun on säästöjä tilillä, tai sukanvarressa.
Eli tämä säästäminen ei ole uusi ilmiö, vaan ihmiset ovat aina säästäneet. Nyt näyttäisi että ihmiset ovat unohtaneen säästämisen merkityksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa Raharemontti ohjelma neuvoo ihmisiä irti kulutusluotoista ja säästämisen tielle. Vaikka vastustusta on, niin se on kuitenkin palkitsevaa. Se rauhoittaa, kun on säästöjä tilillä, tai sukanvarressa.
Eli tämä säästäminen ei ole uusi ilmiö, vaan ihmiset ovat aina säästäneet. Nyt näyttäisi että ihmiset ovat unohtaneen säästämisen merkityksen.Elämänlaatu on noussut, kun ei enää tarvitse elää kädestä suuhun. Tiukalla hudjektilla on kertynyt säästöjä ja normi elämään tällä ei ole mitään merkitystä. Se sama 120€ menee käyttörahoina viikko ja loput säästöön.
<
Tämä on luksusta, kun normielämä ei kärsi ja silti säästöt kasvaa. Tässähän tuntee itsensä varakkaaksi!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämänlaatu on noussut, kun ei enää tarvitse elää kädestä suuhun. Tiukalla hudjektilla on kertynyt säästöjä ja normi elämään tällä ei ole mitään merkitystä. Se sama 120€ menee käyttörahoina viikko ja loput säästöön.
<
Tämä on luksusta, kun normielämä ei kärsi ja silti säästöt kasvaa. Tässähän tuntee itsensä varakkaaksi!
Mb_76Tuo on aika kova summa, tuo sinun 120€, kun monella köyhällä menee se 50€/viikko. Tuolla 120€ summalla elää jo leveää elämää. Mikäs siinä jos varat riittää ja kaikki ei mene turhuuksiin ja säästöjäkin jää, niin mikäs siinä porskutellessa .
- Anonyymi
Itseä ihmetyttää nämä asiansa sössineet ihmiset, joita Raharemontti ohjelmassakin on mukana. Kovat tulot on, ja silti mihinkään ei riitä rahat.
Toiset taas pärjää minimi toimeentulotuella. Voi jopa parjätä paremmin kuin tämä suurituloinen.
Paljon on siis opittavaa köyhemmiltä ihmisiltä! - Anonyymi
No niin, ottamatta kantaa noihin torailuihin, kerron millä summalla pärjään,kun oikein nuukailen. Eli teen usein jauhelihakeitto tai nakkikeittoa tai makkarakeittoa. Joskus oikeat potut tai sitten pakasteesta keittokasvispusseja,joissa mukana perunaa. Keittojuurekset pakasteena on ok, toisinaan itse pilkon porkkanaa keittoihin. Syön samaa soppaa 2-3 päivää. Maitoa juon ehkä lasin päivässä. Kahvina minulla on pikakahvia,halpismerkkiä. Välipalana hapankorput tai vastaavaa...Eli ruokaan voisin arviolta sanoa menevän 150€ kk ?? Olen aika pieniruokainen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24045241Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325996SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32515677Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011203Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy17110805Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369681Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236491