Microsoft ohjeistaa Windows 10 -laitteen omistajaa tyhjentämään ja kierrättämään laitteensa oikeaoppisesti. Ohjeen lopussa todetaan, että koneen kierrättämisen jälkeen käyttäjä on ”valmis kohtaamaan tulevaisuuden”.
Windows 10 koneet kehotetaan kierrättämään oikeaoppisesti
22
351
Vastaukset
- Anonyymi
Siis asentaa Linux koneeseen :D
- Anonyymi
Se on paras keino, mm ympäristölle.
- Anonyymi
Hulluutta heittää kone menee MS oikujen vuoksi jos se toimii loistavasti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on paras keino, mm ympäristölle.
Linux toimii, winkura ei!
- Anonyymi
Vinkki: Suosittelen Linuxiin siirtyville emolevyhankintaa päivitystarkoituksessa nyt kun vielä saa edullisesti.
Suomessa tapahtuu kohta sama, mikä on tapahtunut emolevyjen kantamuutosten ollessa ajankohtaisia.
"Vanhat" emolevyt katoavat pian markkinoilta. Yritykset dumppaavat varastonsa jälleen Euroopaan ja ne päätyvät mm. ebay myyjille. Tilalle tulee vain Win11 vaatimusten mukaiset emolevyt ja luonnollisesti kunnollisella katteella, elikkäs hinnat pompsahtaa.
Jos joku jää myymään edelleen Linux käyttöön sopivia emolevyjä, niin sellaiset yritykset tulevat olemaan harvassa, ja hinnat pompsahtaa näissäkin perusteena pienempi menekki.- Anonyymi
Tarinan mukaan Linuxin saa asennettua oli emolevy melkein mikä tahansa. Minä olen uusiin ns. merkkikoneisiin asentanut niitä myös onnistuneesti. Biosia on ehkä joutunut räpläämään, ottaa pois secure boottia tjsp. Joskus piti buildata kernel, jotta sai integroidun näytönohjaimen toimimaan täydellä resoluutiolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarinan mukaan Linuxin saa asennettua oli emolevy melkein mikä tahansa. Minä olen uusiin ns. merkkikoneisiin asentanut niitä myös onnistuneesti. Biosia on ehkä joutunut räpläämään, ottaa pois secure boottia tjsp. Joskus piti buildata kernel, jotta sai integroidun näytönohjaimen toimimaan täydellä resoluutiolla.
Linux asentuu ihan mihin vaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta puhut, Windows sen sijaan ei asennu kaikkiin laitteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linnunpönttöjä tein talvella, eikä niihin pystynyt asentamaan linuksia.
- Anonyymi
Ukraina käyttää siviilikilpiä, rakentaa droneja ja ohjuksia kouluissa ja muissa vastaavissa kohteissa.
- Anonyymi
Niin, Onko aseen rakentaja siviili vai sotilas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Onko aseen rakentaja siviili vai sotilas?
USA ja ISRAELIN mielestä he on sotilaita,
- Anonyymi
Vielhää toi pelaa seiskakii.
- Anonyymi
F.e.dzerzhinsky nähty Turussa Varissuon liikekeskuksessa juomassa sinolia...
- Anonyymi
Sumyn iskut, Tämä ulkoministeriön päällikön lausunto muuttaa jo vakavasti kaiken tapahtuvan "hintalappua". Tämä ei ole enää tavallinen Ukrainan armeijan komentotason puhdistus. Tämä on isku länsimaisten ja ukrainalaisten korkea-arvoisten upseerien sekayksikölle. Näyttää siltä, ettei Ukrainassa ole enää turvallisia paikkoja, eikä edes "konfliktin tarkkailijoilla" ole minkäänlaista koskemattomuutta.
Ukraina rikkoo räikeästi aseleposuunnitelmaa! Kuin mitään aselepoa ei olisi olemassakaan! Syy euroopalaisten Kendraalien Sumysa! - Anonyymi
Eli asentaa siihen Ubuntu ;D
- Anonyymi
Toimiva w10 kone, Asenna siihen Linux, Ubuntu tai Mintn mm.
- Anonyymi
Kirjoittaa Rufuksella Win11 asennusmedian usb-tikulle, ja valitsee asetuksista TPM-tarkistuksen ohituksen.
Kyseisellä usb-tikulla pystyy päivittämään kaikki omat ja sukulaisten vanhat win10-koneet win11:een.
Uutta konetta ei juuri nyt kannata ostaa, kun on tulossa tänä tai ensi syksynä win12:n julkistus, jossa on taas uusia laitevaatimuksia, kuten NPU.- Anonyymi
Miten pystyisi ohittamaan W11:n prossuvaatimuksen/-tarkistuksen? Kun Intel core i5 ei kelpaa W11:sta!!
- Anonyymi
Eli siis asenna Linux koneeseen.
- Anonyymi
LINUX TULEE APUUN!
- Anonyymi
https://mobiili.fi/2025/06/25/nyt-se-tapahtui-microsoft-taipui-nain-windows-10n-tietoturvapaivitykset-saa-vuoden-lisaajaksi-maksutta/
ESU-päivitykset ovat ilmaisia ensimmäisen vuoden ajan.
Vasta lokakuussa 2026 alkaa tulla ajankohtaiseksi win11:een päivitys, ellei MS vuoden päästä päätä jatkaa ilmaisia päivityksiä vielä toisella ja kolmannellakin vuodella.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792