Tässä yks päivä heräsin puhelimen pärinään ja katsoin et se oli tuntematon numero, no eihän puoli yhdeksän aikaan aamusta soittele kun lehtimyyjät, joten vastasin et "jos oot joku vi**n lehtimyyjä ni ei kiinnosta sun lehtes!" Siinäs sitten soittaja änkytti et "Olen tohtori se ja se, olit varannu neuvolalääkärin..." Hiukka olin nolo... Mut lääkäriin on mentävä, kun kerran ajan siirsi myöhäsemmäks...
Vi**n lehtimyyjä
84
19676
Vastaukset
- aika törttö
Lehtimyyjät ovat ihmisiä.
Lehtimyyjälle voi sanoa nätisti, että kiitos ei kiinnosta. En halua tilata lehtiä.
Älä SELITÄ myyjälle, koska hänet on opetettu tarttumaan selityksiin. Tämä vinkkinä.
Puhu erittäin lyhyesti.
Sanot vain: ei kiitos.
Jos hän kysyy, että kiinnostaako tarjous, vastaat: kiitos, ei kiinnosta.
Jos hän toistaa, että voisitko joskus myöhemmin kiinnostua, vastaat:" En valitettavasti kiinnostu myöhemmin".
Huomaat, että puhelu loppuu lyhyeen tällä menetelmällä. Eikä sinun tarvitse edes turvautua epäystävällisyyteen!
Epävarmuus ja selitykset pois.
Lopussa voit toivottaa hyvää päivän jatkoa hänelle.
Sinulle jää hyvä mieli, että olet ollut fiksu ja sivistynyt ihminen.
Kohteliaisuus on ilmaista. Ja voi olla että myyjänkin päivä on pelastettu.- Se alkup.
Ootpas taas tosikko! Kuule, oon mä nätistikin sanonu lehtimyyjille, mut ei ne mitään tajua! Kiitos vaan tylsästä saarnastas! Minun tästä pitäisi kärsiä, eikä sun!
- aika törttö
Se alkup. kirjoitti:
Ootpas taas tosikko! Kuule, oon mä nätistikin sanonu lehtimyyjille, mut ei ne mitään tajua! Kiitos vaan tylsästä saarnastas! Minun tästä pitäisi kärsiä, eikä sun!
Mitäs? Enpä millään pahalla saarnannut, esitin vain vinkkejä.
Luulin, ettet tiedä miten pääsee myyjistä kätevästi eroon.
En ole selvänäkijä, että olisin tiennyt sinun muulloin vastailleen kohteliaasti myyjille.
Mikä nyt kyllä tuntuu uskomattomalta, kun minullekin kiroilet. - Sanokaa suoraan vaan!
Puhelinmyyjäksi hakeutuvat pellet jotka eivät osaa mitään, kuvittelevat saavansa paljonkin rahaa soittelemalla mukvasti tuntemattomille ihmisille.
Oikeasti, tilaatko SINÄ lehden kun joku tuntematon soittaa ja sanoo että tilaa?
No siinätapauksessa minä myyn sinulle kasan sitä ihtiään!
Antakaa näille rauhanhäiritsijöille kunnian kukon laulaa, tajuavat jossain vaiheessa että kannattaisi vähän käydä kouluakin.
Ja kaikki kitisijät: Pää kiinni. Läksytän teitä joka kerta kun soitatte. Siitäs saatte kun ette pyynnöistäni huolimatta laita markkinointikieltoa.
Näin se homma etenee! - aika törttö
Sanokaa suoraan vaan! kirjoitti:
Puhelinmyyjäksi hakeutuvat pellet jotka eivät osaa mitään, kuvittelevat saavansa paljonkin rahaa soittelemalla mukvasti tuntemattomille ihmisille.
Antakaa näille rauhanhäiritsijöille kunnian kukon laulaa, tajuavat jossain vaiheessa että kannattaisi vähän käydä kouluakin.
Ja kaikki kitisijät: Pää kiinni. Läksytän teitä joka kerta kun soitatte. Siitäs saatte kun ette pyynnöistäni huolimatta laita markkinointikieltoa.
Näin se homma etenee!En ole koskaan tilannut, enkä koskaan tilaa lehtiä lehtimyyjältä!
Enkä ole itse lehtimyyjä.
Silti... myyjä on ihminen, ja hänelle voi puhua haistattelematta.
Hän voi olla taloudellisesti epätoivoisessa asemassa, kun on hakeutunut moiseen suuren lehtitalon orjahommaan: opiskelija, työtön tms. kun ei ole saanut muuta työtä.
Parempi sekin työ kuin maata kotona sohvapottuna ja kuluttamassa yhteiskunnan verorahoja työttömyyspäivärahan muodossa. - Buahahaa
aika törttö kirjoitti:
En ole koskaan tilannut, enkä koskaan tilaa lehtiä lehtimyyjältä!
Hän voi olla taloudellisesti epätoivoisessa asemassa, kun on hakeutunut moiseen suuren lehtitalon orjahommaan: opiskelija, työtön tms. kun ei ole saanut muuta työtä.
Parempi sekin työ kuin maata kotona sohvapottuna ja kuluttamassa yhteiskunnan verorahoja työttömyyspäivärahan muodossa.Buahahaa!!!!
- aina mörkki
aika törttö kirjoitti:
Parempi sekin työ kuin maata kotona sohvapottuna ja kuluttamassa yhteiskunnan verorahoja työttömyyspäivärahan muodossa.Mutta kun ne pahalaiset saavat niin surkeaa palkkaa, että joka tapauksessa käyvät sossusta kerjäämässä rahaa. Eli samanlaisesti yhteiskunnan elättejä ne on. Sitä paitsi vaikka olisi kuinka yltiöystävällinen ne kiusanhenget eivät siltikään anna periksi vaan inttävät niin kauan, että hermo menee.
- aika törttö
aina mörkki kirjoitti:
Mutta kun ne pahalaiset saavat niin surkeaa palkkaa, että joka tapauksessa käyvät sossusta kerjäämässä rahaa. Eli samanlaisesti yhteiskunnan elättejä ne on. Sitä paitsi vaikka olisi kuinka yltiöystävällinen ne kiusanhenget eivät siltikään anna periksi vaan inttävät niin kauan, että hermo menee.
Ei pienipalkkaisuus ole este työnteolle. Työtä pitää tehdä, sai pientä palkkaa tai ei.
Jos olisin sosiaalityöntekijä, antaisin ilomielin avustusta pienipalkkaiselle, joka tekee työtä, kuin sellaiselle joka ei viitsi tehdä mitään, vaan kuluttaa sohvansa puhki syödessään siinä chipsejä ja katsellessaan päivät pitkät televisiota.
Puhelinmyyjä pysyy työelämässä kiinni, on säännöllinen päivärytmi ja hänet on helpompi työllistää, kun löytyy parempia töitä. Sohvalla makaava vain lihoo, eikä pian jaksa kävellä 10 metriä pitemmälle, työnteosta nyt puhumattakaan.
Myyjät inttävät siellä puhelimessa, koska heidät on opetettu siihen. Mutta voit sanoa heille: ei kiitos, hyvää päivänjatkoa ja laittaa luurin kiinni kauniisti. Tuntemattomille ihmisille kiroileminen ja haistatteleminen on todella rumaa käytöstä. Sivistymätöntä sanoisin. - jeppe11
Minä tosiaan sanoin asiallisesti lehtimyyjälle, että ei kiinnosta, kun hän tarjosi lehtä lehden perään. No, lopulta lehtimyyjä sanoi, että "etkö edes armosta tilaisi yhtä lehteä, kun olen koko illan soitellut?" edelleen vastasin asiallisesti, etten juuri nyt tarvi, koska tulee jo niin monta lehteä. Tästä myyjä sitten riemastui ja sanoi, että "arvaa vituttaako saatana soitella tommosille vitun tyhmille tai köyhille jotka ei vittu suostu tilaan mitään lehteä?". Vähän hämmästyin ja kysyin, että "oletko nyt oikeasti lehtimyyjä vai onko tämä joku pilasoitto?" myyjä vastasi, että "mieti sitä saatana pääsiäisen yli." Tässä vaiheessa löin luurin kiinni. Ja kyllä se selvisi, että se oli ihan oikea lehtimyyjä.
- Lehtimyyjä
Näin se homma etenee!Itse asiassa sinä tuskin olisit edes huomannut ostaneesi minulta lehden, mikäli siis sinulle olisin soittanut. Sinä olet siis perin turha ihminen
- paras85
aina mörkki kirjoitti:
Mutta kun ne pahalaiset saavat niin surkeaa palkkaa, että joka tapauksessa käyvät sossusta kerjäämässä rahaa. Eli samanlaisesti yhteiskunnan elättejä ne on. Sitä paitsi vaikka olisi kuinka yltiöystävällinen ne kiusanhenget eivät siltikään anna periksi vaan inttävät niin kauan, että hermo menee.
haista vittu!!sinä olet sosiaalipummi ite tienaan noin tonnin kuussa eikä ole tarvetta mennä sossuun ja minun ei tarvi inttää sinunlaisille mulkuille lyön luurin kiinni ja nauran jos sulla mulkku ei oo muita ongelmia ku puhelinmyyjät olet vitun onnelinen heikko sosiaalipummi mulkku!!!t tienaan elantoni puhelinmyyjänä sano nimi ja puh nr niin soitan sulle maanantaiaamuna mulkku
- sairas mutta töissä
aika törttö kirjoitti:
Parempi sekin työ kuin maata kotona sohvapottuna ja kuluttamassa yhteiskunnan verorahoja työttömyyspäivärahan muodossa.parempi on olla jossain töissä ku maata himas ku lahna te kaikki säälittävät paskat hakekaa vaikka lehtimyyjäksi ku sossusta haistakaa pitk
ä vittu laiskat - Spedetys
Eräät nukkuvat esim yövuoron jälkeen tuohon aikaan tms, eli kyllä ottaa aivoon jos turhaan soittoon herää! Itse pidän puhelimessa äänet päällä jos jollakulla sattuu olemaan oikeaa asiaa, en lehtimyyjille!
- ...
Spedetys kirjoitti:
Eräät nukkuvat esim yövuoron jälkeen tuohon aikaan tms, eli kyllä ottaa aivoon jos turhaan soittoon herää! Itse pidän puhelimessa äänet päällä jos jollakulla sattuu olemaan oikeaa asiaa, en lehtimyyjille!
Ja lehtimyyjillähän tunnetusti on näköpuhelimet että asian tietävät ;)
- -
Se alkup. kirjoitti:
Sinä se tosikko olet ja et myöskään osaa toimia muiden ihmisten kanssa. Lehtimyyjille sano yksinkertaisesti vaikkapa "ei kiitos, hei hei" ja suljet puhelimen. Se siitä. Ei tarvitse huutaa tai pahoittaa omaa eikä myyjän mieltä.
- metsien tyttö
Mä teen juuri noin.Työtäänhän lehtimyyjätkin tekevät.Ja toisaalta mun mielestä on kiva jutella jonkun kanssa,vaikka en tilaisikaan lehteä.
- ent lehtimyyjä
Näin se homma etenee!Tos jutus on se virhe et puhelinmyyjät saa soittaa vaan klo 9-21 välis, näin sanoo muute laki. ja toho paskaan et siin ei muka tienaa ja kaikki lyö luurii korvaan nii aivan vitun paska puhetta! Ite tienasin parhaimmillani kuus semmoset 1500-2000€ kuussa 6h ja enintää viis pvää viikos et repikää siit mulkut! Ja itse asias aika harva löi luurii, se on vaa urbaanilegenda, hyvä jos korkeintaa kerra viikos tul luurit :P en sitä kiellä et jos vaan istut siel ja olet joku mikki hiiri mikä ei uskal puhuu ihmisil ni sillo palkka on se 100€ kuussa, mut jos viitit yrittää nii se on iha mukava palkka helpost hommast ;)
- ..
ent lehtimyyjä kirjoitti:
Tos jutus on se virhe et puhelinmyyjät saa soittaa vaan klo 9-21 välis, näin sanoo muute laki. ja toho paskaan et siin ei muka tienaa ja kaikki lyö luurii korvaan nii aivan vitun paska puhetta! Ite tienasin parhaimmillani kuus semmoset 1500-2000€ kuussa 6h ja enintää viis pvää viikos et repikää siit mulkut! Ja itse asias aika harva löi luurii, se on vaa urbaanilegenda, hyvä jos korkeintaa kerra viikos tul luurit :P en sitä kiellä et jos vaan istut siel ja olet joku mikki hiiri mikä ei uskal puhuu ihmisil ni sillo palkka on se 100€ kuussa, mut jos viitit yrittää nii se on iha mukava palkka helpost hommast ;)
korjaan en ole täydellinen saatoin myös muutamaan otteeseen todeta teille kusipää valehtijille suorat sanat ja vetää luurin korvaan! paras oli kun soitin eräälle miehelle ja hänen hoitonsa vastasi puhelimeen ja kysyin miestä, niin muija huusi kovaan ääneen et pertti tuu puhelimeen ja mies huus takas et ketä, nii muija oli et joku puhelinmyyjä nii mies huus ku eläin et sano etten oo kotona, nii siin vaihees kilahti ja sanoin sil muijal et voi sanoo sil hintil et vetää ittes jojoon tai keksis paremman selityksen ja pienemmäl äänel :D ja sit löin luurit ja soittelin ihan vittuuttani takasi tasasin väliajoin :P
- on joskus
ent lehtimyyjä kirjoitti:
Tos jutus on se virhe et puhelinmyyjät saa soittaa vaan klo 9-21 välis, näin sanoo muute laki. ja toho paskaan et siin ei muka tienaa ja kaikki lyö luurii korvaan nii aivan vitun paska puhetta! Ite tienasin parhaimmillani kuus semmoset 1500-2000€ kuussa 6h ja enintää viis pvää viikos et repikää siit mulkut! Ja itse asias aika harva löi luurii, se on vaa urbaanilegenda, hyvä jos korkeintaa kerra viikos tul luurit :P en sitä kiellä et jos vaan istut siel ja olet joku mikki hiiri mikä ei uskal puhuu ihmisil ni sillo palkka on se 100€ kuussa, mut jos viitit yrittää nii se on iha mukava palkka helpost hommast ;)
soitettu ennen yhdeksääkin. Ja sitten joskus ihmettelen, että lankapuhelimeen soitetaan keskellä päivää ja kysellään perheenjäsentäni, ja ihmetellään, että eikö tosiaan ole kotona. Jotkut käy töissäkin.
- SleeperWhenDry
Spedetys kirjoitti:
Oot kyllä todella TYHMÄ tapaus! Jos HALUAT nukkua, niin laita puhelimes asetukset kondikseen. Älä valita täällä, jos uni on vähissä!
- Ikävää molemmin puol
Näin se homma etenee!17-vuotiaana tein kesän töitä lehtimyyjänä, että sain vuokran maksettua. En ollut rimanalittaja, en pelle, enkä kuvitellut että sillä rikastuisin. Se oli ainakin kyseisessä firmassa epäeettistä, kammottavaa hommaa. Mutta vuokra oli maksettava.
En jaksa moralisoida lehtimyyjille kiukustuvia, koska heidät ihan oikeasti koulutetaan ja painostetaan olemaan sellaisia tyrkkyjä että ällihän siinä lähtee. Mutta itse tulee kyllä kieltäydyttyä tehokkaasti, lyhyesti mutta KAUNISSANAISESTI, koska ihminen siellä toisessakin päässä on. - ihmisillä
SleeperWhenDry kirjoitti:
Oot kyllä todella TYHMÄ tapaus! Jos HALUAT nukkua, niin laita puhelimes asetukset kondikseen. Älä valita täällä, jos uni on vähissä!
on myös lankapuhelimet, eikä niihin kaikkiin ole mahdollista ohjelmoida mitään asetuksia. Ja jotkut myös joutuu pitämään puhelimen päällä esim. iäkkäiden vanhempien takia, jotka saattaa tarvita äkillisesti apua.
- ihmisiäkö?
Ei niille voi sanoa edes nätisti, ne kun soittavat aina uudestaan, vaikka kuinka sanoisin nätisti.
- päivä pelastettu
Tää on kyllä paras viesti pitkästä aikaa mitä olen lukenut. Ihan on pakko mainita.
- "sosiaalipummi 16v"
Näin se homma etenee!Olen 16-vuotias lukion syksyllä aloittava opiskelija. Kesäduunia ei herunut "kunnon" työpaikasta joten ainoaksi vaihtoehdiksi jäi puhelinmyynti. Eihän se mitään hääppöstä hommaa ole ja rahat ne on jostakin tienattava. Suurin osa siellä töissä olevista olivat ikäluokkaani. Emme me mitään kouluja huonosti käyneitä sosiaalipummeja ole, vaan tulevia lukiosta ja ammattikoulusta valmistuvia ihmisiä. Emme me KIUSALLA ihmisille soittele, se on työtämme. EI ole mukava kuulla itseään 10-50 vuotta vanhemmilta ihmiseltä haistatteluja ja uhkailuja. Numerolistastamme emme näe oletko nukkumassa, matkoilla, töissä tai kaupan kassalla.
Meidät opetetaan olemaan tarpeeksi röyhkeitä ja se vaatii myös rohkeutta soitaa täysin tuntemttomalle ihmiselle. En ymmärä miksi ihmisten pitää haistattaa pitkät ja lyödä luuri korvaan. Ethän tekisi niin kenellekkään päin naamaa?? Jotkut ihmiset eivät ymmärrä että meidänkin työ on rankkaa, henkisesti. Fysisestijodumme vaan näppäilemään numerot mutta haukkujen kuulemin 6h päivässä ei ole mukavaa. Onko kova homma uhrata muutama minuutti, sillä spiikin esittäminen on paljon mukavempaa kuin se että ei ehdi nimeäänkään sanoa. Ja jos on paha paikka niin kieltäytyä voi kauniistikkin. Luurin korvaan lyöminen on masentavaa ja silloin numerosi laitetaan ylös ja siihen soitetaan hetken päästä uudestaan koska ne menevät "ei vastattujen listalle". Jos asian saa esitettyä lopuun asti niin sinua ei tulla häiritsemään ainakaan samasta firmasta. - on.......
"sosiaalipummi 16v" kirjoitti:
Olen 16-vuotias lukion syksyllä aloittava opiskelija. Kesäduunia ei herunut "kunnon" työpaikasta joten ainoaksi vaihtoehdiksi jäi puhelinmyynti. Eihän se mitään hääppöstä hommaa ole ja rahat ne on jostakin tienattava. Suurin osa siellä töissä olevista olivat ikäluokkaani. Emme me mitään kouluja huonosti käyneitä sosiaalipummeja ole, vaan tulevia lukiosta ja ammattikoulusta valmistuvia ihmisiä. Emme me KIUSALLA ihmisille soittele, se on työtämme. EI ole mukava kuulla itseään 10-50 vuotta vanhemmilta ihmiseltä haistatteluja ja uhkailuja. Numerolistastamme emme näe oletko nukkumassa, matkoilla, töissä tai kaupan kassalla.
Meidät opetetaan olemaan tarpeeksi röyhkeitä ja se vaatii myös rohkeutta soitaa täysin tuntemttomalle ihmiselle. En ymmärä miksi ihmisten pitää haistattaa pitkät ja lyödä luuri korvaan. Ethän tekisi niin kenellekkään päin naamaa?? Jotkut ihmiset eivät ymmärrä että meidänkin työ on rankkaa, henkisesti. Fysisestijodumme vaan näppäilemään numerot mutta haukkujen kuulemin 6h päivässä ei ole mukavaa. Onko kova homma uhrata muutama minuutti, sillä spiikin esittäminen on paljon mukavempaa kuin se että ei ehdi nimeäänkään sanoa. Ja jos on paha paikka niin kieltäytyä voi kauniistikkin. Luurin korvaan lyöminen on masentavaa ja silloin numerosi laitetaan ylös ja siihen soitetaan hetken päästä uudestaan koska ne menevät "ei vastattujen listalle". Jos asian saa esitettyä lopuun asti niin sinua ei tulla häiritsemään ainakaan samasta firmasta.tuonikäisellä elatusvelvollisuus, etten sinänsä ymmärrä "jostain ne rahat on tienattava"-kommenttia. Tietysti jos tarvitsee rahaa viinaan.
- entinen lehtimyyjä
- kirjoitti:
Sinä se tosikko olet ja et myöskään osaa toimia muiden ihmisten kanssa. Lehtimyyjille sano yksinkertaisesti vaikkapa "ei kiitos, hei hei" ja suljet puhelimen. Se siitä. Ei tarvitse huutaa tai pahoittaa omaa eikä myyjän mieltä.
Olen ollut lehtimyyjänäkin, suurin osa asiakkaista olivat onnekseni ns. kohteliaita, mutta oli niitäkin joilta kuuli vaikka ja mitä. Anteeksi että häiritsin teidän elämäänne ja yritin tehdä elantoni eteen töitä.
- m-kielto.
Ikävää molemmin puol kirjoitti:
17-vuotiaana tein kesän töitä lehtimyyjänä, että sain vuokran maksettua. En ollut rimanalittaja, en pelle, enkä kuvitellut että sillä rikastuisin. Se oli ainakin kyseisessä firmassa epäeettistä, kammottavaa hommaa. Mutta vuokra oli maksettava.
En jaksa moralisoida lehtimyyjille kiukustuvia, koska heidät ihan oikeasti koulutetaan ja painostetaan olemaan sellaisia tyrkkyjä että ällihän siinä lähtee. Mutta itse tulee kyllä kieltäydyttyä tehokkaasti, lyhyesti mutta KAUNISSANAISESTI, koska ihminen siellä toisessakin päässä on.vielä, miksi pitäisi aina vaan jaksaa olla kohtelias ihmisille, jotka tahallaan häiritsevät toisten yksityiselämää, jotta saisivat siitä rahaa? Minulle ei niin paljon makseta että alkaisin puhelinmyynnissä huijaamaan ihmisiä; se on pahempaa kuin huoraaminen, koska huora ei pakkomyy tuotettaan vanhuksille.
- kyllästynyt.
lehtimyyjille on kohteliaisuus sallittua, ne eivät ikinäkoskaan aloita puhelua "hei, Minna Möttönen hyvät lehdet oystä päivää olisiko hetki tai soitinko pahaan aikaan" vaan alkavat välittömästi selittää asiaansa, olen yrittäjä ja useimmiten töissä kun lehtimyyjä soittaa, ei auta kohteliaisuus eli sanon olen nyt töissä enkä ole kiinnostunut tarjouksistasi, minulla on itselläni lehtipiste jonka kautta voin tilata lehtiä jos haluan, hei hei. Joten jos vaikka lehtimyyjiä opetettaisiin kohteliaasti kysymään että häiritsenkö mutta ei, sehän olis liikaa, ainoastaan asiakkaiden on oltava kohteliaita, siis WTF?!?!?
- kysymysmerkki?
.. kirjoitti:
korjaan en ole täydellinen saatoin myös muutamaan otteeseen todeta teille kusipää valehtijille suorat sanat ja vetää luurin korvaan! paras oli kun soitin eräälle miehelle ja hänen hoitonsa vastasi puhelimeen ja kysyin miestä, niin muija huusi kovaan ääneen et pertti tuu puhelimeen ja mies huus takas et ketä, nii muija oli et joku puhelinmyyjä nii mies huus ku eläin et sano etten oo kotona, nii siin vaihees kilahti ja sanoin sil muijal et voi sanoo sil hintil et vetää ittes jojoon tai keksis paremman selityksen ja pienemmäl äänel :D ja sit löin luurit ja soittelin ihan vittuuttani takasi tasasin väliajoin :P
Iha oikein sille, et soittelit takas, ent lehtimyyjä!
- :=)
Näin se homma etenee!olen itse lehtimyyjä ! mikä toi on et kaikki vihaa tai toisia ärsyttää kun me soitamme :( voitte itsekkin miettiä mitä tänne palstoille kirjottaa ! ja toiseks miettikää vanhoja ihmisiä kun ne on yksinäisiä .. niitä piristää se että joku on edes yhteyksissä . Ja te voitte ihan itse mennä esim elisa kauppaan laittaa telemarkkinointi kiellon et jos oikeesti ottaa päähän tai me pilataa päivänne xD me tehdään vaan työtä ja parasta sellasta ! xDD ymmärtäkää muita ihmisiä ja kunnioitetaan kaikkia näin me suomessa eletään.
- blaaaaa
Näin se homma etenee!no kyllä se oot sinä ite, jonka se markkinointikielto pitää "laittaa". ei puhelinmyyjillä ole mitään yhteistä rekisteriä, jonne merkkailtais ketä ei kiinnosta. urpo.
- hegrw
aika törttö kirjoitti:
Mitäs? Enpä millään pahalla saarnannut, esitin vain vinkkejä.
Luulin, ettet tiedä miten pääsee myyjistä kätevästi eroon.
En ole selvänäkijä, että olisin tiennyt sinun muulloin vastailleen kohteliaasti myyjille.
Mikä nyt kyllä tuntuu uskomattomalta, kun minullekin kiroilet.Ai kuinka niistä pääsee tehokkaasti eroon? :D Mä lyön ihan vaan luurin korvaan ja säästän meidän kummankin aikaa. En mä yleensä oo hirveen ystävällinen niillekkään jotka oven taa tulee jotain myymään..tosin silloin sanon ei kiitos ja ovi kiinni.
- Puhelinmyyjä97
Hatunnostot sulle! (y)
Itse puhelinmyyjänä voin todeta, että noin asiallisella käytöksellä en viitsi sen enempää vänkätä vastaan :)
Ja tosiaan, kun tämä työ nyt on mitä on, niin nuo ihmiset jotka asiallisesti käyttäytyvät niin tosiaan pelastavat päivän puhelinmyyjän arjesta :) - plaa plaa
Jos lehtimyyjälle sanoo et en tilaa mitään ni ne vaa kuule jatkaa papatusta.
- Anonyymi
aika törttö kirjoitti:
Parempi sekin työ kuin maata kotona sohvapottuna ja kuluttamassa yhteiskunnan verorahoja työttömyyspäivärahan muodossa.Olen vastannut kohteiaasti "ei kiitos", "ei myöhemminkään" jne. vuosikymmenet.
Viimeiset viisi vuotta sanoin edelleen kauniisti mutta sitkeästi, että älkää soittako, en tilaa tai että otan itse yhteyttä jos haluan tilata teiltä lisää lehtiä (minulle tuli jo 2 lehteä),
Ei mitään vaikutusta.
Lopulta laitoin vain puhelimen kiinni jos lehtimyyjä soitti.
Sainkin sitten soiton "itse kustantajalta" , jonka oletan olleen joku myyjistä esittämässä "itse kustantajaa". Minulla sattui olemaan aikaa joten ajattelin nyt kerrankin paneutua tähän heitä vaivaavaan asiaan, eli miksi asiakas ei suostu kuuntelemaan myyntipuheita jne.
Lopuksi hän antoi MINULLE kehut siitä, kuinka osaan puhua kauniisti "shock".
Olin täysin turhaan siis selittänyt, että heidän soittonsa häiritsevät työskentelyäni ja milloin mitäkin ja ettei minulle kannata siksi soittaa jne. Ja ilmeisesti nämä kotirauhan häiritsijät kokivat, että HEIDÄN myyntityötään oli häiritty epäasiallisesti, vaikka olin aina ollut kohtelias. Kun lopulta aloin vain sulkemaan kuullessani, että kyseessä on lehtimyyjä, en suinkaan sanonut silloinkaan mitään asiatonta, vaan sammutin vain ääneti puhelimen jos olin juuri paneutuneena työasioihin, kuten yleensä olen.
Niin, että minun kohdallani ei ainakaan toimi mikään kohteliaisuus. Olen saanut heistä nyt uudella tavalla vaivaa, joten lopetin lehtien tilauksen kokonaan heidän konserniltaan, ettei heidän tarvitse enää soitella koska "eihän tämä ole mikään mainos-myyntisoitto, koska sinähän olet lehtemme tilaaja". - Anonyymi
... kirjoitti:
Ja lehtimyyjillähän tunnetusti on näköpuhelimet että asian tietävät ;)
Kun heillä ei ole näköradiota, niin voisivat antaa ihmisille ihan lähtökohtaisesti kotirauhan ja olla soittamatta.
- Anonyymi
SleeperWhenDry kirjoitti:
Voi teitä tyhmiä. Jokainen tietää mitä tehdä puhelimelle, jos sitä ei ole pakko pitää auki mahdollisia tärkeitä soittoja varten. Sitä vartenhan ne puhelimet on tehty, eikä myyntisoittoja varten.
- Se alkup.
Siis mä huusin lääkärille enkä lehtimyyjälle! Tää on muutenkin töppäily palsta, joten miks latistaa tunnelma moraalisaarnoilla? Ihmisiähän ne lehtimyyjätkin ovat, joo tiedän, mut ihmisiä on myös vuorotyössä! Enkä sulje luuriani koska jos siellä sitten onkin juuri tällainen lääkäritapaus! Enään en vastaa näin, mutta lehtimyyjät kyllä saa kuulla kunniansa! Mulla on kielto päällä ja silti tyrkytetään yhtä ja toista puhelimitse! Että näin! Mun moka, joten ei teidän päänvaiva!
- aika törttö
Joo, mutta kuvittelit huutavasi lehtimyyjälle. Ja oli oikein, että huusit lääkärille, sai hän tietää millainen OIKEASTI olet aitona itsenäsi.
Ja lisäksi lääkäri sai tietoa, kuinka lehtifirmojen myynnin ammattiryhmää kohdellaan. Kun lehtimyyjä tulee hakemaan sairauslomaa, tämä kiroamasi lääkäri antaa hänelle lomaa enemmän kuin sinulle.
Lehtimyyjille annetaan ylemmältä taholta puhelinnumerot, johon soittaa, joten jos sinulla on kielto päällä, ota yhteyttä lehtimyyntifirman johtoon. Se myyntiorja siellä langanpäässä on vain orja.
Kyllä sinun mokasi on meidänkin päänvaiva, jos sinä huutelet vieraille ihmisille kirosanoja puhelimeen. Siellä olisi voinut olla vaikka joku lapsi.
Ei sinulle kukaan uskalla kohta soittaa! Ei edes äitisi, ilmeisesti.
En usko, että olet ollut vuorotyössä, koska puhelinpistokkeen voi vetää seinästä irti, kun menet nukkumaan, ja kännykän laittaa äänettömälle.
Vuorotyöläiseinä voin sanoa sinulle tämän vinkiksi. - Se alkup.
aika törttö kirjoitti:
Joo, mutta kuvittelit huutavasi lehtimyyjälle. Ja oli oikein, että huusit lääkärille, sai hän tietää millainen OIKEASTI olet aitona itsenäsi.
Ja lisäksi lääkäri sai tietoa, kuinka lehtifirmojen myynnin ammattiryhmää kohdellaan. Kun lehtimyyjä tulee hakemaan sairauslomaa, tämä kiroamasi lääkäri antaa hänelle lomaa enemmän kuin sinulle.
Lehtimyyjille annetaan ylemmältä taholta puhelinnumerot, johon soittaa, joten jos sinulla on kielto päällä, ota yhteyttä lehtimyyntifirman johtoon. Se myyntiorja siellä langanpäässä on vain orja.
Kyllä sinun mokasi on meidänkin päänvaiva, jos sinä huutelet vieraille ihmisille kirosanoja puhelimeen. Siellä olisi voinut olla vaikka joku lapsi.
En usko, että olet ollut vuorotyössä, koska puhelinpistokkeen voi vetää seinästä irti, kun menet nukkumaan, ja kännykän laittaa äänettömälle.
Vuorotyöläiseinä voin sanoa sinulle tämän vinkiksi.Tosin on mulla parempaakin tekemistä kun sun marmatuksias täällä lueskella, mut lopeta jo! Oot iha skitso! Mistäs helvetistä sä tiedät mitä mä työkseni teen? Kylläpäs olen vuorotyössä! Ja äitini soittaa hyvinkin usein! Tiesitkös: HÄNKIN VIHAA LEHTIMYYJIÄ! KAIKKI VIHAAVAT LEHTIMYYJIÄ, PAITSI SINÄ, HELVETIN MORAALISTA PARKUJA! Mietippäs sitä että joskus pesen ehkä sun persettäs vanhainkodissa, että niinkin takuuvarmaa vuorotyötä teen! Koita nyt jo rauhottua ja tajuta et tää on töppäys jota en toista kyllä ainakaan tarkoituksella! Ja jokatapauksessa, lehtimyyjät on niitä mistä en pidä!
- mielipide
Se alkup. kirjoitti:
Tosin on mulla parempaakin tekemistä kun sun marmatuksias täällä lueskella, mut lopeta jo! Oot iha skitso! Mistäs helvetistä sä tiedät mitä mä työkseni teen? Kylläpäs olen vuorotyössä! Ja äitini soittaa hyvinkin usein! Tiesitkös: HÄNKIN VIHAA LEHTIMYYJIÄ! KAIKKI VIHAAVAT LEHTIMYYJIÄ, PAITSI SINÄ, HELVETIN MORAALISTA PARKUJA! Mietippäs sitä että joskus pesen ehkä sun persettäs vanhainkodissa, että niinkin takuuvarmaa vuorotyötä teen! Koita nyt jo rauhottua ja tajuta et tää on töppäys jota en toista kyllä ainakaan tarkoituksella! Ja jokatapauksessa, lehtimyyjät on niitä mistä en pidä!
Kaikki eivät vihaa lehtimyyjiä, en minä ainakaan. Jos en halua tilata, sanon suoraan, mutta ystävällisesti. Sanon esimerkiksi, etten ehdi lukea lehtiä, eikä minulla opiskelijana ole niihin edes varaa. Monet lehtimyyjistäkin ovat nuoria, opiskelijoita tai muuten vain pienituloisia, ja aina he ovat ymmärtäneet.
Itsekin olin 20-vuotiaana viikon lehtimyyjänä, ennen kuin sain parempaa kesätyötä. Nyt olen viittä vaille valmis maisteri. Kaksi opettajaksi opiskelevaa, pian valmistuvaa kaveriani ovat toimineet puhelinmyyjinä muutamana kesänä. Muita kesätöitä he eivät tuolloin saaneet työkokemuksen ja koulutuksen rajoittuessa lähinnä opetusalalle (jolla töitä ei kesäisin ole), toisen työnsaantimahdollisuuksia kavensi vielä pienet lapset. Taloudellinen tilanne pakotti kuitenkin heidät ottamaan paremman puutteessa puhelinmyyjän töitä. Talvisin molemmat tekivät pitkiäkin opettajan sijaisuuksia omalla alallaan.
Että se siitä luuseriudesta ja koulujakäymättömyydestä, johon joku ylempänä viittasi. Harvallapa se on alkuperäinen saati lopullinen ammatti, vaan useimmiten olosuhteiden pakosta alkunsa saanut välivaihe. - aika törttö
Se alkup. kirjoitti:
Tosin on mulla parempaakin tekemistä kun sun marmatuksias täällä lueskella, mut lopeta jo! Oot iha skitso! Mistäs helvetistä sä tiedät mitä mä työkseni teen? Kylläpäs olen vuorotyössä! Ja äitini soittaa hyvinkin usein! Tiesitkös: HÄNKIN VIHAA LEHTIMYYJIÄ! KAIKKI VIHAAVAT LEHTIMYYJIÄ, PAITSI SINÄ, HELVETIN MORAALISTA PARKUJA! Mietippäs sitä että joskus pesen ehkä sun persettäs vanhainkodissa, että niinkin takuuvarmaa vuorotyötä teen! Koita nyt jo rauhottua ja tajuta et tää on töppäys jota en toista kyllä ainakaan tarkoituksella! Ja jokatapauksessa, lehtimyyjät on niitä mistä en pidä!
En oikeasti tiedäkään... mutta hämmästelen, että olet noin vihainen hoitsu.
Et kyllä tuolla asenteella pärjäisi lehtimyyjänä, jonka pitää jaksaa olla ystävällinen kaikille haistattelijoillekin. Hän ei voi puolustautua ja alkaa haistattelemaan takaisin, koska hän saisi lopputilin.
Useimmat lehtimyyjistä ovat ihan kivoja ihmisinä, tutustu joskus johonkin, kyllä he vastailevat, vaikka et ostaisikaan mitään.
Luultavasti et tule vaihtamaan vaippoja minulle vanhainkodissa. Mutta miten mahdat hoitoalan ihmisenä kohdella potilasta, jonka saat tietää olevan lehtimyyjä?
Uskon, ettet tee toista töppäystä lehtimyyjien suhteen ja pyydät ilmeisesti seuraavan kerran lehtimyyjältä anteeksi huonoa käytöstäsi. - ärsytyskynnys
aika törttö kirjoitti:
En oikeasti tiedäkään... mutta hämmästelen, että olet noin vihainen hoitsu.
Et kyllä tuolla asenteella pärjäisi lehtimyyjänä, jonka pitää jaksaa olla ystävällinen kaikille haistattelijoillekin. Hän ei voi puolustautua ja alkaa haistattelemaan takaisin, koska hän saisi lopputilin.
Useimmat lehtimyyjistä ovat ihan kivoja ihmisinä, tutustu joskus johonkin, kyllä he vastailevat, vaikka et ostaisikaan mitään.
Luultavasti et tule vaihtamaan vaippoja minulle vanhainkodissa. Mutta miten mahdat hoitoalan ihmisenä kohdella potilasta, jonka saat tietää olevan lehtimyyjä?
Uskon, ettet tee toista töppäystä lehtimyyjien suhteen ja pyydät ilmeisesti seuraavan kerran lehtimyyjältä anteeksi huonoa käytöstäsi.Minua on haistattanut lehtimyyjä, vaikka kohteliaasti ilmoitin, että en halua lehteä, enkä sitä kelloa, joka tilaajalahjaksi luvattiin. Hän alkoi inttää, kuinka arvokas kello on ja minä sanoin, että en siltikään halua sitä, sieltä tuli haistatus ja luuri korvaan. Että se siitä kohteliaisuudesta. Olen yrittänyt itse olla kohtelias, mutta tuollaista käytöstä en suvaitse. Ja koska tämä on töppäyspalsta, voin ehkä sanoa, että lehtimyyjä töppäsi, en minä. Olkoon vaikka mitä opiskelijoita ja tulevia maistereita, enemmän arvostan juuri hoitotyön tekijöitä kuin jotain pipopäisiä humanisteja. Saati lehtimyyjiä.
- aika törttö
ärsytyskynnys kirjoitti:
Minua on haistattanut lehtimyyjä, vaikka kohteliaasti ilmoitin, että en halua lehteä, enkä sitä kelloa, joka tilaajalahjaksi luvattiin. Hän alkoi inttää, kuinka arvokas kello on ja minä sanoin, että en siltikään halua sitä, sieltä tuli haistatus ja luuri korvaan. Että se siitä kohteliaisuudesta. Olen yrittänyt itse olla kohtelias, mutta tuollaista käytöstä en suvaitse. Ja koska tämä on töppäyspalsta, voin ehkä sanoa, että lehtimyyjä töppäsi, en minä. Olkoon vaikka mitä opiskelijoita ja tulevia maistereita, enemmän arvostan juuri hoitotyön tekijöitä kuin jotain pipopäisiä humanisteja. Saati lehtimyyjiä.
No olipa lehtimyyjä! Huh-huh! Olisit voinut tehdä hänestä valituksen, vaikka harvinaisempaa tuo on.
Itse olen tavannut vain ystävällisiä puhelinmyyjiä, mutta ainahan poikkeuksia löytyy.
Minäkin arvostan ammatteja, varsinkin sellaisia, joihin joutuu lukemaan vuosia kausia. Kuten maisteri tai lääkäri. Arvostan myös kaikkia hoitajia.
Arvostan myös kaikkia niitä, jotka tekevät työtä elääkseen. En ole tavannut pipopäistä humanistia, joten hänestä en osaa sanoa. - mielipide
ärsytyskynnys kirjoitti:
Minua on haistattanut lehtimyyjä, vaikka kohteliaasti ilmoitin, että en halua lehteä, enkä sitä kelloa, joka tilaajalahjaksi luvattiin. Hän alkoi inttää, kuinka arvokas kello on ja minä sanoin, että en siltikään halua sitä, sieltä tuli haistatus ja luuri korvaan. Että se siitä kohteliaisuudesta. Olen yrittänyt itse olla kohtelias, mutta tuollaista käytöstä en suvaitse. Ja koska tämä on töppäyspalsta, voin ehkä sanoa, että lehtimyyjä töppäsi, en minä. Olkoon vaikka mitä opiskelijoita ja tulevia maistereita, enemmän arvostan juuri hoitotyön tekijöitä kuin jotain pipopäisiä humanisteja. Saati lehtimyyjiä.
Vai pidät sinä opettajia pipopäisinä humanisteina, jotka eivät tee arvokasta työtä? Kuinka monella ammattipätevyyden hankkineella opettajalla olet nähnyt pipon luokassa? Minä olen kuullut, että he päin vastoin käskevät oppilaitaan ottamaan sisällä pipon päästään pois.
Eivätkä läheskään kaikki opettajat edes ole humanisteja. Sitä paitsi hoitoalan lisäksi siinä on ammattikunta, joka tekee töitä pienellä palkalla työn vastuullisuuteen ja koulutuksen pituuteen nähden. Minä ainakin arvostan heitä.
Nyt en enää ihmettele asennettasi lehtimyyjiä kohtaan. Taidat olla ns. asennevammainen, joka pitää lähes kaikkea muuta, paitsi itse edustamaansa ryhmää jotenkin huonompana? - ei hel... et voi olla tosis...
aika törttö kirjoitti:
Vuorotyöläiseinä voin sanoa sinulle tämän vinkiksi.Etkö ole saanut viimeaikoina vai onko muuten vaan monot väärässä jalassa. Jos kaveri on kiljunut väärälle tyypille niin PERUSTELE että mitä se sinua vaivaa! Tämä on töppäilypalsta, moraalisaarnoja voit mennä pitämään muualle. Syö terveellisesti ja liiku, älä ota kaikki maailman murheita päällesi, omalla nimelläsi kun et uskalla saarnojasi kuitenkaan pitää.
Hanki elämä, käy parturissa ja hanki oikea työpaikka, hippi! - aika törttö
ei hel... et voi olla tosis... kirjoitti:
Etkö ole saanut viimeaikoina vai onko muuten vaan monot väärässä jalassa. Jos kaveri on kiljunut väärälle tyypille niin PERUSTELE että mitä se sinua vaivaa! Tämä on töppäilypalsta, moraalisaarnoja voit mennä pitämään muualle. Syö terveellisesti ja liiku, älä ota kaikki maailman murheita päällesi, omalla nimelläsi kun et uskalla saarnojasi kuitenkaan pitää.
Hanki elämä, käy parturissa ja hanki oikea työpaikka, hippi!Olen jo aiemmin perustellut.
On huonoa käytöstä kiroilla puhelimeen olettamalla, että lehtimyyjä on langan toisessa päässä.
Yhtä outoa, että nolostuu, kun siellä onkin lääkäri luurin toisessa päässä.
Miksi hän ei nolostu omasta käytöksestään, vaan siitä, että sattui vahingossa huutamaan sosiaaliryhmässäön ylempiarvoiselle.
Hän katsoo oikeutetuksi kiroilla puhelimessa tuntemattomalla alempiarvoiseksi katsomalleen henkilölle.
Tämä on törttöilypalsta ja mielestäni puhelintöppääjä onnistuu todella hyvin töppäyksessään ja jatkaa töppäilyään täällä edelleen, kun kuvittelee, että ihminen on oiketettu huutelemaan lehtimyyjille solvauksia.
Minulla on jo oma elämä, työpaikka ja hiukseni leikataan säännöllisesti. Enkä huutele partureillekaan. En katso ihmisiä ammattiryhmittäin alaviistoon, kaikki työ on arvokasta. Kukaan työtätekevä ei ansaitse tulla solvatuksi. Edes lehtimyyjä. Itse on en ole puhelinmyyjä, enkä lehtimyyjä. - aika törttö
ei hel... et voi olla tosis... kirjoitti:
Etkö ole saanut viimeaikoina vai onko muuten vaan monot väärässä jalassa. Jos kaveri on kiljunut väärälle tyypille niin PERUSTELE että mitä se sinua vaivaa! Tämä on töppäilypalsta, moraalisaarnoja voit mennä pitämään muualle. Syö terveellisesti ja liiku, älä ota kaikki maailman murheita päällesi, omalla nimelläsi kun et uskalla saarnojasi kuitenkaan pitää.
Hanki elämä, käy parturissa ja hanki oikea työpaikka, hippi!Lisäys vielä: ei täällä kukaan kirjoita omalla nimellään, et sinäkään ole laittanut omaa nimeäsi viestiisi.
Muuten kyllä aina mielipiteeni kerron, ei ne ole saarnoja. Siis kaikki ylläoleva kirjoittamani on mielipidettä. - buahahaaa
aika törttö kirjoitti:
Lisäys vielä: ei täällä kukaan kirjoita omalla nimellään, et sinäkään ole laittanut omaa nimeäsi viestiisi.
Muuten kyllä aina mielipiteeni kerron, ei ne ole saarnoja. Siis kaikki ylläoleva kirjoittamani on mielipidettä.Voi että olet topakka, taisit jo nuorena olla pikku aikuinen. Sua on ihana ärsyttää, ihan niinkuin koko maailma pyöris vaan sun pienen navan ympärillä. Voi että, mä repeen, hanki nyt se oma elämä, OIKEESTI, BUAHAHAHAHAAAAA!
- aika törttö
buahahaaa kirjoitti:
Voi että olet topakka, taisit jo nuorena olla pikku aikuinen. Sua on ihana ärsyttää, ihan niinkuin koko maailma pyöris vaan sun pienen navan ympärillä. Voi että, mä repeen, hanki nyt se oma elämä, OIKEESTI, BUAHAHAHAHAAAAA!
Kysymys oli nyt vain lehtimyyjistä, ja kuinka heille puhutaan puhelimessa.
Minä en ole itsekeskeinen ihminen ollenkaan, vain kohtelias kaikille ihmisille ammattiryhmään katsomatta. Kuinka se voisi olla oman navan ympärillä pyörimistä?
Paremminkin on se henkilö muka maailmannapa, joka haistatteli lääkärille, jota luuli lehtimyyjäksi ja luuli tässä kohtaa tehneensä töppäyksen.
Todellinen töppäyshän oli se, että hän YLEENSÄ huusi puhelimeen solvauksia.
Mutta SITÄ hän ei taas pitänytkään töppäyksenä. HÄN oli oman napansa ympärillä pyörijä, ei tajunnut missä kohtaa olisi pitänyt hävetä.
Hän häpesi väärässä kohtaa.
Maapallo pyörii oman napansa ympärillä, ei siis minun. On tässä sen verran tullut luonnontieteitä luettua. - aika törttö
buahahaaa kirjoitti:
Voi että olet topakka, taisit jo nuorena olla pikku aikuinen. Sua on ihana ärsyttää, ihan niinkuin koko maailma pyöris vaan sun pienen navan ympärillä. Voi että, mä repeen, hanki nyt se oma elämä, OIKEESTI, BUAHAHAHAHAAAAA!
"Buahahaaa" väitit, että taisin olla jo nuorena pikku aikuinen. Kommentti viittaa siihen, etten olisi enää nuori.
Minä olen aika nuori, ja suhteellisen pitkä, en pikkuinen aikuinen. Aikuinen tosin olen nyt nuorena henkilönä. Varhaiskypsä. ÄO 140. - dabben
ite vihaan teitä kaikkia paskoja mulkkuja jotka sanotte niitä vitun selityksiä elekeläispellet ja muut mulkut perkele jos te ostatte kiskalta jotain lehtee josta tykkäätte niin hyvät hyssykät tilaatka halvalla lehti ja tukkikaa turpanne tai sanokaa vain heti että teillä ei ole taaskaan rahaa
- duhhh...
mielipide kirjoitti:
Kaikki eivät vihaa lehtimyyjiä, en minä ainakaan. Jos en halua tilata, sanon suoraan, mutta ystävällisesti. Sanon esimerkiksi, etten ehdi lukea lehtiä, eikä minulla opiskelijana ole niihin edes varaa. Monet lehtimyyjistäkin ovat nuoria, opiskelijoita tai muuten vain pienituloisia, ja aina he ovat ymmärtäneet.
Itsekin olin 20-vuotiaana viikon lehtimyyjänä, ennen kuin sain parempaa kesätyötä. Nyt olen viittä vaille valmis maisteri. Kaksi opettajaksi opiskelevaa, pian valmistuvaa kaveriani ovat toimineet puhelinmyyjinä muutamana kesänä. Muita kesätöitä he eivät tuolloin saaneet työkokemuksen ja koulutuksen rajoittuessa lähinnä opetusalalle (jolla töitä ei kesäisin ole), toisen työnsaantimahdollisuuksia kavensi vielä pienet lapset. Taloudellinen tilanne pakotti kuitenkin heidät ottamaan paremman puutteessa puhelinmyyjän töitä. Talvisin molemmat tekivät pitkiäkin opettajan sijaisuuksia omalla alallaan.
Että se siitä luuseriudesta ja koulujakäymättömyydestä, johon joku ylempänä viittasi. Harvallapa se on alkuperäinen saati lopullinen ammatti, vaan useimmiten olosuhteiden pakosta alkunsa saanut välivaihe.duhhh...
- loller
duhhh... kirjoitti:
duhhh...
ahahahahahahahaa kuolen nauruuun -.-
- Tapakasvattaja
Se alkup. kirjoitti:
Selvisi sitten että vanhukset joutuvat kärsimään tuollaisesta käytöstapoja taitamattomasta lehmästä.
Vaihda äkkiä alaa ei tuollainen voi olla ihmisten kanssa tekemisissä! - M-kielto.
mielipide kirjoitti:
Että se siitä luuseriudesta ja koulujakäymättömyydestä, johon joku ylempänä viittasi. Harvallapa se on alkuperäinen saati lopullinen ammatti, vaan useimmiten olosuhteiden pakosta alkunsa saanut välivaihe.vielä, miksi minun pitäisi perustella, miksi en osta mitään, saati kertoa taloudellisesta tilanteestani tuntemattomalle ihmiselle?
- Anonyymi
Sama kokemus: kielto päällä ja silti soitettin.
- Anonyymi
aika törttö kirjoitti:
Vuorotyöläiseinä voin sanoa sinulle tämän vinkiksi.Luuletko, ettei lääkäreillä ole kokemusta lehtimyyjistä? Kirjoituksesi on aika höpöä muutenkin :D
- Anonyymi
aika törttö kirjoitti:
Kysymys oli nyt vain lehtimyyjistä, ja kuinka heille puhutaan puhelimessa.
Minä en ole itsekeskeinen ihminen ollenkaan, vain kohtelias kaikille ihmisille ammattiryhmään katsomatta. Kuinka se voisi olla oman navan ympärillä pyörimistä?
Paremminkin on se henkilö muka maailmannapa, joka haistatteli lääkärille, jota luuli lehtimyyjäksi ja luuli tässä kohtaa tehneensä töppäyksen.
Todellinen töppäyshän oli se, että hän YLEENSÄ huusi puhelimeen solvauksia.
Mutta SITÄ hän ei taas pitänytkään töppäyksenä. HÄN oli oman napansa ympärillä pyörijä, ei tajunnut missä kohtaa olisi pitänyt hävetä.
Hän häpesi väärässä kohtaa.
Maapallo pyörii oman napansa ympärillä, ei siis minun. On tässä sen verran tullut luonnontieteitä luettua.Jos ja kun tämä on töppäyspalsta, ja sinä olet kohtelias ihminen kaikille, etkä yhtään itsekeskeinen, niin etkö olisi voinut vaikka kohteliaisuuttasi antaa ap:n itse määritellä mikä hänestä oli se töppäys ilman, että syyllistät häntä siitä. Hänhän kertoi omaa kokemustaan töppäyksestä.
- Anonyymi
aika törttö kirjoitti:
"Buahahaaa" väitit, että taisin olla jo nuorena pikku aikuinen. Kommentti viittaa siihen, etten olisi enää nuori.
Minä olen aika nuori, ja suhteellisen pitkä, en pikkuinen aikuinen. Aikuinen tosin olen nyt nuorena henkilönä. Varhaiskypsä. ÄO 140.Tuo ÄÖ:n kertominen on vähän nolo juttu. Ehkä myöhemmin elämässä tajuat, että oli vähän nolo töppäys lisätä se tuohon loppuun kuin jonain meriittinä.
Tosin se saattaa kyllä selittää "opettavaisen" ja ylimielisen asenteesi :)
- Tuleva lehtimyyjä
Eipä muuten soittele lehtimyyjät puol ysiltä, luvallinen soittoaika on 9-21. ;)
Lol, no onhan se jo etukäteen kiva tietää mitä tulee olemaan vastassa kesätyössä... - Lehtimyyjien numerot
Löytyi tuollainen sivusto, johon kerätään lehti- sekä puhelinmyyjien ja gallupien numeroita; näyttäs olevan aika alussa, mutta tällä kait se lisääntyy. http://www.verkkoapu.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=30
nettisivut www.verkkoapu.net listaa ylös puhelinhäiriköiden numerot. Käykää lisäämässä sinne ilman rekisteröitymistä numero niin saadaan kattava tietokanta niistä :) Samalla voit lisätä hyödyllisten/hyödyttömien nettisivujen linkkejä sinne myös.
- Seppo Taalasmaa
1) Lehtimyyjät eivät ole velvollisia tekemään suoramarkkinointikieltoa vaan sen olet velvollinen tekemään juuri _sinä_.
2) Lehtimyyjät eivät tiedä ennen soittoa oletko nukkumassa, vuorotyöläinen, pahalla tuulella, lomalla, töissä vai muuten vain saamaton ettet ole laittanut suoramarkkinointikieltoa.
3) Kaikki lehtimyyjät eivät ole orjia. Kustantajilla työskentelevien pohjapalkka on ~1500 €/kk ja tähän päälle provisiot.
4) Jos luulet olevasi ihmisenä parempi kuin se henkilö, joka sinulle soittaa, olet väärässä. Ja viimeiseksi, jos luulet että saarnasi puhelinmyyjille auttavat jotenkin asiaa, olet edelleenkin väärässä. Vaivaan auttaa kohta 1). - ..numeroita
tässä myyjien numeroita jotka tänään soittelivat:
0451213810 on puhelinmyyjän numero, ELLE lehteä kaupitteli
056105214 numerosta kaupittelivat talo&koti lehteä.- Seppo Taalasmaa
Tuollainen yksittäisten numeroiden tallentaminen nyt on ehkä typerintä mitä kannattaa tehdä :D Yhdellä yrityksellä kun voi olla useita kymmeniä eri liittymiä. No, huvinsa kullakin. Täytä sinä vaikka puhelimesi muisti ko. numeroilla.
Helpoin tapa päästä eroon suoramarkkinoinnista tosiaan on suoramarkkinoinnin estäminen, yllätys sinänsä. Toisaalta jos lehtimyyjät soittavatkin pari kertaa kuussa niin jokainen voi henkilökohtaisesti miettiä onko se lopulta niin kamalaa. Televisiota katsoessasi näet mainoksia vähintään 1/4 katseluajasta, huudatko silloinkin kurkku suorana?
Jos kiellon tekeminen tuntuu kovin vaikealta, niin ei liene kovin vaikeaa kysyä puhelun alussa esim. "Myytkö jotain?", johon vastaus on joko kyllä tai ei. Tämän jälkeen voikin sanoa vastauksesta riippuen esim. "Selvä, en ole kiinnostunut, Hyvää päivän jatkoa".
Hassua sinänsä, suoramarkkinointikiellon säännöissä lukee: "Suoramarkkinointikiellon voi tehdä aikuinen ihminen vain itselleen" tjms. Tämä siis tarkoittaa, että sitä ei voi tehdä äiti, vaan juuri sinä henkilökohtaisuudessasi.
Ellen, auto bildin ja mikrobitin nimeen, Aamen!
Ps. Iloista syksyä! :) - abcddcba
sähän olet fiksu kaveri.. senkus lisäilet numeroitas :) ymmärrät ehkä (tuskin) joskus että noi ei lopu kesken koska kokoajan tulee uusia ja tosiaan yhdellä yrityksellä on kymmeniä, ehkä satoja eri numeroita.
ps. tosta sun toisesta numerosta puuttuu yks numero :) - haistattelu
abcddcba kirjoitti:
sähän olet fiksu kaveri.. senkus lisäilet numeroitas :) ymmärrät ehkä (tuskin) joskus että noi ei lopu kesken koska kokoajan tulee uusia ja tosiaan yhdellä yrityksellä on kymmeniä, ehkä satoja eri numeroita.
ps. tosta sun toisesta numerosta puuttuu yks numero :)puhelimessa (tai netissä) ja luurin korvaan paiskaus ei oo miehen käytöstä, joten siks en sitä tee, mutta pari kertaa oon tehny poikkeuksen. Siihen aikaan, kun kaupustelijoilla oli tapana kysyä "maksatteko yhdessä vai kahdessa erässä", mulla pamahti luuri kiinni. Ei siis kysytty että tilaatteko lehden, vaan että nyt kun tilaatte, miten hoidatte maksun.
- -
haistattelu kirjoitti:
puhelimessa (tai netissä) ja luurin korvaan paiskaus ei oo miehen käytöstä, joten siks en sitä tee, mutta pari kertaa oon tehny poikkeuksen. Siihen aikaan, kun kaupustelijoilla oli tapana kysyä "maksatteko yhdessä vai kahdessa erässä", mulla pamahti luuri kiinni. Ei siis kysytty että tilaatteko lehden, vaan että nyt kun tilaatte, miten hoidatte maksun.
Näistä myyjistä ei edes saa mitään selvää kun sanovat mukamas mistä ovat soittamassa, aina joudun kysymään uudestaan että niin mistä soitit.
Toinen asia miksi en ole enään kohtelias näitä puhelinmyyjiä kohtaan on se että kerran kun sanoin että en tilaa nyt lehteä niin minulle lyötiin luuri korvaan, ei näin. - behaviour-
- kirjoitti:
Näistä myyjistä ei edes saa mitään selvää kun sanovat mukamas mistä ovat soittamassa, aina joudun kysymään uudestaan että niin mistä soitit.
Toinen asia miksi en ole enään kohtelias näitä puhelinmyyjiä kohtaan on se että kerran kun sanoin että en tilaa nyt lehteä niin minulle lyötiin luuri korvaan, ei näin.Ärsyttää puhelinliittymäkaupustelijat, jotka antavat ymmärtää, että soittavat omalta operaattorilta ja olisi tarkoitus laskea liittymän hintoja. Ja sitten eivät usko, vaikka kuinka sanot, ettet halua vaihtaa operaattoria. Sellaiselle tekisi joskus mieli paiskata luuri korvaan haistattelujen saattelemana, mutten kannata sellaista käytöstä.
- Heidiiiiiiiii
Olikin tuosta ylemmästä numerosta soitettu. Ajattelin vaan vilkasta, löytyisko googlella numeron omistaja, ja tähän keskusteluun pääsin. Olen laittanut nettiin ostan-ilmoituksen, joten jos ei olis täältlä numero löytynyt, olisin varmaan soitellut takaisin lehden kauppaajalle... Sinäänsä mielenkiintoista, että minulla on kyllä olemassa puhelinmarkkinointikielto...
- Ihmettelen suuresti
Heidiiiiiiiii kirjoitti:
Olikin tuosta ylemmästä numerosta soitettu. Ajattelin vaan vilkasta, löytyisko googlella numeron omistaja, ja tähän keskusteluun pääsin. Olen laittanut nettiin ostan-ilmoituksen, joten jos ei olis täältlä numero löytynyt, olisin varmaan soitellut takaisin lehden kauppaajalle... Sinäänsä mielenkiintoista, että minulla on kyllä olemassa puhelinmarkkinointikielto...
mulle on soitettu tänään kolme kertaa, numeroista 0451213804, 0451213810 ja 0451379001 ja joka kerta en ehdo edes nimeäni sanomaan kun luuri laitetaan kiinni! Onko nämä niitä huijareita jotka yrittävät että heille soitetaan takaisin ja se maksaa hirveitä summia! Onko muilla samoja kokemuksia? Mulla on vielä salainen numero eli mitä ihmettä...
- Anonyymi
Seppo Taalasmaa kirjoitti:
Tuollainen yksittäisten numeroiden tallentaminen nyt on ehkä typerintä mitä kannattaa tehdä :D Yhdellä yrityksellä kun voi olla useita kymmeniä eri liittymiä. No, huvinsa kullakin. Täytä sinä vaikka puhelimesi muisti ko. numeroilla.
Helpoin tapa päästä eroon suoramarkkinoinnista tosiaan on suoramarkkinoinnin estäminen, yllätys sinänsä. Toisaalta jos lehtimyyjät soittavatkin pari kertaa kuussa niin jokainen voi henkilökohtaisesti miettiä onko se lopulta niin kamalaa. Televisiota katsoessasi näet mainoksia vähintään 1/4 katseluajasta, huudatko silloinkin kurkku suorana?
Jos kiellon tekeminen tuntuu kovin vaikealta, niin ei liene kovin vaikeaa kysyä puhelun alussa esim. "Myytkö jotain?", johon vastaus on joko kyllä tai ei. Tämän jälkeen voikin sanoa vastauksesta riippuen esim. "Selvä, en ole kiinnostunut, Hyvää päivän jatkoa".
Hassua sinänsä, suoramarkkinointikiellon säännöissä lukee: "Suoramarkkinointikiellon voi tehdä aikuinen ihminen vain itselleen" tjms. Tämä siis tarkoittaa, että sitä ei voi tehdä äiti, vaan juuri sinä henkilökohtaisuudessasi.
Ps. Iloista syksyä! :)Jos televisio pamahtaa päälle kesken työkeskittymisen ja alkaa pauhata mainoksia ja minun on mentävä se sulkemaan, niin onhan se harmillista. Varsinkin jos tiedän, että siellä TV:ssä joku kielloistani huolimatta pamauttaa itsensä TV:ruutuuni paasaamaan mainoksiaan häiriten siten sitä mitä nyt ikinä olenkin tekemässä oman kotini oletetussa ja toivotussa rauhassa :D
Jos menen netin lehtisivustolle aikomuksenani ehkä tilata jokin sen konsernin lehti, niin en tietenkään harmittele silloin mainoksia.
Ja ei, puhelinmainosesto ei todellakaan auttanut. - Anonyymi
Seppo Taalasmaa kirjoitti:
Ps. Iloista syksyä! :)Puhelinnumeron laittaminen vaikka tänne on ihan fiksua. Minä ainakin olen laittanut joskus soittajien numeron hakuun netissä ja saanut siten tiedon kuka soittaja oli. Siitä voi päätellä onko syytä soittaa takaisin vai antaako olla.
- j k
ninkö
- En vastannut
Minullekin soitettiin juuri äsken numerosta 0451379001. En koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, tuohonkaan en vastannut. Googletin tuon numeron ja se on lehtimyyjän. Useasti tuo sama numero soittanut ennenkin.
Täältä löytyy puhelinmyyjien numeroita http://www.puhelinmyyja.info/lisaa-numero/ - qwerty20
Eräs lehtimyyjä ei millään uskonut etten tilaa mitään, jatkoi ja jatkoi vaan.. Yritin sanoa väliinkin jotain, mutta eipä tämä antanut tilaisuutta.. Sitten korotin ääntäni lähes huutavaksi ja aloin myymään hänelle vanhoja lehtiäni, lupasin kaupanpäälle vielä paria kirjaa ja kaikkea mitä keksin.. Myyjä vain yritti sanoa jotakin väliin, mutten antanut tilaisuutta vaan kohtelin häntä vastaavalla tavalla kuin hän kohteli minua. koittihan tuo väliin heittää ettei hänellä ole varaa, eikä hän oikein voi ottaa tilausta vastaan kun on töissä päivisin, eli sain käännettyä keskustelun täysin päinvastaiseksi. Lopulta löin vaan luurin korvaan.
- lehtimyyjänä
Kannattaa kuitenki miettiä mitä sinne puhelimeen sanoo! Kuitenkin kesäsin suurin osa työntekijöistä on 14-16 vuotiaita!!! Olisiko se kivaa, että jos teidän oma lapsenne olisi ainoastan saannut kesätöitä puhelinmyynistä niin hän joutuisi kuuntelemaan päivittäin huuhtelua ja huorittelua?!? Eli todella kannattaa miettiä mitä sinne luuriin kuitenkin sanoo!!!! Ja puhelinmyyjä ei päätä sitä kenelle soittaa vaan se puhelu lähtee automaattisesti tietokneelta... plus osa noista firmojen markkinoitikielto jutuista on pelkkää humpuukkia! Muta suosittelen kuitenkin kesätyönä kokeilemaan, opettavaista ja auttaa PALJON myynti taitojen kehittymisessä! :D Ala on kesätyönä nuorelle hyvä työ.
T: 15 vuotias kesätöissä oleva lehtimyyjä
- Pullonkerääjämamma
Mulle soitteli kerran lehtimyyjä ja silloin olin vielä äitiyslomalla joten en ihan oikeasti voinut mitään lehtiä tilata kun elämiseen jäi alle 200 euroa kuussa. Kerroin myyjälle tilanteen ja hän tokaisi minulle että kerää pulloja..?! Sen jälkeen en ole jaksanut olla enää ystävällinen. Itseasiassa harvemmin edes vastaan jos nään että puhelu tulee epämääräisestä numerosta. Soittelen sitten itse takaisin, siitä se selviää onko jollain ollut oikeasti asiaa. Näille puhelinmyyjille takaisin soittaessa kun yleensä selviää kyllä heidän asiansa.
- lehtimyyjän vihaaja
mullekkin on soitanu lehti myyjä oli kuulemma saanu mun yhteystiedot jostain netti kyselystä vittu ku nyky päivänä ei tiädä että kelle kaikille ne puhelin numerot niistä annetaan no se kaupitteli mulle jotai tuulilasi lehtee 40 e yritin kieltää mut mies puhelimessa vaan änkyttää et noitten arvo on 200e normaalisti ja nyt sain 40eurolla si lopussa se sano et tilaus vahvistus tulee sähköpostiin ja se sano et ne tulee vasta si postiin ku maksaa mää si sanoin sille et en oo mitään tilannu enkä maksa mitää ja löin luurin korvan viälä ei kyllä mitään oo tullu sähköpostiin mut mää en ala maksaa 40 lehdistä jotan en lukis ja jokka menis suoraan saunan pesään
- halvat lehdet
Puhukaa mitä puhutte . mutta löytyykö täältä ketään joka ei oo koskaan ottanu lehtee käteen ja vaika vain selannu sitä?
JA miks lehtitalot on pörssissä.
Eli fikuihminen ostaa lehden lehtimyyjältä halvalla, ja jotkut maksaa siitä tuplast.- Anonyymi
Lehdet on menneet pörssiin paljon ennen kuin tuli edes kuuloonkaan, että tuntemattomille ihmisille saa soitella mainoksiaan.
Paperilehdet ovat nyt digiaikana lirissä, joten siksi tekevät kaikenlaista filunkia saadakseen ihmisiä ostamaan.
Fiksu ihminen ei osta lehtimyyjältä mitään, jos haluaa varmistaa, ettei saa heistä ikuista mieliharmia ja maanvaivaa.
Halvemmaksi tulee kun ostaa irtonumeron silloin kun haluaa sellaisen lukea. Ei niitä tarvitse joka numeroa ostaa ja maksaa.
Hinta se on kotirauhallakin nykyään.
Itse boikotoin omalta kohdaltani moraalittomasti toimivan lehtikonsernin puhelinmyyjiä niin, etten osta edes irtonumeroitaan. Myyjien takana on konserni joka luo ja tukee myyntitavat. - Anonyymi
Mitä se mielestäsi kertoo tai mihin viittaa tai velvoittaa, jos on joskus ottanut lehden käteen (vaikka kampaajalla) ja selannut sitä?
Äkkinäinen voisi tulkita, että jos on pitänyt joskus lehteä kädessä niin pitää ruveta vakiostajaksi, mutta et kai sellaista voi tarkoittaa?
Joskus tuntuu kuin joidenkin mielestä ao. ajatuskaavaa odotettaisiin puhelinmyyjän kohteelta: vastasit puhelimeen joten olet velvollinen vastaamaan kohteliaasti (eli ei saa laittaa puhelinta mitään sanomatta kiinni. Pakko paneutua puhelinmyyjän palvelemiseen vaikka mikä olisi kesken ja ajatukset katkeaisivat tai velli kiehuisi yli) koska heillä ei ole näköradiota.
Olet velvollinen kuuntelemaan koko mainoslitanian ( et saa laittaa mitään sanomatta puhelinta kiinni).
Ja vaikka olisit jo tilannut konsernin lehtiä, niin et saa olla tilaamatta lisää. Pakkotilaus vastaanottaen tietenkin kohteliaasti hymyillen ja suuresti kiittäen, odottaen seuraavaa pakkomyyntiä, jolloin saat tilata taas lisää lehtiä kera roskiin menevän rihkamalahjan.
Eikä haluttomuuden syyksi kelpaa, ettet ehdi niitä lukea. Silloin saat vain lisäkysymyksiä, että eikö ole rahaa maksaa? Kuullun ymmärtäminen ja kohteliaisuus kun kuuluu vain puhelun kohteelle, ei kotirauhaa rikkovalle myyntitykille tai perskärpäselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768