Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen.
Miesten maanpuolustusvelvollisuuteen kuuluu asevelvollisuus, johon kuuluu varusmiespalveluksen suorittaminen. Palveluskelpoisuudesta ja palveluksen aloittamisesta päätetään kutsunnoissa. Palveluksen voi suorittaa vakaumuksellisista syistä aseettomana tai siviilipalveluksena.
Maanpuolustusvelvollisuus koskee myös naisia, mutta naisilla ei ole asevelvollisuutta. Kriisioloissa naisia voidaan määrätä ylläpitämään yhteiskunnalle välttämättömiä toimintoja. Lisäksi naiset voivat hakea vapaaehtoiseen asepalvelukseen.
Häiriö- ja kriisitilanteisiin varautuminen -oppaasta löydät lisätietoa maanpuolustuksesta ja ohjeita sotilaallisen konfliktin aikana toimimisesta.
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
411
1384
Vastaukset
- Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista suomalaisen maanpuolustusvelvollisuutta.
Sitä ei poista mikään.- Anonyymi
Jokainen puolustaa kykyjensä mukaan, ja tehtäviin voidaan määrätä, se ei ole jokaisen itse päätettävissä oleva asia, kuten tiltuloinen täällä uhoaa.
Tiltu muuttakoon Suomesta, jos tämä ei kelpaa. - Anonyymi
Tosipaikan tullen suomalainen ( voisi sanoa ) riemulla puollustaa yhteisyytämmä
IDÄN TAPPAJIA TUHOOJIA VASTAAN
TALVISOTA HENKI HELHTÄÄ PINTAAN JOKAISELLA
- silloin elämä palkitsee SUOMALAISEN - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen puolustaa kykyjensä mukaan, ja tehtäviin voidaan määrätä, se ei ole jokaisen itse päätettävissä oleva asia, kuten tiltuloinen täällä uhoaa.
Tiltu muuttakoon Suomesta, jos tämä ei kelpaa.Tosin muuttaminenkaan ei sinänsä riitä, vaan on vaihdettava kansalaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin muuttaminenkaan ei sinänsä riitä, vaan on vaihdettava kansalaisuutta.
.... sanoo pessimiisti... Kokeilllaan nyt kuitenkin ensin. Ei ne sieltä tu ketää hakeen. 😎
- Anonyymi
Asioilla on nyanssinsa. Etkä sä halua sinne rintamalle haluttomia pakko-otettuja jaloissa pyörimään tai sun kenttäpulloos kusemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.... sanoo pessimiisti... Kokeilllaan nyt kuitenkin ensin. Ei ne sieltä tu ketää hakeen. 😎
Ei hakemisesta kukaan olekaan puhunut vaan etsintäkuulutetun maanpuolustusvelvollisen palautuksesta 😁 Olet ilmeisimmin aika palikka, koska et edelleenkään ymmärrä ettei kaltaistasi pelkuria ja heikot pulaan jättävää itsekästä karkuria haluta hyysätä missään päin maailmaa, ja kun Suomen viranomaiset tekevät kansainvälisen etsintäkuulutuksen koska olinpaikkasihan on matkustusasiakirjojen vuoksi selvillä sinut palautetaan ilomielin Suomeen. Ja siellä lentokentällä onkin sitten vastassa hymyilevä sotilasviranomainen 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioilla on nyanssinsa. Etkä sä halua sinne rintamalle haluttomia pakko-otettuja jaloissa pyörimään tai sun kenttäpulloos kusemaan?
Ei siellä pakko-otetut tiltut pyörikään jaloissa vaan miinakentissä isoine kenkineen. Ja tuskin tiltukaan on niin tyhmä, että alkaa aseettomana kusemaan aseistautuneen tiltua vihaavan reserviläisen kenttäpulloon. Tosin sen voisin uskoakin teistä sillä todistetusti teillä ei ole järkeä päässä-.
- Anonyymi
Sivistynyt johtaja ei vaadi muilta sellaista, johon ei ole itse valmis. Jos johtaja (poliittisen tai taloudellisen eliitin edustaja) ei itse näytä mallia sotimalla etulinjassa, niin vastaavaa velvollisuutta ei ole muillakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiltu muuttakoon Suomesta, jos tämä ei kelpaa.Totta kai on jokaisen ihan itse päätettävissä, tottelemista kaiken maailman idioottien jakelemia määräyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai on jokaisen ihan itse päätettävissä, tottelemista kaiken maailman idioottien jakelemia määräyksiä.
Kela raha kelpaa, muttei kela rahan maksajien puolustaminen?
- Anonyymi
Millä ajattelit itsesi siellä elättää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistynyt johtaja ei vaadi muilta sellaista, johon ei ole itse valmis. Jos johtaja (poliittisen tai taloudellisen eliitin edustaja) ei itse näytä mallia sotimalla etulinjassa, niin vastaavaa velvollisuutta ei ole muillakaan.
” Jos johtaja……. ei itse näytä mallia sotimalla etulinjassa, niin vastaavaa velvollisuutta ei ole muillakaan.”
Niinkö? Kyllä se Putinilta onnistuu vallan mainiosti! Ei hän itse käy lähelläkään rintamaa vaan piileksii bunkkerin pohjalla vartiokaartin kera! Viisautesi ei sovi juuri siihen maahan, jonka asioita ajat! - Anonyymi
Sinä olet siis käynyt tutkimassa Lady-Boitsujen munia? Hienoa, että tulit kaapista ulos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmin voi kysyä mitenkauas palstan pufuftuf-pummi-tiltu pääsee ennen kuin Thaimaan viranomaiset lähettävät tiltun takaksin Suomeen jossa hymyilevä Naton sotilasviranomainen vie naama norsunvitulla Natosta mumisevan tiltun etulinjaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä pakko-otetut tiltut pyörikään jaloissa vaan miinakentissä isoine kenkineen. Ja tuskin tiltukaan on niin tyhmä, että alkaa aseettomana kusemaan aseistautuneen tiltua vihaavan reserviläisen kenttäpulloon. Tosin sen voisin uskoakin teistä sillä todistetusti teillä ei ole järkeä päässä-.
E Thaikuissa oo miinakenttiä. :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä siitä murehdi. Sodi vain Naton puolesta äläkä kysele turhia.
- AnonyymiUUSI
MAAMME SUURIN VIRHE OLI LIITTŸÄ NATOON ,TÄHÄN ROISTO VALTIO USAN PELLEKSI ,TÄMÄ PASKA NÄKYY VIEVÄN HYVINVOINNIN TÄYSTUHOON
- AnonyymiUUSI
Sä et, viranomaisten ennalta profiloimana mlqquna, lähde mihinkään thaikkulaan, vaan noutajat tulee aamuyöstä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet siis käynyt tutkimassa Lady-Boitsujen munia? Hienoa, että tulit kaapista ulos!
Kyllä, oikein mukavia "poitsuja" ovat.
- AnonyymiUUSI
Liityn Suomen kommunisti puolueseen niin ei tarvitse NATOPASKAA
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä siitä murehdi. Sodi vain Naton puolesta äläkä kysele turhia.
Minä en ala puolustaa Suomea. Ha haa itse liityitte Natoon. Sotaako nyt lietsotte? Menkää vain itse sinne sotatantereelle. Minulla riittää kun viime sodassa menetin omaisia. Turhaan puolustivat tätä Suomea. Ei täällä ole mitään mitä puolustaa. Itse olette aiheuttaneet kaikki siksi itse puolustatte.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiltu muuttakoon Suomesta, jos tämä ei kelpaa.Jokainen voi kieltäytyä osallistumasta ja seurauksena on vankilaan joutuminen.
Sodan jälkeen Venäläiset vapauttavat vankilasta sankarina. - AnonyymiUUSI
Ei ole pakko, höpö höpö persu mene hoitoon heti
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai on jokaisen ihan itse päätettävissä, tottelemista kaiken maailman idioottien jakelemia määräyksiä.
Suomi kun nyt koko maailman lukutaitoisteja ja huhupyheita kunnelleiden ihmisten tietoisuutteen tullut maailman onnellismpana MAANA = valtiona , niin tänne " tunkee tai yrittä tunkea juuri näitä kaiken maailman idiootteja! Lännestä pyrkivät ovat kouluja käymättömiä, mutta idästä pyrkivillä on RYSSÄNMAAN , komm.- koulutus vanhastaan! ... Ja nämä " IDÄN-viisaat" ... NE vasta ovatkin ikäänkuin koirakoulun opettajia ynnä etenkin niitä oppilaita! Ryssänmaalla , jos missä, totellaan! Ja jaos ei; ... niin ... * --- konstit on monet! Kuten... kalsarit myrkytetään.. !
* ) hallitsevien idioittien ... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiltu muuttakoon Suomesta, jos tämä ei kelpaa.Ja sinäkös kuvittelet voivasi määrätä kuka täällä saa asua ja kuka ei ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
MAAMME SUURIN VIRHE OLI LIITTŸÄ NATOON ,TÄHÄN ROISTO VALTIO USAN PELLEKSI ,TÄMÄ PASKA NÄKYY VIEVÄN HYVINVOINNIN TÄYSTUHOON
Alakoulussa / peruskoulussa opeteltiin lukemaan noilla isoilla kirjaimilla! Onko Sinulla kurssi jäänyt kesken ? Pyydä äitiäsi lukemaan tämä teksti =
PYYDÄ ÄITIÄSI LUKEMAAN TÄMÄ TEKSTI ! EIKÖ NIIN !
Isona poikana tee sitten (jotain opittuasi?) vertailutaulukko !
ELI näista kahdesta " ROISTOVALTIOSTA" ! kuitenkin / ilmeiseti toisen uuden nimen olet unohtanut? Muistin virkistämiseksi .... Sehä oli ennen lyhyesti NL ! Nykyään se on ikäänkuin vanhaan malliin ... " VENÄJÄ" .
P.S. Tämä uusi valtio on myös vanhaan malliin ja edelleen jatkumona "ROISTOVALTIO" ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kela raha kelpaa, muttei kela rahan maksajien puolustaminen?
Hahahahahhaaaaaa….joku ei ole tainnut saada Kelasta rahaa kun niin ketuttaa ja kadehtia pitää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei hakemisesta kukaan olekaan puhunut vaan etsintäkuulutetun maanpuolustusvelvollisen palautuksesta 😁 Olet ilmeisimmin aika palikka, koska et edelleenkään ymmärrä ettei kaltaistasi pelkuria ja heikot pulaan jättävää itsekästä karkuria haluta hyysätä missään päin maailmaa, ja kun Suomen viranomaiset tekevät kansainvälisen etsintäkuulutuksen koska olinpaikkasihan on matkustusasiakirjojen vuoksi selvillä sinut palautetaan ilomielin Suomeen. Ja siellä lentokentällä onkin sitten vastassa hymyilevä sotilasviranomainen 😁
Mitä sinä lässytät velvollisuuksista, suomen valtio ei itse noudata edes perustuslain 6§ pykälää, joka sanoo, ettei ketään saa asettaa eri asemaan sukupuolen perusteella. Ei sellaista valtiota kannata puolustaa, vaan kostaa sille ja sinun kaltaisille.
Kaikilla on kännykkä, tai tietokone, millä voi viestiä vastapuolelle, mihin reserviläisiä kootaan, tai missä on esikunta. Kuka muukaan uskaltaa vastata armeijan kutsukirjeisiin, kun ilmoittautuneet tuhotaan jo ennen rintamalle lähtöä.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011072358.html - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tosipaikan tullen suomalainen ( voisi sanoa ) riemulla puollustaa yhteisyytämmä
IDÄN TAPPAJIA TUHOOJIA VASTAAN
TALVISOTA HENKI HELHTÄÄ PINTAAN JOKAISELLA
- silloin elämä palkitsee SUOMALAISENSAMA KAIKU ON ASKELTEN !! NAISET ILKEITÄ 666.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
NYT KUN OLLAAN UNIONISSA NIIN KARKUUN PITÄÄ JUOSTA KAUEMMAKSI SITTEN. JONNEKIN MISSÄ EDULLISTA MUTTA MUKAVAA.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa maissa on pakollinen maanpuolustus velvollisuus. Lapsellista kuvitella muuta. Eikä sua nyt pelasta muu kuin muuttaa vaikka Turkkiin tai Brasiliaan tai Thaimaahan tai Afrikkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
E Thaikuissa oo miinakenttiä. :D
Aasiassa on kyllä miinoja myös on Syyriassa ja Ukrainassa. Nykyään on ollut pakko käyttää miinoja myös Puolassa kun arabit tunkeutuu aitojen läpi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakko, höpö höpö persu mene hoitoon heti
Ukrainasta ei saa poistua 19-65 vuotiaat miehet ja ne jotka täällä on pakolaisina on maansa pettäjä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä lässytät velvollisuuksista, suomen valtio ei itse noudata edes perustuslain 6§ pykälää, joka sanoo, ettei ketään saa asettaa eri asemaan sukupuolen perusteella. Ei sellaista valtiota kannata puolustaa, vaan kostaa sille ja sinun kaltaisille.
Kaikilla on kännykkä, tai tietokone, millä voi viestiä vastapuolelle, mihin reserviläisiä kootaan, tai missä on esikunta. Kuka muukaan uskaltaa vastata armeijan kutsukirjeisiin, kun ilmoittautuneet tuhotaan jo ennen rintamalle lähtöä.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011072358.htmlPerustietoja armeijassa ei EI EI EI saa textillä eikä kuvia lähetellä sehän on itsetuhoista. Männyt jätetään kotiin tai autoon jonnekin. Ei jumalauta voi olla tyhmiä. Kiinalaiset myrkyttää ihmisiä. Juudas myrkyttää. Ette voi luottaa edes siihen kuka ajaa NATO autoa kun se voi olla 666 valeasussa varastettu henkilöllisyys. Tai kuka ajaa pitsa autoa rekkaa. Väärillä passilla.
- AnonyymiUUSI
Reservistä poistuminen poistaa velvollisuuden tarttua aseeseen edes sodassa.
- AnonyymiUUSI
Puolustakoot ne,jotka nämä sotkut ovat järjestäneet eli persut ja kokoomuslaiset.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No miksi Suomi ei palauta Ukrainasta tänne tulleita miehiä vaan palkitsee nämä sosiaalituilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enemmin voi kysyä mitenkauas palstan pufuftuf-pummi-tiltu pääsee ennen kuin Thaimaan viranomaiset lähettävät tiltun takaksin Suomeen jossa hymyilevä Naton sotilasviranomainen vie naama norsunvitulla Natosta mumisevan tiltun etulinjaan.
Olisiko Suomi venäjää ankarampi, sieltä on saanut lähteä kuka sen on parhaaksi itselleen nähnyt.
- Anonyymi
?
_______ Mutta - Miksi On Suomen -VIHAAJIA- - - Kuten ;
- SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät -puolueet - !
_______ - SiiS - MIKSI - Nuo - SAASTAT - Vihaa Suomea ja Suomalaisia - ?
?- Anonyymi
Nämä kaikki ovat venäjän malipuloitavissa,
- venäjällä on helvetillinen orkanisaatio muutamassa hämäyksin näitä omaksi riistakseen
- ja lopuksi laitavat nämä eturintamiin kuolemaan päin tulta käyden
venäjä on ikuinen raatoisuus elämää - Anonyymi
Ei Suomessa ole yhtään puoluetta, joka "vihaa Suomea".
Pidetäänpäs joku järki näissä kommenteissa, ettei synny turhanpäiväistä muiden haukkumista.
On vain harhautuneita yksilöitä, jotka eivät ymmärrä Suomen parasta, ja jotka ovat Suomelle vihamielisten tahojen manipuloitavissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidetäänpäs joku järki näissä kommenteissa, ettei synny turhanpäiväistä muiden haukkumista.
On vain harhautuneita yksilöitä, jotka eivät ymmärrä Suomen parasta, ja jotka ovat Suomelle vihamielisten tahojen manipuloitavissa."Ei Suomessa ole yhtään puoluetta, joka "vihaa Suomea"."
Kyllä on, SDP ja vasemmistoliitto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vain harhautuneita yksilöitä, jotka eivät ymmärrä Suomen parasta, ja jotka ovat Suomelle vihamielisten tahojen manipuloitavissa.Jokainen suomalainen joka kannattaa islamia ja islamin levitystä suomeen on Suomen vihaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen suomalainen joka kannattaa islamia ja islamin levitystä suomeen on Suomen vihaaja.
Kyllä. Uskonvapauslaki pitää muuttaa. Sehän luotiin silloin kun islam oli kaukana suomesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Suomessa ole yhtään puoluetta, joka "vihaa Suomea"."
Kyllä on, SDP ja vasemmistoliitto.SDP EI vihaa Suomea joten lopetas persu se paskanjauhantasi!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen suomalainen joka kannattaa islamia ja islamin levitystä suomeen on Suomen vihaaja.
Leivon leipää vain Helsingin myllyn halal sertifioiduilla jauhoilla,Allah u akbar
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Suomessa ole yhtään puoluetta, joka "vihaa Suomea"."
Kyllä on, SDP ja vasemmistoliitto.Haista sinä porvari kokoomus sika oikein ISO PASKA
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
666 kieltää pojan Jeesuksen. Hyvää pääsiäistä .
- Anonyymi
Vasta kun poliittiseen ja taloudelliseen eliittiin kuuluvat ihmiset lähipiireineen asettavat henkensä vaaraan etulinjassa, voidaan edes alkaa harkita, onko mitään velvollisuutta.
- Anonyymi
Kyllä johtoon asettuu sitten kunnon toimijat
- jotka pistävt hommat pyörimään ja oikein ruliansina,
- kun taas tappajat pyrkivät itärajamme ylittämään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä johtoon asettuu sitten kunnon toimijat
- jotka pistävt hommat pyörimään ja oikein ruliansina,
- kun taas tappajat pyrkivät itärajamme ylittämäänViimme sodista on hyvää toimintaa nähtävillä
- miten IDÄN TAPPAJAT PASSATEN OTETUÌIN VASATAA
Tikkakosken Mannekiinit - Korsuorkesteri
https://www.youtube.com/watch?v=jqtbgApk_xA&pp=ygUXdGlra2Frb3NrZW4gbWFubmVraWluaXTSBwkJfgkBhyohjO8=
tali-ihantalaan se tulppa tappajille laitetiin - Anonyymi
Kaikki suomalaiset kuuluu reserviin taustasta riippumatta, samalla viivalla ovat poliitikot, miljonäärit ja tavalliset tallaajat ym.
Täyttä venäjän logiikkaa että joku ihmisryhmä olisi maanpuolustuksen ulkopuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki suomalaiset kuuluu reserviin taustasta riippumatta, samalla viivalla ovat poliitikot, miljonäärit ja tavalliset tallaajat ym.
Täyttä venäjän logiikkaa että joku ihmisryhmä olisi maanpuolustuksen ulkopuolella.Sivarit ja totaalikieltäytyjät kuuluvat myös. Reservistä eronneetkin kuuluvat edelleen. Sodan aikana loppuvat kaikki rauhan ajan moraalistandardit ja lait ja säännöt. Sodan aikana on voimassa sotalaki kaikessa ankaruudessaan ja jokainen puolustaa maata asein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä venäjän logiikkaa että joku ihmisryhmä olisi maanpuolustuksen ulkopuolella.Kuinka moni kansanedustaja tai suuryrityksen johtaja oli eduskunnasta tai suuryrityksestä vapaalla sotimassa etulinjassa Tali-Ihantalassa tai talvisodan Summassa?
Taisi olla 0 kappaletta.
Eli kyllä, eliitti on tosiasiallisesti sotavelvoitteen ulkopuolella.
Kaikkein ironisinta on, että nuo samat ihmiset ovat yleensä huonolla politiikalla ajaneet maan sotaan. - Anonyymi
Näinkö presidentti Putin on tehnyt? Asettanut jo useasti OMAN henkensä alttiiksi sodassa? Tai onko nyt niin, että nämä viisautesi pätee vain lännessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivarit ja totaalikieltäytyjät kuuluvat myös. Reservistä eronneetkin kuuluvat edelleen. Sodan aikana loppuvat kaikki rauhan ajan moraalistandardit ja lait ja säännöt. Sodan aikana on voimassa sotalaki kaikessa ankaruudessaan ja jokainen puolustaa maata asein.
Kävitkö armeijan -40 luvulla. On katsoa nämä ihmisoikeudet nykyään menneet eteenpäin. Nykyään tavallisen pullikan ei myöskään tarvitse rintamalle mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivarit ja totaalikieltäytyjät kuuluvat myös. Reservistä eronneetkin kuuluvat edelleen. Sodan aikana loppuvat kaikki rauhan ajan moraalistandardit ja lait ja säännöt. Sodan aikana on voimassa sotalaki kaikessa ankaruudessaan ja jokainen puolustaa maata asein.
Entä ne jotka on terveyssyistä vapautettu palveluksesta? Itse en osaisi edes rynnäkkökivääriä käyttää koska sitä ei mulle ole opetettu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kävitkö armeijan -40 luvulla. On katsoa nämä ihmisoikeudet nykyään menneet eteenpäin. Nykyään tavallisen pullikan ei myöskään tarvitse rintamalle mennä.
Kyllä muuten joutuu edelleen tavallinen pullukka ja ryssänmielinen tiltukin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä muuten joutuu edelleen tavallinen pullukka ja ryssänmielinen tiltukin
Ei todellakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Viimme sodista on hyvää toimintaa nähtävillä
- miten IDÄN TAPPAJAT PASSATEN OTETUÌIN VASATAA
Tikkakosken Mannekiinit - Korsuorkesteri
https://www.youtube.com/watch?v=jqtbgApk_xA&pp=ygUXdGlra2Frb3NrZW4gbWFubmVraWluaXTSBwkJfgkBhyohjO8=
tali-ihantalaan se tulppa tappajille laitetiinJuu ja pitsaa kuskataan sitten rahan ahneus vaikka vihollisille. ETTE VOI LUOTTAA. Sotilaskoti autolla voi olla venäläinen myyjä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
40- luvulla käyneet armeijassa olivat nyt siinä 110-120 vuotiaita !!! Tataarit ryntäili ccccp Neuvostoliitosta viroa ja suomea vastaan kuin jopa puolaa vastaan kuulkaa !! Olivat niin himoitse lähimmäisen omaa synnin vallassa himojensa orjina. Nytkin ovat. Synti synnin päälle. Paskan kasakalla mitään omaatuntoa ole. Ei näytä olevan muillakaan. Näkee Ukrainassa myös kukka ahneus ryöstelee. Ja ajaa pitsa autolla myymään pitsoja PALJASTAEN MISSÄ SOTILAITA ON MUTTA EI MITÄÄN VÄLIÄ KUN VAAN RAHAA SAA VAIKKA JOKU KUOLEE. JOKU LAKI NÄILLE ON SAATAVA MIHIN NIIDEN AUTOT SAA LIIKKUA .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entä ne jotka on terveyssyistä vapautettu palveluksesta? Itse en osaisi edes rynnäkkökivääriä käyttää koska sitä ei mulle ole opetettu.
Hulluus ei ole muuta kuin vääriä syytöksiä ja pelkoja. Vapaudu peloistasi ja opettele asioita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan.
Joutuu nimittäin Venäjä kutsuu armeijaan venäjän kansalaisia. Myös kaksoiskansalaisuus kuin Ukraina myös. Nythän Thaimaan kansalaisille koittaa vaikeat ajat valita armeija täällä vai siellä. Ukrainasta tuhoutuu osa vielä mutta sitten alkaa vasta iskut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä venäjän logiikkaa että joku ihmisryhmä olisi maanpuolustuksen ulkopuolella.Paremmalle väelle maanpuolustus tarkoittaa jotain puuhastelua kaukana tulilinjoista. Omistava luokka osaa kyllä pitää kiinni henkikullastaankin.
- Anonyymi
JOKAS TAPPOHOMMASSA ON VENÄJÄ MUKANA EI MUUT
- Anonyymi
EI, vaan venäjä on kaiken pahan alku ja juuri!
- AnonyymiUUSI
On naiset Venäjältä lypsää rahaa seksillä ja tyrmäystipoilla.
- Anonyymi
Kansalaiset ovat niin kansainvälisiä, että parempi jättää uoppoava laiva, hädän hetkellä.
- Anonyymi
Suomi ei ’uppoa’ minnekään!
- Anonyymi
Opettele ottamaan asioista selvää
- Anonyymi
Älköön yksikään suomalainen puolustako yhtäkään kiveä ja kantoa, vaan taistelkoon sellaisen poliittisen ideologian puolesta, joka turvaa korkean älykkyyden ja terveyden pysyvyyden pohjoisessa. Tällä hetkellä sellaista politiikkaa ei ole.
- Anonyymi
Jos emme puolusta jokaista kiveä ja kantoa, meillä ei pian ole mahdollisuutta puolustaa mitään ideologiaakaan.
Rautaa rajalle. Anonyymi kirjoitti:
Jos emme puolusta jokaista kiveä ja kantoa, meillä ei pian ole mahdollisuutta puolustaa mitään ideologiaakaan.
Rautaa rajalle.Juokse itte militaristi.💙🖤☠️💩🖕
- Anonyymi
Meillä on erittäin järkevää politiikkaa, jolla on kansan suuri kannatus takanaan!
Sen tilalle Venäjän Tiltu tarjoaa jotain omaansa, jonka kannatus ei yllä edes yhteen prosenttiin! - AnonyymiUUSI
Moaukko kirjoitti:
Juokse itte militaristi.💙🖤☠️💩🖕
tommonen päärsaukko ehtii kyllä kävelemälläkin syrjäiselle korpitaipaleelle.
- AnonyymiUUSI
Venäläiset käy ahneuden synnissä metsästää muiden maissa ja kalastaa. Sen ahne luonne. Vaikka omassa akvaariossa on kultakala sen pitää ahneuttaan varastaa naapurlta toinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rautaa rajalle.Rautaa rajalle tuplasti. Laittomia kivet kourassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
tommonen päärsaukko ehtii kyllä kävelemälläkin syrjäiselle korpitaipaleelle.
Sama kaiku on askelten ja vaistomme tuntee sen. Mitä näiden moskeijoissa puutarhaan ihmiskaupan bordellien lisäksi .
- Anonyymi
"Vasta kun poliittiseen ja taloudelliseen eliittiin kuuluvat ihmiset lähipiireineen asettavat henkensä vaaraan etulinjassa, voidaan edes alkaa harkita, onko mitään velvollisuutta."
Jos olet Suomen kansalainen, sinulla ei ole mitään harkintavaltaa maanpuolustusvelvollisuuden suhteen.- Anonyymi
Tiltuloisella on kyllä harkintavaltaa Suomen maanpuolusvelvollisuuden suhteen. Nimittäin voi harkita kansallisuuden vaihtamista.
- Anonyymi
Kuinkahan monta suomen mamulia saadaan rintamalle? Vain ne jotka eivät kerkiä lentokoneeseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan monta suomen mamulia saadaan rintamalle? Vain ne jotka eivät kerkiä lentokoneeseen?
Sen näet sitten, jos se hetki tulee. Veikkaan, että useampi jää puolustamaan kuin mitä luopio Tiltu toivoo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nekin muutamat saavat kuulaa edestä ja takaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muutama somali on käynyt armeijan. Ne vie koraaneja Somaliaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nekin muutamat saavat kuulaa edestä ja takaa
Vastaanotto keskuksen raiskareita ja huumemyyjiä ei saa edes sängystä ylös ennenkuin iltapäivällä.
- Anonyymi
Ja vitut on ,lahtari paskat ovat puolensa valinneet,korkeintaan jos sota tulisi lähtisin teitä paskaja ampumaan selkään🤫
- Anonyymi
Ei sinun maanpuolustusasenteella ketään ammuta. 'Selkäänampujat' istuu tarvittaessa vankilassa.
- Anonyymi
No niin. Tässä yhdenlainen maanpuolustus velvollisuuden toteuttamis tapa.
Vittuilu loppuu kun takaraivossa räsähtää. - Anonyymi
Eli tappamisen himosta lähtisit rintamalle. No se on yksi motiivi.
- Anonyymi
Moaukko kirjoitti:
Sinä ja sinun elintapasi. 😹👍☠️
Onko per..ei ku mo aukko nähnyt koskaan aurinkoa vai elellyt vain siellä pimeydessä ?
- Anonyymi
Millä? Kyllä se peli loppuisi sinulta sukkelasti!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli tappamisen himosta lähtisit rintamalle. No se on yksi motiivi.
Romanit on vienyt Venäjälle meidän valtion rahoja myös bensareissuillaan !!! Maanpettäjät.
- Anonyymi
Ei kukaan halua Thaimaahan, siellä on liikaa ryyssiä.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaiset on kovia panemaan mikä maan kansalaisia tahansa ja uskonnon. Budhan henki tatraseksiä.
- Anonyymi
Olet väärässä ! Meillä on vain oikeuksia EI velvollisuuksia .
- Anonyymi
Näin ajattelee ituhippi vassari?
Tsori, palstan KELA-varis ... yhteiskunnan (suomi) edut menevät yksilön (KELA-varikset) edelle ... että heilahtaa.
- Anonyymi
Maassa on satoja tuhansia venäläisiä ja muslimeja, jotka eivät suostu toimimaan tämän maan hyväksi vaikka ovat kansalaisia.
- Anonyymi
On täälä Isänmaallisia ja erittän Natovastaisia Suomalaisiakin, eikä me haluta auttaa Natomielisiä vallanpitäjiä. Pyytäkööt GALLUPILTA apua. Sieltä sitä ovat ennekin saaneet. 😁
Anonyymi kirjoitti:
On täälä Isänmaallisia ja erittän Natovastaisia Suomalaisiakin, eikä me haluta auttaa Natomielisiä vallanpitäjiä. Pyytäkööt GALLUPILTA apua. Sieltä sitä ovat ennekin saaneet. 😁
Haha. Sinun isänmaasi on Venäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apua mihin? Ei vierasperäinen osa väestöstä ole ongelma!
Anonyymi kirjoitti:
Heheeeeeeeeeeeee.
Teitä stnan vellipöksypelkureita on suomen kansasta muutama kymmenen. Sellaisella ALIVOIMALLA, ei sosialistista internationaalia paljoo organiseerata. :-)- AnonyymiUUSI
Turha kuvitella että ukrainalaiset puolustaisi suomea.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Apua mihin? Ei vierasperäinen osa väestöstä ole ongelma!
Mohametti puolustamassa suomea itärajalla vai mitä luulet. Nehän tulee sieltä ryöstölle.
- Anonyymi
Sama tuon sotimisen kanssa. Suomalaisia ei huvita sotia Naton sotia. Antaa nyt Galluppien sotia. Sieltähän se sotavoima Natomielisille löytyi tarvittaessa aiemminkin. 😂😂😂
- Anonyymi
Heikkouskoisille ja epäröiville tiedoksi. Itsetuntosi palaa oikeille uomille ja tunnet olevasi taas oma itsesi kaikin puolin hyvin yksinkertaisella tempulla. Tarvitset vain A3:n kokoisen kehystetyn miekantuppi päiväkäskyn olohuoneen seinälle keskeisimmälle paikalle jolle suot aamuisin ja iltaisin tervehdyksen. Ja nyt vielä on mahdollista parempaan. Laitat viereen toisen taulun jossa on Naton 5. artikla. Kyllä Suomella on asiat hyvin eikä ihme jos kaikki ovat niin onnellisia kun voivat itsekin psyykata itseään noin helposti ja edullisesti (kallonkutistajat ainakin yksityisellä puolen ovat aika persoja rahalle) ! Ja vähentää se jonoja julkisellakin puolella.
- Anonyymi
Ei suomalaisia olla lähettämässä vielä Nato-sotiin! Ja omaa maatamme olemme AINA puolustaneet Natosta riippumatta! Nyt, jos sotaan joudutaan, niin saamme apua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suomalaisia olla lähettämässä vielä Nato-sotiin! Ja omaa maatamme olemme AINA puolustaneet Natosta riippumatta! Nyt, jos sotaan joudutaan, niin saamme apua!
Apua mihin? Sodan pitkittämiseen? Usa n talouden tukemiseen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset on osannut ennenkin vapaaehtoistyön kuin sotimisen . Ne menee jotka haluaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Apua mihin? Sodan pitkittämiseen? Usa n talouden tukemiseen?
USAn tukemista ei nyt juuri ole muu kuin jokunen asekauppa mutta ne sovittiin jo trumpetin ekalla kaudella ja sitäkin ennen. Ei mitään uutta. Mitään Aavikko kalaa tänne ei voi tuoda !sillä on kyllä ilmasto .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
USAn tukemista ei nyt juuri ole muu kuin jokunen asekauppa mutta ne sovittiin jo trumpetin ekalla kaudella ja sitäkin ennen. Ei mitään uutta. Mitään Aavikko kalaa tänne ei voi tuoda !sillä on kyllä ilmasto .
Aavikkokama. Aavikko sotakoneilla ei täällä tee mitään.
- Anonyymi
Kyllä, armeijan käyneet ovat asevelvollisia ja ne, aikuiset, joilla ei ole asekoulutusta, ovat työvelvollisia.
- Anonyymi
Ei ole mitään työvelvollisia. Aseelliseen puolustukseen jokainen on velvollinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole nykyään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asevelvollisuus koskee vain miehiä, siinä yksi syy, miksi tätä valtiota ei kannata puolustaa. Suomen valtio on suomalaisen miehen pahin riistäjä ja vihollinen.
- AnonyymiUUSI
No Venäjältä pakeni pitkin Mongoliaan ja Balille nuoria miehiä kun Ukrainasta pakeni myös. Huomaa nuoria.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asevelvollisuus koskee vain miehiä, siinä yksi syy, miksi tätä valtiota ei kannata puolustaa. Suomen valtio on suomalaisen miehen pahin riistäjä ja vihollinen.
Maksatte nyt ensin elatusmaksut.
- AnonyymiUUSI
Miksi tänne sittrn otetaan Ukrainasta naisiakaan. Eikö heidän pitäisi maansa hyväksi tehdä jotsin paikan päällä.
- Anonyymi
Kaikilla sotahulluilla mahdollisuus mennä harjoittelemaan ukrainan tai Venäjän puolelle.
- AnonyymiUUSI
Voi mennä lähi itään. Harjoittelemaan jos elämä on täällä tylsää.
- Anonyymi
Tiltuloisen velvollisuus on ilmoittautua vankilaan kriisiaikoina.
- AnonyymiUUSI
Vankilassa rikolliset voi valmistaa armeijan käyttöön tarvikkeita kuten naamioitumis välineitä ja ommella niin sukkia kuin pipoja kuin korjata reppuja ja kenkiä. Ei niitä vankiloissa kannata työttöminä pitää. Voivat myös muutakin korjata siellä käyttökuntoon. Näkee kyllä jo Ukrainassa että mitä sotilaat tarvii riippuen mikä ilma on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vankilassa rikolliset voi valmistaa armeijan käyttöön tarvikkeita kuten naamioitumis välineitä ja ommella niin sukkia kuin pipoja kuin korjata reppuja ja kenkiä. Ei niitä vankiloissa kannata työttöminä pitää. Voivat myös muutakin korjata siellä käyttökuntoon. Näkee kyllä jo Ukrainassa että mitä sotilaat tarvii riippuen mikä ilma on.
Rikollisen mielenlaatu sopii paremmin etulinjaan kuin huolto joukkoon.
- Anonyymi
Kyllä minä vihaan näitä lahtarinsikiöitä jotka todellisuudessa ovat niitä rintamantakusia
Ihan rauhassa. Siihen tommosella LOOSERILLA, on vapaassa maassa täysi oikeus, sillä muuhunhan tommosesta ei ole, kuin uhopaskan lässyttämiseen .... kansantalon iltamissa.
- Anonyymi
Suomi on minun isänmaani ja Suomi on minulle rakas. Maailman paras maa olla ja asua. Mutta olen alkanut miettimään kannattako tulevaa islamin kalifaattia puolustaa? Meidän vihervasemmisto tekee kaikkensa jotta suomeen saadaan mahdollisimman paljon kalifaatin perustajia. Heitä myös tuetaan järjettömällä määrällä kela rahalla jotta voisivat vielä lisääntyä mahdollisimman paljon
- Anonyymi
Joo, isänmaallisuutta ajetaan alas. Uutta maailmanjärjestystä tänne.
- AnonyymiUUSI
Kelan lapsilisät menee moskeijaan kuin näköjään kotihoidon tuet kuin asumistuet . Näkyy käyvän sossun ovi usein.
- Anonyymi
Olen ulkomailla kriisin sattuessa nopeasti
- Anonyymi
NATO saa puolustaa en minä
- Anonyymi
Juuri näin, miksi natoon piti liittyä, jos se kerran ei hoida puolustus tehtäväänsä, joka on sen AINOA tehtävä.
- Anonyymi
Suomessa puolustetaan Suomea… ei Natoa!
- AnonyymiUUSI
Onko niitä finlines laivojen venäjän ccccp tähtiä oltava esillä koko laivan kyljessä .
- Anonyymi
Matut voivat puolustaa
- Anonyymi
Tiltut on niin noloja 😁
- Anonyymi
Juu, antakaa vaan meikäläiselle puolisokealle ase, en vastaa seurauksista, menee samalla omia, kun en näe mitä ammun.
- Anonyymi
Noo jospa me annetaan se ase sulle väärinpäin
- Anonyymi
Et onneksi montaa, kun tulee oma vuorosi!
- Anonyymi
"Juu, antakaa vaan meikäläiselle puolisokealle ase, en vastaa seurauksista, menee samalla omia, kun en näe mitä ammun."
Puolisokea tarkoittaa sitä, että näkee joko tähtäimet tai maalin, muttei koskaan molempia yhtäaikaa selkeästi.
Menee vaisto- ja sarja-ammunnaksi. :D - AnonyymiUUSI
44.Div kirjoitti:
Sillä nysä.i.llasko aattelit yrittää?.
Nato-Tiltulla pompsahti homoseksuaaliset fantasiat heti pintaan. Kiihottunut sodasta?
- AnonyymiUUSI
Puolisonsa ampuja itärajalla onkin tärkeä !!! Sehän vasta tarpeeseen tuleekin . Osuu niihinkin mihin muut ei.
- AnonyymiUUSI
VALLAN TYHMÄ PUOLISOKEAKSI . KUN TIEDÄT MISSÄ ON ITÄ SIIHEN SUUNTAAN VAAN EI SIELLÄ OMIA OLE.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Noo jospa me annetaan se ase sulle väärinpäin
Ketkä me .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nato-Tiltulla pompsahti homoseksuaaliset fantasiat heti pintaan. Kiihottunut sodasta?
Justiin oli 2 venäläistä homppelimiestä metrossa !
- Anonyymi
Täällä EI tarvita mitään HELVETIN KALIFAATTIA,herätkää jo suomalaiset hölmöilemästä !
- AnonyymiUUSI
Suomessa on monta pientä moskeijaan muutama synagoga ja hindujen meditaatiokeskuksia sekä wiccanoitien woodoon kokoontumisia että isompi moskeija Helsingissä siellä Annankatu bulevardi Freda talon seinässä Arabian kielinen texti isolla. Kadun kulmassa tataarien alkuperää. Tataarit tuli Venäjältä.
- Anonyymi
jainta j töissöstasi ainutlaatuisen Ristin kanssa ja
- Anonyymi
urinko että olisi ollut niin ai
- Anonyymi
jos ei niin joo se ei oo enää mitään muuta kun
- Anonyymi
kfnflf ei voi mitään ongelmia ja Teemu ja sen
- Anonyymi
Voit ihan rauhassa puolustaa Orpon omaisuutta. Miksi nälässä pidettävät kuolisivat ahneiden sikojen omaisuutta puolustaessa.
Sotikoon Orpo ja Purra itse sotansa.- Anonyymi
Juuri niin. Pitäisikö hengellään puolustaa sitä pientä vuokra betonikoloa? Ei todellakaan.
- AnonyymiUUSI
Pasilassa veturitorilla ollut vuosikaudet moskeija somalien miehitys . Myös takseissa.
- Anonyymi
Sivari voi painua Venäjälle.
Siellä kunnioitetaan vajaapyttyisen suomalaisen vakaumusta 100 varmasti.
Ja voi niitä lihapatoja joiden ääressä tiltu saa norkoilla.- Anonyymi
Sivarit pannaan muiden kätyrien kanssa ensimmäisessä rivissä sotimaan. Rauhan aikana voi perseillä ilman seuraamuksia mutta ne tulevatkin sitten vastaan sodassa :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sivarit pannaan muiden kätyrien kanssa ensimmäisessä rivissä sotimaan. Rauhan aikana voi perseillä ilman seuraamuksia mutta ne tulevatkin sitten vastaan sodassa :D
Toivottavasti pääset sotimaan pian. Itse en ajatellut lähteä. Voin pitää seuraa naisväelle sillä aikaa.
Olisihan se ihanaa, jos saataisiin äkkiä se ydinsota. On niin kova sotanatokiima. - AnonyymiUUSI
Nato-suomalaisen pytty on täynnä sitä ihtiänsä - Nato-Tiltua!
https://i.ytimg.com/vi/c-JYdstJ2DE/maxresdefault.jpg - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älkää ostaako noita taloja mökkejä missä kuvissa sinkkiämpäri.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti pääset sotimaan pian. Itse en ajatellut lähteä. Voin pitää seuraa naisväelle sillä aikaa.
Olisihan se ihanaa, jos saataisiin äkkiä se ydinsota. On niin kova sotanatokiima.Venäläiset on atomilla uhkaillut vuosisata jo.
- Anonyymi
Tiltuloinen yrittää keksiä tekosyitä laistaa maanpuolustusvelvollisuutta. Sellaista syytä ei ole olemassa. Jokainen on lain mukaan velvollinen kykyjensä mukaan.
Kieltäytyjät määrätään sitten tilanteen mukaan vaikka tarvittaessa vankilaan, jos aiheuttavat aktiivisesti haittaa muille.- Anonyymi
Jos tiltuloinen on suomalainen, tiltuloinen voidaan määrätä maanpuolustuksen tehtäviin, mikään hänen keksimä syy ei sitä estä. Tiltuloinen on hyvä ja vaihtaa kansallisuutta, jos tämä ei kelpaa. Vapautus voidaan myöntää, jos tiltuloinen on niin surkea tai esim sairas, ettei mihinkään pysty, mutta sitä asiaa ei tiltuloinen itse päätä.
- Anonyymi
Jos tiltuloinen aiheuttaa maanpuolustukselle tarkoituksellista vahinkoa, niin vankilaanhan se pitää toimittaa, se on hänelle itselleenkin parhaaksi. Ei vankila ole mikään ihmisoikeusrikkomus, päinvastoin suojelee tuollaista tiltuloista pahoilta teoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tiltuloinen aiheuttaa maanpuolustukselle tarkoituksellista vahinkoa, niin vankilaanhan se pitää toimittaa, se on hänelle itselleenkin parhaaksi. Ei vankila ole mikään ihmisoikeusrikkomus, päinvastoin suojelee tuollaista tiltuloista pahoilta teoilta.
Mitä vahinkoa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei noita stnan sabotöörejä mihinkään vankilaan rontata. Kyllä niillä on ihan eri "osoite".
- Anonyymi
Suomalaisilla on oikeus lähteä maasta milloin haluaa jos ei ole poikkeuslait voimassa joten suosittelemme lämpimästi että tiltut lähtevät heti.
Ja isoisät kertoivatkin että tiltulle ilmaisen kuljetuksen järjestäminen rajalle on helppo järjestää.- Anonyymi
Tiltu kun on Suomeen lihapatojen ääreen päässyt se ei palaa kulumallakaan ryslandian kurjuuteen kun on kerran sieltä pois päässyt ...ei edes aseella uhaten .
Ei tarvitse ihmetellä miksi meillä on täällä mamuja ja venäläiset suurimpana ryhmänä kaikki ne venäjältä somaliasta ja muualta kehitysmaista ja kotimaidensa kurjuudesta paenneet eivät todellakaan suostu palaamaan kotimaidensa kurjuuteen ei edes rahalla
- Anonyymi
Hölynpölyä. Itsenäistä Suomea ei enää ole, joten mitään velvollisuutta ei enää ole. Menkööt ne sotimaan, jotka kiihkoilijoita ovat. Ei vaan kiinnosta tämän maan sössimiset enää, kun jotenkin kädestä suuhun tulee toimeen.
- Anonyymi
Katkera russo ei pärjää Suomessa elää syrjäytyneenä kädestä suuhun kelan rahoilla jotka ovat enemmän kuin keskiverto russon tulot venäjällä .
Russo ei vaan lähde maastamme kulumallakaan .
Tällainen suomalainen duunari joka pärjää loistavasti ei voi kuin ihmetellä rysäpöksyjen saamattomuutta mutta kai se on geeneissä peritty sieltä jostain kolhoosien ajoilta ei osata ottaa itsestä vastuuta ja menestyä omalla työllä - Anonyymi
Lähde kiireesti pois tästä kamalasta maasta, kukaan ei estä.
- Anonyymi
" Itsenäistä Suomea ei enää ole"
Juuri sehän idän barbaareja juuri viduttaa kun Suomi on niin itsenäinen ja suvereeni maa että tekee sisä ja ulkopoliittiset päätökset suvereenisti itsenäisesti kyselemättä viddujakaan ryssiltä .
Kyllä oli ilo seurata Suomen lopullista itsenäistymistä kun Suomi ja Suomen kansa keneltäkään kyselemättä haki ja meni Natoon ...suomettumisen musta aika oli kauaksi taakse jäänyt painajainen Silti tommonen KELA-varis vaan raakkuu täällä suomessa, eikä muuta henkiseen kotimaahansa.
- Anonyymi
Tiltuloita viduddaa niin vietävästi, kun Suomessa korkea maanpuolustustahto ja kaikki kansalaiset velvollisia puolustamaan isänmaata ja kaikki ikäluokat koulutetaan aseelliseen puolustamiseen ja kalusto kunnossa ja hyvässä kunnossa. Luottamus omaan tekemiseen on luja kaikissa ikäluokissa etniseen taustaan, uskontoon, sukupuoleen tai kieliryhmään katsomatta.
Kyllä tuo tiltuloista ymmärrettävästi ottaa hattuun.- Anonyymi
Eikö sua hävetä tuommonen höpötys?
- Anonyymi
Venäjä'n poikaa selvästi viiksettää 🤣
- Anonyymi
Ninhän sitä halutaan sanoa, mutta jokainen elää vain omaa elämäänsä. Moni tappaa toisia ihmisiä milloin mistäkin syystä. Yhteiskunta on sellainen kun on, ei sellainen kuin joku haluaa sen olevan. Velvollisuudet on sitä mitä halutaan.
Puolustetaan ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia. Sitä ei tehdä aseilla ja tappamisella.- Anonyymi
"Puolustetaan ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia. Sitä ei tehdä aseilla ja tappamisella."
Voi lapsikulta maailma nyt vain on sellainen että jos näitä asioita ei kukaan puolusta niitä vastaan jotka väkivalloin nämä oikeudet haluaa tuhota ...ei niitä asioita kohta nole olemassakaan - Anonyymi
Ukrainassa ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia puolustetaan nyt aseilla ja tappamisella.
Näin se nyt vaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainassa ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia puolustetaan nyt aseilla ja tappamisella.
Näin se nyt vaan on.Rautaa rajalle !
Se on nyt paras tapa suojella suomalaisten ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Puolustetaan ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia. Sitä ei tehdä aseilla ja tappamisella."
Voi lapsikulta maailma nyt vain on sellainen että jos näitä asioita ei kukaan puolusta niitä vastaan jotka väkivalloin nämä oikeudet haluaa tuhota ...ei niitä asioita kohta nole olemassakaanNiin, valtio se niitä oikeuksia polkee, milloin sille sopii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, valtio se niitä oikeuksia polkee, milloin sille sopii.
Valtio suojelee suomalaisten oikeuksia ryssän uhkia vastaan.
Niin se vaan on tiltuloinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtio suojelee suomalaisten oikeuksia ryssän uhkia vastaan.
Niin se vaan on tiltuloinen.Polkee suomalaisten oikeuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkee suomalaisten oikeuksia
Venäjällä näet miten valtio polkee ihmisoikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa vastuunpakoilijat ja tiltut polkevat miinat.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kaltaisillas stnan MAANPETTUREILLA, kuulukkaan olla mitään "oikeuksia".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rautaa rajalle !
Se on nyt paras tapa suojella suomalaisten ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia.Etelärajalle. Sieltä se viholoinen tulee lentäen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rautaa rajalle !
Se on nyt paras tapa suojella suomalaisten ihmisoikeuksia ja perusoikeuksia.Pitää auttaa rajan lähellä asuvia sen verran että talon seinä itään päin pitää vahvistaa luodinkestävyydellä , sen verran suojaa saavat. Näitä laittomia on siellä hiipinyt talojen pihoille. Jääneet kiinni.
- Anonyymi
Joo, ryynää ihan rauhassa. sun velvollisuutes ei koske Minua.
- Anonyymi
Koskee sinua jos olet Suomen kansalainen. Sodassa ei mielipidettä kysellä. On kaksi vaihtoehtoa josta saat valita. Lues vähän mitä kävi jatkosodassa ylimielisille vastuunvälttelijöille...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koskee sinua jos olet Suomen kansalainen. Sodassa ei mielipidettä kysellä. On kaksi vaihtoehtoa josta saat valita. Lues vähän mitä kävi jatkosodassa ylimielisille vastuunvälttelijöille...
Edelleen, ei ole enää -40 luku.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, ei ole enää -40 luku.
Oliko stalin minkä uskonnon jäsen . Kommunismi liittyy budhan ja synagogan joukkoon.
- Anonyymi
Perustele väitteesi. Miten niin on velvollinen. Tämä on vapaa maa.
- Anonyymi
Perustuslaki ja maanpuolustusvelvollisuus. Siinä todisteet. Oliko putleristilla muuta?
- AnonyymiUUSI
Lue stnan APINA, mitä Suomen Perustuslaissa on kirjoitettuna.
- Anonyymi
Höpö-höpö. Ei ole mitään velvollisuutta.
- Anonyymi
Lue perustuslaki ja häpeä putleristi. Lainataans nyt vaikka kun et osaa itse;
12 luku
Maanpuolustus
127 §
Maanpuolustusvelvollisuus
JOKAINEN Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan PUOLUSTUKSEEN tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään. - AnonyymiUUSI
Lässytät paniikissa pelkkää sontaa putleristitiltu. Pannaans uudelleen putleristille se kaiken putleristin valepropagandan tyhjäksi tekevä lakiasetus.
12 luku
Maanpuolustus
127 §
JOKAINEN Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan PUOLUSTUKSEEN tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Ja sitten on se Puolustustilalain pykälä joka antaa oikeuden viedä tiltut vaikka niskasta vetäen etulinjaan. - AnonyymiUUSI
Kuitenkaan sinulla pelkurilla ei ole rohkeutta vastustaa lakia ja asein varustautuneita maanpuolustusta välttäviä vihaavia sotilaita jotka sodan aikana hakevat sinut hoitamaan velvollisuutesi. Sotilaat toimivat lakia noudattaen ja vähät välittävät kaltaisesi mistään mitään välittävän pelkurin mielipiteistä. Ja tarpeeksi kun rikkoo lakia tulee kuvioihin rangaistukset. Se joka jättää noudattamasta lakeja kärsii seuraukset.
- AnonyymiUUSI
TILTU sorakuopalla ...
"Älkää, en minä mitään pahaa ...". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
TILTU sorakuopalla ...
"Älkää, en minä mitään pahaa ...".Älä ees kuvittelle. Kyllä rys..sä ei vaivaudu kuoppia Nato-Tiltuile kaivelemaan. Täräyttävät siihen paikkaan ja jättävät supien syötäväksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lässytät paniikissa pelkkää sontaa putleristitiltu. Pannaans uudelleen putleristille se kaiken putleristin valepropagandan tyhjäksi tekevä lakiasetus.
12 luku
Maanpuolustus
127 §
JOKAINEN Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan PUOLUSTUKSEEN tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Ja sitten on se Puolustustilalain pykälä joka antaa oikeuden viedä tiltut vaikka niskasta vetäen etulinjaan."Tää on nykyajan talvisodan henki": Sotikoot ne joita kiinnostaa!
Suurin osa Suomalaisista lähtee ulkomaille turvaan kun Nato tuo sodan Suomeen ja Nato-Tiltut pääsee rauhassa pufuftelemaan rintamille piiiiitkiksi ajoiksi kun rotaatioa ei vaan kuulu ... vaikka luvattiin ... - AnonyymiUUSI
"- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.
- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen."
Velvollisuus ei lakkaa reservistä eroamalla
Venäjän sotilaat eivät suojele suomalaista reservistä eroajaa
Tiltuloisella on mopo pahasti metsässä. - AnonyymiUUSI
"Kunhan saa omansa pois tästä konkurssipesästä ja mahdollisen sodan tullen voi kostaa, antaa sijaintitiedot ja tilata Iskander-iskut armeijan esikuntiin yms."
Sinun paikkasi tässä yhteiskunnassa onkin näemmä jo ennalta nähtävissä mahdollisen sodan syttyessä.
Toivotan onnea "omasi pois saamisessa", nimittäin muuta omaa sinulla ei tuossa tilanteessa ole kuin henkiriepusi. - AnonyymiUUSI
"Kyllä se maanpufuftelu jää jokaisen omaan harkintaan, sanoo laki mitä hyvänsä."
Oma harkintasi siis asettuu lakia vastaan ja siitä seuraa sanktioita. Maanpuolustusvelvollisuudesta et siltikään vapaudu, siitä ei suomen kansalainen yksinkertaisesti voi vapautua. Suoritat velvollisuutesi ehkä vankilassa olematta haitaksi Suomen puolustamiselle. Tietysti rintamaoloissa voi käydä huonomminkin.
Maanpuolustusvelvollisuus ei ole kansalaisen päätettävissä oleva asia.
Otetaanpa karkea esimerkki:
Jos ajat humalassa autoa ja saat vankeustuomion tämä ei vapauta sinua ajamaan autoa humalassa jatkossakaan. Jos kieltäydyt puolustamasta Suomea sotatilan vallitessa ja joudut vankilaan, tämä ei vapauta sinua maanpuolustusvelvollisuudesta. Et voi asettua lain ulkopuolelle.
Maanpuolustusvelvollisuus ei myöskään rajoitu pelkästään sotilasviranomaisten määräysvaltaan. Eli jos eroat reservistä, se ei poista sinun maanpuolustusvelvollisuutta, olet velvollinen puolustamaan Suomea siviiliviranomaisten määräysten alla.
Vaihda kansalaisuutta, jos tämä ei kelpaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä se maanpufuftelu jää jokaisen omaan harkintaan, sanoo laki mitä hyvänsä."
Oma harkintasi siis asettuu lakia vastaan ja siitä seuraa sanktioita. Maanpuolustusvelvollisuudesta et siltikään vapaudu, siitä ei suomen kansalainen yksinkertaisesti voi vapautua. Suoritat velvollisuutesi ehkä vankilassa olematta haitaksi Suomen puolustamiselle. Tietysti rintamaoloissa voi käydä huonomminkin.
Maanpuolustusvelvollisuus ei ole kansalaisen päätettävissä oleva asia.
Otetaanpa karkea esimerkki:
Jos ajat humalassa autoa ja saat vankeustuomion tämä ei vapauta sinua ajamaan autoa humalassa jatkossakaan. Jos kieltäydyt puolustamasta Suomea sotatilan vallitessa ja joudut vankilaan, tämä ei vapauta sinua maanpuolustusvelvollisuudesta. Et voi asettua lain ulkopuolelle.
Maanpuolustusvelvollisuus ei myöskään rajoitu pelkästään sotilasviranomaisten määräysvaltaan. Eli jos eroat reservistä, se ei poista sinun maanpuolustusvelvollisuutta, olet velvollinen puolustamaan Suomea siviiliviranomaisten määräysten alla.
Vaihda kansalaisuutta, jos tämä ei kelpaa.Sodassa voi tulla esiin tilanteita joissa eroajiin ja sivareihin vihamielisesti suhtautuvat sotilaat kohdentavat omavaltaisia toimia kohdatessaan kyseisiä henkilöitä stressaavissa olosuhteissa. Silloin seuraukset voivat olla hyvinkin ikävät maanpuolustusta vihaavia kohtaan. Eroajien ja maanpuolustusta ilkkuvien kannattaa muistaa että sodan aikaan siviiliväestö ja Natokumppanit vihaavat näitä henkilöitä yli kaiken. Etenkin niitä jotka kieltäytyvät kaikesta maanpuolustuksesta. Ei tarvitse mennä edes sinne rintamalle saadakseen äärimmäistä vihamielisyyttä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä ees kuvittelle. Kyllä rys..sä ei vaivaudu kuoppia Nato-Tiltuile kaivelemaan. Täräyttävät siihen paikkaan ja jättävät supien syötäväksi.
Sinulla ei tosiaan olekaan muita tukijoita kuin rys..sä ja vaikka kuinka hehkutat täällä reservistä eroamisen antavan Venäjän joukkojen suojeluksen sellaista et tule saamaan sillä venäläinen sotilas ei arvosta petturia vaan ampuu kuulan kalloon ja ryöstää tämän. Venäläisiin luottaminen on itsepetosta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä ees kuvittelle. Kyllä rys..sä ei vaivaudu kuoppia Nato-Tiltuile kaivelemaan. Täräyttävät siihen paikkaan ja jättävät supien syötäväksi.
Sinussa ja Naton sotilaassa on se ero että Naton sotilas voi puolustautua ja selvitä suuremmalla todennäköisyydellä kohdatessaan venäläisen sotilaan, te aseettomat Venäjän desantit sen sijaan olette vihattuja kummaltakin puolelta katsottuna.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
12 luku
Maanpuolustus
127 §
JOKAINEN Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan PUOLUSTUKSEEN tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.Niinpä. Mutta mites se olikaan naiset ja tietyt uskovaiset.? Ei nuo lakipykäläsi pidä paikkaansa. Lakia ei saa sovltaa, sitä pitäisi lukea! Mutta toisin on toimittu vuosikymmeniä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
12 luku
Maanpuolustus
127 §
Ja sitten on se Puolustustilalain pykälä joka antaa oikeuden viedä tiltut vaikka niskasta vetäen etulinjaan.Perustuslaki-satukirjassa on paljon muitakin satuja kuten em. kaikkia luettelematta oikeus sosiaaliturvaan sisältäen ihmisarvoisen elämän mukaan lukien asunnon ja ravinnon.
Jos valtio yhteiskuntasopimuksen rikkoen laiminlyö näiden oikeuksien toteutumisen, kuvitteleeko arvon nato-tiltu, että tätä maata kukaan puolustaisi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkaan sinulla pelkurilla ei ole rohkeutta vastustaa lakia ja asein varustautuneita maanpuolustusta välttäviä vihaavia sotilaita jotka sodan aikana hakevat sinut hoitamaan velvollisuutesi. Sotilaat toimivat lakia noudattaen ja vähät välittävät kaltaisesi mistään mitään välittävän pelkurin mielipiteistä. Ja tarpeeksi kun rikkoo lakia tulee kuvioihin rangaistukset. Se joka jättää noudattamasta lakeja kärsii seuraukset.
Sinun kaltainen pelkuri latelee netissä lapsellisia uhkauksiaan, mitkä eivät perustu todellisuuteen. Sinun elämä päättyisi pian sotatilan alettua.
Miksi liata omia käsiä, kun kännykällä voi tilata helposti Iskander-iskun niiden niskaan, jotka noudattavat lammasmaisesti lakeja, tai esikuntaan. Eikä kukaan voi todistaa mitään, siihen ovat tuhannet suomalaiset miehet valmiita, itseään ja oikeuksiaan puolustaessa.
Se joka noudattaa asevelvollisuuslakeja, kärsii seuraukset. Vastapuoli on erityisen kiinnostunut sellaista tiedoista, missä on suomalaisia upseereita ja asevelvollisia. Tätä tapahtuu jatkuvasti Ukrainassa, missä on yritetty pakkoväräystä.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011072358.html - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha missäs niitä SUPIKOIRIEN TARHOJA OLIKAAN.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei tosiaan olekaan muita tukijoita kuin rys..sä ja vaikka kuinka hehkutat täällä reservistä eroamisen antavan Venäjän joukkojen suojeluksen sellaista et tule saamaan sillä venäläinen sotilas ei arvosta petturia vaan ampuu kuulan kalloon ja ryöstää tämän. Venäläisiin luottaminen on itsepetosta.
Kontulan venäläiset . Helsingissä on jopa Malmilla venäjä seura vaikka pieni. Ja kiinalaisia koska kommunistit ja budha.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sodassa voi tulla esiin tilanteita joissa eroajiin ja sivareihin vihamielisesti suhtautuvat sotilaat kohdentavat omavaltaisia toimia kohdatessaan kyseisiä henkilöitä stressaavissa olosuhteissa. Silloin seuraukset voivat olla hyvinkin ikävät maanpuolustusta vihaavia kohtaan. Eroajien ja maanpuolustusta ilkkuvien kannattaa muistaa että sodan aikaan siviiliväestö ja Natokumppanit vihaavat näitä henkilöitä yli kaiken. Etenkin niitä jotka kieltäytyvät kaikesta maanpuolustuksesta. Ei tarvitse mennä edes sinne rintamalle saadakseen äärimmäistä vihamielisyyttä.
Sodassa voi tulla tilanteita joissa komentajien ei kannata kääntää selkäänsä pakkovärvätyille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sodassa voi tulla esiin tilanteita joissa eroajiin ja sivareihin vihamielisesti suhtautuvat sotilaat kohdentavat omavaltaisia toimia kohdatessaan kyseisiä henkilöitä stressaavissa olosuhteissa. Silloin seuraukset voivat olla hyvinkin ikävät maanpuolustusta vihaavia kohtaan. Eroajien ja maanpuolustusta ilkkuvien kannattaa muistaa että sodan aikaan siviiliväestö ja Natokumppanit vihaavat näitä henkilöitä yli kaiken. Etenkin niitä jotka kieltäytyvät kaikesta maanpuolustuksesta. Ei tarvitse mennä edes sinne rintamalle saadakseen äärimmäistä vihamielisyyttä.
Ukrainassa suvut suojelevat nuorimpia jäseniään nationalistisilta pakkovärvääjiltä. Sehän on suvun loppu jos ainokainen jää kunnian kentille maksamaan.
- Anonyymi
Punainen aalto pyyhkäisi Helsingin yli. Se siitä maanpuolustus velvollisuudesta.
Kukaan ei enää usko tuohon huu-haa maanpuolustukseen.
Kokoomus myi Talvisodan hengen!- AnonyymiUUSI
"Punainen aalto pyyhkäisi Helsingin yli. Se siitä maanpuolustus velvollisuudesta."
Jos tarkoitat vaalitulosta, niin moposi on jo syvällä suossa. Suomalaiset puolustavat kotimaataan puoluekannasta riippumatta, se on käytännössä koeteltu tosiasia. Maanpuolustusvelvollisuus ei muuttunut millään tavalla vaalituloksen johdosta, siitä ei äänestetty, eikä se edes ole kunta- ja aluevaaliin liittyvä asia.
- AnonyymiUUSI
Ei jaksa osallistuu maaanpuolustus hörhöilyyn.
Tärkeempääki tekemistä.
Kertausharjotuksiin menee vaan osa upseereist ja alikeisareist.
Ase VELVOLLISUUDEN suoritettuaan vain harva haluaa mennä kertausharjoituksiin. Hommataan firmasta todistus, että miestä tarvitaan nyt busineksien hoitoon, niin et lämmitelkäähän ite telttojanne.- AnonyymiUUSI
Kertausharjoituksiin mennään Suomessa mielellään ja vapaaehtoiset maanpuolustuskurssitkin on ruuhkaantuneet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kertausharjoituksiin mennään Suomessa mielellään ja vapaaehtoiset maanpuolustuskurssitkin on ruuhkaantuneet.
Niitä on yhä harvemmin ja pienemmälle joukolle tarkoitettu. Siitä se "ruuhka" johtuu.
- AnonyymiUUSI
Tämän maanpuolustusta vihaavan trollin takia vihaan kaikkia maanpuolustusta välttäviä kusipäitä ja samaa ajattelee moni muukin. Siinä tiltun aikaansaannos.
- AnonyymiUUSI
Hyvä Nato-Tiltu. Lietso ittes oikein tuskanpunaiseen sumeaan vihaan. Sille on käyttöä rintamalla. 🌈😨🌈
Me Natovastaiset vapaudumme lähtemään ulkomaille ihan vaikka Thaimaahan asti. Kannustetaan sua sieltä. 😂 - AnonyymiUUSI
Vihaan Nato-suomen maan PUFUFTUFTA. En osallistu siihen. Suomi on VAPAA MAA!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Nato-Tiltu. Lietso ittes oikein tuskanpunaiseen sumeaan vihaan. Sille on käyttöä rintamalla. 🌈😨🌈
Me Natovastaiset vapaudumme lähtemään ulkomaille ihan vaikka Thaimaahan asti. Kannustetaan sua sieltä. 😂Kuvittelet varmaankin olevasi suuri sankari suomalaisten silmissä. Millaisen vastaanoton luulet saavasi, jos joskus palaat?
- AnonyymiUUSI
Eikös se ollut niin, että puolustetaan vapautta jne Sä et ainakan ihmisen vapaasta ajattelusta mitään tiedä. Vapaus on myös sitä, että voi olla eri mieltä ja täysin eri mieltä asioista. Vai oletko jo muuttanut mielipiteesi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Me Natovastaiset vapaudumme lähtemään ulkomaille ihan vaikka Thaimaahan asti. Kannustetaan sua sieltä. 😂Sateenkaaresta on tullut homojen merkki vaikka siitä satukirjassa puhutaan jehovat ikäänkuin merkintä ettei kaikki huku enää kuin Nooan aikana jolloin ei kaikki hukkunutkaan vaan joukko jäi . Että ihmiset on pahoja. Kastevesi sananvesi pelastaa homotkin. Noin muuten sateenkaari on veden ja valon yhdistelmä myös puroissa kuin järvillä putouksilla näkyy. Näkyy myös muualla sateenkaaren värejä. Mineraali höyryjä. Luonnon ihmeitä voi ihailla. Suomen valtion alue on ollut sellainen Sossu monille jotka ei edes tänne kuulu. Hyvä on etsiä oma paikka maan päällä. Hyvää pääsiäistä rakkaus sovitti syntimme.
- AnonyymiUUSI
Nato-Tiltu kateellisena:
"Millä ajattelit itsesi siellä elättää?"
FPA betalar för mitt uppehälle i Thailand, och NATO-Tiltu kämpar på östfronten vid den tiden och tjänar 6,1€/dag så länge han lever.
Kela maksaa elantoni Thaimaassa ja Nato-Tiltu sotii sillä aikaa itä-rintamalla ja tienaa 6,1 €/vrk niin kauan kun pysyy hengissä.- AnonyymiUUSI
Epäilen tuota Kelan maksua sotilaskarkureille ainakin sotatilan vallitessa.
Sama pätee reservistä eronneille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen tuota Kelan maksua sotilaskarkureille ainakin sotatilan vallitessa.
Sama pätee reservistä eronneille.Suomen sossun elättejä on ollut eniten Thaimaa turkki Iran ja vähiten suomalaisia.
- AnonyymiUUSI
No hei!
Suomen viranomaiset tekevät sotapalvelusta välttelevistä Pelkuri Nato-Tiltuista kansainvälisen etsintäkuulutuksen koska olet sotilaskarkuri ja olinpaikkasihan on matkustusasiakirjojen vuoksi selvillä. 🤔😁
Sitten sinut palautetaan Nato-suomeen. 😨 Ja lentokentällä sotilaskarkuri Nato-Tiltua onkin sitten vastassa vittumaisesti hymyilevä sotilasviranomainen politrukki, joka kuljetuttaa sinut kurileirille. 👹
Siviilejähän viranomaiset eivät ehdi etsintäkuuluttaa. Ei kertakaikkiaa resurssit piisaa. Siviilejä on melkein 5 miljoonaa, kyllä niitä on riittävästi siviilitehtäviin vaikka muutama kymmenen tuhatta lomaislisikin Thaimaan lämmössä.
Saavat rauhassa lomaila Thaimaassa, eikä kukaan tuu sivaria hakeen. 😉😂😂😂😂- AnonyymiUUSI
Lastentarhastako se kremlin lapsikaappari on nämä lapselliset tiltutkin kaapannut hommiinsa ?
- AnonyymiUUSI
"Siviilejähän viranomaiset eivät ehdi etsintäkuuluttaa."
Suomen kansalaisena olet maanpuolustusvelvollinen kuulutpa mihin ryhmään tahansa, kaikki karkurit etsintäkuulutetaan.
Vaihda jo sitä kansalaisuutta, jos haluat Suomen lainsäädännön ulkopuolelle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lastentarhastako se kremlin lapsikaappari on nämä lapselliset tiltutkin kaapannut hommiinsa ?
Venäjällä ja Ukrainassa on ollut vauvjen myynti kuin elinkauppa huumemyyntiä varastelu.
- AnonyymiUUSI
#Tiltuloinen yrittää keksiä tekosyitä laistaa maanpuolustusvelvollisuutta. Sellaista syytä ei ole olemassa. Jokainen on lain mukaan velvollinen kykyjensä mukaan.
Kieltäytyjät määrätään sitten tilanteen mukaan vaikka tarvittaessa vankilaan, jos aiheuttavat aktiivisesti haittaa muille.#
Ei mitään yritä. Olen eronnut reservistä ja vapaa siviili. Ei sodanajan sijoitusta minkäänlaatuisiin tehtäviin! Sota ei liikuta minnuu. Sotikaa työ sottaan haluavat.
Meitsi lähtee Thaikkuihin - FREEDOM!!!- AnonyymiUUSI
"Ei mitään yritä. Olen eronnut reservistä ja vapaa siviili."
Mahtaa tiltulle olla ankee hetki kun tullaan kotoa terijoen hallituksen mies hakemaan etulinjaan aseettomaan palvelukseen paskapoteroita kaivaan ym.....ja reserviläisiä palvelemaan moninaisissa hommissa 🤣
thaikkuihin heehehehheee ..... voi pyhä suolisäkki näiden mukuloiden luuloja ja juttuja 😁 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa tiltulle olla ankee hetki kun tullaan kotoa terijoen hallituksen mies hakemaan etulinjaan aseettomaan palvelukseen paskapoteroita kaivaan ym.....ja reserviläisiä palvelemaan moninaisissa hommissa 🤣
thaikkuihin heehehehheee ..... voi pyhä suolisäkki näiden mukuloiden luuloja ja juttuja 😁Nii'in. Tuo kyseinen tiltu on vaan Nato-Tiltulle niinkuin Helinä-keiju. Se on totta vain niile jotka siihen uskoo. :D
Nato-Tiltu on keijuihin USKOVA Nato-lahkolainen. - AnonyymiUUSI
"Ei mitään yritä. Olen eronnut reservistä ja vapaa siviili. Ei sodanajan sijoitusta minkäänlaatuisiin tehtäviin! Sota ei liikuta minnuu. Sotikaa työ sottaan haluavat."
Et ole vapaa maanpuolustusvelvollisuudesta. Sinullekin löytyy määräys maanpuolustustehtäviin sotatilan vallitessa, joko sotilas- tai siviiliviranomaisten toimesta. - AnonyymiUUSI
"Meitsi lähtee Thaikkuihin - FREEDOM!!!"
Suomesta voi vapaasti matkustaa ulkomaille, se on yksi vapaan demokraattisten oikeusvaltioiden kansalaisten perusoikeuksia.
Maanpuolustusvelvollisuudesta et silti Suomen kansalaisena vapaudu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomesta voi vapaasti matkustaa ulkomaille, se on yksi vapaan demokraattisten oikeusvaltioiden kansalaisten perusoikeuksia.
Maanpuolustusvelvollisuudesta et silti Suomen kansalaisena vapaudu.Ainahan sitä voi matkustaa mutta palikka-pufuftuf-tiltu ei ymmärrä lainkaan että se maa johon pakenee ei ole velvollinen millään tapaa suojelemaan etsintäkuulutettua karkuria. Kun Suomi tekee etsintäkuulutuksen ja karkurin olinpaikka on matkustusasiakirjojen perusteella selvillä tällöin sen maan viranomaiset palauttavat karkurin takaisin. Tätä pufuftuf-tiltuloinen ei käsitä ja jatkaa täysin hölmöä hehkutustaan Thaikuista joka on yksi pahimmista paikoista lähteä leikkimään rikollista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
thaikkuihin heehehehheee ..... voi pyhä suolisäkki näiden mukuloiden luuloja ja juttuja 😁Olehan nyt jo. Annat vain kuvaa, että puolustamme rikkaiden omaisuutta, emmekä ihmisoikeuksia tai vapautta ajatella ja uskoa mihin haluamme, riippumatta sinun mielipiteestäsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maanpuolustusvelvollisuudesta et silti Suomen kansalaisena vapaudu.Suomi elättää Thaimaan kansalaisia kyllä aivan oikein . Myös miehet elättää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maanpuolustusvelvollisuudesta et silti Suomen kansalaisena vapaudu.Thaimaassa on myös sitten armeija kuin mellakoita kuin rikollisia . Paratiisissa on käärme kiero henki. Ja liskot syö elävältä peuroja siellä , ihminen sentään tappaa ensin kypsentää sitten syö. Krokotiilin lihaa voi syödä . Käärmeeltä heti pää murskaksi ja poltetaan. Niin vaan Egyptinvitsaukset on olemassa. Vitsaus on kirous mikä syntien tähden tuli. Thaimaa on yksi suuri bordelli ja rahabudha Jumala. Siellä on vanhan Egyptin liiton kuningas ja haaremi. Egyptin jumalat. Patsaalle viedään ruokaa vaikka ne on pelkkää sementtiä.
- AnonyymiUUSI
"Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Nato-suomea" noin niinkuin Tiltujen rappio-moraalisten käsitysten mukaan, mutta käytäntö on osoittautunut toisella tavalla toimivuutensa.
Nato-suomi on individualistien opportunistien suomi. Sodan syttyessä hankkiudutaan mahdollisimman kauas Natosta turvaan ja rahavarat sijoitetaan ulkomaille.
Vain hölmöt joutuvat sotimaan sodan kohdalle sattuessa. Viisas raha pakenee ulkomaille.- AnonyymiUUSI
Jokainen tiltu on velvollinen sodan syttyessä palvelemaan Kuusisen hallituksen armeijassa ja kuolemaan sankarikuoleman johtajansa kremlin lapsikaapparin puolesta ...URAA
- AnonyymiUUSI
Nato-suomen sotataloudelle tuo ei tiedä hyvää. Satte turhaan kerjätä ohjuksia teitä ROUSTAAVALTA Amerikan presidentiltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tiltu on velvollinen sodan syttyessä palvelemaan Kuusisen hallituksen armeijassa ja kuolemaan sankarikuoleman johtajansa kremlin lapsikaapparin puolesta ...URAA
Jos tiltu ei kykene pettämään ja tappamaan omia lapsiaan saati vanhempiaan johtajansa kremlin lapsikaapparin puolesta kuuluu hän tiltujen alimpaan kastiin jotka tulevat saamaan rangaistuksensa isä aurinkoiselta aikanaan siitä muistutuksena joukkohaudat itäisessä Karjalassa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nato-suomen sotataloudelle tuo ei tiedä hyvää. Satte turhaan kerjätä ohjuksia teitä ROUSTAAVALTA Amerikan presidentiltä.
Idän nälkätrolli innostunut oikein kirjoitteleen mites pietarissa ilmat onko kevät jo tulossa ?
- AnonyymiUUSI
Tiltu sijoittaa kelalta saamansa rahavarat ulkomaille 😁venäjälle ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kela ei maksa venäjällä asuville tukia. Thaimahan maksaa. Siispä sinne sotaa pakoon. 😉
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos tiltu ei kykene pettämään ja tappamaan omia lapsiaan saati vanhempiaan johtajansa kremlin lapsikaapparin puolesta kuuluu hän tiltujen alimpaan kastiin jotka tulevat saamaan rangaistuksensa isä aurinkoiselta aikanaan siitä muistutuksena joukkohaudat itäisessä Karjalassa
Siinä on karjalais taustaiselle Nato-Tiltulle taas uusi pelon aihe. 🪳
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kela ei maksa venäjällä asuville tukia. Thaimahan maksaa. Siispä sinne sotaa pakoon. 😉
"Kela ei maksa venäjällä asuville tukia. Thaimahan maksaa. Siispä sinne sotaa pakoon. 😉"
Tuskinpa Kela maksaa maanpuolustusvelvollisuuttaan pakenevalle yhtään mitään yhtään minnekään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kela ei maksa venäjällä asuville tukia. Thaimahan maksaa. Siispä sinne sotaa pakoon. 😉"
Tuskinpa Kela maksaa maanpuolustusvelvollisuuttaan pakenevalle yhtään mitään yhtään minnekään.Miksi Kela ei maksasisi vapaalle siviilille Thaikkuihin? Ei sellaista syytä ole.
Sotaa välttelevälle sotilaskarkuri Nato-Tiltulle Kela ei tietenkään maksa mitään, ei mihinkään. Nato-Tiltu on Nato-suomen palveluksessa 6,1€/vrk korvauksella. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä venäläinen kaalilaatikkoa valmistaa muiden mailla. Eihän pääsiinenkään ole muuta kuin mässäys. Elukkajumalat on Egyptin jumalia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei kyllä tosiaan sodan takia liiku raha mihinkään itään. Mutta tiedetään naisia jotka elää sekä Venäjällä että Suomessa nostaa tuet ja vie tavaraa Venäjälle. Ne nyt vaan ei kerro kelassa että niillä on asunto Venäjällä.
- AnonyymiUUSI
Nämä sotahysteerikkojen fantasiat ovat huvittavaa luettavaa.
- AnonyymiUUSI
"Viisas raha pakenee ulkomaille."
Viisas raha alkaa tukea Suomea vaaran uhatessa, näin on käynyt nyt Ukrainassa. Tiltuloinen luulee, että rikollisuus, pakeneminen ja murhat ovat hyvä sijoitus. - AnonyymiUUSI
Trump ja Zelenskyi törmäävät taas – Ukraina ei kestä tätä pitkään.
Zelenskyi vetoaa Trumpin inhimillisyyteen ja tunteisiin. TURHAAN!- AnonyymiUUSI
Tuossako on mielipiteesi tähän ketjuun ?
Et kai vaan yritä muuttaa puheenaihetta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossako on mielipiteesi tähän ketjuun ?
Et kai vaan yritä muuttaa puheenaihetta.Kylmää kyytiä tuli Ålanniltakin turvaa kerjäävälle Stubbille. Stubb vetosi Ålannin presidentin inhimillisyyteen ja tunteisiin, mutta TURHAAN!
- AnonyymiUUSI
Zele on 666 ja trumpetti on 666 mutta hiukan helluntailainen. Puhuvat paskaa kaikki. YouTube Paula white.
- AnonyymiUUSI
Haista kukkanen... minä en tätä maata puollusta..
- AnonyymiUUSI
Puolustat tarvittaessa sitten vaikka siellä vankilassa, mutta velvollisuudesta et irti pääse kuin ainoastaan kansalaisuutta vaihtamalla.
- AnonyymiUUSI
Montako kertaa aiot kertoa saman uudelleen ja uudelleen jotta näyttäisi siltä että palstalla olisi muitakin kuin sinä? Et edes viitsi muuttaa kirjoitus tyyöiä joka paljastaa sinut pufuftajatiltuksi. :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Puolustat tarvittaessa sitten vaikka siellä vankilassa, mutta velvollisuudesta et irti pääse kuin ainoastaan kansalaisuutta vaihtamalla.
Vankilatuomioita ei anneta sodan aikana koska sellaiseen hyysäämiseen ei ole tarvetta. rintamalla ne rikoksiin syyllistyneet ovat. Jos kieltäytyy maanpuolustusvelvollisuudesta se on rikos.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa aiot kertoa saman uudelleen ja uudelleen jotta näyttäisi siltä että palstalla olisi muitakin kuin sinä? Et edes viitsi muuttaa kirjoitus tyyöiä joka paljastaa sinut pufuftajatiltuksi. :)
"Montako kertaa aiot kertoa saman uudelleen..."
Kertaus on opintojen äiti, vaikka ei se näytä sinuun tehoavan.
Mitään tyyliä ei ole syytä vaihtaa, ei se maanpuolustusvelvollisuus kirjoitustyylistä miksikään muutu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vankilatuomioita ei anneta sodan aikana koska sellaiseen hyysäämiseen ei ole tarvetta. rintamalla ne rikoksiin syyllistyneet ovat. Jos kieltäytyy maanpuolustusvelvollisuudesta se on rikos.
Unohdit että Suomessa tuomittiin vankilaan sotien aikana ihan vaan poliittisten mielipiteiden ja poliittisen toiminnan seurauksena.
Yhden kerran kyllä rikollisista ja poliittisesti epäluotettavista vankila- asukeista muodostettiin pataljoona sotaan, se tunnetaan Pärmin pataljoonana. Porukasta luikki vihollisen puolelle kai yli kolmannes heti kun tilaisuus tuli... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Vankilatuomioita ei anneta sodan aikana ..."
Jos kieltäytyy puolustusvelvollisuudesta ja aiheuttaa mahdollisesti sille aktiivisesti tarkoituksella vahinkoa, niin eiköhän se ole vankilan paikka. Eturintamallahan heistä on vain haittaa, jos sinne ovat joutuneet, voi kohtalo olla julma. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei enää teloiteta jos kieltäytyy asepalveluksesta. Joutuu vankilaan mistä sitten venäläiset aikanaan vapauttaa ja todennäköisesti tekevät sankarin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
velvollisuus... oppivelvollisuus. Onko ne kaikki koulussa? Vai laitetaanko linnaan, että oppivat?
- AnonyymiUUSI
Entä jos on asunut 20 vuotta Suomessa ja 20 vuotta Portugalissa?
Entä jos on lähtenyt jääkiekkoilijaksi USA:an ja asunut siellä 3 vuotta?
Entä jos kuuluu Jehovan todistajiin?
Onko muita tapoja puolustaa Suomen turvallisuutta kuin ryhtymällä sotilaskohteeksi vihollisen sotilaskohteille?- AnonyymiUUSI
Monissa työtehtävissä tulee myös vapautus sodanajan palveluksesta, koska kriittiset toiminnot täytyy pitää käynnissä, kuten esim. Lääketuotanto lääketehtaissa.
Samoin tietysti jos pääsee eduskuntaan, näistä sota asioista päättämään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Monissa työtehtävissä tulee myös vapautus sodanajan palveluksesta, koska kriittiset toiminnot täytyy pitää käynnissä, kuten esim. Lääketuotanto lääketehtaissa.
Samoin tietysti jos pääsee eduskuntaan, näistä sota asioista päättämään.Jos on esim aistiyliherkkyyksiä kuin autisteilla usein on, ei välttämättä hyvin sovellu eturintamahommiin, mutta sellainen voi tehdä oman osansa väestönsuojelutehtävissä tai mahdollisesti vaikka neuvonantajana neuvotteluissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos on esim aistiyliherkkyyksiä kuin autisteilla usein on, ei välttämättä hyvin sovellu eturintamahommiin, mutta sellainen voi tehdä oman osansa väestönsuojelutehtävissä tai mahdollisesti vaikka neuvonantajana neuvotteluissa.
Yksi keino välttää sotiminen kokonaan on alkaa armeijassa johtajaksi. Sitten ei tarvitse kuin pitää moraalia yllä tyyliin "jokainen on velvollinen...", yms.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksi keino välttää sotiminen kokonaan on alkaa armeijassa johtajaksi. Sitten ei tarvitse kuin pitää moraalia yllä tyyliin "jokainen on velvollinen...", yms.
Jokainen Suomen kansalainen on tervetullut maanpuolustustehtäviin, vaikkapa johtajaksi, sikäli kun kyvyt riittää. Tosin reservistä eronneille jotkin tehtävät voi olla jo vähän hankalampaa toteuttaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen Suomen kansalainen on tervetullut maanpuolustustehtäviin, vaikkapa johtajaksi, sikäli kun kyvyt riittää. Tosin reservistä eronneille jotkin tehtävät voi olla jo vähän hankalampaa toteuttaa.
Eli armeijan päällystö harjoittelee työkseen tykkienruokintaa sota-amatööreillä joiden henki ei paljon paina.
- AnonyymiUUSI
Tämän reservistä eroamiseen yllyttäjän toiminta täyttää selkeästi kriteerit joilla pyritään tahallisesti ja tarkoituksella heikentämään maamme puolustusta ja sisäistä turvallisuutta. Kommentoijasta onkin tehty jo vinkkiä ja nähtäväksi jää saako viranomaiset laitettua asialle stopin. Pelkästään tämä väite "- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen." on jo selkeä todiste mihin tällä toiminnalla ollaan pyrkimässä.
- AnonyymiUUSI
Sä saatkin kuin kalloos Nato-Tiltu. Pannaans vähän tiltun harmiksi
https://eroa-armeijasta.fi/
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.
- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen.
- AnonyymiUUSI
Muualla asuminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, ei edes "jääkiekkoilijan".
Jehovantodistajat ja vastaavat on vapautettu aseellisesta palvelusta, ei maanpuolustusvelvollisuudesta.
Maanpuolustusta voi toteuttaa lukemattomilla muillakin tavoin kuin aseellisesti eturintamalla. Siihen tarvitaankin väkeä jopa enemmän kuin varsinaiseen juoksuhaudassa sotimiseen.
Lääketuotanto, eduskuntatyö jne. eivät vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta.- AnonyymiUUSI
Männöö kuka männöö mie en lähe.
Muualla asuminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutt apakko ei ole.
Eivät tuu hakeen jos et ole sotilaskarkuri, eikä välttämättä silloinkaan. Riippuu niin paljon maiden välisistä sopimuksista ... 😁
Siviilejä ei kukaan viitsi lähteä ulkomailta hakemaan. Tajjuukkonää? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eivät tuu hakeen jos et ole sotilaskarkuri, eikä välttämättä silloinkaan. Riippuu niin paljon maiden välisistä sopimuksista ... 😁
Siviilejä ei kukaan viitsi lähteä ulkomailta hakemaan. Tajjuukkonää?Jokainen tekee omat valintansa, mutta maanpuolustusvelvollisuus pysyy Suomen kansalaisella. Maanpuolustusvelvollisuutta pakeneva on karkuri, olipa sotilas tai siviili.
Missä määrin heitä haetaan tai saadaan palautettua ?
Sitähän tiltuloinen voi miettiä, mutta se ei tässä nyt ole ollut aiheena. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siviilejä ei kukaan viitsi lähteä ulkomailta hakemaan. Tajjuukkonää?"Muualla asuminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutt apakko ei ole."
Siis mitä ei ole pakko ?
Maanpuolustusvelvollisuus kuuluu Suomen kansalaisuuteen, ei sitä voi poistaa. Suomen kansalaisen on pakko olla maanpuolustusvelvollinen, aseellisesta palvelusta voi kieltäytyä, helpostikin, sekin on kirjoitettu lakiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Muualla asuminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutt apakko ei ole."
Siis mitä ei ole pakko ?
Maanpuolustusvelvollisuus kuuluu Suomen kansalaisuuteen, ei sitä voi poistaa. Suomen kansalaisen on pakko olla maanpuolustusvelvollinen, aseellisesta palvelusta voi kieltäytyä, helpostikin, sekin on kirjoitettu lakiin.Eli suomessa(kaan) ei ole vapautta sinun mukaasi. Käsittääkseni velvoite ei ole pakko. Älä hötkyile. Nato tiltut sotii suomalaisten puolesta. Näin saamme oikein pitkän sodan ja sitten oikein piiitkän jälleenrakennusbuumin. Virolaiset ja venäläiset rakennusyritykset tulevat suorastaan kukoistamaan. Sen jälkeen voimme alkaa maksamaan suuuurta velkaamme nato maille. Erityisesti usa lle. Ummahipiäinen tansvestiitti presidenttimme kumartelee yhdysvaltojen pressalle, piskuisen suomenmaan pelastamisesta hirveältä Venäjältä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli suomessa(kaan) ei ole vapautta sinun mukaasi. Käsittääkseni velvoite ei ole pakko. Älä hötkyile. Nato tiltut sotii suomalaisten puolesta. Näin saamme oikein pitkän sodan ja sitten oikein piiitkän jälleenrakennusbuumin. Virolaiset ja venäläiset rakennusyritykset tulevat suorastaan kukoistamaan. Sen jälkeen voimme alkaa maksamaan suuuurta velkaamme nato maille. Erityisesti usa lle. Ummahipiäinen tansvestiitti presidenttimme kumartelee yhdysvaltojen pressalle, piskuisen suomenmaan pelastamisesta hirveältä Venäjältä.
Tuo hirveä Venäjä on aivan tuossa heti rajan takana, eikä me suomalaiset haluta sitä tuumaakaan tälle puolelle. Sen vuoksi meillä on lakiin kirjoitettu kansalaisten velvollisuus puolustaa isänmaata. Tämän velvoitteen piiriin kuulut sinäkin, halusitpa tai et. Olet pakotettu kuulumaan maanpuolustusvelvollisiin kansalaisuutesi vuoksi. Ehkä synnyit väärään maahan, kun näin hirveä asia on kohdallesi sattunut. Olisit varmaankin onnellisempi rajan takana, siellähän ei mitään tällaisia pakotteita kai mielestäsi ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli suomessa(kaan) ei ole vapautta sinun mukaasi. Käsittääkseni velvoite ei ole pakko. Älä hötkyile. Nato tiltut sotii suomalaisten puolesta. Näin saamme oikein pitkän sodan ja sitten oikein piiitkän jälleenrakennusbuumin. Virolaiset ja venäläiset rakennusyritykset tulevat suorastaan kukoistamaan. Sen jälkeen voimme alkaa maksamaan suuuurta velkaamme nato maille. Erityisesti usa lle. Ummahipiäinen tansvestiitti presidenttimme kumartelee yhdysvaltojen pressalle, piskuisen suomenmaan pelastamisesta hirveältä Venäjältä.
"Eli suomessa(kaan) ei ole vapautta sinun mukaasi."
Kyllä Suomessa vapautta on, mutta ei se sitä tarkoita, että saa tehdä mitä huvittaa ja ettei tarvitse piitata yhdessä sovituista säännöstä ja maan lainsäädännöstä. On paljon asioita joista sinä et voi yksin päättää, vaikka ne koskisivatkin sinun vapautta.
Mikä siinä on, että näitä lapsellekin itsestään selviä periaatteita pitää täällä selittää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Muualla asuminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutt apakko ei ole."
Siis mitä ei ole pakko ?
Maanpuolustusvelvollisuus kuuluu Suomen kansalaisuuteen, ei sitä voi poistaa. Suomen kansalaisen on pakko olla maanpuolustusvelvollinen, aseellisesta palvelusta voi kieltäytyä, helpostikin, sekin on kirjoitettu lakiin.Maanpuolustusvelvollisuus lakkaa tasan sillä hetkellä velvoittamasta kun eroaa reservistä.
- AnonyymiUUSI
Jehovat joutuu a RmeijaaN ja sotaan nykyään laki muuttui. Myös he joutuu puolustamaan maan itsenöisyyttä ja oikeutta määrätä omista asioistaan.
- AnonyymiUUSI
Innokkaimmat kiihkoilijat voisivat mennä harjoittelemaan Venäjän tai ukrainan puolelle.
- AnonyymiUUSI
En ole erityisemmin huomannut tässä keskusteluketjussa innokkaimpia Venäjän tai Ukrainan puolesta kiihkoilijoita. Tässä käsitellään suomalaisen maanpuolustusvelvollisuudesta.
- AnonyymiUUSI
Novisokkia sanoo venäläinen lääkäri Novisok.
- AnonyymiUUSI
Mielenkiintoisia nämä sotapsykoosin hurmeissa olevat jotka haaveilevat niin naapurien ampumisesta kuin oman maan kansalaistenkin lähettämisestä sotaan.
- AnonyymiUUSI
Sotapsykoosi on yleistä ja ilmeistä juuri naapurimaa Venäjälle, joka ON JO sodassa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sotapsykoosi on yleistä ja ilmeistä juuri naapurimaa Venäjälle, joka ON JO sodassa!
Mitä se on sitten jos oikein himoaa lähettää omia maanmiehiään kuolemaan rintamalle? Täällä jopa haaveillaan aseistakieltäytyjien murhaamisesta. Sanoisin että tuollaisen voi luokitella sotapsykoosiksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
YLE näyttää venäläisiä näyttelijöitä ja ohjelmia kuten Tomnikov ja Novosti kuin TV sarjoissa esiintyy . Niissä erityisesti on myrkkyjä joka sarjassa.
- AnonyymiUUSI
Mihinkään muuhunei ole pakkoa kuin kuolla joskus . Eikä sitäkään tarvitse tehdä sotimalla.
Eikä tätä asiaa kukaan pysty muuttamaan. Joten otsikon kirjoittajakin , pidä vain suusi kiinni.- AnonyymiUUSI
Jokaisen Suomen kansalaisen on pakko kuulua maanpuolustusvelvollisiin.
Vaihda kansallisuutta, jos tämä ei kelpaa tai pidä suusi pienemmällä.
(suun kiinni pitämistä ei Suomessa voi kukaan määrätä) - AnonyymiUUSI
Kaikki kuolee voittajatkin kuolee itse. Vanhuus . Tuuli käy hänen ylitseen.
- AnonyymiUUSI
Maanpuolustus
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen.
Miesten maanpuolustusvelvollisuuteen kuuluu asevelvollisuus, johon kuuluu varusmiespalveluksen suorittaminen. Palveluskelpoisuudesta ja palveluksen aloittamisesta päätetään kutsunnoissa. Palveluksen voi suorittaa vakaumuksellisista syistä aseettomana tai siviilipalveluksena.
Maanpuolustusvelvollisuus koskee myös naisia, mutta naisilla ei ole asevelvollisuutta. Kriisioloissa naisia voidaan määrätä ylläpitämään yhteiskunnalle välttämättömiä toimintoja. Lisäksi naiset voivat hakea vapaaehtoiseen asepalvelukseen.
Häiriö- ja kriisitilanteisiin varautuminen -oppaasta löydät lisätietoa maanpuolustuksesta ja ohjeita sotilaallisen konfliktin aikana toimimisesta.
https://www.suomi.fi/kansalaiselle/oikeudet-ja-velvollisuudet/turvallisuus-ja-jarjestys/opas/maanpuolustus- AnonyymiUUSI
Siinä sinulle peruslain 6§. Jota suomen valtio ei noudata. Sellaista valtiota ei kannata puolustaa, joka ei noudata edes omaa perustuslakia.
https://www.oikeusasiamies.fi/suomen-perustuslaki-6-#:~:text=Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa,terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Ei ole muuta velvollisuutta, kuin kostaa suomen valtiolle, mikä on helppoa, kun on sotatila. Viimesodissa sensuuri sensuroi kirjeitä, mutta nyt tieto liikkuu valon nopeudella ympäri maapallon, eikä sitä voi kontrolloida. On helppo antaa vastapuolelle koordinaatit, missä on tärkeitä sotilaallisia kohteita, upseereita ja asevelvollisia koottuna. Jokainen neliömetri on potentiaalinen maali suomen maaperällä, joka voidaan tuhota ohjuksin.
- AnonyymiUUSI
Höpöhöpö https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011168252.html
- AnonyymiUUSI
Mikä olikaan SDP:n Arvo Salon ohje puolueelle aikoinaan ? Toteutunut kaiketi aika hyvin !
- AnonyymiUUSI
Eikös Arvo Salo ollut se toisten tekstejä varastava kommunisti, joka sanoitti lastenlauluja.
- AnonyymiUUSI
Se oli kai hänen VELVOLLISUUTENSA ja hoiti kai sen huolella.
- AnonyymiUUSI
On mukava huomata kuinka kiinnostunut tiltuloinen on Suomen maanpuolustusvelvoitteesta.
- AnonyymiUUSI
Kaikkien on hyvä tietää velvollisuudesta puolustaa yhteistä isänmaatamme Venäjän uhkaa vastaan.
- AnonyymiUUSI
Itsenäistä Suomea ei enää ole, joten en koe mitään velvollisuutta tätä EU-liittovaltiota kohtaan. Menkööt sotakiihkoilijat sotimaan ja tapattakoot itsensä vaikka kaikki, mitä enemmän sen parempi, ei vaan kiinnosta, enkä tule tikkua ristiin laittamaan.
- AnonyymiUUSI
Kun kerran olet tullut tuohon tulokseen niin parasta on vaihtaa maisemaa ihan omantunnon ja sielunrauhan takia. Ja jos rehellinen olet niin maksat Suomen valtiolle velkasi ennenkuin lähdet sillä jokainen Suomen kansalainen on Suomelle velkaa näppi 30 tuhatta ekeä nyt mutta summa kasvaa koko ajan joten kannattaa pitää kiirettä. Tärkeintä kuitenkin on että vaihdat kansalaisuuden. Eipä muuta kuin onnea uudelle elämällesi !
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun kerran olet tullut tuohon tulokseen niin parasta on vaihtaa maisemaa ihan omantunnon ja sielunrauhan takia. Ja jos rehellinen olet niin maksat Suomen valtiolle velkasi ennenkuin lähdet sillä jokainen Suomen kansalainen on Suomelle velkaa näppi 30 tuhatta ekeä nyt mutta summa kasvaa koko ajan joten kannattaa pitää kiirettä. Tärkeintä kuitenkin on että vaihdat kansalaisuuden. Eipä muuta kuin onnea uudelle elämällesi !
Älä nyt kerro tuota summaa. Jos demut saa tietää ne huomaa että sehän ei ole summa eikä mikään ja tuplata voidaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt kerro tuota summaa. Jos demut saa tietää ne huomaa että sehän ei ole summa eikä mikään ja tuplata voidaan.
No voi he*eve*in he*evet*i; niinpä tietysti ! Ajattelin että kun mainitsin sanan rehellinen että sillä olisi jotain vastakaikua. Mutta tyhmä kun on niin tässä lopputulos ! Eihän siitä tuolla summalla tule selviämään ja tänne pakosta jäävä porukka vain ahdistuu lisää. Voikohan uusi Helsingin Pormestari asialle mitään ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole mitään Suomelle velkaa, päinvastoin, Suomi on velkaa elämäni pilaamisesta ja pakottamisesta kouluun, opiskeluun ja armeijaan. Täysin hukkaanheitettyä aikaa vuosikymmeniä. Kansalaisuutta ei enää edes ole, sillä tässä maassa ei tavallista itsenäisessä Suomesssa syntynyttä enää lasketa kansalaiseksi. Vain rikkaat sotakiihkoilijat ovat niitä "kunnon kansalaisia".
- AnonyymiUUSI
Minun VELVOLLISUUTENI on sodan uhatessa poistua Thaimaan suuntaan lomalle.
Koittakaahan Nato-Tiltut sotia kovasti. 😁
Tehkääpä te muutkin tilaa sotaan haluaville naton kannatttajille ja erotkaa reservistä.
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/- AnonyymiUUSI
Velvollisuutta pakeneva karkuri ei ole kovin mieluisaa seuraa edes Thaimaassa. Sotakarkuruus leimaakin sitten koko loppuelämääsi eikä Suomeen palaaminen tapahdu seurauksitta.
- AnonyymiUUSI
Älä hyvä toveri enää kahlitse omantunnonvapauttasi ja stressaa itseäsi Suomessa sillä huomisesta ei kukaan tiedä. Lähde HETI Thaimaaseen äläkä tule takaisin. Näin Suomessa on taas entistä enemmän onnellisia ihmisiä. Jos voin jotenkin auttaa lähtöäsi älä epäröi kertoa. Onnea !
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä hyvä toveri enää kahlitse omantunnonvapauttasi ja stressaa itseäsi Suomessa sillä huomisesta ei kukaan tiedä. Lähde HETI Thaimaaseen äläkä tule takaisin. Näin Suomessa on taas entistä enemmän onnellisia ihmisiä. Jos voin jotenkin auttaa lähtöäsi älä epäröi kertoa. Onnea !
Kannattaa vaihtaa kansalaisuuskin, niin pääsee eroon Suomen viranomaisista. Tosin Kelarahat loppuu ja Thaimaan elintaso tulee tilalle, mutta mitäpä sitä ei tekisi, että pääsee eroon Suomen kurjuudesta ja kamalista velvollisuuksista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Velvollisuutta pakeneva karkuri ei ole kovin mieluisaa seuraa edes Thaimaassa. Sotakarkuruus leimaakin sitten koko loppuelämääsi eikä Suomeen palaaminen tapahdu seurauksitta.
Tarkoitatko että suomalaisten tulisi olla nurjamielisiä tänne tulleita rintama pakolaisia kohtaan eikä niinkään avosylin toivottaa tervetulleeksi.
- AnonyymiUUSI
Sodan aikana homma muuttuu ja Tiltun vapaus asustaa äidin helmoissa puuttuu.
- AnonyymiUUSI
Suomi on ulkoisessa ohjauksessa ja se aiheuttaa mm. motivaation katoamisen...ketä puolustaa?
On parasta tunnustaa tosiasiat.- AnonyymiUUSI
Se on juuri noin kuin kerroit. Kun vielä pystyt häivy sinne missä se motivaatio sinua odottaa. Oikeissa töissä täällä sossutäti ei sinua voi Suomessa auttaa joten nyt joudut tekemään jotain itsesi eteen. Mitä ? It's up to you.
- AnonyymiUUSI
Noinhan se toki on. Itsellä ei kyllä ole harmainta hajua mitä pystyisi tekemään omalta osalta, koska sokeuduin opiskeluaikana synnynnäisen näkövamman seurauksena. Lähinnä se olisi varmaan jotain tietokoneella ryssän kimppuun käymistä. Eli omalta osaltani aseena olisi tietokone käytännössä.
T. miksuh- AnonyymiUUSI
Eli jos Putin uskaltaisi työntää nenänsäkin tälle puolelle rajaa voisi esimerkiksi Kremlin robotti-imuri vaania sopivaa tilasuutta ja kampata Putinin lentämään ulos ikkunasta :-D Kannattaa kalsarienmyrkyttäjän muistaa tämä :-D
T. miksuh - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos Putin uskaltaisi työntää nenänsäkin tälle puolelle rajaa voisi esimerkiksi Kremlin robotti-imuri vaania sopivaa tilasuutta ja kampata Putinin lentämään ulos ikkunasta :-D Kannattaa kalsarienmyrkyttäjän muistaa tämä :-D
T. miksuhSe olisi runnollista :-) "Venäjän diktaattorin kohtaloksi koitui robotti-imurin hyökkäys" :-)
- AnonyymiUUSI
Täydennyspalvelukseen hakeutuvat saavat täydellisen suojan Nato-Suomen sotilasviranomaisilta. Nato-Tiltun kiusaksi eroamisen voi tehdä kätevästi täältä:
https://eroa-armeijasta.fi/
- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.
- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen.- AnonyymiUUSI
Venäjän sotilailla se olisi suojeluksen tarvetta voivat olla siitä täysin varmoja. sitä aivan varmasti tarvitsisivat ja itkien anoisivat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän sotilailla se olisi suojeluksen tarvetta voivat olla siitä täysin varmoja. sitä aivan varmasti tarvitsisivat ja itkien anoisivat.
Maanpuolustusta vihaavat tiltut tarvitseekin Venäjän sotilaiden suojelusta joten hän onkin siinä asiassa oikeassa
- AnonyymiUUSI
Maanpuolustusvelvollisuus kuuluu kaikille suomalaisille.
Tiltuloinen jatkaa valehtelua. - AnonyymiUUSI
höpön höpön, natoniilojen on vaan kuoltava, muulla ei ole väliä.
- AnonyymiUUSI
Älä sure! Maailma on sikäli demokraattinen, että kaikki kuolee lopulta! Jopa Venäjän Tiltu kokee aikanaan kunniattoman kuolemansa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä sure! Maailma on sikäli demokraattinen, että kaikki kuolee lopulta! Jopa Venäjän Tiltu kokee aikanaan kunniattoman kuolemansa!
niin, mutta elän pitkän elämän ja kuolen luonnollisesti, natoniilo saa kuulan lähietäisyydeltä silmäänsä, siinä ei kunniaa kysytä..
- AnonyymiUUSI
Höpö höpö, Suomeen otetaan muista maista miehiä jotka pakoilee aseisiin tarttumista niin ei omia kansalaidia voi noita huonommin kohdella. Se on jokaisen oma asia minkä puolesta itsensä uhraa. On karua luokkasotaa että osa väistää etulinjan paremmista lähtökohdistaan. Ne joilla on eniten puolustettavaa eivät sitä suinkaan tee.
- AnonyymiUUSI
Venäjällä on asiat kaikesta huolimatta paremmin! Ei tarvitse puolustaa mitään vaan riittää sekin, kun hyökkää Puten käskystä pienemmän valtion kimppuun! Kun vielä sotilaat haalitaan vankiloista ja pannaan sotimaan vapautusta vastaan niin sodankäyntitapa on härskiä ja raakaa!
Hengissä sodasta selvinneet on Putte julistanut Venäjän sankareiksi ja uudeksi eliitiksi, jota ei voi edes rikoksen teon jälkeen (Venäjällä) sankarina pidättää! Niinpä nyt on kotirintamalla tuhkatiheään murhia ja raiskauksia eikä viranomaiset mahda ’sankareille ja eliitille’ mitään! He ovat lain ulottumattomissa! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Venäjällä on asiat kaikesta huolimatta paremmin! Ei tarvitse puolustaa mitään vaan riittää sekin, kun hyökkää Puten käskystä pienemmän valtion kimppuun! Kun vielä sotilaat haalitaan vankiloista ja pannaan sotimaan vapautusta vastaan niin sodankäyntitapa on härskiä ja raakaa!
Hengissä sodasta selvinneet on Putte julistanut Venäjän sankareiksi ja uudeksi eliitiksi, jota ei voi edes rikoksen teon jälkeen (Venäjällä) sankarina pidättää! Niinpä nyt on kotirintamalla tuhkatiheään murhia ja raiskauksia eikä viranomaiset mahda ’sankareille ja eliitille’ mitään! He ovat lain ulottumattomissa!Tuo katujen turvaton tulevaisuus on hinta joka Moskovan keskiluokan on maksettava siitä että sodan jyly jäi heille kovin etäiseksi.
- AnonyymiUUSI
Ja matutko jäisivät kotirintamalle pitämään sotaleskille seuraa. Siinähän vaihtuisi väestö kertarysäyksellä.
- AnonyymiUUSI
Venäjällä se riemu repeää kun vankilaigorit saavat palkkansa ja alkavat laittaa hommaa kuntoon Venäjällä.
- AnonyymiUUSI
Joo siellä KOSTO ELÄÄ
- AnonyymiUUSI
Ukrainakin on hyödyntänyt vankireserviään, ja katujajo pitkään terrorisoineet ultranationalistit on ylennetty kansallissankareiksi.
- AnonyymiUUSI
Omat jalat velvoittaa enää pitämään kuntoa yllä.
- AnonyymiUUSI
Nato-Tltuilla on edessäpäin SUURI pettymys tulossa. Velovollisuudentunto vähenee kun sota lähestyy. :D
- AnonyymiUUSI
Maahanmuuttajat saa kyllä äänestää ja nauttia sosiaalisista eduista Nato-suomi nimisessä HÖLMÖLÄSSÄ, mutta maanpuolustus velvollisuutta niillä ei ole?
Ketjusta on poistettu 98 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1781901
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591636Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461626- 1231433
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1241145Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501012Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58970- 15849
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26836- 69832