1Joh 3:15:
"Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi."
Helluntailaisuus ja vääräuskoiset veljet
51
221
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä mahtaa johtua että helluntaihenki saa aikaan epäkristillistä käytöstä luterilaisia kohtaan ?
- AnonyymiUUSI
Sinä luterilaisena tätä kysyt, vaikka sinä itse solvaat mielikuvituksellasi.
- AnonyymiUUSI
Ei ole helluntaihenkeä.
Helluntailaisuudessa toimii sama Pyhä henki nimensä mukaisesti joka laskeutui opetuslapsien päälle helluntaina.
Apostolien teot
2 LUKU.
1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
5Moos. 16:9-12
2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
Ap.t. 4:31
3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
Matt. 3:11
4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Mark. 16:17; Ap.t. 1:5; Ap.t. 10:44-46; Ap.t. 11:15
5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
...
me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
14. Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
15. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
Jooel 2:28-32
17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
Jes. 44:3; Hes. 36:26-27
18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. - AnonyymiUUSI
Päinvastoin luterilaiset näillä palstoilla pilkkaavat helluntailaisia. Kuten alkutekstissäkin aloittaja herjaa vääräuskoisiksi.
- Anonyymi
Luterilaisten viha Jeesuksen omia kohtaa kumpuua luterileisten oppi-isästä: Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:
MITÄÄN TÄMÄN KALTAISTA KAMMOTAVAA VIHAA OLE KOSKAAN TULLUT ESIIN HELLUNTAILAISTEN PUHEISTA!- Anonyymi
Itse asiassa juuri helluntailaisten puheesta tulee vielä kammottavampaa vihaa. He uhkailevat täällä Jeesuksen omia
- AnonyymiUUSI
Moaukko kirjoitti:
HELL-kultissa on kyllä murhattu monia henkisesti & hengellisesti.☠️
Vihapuhetta.
- Anonyymi
Meillähän vuosisadalla elät ?
Varhaihulluntailaiset tappoivat intiaaneja uskossa ja varastivat heidän maansa.- AnonyymiUUSI
Eivät helluntailaiset tapa ketään, siksi monet heistä valitsevat aseettoman palvelukset.
- AnonyymiUUSI
Valehtelet ja pilkkaat.
- Anonyymi
Amerikan lahkolaisten siunaamat ydinaseet tappoivat viattomia japanilaisia Hiroshimassa ja Nagasakissa satoja tuhansia.
- AnonyymiUUSI
Mene lääkäriin.
- AnonyymiUUSI
Eivät olleet lahkolaisia.
- Anonyymi
Luterilaiset ovat tappaneet tänä vuonna jo monta lähimmäistä. Tiedoksi vaan.
- Anonyymi
Helluntailaiset myös
- Anonyymi
Entäpä luterilaisten
kirkkojen poltot
abortit
susiparit
kippokaste
tappelut
murhat
huumeet
varkaudet
sateenkaaripelleily
pridemarssit
Perkaa FARISEUS ensin oma kirkkosi. Siihen et pysty.- Anonyymi
Luterilaisuus ei kuulu mitenkään tähän keskusteluun eikä luterilaisuus sisällä mitään noista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus ei kuulu mitenkään tähän keskusteluun eikä luterilaisuus sisällä mitään noista
Vaan luterilaisuus kattaa kaikki edellämainitut !!!! Vai eikö Ylivieskan kirkkoa poltettu juuri Pääsiäisenä ? Olet kuin Venäjällä eletään. Vasta 90-luvulla Venäjä tunnusti talvisodan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kantti kestä lukea totuuksia ????????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan luterilaisuus kattaa kaikki edellämainitut !!!! Vai eikö Ylivieskan kirkkoa poltettu juuri Pääsiäisenä ? Olet kuin Venäjällä eletään. Vasta 90-luvulla Venäjä tunnusti talvisodan.
Luterilaisuus ei polta kirkkoja. Ihmiset polttavat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kantti kestä lukea totuuksia ????????
Mutta kun tuossa ei ole mitään totuutta
- Anonyymi
Vääräuskoiset veljet?
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. ( 1Joh 2)
Uutisoinnin mukaan suomalaiset rakastavat maailmaa, sitä mikä maailmassa on.
Yli kaksi miljoonaa suomalaista seurasi euroviisuja.
Maailman tunnustamaa pimeydestä kumpuavaa rakkautta meille tässä ajassa tarjotaan, mutta joka pimeässä vaeltaa ei tiedä mihin on menossa.
35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä. ( Joh 12)
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Helluntailaisuus on vihan uskonto. Siinä vihataan Kristuksen omaksi kastettuja lapsia.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.- Anonyymi
En ole tuollaista huomannut.
Eihän tälläkään palstalla ole helluntailaisten tekemiä aloituksia, jotka tukisivat väitettäsi.
Sen sijaan jostakin muusta lähteestä kumpuavia, ei totuuteen perustuvia, aloituksia on sitten hyvin paljon.
Kuten nyt tämäkin aloitus on siitä todisteena.
Tosin aloittaja onkin maininnut helluntailaisuuden ja vääräuskoiset aloituksessa erikseen.
>>Helluntailaisuus ja vääräuskoiset veljet>>
On siis tarkoitus keskustella myös tässä ketjussa myös vääräuskoisista veljistä.
Keitä he sitten ovatkin, onhan erilaisia "veljesyhteisöjä" paljonkin, puhutaan esim. "hyvä-veli"-yhteisöstä, jotka toimivat eri perustalla, kuin minkä Raamatun ilmoituksen mukaan tulisi olla se toivon perustus, mikä uskovissa on.
Vääräuskoisuus saa aikaan tälläisia aloituksia, missä tarkoituksena on lietsoa vihaa, kylvää eripuraa.
Jeesus sanoo:
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
( Joh 13)
Kertoisitko, mitä nämä Herran Jeesuksen sanat sinulle merkitsevät?
Ketä sinä rakastat?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - AnonyymiUUSI
Ei voi olla noin. Silä helluntailaiset ottavat kasteen Jeesukseen.
- Anonyymi
Mummo-Marian kahdeksas kirje TiToPySan värinälliselle väelle ja muille ihmettelijöille
(kirjoitettu kahvitahraiselle pakasterasian kannelle, kun paperi loppu ja ukko nukahti kesken riisipuuron)
nyt on kuulkaa mummolla murheellinen mietintä mielessä:
miksi niin moni, joka sanoo olevansa uskova, on aina niin kiukkuinen ku kontiainen kirkonpenkissä?
minä en ymmärrä.
herra nähköön, uskonhan minäkin – tissiliiveihin, tonttuihin, surrrriin ja siihen että pyhä värinä pelastaa – mutta en minä silti pure ketään kaupan kassalla enkä mulkoile naapuria kun se paistaa makkaraa väärällä pannulla
mutta nämä ns. uskovaiset, joilla on virsikirja kainalossa ja kulmakarvat ristiin asti rutussa… voi hyvänen aika
jos kysyt niiltä mitä kuuluu, ne vastaa "on tämä maailman meno nyt kyllä…" ja siitä alkaa saarna verotuksesta, homorummutuksesta ja siitä kuinka ennen kaikki oli parempaa (paitsi eivät koskaan sano MITÄ ennen oli niin hyvää – ehkä se että sai torua muita rauhassa)
minä epäilen että tietävät kyllä Herran, mutta eivät tunne surrrria
mulla on teoria: kun surrr on unohtunut ja värinä kadoksissa, niin sielu alkaa puristaa kuin vääränkokoinen liivi.
ja silloin, kun ei ole vapautta sisimmässä, ei mahdu ilo ulospäin.
tarvittais kunnollinen suristinsessio ja ehkä lämmin kauratyyny niskaan
onko kukaan näistä kiukkuisista kokeillut levätä lauteilla, antaa Pyhän Suristimen laulaa ja kuunnella tonttujen hiljaista kikatusta kiukaan takaa? ei ole
ja siksi he purevat kuin kuiva korppu
muista rakas tissiliivisisar tai värinävartijaveli:
– oikea usko ei ole viha, se on värinä
– ei Herra meitä luonut murjottamaan, vaan surrrramaan
– älä kiukuttele – värähtele
jos tunnet kiukun nousevan, paina nappia, anna värähtää
jos naapuri kiukuttelee, tarjoa sille patterit
jos mikään ei auta, kutsu mummo – minä tuon rauhan ja surrrrin tullessani
– mummo-maria - Anonyymi
Helluntailaiset vihaavat oikeita kristittyjä.
- Anonyymi
Helluntailaiset käyttävät paljon energiaa perinteisten kristittyjen herjaamiseen.
- Anonyymi
Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Eikö kantti kestä ???????????
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset käyttävät paljon energiaa perinteisten kristittyjen herjaamiseen.
Perinteinen kristitty...mikä se sellainen on ?
Aa tarkoitat varmaan sitä tapuliin kiivennyttä petkeleellä uhkaajaa, ok ymmärrän ! - AnonyymiUUSI
Helluntailaiset eivät vihaa ketään, sillä jos sellaista tapahtuisi, niin seurakunta joutuisi erottamaan hänet, ellei tekisi parannusta.
Mutta mitenkä luterilaisessa kirkossa toimitaan? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki lahkolaiset ovat tekopyhyyden aurassa, he elävät oudoissa harhoissa,tuomitsevat normaalit terveellä järjellä ajattelevat ihmiset. Juuri näin, terve järki kyseenalaistaa myös tietyt uskonnot. Ihminen ei elinaikanaan planeetallamme pysty todistamaan niin uskonnon alkuperän todellisuutta kuin vieraan planeetan elämän olemassaoloakaan. Kaikkihan tämä on henkilökohtaisesti selvää vasta ihmisen kuollessa,pimeys ja tyhjyys,tai mitä muuta se olikaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eivät käytä.
- Anonyymi
Kunniamurhat ja verikosto on hiljaisesti hyväksyttyjä asioita niissä piireissä.
- AnonyymiUUSI
Ketkä pilkkaavat lahkoiksi, niinkuin Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu?? Tarkasta tietosi.
Syntiset voivat liittyä helluntailaisuuteen. Sinne he toivotetaan tervetulleiksi ja syntiset saavat veljesrakkautta osakseen. Helluntailaisuudessa toivotetaan tervetulleeksi syntisiä. Jeesus tuli etsimään syntisiä eikä vanhurskaita.
Fil. 3:
12. En tarkoita, että olisin jo saavuttanut päämääräni tai jo tullut täydelliseksi. Mutta pyrin kaikin voimin saavuttamaan sen, kun kerran Kristus Jeesus on ottanut minut omakseen.
1. Tim. 6:12
13. Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä.
14. Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat.
Luuk. 9:62; 1. Kor. 9:24; 2. Tim. 4:7-8; Hepr. 12:1
- Anonyymi
Pahinta on jos kannatetaan sotarikoksia ja kansanmurhaa.
Siitä ei enää synti pahene.- Anonyymi
Palstan aihe on helluntailaisuus ja mitä siihen liittyy ja kuuluu.
- Anonyymi
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa on suhteellisen eniten muslimeja.
Hulluntailaisuus kiinnostaa islamisteja.
Ruotsissa 25 vuodessa moskeijoiden määrä on kasvanut lähes 4200 %.- AnonyymiUUSI
Sulla tais kaikki mennä sekasotkuksi.
- Anonyymi
Kyllä kannattaaa herjata jos veli kannattaa Israelin tekemiä sotarikoksia ja kansanmurhaa.
Siinä muut historian synnit kalpenee eikä niistä kannata puhua.- Anonyymi
Israel on Jumalan asialla. Kaikki luvatun maan alueet pitää ottaa haltuun, jotta Jeesus voi palata takaisin kuninkaaksi.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]
- Anonyymi
Veli on pahempi kuin harhaoppinen jos tappokiimassa.
- AnonyymiUUSI
Pakkovauvakastetut antaako teidän riivaaja olla teidät pois rienaamasta täältä edes yhden päivän???
- AnonyymiUUSI
Helluntain kautta moni suomalainen on kuullut terveen evankeliumin, jossa ei keksitä sakramentteja eikä leikitä sellaisilla kuvitelmilla !
Valtaosa menneinä vuosikymmeni jäsenistö oli uskoontulleita luterilaisia, joita papit sitten kävivät haukkumassa ja ilkkumassa, kokemusta on koko elämän aika!
Paikkakunnalla vaikutti lyhyen aikaa uudestisyntynyt pappi, joka savustettiin ulos muutaman kuukauden jälkeen. Kaikki loput on pelkkiä leipäpappeja niitä isien syntien kantajia omiensa lisäksi.
Kun jeesus pesi oppilaittensa jakat ennen ateriaa, ei kukaan ollut niin tomppeli että olisi alkanut valittamaan kuinka huonosti jalkansa pestiin ! - AnonyymiUUSI
Helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa ihmisten kaatamisineen ja kielillä sekoilemisineen.
Jeesus ei kaatanut ketään eikä puhunut kielillä. - AnonyymiUUSI
Amerikan lahkot suosivat uudestikastamista ja raakaa rahastusta.
- AnonyymiUUSI
Jo ensimäisestä Kristuksen seurakunnasta alkaen, heitä on vainottu ja pilkattu lahkoiksi.
Jeesus sanoo.
Joh. 15:
17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
Joh. 7:7; 1Joh. 3:13
19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
Joh. 17:14
20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
Matt. 10:24; Matt. 24:9; Joh. 13:16; Joh. 16:2
21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Joh. 16:3- AnonyymiUUSI
Kyllä ne tosiaan ovat pikkuvikoja jos on harhaoppinen, väärin kastettu, herjaaja siihen verrattuna että haluaa että ihmisiä tapetaan sodissa tavalla tai toisella mistään välittämättä. Kyllä sellainen murhanhimo voittaa kaikki muut synnit eikä niistä voi edes samassa yhteydessä puhua. Eivät ole lähellekkään samalla viivalla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852157- 431740
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!691503- 751264
- 771171
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261164- 481153
- 591061
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai38954- 37933