14 perussuomalaisten valtuutettua loikkasi muille listoille Lapissa

Anonyymi-ap

"Heli Trög: ”Ihmiset tulivat onnittelemaan rohkeasta vedosta”"

https://yle.fi/a/74-20155686/64-3-265720?utm_medium=social&utm_source=copy-link-share

"Moni entinen perussuomalainen löytyy tulevalla valtuustokaudella jonkun muun puolueen ryhmästä.

Yhteensä 14 ex-perussuomalaista valtuutettua loikkasi viime hetkillä muille listoille. Iso osa heistä on myös menossa läpi uusilta listoilta.

Esimerkiksi keminmaalainen Heli Trög ponnistaa kunnanvaltuustoon ja Lapin aluevaltuustoon sitoutumattomana.

Trög erosi viime vuoden lopulla perussuomalaisten valtuustoryhmästä, koska oli pettynyt puolueen toimintaan. Nyt perussuomalaiset on kärsimässä kunnassa rökäletappion ja menettämässä kaikki neljä paikkaansa.

Trög arvelee, että hänen irtautumisensa perussuomalaisista oli yksi syy, miksi hän uusi paikkansa valtuustossa.

– En ole sellainen poliitikko, joka menee jonkun puolueen mukana, vaan minulla on omat arvot, joista minä pidän kiinni.

Trögin edustama Keminmaalaisten parhaaksi -yhteislista on saamassa kunnassa 13 paikkaa ja nousemassa kunnan suurimmaksi ryhmäksi keskustan ohi.

Listalla ei ollut nyt päättyvällä valtuustokaudella yhtään valtuutettua.

Trögin lisäksi Lapissa on eri kunnissa menossa lävitse myös seitsemän muuta entistä perussuomalaisten valtuutettua, neljä on jäämässä varalle ja kaksi tippumassa.

Keskusta on Keminmaassa pitämässä kymmenen paikkaansa. Kaikki äänet on kunnassa jo laskettu."

Perussuomalaisten mureneminen on siis ollut jo tovin käynnissä. Seuraaviin eduskuntavaaleihin on kaksi vuotta. Lähtijöiden määrä tulee kasvamaan kolmen perättäisen vaalitappion seurauksena ja kun Purra vielä julisti tappion jälkeen, että sama linja jatkuu hallituksessa?

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
        Ikävä
        53
        2006
      2. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
        Kuhmo
        50
        1719
      3. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
        Ikävä
        77
        1438
      4. Marko Lämsä kuollut

Oman käden kautta läx. Varma tieto.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        5
        1408
      5. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
        Ikävä
        91
        1273
      6. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
        Maailman menoa
        180
        1223
      7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
        Ikävä
        236
        1186
      8. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
        Ikävä
        89
        1056
      9. 76
        1055
      10. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
        Ikävä
        21
        1006
      Aihe