hyvin pahalta. En halua enää käydä Saalemissa koska siellä ei ole Jumalan Pyhää Henkeä, on vain pettyneitä nuoria istuskelemassa ja nuokkumassa pöydissään. Tunnen suurta avuttomuutta kun näen kaiken sen pysähtyneisyyden Saalemissa. Saarnaajien puheet ovat pelkkiä löpinöitä ja uusista ihmisistä ei välitetä. Olisi parempi jos tuota seurakuntaa ei enää olisi.
Saalem ahdistaa
24
2673
Vastaukset
- tode'
kun käydään naapurissa tulenkantajan kaatokokouksessa henkeä katselemassa.
kun omassa seurakunnassa ei lähdetä mukaan moiseen huiskeeseen, tuntuu tavanomainen opetus ahdistavalta ja hengettömältä.
tuossa aiemmin joku arvosteli klaus korhosta saamattomuudesta. minun ymmärtääkseni korhosesta ei koskaan saa räiskyvää kaataja-pastoria, kun on luonteeltaan ja ulkonaiselta olemukseltaan sellainen, kun on. sitäpaitsi korhonen on kutsumukseltaan opettaja ja sitä hän tosiaankin on.
mitäs se ritu siellä puuhailee? tuskinpa hän nuokkuu ja löpisee?- kummastelija555
ja kaiken tietävä ´pitäisit joskus suus kiinni asioista etkä puuttuisi toisten asioihin
- tode'
kummastelija555 kirjoitti:
ja kaiken tietävä ´pitäisit joskus suus kiinni asioista etkä puuttuisi toisten asioihin
minä(kin) olen täällä laukomassa OMIA mielipiteitäni, kuten ilmeisesti sinäkin.
asia on niin, hyvä kummastelija555, että tuo vastaukseni oli minun mielipiteeni ja kokemukseni asiasta, eikä siihen ole sinulla mitään nokan koputtamista, paitsi jos haluat keskustella asiasta. - Paikalla ollut
Kun K.Korhonen saapui Saalemiin jokunen vuosi sitten, olin kuuntelemassa hänen ensimmäistä (vai toista?) saarnaansa. Hän puhui pienen pojan eväistä, viidestä leivästä ja kahdesta kalasta, jotka Jeesuksen siunaamina riittivät kaikille (Joh.6.).
Se mikä asiassa oli ennenkuulumatonta helluntaiseurakunnassa, ainakin Saalemissa, oli se, että Korhonen kumosi puheessaan (varovaisin sanakääntein tosin) tapahtuneen ihmeen ja sanoi uskovansa, että pienen pojan anteliaisuus teki vaikutuksen muihinkin paikalla olleisiin ja niin KAIKKI KAIVOIVAT PIILOSSA OLLEET EVÄÄNSÄ ESIIN JA JAKOIVAT KESKENÄÄN ja kaikki saivat syödäkseen!
Että näin uskoi Korhonen ainakin silloin, kun piti tuota puheettaan. Puheen ydin olikin jossain keskinäisessä solidaarisuudessa (joka on toki hieno asia), mutta kun sillä kumotaan Raamatun selvästi ilmoittama ihme, on kyse hyvin vakavasta asiasta.
En usko erehtyneeni ko. puheen sisällöstä. Aivan samat sanat kuuli eräs paikalla ollut tuttu uskova, jonka kanssa puhuin asiasta myöhemmin. Myös häntä järkytti Korhosen linjaus.
Saalemilaisten kannattaa rukoilla erityisesti saarnaajiensa puolesta tänä päivänä. Nykylinjassa on jotain hyvin pysähtynyttä. - Anonyymi
Saalem hyljeksii ukraanalaisia kun on muuttanut ruuanjakelun niin etteivät kerkeä jakeluun mukaan. On tarkoitettu vaan mustalle väestölle. Näin ainaskin hämeenlinnassa. Ihmettelen kovin miten saalem näin toimii ukraanalaiset saavat ruokaavustusta tiistaisin ja sen jälkeen ei kerkiä enää saalemiin. Voi pyhä jysäys näitä helluntalaisia. Musta on parempi näin nähdään asia. Musta saa maksusitoumuksia mutta ei ukraanalainen. Voi pyhä jysäys taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saalem hyljeksii ukraanalaisia kun on muuttanut ruuanjakelun niin etteivät kerkeä jakeluun mukaan. On tarkoitettu vaan mustalle väestölle. Näin ainaskin hämeenlinnassa. Ihmettelen kovin miten saalem näin toimii ukraanalaiset saavat ruokaavustusta tiistaisin ja sen jälkeen ei kerkiä enää saalemiin. Voi pyhä jysäys näitä helluntalaisia. Musta on parempi näin nähdään asia. Musta saa maksusitoumuksia mutta ei ukraanalainen. Voi pyhä jysäys taas.
Jumala ei erottele ihmisiä värin mukaan.
Oletko puhunut asiasta seurakunnassasi?
Onko ruokaa riittävästi ruoka ei varmaan aina kaikille riitä?
- arvaa kuka
Kaikista pahimmat huijarit olen kokemukseni perustuen löytänyt niistä jotka sanovat olevansa "USKOVAISIA".
Minuakin on kustu silmään Lestatiolaisten, Helluntalaisten ja Jehovien taholta.
Ne on yksinkertaisesti vieny multa RAHAA, ja sen perässä ne perkeleet osaa kyllä juosta.
Sittenkun rahat on loppu, niin niitä ei näy enää lähimaillakaan.
Yksikin huijari niistä ensimmäisistä sano mulle:
Häneen voit kyllä luottaa hyvä veli, hän on ollu uskossa jo monta vuotta.
Nuo uskovaiset menee heti jonkun rötöksen tehtyään polvilleen, ja alkavat sopottaa että "anna Jeesus mun syntini anteeksi", heti miten pomppaavat taas jaloilleen ja uutta petosta tekemään.
Kaverin muija oli Helluntalaisissa, ja ne oli opettanu sille tekemään tuommosta.
Tuohan on SAATANAN PALVONTAA. - Alexander1
Totta. Alussa Jyrki Palmi oli tosi hyvä, mutta kuten sanonta kuuluu seura/seurakunta tekee kaltaisekseen valitettavasti se tarkoitta Helsingin Saalemin kohdalla askeleita huonompaan. Musiikista, musiikin huudatuksesta kohtuuttoman lujaa lauantai-illan tilaisuuksissa on tullut Sanaa tärkeämpi elementti.
Sekin on valitettavaa ettei isossa seurakunnassa tutustu kehenkään. Ja onhan se saalem sellainen rikkaiden seurakunta varallisuus ratkaisee asemasi ja sen miten suhun porukka suhtautuu.
Onneksi Helsingistä löytyy parempia seurakuntia jonne voi liittyä eikä sen jälkeen "kusekkaan" saalemiin päin. Niin minäkin tein, vaihdoin paikkaan parempaan.
En siis suosittele kenellekään jättämään seurakuntaa jos sen kodikseen kokee mutta jos se ei tunnu hyvältä paikalta on varmaan merkki vaihdon paikasta. - c.seed.
Yksi paikka jota voin suositella on Cafe-Seed tilaisuudet. Aikaisemmin siellä oli toiminnan vastaavana Atte Helminen ja nyt siellä on Heli Lassi. Kummatkin on tosi mukavia ja ihmisläheisiä. Ei lainkaan niinkuin Saalemin.
- ???????
Eikös ole harhaoppisen adventtiseurakunnan toimintaa?
- MaukkuMaukku
??????? kirjoitti:
Eikös ole harhaoppisen adventtiseurakunnan toimintaa?
Mutta eihän adventtistiseurakunta ole harhaoppinen, siellä ei heilu Venemiehet korhoset ja kumppanit jotka ylimielisesti rivi-seurakuntalaisiin suhtautuu.
- ei kannata
MaukkuMaukku kirjoitti:
Mutta eihän adventtistiseurakunta ole harhaoppinen, siellä ei heilu Venemiehet korhoset ja kumppanit jotka ylimielisesti rivi-seurakuntalaisiin suhtautuu.
Vieraile Suomi24keskustelu "Herätysliikkeet" otsikon alla ja lue sieltä. Kyllä adventismi on harhaoppi. Se ei ole mikään mielipidekysymys, vaan tosisasia.
- Alposjärveltä
ei kannata kirjoitti:
Vieraile Suomi24keskustelu "Herätysliikkeet" otsikon alla ja lue sieltä. Kyllä adventismi on harhaoppi. Se ei ole mikään mielipidekysymys, vaan tosisasia.
rohkea veto lähteä haukkumaan toisia Jeesukseen uskovia harhaoppisiksi. Mietippä tykönäsi tekisikö Jeesus noin kuin sinä nyt tässä?
- pelle!
Alposjärveltä kirjoitti:
rohkea veto lähteä haukkumaan toisia Jeesukseen uskovia harhaoppisiksi. Mietippä tykönäsi tekisikö Jeesus noin kuin sinä nyt tässä?
Joopa joo, älä arvostele, älä koettele henkiä, älä kuule, älä näe, älä puhu. Usko seurakunnanführeriin!
- apos
pelle! kirjoitti:
Joopa joo, älä arvostele, älä koettele henkiä, älä kuule, älä näe, älä puhu. Usko seurakunnanführeriin!
...sitten mentiin epäasiallisuuden sivuraiteille, eikä ihme kun ei alunperinkään ollut mitään asiallista ainoastaan perusteettomia väitteitä.
Mutta olekuin olet hyvää kesää vaan. MaukkuMaukku kirjoitti:
Venemies🚣
Alposjärveltä kirjoitti:
Jeesus sanos hihhuleista että te kyykäärmeitten siittiöt.🐍☠️
- Ps.69
Ps. 69:15
(69:16) Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni. - Siunaansaalemia
En kuulu Saalemiin, mutta olen kuullut ja pidän tosikovasti Saalemin johtavan pastorin saarnoista. Sisältää paljon Raamatun opetusta, joka on sovellettavissa tähän päivään. Kunpa vain uskovaiset panisivat käytäntöön ne puheet.
- Anonyymi
Miks maahanmuuttajat on vallanneet saalemin joka paikassa tunkevat itsensä. Apuaaaaaa
- Anonyymi
Parempi pyy saalemissa kuin katujengissä
- Anonyymi
Missä raato on, sinne kotkat kokoontuu.
- Anonyymi
Sinulle aloittaja ja kaikille muillekin ihmisille kuuntele linkki.
https://youtu.be/7DAIuA-61q4?si=rNgCiMa4Bv3gHfFZ - Anonyymi
Johannes kutsui itsensä uskovaisiksi julistaneita lahkolaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723211
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262570Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542436- 1462311
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2791835- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235