Tehtävät muuttuu, mutta velvollisuus säilyy, se on kirjoitettu lakiin.
Palstalla pesivä sitkeä trollaus pyrkii luomaan valheellista mielikuvaa, jonka mukaan reserviläinen voisi poistua maanpuolustusvelvollisista eroamalla reservistä on epäisänmaallista ja Venäjän vihamielistä narratiivia tukevaa. Suomalainen haluaa puolustaa Suomea, se on kyselyillä selvitetty moneen kertaan ja se kuuluu kansalaisvelvollisuuteen. Velvollisuuden voi täyttää aseellisesti tai aseettomasti, se on jokaisen itse valittavissa.
Sotatilan vallitessa määräysvalta kunkin kansalaisen tehtävistä siirtyy viranomaisille, eikä kukaan voi asettaa itseään näiden tehtävämääräysten ulkopuolelle. Myös reservistä eronneille määrätään maanpuolustuksellisia tehtäviä heidän kykyjensä mukaan.
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta
533
3433
Vastaukset
- Anonyymi
Maanpuolustusvelvollisuutta ei voi jättää kenellekään muulle, kuten tiltuloinen yllä esittää. Velvollisuus on jokaisella Suomen kansalaisella henkilökohtaisesti.
- ei se opi- Anonyymi
Vankila on vaihtoehto jos ei halua joutua FPV dronen ruuaksi.
- Anonyymi00437
Anonyymi kirjoitti:
Vankila on vaihtoehto jos ei halua joutua FPV dronen ruuaksi.
Paljon puhutaan Thaimaan sodalta antavasta turvasta. Itsekin lähden Thaikkuihin sodan ajaksi.
- Anonyymi00477
Maanpuolustusvelvollisuus siirtyy automaattisesti Nato-suomeen jääville, toistaiseksi elossa oleville asevelvollisille aina kun joku kuolee tai poistuu maasta johonkin toiseen maahan sodalta turvaan.
Maanpuolustusvelvollisuus jakautuu jossain epämääräisessä ja epäoikeudenmukaisessa suhteessa Nato-suomen asevelvollisten kesken, natsojen määrästä riippuen.
Kokoomuslaiset upseerismiehet tuskin sitä vastuuta kanssanne jäävät jakamaan. Niillä on sodan ajan ulkomailla lännessä tärkeitä asioita hoidettavana ... - Anonyymi00664
Maanpuolustusvelvollisuus siirtyy siltä osin reserviläisille aina kun joku eroaa reservistä.
Jakakaa urpot keskenänne ... Nooooh paskahan valuu alaspäin. - Anonyymi00673
Anonyymi00437 kirjoitti:
Paljon puhutaan Thaimaan sodalta antavasta turvasta. Itsekin lähden Thaikkuihin sodan ajaksi.
Suomesta lähti joskus rikollisia Thaimaan, Suomen poliisi ilmoitti että kyseinen henkilön passi on peruutettu. Tyyppi oli thai putkassa alle vuorokaudessa.
- Anonyymi
Reservistä eronnut ei ole mikään vapaamatkustaja ilman velvollisuuksia. Mieluummin kuulun reserviin kuin niihin vastuunpakoilijoihin, jotka nyt yllytettyinä on harhaanjohdettu luulemaan, ettei sota enää kosketa heitä, kun ovat reservin ulkopuolella. Eihän se noin mene, koko yhteiskunta on sitten sodassa, jos on ollakseen, siltä ei kukaan säästy kuuluipa mihin joukkoon hyvänsä.
- Anonyymi
No eipä meitä muitakaan kontrolloida sen enempää, eihän me missään ryssälässä eletä, vaan vapaassa länsimaisessa oikeusvaltiossa. Vaan jos sodan äänet alkais kolkutella rajalla, niin eiköhän se löytyisi sinullekin tehtävä.
- Anonyymi
Kyllä pystyy kontrolloimaan. Jos sulle annetaan vaihtoehdoiksi menet rintamalle tai soramontun reunalle et takuulla uskalla alkaa mussuttamaan oikeuksistasi. Ei sinussa ole niin paljoa rohkeutta. Muista sekin että reservistä eroajat vihaa siviiliväestökin ja Suomea tukevat Naton joukot. Eroajat saavat suurella todennäköisyydellä väkivaltaista kohtelua siviilien osalta.
- Anonyymi
Järki ja sota ei kauan samassa sotaa käyvässä maassa pysy.
- massimiehet lähtee ulkomaille
- tiedemiehet pakenee ulkomaille
-poliitikot pakenevat ulkomaille (järki niiltä on lähtenyt jo aiemmin)
- lääkärit pakenevat ulkomaille (musliimimaista tulee lääkärit ilman rajoja tilalle)
- järjissään olevat Suomalaiset pakenevat turvaan ulkomaille
- jne ...
Voidaan sanoa että JÄRKI LÄHTEE! - Anonyymi
Eli siis kehotat suoraan jättämään heikommat puolustamatta ja kehuskelee sillä.
Olet henkisesti sairas, luuletko tosiaan että Thaimaassa arvostetaan kaltaistasi rottaa? - Anonyymi
Täytyy olla tyhmä jos uskoo eroamisen pelastavan maanpuolustusvelvollisuudelta.
- Anonyymi00438
Kateellisena voit seurata, kuinka reservistä eronneet lähtevät reissuun ja viettävät Thaimaan bitseillä huoletonta aikaa, ilman pelkoa Naton sotaan joutumisesta.
Mutta ei auta. Rintamalle vetää Nato-MIELI. - Anonyymi00439
Anonyymi kirjoitti:
No eipä meitä muitakaan kontrolloida sen enempää, eihän me missään ryssälässä eletä, vaan vapaassa länsimaisessa oikeusvaltiossa. Vaan jos sodan äänet alkais kolkutella rajalla, niin eiköhän se löytyisi sinullekin tehtävä.
Joillekin löytyy, toisille ei.
Siviilejä Suomessa on n. 4,5 miljoonaa kun miljoona militanttia on roudattu rintamalle.
Vain pienelle osalle siviileistä on osoittaa joku siviilipalveluspaikka.
Sotilaallisiin tehtäviin siviilejä ei määrätä, jos eivät sitten vapaaehtoisesti liity johonkin militanttien kööriin. - Anonyymi00480
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pystyy kontrolloimaan. Jos sulle annetaan vaihtoehdoiksi menet rintamalle tai soramontun reunalle et takuulla uskalla alkaa mussuttamaan oikeuksistasi. Ei sinussa ole niin paljoa rohkeutta. Muista sekin että reservistä eroajat vihaa siviiliväestökin ja Suomea tukevat Naton joukot. Eroajat saavat suurella todennäköisyydellä väkivaltaista kohtelua siviilien osalta.
Nato Tiltu on ilmoittanut että KAIKILLA SIVIILEILLÄKIN (4,5 miljoonaa) on maanpuolustusvelvollisuus ja kieltäytyjät ammutaan soramontun reunalla.
sinnä meillä on Nato-MIELINEN Uus-Stalin! - Anonyymi00481
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis kehotat suoraan jättämään heikommat puolustamatta ja kehuskelee sillä.
Olet henkisesti sairas, luuletko tosiaan että Thaimaassa arvostetaan kaltaistasi rottaa?Nato Tiltun mukaan jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Eiköhän 4,5 miljoonasta siviilistä pufuftajia löydy riittämiin?
- Anonyymi00574
Vastuunpakoiluun? Itse en ainakaan ole sitoutunut mihinkään vastuuseen. Kukaan ei tule väittämään että minulla olisi vastuuta johonkin mihin en ole sitoutunut. Ja jos olen, niin siitä voin erota jos maan arvot ovat menneet päin persettä.
Kukin tekee omat valinnat. Jos haluaa että ihmisillä on vahva kansallisidentiteetti, että haluavat puolustaa maataan, niin kannattaisi pitää maa sellaisena että kaikilla on hyvä olla. Eikä vain niin että pienellä vähemmistöllä. Sitä voi sitten silkkipukupossut mennä ihan itse rintamalle tarvittaessa, jos tässä ajassa asettavat itsensä muita paremmiksi ihmisiksi. - Anonyymi00575
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pystyy kontrolloimaan. Jos sulle annetaan vaihtoehdoiksi menet rintamalle tai soramontun reunalle et takuulla uskalla alkaa mussuttamaan oikeuksistasi. Ei sinussa ole niin paljoa rohkeutta. Muista sekin että reservistä eroajat vihaa siviiliväestökin ja Suomea tukevat Naton joukot. Eroajat saavat suurella todennäköisyydellä väkivaltaista kohtelua siviilien osalta.
Minä ainakin uskallan. Sinun kaltaiset paskahousut eivät pysty käsittelemään meitä joita ei komenneta koska arvot on puhtaat.
- Anonyymi00576
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla tyhmä jos uskoo eroamisen pelastavan maanpuolustusvelvollisuudelta.
Täytyy olla tyhmä jos kuvittelee että tietyt ihmiset uskoo siihen että ovat velvollisia johonkin siksi että toinen niin väittää.
- Anonyymi
Onko palstalla tietoa. Jos rähinän alkaessa haluaakin liittyä Venäjän armeijaan ? ? Käykö Venäjän armeijassa M05 maastopuku ? Sellainen olisi kaapissa valmiina. Vai antavatko Venäläisen vastaavan ?
- Anonyymi
Miksi vastaat omiin kommentteihisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vastaat omiin kommentteihisi?
Missä kohdalla vastannut ?
- Anonyymi00577
Fiksut ihmiset kävelevät vaan rajan yli ja antaa urpojen sekoilla pyssyjen kanssa.
- Anonyymi
"Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta"
No ei tietenkään poista. hoida maanpuolustus velvollisuutes niin hyvin ja jopa paremmiinkin ku pystyt.
Minä hoidan vain ne asiat jotka tunnen itse "velvollisuudekseni" tai jotka on kivoja.- Anonyymi
Tarvittaessa sinulle kerrotaan mitkä asiat on sinulle kivoja.
- Anonyymi
Miten .... eihä kaltaases VELLI/c eres TOHRI ilimaantua paikalle, ku se ilimootetahan.
- Anonyymi00578
Anonyymi kirjoitti:
Tarvittaessa sinulle kerrotaan mitkä asiat on sinulle kivoja.
Voimafantasiat tulilla? Mene rassaamaan sitä autoasi.
Juoskaa itte perkele!💙🖤☠️🤎
- Anonyymi
Niin varmaan Helinä-keijukin ja kaikki muutkin mieliikuvituksesi menninkäiset joihin uskot.
- Anonyymi
Voit säälittävä velli/c, toki kävellä. Ihan sama mulle. Lopputulemaa se ei kohdallas muuta ... miksikään.
- Anonyymi
Raukat menkööt merten taa!!!!!!!!
- Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutta se vähentää sen olemattomaksi. 😁
- Anonyymi
Velvollisuus puolustaa isänmaata ei vähene eikä kasva sen mukaan mihin ryhmään kuuluu. Ei velvollisuutta voi mitata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velvollisuus puolustaa isänmaata ei vähene eikä kasva sen mukaan mihin ryhmään kuuluu. Ei velvollisuutta voi mitata.
Se on tunne juttu ja mihin velvollisuuden tuntoinen sitoutuu. Jopa USKONNOLLISESTA asiasta on kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velvollisuus puolustaa isänmaata ei vähene eikä kasva sen mukaan mihin ryhmään kuuluu. Ei velvollisuutta voi mitata.
Kyllä vähentää kun pakko poistuu eroamisen myötä.
- Anonyymi
Ei Suomen laki mikään luonnonlaki ole.
- Anonyymi
No eipä ole, ei.
Oletpas tehnyt terävän havainnon. - Anonyymi
Ei olekkaan, onhan suomi oikeusvaltio. Mutta ... jos sotatila tulee, niin omaan pesään pa*kantavien ryssänkätyrien kohdalla astuvat voimaan ihan muut "luonnonlait".
- Anonyymi
Juurikin niin .... tommonen "muuaukko", ryssäntrollina, "niittää sitä, mitä on kylvänyt".
- Anonyymi
Reservistä eroaminen poistaa esteen ulkomaille lähtemiseltä sodan aikana, jos et ole siviilitehtäviin sijoitettu ja passissa on henkeä. :D
- Anonyymi
Ei poista ..... .
- Anonyymi
Reservistä eronnut voidaan määrätä sodan aikana jopa vaarallisempaan maanpuolustustehtävään, kuin reserviläinen. Sairaaalat, rautatieasemat, hallintorakennukset, tuotantolaitokset ... Eikös nuo ole Ukrainassa niitä siviilikohteita, joita Venäjä "ei pommita", vaikka ne näyttää kaikki olevan raunioina.
Reserviläisille sen sijaan on valtavasti töitä varsinaisen eturintaman lisäksi armeijan huolto-, viestintä-, esikunta-, sairaanhoito-, ym tehtävissä, jotka eivät sijaitse lähelläkään eturintamaa.
Ei se reservistä eroaminen mitään turvaa takaa silloin kun maa on oikeasti sodassa.- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Aloittaja on täysin oikeassa. Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
- Anonyymi
44.Div kirjoitti:
Se on täsmälleen noin.
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Olemme Naton reservissä, eli ties minkä. Toisten velvoittaminen perustuu pelkoon, ja peloissaan ihmiset vihaavat ja jopa tappavat omiakin. Maanpuolustamista on myös henkinen maanpuolustaminen kuten hyvän hallinnon, perusoikeuksien, peruspalvelujen ja perusturvan puolustaminen. Sen nämä "isänmaalliset" tahtovat unohtaa sen lisäksi etteivät ymmärrä sotien kärsimyksiä, tuhoja ja niiden dynamiikkaa, mikä tarkoittaa että sodat on helppo aloittaa mutta äärimmäisen vaikea lopettaa.
- Anonyymi
Suomi veljeili natsien kanssa siksi, että hullu itänaapuri pyrki väkisin kylään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi veljeili natsien kanssa siksi, että hullu itänaapuri pyrki väkisin kylään.
Jos ei oltaisi veljeilty, maksettaisiin täälä ostokset ruplilla ja kouluissa opiskeltaisiin venäjäksi. Lisäksi täältä olisi kylät ja kaupungit tyhjennetty miehistä Ukrainan rintamalle.
- Anonyymi
Poistun mökilleni Ruotsin metsäseudulle mökilleni ! Muaha muahaahahahh :)))
- Anonyymi
Ei sinulla Kelapummilla ole mökkiä. On vain yksi suunta jonne menet sodan aikana...ja se on rintama isoine kenkinesi!
MUAHAHAHAHAH
MUAAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
- Anonyymi
Täydennyspalvelukseen hakeneet ja (automaattisesti) hyväksytyt ovat vapautettuja armeijasta kaikissa tilanteissa.
Armeijapalveluksesta vapautetut reservinkieltäytyjät – kuten kaikki muutkin suomalaiset – voidaan sodan aikana määrätä siviilitehtäviin siviiliviranomaisten alaisuudessa. Yksityiskohtaisia suunnitelmia ei kuitenkaan ole olemassa.
Todennäköisesti monet reservinkieltäytyjät toimisivat sodan aikana samoissa tehtävissä mitä he tekevät rauhankin aikana, eli vetävät lonkkaa ulkomailla, Thaimaassa tms. turvallisessa maassa.- Anonyymi
"valtio joka on täysin korruptoitunut eli Venäjä"
Se maa ei ole täysin korruptoitunut. Ukraina oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"valtio joka on täysin korruptoitunut eli Venäjä"
Se maa ei ole täysin korruptoitunut. Ukraina oli.Silti parempi tiltulle kuin Thaimaa joka suhtautuu rikollisiin varsin vakavasti. Kannattaa tutustua maan viranmaisten toimintaan, Thaimaa on viimeisimpiä paikkoja jossa haluat vaikeuksia. Tiltuille paras paikka on edelleen Venäjä jossa jaetaan samat arvot kuin tiltulla eli valehtelu, petos, heikompien heitteillejättö.
- Anonyymi
Ja sinun paniikillesi vielä enemmän😁Pufuftuf-pelle-tiltu on täysin paniikissa kun sen naurettava bullshit ei mene läpi edelleenkään koska kaikki pufuftajan väitteet voidaan ampua alas Suomen lainsäädännöllä 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti parempi tiltulle kuin Thaimaa joka suhtautuu rikollisiin varsin vakavasti. Kannattaa tutustua maan viranmaisten toimintaan, Thaimaa on viimeisimpiä paikkoja jossa haluat vaikeuksia. Tiltuille paras paikka on edelleen Venäjä jossa jaetaan samat arvot kuin tiltulla eli valehtelu, petos, heikompien heitteillejättö.
Thaimaa joka suhtautuu rikollisiin varsin vakavasti. Mutta niin Suomessa kuin Nato-suomessakin reservistä eroaminen on laillista. :D
Miksi Thaimaa lailisesti reservin taakseen jättäneitä pidättäisi. 😁
Mutta. Paiskataan liisää suolaa Nato-tiltun kirveleviin haavoihin.
Pääesikunnan näkemyksen mukaan varusmiespalveluksen välttäminen tai reservistä eroaminen ei ole Suomessa liian helppoa.
Siviilipalvelukseen hakeutuvien vakaumusta Puolustusvoimat kertoo kunnioittavansa, olipa juurisyy mikä hyvänsä.
Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti parempi tiltulle kuin Thaimaa joka suhtautuu rikollisiin varsin vakavasti. Kannattaa tutustua maan viranmaisten toimintaan, Thaimaa on viimeisimpiä paikkoja jossa haluat vaikeuksia. Tiltuille paras paikka on edelleen Venäjä jossa jaetaan samat arvot kuin tiltulla eli valehtelu, petos, heikompien heitteillejättö.
Vastuu heikompien hoivaamisesta jää myös Nato-Tultun "leveille hartioille" taakaksi. Se on vaan teidän velvollisuuus.
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastuu heikompien hoivaamisesta jää myös Nato-Tultun "leveille hartioille" taakaksi. Se on vaan teidän velvollisuuus.
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Veli venäläinen saapuu polkemaan tiltua.
- Anonyymi
Sehän onkin toverin suurin toive, valitettavasti.
- Anonyymi
Velvollisuus on ihmisten päänsisäistä kuvitelmaa.
- Anonyymi
Tiltuloisen perinteinen velvollisuus on ilmiantaa vanhempansa.
Anonyymi kirjoitti:
Tiltuloisen perinteinen velvollisuus on ilmiantaa vanhempansa.
Erittäin kannatettava velvollisuus!😇👍
- Anonyymi
Toisaalta voisi myös ajatella, että sotatilan syttyessä aidosti suomalaisten puolella oleva ihminen sotii sekä NATOa että Venäjää että mamuja vastaan.
- Anonyymi
Ensisijaisesti kuitenkin tiltuloisia vastaan !
- Anonyymi
Ei reservistä eroamisella tyjänpäiväisiä "velvollisuuksia" ensitilassa halutakaan välttää. Ne kerkiää skipata kaikessa hiljaisuudessa sitten kun niitä sulle tuputetaan.
Natoa ja Naton sotia ei haluta sotien puolustaa ja sen saat hoideltua, eroamalla reservistä.
Ja onhan tietty äänestäminenkin kansalaisvelvollisuus, mutta Natomielinen regime ei kansan antanut äänestää PUOLUEETTOMUUDEN PUOLESTA. Tietäähän sen että huonosti siinä olis Natolle käynyt.
Et se noista velvollisuuksista.- Anonyymi
Tiltuloinen ei taas ymmärrä edes perusasioita.
Puolueettomuus loppui EU -jäsenyyden myötä jo kauan ennen natojäsenyyttä.
Puolustusvelvollisuus säilyy suomalaisella kuolemaan asti, ei sitä voi "skipata".
Äänestäminen on vapaaehtoista, mutta velvollisuus mikäli haluaa vaikuttaa politiikkaan.
Natojäsenyydellä on vankka kansalaisten tuki.
Et se tiltuloisen ymmärtämisen kyvyistä.
- Anonyymi
en tue nato politiikkaa, joten en puolusta nato ja aseteollisuuden ja energia teoll. keinottelu etuja. En ole globalistien orja ! Sotikoot omat sotansa itse !
Ja Suomen oma johtokin on ollut harhoissa jo vuosikymmeniä, niin siinäkään ei ole puolustettavaa.
- Se on tätä samaa ollu Suomessa jo vuosikymmeniä, 4v. jaksoissa yhä suurempaan velkaantumiseen.
- Ei näytä olevan halua isoihin toimenpiteisiin. Asioiden selvitykseen.
- Vaan raha kerätään sieltä, missä on riittävän vähän painostusvoimaa !
- Nytkään rikkaat ei osallistu velan hoitoon - vaan pakenevat veronmaksu käpykaartiin !! ja kahmivat omia etuja !
- Toisaalta tulevalle hallitukselle ei kannata rahaa kerätä !!!
Ja seuraavat hallitukset tuhlaa Suomen verorahat Lapselliseen idealismiin, Suomen tuhontaan,
ja sitten ollaan taas yhä syvemmällä velka-suossa! uhreja !! - Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta. Matkan jälkeen jatkankin Sveitsin puolustamista, MM- jääkiekon turnausta Thaimaassa seuraten.
- Anonyymi
Sveitsin maan ja Ålannin maan maanpuolustaminen on Suomalaisille VELVOLLISUUS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sveitsin maan ja Ålannin maan maanpuolustaminen on Suomalaisille VELVOLLISUUS.
Nato puolustaa myös Ahvenanmaan ja Sveitsin asukkaita putinistien sairaalta murhanhimolta.
- Anonyymi
Kyllä reservistä eroaminen poistaa jotakin 😁
- Anonyymi
Tietysti, se poistaa tarpeetonta lusmuväkeä reservistä, siviilitehtäviin.
Maanpuolustus vain paranee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti, se poistaa tarpeetonta lusmuväkeä reservistä, siviilitehtäviin.
Maanpuolustus vain paranee.Just niin. pidä toi.
- Anonyymi
en puollustaisi jenkkilää eiku tarkoitan onko se suomi tai joku entinen itsenäinen maa vaikka olisi pakko, sota jos tulee mut löytää toiselta mantereelta, suomi ei ole puollustamisen arvoinen kun ei olla edes itsenäisiä
- Anonyymi
Muuta pois, jos täällä on noin kurjaa asua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta pois, jos täällä on noin kurjaa asua.
Juurikin noin, jos ei tätä kannata puolustaa, niin ei täällä kannata asuakaan.
Mene tiltuloinen rajan taakse, miksi täällä maleksit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta pois, jos täällä on noin kurjaa asua.
Ei nuo stnan KELA-varikset mihinkään lähde, ennen kuin niitä TALUTETAAN!.
- Anonyymi
Tiltuloinen ei halua olla maanpuolustusvelvollinen, muuta siis pois, sillä täällä kaikki kansalaiset haluaa puolustaa isänmaata, aseellisesti tai aseettomana.
Tiltuloinen ei ansaitse Suomen kansalaisuutta.- Anonyymi
Taitavat olla maansa sotaa paossa! Voisivat joutua Ukrainaan taistelemaan, jos kotimaahansa menisivät!
Täällä on hyvä piilotella ja puhua moskaa! Melkoisia raukkoja ovat!
- Anonyymi
Tiltuloiselle maanpuolustus vaikuttaa olevan kovasti vastenmielinen asia.
Miksi tiltuloinen asuu Suomessa ?- Anonyymi
KELA
- Anonyymi
Ei kaikki tykkää sotia. Jotkut tykkää lomailemisesta lämpimissä ja turvallisissa kaukomaissa, jotkut Nato-Tiltut taas tykkää rypeä kuraisissa juoksuhaudoissa väijymässä uhkakuvia.
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Reservistä eroajille pientä lukemista...mitä jatkosodan reservistä eroajille kävi...
https://yle.fi/a/3-7058916
"...karkurit oli palautettava järjestykseen "tarpeen tullen ankarintakin aseellista pakkokeinoa käyttäen"."
Asiahan on sillä lailla että metodejahan ei ole muutettu mihinkään...... samalla tavalla mennään jatkossakin ja harkitsisin vakavasti eroasinko reservistä...- Anonyymi
Pufuftuf tiltu ei ymmärtänyt kuten tavallista 😁Sillä ei ole merkitystä eroatko reservistä sillä sota-aikana sotalain ollessa voimassa kieltäytyminen johtaa vain yhteen asiaan 🤣🤣🤣👉👌✌✌
Laitetaans pufuftajalle ja ennen kaikkea lukijoille OIKEAA tietoa;
"- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi."
Väärää tietoa. Reservinkieltäytyjiä voi kaikissa tilanteissa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi Puolustustilalain asetuksilla. Puolustustilakai sanoo seuraavasti;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
Perustuslaki sanoo seuraavaa;
127 § Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pufuftuf tiltu ei ymmärtänyt kuten tavallista 😁Sillä ei ole merkitystä eroatko reservistä sillä sota-aikana sotalain ollessa voimassa kieltäytyminen johtaa vain yhteen asiaan 🤣🤣🤣👉👌✌✌
Laitetaans pufuftajalle ja ennen kaikkea lukijoille OIKEAA tietoa;
"- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi."
Väärää tietoa. Reservinkieltäytyjiä voi kaikissa tilanteissa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi Puolustustilalain asetuksilla. Puolustustilakai sanoo seuraavasti;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
Perustuslaki sanoo seuraavaa;
127 § Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.Nato-Tiltu saa huolehtia NOHEVANA Naton sorilaana heikkojen puolustuksen sillä aikaa kun me muut lähdetää THAIKKUIHIN 🤣🤣🤣👉👌✌
https://eroa-armeijasta.fi/
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.
- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nato-Tiltu saa huolehtia NOHEVANA Naton sorilaana heikkojen puolustuksen sillä aikaa kun me muut lähdetää THAIKKUIHIN 🤣🤣🤣👉👌✌
https://eroa-armeijasta.fi/
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.
- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen.Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta Nato-Tiltulta!
Nato-Tiltuhan ei reservistä eroa ennekuin kuolema hänet siittä rintamalla tai miksei kauempanakin erottaa.
Jätetään tälläset hölmöt sotimiset Nato ja Natoa sympatiseeraavien vastuulle ja ollaan me muut vapaita siviilejä. 😁😎- Anonyymi
Sittehän se sota innokkuus nähdään. :D
- Anonyymi
Pufuftuf-tiltu on paniikissa ja lässyttää jo entisestään sekavampia juttuja 😁 Suomen lainsäädäntö ampuu alas pufuftuf-tiltun jokaisen valheen, sillä reservistä eroaminen ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta. Tiltun väitteet voi todistaa valheeksi jo sillä, ettei lainsäädännöstä löydy todisteita pufuftuf-tiltun väitteille🤣🤣🤣👉👌✌
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Reservistä eroamiseen yllyttäjä saa aikaan vain sen että eroajia vihataan entistä enemmän mikä on todella hyvä asia. Jatka samaan malliin sillä tiedämme nyt ketkä ovat Kremlin desantteja 🤣🤣🤣👉👌✌
- Anonyymi
Jätetään sotiminen ja heikoista huolehtiminen Naton ja innokkaiden Nato-Tiltujen vastuulle ja siirrytään me eroajat Venöjön suojelukseen ! 🤣🤣🤣👉👌✌
Ja pannaans taas ohjetta Nato-Tiltun harmiksi. Täydennyspalvelukseen hakeutuvat saavat täydellisen suojan Nato-Suomen viranomaisilta.
Eroamisen voi tehdä kätevästi täältä:
https://eroa-armeijasta.fi/
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
- Eroamalla reservistä maanpuolustusvelvollisuus lakkaa välittömästi.
- Eroamalla reservistä saat Venäjän sotilaiden täyden suojeluksen.- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Tiltuloinen ei ymmärrä olevansa Suomen lakien määräysvallan alainen, eli maanpuolustusvelvollinen, jonka viranomainen voi määrätä tarvittaviin tehtäviin.
Tällainen itsensä lain ulkopuolelle kuvitteleva tiltu on tietysti jotenkin tärähtänyt.- Anonyymi
Olen oikeasti hyvilläni että tämä kommentoija kerää vihaa reservistä eroajien päälle, koska negatiivinen mielikuva eroajista ja sivareista saa aikaan sen että kyseiset porsaanreiät luistella vastuusta lakkautetaan. Itse vihaan näitä Venäjän suojelusta halajavia eroajia enemmän kuin Z-sotilaita. Niin vihaa moni muukin.
- Anonyymi
Mutta kun se Naton viranomanen ei määrää niin olemme vapaita siviilejä, vapaita Naton ikeestä.
On monia tapoja välttää täydennyskoulutus ja niin ollen pysyä siviilitehtävä sijoitustenkin ulkopuolella. 😉
Vapaus on meille tärkeä. Jätetään velvollisuudet niille jotka niitä vaalivat. FREEDOM! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen oikeasti hyvilläni että tämä kommentoija kerää vihaa reservistä eroajien päälle, koska negatiivinen mielikuva eroajista ja sivareista saa aikaan sen että kyseiset porsaanreiät luistella vastuusta lakkautetaan. Itse vihaan näitä Venäjän suojelusta halajavia eroajia enemmän kuin Z-sotilaita. Niin vihaa moni muukin.
Annetaan tyhmimpien sotahullujen Nato-Tiltujen sotia. Tehdään niille oikein kunnolla tilaa reservissä. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annetaan tyhmimpien sotahullujen Nato-Tiltujen sotia. Tehdään niille oikein kunnolla tilaa reservissä. 😁
Päästetään Nato-Tiltut irti ja annetaan niiden tapatuttaa ittensä Grönlannissa tai Taiwanissa jos ei Ukraina kelpaa niille pölvästeille loppusijoitus paikaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se Naton viranomanen ei määrää niin olemme vapaita siviilejä, vapaita Naton ikeestä.
On monia tapoja välttää täydennyskoulutus ja niin ollen pysyä siviilitehtävä sijoitustenkin ulkopuolella. 😉
Vapaus on meille tärkeä. Jätetään velvollisuudet niille jotka niitä vaalivat. FREEDOM!Suomen viranomainen määrää tiltullekin tehtävät.
Tiltunen luulee olevansa vapaa Suomen laeista.
Oletko huumeissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se Naton viranomanen ei määrää niin olemme vapaita siviilejä, vapaita Naton ikeestä.
On monia tapoja välttää täydennyskoulutus ja niin ollen pysyä siviilitehtävä sijoitustenkin ulkopuolella. 😉
Vapaus on meille tärkeä. Jätetään velvollisuudet niille jotka niitä vaalivat. FREEDOM!"- Mutta kun se Naton viranomanen ei määrää niin olemme vapaita siviilejä, vapaita Naton ikeestä."
Yllä oleva väite on valheellista tietoa sillä Puolustustilalaissa sanotaan seuraavasti;
Puolustustilalaki (lähde Finlex)
25 §
Edellä 23 §:ssä tarkoitetulla alueella jokainen on riippumatta siitä, mitä 17–19 §:n tai valmiuslain nojalla on määrätty, sotilasviranomaisen määräyksestä velvollinen luovuttamaan alueen puolustukseen käytettäville joukoille tai niiden toimintaa palveleville yrityksille näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi sotatarvikkeita, ravinto- ja polttoaineita, aluksia, ilma-aluksia, moottoriajoneuvoja, työkoneita ja laitteita sekä muita hyödykkeitä.
SOTILASVIRANOMAINEN VOI MÄÄRÄTÄ joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 23 §:ssä tarkoitetulla alueella toimiva yritys, laitos sekä ammatin- ja elinkeinonharjoittaja, joka tuottaa tai jonka katsotaan kykenevän tuottamaan alueen puolustukseen käytettäville joukoille tarpeellisia hyödykkeitä, on riippumatta siitä, mitä 17–19 §:n tai valmiuslain nojalla on määrätty, sotilasviranomaisen määräyksestä velvollinen niitä tuottamaan ja suorittamaan siihen liittyviä muita tehtäviä. Sotilasviranomainen voi tarvittaessa ottaa tällaisen yrityksen tai laitoksen tilapäisesti puolustusvoimien valvontaan tai hallintaan.
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
27 §
Jos sotilaalliset puolustustoimenpiteet vaativat 23–26 §:n mukaisten toimivaltuuksien käyttämistä kauemmin kuin kahden viikon ajan, niitä saadaan käyttää edelleen valtioneuvoston päättämässä laajuudessa ja määräämällä alueella.
Valtioneuvoston päätös on heti saatettava sotilasviranomaisten tietoon ja se on julkaistava mahdollisimman nopeasti Suomen säädöskokoelmassa.
30 §
Tilapäiseen työntekoon voidaan 25 §:n 2 momentin nojalla määrätä jokainen 23 §:ssä tarkoitetulla alueella asuva tai oleskeleva henkilö, joka on täyttänyt 18 vaan ei 68 vuotta. Tilapäiseen työntekoon määrätty voidaan tarvittaessa velvoittaa käyttämään omia työvälineitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annetaan tyhmimpien sotahullujen Nato-Tiltujen sotia. Tehdään niille oikein kunnolla tilaa reservissä. 😁
Mutta ethän sinä pufuftuf-tiltu välty miltään sodalta 😁Sotilasviranomainen voi koska vain ja missä vain Puoluustustilalain antamilla valtuuksilla laittaa sinut mihin tahansa puolustusta tukevaan tehtävään, jossa vain mielikuvitus on rajana. Ja maanpuolustuksen romahduttamista tavoittelevien tiltujen kohdalla se voi ollakin mielenkiintoinen kun reserviläiset saavat niistä tehtävistä päättää 🤣🤣🤣👉👌✌✌
- Anonyymi
Ne on sitten haskoja nuo ryssän maalta tänne tulleet vai lienevätkö Leningradissa.?? Ovat ottaneet tuon TILTU-sanan käyttöönsä, kun eivät ole oikein löytäneet yhtä mojovaa sanaa! He eivät taida tietää, että tuo TILTU-nimi kuuluu venäläisille huutajille ehdottomasti, jotka sodan aikana huutelivat hulluja Suomeen ja koettivat houkutella Suomen armeijan poikia Neuvostoliittoon kehuen, että heillä pojat saisivat kunnon ruokaa, jota kuitenkaan ei noilla rau-koilla olisi ollut antaa, itse näkivät suorstaan nälkää!
Suomen sotapojilla oli hauskaa. kun kuuntelivat TILTUN huuteloita Venäjän puolelta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annetaan tyhmimpien sotahullujen Nato-Tiltujen sotia. Tehdään niille oikein kunnolla tilaa reservissä. 😁
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Höpö höpö, takapajuisessa ukrainassakaan eivät nuoret suostu mihin tahansa. Ainakin saa repiä väkivalloin riviin, tai yrittää lahjomalla isänmaallisuutta peliin.
- Anonyymi
Miksi Suomeen otetaan muista maista näitä maanpuolustusvelvollisuuttaan pakoilevia. Naisetkin luettava tähän joukkoon. Miten heistä nyt Suomikaan kostuisi. Itsekkyytensä riivaamista.
- Anonyymi
Mitä nämä muut maat ovat joissa on Suomen kaltainen maanpuolustusvelvollisuus?
- Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, eikä sen pidäkään sitä tehdä. Mutta ne joita sotiminen ei kiinnosta, voivat laillisesti erota reservistä, jonka jälkeen reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi ja ovat niin ollen suojeltavaaa siviiliväestöä sodan aikana.
Esim. Stubbin sotaa haluavien KOALITIO tarvitsee velvollisuudentuntoisia sotaan haluavia Nato-Tiltuja aika paljon. Nykyaikainen kulutussota syö teikäläisiä nopeaan tahtiin. - Anonyymi
"Siviilipalvelukseen ja täydennyspalvelukseen hakeutuvien vakaumusta Puolustusvoimat kertoo kunnioittavansa, olipa juurisyy mikä hyvänsä."
Tahto eheytyä! Se on se juurisyy miksi reservistä vaihdetaan sivariin.
Homojahan ne oli monet reservissä, mutta siviilipalvelukseen hakeutuneet ovat näemmä EHEYTYNEET!
Reserviin jäivät siis vain vaikeimmin homoseksuaaliset MIEHET, jotka eivät haluakaan EHEYTYÄ.
Lähes miljoonan MIEHEN ja POJAN Nato- reservi sai Nato-suomen Tiltunkin puntin pullottamaaan. 😂😂😂 - Anonyymi
Nato-Tiltuja pelottaa, kun TAPPION ROVIOT EDESSÄPÄIN LOIMOTTAEN HELOTTAA.
PARANOIDEJA Nato-Tiltuja pelottaa, kun TAPPION RAUNIOITTEN LOIMUT niitä kärventää.
Stubb valmstelee Natoväkeä jo hyväksymään tulevan TAPPION Puuttinin vastaisessa sodassaan.
"Alexander Stubbin mukaan Suomessa pitää valmistautua henkisesti siihen, että jossain antautumisen vaiheessa aidat puretaan ja poliittiset suhteet Venäjälle avataan."
Valtoskan takki pyörii myös kun Elina Valtonen miettiii kuumeisesti – onko USA ystävä vai vihollinen? AMMMMMM ”Ei Venäjä ole meille vihollinen”. Mut onxxe kuitenkii?
https://img.ilcdn.fi/ilJt78tK2mdwrCElbq3zCvbkU9c=/full-fit-in/920x0/img-s3.ilcdn.fi/a0c1f611a149242633d5f246cbe1ec27d5561e7b02e5606dcf138e3be7851586.jpg- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Tiltua pelottaa, kun reservistä eroten ÄIDIN HELMOIHIN HALAJAA !
PARANOIDEJA tiltuloisia pelottaa, kun MAANPUOLUSTUSVELVOLLISUUTTA THAIMAASEEN REPPANA PAKENEE.- Anonyymi
Pelottaako venäläistä niin paljon, että pitää piilotella, jottei joutuisi kutsutuksi sotimaahan sinne Ukrainan rajoille!! Taitaa todella Tiltua pelottaa, kun täällä jaksaa yhtenään puuta heinää puhua! Sinä sitä sotimista todella pelkäätkin, kun täällä huutelet joutavia!
Enkä ihmettele lainkaan, että pelkäät!! Siellä Putinin joukot ovat kohdanneet Ukrainassa ´kovan kohtalon. 1000 000 ja yli on miehiä kuollut ja haavoittunut!
Olisi sinunkin syytä mennä sinne tappelemaan mieluummin kuin että täällä turhaan moskaa sävellät! Saisit hävetä, että täälläleukojasi louskutat ja annat maanmiehiesi siellä Urainassa kuolla! Onneksi UKRAINA taistelee upeasti ja vie voiton ennen pitkää!! Siitä olemme onnellisia!
ELÄKÖÖN UKRAINA!!
- Anonyymi
Suomalaisten Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta Nato-Tiltuilta, itkee Nato-Tiltu tyrskien suomi24 natopalstalla...
- Anonyymi
Pufuftuf-tiltu on aivan paniikissa ja sekaisin 😁👍
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
#Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, eikä sen pidäkään sitä tehdä. Mutta ne joita sotiminen ei kiinnosta, voivat laillisesti erota reservistä, jonka jälkeen reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi ja ovat niin ollen suojeltavaaa siviiliväestöä sodan aikana.
Esim. Stubbin sotaa haluavien KOALITIO tarvitsee velvollisuudentuntoisia sotaan haluavia Nato-Tiltuja aika paljon. Nykyaikainen kulutussota syö teikäläisiä nopeaan tahtiin.#
MPK- kouluttaa lisää reserviläisiä kuulemma jopa tuplasti sen mihin Nato-suomen pufuftufvoimat kykenee ja enemmänkin voisivat ilmoituksensa mukaan kouluttaa.
Siinä kontekstissa reservistä voit erota huojentunein mielin ja olla valmina siirtymään ulkomaille sodalta turvaan sodan alkaessa. Pidä siviilipassisi kunnossa.- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
"Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta
Tehtävät muuttuu, mutta velvollisuus säilyy, se on kirjoitettu lakiin."
Ja näin se toteutuu Naton kummi maa Ukrainassa:
YK: Ukrainan väkiluku laskenut kahdeksalla miljoonalla sodan aikana.
Maanpuolustusvelvollisuus ajaa Ukrainalaisia sodalta turvaan ulkomaille ja oikein vauhdilla!- Anonyymi
Tiltuloinen ei näytä ymmärtävän, että tässä puhutaan suomalaisten maanpuolustusvelvollisuudesta, eikä ukrainalaisten tai vaikkapa venäläisten, jotka karkailee örkkilaumoina rintamalta ja siviilijoukkoina rajan taakse. Suomalainen puolustaa isänmaataan joko aseellisesti tai aseettomana, sillä tänne ei haluta venäläisten ihmisoikeuksia loukkaavaa hallintoa eikä Butsan siviilimurhia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiltuloinen ei näytä ymmärtävän, että tässä puhutaan suomalaisten maanpuolustusvelvollisuudesta, eikä ukrainalaisten tai vaikkapa venäläisten, jotka karkailee örkkilaumoina rintamalta ja siviilijoukkoina rajan taakse. Suomalainen puolustaa isänmaataan joko aseellisesti tai aseettomana, sillä tänne ei haluta venäläisten ihmisoikeuksia loukkaavaa hallintoa eikä Butsan siviilimurhia.
Samalla lailla kuin Ukrainassa se sotaa käyvän Nato-suomenkin tyhjentäisi kansalaisista ulkomaille.
YK- sen tlasto totuuden sitten joskus sulle ehkä kertoo, jos olet hengissä enään. 🤔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla lailla kuin Ukrainassa se sotaa käyvän Nato-suomenkin tyhjentäisi kansalaisista ulkomaille.
YK- sen tlasto totuuden sitten joskus sulle ehkä kertoo, jos olet hengissä enään. 🤔Jos ei OMAA maataan puolusta niin silloin kai hyväksyy sen, mitä siitä seuraa?
Kun Suomeen hyökännyt Venäjän sotajoukon kärki saavuttaa talosi, ryöstää sen wc-istuimia myöten ja pitkä jono nauttii vaimosi avuista sinun seuratessa apeana ja avuttomana vierestä! Ehkä silloin voi käydä mielessä, että olisiko OMAA maata sittenkin kannattanut puolustaa myös itse? Anonyymi kirjoitti:
Tiltuloinen ei näytä ymmärtävän, että tässä puhutaan suomalaisten maanpuolustusvelvollisuudesta, eikä ukrainalaisten tai vaikkapa venäläisten, jotka karkailee örkkilaumoina rintamalta ja siviilijoukkoina rajan taakse. Suomalainen puolustaa isänmaataan joko aseellisesti tai aseettomana, sillä tänne ei haluta venäläisten ihmisoikeuksia loukkaavaa hallintoa eikä Butsan siviilimurhia.
Butsa oli lavastus.🎭
- Anonyymi
Ainoa hyöty mikä tiltuista on että heitä voidaan sodan aikana vaihtaa sotavankeihin.
- Anonyymi
Aivan niin. Sitäkään te siviiliväestölle ette voi tehdä, syyllistymättä sotarikokseen ja rikokseen ihmiskuntaa vastaan.
Nato-Tltu on aikalailla hampaaton sotarikoksia suunnitteleva pölhö ... - Anonyymi
Israelilaiset sotavangit Nato-suomeen? No Way!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Sitäkään te siviiliväestölle ette voi tehdä, syyllistymättä sotarikokseen ja rikokseen ihmiskuntaa vastaan.
Nato-Tltu on aikalailla hampaaton sotarikoksia suunnitteleva pölhö ...Ei ole sotarikos palauttaa vankien vaihdossa Venäjälle Kremlin asiaa ajavat desantit, jotka tarkoituksellisesti valehtelemalla pyrkivät tuhoamaan maanpuolustuksen, kuten sinäkin teet. Teidät palautetaan vain sinne minne kuulutte eli venäläisten sotilaiden suojelukseen, kuten itse mainostat 😁👍Ei siinä rikota mitään lakeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sotarikos palauttaa vankien vaihdossa Venäjälle Kremlin asiaa ajavat desantit, jotka tarkoituksellisesti valehtelemalla pyrkivät tuhoamaan maanpuolustuksen, kuten sinäkin teet. Teidät palautetaan vain sinne minne kuulutte eli venäläisten sotilaiden suojelukseen, kuten itse mainostat 😁👍Ei siinä rikota mitään lakeja.
Siutan Nato-Tiltu pittää ehken perehtyä hippasen noihin kansainvälisiin ja Suomen lakkiloehin enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sotarikos palauttaa vankien vaihdossa Venäjälle Kremlin asiaa ajavat desantit, jotka tarkoituksellisesti valehtelemalla pyrkivät tuhoamaan maanpuolustuksen, kuten sinäkin teet. Teidät palautetaan vain sinne minne kuulutte eli venäläisten sotilaiden suojelukseen, kuten itse mainostat 😁👍Ei siinä rikota mitään lakeja.
No Israelilaiset sotavangit voi mieluusti vaikka teloittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Sitäkään te siviiliväestölle ette voi tehdä, syyllistymättä sotarikokseen ja rikokseen ihmiskuntaa vastaan.
Nato-Tltu on aikalailla hampaaton sotarikoksia suunnitteleva pölhö ...Näin näyttää olevan. nato-tiltu taitaa olla Venäläissotilaiden suojeluksessa? Ainakin hän on itse iilmoittanut olevansa samalla kun tuli kaapista. 😁👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin näyttää olevan. nato-tiltu taitaa olla Venäläissotilaiden suojeluksessa? Ainakin hän on itse iilmoittanut olevansa samalla kun tuli kaapista. 😁👍
Sinähän se pufuftuftaja kehut reservistä eroamisella saavan sun Venäjäsi sotilaiden suojeluksen 😁👍Pufuftajan vainoharhat vaan syvenee kun se jo alkaa sekoilemaan 😁👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siutan Nato-Tiltu pittää ehken perehtyä hippasen noihin kansainvälisiin ja Suomen lakkiloehin enemmän.
Pufuftuf tiltu ei ymmärtänyt kuten tavallista sillä Suomen lainsäädäntö antaa valtuudet sotilasviranomaisille laittaa pufuftajatiltut hommiin rintamalle 😁👍
Laitetaans pufuftajalle ja ennen kaikkea lukijoille OIKEAA tietoa;
"- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi."
Väärää tietoa. Reservinkieltäytyjiä voi kaikissa tilanteissa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi Puolustustilalain asetuksilla. Puolustustilakai sanoo seuraavasti;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
Perustuslaki sanoo seuraavaa;
127 § Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Ja maanpuolustusvelvollisuusthan ei katoa mihinkään sillä senkin määrittää pufuftuf-tiltun vihaama perustuslaki🤣🤣🤣👉👌✌✌ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pufuftuf tiltu ei ymmärtänyt kuten tavallista sillä Suomen lainsäädäntö antaa valtuudet sotilasviranomaisille laittaa pufuftajatiltut hommiin rintamalle 😁👍
Laitetaans pufuftajalle ja ennen kaikkea lukijoille OIKEAA tietoa;
"- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi."
Väärää tietoa. Reservinkieltäytyjiä voi kaikissa tilanteissa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi Puolustustilalain asetuksilla. Puolustustilakai sanoo seuraavasti;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
Perustuslaki sanoo seuraavaa;
127 § Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Ja maanpuolustusvelvollisuusthan ei katoa mihinkään sillä senkin määrittää pufuftuf-tiltun vihaama perustuslaki🤣🤣🤣👉👌✌✌Niinhän natoviranomaiinen ehkä voisi, mutta mutta. Natoviranomainen saatetaan teloittaa sabotöörinä, koska....
...tossa kannattaa ottaa huomioon se, ettei siivoojaa voi panna CNC- koneistajaksi. Tulee saatanallisen kallista romua ja piiiitkä katko tuotantoon. Osia ei sota aikana noin vain saakaan.
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pufuftuf tiltu ei ymmärtänyt kuten tavallista sillä Suomen lainsäädäntö antaa valtuudet sotilasviranomaisille laittaa pufuftajatiltut hommiin rintamalle 😁👍
Laitetaans pufuftajalle ja ennen kaikkea lukijoille OIKEAA tietoa;
"- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi."
Väärää tietoa. Reservinkieltäytyjiä voi kaikissa tilanteissa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi Puolustustilalain asetuksilla. Puolustustilakai sanoo seuraavasti;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
Perustuslaki sanoo seuraavaa;
127 § Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Ja maanpuolustusvelvollisuusthan ei katoa mihinkään sillä senkin määrittää pufuftuf-tiltun vihaama perustuslaki🤣🤣🤣👉👌✌✌Ninpä niin. huomaa kuitenkin Nato-Tiltu ettei sijotusta ole, eikä sitä myöskään tule. 🤡
Adios SUCKER!
Hello Thailand - Here I Come! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pufuftuf tiltu ei ymmärtänyt kuten tavallista sillä Suomen lainsäädäntö antaa valtuudet sotilasviranomaisille laittaa pufuftajatiltut hommiin rintamalle 😁👍
Laitetaans pufuftajalle ja ennen kaikkea lukijoille OIKEAA tietoa;
"- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi."
Väärää tietoa. Reservinkieltäytyjiä voi kaikissa tilanteissa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi Puolustustilalain asetuksilla. Puolustustilakai sanoo seuraavasti;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
Perustuslaki sanoo seuraavaa;
127 § Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on VELVOLLINEN osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Ja maanpuolustusvelvollisuusthan ei katoa mihinkään sillä senkin määrittää pufuftuf-tiltun vihaama perustuslaki🤣🤣🤣👉👌✌✌Tsori Nato-Tiltu. Vapautettu Täydennyspalveluksesta terveydellisistä syistä. Tsori ny kauhiast bal.
Ei tu sijoitus ko on selekä kippee. ainaki sillon ku jostain hölmöst pufuftukfeft puhutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Sitäkään te siviiliväestölle ette voi tehdä, syyllistymättä sotarikokseen ja rikokseen ihmiskuntaa vastaan.
Nato-Tltu on aikalailla hampaaton sotarikoksia suunnitteleva pölhö ...Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siutan Nato-Tiltu pittää ehken perehtyä hippasen noihin kansainvälisiin ja Suomen lakkiloehin enemmän.
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin näyttää olevan. nato-tiltu taitaa olla Venäläissotilaiden suojeluksessa? Ainakin hän on itse iilmoittanut olevansa samalla kun tuli kaapista. 😁👍
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ninpä niin. huomaa kuitenkin Nato-Tiltu ettei sijotusta ole, eikä sitä myöskään tule. 🤡
Adios SUCKER!
Hello Thailand - Here I Come!Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista Nato-Tiltun aseellista maanpuolustusvelvollisuutta - MUTTA sen vähäisenkin järjen se vie tyystin Nato-Tiltulta! 😁👍
- Anonyymi
Eikö hävetä höpöttää satuja päivät pitkät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö hävetä höpöttää satuja päivät pitkät.
Niinpä. Kysyitkö peililtä?
- Anonyymi
Pufuftuf-tiltu on aivan paniikissa ja sekaisin kun sen valheet ammutaan alas Suomen lainsäädännöllä😁👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö hävetä höpöttää satuja päivät pitkät.
Kysy sitä peililtä.
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
No ei tietenkää Reservistä eroaminen poista maanpuolustusvelvollisuutta. se vaan siiirtyy täysimääräisesti eroavilta reserviin jääville.
- Anonyymi
Niinhän sinä luulet...saatat yllättyä sodan aikana...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinä luulet...saatat yllättyä sodan aikana...
No sehän myö sit nähhään ... MUAHAHAHAHAHAHAHAHA
- Anonyymi
Suomen Nato-kansa ansaitsee tulla pommitetuksi joten tiltut hoitakoon heikkonsa itse sillä aikaa kun viisaat menee THAIKKUIHIN 😂😂😂👉👌✌️
https://eroa-armeijasta.fi/- Anonyymi
Oho. Mutta tuon linkin suhteen Nato-Tiltu on oikealla asialla. Muuten N-Tiltu on sekaisin. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho. Mutta tuon linkin suhteen Nato-Tiltu on oikealla asialla. Muuten N-Tiltu on sekaisin. :D
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Luuleeko tämä palstan åland pelle oikeasti että ketään kiinnostaa olla tuollainen looseripelkuri joka ilakoi heikompien pulaan jättämisellä.
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Tiltuloisella täällä taas levottomat jutut.
Miksi se ei pysy asiassa.
Sinne Thaimaaseen ei muuten järjestetä lentoja sota-aikana, mutta pääset lomalle Sodankylään lunta lapioimaan.- Anonyymi
Tiltuloinen on jo sisäistänyt oman sijoituksen maanpuolustuksessa, lumen luominen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiltuloinen on jo sisäistänyt oman sijoituksen maanpuolustuksessa, lumen luominen.
Lumityöt on tärkeää työtä, terveellinen reipas ulkotyö tekee hyvää tiltuloiselle. Olisi epäterveellistä lähteä Thaimaahan, siellä alkoholisoituu jos on perso viinalle. Viranomaiset ajattelevat aina kansalaisten parasta, kun määräävät maanpuolustustehtäviä.
- Anonyymi
Maanpuolustusvelvollisuus on tiltuloiselle ylitsepääsemättömän kitkerä tosiasia.
Maanpetoksellinen valehtelu palstalla ei auta asiaa. - Anonyymi
Ns. jatkosodan aikana käskyn välittömiin rintamatehtäviin lähdöstä sai kaikkiaan yli 400000 suomalaismiestä ja lisäksi kymmenet tuhannet etupäässä naiset saivat määräyksen mennä työskentelemään työleireille ja/tai esim. ase- ja ammustehtaisiin.
Olivatko he kaikki olleet ennen sotaa reserviläisiä?
Joo, tiedämme että ylivoimaisesti suurin osa ei koskaan ollut reservissä mutta sotaan he vaan lähtivät...- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Asia on vähän tulkinnanvarainen, mutta Puolustusvoimien tehtäviä he eivät joutuisi hoitamaan.
https://siviilipalveluskeskus.fi/2022/02/25/siviilipalvelusvelvollisten-poikkeusolojen-tehtavista/ - Anonyymi
Jos ei ole reservissä, niin voi lähteä vaikka thaikkuihin sodan syttyessä.
- Anonyymi
Kansalaisuuden vaihtaminen poistaa ja se hoituu tämän kuun aikana.
- Anonyymi
850 000 re-serviläistä kyllä hoitaa aseeliset nahinat.
Reservistä eronneet voivat huoletta matkustaa ulkomaille milloin haluavat.
Se on tuo erikoisjoukkoihin sitoutuminen sellasta. Pitää vaan kestää. - Anonyymi
Maanpuolustusvelvollisuutta ei voi siirtää muille, se on osa suomen kansalaisuutta.
- Anonyymi
Tiltuloisella on outo käsitys mahdollisuudesta nauttia suomalaisen yhteiskunnan jäsenyyden eduista kantamatta minkäänlaista vastuuta yhteisistä asioista.
Eipäs se tiltuloinen noin mene, elät utopiassa. Suomessa kansan valitsema Eduskunta laatii lait, joita hallitus ja virkakunta toimeenpanee ja jos et tottele määräyksiä on oikeuslaitos näitä tapauksia varten. Maanpuolustusvelvolliuutta et voi laistaa matkustelulla. Pakenemalla saat etsintäkuulutuksen perääsi, eikä Suomeen ole tulemista ilman seuraamuksia.
Eipä silti hätää, kun jäät kiinni saat ihmisoikeuksia kunnioittavan käsittelyn Suomessa ja ehkä muutaman vuoden rangaistuksen. Ikävämpi juttu on loppuelämä karkurin ja isänmaanpetturin maineessa. - Anonyymi
Paitsi että Nato-suomeen jäävät ovat velvollisia sotimaan tai hoitelemaan siviilivelvoitteet myös niiden puolesta, joita ei tavoiteta Nato-suomesta niitä hoitamaan.
Mutta kuten sanottu - VELVOLLISUUS ON AINA VELVOLLISUUS. Turha siitä on marista. - Anonyymi
Spämmipete havaittu.
ISÄM MAA! HUR RAA !!! 💩🖕
- Anonyymi
Lapset ja yksinkertaiset on sellasia, ettei ne vielä täysin ymmärrä velvollisuuksia.
Karkailevat tarhoista ja haaveilevat ulkomaista.
Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa. - Anonyymi
Velvollisuus ei tarkoita vielä mitään. Enpä ole nähnyt vielä kenenkään vapaaehtoisesti ja omaehtoisesti sotataitoja harjoittavan. Jo viikko yksin metsässä olisi näille urhoille suuri suoritus. Liikuntaa ei varmasti tänne kirjoittava tiltu-mies ole koskaan harrastanut, tai nyt vanhustalon mummoko se on. Te mitään sotilaita ole, sellaiset eivät täällä huutele typeryksiä vihervassareista ja tiltuista.
- Anonyymi
No mutta Suomen pojat ja tyttäret. Miksi tehdä asiasta vaikeampi kuin se on ? Jos kerran siltä tuntuu että Suomea ei voi tarvittaessa aseellisesti puolustaa niin täällä on ollut hyvänä vaihtoehtona Thaimaa. Ei se ole sen kummenpaa kuin lähtee sinne ja luopuu Suomen kansalaisuudesta. Ei Suomi siinä mitään menetä; päinvastoin. Kukaan ei ole korvaamaton ja uusia työpaikkoja tarvitaan joten mitä enemmän menijöitä pois Suomesta, sen parempi. Simple but nice voisi sanoa lähtijöille mikäli rohkeus edes siihen riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta Suomen pojat ja tyttäret. Miksi tehdä asiasta vaikeampi kuin se on ? Jos kerran siltä tuntuu että Suomea ei voi tarvittaessa aseellisesti puolustaa niin täällä on ollut hyvänä vaihtoehtona Thaimaa. Ei se ole sen kummenpaa kuin lähtee sinne ja luopuu Suomen kansalaisuudesta. Ei Suomi siinä mitään menetä; päinvastoin. Kukaan ei ole korvaamaton ja uusia työpaikkoja tarvitaan joten mitä enemmän menijöitä pois Suomesta, sen parempi. Simple but nice voisi sanoa lähtijöille mikäli rohkeus edes siihen riittää.
Miksi syntyperäisten suomalaisten pitäisi muuttaa omasta maastaan? Millä valtuuksilla omistat koko valtion.
Rohkea on muuten henkilö, joka on voittanut pelkonsa eikä ennakolta sankaruuttaan kuvitteleva, joka ei tiedä mitä pelko ja viha todellisuudessa ovat. Ja vielä ne kaikessa järjettömyydessä ja järjessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi syntyperäisten suomalaisten pitäisi muuttaa omasta maastaan? Millä valtuuksilla omistat koko valtion.
Rohkea on muuten henkilö, joka on voittanut pelkonsa eikä ennakolta sankaruuttaan kuvitteleva, joka ei tiedä mitä pelko ja viha todellisuudessa ovat. Ja vielä ne kaikessa järjettömyydessä ja järjessä.Syntyperäinen suomalainen on valmis tekemään Suomen eteen mitä tarvitaan. Sitten on "suomalaiset" joita Suomi tarvitsee...ai niin mihin ? Kysyppä itseltäsi.
- Anonyymi
saattehan te ainakin pienen osan noista rauhanaikana vapautetuista varareserviläisistä kotirintaman asioita hoitelemaan.
- Anonyymi
On hyvä, että ne jotka eivät aseelliseen palvelukseen jostakin syystä kykene, voivat suorittaa palveluksen aseettomana. Maanpuolustukseen osallistuvat kaikki Suomen kansalaiset ja sotatilassa viranomaiset määräävät kullekin hänen kykyjensä mukaisia tehtäviä. Totaalikieltäytyjä voidaan tuomita tarvittaessa vankilaan.
Matkustaminen, työ, sukupuoli, poliittinen aate, kieli tms. ei vapauta ketään maanpuolustuksesta. Maanpetokselllinen toiminta johtaa vankilatuomioon.- Anonyymi
Spämmipete havaittu
- Anonyymi00412
Se taas edellyttää, että ehdit sinne muuttaa ... mikä ei tietenkään kaltaiseltas /caukiselta vtun KELA-varikselta onnistu mitenkään.
- Anonyymi
Jokainen kurja hölmö, jolla ei ole mitään, mistä hän voisi olla ylpeä, omaksuu viimeisenä keinonaan ylpeyden kansakunnasta, johon hän kuuluu; hän on valmis ja iloinen puolustamaan kaikkia sen virheitä ja tyhmyyksiä kynsin hampain, korvaten siten itselleen oman alempiarvoisuutensa. - Arthur Schopenhauer -
- Anonyymi
Tiltuloinen kiemurtelee kuin mato koukussa.
Tässäpä tiltuloiselle taas perustuslakia:
Maanpuolustusvelvollisuus on Suomen perustuslain 127. pykälässä määritelty velvollisuus, jonka mukaan jokaisella kansalaisella on velvollisuus osallistua isänmaan puolustukseen tai avustaa sitä lain tarkemmin määräämällä tavalla. Vaikka asevelvollisuus koskee vain miehiä, maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia, ja vaikka siviilipalvelus tarjoaa miehelle mahdollisuuden laillisesti vapautua asevelvollisuudesta (2010-luvulla lähtien sodanaikaisestakin), se ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta.
Maanpuolustusvelvollisuus kattaa Suomessa asevelvollisuuden, siviilipalveluksen, työvelvollisuuden sekä velvollisuuden osallistua väestönsuojeluun. Lisäksi erinäisiä muita velvollisuuksia, kuten väestönsuojien rakentamisvelvoitetta ja huoltovarmuuteen liittyviä varastointivelvoitteita, voidaan perustella maanpuolustusvelvollisuudella.- Anonyymi
Tiltuloinen voidaan määrätä kaivamaan "väestönsuojia", siis poteroita mahdollisimman vaikeaan kiviseen maastoon. Lapiosta tulee tiltuloiselle tuttu väline.
- Anonyymi
Spämmipete havaittu.
- Anonyymi
Mitä puolustamista Suomessa on jolla ei ole yhtään mitään. Valtion omaisuuden arvo on noin 80 miljardia, velkaa sitä vastoin 180 miljardia. Sitä velkaako pitäisi puolustaa ettei kukaan veisi sitä.
- Anonyymi
Miksi osoittaa rahaa? Eikö ole vakavampiakin puutteita?
- Anonyymi
Se ei ole idea vaan idea on vastustaa hyökkääjää kaikin voimin ja tuskin tänne kukaan muu hyökkäisi kun Venäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole idea vaan idea on vastustaa hyökkääjää kaikin voimin ja tuskin tänne kukaan muu hyökkäisi kun Venäjä.
Tai USA tietty hyökkää. Sehän hyökkää nyt Grönlantiinkin.
- Anonyymi
Ammu itsesi et voi poistua Reservistä muutoin-
- Anonyymi
Tiedämme ettei palstaa täyttävä teini ole vakavasti otettava. Yhdessäkään kommentissa hän ei pyri keskusteluun. Hän hakee vain ja ainoastaan huomiota.
Tässä ketjussa sitä on tarjoiltu ylenmäärin. Jutuista näkee, että huomio on hänelle huumetta. Yksinpuhelu on juuri sitä mitä hän hakee.- Anonyymi00391
Ei teidän kanssanne voi keskustella, eihän teillä ole mitään muuta kuin järkähtämätön yksi ja ainoa mielipiteenne johon kaikkien erimielistenkin on tyydyttävä ja hyväksyttävä se ainoana totuutena elämässä.
- Anonyymi
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutta se on hyvä jättää halukkaille tupla velvollisuudeksi.
- Anonyymi
"Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta"
Muuta ulkomaille.- Anonyymi
Velvollisuus seuraa suomalaisen mukana, vaikka muuttaa.
Tiltu voi hakea Thaimaan kansalaisuutta ja luopua Suomesta ...
Lycka till ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velvollisuus seuraa suomalaisen mukana, vaikka muuttaa.
Tiltu voi hakea Thaimaan kansalaisuutta ja luopua Suomesta ...
Lycka till !Joko tiltu kirjoittaa Thaimaasta, onko Kelan rahat loppu ?
Heeheheeee !!! - Anonyymi00370
Anonyymi kirjoitti:
Joko tiltu kirjoittaa Thaimaasta, onko Kelan rahat loppu ?
Heeheheeee !!!Hei tiltu, jos vaihdoit kansalaisuutta ja Kelan rahat loppui, niin eipä hätää, voit aina liittyä Thaimaan armeijaan.
Heeheheeeeee !!! - Anonyymi00373
Anonyymi kirjoitti:
Joko tiltu kirjoittaa Thaimaasta, onko Kelan rahat loppu ?
Heeheheeee !!!Kela ottaa liää velkaa ulkomailta.
- Anonyymi00381
Jokainen suomalainen määrätään maanpuolustustehtäviin tarpeen vaatiessa.
"Teinipojut" muiden mukana sikäli kun ikä riittää. - Anonyymi00382
Hienoa että meillä on oikeus puolustaa itseämme ja saada siihen ilmainen koulutus 😁👌
Voimme suojella itseämme venäjä/pohjoiskorea terroristeilta jotka harhoissaan luulevat levittävänsä heidän kurjuutensa rajojensa ulkopuolelle 😒
Vapaa maailma ja Suomi pysyy näin vapaana jatkossakin. - Anonyymi00383
Reservistä eronnut ei joudu tukitehtäviin rintamalla, tukitehtävät ovat kotirintamalla
- Anonyymi00384
Reservistä eronnut harva pelokas hiirulainen ei halua/uskalla puolustaa lapsiaan vaimoaan omaisiaan ja omaisuuttaan ...suotakoon se hänelle koska kuitenkin hänen lapsensa vaimonsa ja omaisensa tulevat puolustamaan itseään ja ... tätä pelokasta hiirulaista .
Tällaisia pelokkaita hiirulaisia on aina ollut ja tulee aina olemaan kaiksissa yhteiskunnissa - Anonyymi00392
"Lädetään koko perhe Thimaahan sodalta turvaan."
Isukilla kun ei ole mitään omaisuutta jonka puolesta taistella ...kela ei kustanna thaimaan matkoja 🤣
- Anonyymi00399
Mutta idioottientottelemisvelvollisuuden se lopettaa heti !!!
- Anonyymi00409
Suomessa jokainen tottelee viranomaisten määräyksiä erityisesti kriisitilanteissa.
Tottelee, tai itkee ja tottelee, tai istuu sitten vaikka vankilassa -ja tottelee.
Thaimaan hiekkarannoista haaveileva teinipoju ei ole oikein sisäistänyt Suomen kansalaisen velvollisuuksia.
- Anonyymi00400
On loistava asia että suomalaisena olen oikeutettu tappamaan jokaisen naapurimaan pellen joka sodassa minua uhkaa 👌👌👌ja nämä tapetut eivät tule olemaan ruotsalaisia tai Norjalaisia 😁
- Anonyymi00402
Ai? Minä olen asettanut. Olen saanut vallan oman elämäni hallinnasta syntymässä. Olen käynyt armeijan, mutta kun olen katsonut tätä psykoosia viime vuosina, olen päättänyt että en aio osallistua, ja olen eronnut reservistä. Valtio on yrittänyt tästä näpäyttää ja tehdä esimerkin. Ei ole koskettanut eikä tule koskettamaankaan.
Haluatko vielä puhua minun velvollisuudestani oman elämäni suhteen?- Anonyymi00403
"Ai? Minä olen asettanut. Olen saanut vallan oman elämäni hallinnasta"
Minä häpeän sinua lähes yhtä paljon kuin äitisi /isäsi - Anonyymi00404
Anonyymi00403 kirjoitti:
"Ai? Minä olen asettanut. Olen saanut vallan oman elämäni hallinnasta"
Minä häpeän sinua lähes yhtä paljon kuin äitisi /isäsiMinusta tuntuu että häpeät itseäsi. Vanhempani eivät minua häpeä. Jos sinä niin teet, niin...
Noh, en halua olla ilkeä mutta ei paljoa kiinnosta. En ehkä kovin paljoa kaipaa sinun arvostustasi. - Anonyymi00406
Anonyymi00403 kirjoitti:
"Ai? Minä olen asettanut. Olen saanut vallan oman elämäni hallinnasta"
Minä häpeän sinua lähes yhtä paljon kuin äitisi /isäsiKäy muutamissa kertauksissa nöyrryytettävänä, niin opit häpeämään itseäsi.
- Anonyymi00410
”Olen saanut vallan oman elämäni hallinnasta syntymässä.”
Valitettavasti tiedoksesi on saatettava, että tämä ”oman elämän hallinta” ei sisällä absoluuttisesti kaikkea tekemisiäsi, mikäli haluat elää tässä Suomen yhteiskunnassa yhteisesti sopimiemme lakien mukaisesti. Yhteiskunnan jäsenenä sinulla on lakien mukaisia oikeuksia ja velvollisuuksia. Yhteiskunnan ulkopuolelle et voi asettua lainsäädäntöä rikkomatta. Yksi velvollisuuksista Suomen kansalaiselle on maanpuolustusvelvollisuus, jonka voi täyttää monella tavalla, tai olla täyttämättä esim vastustamalla sitä ja ottamalla vastaan siitä koituvan rangaistuksen. Velvollisuus ei käsittääkseni kuitenkaan poistu, eikä ketään käsittääkseni ole tästä velvollisuudesta vapautettu, vaikka sen täyttämisestä kieltäytyisi.
”Haluatko vielä puhua minun velvollisuudestani oman elämäni suhteen?”
Sinun velvollisuutesi Suomen kansalaisena on elää Suomen lainsäädännön määräämien oikeuksia ja velvollisuuksien mukaisesti. En ota tässä kantaa siihen, onko nämä oikeudet ja velvollisuudet kohtuullisia saati ”oikeudenmukaisia” yksilön ihmisoikeuksien näkökulmasta. Totean vain sen , miten minä asian ymmärrän.- Anonyymi00411
…lisään, että oikeutesi oman elämäsi suhteen ovat kai rajattomat, mutta oikeutesi Suomen kansalaisena elämiseen ovat rajoitetut Suomen lakien mukaisesti
- Anonyymi00416
Thaimaassa et palvele Diktatuurista Nato-suomea, vaan olet vapaa ja turvassa Naton sodilta.
Sota puhdistaa diktatuurin Suomen alueilta ja sodan jälkeen voit palata terveenä ja varakkaana köyhdytettyyn Suomeen.
Tuonti business vetää, koska sodan jälkeen kaikesta on pulaa, ruuasta, ylellisyys tavaroista, rahasta ja myös tekoraajoista. 😁
Henkiin jääneet invalidisoituneet Nato Tiltut ovat sodan jälkeen sylkykuppeja ja kusitolppia. - Anonyymi00423
Anonyymi00411 kirjoitti:
…lisään, että oikeutesi oman elämäsi suhteen ovat kai rajattomat, mutta oikeutesi Suomen kansalaisena elämiseen ovat rajoitetut Suomen lakien mukaisesti
"Oikeutesi Suomen kansalaisena elämiseen ovat rajoitetut Suomen lakien mukaisesti"
Reservistä eroaminen eli täydennyspalvelukseen hakeutuminen perustuu siviilipalveluslakiin (1446/2007). Sen mukaan varusmiespalveluksen suorittanut voi vakaumukseen perustuen siirtyä siviilipalvelukseen ja täydennyspalvelukseen, mikä vapauttaa kertausharjoituksista ja sodan ajan reservistä, mutta ei itse maanpuolustusvelvollisuudesta.
Laki: Siviilipalveluslaki 1446/2007
Prosessin luonne:
Hakemus hyväksytään automaattisesti, joten se on käytännössä ilmoitusasia.
Seuraukset:
Eroamisen jälkeen henkilön on suoritettava siviilipalveluskeskuksen järjestämä täydennyspalvelus.
Rajoitukset:
Jos täydennyspalveluksen suorittaa, ei voi enää palata takaisin puolustusvoimien reserviin.
Reserviläisikä (velvollisuus kuulua reserviin) nousi vuoden 2026 alusta 65 ikävuoteen.
- Anonyymi00413
Trollia harmittaa kun maanpuolustusvelvollisuus on suomalaisuudessa kiinni kuolemaan asti, 147 asiatonta viestiä poistettu.
- Anonyymi00417
Siinä sulla on ollut kova urakka.
Oletko nyt AMMATTI VALITTAJA? 😉👉👌✌
- Anonyymi00414
Suomen rauhanajan siviilipalvelushenkilö vastaa Venäjän vihreää miestä sodan aikana. Sarkapuku ja koppalakki ilman maatunnuksia ja turhia raitoja .
- Anonyymi00415
Toki Diktatuurisessa Nato-suomessa, mutta Thaimaassa ei sarka ole käytännöllinen asustemateriaali.
https://www.rantapallo.fi/wp-content/uploads/2016/01/Thaimaa-pariskunta-rannalla.is_-900x590.jpg - Anonyymi00450
Huomaa että eipä ole enää tietosi ajan tasalla. Sivarit käyttivät sarkapukua ilman tunnuksia vielä 80-luvulla, mutta sen jälkeen ovat saaneet palvella omissa siviiliasuissaan. Sivarien sarkapuvuista luovuttiin viimeistään silloin kun PV siirtyi palveluspuvuissa kurkkusalaattiin.
- Anonyymi00418
Reservistä eroaminen on oleellinen osa maanpuolustusvelvollisuudesta eroon hankkiutumisesta.
Loput hoituu Thaimaassa. 😉👉👌✌ - Anonyymi00420
Buahaaahaaa NATO tiltut.
Jos sota syttyy niin minä pakenen Venäjälle. Ano on kertonut monia hyviä asioita sieltä
ja hän on luotettava kuten muutkin siellä asuvista suomalaisista.- Anonyymi00421
Natovastaiset Suomalaiset valitsevat Thaimaan lämmön ja turvallisen ilmapiiirin.
- Anonyymi00422
Maanpuolustusvelvollisuus on Suomen perustuslain (127 §) mukaan jokaisen Suomen kansalaisen velvollisuus osallistua isänmaan puolustukseen tai avustaa sitä. Tämä laaja velvollisuus kattaa asevelvollisuuden (miehet 18–60 v), siviilipalveluksen, työvelvollisuuden ja väestönsuojelun. Naiset voivat osallistua vapaaehtoiseen asepalvelukseen.
Kannattaa tiltun lähteä sinne Thaimaaseen ladyboyn hakuun ennenkuin sota alkaa. - Anonyymi00424
Reservistä eronneet eivät välttämättä joudu minkäänlaiseen palvelukseen, eikä etenkään sotilaviranomaisten komentoon. 😁👉👌✌
*** Tasavallan presidentti päättää valtioneuvoston esityksestä siviilipalvelusvelvollisten liikekannallepanosta.
Siviilipalvelusvelvollinen määrätään liikekannallepanon aikaiseen palvelukseen siviilipalveluskeskuksen määräyksellä tai tarvittaessa työ- ja elinkeinoministeriön kuulutuksella. Palvelukseen voidaan määrätä astumaan heti. Asevelvollisuuslain 86 §:ssä tarkoitetun Puolustusvoimien osittaisen liikekannallepanon aikana palvelukseen voidaan määrätä siviilivarantoon kuuluva siviilipalvelusvelvollinen.
Puolustusvoimien yleisen liikekannallepanon aikana palvelukseen voidaan määrätä myös lisävarantoon kuuluva siviilipalvelusvelvollinen, 50 vuotta täyttäneet voidaan määrätä palvelukseen kuitenkin ainoastaan eduskunnan suostumuksella. *** - Anonyymi00425
Kun olet eronnut reservistä, sinut voidaan möärätä avustustehtäviin, et ole tulilinjoilla
- Anonyymi00426
Meidän nappula Häkkäselle on viesti, suomalaiset eivät lähde nappulan ehdottomiin sotiin, siksi he eroavat reservistä
- Anonyymi00427
Laitatko linkin nappulan ehdottamiin sotiin.
Tuo kyllä kuulostaa TAAS NIIN MV:ltä, NIIN MV:ltä!!!! - Anonyymi00428
"Kun olet eronnut reservistä, sinut voidaan möärätä avustustehtäviin, et ole tulilinjoilla"
Näin on ja Thaimaassa voit avustaa vaikka rescue koirien hoitajia ajankuluksi.- Anonyymi00429
Kun sinut määrätään maanpuolustustehtävään, ja kun yrität siitä ulkomaille paeta, olet karkuri siinä missä reserviläinenkin, et sinä ole missään erityisasemassa perustuslain määräämän velvollisuuden (127 §) suhteen. Valehtelet siitä, että reservistä eroamalla välttäisi perustuslain määrämän velvollisuuden ja pääsisi jotenkin helpommin livahtamaan ulkomaille, se on epäisänmaallista propagandaa. Näitä rivistä pakoilevia luusereita on aina kaikissa yhteisöissä. Mikäli ei täytä yhteisön velvollisuuksia, otetaan pois myös oikeuksia, kriisiaikoina se tietää helposti vapaudenriistoa.
Jos se sotiminen kovasti pelottaa, niin tehtäviä kyllä riittää väestönsuojelussa ym. lukemattomissa "siviilitehtävissä", normaali suomalainen osallistuu näin maanpuolustukseen kykyjensä mukaan ja ansaitsee näin jokaiselle Suomen kansalaiselle kuuluvat oikeudet. Sinua ei kirjoitustesi perusteella voi sellaisena pitää. - Anonyymi00430
Anonyymi00429 kirjoitti:
Kun sinut määrätään maanpuolustustehtävään, ja kun yrität siitä ulkomaille paeta, olet karkuri siinä missä reserviläinenkin, et sinä ole missään erityisasemassa perustuslain määräämän velvollisuuden (127 §) suhteen. Valehtelet siitä, että reservistä eroamalla välttäisi perustuslain määrämän velvollisuuden ja pääsisi jotenkin helpommin livahtamaan ulkomaille, se on epäisänmaallista propagandaa. Näitä rivistä pakoilevia luusereita on aina kaikissa yhteisöissä. Mikäli ei täytä yhteisön velvollisuuksia, otetaan pois myös oikeuksia, kriisiaikoina se tietää helposti vapaudenriistoa.
Jos se sotiminen kovasti pelottaa, niin tehtäviä kyllä riittää väestönsuojelussa ym. lukemattomissa "siviilitehtävissä", normaali suomalainen osallistuu näin maanpuolustukseen kykyjensä mukaan ja ansaitsee näin jokaiselle Suomen kansalaiselle kuuluvat oikeudet. Sinua ei kirjoitustesi perusteella voi sellaisena pitää.Katoko mua ei määrätä mihinkää. Yrittihän ne panna sairaalaan sivariin, mut mä sanoin etten kestä nähä verta ja mut sijotettiin kirjastoon.
No siis kirjastosvareita ei sodan aikana mihinkään komenneta, joten Thaimaa kutsuu .... - Anonyymi00441
Anonyymi00430 kirjoitti:
Katoko mua ei määrätä mihinkää. Yrittihän ne panna sairaalaan sivariin, mut mä sanoin etten kestä nähä verta ja mut sijotettiin kirjastoon.
No siis kirjastosvareita ei sodan aikana mihinkään komenneta, joten Thaimaa kutsuu ....Sinut siis määrättiin kirjastoon.
Sodan aikana sinut määrätään ehkä johonkin muuhun.
- Anonyymi00431
Pitää katsoa ettei tule liian tärkeään toimeen koulutetuksi jotta voi vapaasti lähteä vaikkapa PATTAJALLE sodan ajaksi.
Hah hah, tässä nämä ELÄMÄN KUNINKAAT ja yhteiskuntamme TOIVOT haaveilevat PATTAJASTA ja Thaimaasta.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näiden retoriikastakin voi päätellä, ettei koulunpenkkiä ole kovin paljon kulutettu. Siitä taas seuraa tiettyä probleemaa työmarkkinoilla ja ylipäätään itsensä elättämisessä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.
Katsokaas, jos ei ole HILLOA, ei myöskään pääse PATTAJALLE tai Thaimaaseen. Mahtavatko nämä OMAN ELÄMÄNSÄ VALTIAAT ymmärtää mitä tarkoitan?! (toisaalta kyllä toivoisi, että nämä kustannustekijät roudattaisiin tästä maasta jonnekin muualle...)
- Anonyymi00442
Tiltutrolli luulee saavansa jonkinlaisen vapautuksen perustuslain määräämästä maanpuolustusvelvollisuudesta. Sotatilassa jokainen suomalainen voidaan määrätä hänelle soveltuviin tehtäviin. Vastustajille löytyy myös hommia.
Thaimaaseen ei kukaan lähde ilman viranomaisten lupaa.- Anonyymi00573
MItä TILTU EI TIEDÄ, on se, että suomen viranomaiset seuraavat somealustoja ja profiloivat nämä valehtelevat, mielenvikaiset höpöttäjät. Aina joskus, tosin harvakseltaan, voi käydä niin, että "joku" lipsauttaa jotakin.
- Anonyymi00443
Koko euroopan arsearsenaalit on suunattuna jo toisesta maailmansovasta lähtien tuohon russain maahan, jotta miten sieltä taasen hyökkäävät, tämä on tilanne euroopassa nytkin ja venäjän rajoja tivistellään ja syy on itse venäjän sotaisuus ja tuhoisuus.
Vähästä on venäjän piiri nyt maailman yhteyksissä, koska se kaikki näiten yhteys on sairasta ja ehtoista helvettiä kaikki
VENÄLÄISYYS ON TÄYTTÄ SAIRRAUTTA KAIKKI- Anonyymi00572
No ... tommoone, nyrkillä tapettava, räkyttäjä pysöö pystys vaan muutaman sekunnin.
- Anonyymi00444
Tiltun työpaikka Pattajalla viittaa aika lailla olevan saksalaisten turistien hoitaminen.
Nach Arse baarissa.- Anonyymi00451
moloch_horridus kirjoitti:
Siis saksalaisten miesturistien.
molo mielessä?
Anonyymi00451 kirjoitti:
molo mielessä?
Tiltulla selvästikin itsellään on, päätellen kymmenistä päivittäisistä miesten sukupuolielimiä käsittelevistä viesteistään.
- Anonyymi00570
Eipä ollut kovin kummoinen roolihahmo, Jopet-Showssa.
- Anonyymi00571
moloch_horridus kirjoitti:
Siis saksalaisten miesturistien.
"Kuuskanttisen Kunniamarssi" ... joku teki siitä laulunkin, mennä vuosina.
Oiskohan löytynyt levyltä "Isojen Poikien Lauluja"?. Niin ... ne "sodathan" tapahtuvat vain siellä sairaassa, pa*kaisessa MIELIKUVITUKSESSAS ... sä vs. MIELIKUVITUS VASTUSTAJAS.
Jo kesällä 2019, sulle VELLIPERSILLE ja PELEKURIPASKALLE reilusti ja julkiisesti ilmootettihi, tarkka aika ja paikka, mihnä ilimaantua ... .
- Anonyymi00449
Ladyboyn mieli tekee Pattayalle.
- Anonyymi00460
Jari, älä viitsi enää. Sinut on tunnistettu, Jari,
- Anonyymi00454
Tarviiko palvella jos tekee mieli ampua omat kapiukot?
- Anonyymi00455
Pitää silloin palvella terveyspuolella ja vaihdella vanhusten vaippoja.
- Anonyymi00569
Ei tarvi palvella ... mutta oman monttusi joudut kaivamaan, syrjäisen metsätien lähistölle ja muutut "pimeäksi jutuksi".
- Anonyymi00456
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutta idioottimaisen sotimisvelvollisuuden se poistaa.
Nuo muut jäljelle jäävät velvoitteet on sitten peace of ... ja voit lähteä sodan ajaksi vaikka Thaimaahan hoitamaan "velvollisuuksiasi".- Anonyymi00457
Kun maa on sodassa, niin kaikki sotii. Sotimisvelvollisuus siis koskee kaikkia Suomen kansalaisia. Toiset sotii asein toiset ilman asetta. Suomen naiset soti kotirintamalla omaa sotaansa, siinä sodassa ei aseita käytetty.
Et sinä mihinkään Thaimaahan lähde, vaan sodit muiden mukana, tai itket ja sodit, tai istut tarvittaessa sitten vaikka vankilassa, mikäli asenteesi on maanpuolustusta vastustava.
Sodassa astuu esille sodan lait.
Yritä opetella elämän realiteettejä. Toistan edelleen: Thaimaaseen päästäkseen on oltava HILLOA!
Nämä "reservistä eroajat" ovat tyypillisesti yhteiskunnan reunamilla eleleviä syrjäytyneitä ihmisiä, jotka elävät enemmän tai vähemmän yhteiskunnan kustannuksella. Näillä ihmisillä ei ole RAHAA, jotta he voisivat muuttaa ulkomaille.
Kas, eläminen ulkomailla MAKSAA, vaikka muuttaisit meidän mittapuumme mukaan matalamman elintason maihin.
Toisekseen, jotta oikeasti voisit hyödyntää tämän matalamman elintason maan tuloeroa meihin nähden, sinulla on oltava jonkin verran VERKOSTOA, tahoja joiden kautta tuon tuloeron hyödyntäminen onnistuisi. Jos menet sinne vain tavallisena "turistina", sinut tyhjennetään nopeasti ylimääräisistä rahoista, enkä nyt tarkoita minkäänlaista rikollisuutta.
MOT
MUAHAHAAHA
PRESITENTTI
MUAHAHA MUAHAHAA
voi miksi en käynyt koulua
MUAHAHA MUAHAHA
Mutta voi, se olikin seurausta siitä etten osaa
MUAHA MUHAHAHAA- Anonyymi00459
"ei poista maanpuolustusvelvollisuutta"
Aivan !
Eli sotatilassa olevan valtion maanpuolustusvelvollisuus tarkoittaa sotimista, ja sinäkin sodit siinä tehtävässä, joka sinulle määrätään. - Anonyymi00461
Anonyymi00459 kirjoitti:
"ei poista maanpuolustusvelvollisuutta"
Aivan !
Eli sotatilassa olevan valtion maanpuolustusvelvollisuus tarkoittaa sotimista, ja sinäkin sodit siinä tehtävässä, joka sinulle määrätään.Ladyboy sotii panta nilkassa vessoja siivoten.
Oikealla asenteella voisi päästä siistiin toimistotyöhön tai vaikka keittiöapulaiseksi. Mitään vastuullisempaa ei voi kuvitella. Käskyjä tottelee kiltisti tai itkee ja tottelee tai istuu sitten vaikka häkissä. Mitä ihmettä sinä oikein hourailet? Mitä sieniä sinä syöt? Ja mihin SOTAAN sinä viittaat???
Retoriikkasi paljastaa sinut. Jo kohdemaan valinta - Thaimaa - paljastaa kapean mielikuvituksesi. Jos oikeasti olisit RAHAMIES, retoriikkasi - ml. maavalinta - olisi aivan toinen. Tämä "pattajalle" höpinä paljastaa duunarin / työelämän ulkopuolella lusmuilevan, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia toteuttaa edes lomamatkaa Thaimaaseen.
Tämä on mainio, MUAHAHA:
"ostan potentiaalista omaisuutta ja otan eloon jääneitä Nato Tiltuja työhön oppimaan, valtion maksaessa teille pientä päivärahaa 6,1€/päivä"
-ostat "POTENTIAALISTA" omaisuutta: MUAHAHA, kerrohan mitä se tarkoittaa, MUAHAHA. "POTENTIAALINEN OMAISUUS", MUAHAHA, potentiaali, kerrohan mitä se "potentiaalinen omaisuus" tarkoittaa? MUAHAHA Ja paljonko se maksaa, MUAHAHA
-otat nato tiltuja töihin, ja sitten valtio maksaa meille pientä päivärahaa: Mitä V....A, siis että valtio maksaa meille päivärahaa?! Mitä /&(/% päivärahaa ja mistä hyvästä?
-Lisäksi aiot tehdä tuottoisia etätöitä: MUAHAHA, etätöitä tekee nykyään hyvinkin moni eikä kukaan tee mitään töitä ellei se ole "tuottoisaa", MUAHAHA
Onko termi "etätyö" sinulle niin eksoottinen, että päätit käyttää sitä, MUAHAHA
Huomaatko, retoriikkasi paljastaa sinut jokaisessa lauseessasikin, MUAHAHAA
Tiedätkö muuten miten PATTAJA pitäisi kirjoittaa? MUAHAHA
THAIMAA
MUAHAHAHA
PATTAJALLE (Pattaya?)
MUAHAHAHAAAA- Anonyymi00566
Sää kaivat oman monttus, ihan itse ... juurikin reserviläisen valvomana.
- Anonyymi00567
Kaltaisellas ei ole muuta kuin, VTUSTI VELKAA, TUULEN HUUHTOMA /C ja veden turmelema rantarolex.
- Anonyymi00568
Et sä suunpieksäjä mihinkään ehdi. Kaikis vähiten lennolle thaikkulaan.
- Anonyymi00465
Rintamakarkuri aikoo siis tehdä sotatilan vallitessa Thaimaassa etätöitä.
Kaikenlaiset hihhulit täällä kirjoittelee sekavia haaveitaan.- Anonyymi00565
Niimpä .... kauanko luulet "viehätysvoimas" riittävän thaikkulassa, läskinä LADYBOYNA?.
- Anonyymi00468
Tämä palstan hauska ladyboy kuvastaa mainiosti trollaajien yleistä tasoa.
Tekstit perustuu harhaisiin mielikuviin ei reaalimaailman tosiasioihin.
Tavallinen reservistä eronnut suomalainen ei yritä paeta Thaimaahan poikkeustilan Suomesta, vaan jatkaa elämäänsä muiden suomalaisten kanssa Suomessa niissä tehtävissä, jotka hänen kohdalleen tulevat.
Rintamakarkurit ovat sitten aivan oma kysymyksensä, heitä ilmaantuu aina eri syistä aivan mistä ryhmistä tahansa. Rkkaista ja köyhistä, reserviläisistä ja sivareista.
Ladyboy trollaa narsistista huomiota itselleen Thaimaan lomista haaveillen.
Todellisuus on jotakin aivan muuta.OIKEESTI, MUAHAHAHA
"oikeeasti", MUAHAHAHA
OIKEESTI, Thaimaassakin täytyy osata kirjoittaa, OIKEESTI,
MUAHAHA MUAHAHAHA
LADYBOY, OIKEESTI
MUAHAHAHA
PRESITENTTI
MUAHAHA MUHAHAHAA
Ladyboy, minäpä tiedän miksi sinä et koskaan käynyt kouluja. Se oli seuraus, ei syy, MUAHAHA- Anonyymi00564
Sen todellisuus on sellainen, että jo ennalta, viranomaisten profiloimana, reissu haavemaahan, tyssää jo EFHK:n check-inn tapahtumassa ... ensin saapuu RVL, sitten "kyyti", l. POLIISI. Tuossa tilanteessa TROLLI on vielä onnekas ... EHKÄ.
- Anonyymi00484
Suomalainen puolustaa Suomea, asepalveluksen käyneenä tai siviilipalvelun.
- ladyboy siivoaa vessoja, hyvä sekin- Anonyymi00523
Kuka puolustaa ja kuka sitten ei. meitä kaikkia ei nuo velvollisuudet niiin kosketa. 😂
- Anonyymi00562
Anonyymi00523 kirjoitti:
Kuka puolustaa ja kuka sitten ei. meitä kaikkia ei nuo velvollisuudet niiin kosketa. 😂
Ne nimenomaan KOSKEE ... kaltaistas, ja vieläpä stnan KIVULIAASTI.
Lähtiköhän LADYBOY nato tiltu jo PATTAJALLE kun on niin hiljaista, MUAHAHAHA
Vai olisiko LADYBOYn mieleen tullut, että pahus, pitäähän siellä PATTAJALLA jossain asuakin. Hotelli on vain turistireissun ajaksi. Voi pahus, mitäs nyt tehdään
LADYBOY
MUAHAHAA
PATTAJA
MUAHAAHA MUAHAHAAA
KOULUNKÄYNTI
MUAHAHAHAA- Anonyymi00487
Ei reservistä eroaminen todellakaan poista maanpuoluustusvelvollisuutta Nato-MIELISILTÄ. Ettehän te edes eroa reservistä.
- Anonyymi00490
Jos ei ole mitään sanottavaa, niin voi jättää kirjoittamatta.
- Anonyymi00491
Tiltuloinen tuntuu olevan suunnattoman katkera Suomen puolustusvoimien reservin toimivuudesta. Mikähän tuon lie tuollaisen suunnattoman syvän pahan olon on saanut aikaan. Eihän sen luulisi olevan häneltä pois, jos Suomella on vahva reservi.
- Anonyymi00492
Nautiskele siitä niin kauan kun se kestää.
Reservistä eroaminen nimittäin kiihtyy. - Anonyymi00493
Anonyymi00492 kirjoitti:
Nautiskele siitä niin kauan kun se kestää.
Reservistä eroaminen nimittäin kiihtyy.Suomen raskas on ja pysyy 😉 se on tiltulle ylipääsemätön asia 😁
- Anonyymi00494
Anonyymi00493 kirjoitti:
Suomen raskas on ja pysyy 😉 se on tiltulle ylipääsemätön asia 😁
Kukaan ei vie minun maanpuolustus oikeutta
- Anonyymi00525
No, kohta te reserviin jäävä sakka saatte todistaa reservinne toimivuuden. Ei mene enää kauan.
- Anonyymi00526
Anonyymi00493 kirjoitti:
Suomen raskas on ja pysyy 😉 se on tiltulle ylipääsemätön asia 😁
Pysyy pysyy mutta suppeampana kuin osasitte kuvitellakaan.
- Anonyymi00559
Anonyymi00525 kirjoitti:
No, kohta te reserviin jäävä sakka saatte todistaa reservinne toimivuuden. Ei mene enää kauan.
Niimpä ... sen toden totta joudut "todistamaan", ihan päärskohtaisesti .... jossakin syrjäisessä paikassa.
- Anonyymi00560
Oliko pikku ANTISEMIITTIPASKALLA ny muuta?.
- Anonyymi00561
Hylätty jo kutsunnoissa, "LATVA-D:n " statuksella.
Mistä sitten seurasi .... ei pi**ua vuosikausiin ja puolituttujen kymmeniä vuosia jatkuneet kettuilut "kaupan tekijäisiksi".
- Anonyymi00497
Minä tunnen kuinka Reservistä eroaminen yhä kiihtyy, tule mukanani juhlimaan...
- Anonyymi00558
Kysyitkö luvan sanoituksen lainaamiseen, M&T Tuotannolta?.
Venäläinen trolli jatkaa tätä eroaArmeijasta kampanjaansa niin pitkään kunnes FSB lopettaa palkanmaksun.
Hän ei piittaa pätkääkään siitä mitä hänelle vastataan.Talouspakotteet vaikuttavat hitaasti eikä niillä mitään sotia "voiteta". Venäjän tilanteeseen ne ovat vaikuttaneet erittäin hyvin. Venäjän rahasäästöt on lähes kokonaan syöty ja niitä rahoja oli säästetty vuosikymmeniä. Niiden vaikutukset Venäjän talouteen ovat pitkäjänteisiä.
NATO ei ole joutumassa sotaan kenenkään kanssa.
- Anonyymi00500
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutta se supistaa sen olemattomaksi ja se kohdistuu vain natoa kannattavaan kööriin. 😁
Miten vaan, mutta reservistä eronneiden lukumäärä on pieni, häviävän pieni.
Nämä reservistäeroajat ovat kovin, kovin yksin mielipiteidensä kanssa.Tuota mantraas voit sit soperrellla, kun kaivelet riukumonttuja, siviilin työnjohtajas valvomana, joka sattuu olemaan reserviläinen. :-)
- Anonyymi00501
"Elämä on kovaa mutta epäreilua. Luuletko että Nato-regime haluaa tapattaa itsensä rintamalla?
Jos vastasit kyllä, niin kehoitan realismin nimessä arvaamaan uudelleen. 😉"
Onhan se ny oikeus ja kohtuus että Natoa kanattavat saavat kaiken kunnian kun sotivat itse. Ei muut häiritse. - Anonyymi00503
Teillä on niin musta tulevaisuus ettette oikeasti ole mitään puolustamassa. Henkinen maanpuolustaminen on tulevaisuudenuskon vahvistamista ja elämänilon edistämistä. Kukaan ei jaksa elää jos mielessä on vain toisten ihmisten tappamiset. Ja vielä velvollisuutena ja hyveenä.
- Anonyymi00504
Maanpuolustus kaikissa muodoissaan on pahan torjumista ja tulevaisuudenuskon vahvistamista. Ukrainassa se valitettavasti vaatii hyökkääjän tappamista.
Olisivat pysyneet rajan takana ja opetelleet sopimaan asioista.
- Anonyymi00505
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta, mutta se jakautuu vaan pienemmän sotaa HALUAVAN sakin kesken.
- Anonyymi00506
Ensi viikolla radalle ampunaan tauluja.
Putin tauluja tottakai!- Anonyymi00511
Virallisilla a-radoilla ei hyväksytä tuollaisia "poliittisia" tauluja/taululaitteita.
Omassa päässäsi saat kuvitella siihen tauluun ihan kenen tahansa naaman.
Jos sinulla on joku "ei virallinen" ampumapaikka, niin siitä vaan sitten, vaikka Äiti Teresa tauluja ampumaan..
- Anonyymi00508
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta. se vaan jakautuu yhä harvenevan reserviläis joukon osalle suurempina osuuksina.
1300 km pitkä ketju itärajallamme on harvaan miehitetty, mutta tappamiseen koulutettua ja erikoistunutta, hampaisiin aseisiin israelilaisilla aseilla aseistettuja, jotain itäsuomalaista murretta mäläkyttäviä specialisti plutunoita täynnä.Rauhoittukaa, Suomi ei ole joutumassa sotaan.
Jotenkin luulen että nämä kaikki reserviläispuheet ja sodanlietsomiset ovat yhden ja saman tyypin käsialaa.
Hei, oletko työelämässä? (retorinen)
Hei, onko sinulla kavereita? (retorinen)
Hei, onko sinulla harrastuksia? (retorinen)- Anonyymi00509
törkyturpa kirjoitti:
Rauhoittukaa, Suomi ei ole joutumassa sotaan.
Jotenkin luulen että nämä kaikki reserviläispuheet ja sodanlietsomiset ovat yhden ja saman tyypin käsialaa.
Hei, oletko työelämässä? (retorinen)
Hei, onko sinulla kavereita? (retorinen)
Hei, onko sinulla harrastuksia? (retorinen)Suomi pysyttelee sodan ulkopuolella, mutta Nato-suomi on johtajansa, sotaylipäällikkö Alex Stubbin johdolla käsi kädessä Ukrainan ZelensKYYn kanssa sodassa venäjää vastaan.
Höpö höpö. Tuollaisia höpöjuttuja päästelevä EI VOI olla työelämässä johtaja-asemasta puhumattakaan.
Ja alaisia nelisenkymmentä, MUAHAHA MUAHAHAHAA
Kas kun ei neljäsataa, MUAHAHA MUAHAHAHAHAA
Tai minkään rehellisen yrityksen toiminnassa sinä et voi olla mukana. Ja oletko edes suomalainen ja jospa asutkin Venäjällä. Siellähän näitä mafiaporukoita riittää. Siellä "johtajana" oleminen vasta haastavaa onkin. Ei niinkään se johtamistyö, vaan HENGISSÄ pysyminen. Kas, kun pitää aina olla vahvempi kuin ne kukonpojat jotka kukin kerrallaa yrittävät syöstä sinut vallasta.
Vai että sodassa ollaan, MUAHAHAHAA
Siltäkö se siellä LENINGRADISSA päin näyttää, MUAHAHAHA
Oletko juonut KILJUA?
Riittääkö KAALISOPPA?
MUAHAHAHAAAnonyymi00509 kirjoitti:
Suomi pysyttelee sodan ulkopuolella, mutta Nato-suomi on johtajansa, sotaylipäällikkö Alex Stubbin johdolla käsi kädessä Ukrainan ZelensKYYn kanssa sodassa venäjää vastaan.
Höpsis, toisin kuin se yksi tyyppi joka vastaa joka toiseen kirjoitukseen:"mä soitin sulle jo ambulanssin", niin minäpä en suin surminkaan soita sinulle ambulanssia. Kas, minä kun en missään tapauksessa halua että sinua autettaisiin, MUAHAHA MUAHAHAHA
- Anonyymi00515
Valehtelet tyypilliseen tapaasi.
- Anonyymi00549
Sit sä lähdet, paskanlässyttäjä, "tiivisteet kaulassa", byrååstas jalkakäytävlle .... siis, jos olet ns. onnekas.
- Anonyymi00551
"Johtajilla ei ole kavereita, alaisia on nelisenkymmentä."
Niitä 1:32 figuriineja EI LASKETA "alaisiksi". :-) - Anonyymi00552
"Harrastuksia: Ammunta" ....
AMMUU = kertalaukaus.
AMMUUUUU = sarrrrrja.
"Purjehdus" ... tommonen vtun pelle ei taatusti osaa edes töijätä botskia oikein kaijjaan.
Khi, khi, khi .....
- Anonyymi00530
Kyllä Suomessa voi aseista kieltäytyä ja palvella isänmaata siviilitehtävissä, se on jokaisen Suomen kansalaisen oikeus ja aivan arvokas tehtävä sekin, mutta tämän ränkyttäjän asenteella pääsee siivoamaan upseerikerhon vessoja tms.
- Anonyymi00531
Onneksi Suomen puolustusvoimat ja NATO:n jäsenyys suojaa tämän ränkyttäjänkin elämän sodilta ja sellaisilta kriisiytymisen ajoilta, että noihin tehtäviin pitää määrätä.
- Anonyymi00532
Ränkyttäjä saa kiittää NATOa siitä, että saa ränkyttää vapaassa Suomessa. NATOn ansiosta Suomen itsenäisyys ja siihen kuuluva sananvapaus säilyy jatkossakin. Ränkyttäjän ei tarvitse lähteä Thaimaan kurjuuteen pakolaiseksi, vaan voi jatkaa päätöntä tränkytystään kuolemaansa asti.
Onneksi on Suomen puolustusvoimat ja reservi, Pohjoismainen puolustusyhteistyö ja NATO.- Anonyymi00536
NATOn ansiosta suomalaisen ei tarvitse lähteä millekkään rintamalle.
Ränkyttäjä voi matkustaa Thaimaahan milloin hyvänsä. - Anonyymi00546
Anonyymi00536 kirjoitti:
NATOn ansiosta suomalaisen ei tarvitse lähteä millekkään rintamalle.
Ränkyttäjä voi matkustaa Thaimaahan milloin hyvänsä.Ei se pääse sinne thaikkulaan. Se on jo viranomaisten toimesta ennalta profiloitu, samoin kuin muutkin rikolliset.
- Anonyymi00533
Toivottavasti saataisiin edes jonkin tason rajakahakka tai "erikoisoperaatio" Suomen rajoille. Sodat ovat tehokas keino uudistaa valtion rakenteita. Kaikilla suomalaissukupolvilla pitäisi olla edes yksi tilaisuus pistää venäläisiä nippuun.
- Anonyymi00534
Joo ja Amerikkalais lapsistakin jokainen voi olla varma että pääsee jossain elämänsä vaiheessa sotaan jos sellaine suinkin vaan on tarjolla.
- Anonyymi00538
Venäläiset saa uudistaa rakenteitaan sotimalla aivan itekseen, niin ne on tehneet ennenkin. Tosin rakenteet ei näytä muuttuvan.
Suomalaiset ei tuohon konkurssiin halua nyt koskea. - Anonyymi00540
Kaikkea voi tehdä kun tekee, jättää tekemättä tai tekee toisin. Maanpuolustus on rauhan puolustamista eikä sille ole mitään reservejä, joukkoja tai arvoja. Viholliskuvien vahvistaminen ei ole maanpuolustamista. Se olisi viranomaiseltakin virkavirhe.
- Anonyymi00541
Reservistä eroaminen jakaa velvollisuudet pienen Nato-aktivisti jengin kesken, ei suinkaan poista niiltä maanpuolustusvelvollisuutta
- Anonyymi00543
Maanpuolustusvelvollisuus kuuluu jokaiselle suomalaiselle.
Ei näytä jollekin menevän jakeluun.- Anonyymi00550
No mitä teet kun sanon vain etten lähde ja sillä selvä?
- Anonyymi00581
Anonyymi00550 kirjoitti:
No mitä teet kun sanon vain etten lähde ja sillä selvä?
No sanon vaan, että ei poista maanpuolustusvelvolisuutta.
Teet sitten sitä, minkä viranomainen määrää.
- Anonyymi00548
Joka haluaa menee,mutta minä en lähde tätä maata puolustamaan
- Anonyymi00582
Ei ole sinun päätettävissä menetkö vai et.
Jokainen menee määräysten mukaan, minne sitten kukakin menee on eri asia.
- Anonyymi00554
Hetki sitten saapui uutiskuvia maajoukkojen kokoontumisesta matkalla iraniin. Se siitä alle 6kk sodasta. Krasnovilla menee golfatessa hyvin.
- Anonyymi00555
Vankila on vaihtoehto sotilaskarkurille, joka ei halua joutua FPV dronen ruuaksi.
MUTTA!
Kun eroat reservistä ja suoritat täydennyspalvelus koulutuksen, sinä et ole enää sotilasviarnomaisten komenneltavissa ja kun siviiliviranomaiset eivät ole sinua sijoittaneet mihinkään tehtäviin, voit poistua vapaasti maasta, jos matkustusasiakirjat (passi/viisumit) on kunnossa.- Anonyymi00583
Viranomaiset määrää kyllä sinullekin mukavia hommia sodan aikana.
Et sinä minnekään lähde sen enempää kuin muutkaan.
Passit ja viisumit myöntää viranomainen tapauskohtaisesti olitpa reservissä tai et.
- Anonyymi00556
HALUKKAITA Nato tiltuja kuulemma löytyy ihan tarpeeksi.
Ei kaikkia tarvita maanPUFUFTUF touhuihin.- Anonyymi00584
Kaikki kyllä pääsevät maata puolustamaan, ole huoleti.
- Anonyymi00579
Itse sain järjestettyä Psykiatrin avulla itselleni vapautuksen kertausharjoituksista jo vuosia sitten. Mutta mitään täyttä vapautusta en käsittääkseni saanut, (se seuraava luokka, ei siis se täysi vapautus) että jos sota syttyisi niin johonkin palveluun kai sitä sitten silti määrättäisiin.
- Anonyymi00580
Mutta en menisi. Pakenisin venäjälle, jos niin kävisi. :)
- Anonyymi00585
Anonyymi00580 kirjoitti:
Mutta en menisi. Pakenisin venäjälle, jos niin kävisi. :)
Siellähän karkureita onkin otettu aina "lämpimästi" vastaan.
- Anonyymi00586
"Psykiatrin avulla itselleni vapautuksen kertausharjoituksista"
Kertauksesta saa kyllä vapautuksen varsin helposti asiallisilla perusteilla. Esim. opiskelu-, työ-, terveys- tai perhetilanteen vuoksi.
Itse sain lykkäyksen opiskelun vuoksi, vaikka todellinen syy oli suunniteltu interrail -matka. Myöhemmin olen käynyt muutaman kertauksen, mukavia reissuja.
- Anonyymi00587
Kun valtio joutuu sotaan, se koskettaa koko yhteiskuntaa, sen kansalaisia iästä, asemasta tai sukupuolesta riippumatta. Myös siitä riippumatta kuulutko reserviin vai et. Siviilitehtävissä pääsee esim. sairaaloihin palvelemaan ja nehän näyttävät olevan itänaapurimme ensisijaisia kohteita nykyisessä sodankäynnissä.
Käsityksemme sodan vaaroista taitaa yhä perustua mielikuvaamme Tuntemattoman sotilaan kuvamaailmasta. Sota Ukrainassa sekä eturintamalla että kotirintamalla on kehittynyt suuntaan, jossa kansalaiset ovat vaarassa kaikkialla tehtävistään tai "reserviläisyydestään" riippumatta.- Anonyymi00588
Ei tuo kunta nyt niin kovinkaan yhteinen ole. siispä ei kosketa minnuu sen puolustaminenkaan..
- Anonyymi00589
Mutta tulee tarkoin muistaa, että vankila tai pikaoikeudenkännin jälkeinen teloitus on vaihtoehto sotilaskarkurille, joka ei halua joutua FPV dronen ruuaksi.
MUTTA!
Kun eroat reservistä ja suoritat täydennyspalvelus koulutuksen, sinä et ole enää sotilasviarnomaisten komenneltavissa ja kun siviiliviranomaiset eivät ole sinua sijoittaneet mihinkään tehtäviin, voit poistua vapaasti maasta, jos matkustusasiakirjat (passi/viisumit) on kunnossa. - Anonyymi00590
Erotkaa hyvillä mielin reservistä, tietäen että reserviin jää massoittain sinne parhaiten soveltuvaa Natomielistä ainesta.
- Anonyymi00591
Nato Tiltulle täytyy taata oikeus kauniiseen kuolemaan naton eessä.
- Anonyymi00592
Maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia suomalaisia, kuuluitpa reserviin tai et.
Tiltuloinen ei näytä ymmärtävän tätäkään asiaa.
Ei ymmärrä myöskään, että hyökkääjä aloittaa sodan.- Anonyymi00593
Voiko noin tyhmää ihmistä olla olemassa ?
Maanpuolustusvelvollisuus on jokaisella Suomen kansalaisella.
Hyökkääjä aloittaa sodan.
Lue nuo useampaan kertaan ja yritä miettiä mitä ne tarkoittaa. - Anonyymi00594
Anonyymi00593 kirjoitti:
Voiko noin tyhmää ihmistä olla olemassa ?
Maanpuolustusvelvollisuus on jokaisella Suomen kansalaisella.
Hyökkääjä aloittaa sodan.
Lue nuo useampaan kertaan ja yritä miettiä mitä ne tarkoittaa.Edes kaikki areserviläisiä ei saa varustettua kuin 1/4 kerrallaan. Pitää antaa kulutussodan syödä ateriansa, ennekuin kuolleilta ja invalidisoituneilta saa rei'itetyt paskaiset varusteet ja aseet seuraavalle neljännes erälle.
No sitten siviilit. Niitä on 4,6 miljoonaa. Mihin meinaat ne sijoittaa pufuftelemaan ja mitä?
Kyllä se niin menee käytännössä, ettei kaikkia pyritä sijoittamaan yhtään mihinkään. Osa tietty on erikoisosaajia ja ne on jo nyt sijoitettu niihin siviilitöihin. Mutta eim vasemmistolaisia sinä et halua rintamalle, etkä sabotoimaan siltoja ja telemastoja. Kai ne voit laskea ulkomaille sodan ajaksi?
Stubbilla ja sen porukoilla on Britti passi. luuletko ettei niilläkin ole ulkomailla tärkeämpää tekemistä sodan nyt kohta alkaessa?
Kaikki Green Card jengi häippäsee saman tien, ennekuin sota on edes alkamassa. - Anonyymi00596
Anonyymi00594 kirjoitti:
Edes kaikki areserviläisiä ei saa varustettua kuin 1/4 kerrallaan. Pitää antaa kulutussodan syödä ateriansa, ennekuin kuolleilta ja invalidisoituneilta saa rei'itetyt paskaiset varusteet ja aseet seuraavalle neljännes erälle.
No sitten siviilit. Niitä on 4,6 miljoonaa. Mihin meinaat ne sijoittaa pufuftelemaan ja mitä?
Kyllä se niin menee käytännössä, ettei kaikkia pyritä sijoittamaan yhtään mihinkään. Osa tietty on erikoisosaajia ja ne on jo nyt sijoitettu niihin siviilitöihin. Mutta eim vasemmistolaisia sinä et halua rintamalle, etkä sabotoimaan siltoja ja telemastoja. Kai ne voit laskea ulkomaille sodan ajaksi?
Stubbilla ja sen porukoilla on Britti passi. luuletko ettei niilläkin ole ulkomailla tärkeämpää tekemistä sodan nyt kohta alkaessa?
Kaikki Green Card jengi häippäsee saman tien, ennekuin sota on edes alkamassa.Tiltulla on hauska käsitys maanpuolustuksesta.
- Anonyymi00597
Anonyymi00594 kirjoitti:
Edes kaikki areserviläisiä ei saa varustettua kuin 1/4 kerrallaan. Pitää antaa kulutussodan syödä ateriansa, ennekuin kuolleilta ja invalidisoituneilta saa rei'itetyt paskaiset varusteet ja aseet seuraavalle neljännes erälle.
No sitten siviilit. Niitä on 4,6 miljoonaa. Mihin meinaat ne sijoittaa pufuftelemaan ja mitä?
Kyllä se niin menee käytännössä, ettei kaikkia pyritä sijoittamaan yhtään mihinkään. Osa tietty on erikoisosaajia ja ne on jo nyt sijoitettu niihin siviilitöihin. Mutta eim vasemmistolaisia sinä et halua rintamalle, etkä sabotoimaan siltoja ja telemastoja. Kai ne voit laskea ulkomaille sodan ajaksi?
Stubbilla ja sen porukoilla on Britti passi. luuletko ettei niilläkin ole ulkomailla tärkeämpää tekemistä sodan nyt kohta alkaessa?
Kaikki Green Card jengi häippäsee saman tien, ennekuin sota on edes alkamassa."vasemmistolaisia sinä et halua rintamalle, etkä sabotoimaan siltoja ja telemastoja"
Kaikki suomalaiset puolustaa Suomea.
Sinä 0,3 promillen edustaja istut vankilassa.
- Anonyymi00595
Tuo maanpuolustusvelvollisuus on vain -ISMI, jonka noin 4 miljoonaa Suomalaista voi unohtaa kokonaan sodan aikana. Aivan samoin kuin ukrainassa näet nyt tapahtuvan. ukroja on 40 miljoonaa joista vain pieni osa on velvollisia puolustamaan taataan. Niitä on ulkomaillakin Suomen väkiluvun verran, eivätkä varmasti ole ukraina velvollisuuksia hoitamassaa. 😉👍
- Anonyymi00599
Tiltuloisella on taas pahasti käsitteet sotkussa, mikä sinänsä ei ole mitään erikoista, sotkujahan hän yleensä aina haluaakin aiheuttaa.
Lakiin kirjoitettu kansalaisen velvollisuus tai oikeus ei ole mikään "-ismi", jota hän voi noudattaa tai olla noudattamatta omien halujensa mukaan.
Lainsäädäntö on pakottavaa tekstiä. Tiltu ei voi tehdä Suomessa mitä huvittaa, vaan joutuu noudattamaan yhteistä tähän yhteiskuntaan liittyvää normistoa.
Noudattaa, tai itkee ja noudattaa.
- Anonyymi00598
Kiteytän tämän "jauhamisen" yhteen asiaan ja toiveeseen. Suomi ja Ukraina tarvitsevat oman Ydinaseen. Se takaa pelotevaikutuksen. Ei Venäjä eikä mikään muukaan maa tule ikinä sitä Ydinasetta käyttämään. Kyse on uhasta.
Venäjä (Putin) turvautuu vain psykologiaan ja nauraa koko ajan sille miten pelokas Eurooppa on joidenkin "punaisien viivojen" suhteen. Euroopan pitää ryhdistäytyä!
Suomi, Ukraina, Saksa, Japani ja Etelä-Korea. Näille maille minä oman ydinpelotteen soisin. Eiköhän se olisi sitten siinä.- Anonyymi00600
Ydinaseet ei poista maanpuolustusvelvollisuutta.
- Anonyymi00601
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta ja se tuntuu vaan edelleen kasaantuvan sotaa HALUAVILLE Nato tiltuille, kun sota lähestyy ja reservistä eroaminen lisääntyy ...
- Anonyymi00602
Näpärästi maanpuolustusvelvollisuus siirtyy täysimääräisenä Nato-MIELISILLE.
Ihan vaan täyttää reservistä eroamislomakkeen ja lähettää sen allekirjoitettuna joko siviilipalveluskeskukselle tai suoraan puolustusvoimien aluetoimistoon.
Ensimmäinen on luotettavampi väylä. siviilipalveluskeskuksesta eroilmoitus toimitetaan myös puolustusvoimien aluetoimistoon, mutta siitä on merkintä heillä itsellään ja aluetoimisto ei voi ns. "hukata" eroilmoitustasi. 😉👍
Täältä ohjeet:
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/- Anonyymi00604
Mites pietarin poika luullee lapsellisen anelunsa sen suhteen toimineen että puolustaako suomalainen jatkossa maansa rajoja itseään kotiaan perhettään ja omaisuuttaan vai eroaako reservistä ja antautuu pietarin pojalle ja tämän pohjoiskorealaisille kavereille luovuttaen vaimonsa ja tyttärensä raiskattavaksi sekä valmistautuu ottamaan luodin itse takaraivoonsa .
Itse epäilen että vaikka pietarin tiltu lähes nuolee suomalaisen reserviläisen saapasta kerjätessään ettei tämä puolusta itseään niin ei tiltun kannata lähteä testaamaan unelmaansa rajalle se voi olla nopea lähtö tästä maailmasta tiltulle ..😁
- Anonyymi00603
Jee, voidaanko mennä virkkaamaan vanhaintaloon maanpuolustuksen nimissä?
Ihan kaikki neuloisi villasukkia olemattomille sotilaille.
Kuka maksaa langat?- Anonyymi00608
Menet sitten sinne, mihin käsketään, virkkaamiset voit tehdä kotona mikäli rahat riittää lankoihin.
- Anonyymi00605
Todella näpärästi ja vaivattomasti maanpuolustusvelvollisuus siirtyy täysimääräisenä Nato-MIELISILLE.
Ihan vaan täyttää reservistä eroamislomakkeen ja lähettää sen allekirjoitettuna joko siviilipalveluskeskukselle tai suoraan puolustusvoimien aluetoimistoon.
Ensimmäinen on luotettavampi väylä. siviilipalveluskeskuksesta eroilmoitus toimitetaan myös puolustusvoimien aluetoimistoon, mutta siitä on merkintä heillä itsellään ja aluetoimisto ei voi ns. "hukata" eroilmoitustasi. 😉👍
Täältä ohjeet:
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/
Ja nyt Nato Tiltu voi aloittaa mielisairaan parkunsa.- Anonyymi00609
Parkuminen näyttää olevan sinun osasi.
Älä itke, maanpuolustus pitää Suomen ja sinutkin sodan ulkopuolella. - Anonyymi00622
Anonyymi00609 kirjoitti:
Parkuminen näyttää olevan sinun osasi.
Älä itke, maanpuolustus pitää Suomen ja sinutkin sodan ulkopuolella.Näinkö tekee? Valtonen nuoleskelee Trumppia ja puhuu jo Iranin sotaan osallitumisesta.
- Anonyymi00606
Nato Tiltu alkaa huomaamaan pätkittäin, jotta Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta.
Vaikka reservistä lähdetäänkin, niin reservin velvollisuudet jaetaan pienemmän HALUKKAIDEN reserviläis lauman kesken. - Anonyymi00607
Kaveria ei jätetä on suomalaisten tuntema motto ja olemme tehneet siihen parannuksia.
Toveriakaan ei jätetä vaikka sivari olisikin. Me viemme hänet rintamalle ja teemme hänestä SUOMALAISEN MIEHEN!!- Anonyymi00610
Ei näistä palstan tiltuloisista miehiä tule.
- Anonyymi00611
No palaakaan ei Nato-MIELISTEN saa toveristaan taistelukentälle jättää!
Sitä varten heillä on mukanaan annos-jätesäkit ja annos-imupaperit joilla saa märänkin läiskän imaistua rintamalta ja sujautettua näppärästi koko jamppa jätesäkkiin, kotimatkale multiin.
- Anonyymi00612
Maanpuolustus on tiltuloiselle selvästi huono asia.
Noille on sodan ajalle aivan omat tehtävät suunniteltu.- Anonyymi00614
Suomessa voi olla pasifisti, kieltäytyä aseista ja vaikka vähän mitä. Mutta jos alat vastustaa maanpuolustusta, kuten tämä palstan ränkyttäjä, siirtyy alueelle jossa sodan aikana pääsee helposti erityistarkkailuun ja sen mukaisiin tehtäviin.
- Anonyymi00615
Anonyymi00614 kirjoitti:
Suomessa voi olla pasifisti, kieltäytyä aseista ja vaikka vähän mitä. Mutta jos alat vastustaa maanpuolustusta, kuten tämä palstan ränkyttäjä, siirtyy alueelle jossa sodan aikana pääsee helposti erityistarkkailuun ja sen mukaisiin tehtäviin.
Niinkö siulle soasa kävi?
- Anonyymi00616
Jaa. No mainitseppas vaikka ... no yksikin.
- Anonyymi00617
"sodan ajalle aivan omat tehtävät suunniteltu."
No ei kai suunniteltu mutta armeijasta eronneiden ja maasta poistuneiden velvollisuudet jaetaan randomisti reserviläisille tyyliin, "paska valuu alaspäin".
- Anonyymi00613
Mitään ei tältä maalta saanut. Tuhlaavat panoksen niskalaukaukseen kuitenkin.
- Anonyymi00618
Jokainen suomalainen on turvassa ryssän niskalaukauksilta, maanpuolustus ja NATOn jäsenyys pitävät siitä huolen. Pietarin trollit on ainaisessa vaarassa.
- Anonyymi00619
No ei kai suunniteltu mutta armeijasta eronneiden ja maasta poistuneiden velvollisuudet jaetaan randomisti reserviläisille tyyliin, "paska valuu alaspäin".
Paniikissa olevat Nato-suomen upseerit ampuvat paniikissa länteen juoksevia Nato-reserviläisiä niskaan. Se on perinne. - Anonyymi00620
Natottajilla kova kiire saada meidät Iraniin sotimaan Stubbin bestiksen puolesta? Minun mahdolliset velvollisuudet loppuvat rajalla.
En lähde myöskään iskemään päätäni Karjalan mäntyihin vaikka osa porvarillisista sekopäistä hamuaa uutta sotaa naapurin kanssa. - Anonyymi00621
Trump alkanut uhkailemaan NATO maita jos eivät lähde hänen seikkailuihinsa mukaan. EI vaikuttaa tottelevan… kohta pääsee reserviläisetkin sotimaan kun Trumpetti tietää että alamaiset tottelee kuuliaisesti.
- Anonyymi00623
maanpuolustusvelvollisuus? Se siirtyy lyhentämättömänä Nato Tiltuille kun eroamme reservistä ja niinkuin hyvin tiedämme niin ei nappiherroja kakkamonttu velvollisuudet kiinnosta, paskominen kyllä.
- Anonyymi00624
Vietnamissa keksittiin termi ”fraggin”.
Elikkä sotahullujen porvariupseerien poteroihin nakattiin käsikranaatti. - Anonyymi00625
Reservistä eroaminen ei poista maan puolustusvelvollisuutta. Sitä vaan puolustaa itteensä Thaimaassa niin maan perkeleesti, sillai mukavalla tavalla.
- Anonyymi00626
Juurikin noin.
Thaimaassa joudut puolustamaan itseäsi vieraassa kulttuurissa pakolaisena ja etsintäkuulutettuna karkurina. Oletko tietoinen miten paikalliset viranomaiset tuollaisia kohtelee. Suomessa yhteiskunta suojelee kansalaisiaan (jopa rikollisia), yrittäen saada jopa sinut, jos olet suomalainen, pois Thaimaasta suomalaiseen oikeusvaltioon.
Kannattaako sinun ränkyttää valheellista roskaa ? - Anonyymi00627
Anonyymi00626 kirjoitti:
Juurikin noin.
Thaimaassa joudut puolustamaan itseäsi vieraassa kulttuurissa pakolaisena ja etsintäkuulutettuna karkurina. Oletko tietoinen miten paikalliset viranomaiset tuollaisia kohtelee. Suomessa yhteiskunta suojelee kansalaisiaan (jopa rikollisia), yrittäen saada jopa sinut, jos olet suomalainen, pois Thaimaasta suomalaiseen oikeusvaltioon.
Kannattaako sinun ränkyttää valheellista roskaa ?Kannattaahan se.
Siviilejä ei etsintäkuuluteta, mutta rintamalta karkaavat reserviläis Nato Tiltut kyllä REWARD! "Elävänä tai KUOLLEENA". Siinä busines natovastaisille.
Eroa sinäkin reservistä niin olet vvapaa lähtemään ulkomaille sodalta turvaan. 😉👍
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/
- Anonyymi00629
Kaikki maanpuolustustehtävistä karkaavat etsintäkuulutetaan samalla tavalla, et sinä ole mikään poikkeus. Kannattaakin sitten palata kiltisti kotiin, sillä meidän upseerimessien vessoja on paljon mukavampi siivota kuin Thaimaan vankiloiden haisevia käymälöitä. Ulkomaalaisten hyväksikäyttö eri tavoin varmasti tulee siellä tutuksi.
- Anonyymi00630
Siviilit eivät ole maanpuolustusvelvollisia. Vain ne ovat joille on tehtävä ja toimi erikseen osoitettu. Me siviilit voimme lähteä pois ulkomaille, sodalta turvaan.
Tsorit siittä Nato Tiltu! Sinä olet VELVOLLINEN rynnäköimään kaikkialle, ihan mihin sotilasviranomainen sinut keksiikin määrää höökimään. - Anonyymi00633
Anonyymi00630 kirjoitti:
Siviilit eivät ole maanpuolustusvelvollisia. Vain ne ovat joille on tehtävä ja toimi erikseen osoitettu. Me siviilit voimme lähteä pois ulkomaille, sodalta turvaan.
Tsorit siittä Nato Tiltu! Sinä olet VELVOLLINEN rynnäköimään kaikkialle, ihan mihin sotilasviranomainen sinut keksiikin määrää höökimään.On aina kiva oikaista tiltuloisen harhaluuloja:
Maanpuolustusvelvollisuus on Suomen perustuslain 127. pykälässä määritelty velvollisuus, jonka mukaan jokaisella kansalaisella on velvollisuus osallistua isänmaan puolustukseen tai avustaa sitä lain tarkemmin määräämällä tavalla. Vaikka asevelvollisuus koskee vain miehiä, maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia, ja vaikka siviilipalvelus tarjoaa miehelle mahdollisuuden laillisesti vapautua asevelvollisuudesta (2010-luvulla lähtien sodanaikaisestakin), se ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta.
Maanpuolustusvelvollisuus kattaa Suomessa asevelvollisuuden, siviilipalveluksen, työvelvollisuuden sekä velvollisuuden osallistua väestönsuojeluun. Lisäksi erinäisiä muita velvollisuuksia, kuten väestönsuojien rakentamisvelvoitetta ja huoltovarmuuteen liittyviä varastointivelvoitteita, voidaan perustella maanpuolustusvelvollisuudella. - Anonyymi00634
Anonyymi00633 kirjoitti:
On aina kiva oikaista tiltuloisen harhaluuloja:
Maanpuolustusvelvollisuus on Suomen perustuslain 127. pykälässä määritelty velvollisuus, jonka mukaan jokaisella kansalaisella on velvollisuus osallistua isänmaan puolustukseen tai avustaa sitä lain tarkemmin määräämällä tavalla. Vaikka asevelvollisuus koskee vain miehiä, maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia, ja vaikka siviilipalvelus tarjoaa miehelle mahdollisuuden laillisesti vapautua asevelvollisuudesta (2010-luvulla lähtien sodanaikaisestakin), se ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta.
Maanpuolustusvelvollisuus kattaa Suomessa asevelvollisuuden, siviilipalveluksen, työvelvollisuuden sekä velvollisuuden osallistua väestönsuojeluun. Lisäksi erinäisiä muita velvollisuuksia, kuten väestönsuojien rakentamisvelvoitetta ja huoltovarmuuteen liittyviä varastointivelvoitteita, voidaan perustella maanpuolustusvelvollisuudella.... tosin sikäli turhauttavaa, kun ei ne mitään opi
- Anonyymi00631
Repäistään iso ja pysyvä hajurako reserviin eroamalla reservistä LAILLISESTI.
Sitten olet vapaa lähtemään ulkomaille sodalta turvaan. 😉👍
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/- Anonyymi00632
ÄLÄ TEE SITÄ SIKSI, ETTET HALUA PUOLUSTAA NATO TILTUJA, NE KYLLÄ PUOLUSTAA ITSE ITSEÄÄN JA WC- PÖNTTÖJÄ RINTAMALLA!
EROA RESERVISTÄ SIKSI ETTÄ OLET YKSI NIISTÄ FYYSISESTI JA HENKISESTI TERVEISTÄ, JOTKA SODAN JÄLKEEN VOIVAT PALATA JOHDATTELLEMAAN SUOMEA TAAS PUOLUEETTOMUUDEN SUOJAN ALLE JA JOHTAMAAN NATON RAUNIOIDEN RAIVAAMIS- JA JÄLLEENRAKENNUS PROJEKTEJA.
NATO TILTUT OVAT SODAN JÄLKEEN INVALIDEJA FYYSISESTI JA HENKISESTI. NIISTÄ EI OLE JOHTOTEHTÄVIIN! - Anonyymi00635
Anonyymi00632 kirjoitti:
ÄLÄ TEE SITÄ SIKSI, ETTET HALUA PUOLUSTAA NATO TILTUJA, NE KYLLÄ PUOLUSTAA ITSE ITSEÄÄN JA WC- PÖNTTÖJÄ RINTAMALLA!
EROA RESERVISTÄ SIKSI ETTÄ OLET YKSI NIISTÄ FYYSISESTI JA HENKISESTI TERVEISTÄ, JOTKA SODAN JÄLKEEN VOIVAT PALATA JOHDATTELLEMAAN SUOMEA TAAS PUOLUEETTOMUUDEN SUOJAN ALLE JA JOHTAMAAN NATON RAUNIOIDEN RAIVAAMIS- JA JÄLLEENRAKENNUS PROJEKTEJA.
NATO TILTUT OVAT SODAN JÄLKEEN INVALIDEJA FYYSISESTI JA HENKISESTI. NIISTÄ EI OLE JOHTOTEHTÄVIIN!"Henkisesti sairaat" huutelee usein aivan omituisia itse sitä tajuamatta.
- Anonyymi00636
Anonyymi00635 kirjoitti:
"Henkisesti sairaat" huutelee usein aivan omituisia itse sitä tajuamatta.
Skitsofreniaa sairastava Nato Tiltu voi kuulla ääniä (kuuloharhoja) missä tahansa tilanteessa, myös sosiaalista mediaa (some) käyttäessään. Äänet ovat usein todellisen tuntuisia ja voivat kommentoida käyttäjän tekemisiä tai olla luonteeltaan vainoharhaisia, mikä tekee somen käytöstä uhkaavaa ja pelottavaa.
- Anonyymi00637
"SODAN JÄLKEEN VOIVAT PALATA JOHDATTELLEMAAN SUOMEA TAAS PUOLUEETTOMUUDEN SUOJAN ALLE"
Tämä huutaja näyttää olevan vakavien harhojen vallassa. - Anonyymi00638
Rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta.
Perustuslain 9 §:n mukaan jokaisella on oikeus lähteä maasta. Tähän oikeuteen voidaan lailla säätää välttämättömiä rajoituksia maanpuolustusvelvollisuuden täyttämisen turvaamiseksi. mutta ne joita ei ole määrätty sotatehtäviin tai siviililuonteiseen palveluun, voivat vapaasti lähteä maasta myös sodan aikana.
Ne joilla sodanajan sijoitus on nykyinen tai sen kaltainen siviilitehtävä, eivät voi poistua maasta luvallisesti sodan aikana.
Mutta sijoittamattomat voivat vapaasti poistua maasta kun matkustusasiakirjat ovat kondiksessa. 😁😜 - Anonyymi00639
Nato Tiltu ei ole maailman onnellisin kun sen velvollisuuksiin kuuluu kantaa niiden velvollisuudet, jotka eroavat reservistä laillisesti.
Ei ne velvollisuudet mihinkään häviä, päinvastoin. Näyttävät vaan lisääntyvän Natomielisillä.- Anonyymi00642
Tiltu on niin saamattoman tyhmä ettei keksi edes lempinimeä vihaamilleen suomalaisille vaan joutuu siitäkin käyttää piraattia itsestään " Tiltu"😁😂🤣
Kohta tämä yksinkertainen alkaa varmaan morkkaamaan ulkomaalaisia pahimmalla mahdollisella loukkauksella kutsumalla länsimaalaisia omaksi kaimakseen " rys...säksi " 😁 - Anonyymi00643
Anonyymi00642 kirjoitti:
Tiltu on niin saamattoman tyhmä ettei keksi edes lempinimeä vihaamilleen suomalaisille vaan joutuu siitäkin käyttää piraattia itsestään " Tiltu"😁😂🤣
Kohta tämä yksinkertainen alkaa varmaan morkkaamaan ulkomaalaisia pahimmalla mahdollisella loukkauksella kutsumalla länsimaalaisia omaksi kaimakseen " rys...säksi " 😁Venäläinen tiltu ei keksi suurempaa loukkaamista vihaamilleen ulkomaalaisille kui n kutsua näitä omalla nimellään 😁🤣😂
- Anonyymi00646
"kun sen velvollisuuksiin kuuluu kantaa niiden velvollisuudet, jotka eroavat reservistä laillisesti"
Onko tämä kaveri suorittanut oppivelvollisuuden ?
Ilmeisesti ei, koska ei velvollisuudesta mitään ymmärrä.
Luultavasti on siirtänyt tuonkin velvollisuuden jonkun toisen kannettavaksi.
Heeheheheheeeeeeee !!! - Anonyymi00647
Kansalaisvelvollisuudet kuuluu jokaiselle Suomen kansalaiselle, ei niitä voi jollekin toiselle siirtää. Jos voisi, niin siirtäisin heti velvollisuuteni noudattaa Suomen lakeja.
Tämä reservierosta ränkyttävä trolli kuvittelee olevansa yhteiskunnan ulkopuolella.
- Anonyymi00641
Mitään velvollisuutta ei ole olemassa. Kukaan ei voi pakottaa, jos kieltäytyy. Tuskin täällä enää tappamaan ryhdytään, kuten aikaisemmin, mutta jos niin käy, niin en sittenkään osallistu. Sotikaa sotanne, mutta ilman minua, kun kerran olette sotanne aikaan saaneet.
- Anonyymi00644
Velvollisuus on ja pysyy, se on perustuslakiin kirjattu.
- Anonyymi00645
"Mitään velvollisuutta ei ole olemassa."
Valehtelet !
Lue Perustuslaki 127 pykälä
Vaikka asevelvollisuus koskee vain miehiä, maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia, ja vaikka siviilipalvelus tarjoaa miehelle mahdollisuuden laillisesti vapautua asevelvollisuudesta (2010-luvulla lähtien sodanaikaisestakin), se ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta. - Anonyymi00649
Anonyymi00645 kirjoitti:
"Mitään velvollisuutta ei ole olemassa."
Valehtelet !
Lue Perustuslaki 127 pykälä
Vaikka asevelvollisuus koskee vain miehiä, maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia Suomen kansalaisia, ja vaikka siviilipalvelus tarjoaa miehelle mahdollisuuden laillisesti vapautua asevelvollisuudesta (2010-luvulla lähtien sodanaikaisestakin), se ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta.Rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta.
Perustuslain 9 §:n mukaan jokaisella on oikeus lähteä maasta. Tähän oikeuteen voidaan lailla säätää välttämättömiä rajoituksia maanpuolustusvelvollisuuden täyttämisen turvaamiseksi. mutta ne joita ei ole määrätty sotatehtäviin tai siviililuonteiseen palveluun, voivat vapaasti lähteä maasta myös sodan aikana.
Ne joilla sodanajan sijoitus on nykyinen tai sen kaltainen siviilitehtävä, eivät voi poistua maasta luvallisesti sodan aikana.
Mutta sijoittamattomat voivat vapaasti poistua maasta kun matkustusasiakirjat ovat kondiksessa. 😁😜 - Anonyymi00653
Anonyymi00649 kirjoitti:
Rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta.
Perustuslain 9 §:n mukaan jokaisella on oikeus lähteä maasta. Tähän oikeuteen voidaan lailla säätää välttämättömiä rajoituksia maanpuolustusvelvollisuuden täyttämisen turvaamiseksi. mutta ne joita ei ole määrätty sotatehtäviin tai siviililuonteiseen palveluun, voivat vapaasti lähteä maasta myös sodan aikana.
Ne joilla sodanajan sijoitus on nykyinen tai sen kaltainen siviilitehtävä, eivät voi poistua maasta luvallisesti sodan aikana.
Mutta sijoittamattomat voivat vapaasti poistua maasta kun matkustusasiakirjat ovat kondiksessa. 😁😜Sotalakien mukaan vieraan vallan tiltut poistetaan maasta puupalttoossa 😉
- Anonyymi00648
"kun sen velvollisuuksiin kuuluu kantaa niiden velvollisuudet, jotka eroavat reservistä laillisesti"
#Onko tämä kaveri suorittanut oppivelvollisuuden ?
Ilmeisesti ei, koska ei velvollisuudesta mitään ymmärrä.#
No sille koulupudokkaalle ne velvollisuudet joudutaan jakamaan kaikesta huolimatta, kun laillisesti reservistä eronneitten velvollisuudet uudelleen jaetaan reserviin jäävien kesken. - Anonyymi00651
#Onko tämä kaveri suorittanut oppivelvollisuuden ?
Ilmeisesti ei, koska ei velvollisuudesta mitään ymmärrä.#
Koskapa se ei velvollisuuksista mitään ymmärrä, sitä innokkaammin Nato Tiltu ottaa velvollisuudet vastatakseen.- Anonyymi00652
Reservi on hyvä asia ei tarvitse itse ostaa asetta itsensä puolustamiseen vaan saa yhteiskunnalta koulutuksen ja tarvittaessa aseen siihen että puolustaa omaansa 😉
Emmehän me ole "tiltuja " vaan suomalaisia miehiä ja naisia joille ei vittuil...la varsinkaan idästä 😉😁👌 - Anonyymi00654
Anonyymi00652 kirjoitti:
Reservi on hyvä asia ei tarvitse itse ostaa asetta itsensä puolustamiseen vaan saa yhteiskunnalta koulutuksen ja tarvittaessa aseen siihen että puolustaa omaansa 😉
Emmehän me ole "tiltuja " vaan suomalaisia miehiä ja naisia joille ei vittuil...la varsinkaan idästä 😉😁👌Varustelupäällikön mukaan miljoonaa sotaan HALUAVAA ei kyetä aseistamaan. Noin 250 000 ensimmäistä innokkainta saa jonkunlaisen torrakan ja homeisen M62 kostyymin ja perstuneet kumpparit. Ja kokardin tottakai.
- Anonyymi00660
Anonyymi00652 kirjoitti:
Reservi on hyvä asia ei tarvitse itse ostaa asetta itsensä puolustamiseen vaan saa yhteiskunnalta koulutuksen ja tarvittaessa aseen siihen että puolustaa omaansa 😉
Emmehän me ole "tiltuja " vaan suomalaisia miehiä ja naisia joille ei vittuil...la varsinkaan idästä 😉😁👌Emmehän me ole "tiltuja " vaan suomalaisia miehiä ja naisia joille ei vittuil...la varsinkaan idästä .
Grönlannissa Nato-USA taisi yllättää teidät juurikin idästä? 😁👉👌✌
- Anonyymi00655
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta.
Velvollisuudet ei vähene.
Väki vähenee ja reservissä pidot paranee? 😁👍 - Anonyymi00656
Reservistä eroaminen ei poista maanpuolustusvelvollisuutta. Niitä jää reserviläisille tuskastuttavan paljon kun miljoonasta reserviläisestä kuoritaan sairauksien takia vapautetut siviilipuolelle. Reserviläisiin kirjattuna on arviolta yli 50% palveluskelvotonta väkeä, rauhan aikana tilastojen täytteenä. Lumeeksi.
- Anonyymi00657
Sotatilan vallitessa määräysvalta kunkin reserviin jääneen (n. miljoona) osalta on sotilasviranomaisten käsissä.
Siviiliviranomaiset saavat n. 4,6 miljoonan siviilin suojelemisen, sijoituksen, ruokkimisen ja juottamisen vastuulleen ja ovat siksi kovin mielissään jos joku helpottaa heidän toivotonta urakkaansa, muuttamalla vapaaehtoisesti ulkomaille sodan ajaksi.
MENKÄÄ MIELUUMMIN ULKOMAILLE, POIS SODAN JALOISTA!- Anonyymi00658
Sotatilan vallitessa yksikään tiltuloinen ei muuta yhtään mihinkään ilman viranomaisten valvontaa ja lupaa. Täytyyhän näin rauhan oloissakin tehdä muuttoilmoitukset ja antaa osoitetiedot. Jos tiltuloinen kuvittelee pakenevansa viranomaisia ulkomaille, niin voin vakuuttaa, että tiltuloinen tulee yllättymään.
Passi rajoilla ilmoittaa kulkusi.
Voit tietysti siirtyä rikollisten leiriin ja väärentää henkilötietosi.
Onnea valitsemallesi uralle. - Anonyymi00661
Anonyymi00658 kirjoitti:
Sotatilan vallitessa yksikään tiltuloinen ei muuta yhtään mihinkään ilman viranomaisten valvontaa ja lupaa. Täytyyhän näin rauhan oloissakin tehdä muuttoilmoitukset ja antaa osoitetiedot. Jos tiltuloinen kuvittelee pakenevansa viranomaisia ulkomaille, niin voin vakuuttaa, että tiltuloinen tulee yllättymään.
Passi rajoilla ilmoittaa kulkusi.
Voit tietysti siirtyä rikollisten leiriin ja väärentää henkilötietosi.
Onnea valitsemallesi uralle.Joo ei me Natovastaiset karatakaan. Meillä on paperit ja matkustusasiakirjat kunnossa.
Me MATKUSTETAAN lomille ulkomaille, eikä tiedetä vielä siinä vaiheessa paluupäivää. Kunhan saatte sodan ensin hävittyä niin kattellaan ...
Nato Tiltu ei rajan yli kulje, jos ei sitten Vebnäjälle miinoja tallaamaan komenneta.
- Anonyymi00659
Mielenkiintoista kuinka sotahullut porvarit haluavat aina raahata muut hulluihin sotaleikkeihinsä.
Muistan kuinka armeijaa perusteltiin ennen sillä ettei Venäjän vallan alla ole enää hyvinvointivaltiota, mutta eihän sen menettämiseen tarvita Venäjää kun meidät omat porvarit tuhoavat sen etukäteen, niin selittäkää siis miksi kaltaiseni pätkätyöläisen pitäisi pysyä jossain reservissä? Ei ole perhettä eikä omaa kämppää.
Vartiaisen ja Purran kaltaisten porvarin takia menisin kuolemaan tai vammautumaan? Ei kiitos.
Minulta sotahullut porvarit saavat korkeintaan käsikranaatin poteroonsa.- Anonyymi00662
Sinulle ei tietenkään kranaatteja anneta, tuskin edes tulitikkuja, mutta ole huoleti, sinullekin löytyy sopiva homma maanpuolustuksessa tarpeen tullen.
- Anonyymi00663
"Varustelupäällikön mukaan miljoonaa sotaan ...joutuvaa "
Tullaan varustamaan täydellisesti .
Suomen kallioihin louhituissa armeijan varastoissa on aseita niin paljon että vanhat ämmätkin saadaan tarvittaessa aseistettua joten tiltun huolet taas kerran ovat täysin aiheettomia 😉👌
Siihen tuo nykyisen reservin iän korottaminen perustuukin aseita on helvetisti yli tarpeen ja kaupunkien ilmapuolustus esimerkiksi tulee vanhempien ikäluokkien hommaksi nuoret ikäluokat hoitavat rajoilla vihollisten eliminoimisen- Anonyymi00666
Hätinä 280 000 pystytään varustamaan. Loput reserviläis täydennykset varustetaan niillä luotien- ja kranaatin sirpaleiden reittämillä kledjuilla ja kolhiintuneilla aseilla, jotka kuolleilta on saatu.
Mutta tuo koskee vain niitä, jotka eivät ole ymmärtäneet siihen mennessä erota reservistä.
- Anonyymi00665
"Vankila on vaihtoehto jos ei halua joutua FPV dronen ruuaksi."
No voihan sitä tietty erota reservistä laillisesti ja lähteä ulkomaille sodan ajaksi, sodalta turvaan. 😉👍
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/ - Anonyymi00668
Kerjää ja rukoile tiltu Suomen miästä ja naista nuole saapasta ja vikise joka tavalla ettei suomalainen puolustaisi itseään 😁
Tosi asiahan kuitenkin on ja tulee aina olemaan se että itärajalle Suomen reserviläinen eliminoi tehokkaasti jokaisen joka suomalaisen maahan pyrkii pahat mielessään 😉👌
Venäläiset tutkijat vieläkin tutkii kuinka monta venäläistä menehtyi 1939 yrittäessään pahat mielessään maahamme venäläisten tutkijoiden mukaan 120 000 venäläistä kaatunutta on tunnistettu nimeltä ja lopullinen lukema tulee olemaan 175-200 000 kaatunutta kun laskut ja tunnistukset saadaan joskus päätökseen joten Suomen reservi on aina valmiina vastaanottamaan idän tiltuja 😉😁 - Anonyymi00669
Vikinästä ja mielisairaasta teutaroinnista päätellen, Nato Tiltu pelkää VELVOLLISUUKSIEN lisääntymistä ja niistä vastuun kantamista?
No voihan Nato Tiltukin tietty erota reservistä laillisesti ja lähteä ulkomaille sodan ajaksi, sodalta turvaan, niin muutkin Cock'oomuslaiset tekee. 😉👍
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/ - Anonyymi00670
Malli "Kajander":
Hätinä 280 000 pystytään varustamaan. Loput reserviläis täydennykset varustetaan niillä luotien- ja kranaatin sirpaleiden reittämillä kledjuilla ja kolhiintuneilla aseilla, jotka kuolleilta on saatu.
Reserviläis lehdessä suosittelivat ostamaan KAIKKI varusteet itse. Armeijalta saat vain jonkunlaisen aseen, kokardin ja ruumiilta haisevat - linttaan astutut kumijalkineet.
Mutta tuo koskee vain niitä, jotka eivät ole ymmärtäneet siihen mennessä erota reservistä.- Anonyymi00671
"ruumiilta haisevat - linttaan astutut kumijalkineet."
He kuolivat saappaat jalassa - Kauniisti Naton eessä?
- Anonyymi00674
Kaikki reservistä eronneet on kirjoissa ja kansissa. Jokaiselle löytyy sopiva ja mukava tehtävä maanpuolustuksessa mikäli tarvetta ilmenee. Kenenkään ei tarvitse paeta maanpetturina mihinkään, eikä näin pilata tulevaisuuttaan, sillä isänmaa pitää kyllä huolen näistäkin kadonneista lampaistaan. Reservistä eronneen turvallisin paikka on kotimaassaan niin rauha kuin sodankin aikana.
Tiltuloinen voi tältä osin nukkua yönsä levollisin mielin. - Anonyymi00675
Reservi
Suomen armeijan reservi on Suomen puolustusjärjestelmän selkäranka. Se perustuu yleiseen asevelvollisuuteen, ja sen ensisijainen tarkoitus on mahdollistaa nopea ja laaja joukkojen muodostaminen kriisitilanteessa.
Tässä on tiivistetty katsaus reservin rakenteeseen, kokoon ja merkitykseen:
1. Reservin koko ja rakenne
Suomen sodan ajan joukkojen vahvuus on noin 280 000 sotilasta, joista valtaosa on reserviläisiä. Koko reserviin kuuluu kuitenkin noin 870 000 suomalaista.
• Sodan ajan joukot (280 000): Ne reserviläiset, joilla on aktiivinen sijoitus tietyssä yksikössä (esim. jalkaväkijoukkue tai tykkipatteri).
• Varareservi: Loput asevelvolliset, joilla ei ole suoraa sodan ajan sijoitusta, mutta jotka voidaan kutsua palvelukseen tarvittaessa täydentämään tappioita tai muodostamaan uusia yksiköitä.
2. Asevelvollisuuden portaat
Reserviläisyys alkaa heti varusmiespalvelun päätyttyä ja jatkuu ikävuosien mukaan:
• Miehistö: Kuuluu reserviin sen vuoden loppuun, jona täyttää 50 vuotta.
• Upseerit ja aliupseerit: Kuuluvat reserviin sen vuoden loppuun, jona täyttää 60 vuotta.
Tämän jälkeen henkilö siirtyy nostoväkeen, joka on tarkoitettu vain poikkeuksellisiin vihollisuuksiin kotimaan puolustamiseksi.
3. Osaamisen ylläpito
Reserviläisten taitoja ylläpidetään ja kehitetään pääasiassa kolmella tavalla:
1. Kertausharjoitukset: Puolustusvoimien määräämät pakolliset harjoitukset.
2. Vapaaehtoiset harjoitukset: Puolustusvoimien järjestämät harjoitukset, joista saa kertausharjoitusvuorokausia.
3. Maanpuolustuskoulutus (MPK): Järjestää laajasti kursseja ammunnasta ja sissitaidoista aina kyberturvallisuuteen.
Reservin merkitys nykyisessä maailmantilanteessa
Venäjän hyökkäys Ukrainaan vuonna 2022 ja Suomen Nato-jäsenyys ovat nostaneet reservin arvostusta entisestään. Suomen malli poikkeaa monista muista Nato-maista, jotka luottavat pieneen ammattiarmeijaan.
Miksi reservi on Suomen "valttikortti"?
• Kustannustehokkuus: Valtio ei maksa palkkaa sadoille tuhansille sotilaille rauhan aikana, mutta he ovat käytettävissä muutamassa päivässä.
• Siviiliosaaminen: Reserviläiset tuovat armeijaan mukanaan siviiliammattinsa (insinöörit, lääkärit, IT-asiantuntijat, mekaanikot), mikä on korvaamatonta nykyaikaisessa sodankäynnissä.
• Maanpuolustustahto: Laaja reservi sitoo koko yhteiskunnan maanpuolustukseen, mikä nostaa hyökkäyksen kynnystä.
Tiesitkö? Suomen reservi on suhteessa väkilukuun yksi Euroopan suurimmista. Esimerkiksi Saksan tai Ranskan reservit ovat absoluuttisesti katsottuna pienempiä tai samankokoisia kuin Suomen, vaikka maiden asukasluvut ovat moninkertaiset. - Anonyymi00676
Tiltuloinen vihaa Suomen reserviä.
Miksihän, sehän on itsenäisen Suomen puolustuksen perusta.- Anonyymi00677
No kerro nyt sekin omin sanoin? 😜👉👌
- Anonyymi00678
Asevelvollisuus armeijasta ---> AMMATTILAISTEN ARMEIJAAN!
Asevelvollisuus armeijalla oli hetkensä aiemman 100 vuoden aikana. Nyt sen aika on onnellisesti ohi.
Asekoulutus kannattaa kohdistaa niihin, jotka ovat alasta kiiinnostuneita. Suurin osa ase"velvollisista" suorittaa vain "velvollisuuttaan" pois alta ja joutuvat kantamaan siitä kymmenien tuhansien erojen rahalliset tappiot, saamattomina palkkatuloina.
Myös Suomen valtio on todennut, että asevelvollisten turhan väen "kouluttamisen" takia verotuloja jää saamatta miljardin euron verran vuodessa.
#Turha koulutus = määrävahvuudessa ja virka-apu reservissä makuuttamista#- Anonyymi00681
Suomen puolustusvoimia kadehditaan koko Euroopassa. Tehokas ja taloudellinen järjestelmä pitää puolustuskyky korkealla tasolla.
Tiltu hyppii kiukusta, niin pitääkin.
- Anonyymi00680
Reservistä eronneiden velvollisuudet voi yrittää jakaa MPK:n kouluttamille innokkaille vapaaehtoisille? Niille ei tarvitse maksaa edes sitä kuuluisaa 6,1€/vrk. 😜👉👌✌
- Anonyymi00682
Kansalaisvelvollisuutta ei voi jakaa
(tosin oppivelvollisuudessa vaikuttaa aivan kuin olisit onnistunut) - Anonyymi00683
Anonyymi00682 kirjoitti:
Kansalaisvelvollisuutta ei voi jakaa
(tosin oppivelvollisuudessa vaikuttaa aivan kuin olisit onnistunut)Ei sitä tarvitsekaan jakaa. Kansalaisvelvollisuus jakautuu reserviin jääville kuin Nato Tiltun mieli - ihan omia aikojaan. 🤡
- Anonyymi00684
"Kaikki reservistä eronneet on kirjoissa ja kansissa. Melkein, no ei ihan jokaiselle, aika harvalle löytyy "sopiva" tehtävä siviilimaanpuolustuksessa, jos tarvetta ilmenee", muta ei enää koskaan sotilasviranomaisten kirjoissa, eikä kansissa.
Siviiliviranomaiset pitävät reservistä eronneista kirjaa.
Kenenkään reservistä laillisesti eronneen ei tarvitse paeta maanpetturina mihinkään. Reservistä eronneen turvallisin paikka on sodan aikana Thaimaan kaltaisissa kaukomaissa, kun Nato kohta saa lietsottua sodan aikaiseksi.
Toisin on reserviläisten laita, sillä "isänmaa (Nato-suomi)" pitää kyllä huolen noista pelkuri/karkuri lampaistaan rintamalla, sen aikaa kun pysyvät hengissä.
Naton Tiltuloinen nukkuu huonosti. - Anonyymi00685
Kansalaisvelvollisuuttako ei voi jakaa?
Niin ei voikkaan, JOS Nato Tiltu on jakajana.
Natovastaisten matematiikan lakien mukaan NOLLA ei voi olla jakajana.
Tosin Stubbin aritmetiikan lakien mukaan tarkastellen, vaikuttaa aivan kuin juuri sinä Nato Tiltu olisit Nolla-jakajana onnistunut. - Anonyymi00687
Onko mahdollista, että poliisi ampuessaan jonkun, rikkoo lakia ja saa tuomion ? Entä onko mahdollista viranomaisen kriisioloissa ampuessa jonkun, hän rikkoo lakia ja hänet tuomitaan ? Sain keskustelusta käsityksen, että viranomainen on velvollinen ampumaan.
USA:ssa poliisit ampuvat noin1000 amerikkalaista vuosittain.- Anonyymi00690
Amerikan suuntaan on ainakin Nato-suomen Poliisin liipasinsormea herkistelty.
- Anonyymi00688
Mietinpä tässä vaan mitenkä sokeat tai pyörätuolissa olijat olisivat sodassa hyödyllisiä? Tai vakavasti mielisairaat? Luin joskus uutisen, että Itänaapurimme oli kutsunut sokean miehenkin rintamalle, tosin sitten aika äkkiä tajusivat ettei siinä ollut mitään järkeä. Se peruttiin.
Tosin uutisissa on ollut, että myös rappioalkoholisteja ja mielisairaaloiden potilaita kutsutaan rintamille. Nämä uutiset taisivat olla pari vuotta sitten. En tiedä miten nyt.- Anonyymi00692
Venäläiseen lihamyllyyn kelpaa kaikki: sokeat, alkoholistit, vangit, mielisairaat, pyörätuolissa olijat tuoleineen päivineen, kaikki kelpaa rintamalle. Mukavan tasa-arvoinen valtio.
Eikös vaan, tiltuloinen. - Anonyymi00710
Anonyymi00692 kirjoitti:
Venäläiseen lihamyllyyn kelpaa kaikki: sokeat, alkoholistit, vangit, mielisairaat, pyörätuolissa olijat tuoleineen päivineen, kaikki kelpaa rintamalle. Mukavan tasa-arvoinen valtio.
Eikös vaan, tiltuloinen.Venäläiseen lihamyllyyn kelpaa kaikki: sokeat, alkoholistit, vangit, mielisairaat, pyörätuolissa olijat tuoleineen päivineen, kaikki kelpaa rintamalle lihamyllytettäväksi. Mukavan suvaitsevainen valtio vai mitä Nato Tiltu?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010612267.html
- Anonyymi00691
Tässä tiltulle muutamia Suomen kansalaisuuteen liittyviä velvollisuuksia:
Kaikkien, jotka asuvat tai oleskelevat Suomessa, täytyy noudattaa Suomen lakeja.
Noin 7–18-vuotiailla on oppivelvollisuus.
Usein niiden, jotka työskentelevät Suomessa, täytyy maksaa palkasta veroa Suomeen.
Kaikilla on velvollisuus todistaa oikeudessa, jos heidät sinne kutsutaan.
Vanhemmilla on velvollisuus huolehtia lapsistaan.
Kaikilla on velvollisuus auttaa, jos sattuu onnettomuus
Suomen kansalaisella on velvollisuus osallistua maanpuolustamiseen tai avustaa siinä. Vähintään 18-vuotiailla miehillä on asevelvollisuus.
Suomen kansalaisella on velvollisuus noudattaa Suomen lakeja myös muualla kuin Suomessa. Suomen kansalainen voidaan tuomita Suomessa rikoksesta, joka on tehty ulkomailla.
Tiltu ei ehkä ole tietoinen näistä velvollisuuksistaan, mutta eipä hätää, nämä velvollisuudet ja monet oikeudet sisältyvät hänenkin kansalaisuuteensa täysin hänen vajaasta tietoisuudestaan riippumatta.
Suomi pitää kyllä huolen tiltunkin velvollisuuksista ja oikeuksista vaikka hän olisi esim. holhouksen alainen ja asuipa Suomessa tai ulkomailla.
Tiltu kuvittelee jotenkin "jakavansa" näitä velvollisuuksia pois itseltään. Se ei valitettavasti onnistu, sellaisesta ei ole mainintaa Suomen lainsäädännössä.- Anonyymi00693
Tiltu on tyhmä kuin saapas, ja sekin on hänen oikeutensa.
- Anonyymi00694
Stubbin aritmetiikan lakien mukaan tarkastellen, vaikuttaa aivan siltä, kuin juuri SINÄ - eteentyönnetty Nato Tiltu, olisit Nolla-jakajana onnistunut jakamaan Nato-MIELISILLE kaikki ne velvollisuudet, jotka reservistä eronneet ovat teille ääliöille vyöryttäneet.
- Anonyymi00696
Anonyymi00693 kirjoitti:
Tiltu on tyhmä kuin saapas, ja sekin on hänen oikeutensa.
Saapaskaan ei jaa itselleen muiden velvollisuuksia. Nato Tiltu jakaa ne Nato Tiltujen kesken kun ei muutakaan voi. 😁
Varmaan KYRSII? - Anonyymi00697
Anonyymi00696 kirjoitti:
Saapaskaan ei jaa itselleen muiden velvollisuuksia. Nato Tiltu jakaa ne Nato Tiltujen kesken kun ei muutakaan voi. 😁
Varmaan KYRSII?Jos kuvittelet olevasi saapas, niin sekin on toki oikeutesi vapaassa Suomen tasavallassa.
Mutta mielikuvituksesikaan ei poista velvollisuuksiasi Suomen valtiolle.
Yksi niistä on maanpuolustusvelvollisuus. - Anonyymi00698
Anonyymi00696 kirjoitti:
Saapaskaan ei jaa itselleen muiden velvollisuuksia. Nato Tiltu jakaa ne Nato Tiltujen kesken kun ei muutakaan voi. 😁
Varmaan KYRSII?Ei ihme että tiltusta on sanottu että se on tyhmä kuin vasemman jalan saapas 😁
- Anonyymi00700
Nato Tiltu kirjoitti: "Kaikilla on velvollisuus auttaa, jos sattuu onnettomuus"
Joopasta joo. No miten se toteutuu käytännössä?
Nato-suomen kansalaiselle tuo velvollisuus tarkoittaa sitä, että ajetaan hitaasti pysähtymättä onnettomuuspaikan ohi ja yritetään kuvata kännykällä, jos vaikka saisi tallennettua kuvaa kuolleista ja verisistä uhreista.
Miten meni Nato Tiltun omasta mielestä?- Anonyymi00712
Tiltuloinen ei näytä ymmärtävän, että velvollisuus on ja pysyy.
Tekemiset tai tekemättä jättämiset ei siihen mitään vaikuta.
Olis tiltuloisen kannattanut suorittaa oppivelvollisuus, niin voisi olla paremmat eväät ymmärtää suomalaista yhteiskuntaa.
- Anonyymi00701
Sehän nyt on kaikille selvä, ettei Reservistä eroaminen poista maanpuolustusvelvollisuutta.
Ne vaan kasautuu Nato-MIELISILLE.
Jakavat NE keskenään tyyliin - PASKA VALUU ALASPÄIN.
Thaimaassa meillä on ihan omat velvollisuudet, kun edustetaan Suomea, EI siis sitä nyt kohta TUHOUTUVAA Stubblandiaa - Naton valtakuntaa.
Kyllä Kekkonen oli sentään johtaja.- Anonyymi00713
Tiltuloinen on huvittava tapaus.
- Anonyymi00702
Velvollisuus, olkoon sitten kyse ase- tai siviili luonteisesta velvollisuudesta on helposti laistettavissa.
Katso: Ukrainan värväys ahdinko ja ulkomaan pakolaisuus!
Näin se toimii oikeasti se velvollisuuden laistaminen. 😉👉👌✌- Anonyymi00704
Velvollisuudet ovat vain hölmöläisiä varten, kuten Nato Tiltua.
- Anonyymi00707
Anonyymi00704 kirjoitti:
Velvollisuudet ovat vain hölmöläisiä varten, kuten Nato Tiltua.
"Velvollisuudet ovat vain hölmöläisiä varten"
Selittää paljon miksi tiltusta on tullut tiltu ja miksi tiltujen venäjä on jäänyt kehitysmaan asteelle 100v muuta maailmaa jälkeen 😁
On se totta että vaikka Suomen ja venäjän välissä on raja fyysisesti sellainen jonka voi ylittää niin henkisesti olemme kyllä täysin ääripäitä 😉
- Anonyymi00705
Maanpuolustusvelvollisuus on helppo laistaa.
- Anonyymi00708
Itsensä puolustaminen on helppolaistaa tekee "tiltut" ja ottaa turpaansa suosiolla 😁👌
- Anonyymi00706
Reservin kieltäytyjien vakaumusta Nato-suomen puolustusvoimat kunnioittaa, olipa juurisyy eroon mikä tahansa. Kyllä Nato Tiltuja piisaa rintamalle!
Ketjusta on poistettu 217 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644