Miksi helluntailaiset eivät opiskele lahkokokouksissaan Jumalan kymmentä käskyä ?
Jumalan kymmenen käskyä
67
337
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaiset ei kunnioita Jumalan lakeja. Ne luottaa enemmän hurmoshenkiin.
- Anonyymi
Aloittaja on niin TYHMÄ ETTEI SE ÄLYÄ IHAN ITSE ETTEI SAA VARASTAA VAAN SE PITÄÄ LUKEA KIRJASTA . EIKÄ SE ÄLYÄ IHAN ITSE ETTEI SAA HUORATA SEKIN PITÄÄ LUKEA KIRJASTA KUN ON NIIN TYHMÄ ETTEI ÄLYÄ ITSE MITÄÄN.
- Anonyymi
Taas on piispa käskenyt pitämään sateenkaarimessuja Vaasassa!
Että tälläistä lakien noudattamista!
https://yle.fi/a/74-20156578
- Anonyymi
Helluntailaiset kieltää perisynnin ja Kolmiyhteisen Jumalan, Kristinuskon perusasiat.
- Anonyymi
Ei perisyntiä ole olemassakaan.
2.Aiik.25:
4. Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."
Hes.18:
19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
- Anonyymi
Oletko koskaan kuullut, että helluntailaiset rukoilisivat näin?
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhdessä miehen. Heidät teloitettiin 1800 luvulla. Kuinka monta kertaa sinun mielestäsi minun pitää tunnustaa heidän syntivelkansa ? Auttaako se tunnustaminen yhtään näitä esivanhempiani ?
Emmeköhän me ole vastuussa omista synneistämme.Monkki kirjoitti:
Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhdessä miehen. Heidät teloitettiin 1800 luvulla. Kuinka monta kertaa sinun mielestäsi minun pitää tunnustaa heidän syntivelkansa ? Auttaako se tunnustaminen yhtään näitä esivanhempiani ?
Emmeköhän me ole vastuussa omista synneistämme.Jokainen joka tuomion alainen on niin tuomitaan tekojensa mukaan.
Omien tekojen ei muiden.
- Anonyymi
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin. - Anonyymi
Fallostelijat niitä lakeja noudattaa syyttämällä muita laittomuuden tekijöiksi.
Ollen itse käräjillä ja saaden tuomion lain rikkomisesta.- Anonyymi
Helluntailaisilta nämä "jeesustelijat" vaikuttaa.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisilta nämä "jeesustelijat" vaikuttaa.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Ei tuossa puhuta helluntailaisista, eikä mistään muustakaan uskovien ihmisryhmästä.
Kirjoitus koskee joitakin yksilöitä ei mistään yhteisöstä.
Mutta ne jotka vihaavat veljiä??
1.Joh. 3:
11. Tämä on se sanoma, jonka te alusta alkaen olette kuulleet: meidän tulee rakastaa toisiamme. Joh. 13:34
12. Me emme saa olla sellaisia kuin Kain, Pahan lapsi, joka tappoi veljensä. Ja miksi hän tappoi tämän? Siksi, että hänen omat tekonsa olivat pahoja mutta hänen veljensä teot oikeita.
1. Moos. 4:8; Hepr. 11:4
13. Älkää ihmetelkö, veljet, jos maailma teitä vihaa.
14. Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.
- Anonyymi
Sinä et ainakaan noudata käskyjä, varsinkaan 8. käskyä. Opiskele 8. käsky.
- Anonyymi
Miksi joku ne opiskelisi, vaikka muutamassa itsestäänselvyydessä järkeä onkin..
- Anonyymi
Niin siinä tosiaan käy kun syyttää muita laittomuuden tekijöiksi sekä kuvittelee että on itse pyhistä pyhin jolla on Jumalan todistus, niin joutuukin fallostelusta käräjille ja saa tuomion lain rikkomisesta.
Innokas lakihenkisyys johtaa siihen. Kymmenet kaskut ee paljo naarata.🪦🪦☠️
- Anonyymi
Oletko koskaan käynyt niissä?
- Anonyymi
Aloittaja, olet vastuussa sanoistasi. Tee parannus.
Matt. 12:
33. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
Matt. 7:17; Luuk. 6:43-45
34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 3:7; Matt. 15:18-19; Matt. 23:33; Luuk. 3:7
35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Saarn. 12:14; 1Piet. 4:5
37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Jaak. 3:2 - Anonyymi
Fallostelu ei sinällään ole paha homma jos tunnustaa tehneensä laittomuutta ja katuu sitä.
Se lisää syntien taakkaa jos ärhäkkäästi puolustaa laittomuutta. - Anonyymi
Viimeisinä päivinä Jumala puhuu Poikansa kautta, EI MOOSEKSEN KAUTTA!!!!
- Anonyymi
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Luuk. 16:29
Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Luuk. 16:29
Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään sekavia molisevia helluntailaisia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
- Anonyymi
10 käskyt on voimassa opetti Martti Luther aikanaan.
- Anonyymi
Ehkä saattaa vähän varauksella suhtautua Lutherin opetuksiin. Ettei vain ala vihaamaan juutalaisia. Silloin ei edes ollut mitään syytä, he olivat aivan kunniakansalaisia, eivät tappaneet ketään, eivät tehneet sotarikoksia eikä kansanmurhaa ja silti Luther ei oikein pitänyt, suoranaisesti vihasi heitä. Tänä aikana olisi antanut juutalaisten kuulla kunniansa siitä mitä juutalaiset oikein tekevät ja miten pitävät ihmishenkeä ja ihmisoikeuksia pilkkanaan.
- Anonyymi
Luther opetti muutakin kuin vain kymmenen käskyn voimassa oloa. Aiotko kymmenen käskyn lisäksi noudattaa muitakin Lutherin opetuksia: Luther neuvoo, millä tavoin julkisen hallinnon sekä kirkon saarnaajien tulisi suhtautua juutalaisiin. Juuri tämä kolmas osuus on se, jossa Luther antaa käytännön ohjeita toimenpiteistä. Hän nimittää toimenpiteitä ”ankaran armeliaisuuden”-keinoiksi, jonka avulla edes jotkut juutalaiset voisivat ehkä pelastua tulesta ja liekeistä. Ohjeet ovat seuraavat:
• Synagogat on poltettava tai muilla keinoin tuhottava
• Juutalaisten kodit on hävitettävä
• Heidän hengelliset kirjansa on takavarikoitava
• Juutalaisten rabbien opetus on kiellettävä
• Juutalaisille ei saa tarjota turvaa matkalle (liikkumavapauden estäminen)
• Juutalaisten koronkiskonta on kiellettävä
• Heidät on pakotettava ruumiilliseen työhön
• Ensisijaisesti juutalaiset olisi kuitenkin karkotettava kristittyjen keskuudesta, se on paras tapa irtisanoutua juutalaisten harjoittamasta pilkasta. Ellei kristitty aktiivisesti vastusta juutalaisten viljelemää herjaa, ovat he itsekin osasyyllisiä jumalanpilkkaan.
Niin, miten meidän olisi meneteltävä, vaikkakin me juutalaisilta polttaisimme heidän synagoogansa, kieltäisimme heitä julkisesti ylistämästä ja rukoilemasta Jumalaa, opettamasta, Jumalan nimeä lausumasta j.n.e., sillä kuitenkaan he eivät luopuisi sitä salaisesti tekemästä. Ja koska me tiedämme, että he tekevät sitä salaisesti, niin se on yhtä paljon kuin he tekisivät sitä julkisesti. Sillä mitä tiedetään salaisesti tapahtuvan ja siedettävän, sehän ei enää ole salaista, ja omatuntomme on sen vuoksi yhtä hyvin Jumalan edessä syyllinen. Aivan niin, siitä meidän on itseämme varottava. Minun mielestäni asia on kuitenkin näin: jos mieli meidän jäädä juutalaisten jumalanpilkasta vapaaksi eikä tulla siihen osallisiksi, niin meidän on pysyttävä erillämme ja heidät on karkoitettava pois maastamme. Muuttakoot he isänmaahansa, niin heidän ei enää tarvitse meistä Jumalalle huutaa ja valehdella, että me muka pidämme heitä vankeina, emmekä mekään valittaa, että he meitä paheillaan ja nylkemisellään rasittavat. Tämä on lähin ja paras neuvo, joka tässä tapauksessa turvaa molemmat osapuolet.
- Anonyymi
Sähkökaupan omistaja loikkasi jehovantodistajiin.
- Anonyymi
Helluntailaisuus edustaa laittomuutta jo syntymästään saakka.
- Anonyymi
Luterilaisuus on laittomuutta syntymästään asti.
Luther käski tappaa juutalaiset!
- Anonyymi
Jokainen piirto on tuomiolla voimassa, jos joutuu lain mukaan tuomittavaksi.
Ei voi korvasyyhyyn itselleen lakia valita.
Jeesuksen seuraaminen vapauttaa tuomiosta. - Anonyymi
Miksi luterilaiset eivät saarnaa esim. tästä?
Mooseksen kirja:
20:16 Ja jos nainen ryhtyy eläimeen, mihin tahansa, pariutuaksensa sen kanssa, niin surmaa sekä nainen että eläin; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.- Anonyymi
Helluntaipastoreiden mieliaihe on saarnata seksuaalisuudesta.
Mikä se helluntaiapostolilla oli aina mielessä ?
Tuskin tämäkään helluntailainen johtaja ei tuntenut kymmentä käskyä.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Apostoli Olsen ei ollut kristitty koska ei tuntenut kymmentä käskyä.
- Anonyymi
Hellarit ei taida piitata sen paremmin maallisista kuin taivaallisistakaan laeista?
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät' - Anonyymi
Olsen perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]- Anonyymi
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
- Anonyymi
Hellapojilla ei tainnut enää paikat kestää?
- Anonyymi
Tästä ei pakkovauvakastettujen "päällikkö" anna kirkossa saarnata.
Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. - Anonyymi
Lahkopastorit eivät opeta Jumalan 10 käskyä koska he itsekin rikkovat Jumalaa vastaan.
Aika käärmeitä ovat ?- Anonyymi
Sama syy on pakkovauvakastettujen pastoreilla.
Jos kirkkoherra on kolmannen kerran naimisissa, niin ei ole valtuuksia mihinkään!
- Anonyymi
Helluntailahko on enemmän mielistynyt villityksiin ja jopa jotkut hurmahenkiin joita nämä sanovat henkikasteeksi.
Usko pois helluntaipastori haluaa sinulta enemmän rahaa.- Anonyymi
Norjalainen Olseni sai Amerikassa henkikasteen ja oli kova homo. Perusti 40 ens. hell.srk. tänne 1920-luvulla. ja v.1925 vietiin vankilaan 6 kk rajusta homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan.
- Anonyymi
Helluntailaisuus on tuonut toraa jo perustamisesta lähtien.
Se liike oli ja on tunnettu nykyäänkin etenkin kastekiistoista ja ehtoolliskiistoista.
Nykyään tosin luterilaisillekin annetaan ehtoollista ekumeenisessa hengessä.
Raamattu kertoo totuuden mistä helluntailaisten toraisuus johtuu.
YLPEYDESTÄ.
Ylpeys on syntiä.
Sananl 13:10:
"Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus." - Anonyymi
Onko se syntiä jos lahkostaan ylpeä helluntaipastori rikkoo Jumalan käskyä vastaan ?
- Anonyymi
Lahkolaiset eivät välitä sen enempää taivaallisista kuin maallisistakaan laeista.
Siinä vaan heittäytydään henkien viskottavaksi ja taju kankaalle ja järki narikkaan. - Anonyymi
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.
- Anonyymi
Jumalan kehoituksista helluntailaiset eivät piittaa.
Siksi he ovat tuollaisia. - Anonyymi
Helluntaiuskossa mennään sieltä missä aita on matalin.
Monelta puuttuu pyhityselämä jossa eletään Jumalan tahdon mukaan.
Aika uususkonnollisia jeesustelijoita ovat.- Anonyymi
Missä näkyy 3,5 miljoonan pakkovauvakastetun pyhityselämä????
- Anonyymi
Raamattu kertoo totuuden mistä helluntailaisten toraisuus johtuu.
YLPEYDESTÄ.
Ylpeys on syntiä.
Sananl 13:10:
"Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus."
Kun ylpeyteen yhdistetään lahkohenki ei tuloksena voi olla hyvää kun korvatkin on kuurot. - Anonyymi
Kumpiko on tärkeämpi helluntailaisuus vai Jumalan 10 käskyä ?
- Anonyymi
Vilpitönkin kristitty voi eksyä ja siksi Jeesuksen varoitukset lopunajan harhoista on otettava vakavasti (Matt 24). Jumala sallii eksytyksen tulla (Mark 13:22; 2 Tess 2:11). Kristittyä suojelee eksytykseltä Raamatun mukainen valvominen, johon kuuluvat myös arvostelukyvyn ja ymmärryksen käyttö sekä henkien koetteleminen. Monissa hengellisissä kokouksissa esiintyvät erikoiset ilmiöt (manifestaatiot) eivät ole Pyhästä Hengestä, vaikka monet niin uskovatkin.
Ne ovat peräisin toisaalta ihmisen sielun mekanismeista ja kokoustunnelmasta, toisaalta riivaajista eli saatanasta. - Anonyymi
Synti on laittomuutta Raamatun mukaan.
1Joh 3:4: "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."- Anonyymi
Roistot julistaa, että lait on kumottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roistot julistaa, että lait on kumottu.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Oletko aivan varmasti noudattanut edes käskyä: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.
Oletko siis hävittänyt epäjumalien patsaat ja kuvat ja symbolit, edes kirkostasi???
- Anonyymi
Helluntailaisilla omallatunnolla voi rikkoa Jumalan kymmentä käskyä vastaan.
(Jos ei jää kiinni).
Tyypillisiä itsensä kehujia ja kahdella tiellä kulkevia. - Anonyymi
Vain fallostelijat kiihloilee laista.
Pahimmat lainrikkojat. Eivät kai ketkään kristityt opiskele Jumalan kymmentä käskyä, vaan kymmentä ensimmäistä käskyä siitä luettelosta, jonka Jumala antaa 2. Moos. 20 alkaen. (Tosin lähes aina käsky olla tekemättä kuvia jätetään pois ja kymmenes jaetaan kahtia, eli edes nuo eivät kelpaa sellaisenaan kristityille.)
Ne käskyt, joihin Raamattu viittaa kymmenenä käskynä ja jotka laitettiin liitonarkkiin olivat 2. Moos. luvussa 34 kerrotut:
1. Älkää kumartako mitään muuta jumalaa, sillä Herra, joka on kiivas Jumala, ei suvaitse muita jumalia rinnallaan
2. Älä myöskään vala itsellesi jumalankuvia.
3. Vietä happamattoman leivän juhlaa ja syö happamatonta leipää seitsemänä päivänä
4. Jokainen, joka ensimmäisenä tulee ulos äitinsä kohdusta, kuuluu minulle, samoin jokainen karjaasi syntyvä urospuolinen esikoinen, niin sonnivasikka kuin karitsakin.
5. Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemänneksi päiväksi lopeta työnteko.
6. Vietä viikkojuhlaa, kun leikkaat ensi tähkät vehnäsadostasi, ja korjuujuhlaa vuoden vaihteessa.
7. Kolmesti vuodessa kokoontukoot kaikki miehet Herran, Israelin Jumalan, kasvojen eteen.
8. Kun uhraat minulle teurasuhrin veren, älä uhraa samalla kertaa mitään hapatettua äläkä jätä pääsiäisjuhlan uhrista mitään tähteeksi seuraavaan aamuun.
9. Tuo joka vuosi peltosi ensimmäisistä antimista parhaat Herran, Jumalasi, pyhäkköön
10. Älä keitä karitsaa emänsä maidossa.- Anonyymi
Niin ei lait ole korvssyyhyyn tarkoitettu, että ontan kymmenen ja yhdellä herjaan ihmisiä.
Lait viimeistä piirtoa myöten tuomitsee pahantekijät.
Mutta ei Jumalan lapsia.
Muutoin ei kukaan pelastuisi.
Ei vaikka miten karsii lakia. - Anonyymi
Umpilahkolainen väittää ettei Jumalan laki koske mukamas "Jumalan lapsia" = helluntailaisia.
- Anonyymi
Fallostelija väittää noudattavansa lakia, vaikka oikeus tuominnut laittomuuden tekijäksi.
Ei muut elvistele lailla. - Anonyymi
Monesti mainitaan mitenkä Luther vihasi juutalaisija Se tapahtui vasta hänen elämänsä loppuvaiheessa, kukapa meistä on synnitön.
Kymmenen käskyä on edelleen voimassa ja on hyvä muistaa että paholainen vihaa 10 käskyjä. - Anonyymi
Ei muut kuin fallostelijat hehkuta kymmentä käskyä ja nimenomaan sitä kymmentä ja niistä yhtä. Ei se muiden oppiin kuulu eikä muiden herjaaminen sen ja muiden asioiden vuoksi. He ovat ainoita uskovia joiden oppi perustuu muiden syyttelemiseen ja herjaamiseen siinä että vain heillä on oikeat käskyt, vain he ovat ne pitävinään sekä muutoinkin ymmärtävät Raamattua paremmin kuin muut, tai osaavat käännellä sen paremmin oman korvasyyhyyn paremmin kuin muut.
Sitä pimeyttä ei muiden opeissa ole vaikka jotain muuta saattaisikin olla. - Anonyymi
95% prosenttia herjoista on fallostelijoiden käsialaa, vaikka yrittävät niissä hämätä että joku muu olisi ne tehnyt. Kuka muu voisi jotain kymmentä käskyä julistaa ja mistä syystä? Kenen muun oppiin kuuluu kymmenen käskyn julistaminen ja sen esilletuominen ja sitä kautta kaikkien muiden tuomitseminen kun eivät lakia oikein noudata vaikka ehkä muutoin saattavat olla osin lakihenkisiä.
Herjaaminen lähtee aina lakihenkisyydestä ja siitä että herjataan opin mukaan, syytetään oppiin perustuen eikä siihen mitä ihminen on Jumalan yhteydessä, miten Pyhä Henki on valaissut ja tehnyt Jeesuksen seuraajan. Pyhä Henki sen tekee eikä laki. Laki saa aikaan vihaa ja herjaa. - Anonyymi
Piispa käski Vaasan suomalaisen luterlaisen seurakunnan jatkaa sateenkaarimessuja.
Pakkovauvakastettujen uskonto on homouskonto!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837