Kuka hyötyy, kun hallitus on tuhonnut ostovoiman, terveyshuollon ja työllisyyden ?

Anonyymi-ap

Jopa yritykset ihmettelevät, kun ei kauppa käy. Konkurssiaalto pyyhkii Suomen yli.
Alijäämä kasvaa. Velka kasvaa. Miksi hallitus tekee kaiken tämän tuhon ?
Kuka hyötyy kaikesta kysyn vaan, kun en ymmärrä. Löytyykö joku vastaus ?

76

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä hallitus osaa vastata, koska on kaiken aikaansaanutkin . . . ?

      • Anonyymi

        "Ehkä hallitus osaa vastata, koska on kaiken aikaansaanutkin . . . ?"

        Tuonaikaisen hallituksen PM lentelee luxusluokassa ympär mualimoo, ei häntä jaskan vertaa kiinnosta nytkään suomen asiat. Suomi ensin ajattelu on vahingollista.


      • Anonyymi

        Omaisuuden suoja on kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaisuuden suoja on kunnossa.

        Suomen kansa ei ole tyhmä, kyllä se näkee koska hallitus tekee tulonsiirto köyhiltä ja duunareilta suuryritysten osakkeenomistajille.


      • Anonyymi

        rikkaat tietysti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kansa ei ole tyhmä, kyllä se näkee koska hallitus tekee tulonsiirto köyhiltä ja duunareilta suuryritysten osakkeenomistajille.

        Valitettavasti ei auta vaikka kansa ei ole tyhmää. Päättäjät tekevät mitä lystäävät


      • Anonyymi00055

        EI SIITÄ KUKAAN HYÖDY


      • Anonyymi00056
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaisuuden suoja on kunnossa.

        ONKOHAN SEKÄÄN SUOMESSA SUOJASSA


      • Anonyymi00057

        KYSYMYS VAILLA VASTAUSTA


      • Anonyymi00060
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä hallitus osaa vastata, koska on kaiken aikaansaanutkin . . . ?"

        Tuonaikaisen hallituksen PM lentelee luxusluokassa ympär mualimoo, ei häntä jaskan vertaa kiinnosta nytkään suomen asiat. Suomi ensin ajattelu on vahingollista.

        olen maksanut tuloveroa,autoveroa, dieselveroa,kiinteistöveroa,kirkollisveroa,perintöveroa. Mitä sitten.Kaikkonen ,mikä on ongelma?

        Veroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta

        Siis terveyden huoltoa edullisesti ja jos joutuu työttömäksi niin saa toimeen tulon
        Näin toimii SDP

        Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittojaKansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

        Anonyymi-ap
        2026-04-07 18:26:21
        Ilmoita
        Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, aina työntekijöiden kiky-maksujen palauttamisesta työnantajille lähtien.

        Hiljaista on ollut. Aina on kysymys yritetty kääntää jonkun muun syyksi. Etenkin edellinen hallitus on ollut suosikkisyyllinen, jopa persujen omiin tekemisiin.

        Nyt kun vaalikautta on jäljellä enää vuosi, niin eväät näyttää olevan syöty persuleirissä. Mutta.

        Kysytään nyt vielä kuitenkin, ihan vaan tulevia eduskuntavaaleja varten, että mitkä ovat persujen perustelut vaalilupauksiensa pettämiselle, ja oliko päätös ainutkertainen ratkaisu tälle hallituskokoonpanolle, toisin sanoen pakon sanelema tilapäisratkaisu? Pääministeriasemassa kansalaisten kannalta huonot päätökset peruttaisiin ja toteutettaisiin lupaukset, jotka annettiin ennen kevään 2023 vaaleja?

        Yksinkertaistaen; jatkossa lupaukset siis pidetään, jos vielä kerran annamme äänenne teille, ja teemme persuista suurimman vallankäyttäjän?Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.🎩🎩🎩👺👺👺👺👺
        Demarien älykkyydestä on vahvoja näyttöjä. Kaikkein paras näyttö on ollut vaatimus koko kansan kouluttamisesta, jotta työelämme saisi mahdollisimman parhaita osaajia. Tätähän oikeisto ensi alkunn vastusti, mutta kun tulokset puhuivat puolestaan, kääntyi myös kannattamaan sitä. Tuottavia yrityksiä ei olisi ilman osaavaa henkilöstöä. Nokia kasvu globaaliksi suuryrotykseksi oli selvä esimerkki tästä. Sinun koultusta vähättelevillä keinoillasia se olisi jäänyt totetumatta. Koko kansan koulutus on ollut ylivoimaisesti paras talouspoltiinen innovaatio, mitä Suomessa ja monessa muussakin maassa on tehty. Suomessa se on ollut erittäin demarijohtoista kuten muissakin pohjoismaissa. Ilman tätä koulutusbuumia, meillä olisi vientiin kykenämättöniä snägariytyksiä ja se olisi siinä. Ennen sota meillä oli ulkomaalaisen pääoman siivittämää teollisuutta, joka ei vielä tarvinnut erityisen koulutettua väestöä. Ilman koko kansan koulutusta, olisimme kehitysmaa, jota EU-jäsenenenä verrattaisiin Romaniaan ja Bulgariaan.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Hyvä muistaa ja tajuta että kaikki hallituksen toimet ovat vaan nostaneet kansalaisten kuluja

        Esim alv joka kohdistuu täysimääräisesti vaan duunareille ei ollenkaan yrityksiin

        Ruuan hinta ja kaikki asumisen ja kulut
        Itsellä menee tililtä noin 2000 ekk kaikenlaisiin maksuihin sähkö, vesi ruoka ja ne

        Alv korotus jo pelkästään nostaa kuluja n, 600e vuodessa.

        Sitten muut kulut

        Kuitenkin yritusten kuluja ei ole nostettu yhtään ja luvataan lisää sosialietuutta ja ilmaisrahan valtiolta jonka maksaa vaan duunarit


        Siksi Paljakan korotus 10 pros on ajan kohtainen ja minimi

        Ja hyvin perusteltu

        Satonen ajamaan turkkia


        ÄänestäOlen aiemminkin oikonut käsityksiäsi demokratiasta, mutta oppi ei mene helposti perille kovakalloisille. Demokratia ei ole sama asia kuin enemmistövalta. Suomen lainsäädännön ja järjestelmän perusta eli perustuslaki päinvastoin säätää vahvoja kieltoja ja rajoituksia enemmistövallalle. Laajat kansalaisten perusoikeudet on nimenomaisesti suojattuja mielivaltaista enemmistövaltaa vastaan. Suomessa ja länsimaissa tärkeimpien asioiden muuttamiseen vaaditaan aina vähintään 2/3 osan enemmistö ja lainsäädäntöjärjestys on näissä kysymyksissä muutosvauhtia rajoittava. Suomessa on myös toimittu esim. ulko- ja turvallisuuspoliittisissa asioissa niin, että edellytetään laajaa parlamenttaarista yksituumaisuutta. Hallituskin halusi velkajarru-asiassa laajaa parlamentaarista sitoutumista asiaan eikä tehnyt mitään enemmistöpäätöstä, joka olisi vesittänyt koko asian.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ei auta vaikka kansa ei ole tyhmää. Päättäjät tekevät mitä lystäävät

        🐄🐄🐄🐄🐄

        Miksi tyhmä kansa antaa äänensä eliitille

        Ei se teen heistä eliittiin kuuluvaa eikä rikkaampaa, vaan köyhempää
        Azeezah Kabeera
        Vuohi paimen 🐄🐄🐄🐄🐄

        Miksi tyhmä kansa antaa äänensä eliitille

        Ei se teen heistä eliittiin kuuluvaa eikä rikkaampaa, vaan köyhempää
        Azeezah Kabeera
        Vuohi paimen 🐄🐄🐄🐄🐄

        Miksi tyhmä kansa antaa äänensä eliitille

        Ei se teen heistä eliittiin kuuluvaa eikä rikkaampaa, vaan köyhempää
        Azeezah Kabeera
        Vuohi paimen 🐄🐄🐄🐄🐄

        Miksi tyhmä kansa antaa äänensä eliitille

        Ei se teen heistä eliittiin kuuluvaa eikä rikkaampaa, vaan köyhempää
        Azeezah Kabeera
        Vuohi paimen 💩💩💩💩💩💩💩
        Kokoomus lisännyt huomattavasti köyhyyttä suomessa
        Luvauttsuureellisilla vaalipuheilaqn 100 000 uutta työpaikkaa

        Mutta tehnyt yli 100 000 työtöntä toimikaan lisää

        Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle

        Sen verran minäkin tajuun

        Ei koskaa mitäänMitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle

        Sen verran minäkin tajuun

        Ei koskaa mitään


      • Anonyymi00067

        TAAS KANSAA VASTAAN KOKOOMUS!


      • Anonyymi00069
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä hallitus osaa vastata, koska on kaiken aikaansaanutkin . . . ?"

        Tuonaikaisen hallituksen PM lentelee luxusluokassa ympär mualimoo, ei häntä jaskan vertaa kiinnosta nytkään suomen asiat. Suomi ensin ajattelu on vahingollista.

        HYÖTYJÄ EI OLE NÄHTÄVISSÄ!


    • Anonyymi

      Suomessa on tapahtunut pahin. Kun tyhmät ihmiset, esim Orpo, Purra ja Satonen alkavat ajatella asiat muuttuvat vaarallisiksi

      • Anonyymi00064

        Tyhmät ihmiset noita pellejä ovat äänestäneet valtaan


    • Anonyymi

      Kuka sen th:n tuhosi?
      Työllisyyden ja ostovoiman tuhoaminen on seurausta ensimmäiseen. En kyllä ymmärrä tuota työllisyyden tuhoamista, kun minä teen töitä kokoajan. Ei, ei tämä työ ole lähellekkään sitä siistiä it-työtä, mitä tein ja palkkakin on triplasti huonompi, mutta ihme on se, että olen myös triplasti tyytyväisempi vaikka senttiä joutuukin venyttämään. Kaikki ei ole rahasta kiinni.

    • Anonyymi

      "Kuka hyötyy, kun hallitus on tuhonnut ostovoiman, terveyshuollon ja työllisyyden ?"

      Tätähän tässä on ihmetelty monella palstalla jo kesäkuusta 2023 asti!!!
      Valtionvelkaa tuli 2019-2023 noin 50% lisää, kansalaisten ostovoima ja varallisuus ROMAHTI 2009 tasolle, asunto- ym. lainojen korko nousi vuosien lähes 0%:sta yli 4%:iin, susi-sote ajettiin väkisin läpi ilman rahoitusta, vain kovapalkkaiset sote-pomot saivat palkattua ja nyt eivät suostuneet palkkojen laskemiseen. 2020 alkoi hurja konkurssi ja irtisanomisaalto. Tuli kunninhimoinen ilmastotavoite, joka vie yrityksiä pois suomesta kiihtyvään tahtiin jne.

      • Anonyymi00037

        Orpon hallitus romautti ostovoimaa nostamalla polttoaineen hinnan lähes Marinin hallituksen aikaiselle tasolle.
        Korkojen piti laskea, mutta on odotettavissa, että viikon EKP päätös on, että koronlasku ei jatku, voi jopa nousta.

        Niin, älysitkö öljyn hinnan ja Venäjä vaikutuksen.

        PS. Orpon hallitus torppasi biopolttoaine investoinnin, vei työpaikat ja heikensi polttoaineen omavaraisuutta.


      • Anonyymi00043

        Ota hyvä mies lääkkeesi jotta lopetat tuon 2019-2023 välisen ajan paasaamisen


    • Anonyymi

      "Löytyykö joku vastaus ?"

      Sinäkö ET VIELÄKÄÄN muka "tiedä"??!! Minäpä kerron taas kerran: Demarihallituksen kauhukabinetti 2019-2023. Netti on TÄYNNÄ faktaa, tuosta täysin persiilleen menneestä hallituskaudesta.

      Tässä hyvä esimerkki, josta kannattaa katsoa, milloin konkurssiaalto alkoi 2020:
      https://taloushallintoliitto.fi/konkurssien-maara-jatkaa-kasvuaan-nain-asiakkaasta-kannattaa-pitaa-huolta/

      2019 kun demarit alkoi oli työttömyys 6,2% ja 2023 kun lopetti oli työttömyys 7,3%!

      Kun demarit aloitti oli Valtionvelka 106Miljardia, kun lopetti se oli jo156Miljardia! ELI VELKA KASVOI noin 50% yYHDEN HALLITUSKAUDEN aikana!!!! Edes korkoja ei heidän tarvinnut tuolloin juuri maksaa, nyt maksetaan yli 3Miljardia vuodessa!!!

      • Anonyymi00047

        Nyt linkit faktaan, muuten pelkkää kusetusta!!! Molopää kun olet!!!


    • Kannattaa kysyä Sannan poppoolta joka on meidät tähän pisteeseen ajanut!

      Sote uudistus meni päin pyllyä Sannan porukoilta, taisi Kiuru, se keväinen visertäjä, olla osa syyllinen, kun vieläkin vuosittain tulee miljardien yllärimenoja!

      Työttömyyden suurin syy on ay porukan tavassa välttää vastuuta työllisyyden säilymisestä. Kuin talouden intensiteetti vaihtelee niin palkkojen pitäisi seurata sillä niiden pitää vastata tuotannon ja kaupanaikaansaamaa tulovirtaa ja matalasuhdanteen aikana se on alempi kuin parhaina aikoina!

      Konkurssit ovat luonnollinen tapahtuma kun firma ei enää saa katetta aikaan riittävästi. Silloin firman tuoteidea on vanhentunut eivätkä sen tuotteet enää tee kauppaa!

      Näkemyksesi maailmasta eivät oikein vastaa todellisuutta vaan jotain sosialismin unelmaa lienet tavoittelemassa!

    • Anonyymi

      Kyllä pahin talouden tuhoja on SAK alituisine lakkoiluineen .

      • Anonyymi

        Ei maksukyvykkyyttä puolustava SAK, vaan ilmaista työvoimaa suosiva EK halpatyövoimalobbareineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maksukyvykkyyttä puolustava SAK, vaan ilmaista työvoimaa suosiva EK halpatyövoimalobbareineen.

        Suomen huonoon talouteen on syyllisiä suuri- ja keskisuuret yritykset, jotka ovat vieneet työpaikat halpatyömaihin. Näkeehän sen Kiinasta, kun työt vietiin sinne, niin Kiina vaurastui ennätystahtia.
        Ja nyt Kiinä polkee omilla kopioillaan koko maailman markkinoita, jolloin Eurooppa ja Amerikka köyhtyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei maksukyvykkyyttä puolustava SAK, vaan ilmaista työvoimaa suosiva EK halpatyövoimalobbareineen.

        SAK ei puolusta yritysten maksukyvykkyyttä ja sitähän koko homma on kiinni. Jos yritysten maksukyvykkyys laskee niin irtisanomiset alkavat. Se on se pohjasyy, joten siihen SAK:n ja koko ay liikkeen on panostettava.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen huonoon talouteen on syyllisiä suuri- ja keskisuuret yritykset, jotka ovat vieneet työpaikat halpatyömaihin. Näkeehän sen Kiinasta, kun työt vietiin sinne, niin Kiina vaurastui ennätystahtia.
        Ja nyt Kiinä polkee omilla kopioillaan koko maailman markkinoita, jolloin Eurooppa ja Amerikka köyhtyy.

        Ja Orpo maksoi näille yrityksille yritystukia!!!


    • Anonyymi

      Useimmat perskokkareet eivät ole ymmärtäneet edes aloituksen kysymystä.

      • Anonyymi

        "Useimmat perskokkareet eivät ole ymmärtäneet edes aloituksen kysymystä."

        Vai olisiko sittenkin niin, ettet sinä äärivihervasudemuKommari ymmärtänyt VIELÄKÄÄN vastausta!!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Useimmat perskokkareet eivät ole ymmärtäneet edes aloituksen kysymystä."

        Vai olisiko sittenkin niin, ettet sinä äärivihervasudemuKommari ymmärtänyt VIELÄKÄÄN vastausta!!??

        On jäänyt jotenkin filmi päälle.

        ÄärivihervasudemuKommari. Se on vaikeaa kun on vaikeaa. Missähän se ääri joku oikein on?


    • Anonyymi

      Suomessa on surkeat yritysjohtajat.

      • Anonyymi

        "Suomessa on surkeat yritysjohtajat."

        Taitaa olla aikas monessa isossa ulkolainen johtaja? Nähtiinhän tuo, esim. miten NOKIAn kävi kun sai oikein jenkeistä johtajan!!!!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nythän onkin menossa uusjako.

      Haetaan oikein hakemalla eriarvoisuuden kasvua. Senhän Kokoomus osaa ja persut on puudelina saatu talutushihnaan ja vain mamu pelon kautta.

      Kokoomuksella on tuo vajaat 20%n kannattajakunta joka aktiivisesti kannattaa.
      Pitää vain ajatella että se reilut 80% on jotain muuta.

      Toivon hartaasti, että nyt on nähty tuon puolueen "sydän".

    • Anonyymi

      Hallitus ei ole millään lailla vastuussa yrityksistä eikä konkursseista!
      Saati terveydenhuoltoa, jonka tuhon teki edellinen hallitus! Tämäkin on tiedossa ollut kaikille!!
      Ihmiset ovat alkaneet syyttämään jo omista mokistaankin hallitusta!

    • Anonyymi

      Ja vaalitulos on vaikea sulattaa kyllä ottaa päähän kun kansa on puhunut. Demokratia on sellainen että kansa valitsee edustajansa.

    • Anonyymi

      Punikki kommari ei vieläkään tajua punikkien kannatuksen vähäisyyttä onko punikeista 32% kannatus loistava näille kahdelle ääliö puolueelle.

      • Noinhan se on, vasurin on mahdotonta hyväksyä jotta vasemmiston aika on ohi. Jos mietitään valtiollisia vaaleja joskus -60 luvulla niin vasemmisto sai noin puolet äänistä. Kun ajatellaan viime aikojen valtiollisia niin vasuri ovat saaneet noin 25% eli neljänneksen äänistä. Kun se on pudonnut puoleen niin meno jatkuu kun ihmiset ovat oppineet näkemään sen mihin vasuri meitä on viemässä eli ylivelkaantuneeseen kurjuuteen.

        Nut joku sanoo, ottaahan Orpokin velkaa! Niin ottaa mutta on syytä selvittää itselleen mihin menoihin sitä tarvitaan ja mikä hallitus on ne menot aikaansaanut!

        Meno remonttia on syytä jatkaa kunnes arvioitu bruttotulo varmuudella riittää menoihin.


      • Anonyymi
        YXKAXEX kirjoitti:

        Noinhan se on, vasurin on mahdotonta hyväksyä jotta vasemmiston aika on ohi. Jos mietitään valtiollisia vaaleja joskus -60 luvulla niin vasemmisto sai noin puolet äänistä. Kun ajatellaan viime aikojen valtiollisia niin vasuri ovat saaneet noin 25% eli neljänneksen äänistä. Kun se on pudonnut puoleen niin meno jatkuu kun ihmiset ovat oppineet näkemään sen mihin vasuri meitä on viemässä eli ylivelkaantuneeseen kurjuuteen.

        Nut joku sanoo, ottaahan Orpokin velkaa! Niin ottaa mutta on syytä selvittää itselleen mihin menoihin sitä tarvitaan ja mikä hallitus on ne menot aikaansaanut!

        Meno remonttia on syytä jatkaa kunnes arvioitu bruttotulo varmuudella riittää menoihin.

        "Jos mietitään valtiollisia vaaleja joskus -60 luvulla niin vasemmisto sai noin puolet äänistä."

        Niinpä. Ja silloin onnistuikin suomalaisten ja Suomen hyvinvoinnin rakentaminen kun Kokoomus pidettiin sivussa.

        ". Kun ajatellaan viime aikojen valtiollisia niin vasuri ovat saaneet noin 25% eli neljänneksen äänistä."

        Niinpä ja nyt sen tuhot tiedetään.

        Hyvä että toit tuon oleellisen esiin. Mutta miten saamme Kokoomuksen vaalikarjan ymmärtämään heidän aikaan saamat tuhot?


      • Anonyymi00048
        YXKAXEX kirjoitti:

        Noinhan se on, vasurin on mahdotonta hyväksyä jotta vasemmiston aika on ohi. Jos mietitään valtiollisia vaaleja joskus -60 luvulla niin vasemmisto sai noin puolet äänistä. Kun ajatellaan viime aikojen valtiollisia niin vasuri ovat saaneet noin 25% eli neljänneksen äänistä. Kun se on pudonnut puoleen niin meno jatkuu kun ihmiset ovat oppineet näkemään sen mihin vasuri meitä on viemässä eli ylivelkaantuneeseen kurjuuteen.

        Nut joku sanoo, ottaahan Orpokin velkaa! Niin ottaa mutta on syytä selvittää itselleen mihin menoihin sitä tarvitaan ja mikä hallitus on ne menot aikaansaanut!

        Meno remonttia on syytä jatkaa kunnes arvioitu bruttotulo varmuudella riittää menoihin.

        Onneksi saadaan vasemmitohalitus RKP: avustuksella, mitäs siihen sanotte? 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Pari asiaa ei muutu politikoimalla !

      1. Suomen julkisen talouden menot ovat 55% suhteessa BKT:hen !
      Luku on teollisuusmaiden toiseksi korkein/huonoin luku !

      2. Suomen julkinen velka oli vuoden 2024 lopussa, 228 miljardia Euroa !
      Velka on lisääntynyt vuosi vuodelta !
      Velka on meidän perintöä tuleville sukupolville !

      Kummankin luvun täytyy laskea !! Muuta vaihtoehtoa ei ole !

    • Anonyymi

      Upi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      HANKKIJA. Sähköautonhankkija. Tai SähköRenlund. AkkuRake kaupittelis niitä akkuja asiakkaille sitten jos demokratiassa aikoo pysyä. Muissa tapauksissa leikataan.

    • Anonyymi00033

      Taas tuli uusi konkurssienätys.

    • Jos nyt ollaan ihan tarkkana niin työllisyyden suhteen suurin ongelma on ay liike joka ei korjaile sopimuksiaan aina kulloisenkin tilanteen vaatimalla tavalla kuten sen markkinataloudessa pitäisi toimia! Tilanne myös vaatisi sitä, että menot määritettäisiin prosentteina valtion tuloista eikä euroina, jolloin tulot paremmin riittäisivät kun pysyttäisiin alle 90% tasossa.

      Nykyinen katastrofaalinen taloustilanne ei ole Orpon hallituksen aikaansaama vaan edellisten hallitusten. Menoja kun on lisätty vaikka jo on nähty niiden olevan tuloja pienempiä!

      • Anonyymi00034

        Voi luoja mitä tarinaa.


      • Anonyymi00034 kirjoitti:

        Voi luoja mitä tarinaa.

        Ei ole luojan kirjoittama vaan minun! Et sitten kyennyt esittämään mitään reaalia mikä osoittaisi minun olevan väärässä eli tunnustit minun olevan oikeassa!


      • Anonyymi00036
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ei ole luojan kirjoittama vaan minun! Et sitten kyennyt esittämään mitään reaalia mikä osoittaisi minun olevan väärässä eli tunnustit minun olevan oikeassa!

        No jos et myönnä Orpon hallituksen aikaan saamia tuhoja niin tietysti olet väärässä.

        Kai nyt sentään luet uutisia ja politiikan ulkopuolisten asiantuntijoiden toteamuksia. Kai sentään ymmärrät missä mennään. Vai ymmärrätkö?


      • Anonyymi00036 kirjoitti:

        No jos et myönnä Orpon hallituksen aikaan saamia tuhoja niin tietysti olet väärässä.

        Kai nyt sentään luet uutisia ja politiikan ulkopuolisten asiantuntijoiden toteamuksia. Kai sentään ymmärrät missä mennään. Vai ymmärrätkö?

        Ymmärrän vallan hyvin missä mennään mutta sinulla näyttää niitä vaikeuksia olevan. Kun halutaan jotain lisää niin siihen on investoitava tavalla tai toisella, se ei synny millään muulla tavalla. On sen vuoksi ansaittava jotta voi jotain saada ja se on nyt kadonnut sosialistisen ajattelun myötä, jossa asiat rahoitetaan muiden työn tuloksilla!


      • Anonyymi00053
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ymmärrän vallan hyvin missä mennään mutta sinulla näyttää niitä vaikeuksia olevan. Kun halutaan jotain lisää niin siihen on investoitava tavalla tai toisella, se ei synny millään muulla tavalla. On sen vuoksi ansaittava jotta voi jotain saada ja se on nyt kadonnut sosialistisen ajattelun myötä, jossa asiat rahoitetaan muiden työn tuloksilla!

        Miksi sitten höpötät kun et ymmärtäisi mistään mitään.

        Höpötät mitä sattuu etkä osaa edes kertoa vastausta aloitukseen "Kuka hyötyy, kun hallitus on tuhonnut ostovoiman, terveyshuollon ja työllisyyden ?"


    • Anonyymi00035

      Hallitus otti viime vuonna yllättäen miljardi euroa Valtion eläke­rahastosta
      isotuloisia suosivan veroalen rahoittamiseen. Isotuloiset saivat "vappumiljardin".

      Päättääkö hallitus kevään kehysriihessä uudesta vappumiljardista ?

      Kuvassa Purra ja Orpo hymyilevät muikeina "saavutukselleen"
      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011518532.html

    • Anonyymi00038

      On se kumma kun ammattitaitoista hoitohenkilökuntaa irtisanotaan töistä. Tilalle kouluttamattomat ( hoitajat)
      Jotka ei Suomee ymmärrä... Näitä nyt laitetaan hoitoalalle. maahanmuuttajia ja pakolaisia ei irtisanominen koske se on kielto... Nyt rupee vanhuksia kuolemaan, Työt menee Suomalaisilta saadaan kansa vaihtoon..

    • Anonyymi00039
    • Anonyymi00040

      Tässä taloutta ihmisille jotka eivät taloudesta juuri mitään ymmärrä !?

      Suomen tilanne näkyy hyvin mutta karkeasti !?

      Näitte oikein !?
      Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ovat maailman korkeimmat !?

      Liian suuret julkiset menot ovat seurausta vuosikymmenien aikana eduskunnassa tehdyistä menopäätöksistä lainsäädännön kautta !? Lähinnä vasemmiston toimesta !?


      Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
      Esimerkkejä !

      Suomi 57% (maailman korkein luku)
      Itävalta 55%
      Ruotsi 50%
      Saksa 49%
      Norja 49%
      Tanska 47%
      Islanti 46%
      Espanja 45%
      UK 44%
      USA 39%
      Sveitsi 32%

      Tässä tietoa varallisuudesta !

      Mitä tulee varallisuustilastoihin, niin Suomi on länsimaiden peränpitäjiä, koska julkisen talouden menot ovat ja ovat olleet vuosia liian korkeita !

      Keskimääräinen varallisuus aikuista kohti eri maissa ! USA Dollari
      Listan yläpäässä olevat valtiot/yhteiskunnat omaavat kyvyn ja motivaation tehdä sijoituksia ja investointeja !

      1 Liechtenstein $758,637
      2 Monaco $727,311
      3 Switzerland $696,604
      4 Luxembourg $657,564
      5 United States $579,051
      6 Bermuda $569,232
      7 Hong Kong $552,930
      8 Australia $550,110
      9 New Zealand $472,153
      10 Iceland $467,795
      11 Cayman Islands $436,749
      12 Denmark $426,494
      13 Canada $409,297
      14 Netherlands $400,828
      15 Sweden $381,968
      16 Belgium $381,114
      17 Singapore $358,204
      18 Norway $334,432
      19 France $322,074
      20 United Kingdom $309,375
      21 Taiwan $297,864
      22 Israel $273,417
      23 Germany $256,985
      24 Greenland $251,499
      25 Ireland $251,337
      26 Austria $250,125
      27 Japan $245,238
      28 South Korea $237,644
      29 Italy $231,323
      30 British Virgin Islands $228,342
      31 Spain $222,888
      32 Qatar $188,106
      33 San Marino $186,804
      34 Finland $186,208

      Suomen julkinen velka on nyt tasoa 250 miljardia Euroa joka kasvaa vuosittain ja on peräisin ulkomailta !?

      • Anonyymi00044

        Virkakyöstien armeija nauttii maximipalkat ja maximilomat,
        yhden kyöstin eläköityessä palkataan tilalle 2 sen mukulaa.

        Tyyriiksi tulee...


    • Anonyymi00041

      Onhan mukava katella kun köyhhät kipuilee.

      • Anonyymi00042

        Työläiset laiskottelee jonsei pirä niitä silmällä, se on vissi tosi.


    • Jokseenkin jokaisessa kommentissani koskien Suomen talouden karmeaa tilannetta olen todennut, että kyseessä on ollut reunaoikeistolaisen ideologian mukainen yritys muuttaa Suomi paremmaksi maaksi rikkaille olla ja elää. Sitä varten pitää karsia kovalla kädellä julkista sektoria ja alentaa rikkaiden verotusta. Sitä on markkinoitu muillekin kuin rikkaille sillä, että kun rikkaille annetaan lisää rahaa niin he panevat niillä rahoilla talouteen lisää vauhtia, mistä sitten köyhätkin hyötyvät. Olen kutsunut sitä reunaoikeistolaiseksi hokkuspokkustempuksi. No, nyt sitä on sitten kokeiltu Suomessakin eikä se ole täälläkään toiminut.

      Jos Orpon hallituksessa on vilpittömästi uskottu ko temppuun - mitä vähän epäilen - niin mitä siitä nyt sitten jää käteen kokoomuksellekaan kun Orpon hallituksen aika loppuu eikä talous ole lähtenyt vauhtiin. Ensi vuonna on vaalit eikä työ Suomen muuttamiseksi rikkaiden paratiisiksi varmuudella jatku. Olen myös kommenteissani selittänyt miksi hokkuspokkus ei ole toiminut. Niin oikeistolaisille kuin vasemmistolaisillekin palstalaisille se on tainnut mennä pahasti yli hilseen.

      • Anonyymi00045

        "Jos Orpon hallituksessa on vilpittömästi uskottu ko temppuun"

        No ei tietenkään ole uskottu, vaan koijaripolitrukit toteuttavat vaan Valpolan Björnin ja muiden nousukkaiden mielihaluja.
        Ja sopiihan se Vanhallekin Rahalle, kyllä Sveitsin pankkiin rahaa sopii :)


      • Anonyymi00046

        Niin, riippumatta siitä mikä hallitus Suomea seuraavaksi johtaa niin julkisten menojen leikkauksia tullaan jatkamaan vuosikausia !

        Taustalla ovat Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen jotka ovat 57% !?
        Luku on maailman korkein luku !?

        Lopputuloksena Suomen julkinen velka on nyt tasoa 250 miljardia Euroa joka kasvaa vuosittain ja on peräisin ulkomailta !?


      • Anonyymi00046 kirjoitti:

        Niin, riippumatta siitä mikä hallitus Suomea seuraavaksi johtaa niin julkisten menojen leikkauksia tullaan jatkamaan vuosikausia !

        Taustalla ovat Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen jotka ovat 57% !?
        Luku on maailman korkein luku !?

        Lopputuloksena Suomen julkinen velka on nyt tasoa 250 miljardia Euroa joka kasvaa vuosittain ja on peräisin ulkomailta !?

        Sinä jankutat tuota 57 prosenttia ymmärtämättä, mitä sen takana on. Jos yritetään vain leikkaamalla julkisia menoja pienentää ko prosenttia niin tulos on juuri se, mikä nyt Suomen taloudessa näkyy. Julkinen sektori ON OSA Suomen BKT:ta joten sitä pitää leikata hyvin viisaasti. Nyt on leikattu julkista sektoria niin, että kysyntä on romahtanut aiheuttaen isoja ongelmia maan taloudelle mukaan lukien yksityinen sektori. Yrityksiä on mennyt konkurssiin, työllisyys on heikentynyt ja kun hallitus on vielä alentanut tuloveroa niin valtion tuloissa on valtava vajaus, jota pitää paikata ottamalla lisää velkaa. Kaikki tuo hölmöily on näkynyt uutisissa.

        Ei totuutta ja todellisuutta voi muuttaa ideologialla, todellisuutta pitää vain ymmärtää ja toimia sen lakien mukaan. Suomen talouden tasapainossa on korjaamisen varaa, mutta ei se noin idioottimaisen yksinkertaisesti onnistu. Talouden tasapaino on tärkeä, mutta siinä on aina hoidettava akuutit ongelmat ensin jotta pitkän tähtäimen tavoite on ylipäänsä mahdollista toteuttaa. Jos ei välitetä akuutista ongelmasta niin pitkän tähtäimen talouden tasapainolle käy juuri niin kuin nyt on käynyt. Tuleva vasemmistopohjainen hallitus voi onnistua jopa paremmin pienentämään tuota 57%:ia omalla täysin päinvastaisella ideologiallaan jos vain toimii järkevästi. Sen pitäisi olla jopa helppoa kun Orpon hallitusta huonommin ei juuri voi onnistua.


      • Anonyymi00046 kirjoitti:

        Niin, riippumatta siitä mikä hallitus Suomea seuraavaksi johtaa niin julkisten menojen leikkauksia tullaan jatkamaan vuosikausia !

        Taustalla ovat Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen jotka ovat 57% !?
        Luku on maailman korkein luku !?

        Lopputuloksena Suomen julkinen velka on nyt tasoa 250 miljardia Euroa joka kasvaa vuosittain ja on peräisin ulkomailta !?

        Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ei vielä sinällään kerro mitään. Pitää myös selvittää se, mitkä ovat noilla julkisen talouden menoilla maksetut palvelut. Terveydenhuolto, liikenne, eläkkeet ja koulutus ovat tästä hyviä esimerkkejä. Jos vertailumaaksi otetaan vaikka USA, siellä kansalaiset maksavat itse em. kuluista valtaosan suoraan omasta pussistaan. Suomessa taas kansalaiset maksvat näistä menoista paljon pienemmän osan ja yhteiskunta suurimman. Sitä varten kerätään veroja eli julkiset menot kasvavat.

        Yksityisen ihmisen menot eivät välttämättä muutu miksikään maksoipa osan kuluista yhteiskunta verotuksen kautta ja kansalainen itse. Jollekin keskivertokansalaiselle lopputulos voi olla plus/miinus nolla. Nämä menot ovat joka tapauksessa poissa kaikesta muusta kulutuksesta. Se että nämä toiminnot ovat julkisen talouden hoitamia, on tasa-arvokymymys. Palvelut halutaan tarjota kaikille suhteellisen samanarvoisina. Tietysti se lisää yhteiskunnan kuluja, koska palvelujen piiriin pääsee paljon niitäkin, joilla ei olisi muuten varaa niihin. Kyse on arvovalinnasta. Halutaanko, että kaikille tarjotaan esim. terveys- ja koulutuspalveluja vai jätetäänkö varattomat ja huonotuloiset oman onnensa nojaan.

        Jos Suomen lukua halutaan verrata johonkin muuhun maahan, se pitäisi tehdä sellaisiin, joiden yhteiskunnan tarjoamat palvelut ovat samanlaisia. Siinäkin vaikuttavat myös muut asiat kuten väestön vanhentuminen eli esim. vanhuspalevlujen kysynnän kasvu.

        Vertailukuun eivät myöskään vaikuta vain menot kuten näytät luulevan. Toinen puoli on julkisen talouden tulot. Ne vaikuttavat vähentyneen tällä hallituskaudella vielä enemmän kuin hallitus on vähentänyt menoja. Suomen vastaava vertalilulu oli paljon parempi Paavo Lipposen johtamien hallitusten aikana, kun talous kasvoi ja julkiset tulot nousivat nopeammin kuin julkiset menot. Yhteiskunnan kokonaisedun kannaltta onkin viisaampaa pyrkiä nostamaan tuloja kuin vähentämään ainakaan tarpeellisia menoja. Turhia menoja kuten listaamattomien yritysten osingon maksun tukemista kannattaa tietysti vähentää.


      • Anonyymi00049

        Nykyhallitus raapii kaiken minkä irti saa rikkaitten hyväksi, koska tietävät, että häviävät seuraavat vaalit, jo ihan työntekijöitten oikeuksien heikennyksellä ja lisäksi valtion varojen tulonsiirtona rikkaille ja yksityisille terveystoimijoille!! 😱😱😱😱


      • Anonyymi00050
        mielipidepankki kirjoitti:

        Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ei vielä sinällään kerro mitään. Pitää myös selvittää se, mitkä ovat noilla julkisen talouden menoilla maksetut palvelut. Terveydenhuolto, liikenne, eläkkeet ja koulutus ovat tästä hyviä esimerkkejä. Jos vertailumaaksi otetaan vaikka USA, siellä kansalaiset maksavat itse em. kuluista valtaosan suoraan omasta pussistaan. Suomessa taas kansalaiset maksvat näistä menoista paljon pienemmän osan ja yhteiskunta suurimman. Sitä varten kerätään veroja eli julkiset menot kasvavat.

        Yksityisen ihmisen menot eivät välttämättä muutu miksikään maksoipa osan kuluista yhteiskunta verotuksen kautta ja kansalainen itse. Jollekin keskivertokansalaiselle lopputulos voi olla plus/miinus nolla. Nämä menot ovat joka tapauksessa poissa kaikesta muusta kulutuksesta. Se että nämä toiminnot ovat julkisen talouden hoitamia, on tasa-arvokymymys. Palvelut halutaan tarjota kaikille suhteellisen samanarvoisina. Tietysti se lisää yhteiskunnan kuluja, koska palvelujen piiriin pääsee paljon niitäkin, joilla ei olisi muuten varaa niihin. Kyse on arvovalinnasta. Halutaanko, että kaikille tarjotaan esim. terveys- ja koulutuspalveluja vai jätetäänkö varattomat ja huonotuloiset oman onnensa nojaan.

        Jos Suomen lukua halutaan verrata johonkin muuhun maahan, se pitäisi tehdä sellaisiin, joiden yhteiskunnan tarjoamat palvelut ovat samanlaisia. Siinäkin vaikuttavat myös muut asiat kuten väestön vanhentuminen eli esim. vanhuspalevlujen kysynnän kasvu.

        Vertailukuun eivät myöskään vaikuta vain menot kuten näytät luulevan. Toinen puoli on julkisen talouden tulot. Ne vaikuttavat vähentyneen tällä hallituskaudella vielä enemmän kuin hallitus on vähentänyt menoja. Suomen vastaava vertalilulu oli paljon parempi Paavo Lipposen johtamien hallitusten aikana, kun talous kasvoi ja julkiset tulot nousivat nopeammin kuin julkiset menot. Yhteiskunnan kokonaisedun kannaltta onkin viisaampaa pyrkiä nostamaan tuloja kuin vähentämään ainakaan tarpeellisia menoja. Turhia menoja kuten listaamattomien yritysten osingon maksun tukemista kannattaa tietysti vähentää.

        Onko todella niin, että kirjoittaja ei halua myöntää tai ymmärtää taloudessa olevia kylmiä tosiasioita ??

        1. Talous ei Suomessa kasva riittävästi, koska julkisen talouden menot ovat liian suuret !!
        Ne ovat 57% suhteessa BKT:hen !? Luku on maailman korkein luku !?

        Liian suuret julkiset menot ovat seurausta vuosikymmenien aikana eduskunnassa tehdyistä menopäätöksistä lainsäädännön kautta ! Ne eivät ole luonnonlakeja, joten ne voidaan aina muuttaa !! Muutos kuuluu demokratiaan !

        Suomen julkinen velka on nyt tasoa 250 miljardia Euroa joka kasvaa vuosittain ja on peräisin ulkomailta !

        Suomen julkisen talouden pulma ei korjaannu kuin leikkaamalla julkisia menoja !!


      • Anonyymi00051
        mielipidepankki kirjoitti:

        Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ei vielä sinällään kerro mitään. Pitää myös selvittää se, mitkä ovat noilla julkisen talouden menoilla maksetut palvelut. Terveydenhuolto, liikenne, eläkkeet ja koulutus ovat tästä hyviä esimerkkejä. Jos vertailumaaksi otetaan vaikka USA, siellä kansalaiset maksavat itse em. kuluista valtaosan suoraan omasta pussistaan. Suomessa taas kansalaiset maksvat näistä menoista paljon pienemmän osan ja yhteiskunta suurimman. Sitä varten kerätään veroja eli julkiset menot kasvavat.

        Yksityisen ihmisen menot eivät välttämättä muutu miksikään maksoipa osan kuluista yhteiskunta verotuksen kautta ja kansalainen itse. Jollekin keskivertokansalaiselle lopputulos voi olla plus/miinus nolla. Nämä menot ovat joka tapauksessa poissa kaikesta muusta kulutuksesta. Se että nämä toiminnot ovat julkisen talouden hoitamia, on tasa-arvokymymys. Palvelut halutaan tarjota kaikille suhteellisen samanarvoisina. Tietysti se lisää yhteiskunnan kuluja, koska palvelujen piiriin pääsee paljon niitäkin, joilla ei olisi muuten varaa niihin. Kyse on arvovalinnasta. Halutaanko, että kaikille tarjotaan esim. terveys- ja koulutuspalveluja vai jätetäänkö varattomat ja huonotuloiset oman onnensa nojaan.

        Jos Suomen lukua halutaan verrata johonkin muuhun maahan, se pitäisi tehdä sellaisiin, joiden yhteiskunnan tarjoamat palvelut ovat samanlaisia. Siinäkin vaikuttavat myös muut asiat kuten väestön vanhentuminen eli esim. vanhuspalevlujen kysynnän kasvu.

        Vertailukuun eivät myöskään vaikuta vain menot kuten näytät luulevan. Toinen puoli on julkisen talouden tulot. Ne vaikuttavat vähentyneen tällä hallituskaudella vielä enemmän kuin hallitus on vähentänyt menoja. Suomen vastaava vertalilulu oli paljon parempi Paavo Lipposen johtamien hallitusten aikana, kun talous kasvoi ja julkiset tulot nousivat nopeammin kuin julkiset menot. Yhteiskunnan kokonaisedun kannaltta onkin viisaampaa pyrkiä nostamaan tuloja kuin vähentämään ainakaan tarpeellisia menoja. Turhia menoja kuten listaamattomien yritysten osingon maksun tukemista kannattaa tietysti vähentää.

        Tässä esimerkit tehokkuudesta ja tehottomuudesta kansantaloudessa !


        Pieni vertailu !
        Suomi ja Yhdysvallat

        1. Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
        Suomi 57%, Yhdysvallat 39%

        2. Keskim varallisuus aikuista kohti
        Suomi 186000 USD, Yhdysvallat 579000 USD

        3. Julkisen velan tausta
        Suomi 80-90% ulkomailta, Yhdysvallat 75-78% kotimaasta

        4. Terveydenhoito-kulujen kuormitus julkiseen talouteen
        Suomi 85%, Yhdysvallat 45%

        5. Keskuspankin kultavaranto
        Suomi 44 tonnia, Yhdysvallat 8100 tonnia

        6. Nobel palkinnot
        Suomi 5kpl, Yhdysvallat 430kpl

        Kts erityisesti kohdat 1-3. Niistä näkyy että Suomen talous on halvaantuneessa tilassa !?


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Nykyhallitus raapii kaiken minkä irti saa rikkaitten hyväksi, koska tietävät, että häviävät seuraavat vaalit, jo ihan työntekijöitten oikeuksien heikennyksellä ja lisäksi valtion varojen tulonsiirtona rikkaille ja yksityisille terveystoimijoille!! 😱😱😱😱

        Älkää hyvä ihminen pettäkö itseänne !?

        1. Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ovat maailman korkeimmat !?
        2. Suomen kansantalouden tuottavuus ei ole riittänyt kattamaan julkisia menoja yli 20 vuoteen !?
        3. Suomi velkaantuu lisääntyvästi ulkomaille !?
        4. Potentiaalinen kasvu ulosmitataan Suomessa korkean verotuksen kautta julkisiin rakennelmiin pois kansalaisten käytettävistä !?
        5. Suomalaisilla ei ole länsimaista kykyä ja halua tehdä sijoituksia ja investointeja edellä mainittujen syiden vuoksi !?

        6. EU-komissio ja IMF eivät Suomea varoittelisi jos talous olisi kunnossa !?


      • Anonyymi00052 kirjoitti:

        Älkää hyvä ihminen pettäkö itseänne !?

        1. Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ovat maailman korkeimmat !?
        2. Suomen kansantalouden tuottavuus ei ole riittänyt kattamaan julkisia menoja yli 20 vuoteen !?
        3. Suomi velkaantuu lisääntyvästi ulkomaille !?
        4. Potentiaalinen kasvu ulosmitataan Suomessa korkean verotuksen kautta julkisiin rakennelmiin pois kansalaisten käytettävistä !?
        5. Suomalaisilla ei ole länsimaista kykyä ja halua tehdä sijoituksia ja investointeja edellä mainittujen syiden vuoksi !?

        6. EU-komissio ja IMF eivät Suomea varoittelisi jos talous olisi kunnossa !?

        Ne eivät nuo sosialisti Anaalit tajua mistä on kyse. He vain haluavat, jotta fiksumpi oikeisto tuottaa heille elannon, eikä työstä olisi isompaa haittaa vapaa-ajan vietolle.

        Haluavat jotta ay järjestö on se joka taloutta hallitsee sosialismin tyyliin, eihän siinä voi päästää niitä määrääjän asemaan, jotka jotain osaisivat tehdä, koska se veisi kunnioituksen ay johdolta!

        Vasemmisto on ajanmittaan saanut ujutettua valtiolle menoja joita ei kyetä järkevästi verorahoina saamaan aikaan, on siis alettava karsimaan menoja ja on alettava antamaan yrityksille enemmän arvoa ay:n rinnalla, jotta saadaan lisää yrittäjyyttä tuottaville sektoreille, koska se on ainoa tie parempaan. Vasemmiston ay johtoinen tie vie turmioon, kuten olemme nähneet nyt täällä sekä esim. Neuvostoliiton kohtalossa.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        "Jos Orpon hallituksessa on vilpittömästi uskottu ko temppuun"

        No ei tietenkään ole uskottu, vaan koijaripolitrukit toteuttavat vaan Valpolan Björnin ja muiden nousukkaiden mielihaluja.
        Ja sopiihan se Vanhallekin Rahalle, kyllä Sveitsin pankkiin rahaa sopii :)

        Tätä roskaa aikoinaan Reagan julisti USAn kansalle. Kun rikkaat rikastuvat alkaa sieltä tippua enenevästi rahaa köyhille. No, Las Vegasin hyväntekeväisyys gaalaillat lisääntyivät. Julkisilla rahoilla tietenkin. Kokoomuksessakin tämä tiedetään toimimattomaksi hyvinkin


      • Anonyymi00065
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ne eivät nuo sosialisti Anaalit tajua mistä on kyse. He vain haluavat, jotta fiksumpi oikeisto tuottaa heille elannon, eikä työstä olisi isompaa haittaa vapaa-ajan vietolle.

        Haluavat jotta ay järjestö on se joka taloutta hallitsee sosialismin tyyliin, eihän siinä voi päästää niitä määrääjän asemaan, jotka jotain osaisivat tehdä, koska se veisi kunnioituksen ay johdolta!

        Vasemmisto on ajanmittaan saanut ujutettua valtiolle menoja joita ei kyetä järkevästi verorahoina saamaan aikaan, on siis alettava karsimaan menoja ja on alettava antamaan yrityksille enemmän arvoa ay:n rinnalla, jotta saadaan lisää yrittäjyyttä tuottaville sektoreille, koska se on ainoa tie parempaan. Vasemmiston ay johtoinen tie vie turmioon, kuten olemme nähneet nyt täällä sekä esim. Neuvostoliiton kohtalossa.

        Röh röh pääasia että vaippoja on riittävästi koska anaalini toimii ylikierroksilla KVIIIIIK !!!


    • Anonyymi00054

      Love. Kaikki euron ylittävä OVE-tulo leikkaa yleistukea 50 prosentin suhteella.
      Matt6:24

    • Anonyymi00059

      Vimma. Ostovimma, terveysvimma yhdessä työllisyysvimman kaa tietysti.

    • Anonyymi00063

      Suomalainen yhteiskunta ei voi olla aikuisten lastentarha veronmaksajien rahoilla ?

      • Anonyymi00066

        Rahaeliitti hyötyy.


      • Anonyymi00068

        Ei voikkaan, mutta se sitä vaan on kun firmat potkii ihmisiä työttömiksi ja jollain meidän työttömienkin on elettävä ja mitä tulee uuden työn saamiseen niin erittäin hankalaa saada työtä ilman suhteita! Työn saaminen on ihme suhde peliä nykyään ja nepotismiä. Yrittäjät palkkaa firmoihinsa omia lapsiaan vaikka kokeneenpaakin työväkeä varmasti lötyisi. Tämä on nähty ihan läheltä.


    • Anonyymi00070

      Hallitus haluaa Suomesta tulevan Monacon, jossa asuu vain rikkaita..

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe