Mitä on evankeliumi?

Anonyymi-ap

Luterilaisuudessa se on tässä:

1. Joh. 4:10

Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. [Joh. 3:16; Room. 5:8; 1. Joh. 2:2]

Olen ymmärtänyt että mm. vapaissa suunnissa se on päinvastoin, eli ihmisen on rakastettava Jumalaa pelastuakseen. Olenko ymmärtänyt oikein?

28

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä evankeliumi ontuu sillä kohdalla, että Paavalin syntioppievankeliumin mukaan ristille kuoli ja kirottiin Jeesuksen opettama isä Jumala, ei mitään poikaa.

Löyttyy niin Athanasioksen tunnustus kuin Augsburgin tunnustuskin.

• Anonyymi

"Olen ymmärtänyt että mm. vapaissa suunnissa se on päinvastoin, eli ihmisen on rakastettava Jumalaa pelastuakseen. Olenko ymmärtänyt oikein?"???

Olet ymmärtänyt VÄÄRIN!
        Pelastukseen tarvitaan vain usko Jeesukseen. Edes kastetta ei tarvita: Ap 16
        " Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat."

Rakkaus syntyy siitä, kun ihminen kokee, että hänen syntinsä ovat anteeksiannetut. Mutta ei rakkauttakaan kukaan voi itse synnyttää, vaan: "Rakkaus on vuodatettu meihin Pyhän Hengen kautta."!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olen ymmärtänyt että mm. vapaissa suunnissa se on päinvastoin, eli ihmisen on rakastettava Jumalaa pelastuakseen. Olenko ymmärtänyt oikein?"???

Olet ymmärtänyt VÄÄRIN!
        Pelastukseen tarvitaan vain usko Jeesukseen. Edes kastetta ei tarvita: Ap 16
        " Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat."

Rakkaus syntyy siitä, kun ihminen kokee, että hänen syntinsä ovat anteeksiannetut. Mutta ei rakkauttakaan kukaan voi itse synnyttää, vaan: "Rakkaus on vuodatettu meihin Pyhän Hengen kautta."!

Raamatussa ei ole mitään syntien anteeksi antamista/saamista, koska koko opin idea on muuttua ominaisuudeltaan syntiseksi ja pelastua tekemään vaikka pahaa ja pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia. Löytyy Paavali, Roomalaiskirja, luku 7. Lopettakaa nyt helvetti vieköön tuo valehtelemisenne.

• Anonyymi

Olet tosiaankin ymmärtänyt vähän väärin. Vapaat suunnat eivät opeta tuolla lailla. Heidän oppinsa on kristillinen oppi, se "vapaa" liittyy enemmän vapauteen kirkosta ja sen rituaaleista, ei niinkään keskeiseen oppiin.

• Anonyymi

Minä olen ymmärtänyt kuulemani niin että uskoa ja rakkautta Jeesukseen tarvitaan pelastuakseen ja Jeesus konkretisoituu juuri uskonnollisen liikkeen käsityksissä ja opeissa. Jos et liity liikkeen jäseneksi ja mene uudestikasteelle, helvetti on edessäsi.

• Anonyymi

Ihmisen täytyy rakastaa Jumalaa. Muuten Jumala panee sinut helvettiin. Onko se näin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen täytyy rakastaa Jumalaa. Muuten Jumala panee sinut helvettiin. Onko se näin?

Ei ihan, vaan niin, että jos et palvo ristille kuoliaaksi kidutettua (1.Kor.5:7) ja kiroukseksi kirottua (Gal.3:13) Jeesusta opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana (tosi Jumana tunnustuksissa) ja syö häntä Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23), niin sitten vihainen Jumala uhkaa laittaa sinut helvettiinsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihan, vaan niin, että jos et palvo ristille kuoliaaksi kidutettua (1.Kor.5:7) ja kiroukseksi kirottua (Gal.3:13) Jeesusta opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana (tosi Jumana tunnustuksissa) ja syö häntä Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23), niin sitten vihainen Jumala uhkaa laittaa sinut helvettiinsä.

Vihainen Jumala omistaa tulivuoren. Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihainen Jumala omistaa tulivuoren. Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen.

Siitä sen iästä oli juuri kirjoitettettu kirjakin. Eikö se ikä ollut jotain 500-600 .ennen ajanlaskua alkanut. Muistaisin, että - hämmästyttävää - oli pystytty ihan vuoden tarkkuudella määrittelemään. Mitähän silloin on tapahtunut?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä sen iästä oli juuri kirjoitettettu kirjakin. Eikö se ikä ollut jotain 500-600 .ennen ajanlaskua alkanut. Muistaisin, että - hämmästyttävää - oli pystytty ihan vuoden tarkkuudella määrittelemään. Mitähän silloin on tapahtunut?!

Tarkistin - 587 vuodelta ennen ajanlaskun alkua on tuo Jumalan syntymä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkistin - 587 vuodelta ennen ajanlaskun alkua on tuo Jumalan syntymä.

Löytyy historia tuolle vuodelle - mutta hämmästyneenä huudahdan, että Baal-jumala (joka on kyseessä) onkin sama kuin Marduk, johon liittyy tähtikuvioon, ja EU:n Strasbourgin rakennus on rakennettu mukaillen Mardukin Baabelin tornia!

No, ei minulle ole epäselvää ollut EU:,n juutalaistaustat toisen maailman kokonaan poltetuin uhrilahjoin Juutalaisen Jumalalle (siis tälle) oman valtion saamiseksi ja EU:n luominen jo natsien pöydällä rahoittamaan Israel sekä kansallissosialismin uudelleen valtaan nousuksi valtiosopimuksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyy historia tuolle vuodelle - mutta hämmästyneenä huudahdan, että Baal-jumala (joka on kyseessä) onkin sama kuin Marduk, johon liittyy tähtikuvioon, ja EU:n Strasbourgin rakennus on rakennettu mukaillen Mardukin Baabelin tornia!

No, ei minulle ole epäselvää ollut EU:,n juutalaistaustat toisen maailman kokonaan poltetuin uhrilahjoin Juutalaisen Jumalalle (siis tälle) oman valtion saamiseksi ja EU:n luominen jo natsien pöydällä rahoittamaan Israel sekä kansallissosialismin uudelleen valtaan nousuksi valtiosopimuksin.

Toisen maailman sodan uhrein - holokausti sana tarkoittaa kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten Jumalalle - JHWH, Jahve, Allah, Jehova, Baal, Marduk. Tuli lisää yksi nimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä se tarkoittaa: Sinun on rakastettava seurakuntaa ja uskottava ja tehtävä mitä seurakunta jumalansa nimissä määrää. Millään henkiolennolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä se tarkoittaa: Sinun on rakastettava seurakuntaa ja uskottava ja tehtävä mitä seurakunta jumalansa nimissä määrää. Millään henkiolennolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Se siis merkitsee omasta itsemääräämisoikeudesta ja omasta tahdosta luopumista ja antauduttava seurakunnan vanhemmiston ja pastoreiden johdettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se siis merkitsee omasta itsemääräämisoikeudesta ja omasta tahdosta luopumista ja antauduttava seurakunnan vanhemmiston ja pastoreiden johdettavaksi.

Niin ja sen kirkon perustana on uskonto, jonka edelle laitoin, kristinusko helvettiin laittavalla vihaisella Jumalalla (Jahve, JHWH, Allah, Jehova, Baal, Marduk - kaikki tarkoittaa samaa).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja sen kirkon perustana on uskonto, jonka edelle laitoin, kristinusko helvettiin laittavalla vihaisella Jumalalla (Jahve, JHWH, Allah, Jehova, Baal, Marduk - kaikki tarkoittaa samaa).

Ja vaikka olisi mikä seurakunta, niin kristinusko ei siitä toiseksi muutu ristiin kuoliaksi kidutetulla ja kiroukseksi kirotulla Jeesuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vaikka olisi mikä seurakunta, niin kristinusko ei siitä toiseksi muutu ristiin kuoliaksi kidutetulla ja kiroukseksi kirotulla Jeesuksella.

Yhtään ainoaa oikeaa kristinuskoa ei ole koskaan ollut olemassakaan. Uskovainen luo oman jumalansa aina itsensä kaltaiseksi ja näköiseksi. Sinäkin olet luonut oman jumalasi itsesi näköiseksi. Sinun jumalasi on mielikuvituksesi tuotetta. Raamatulla ei ole mitään jumalasi kanssa tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtään ainoaa oikeaa kristinuskoa ei ole koskaan ollut olemassakaan. Uskovainen luo oman jumalansa aina itsensä kaltaiseksi ja näköiseksi. Sinäkin olet luonut oman jumalasi itsesi näköiseksi. Sinun jumalasi on mielikuvituksesi tuotetta. Raamatulla ei ole mitään jumalasi kanssa tekemistä.

Kyllä kirkolla ja uskovaisilla on erittäin oikea kristinusko, juodaan verta ja syödään ruumita, ja palvotaan tosi Jumalan kidutuskuolemaa Jeesuksen nimeen rakkautena ristiin. Se on ihan aito kristinuskon oppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kirkolla ja uskovaisilla on erittäin oikea kristinusko, juodaan verta ja syödään ruumita, ja palvotaan tosi Jumalan kidutuskuolemaa Jeesuksen nimeen rakkautena ristiin. Se on ihan aito kristinuskon oppi.

Ehtoollisella on tunnustuksen mukaan kuviteltava vielä veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä, ettei tule Paavalin sanoin vikapääksi, kun julistetaan Herran kuolemaa (1.Kor.11:23).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole luonut oman näköiseksi, kun on suoraan Raamatusta, siihen tehdystä uskonnon teologiasta sekä tunnustuksista ja riiteistä.

Älä unta näe, että minä ryhtyisin saatananpalvojaksi ja tekisin sitten Saatanasta omannäköiseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on ensimmäinen käsky?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole luonut oman näköiseksi, kun on suoraan Raamatusta, siihen tehdystä uskonnon teologiasta sekä tunnustuksista ja riiteistä.

Älä unta näe, että minä ryhtyisin saatananpalvojaksi ja tekisin sitten Saatanasta omannäköiseni.

Kristinuskossa on Jumala kirottu kiroukseksi Jeesuksen Kristus nimeen (Gal.3:13). Siksi minä aina laitan koodit Rasmattuun, että voitte tarkistaa, että kaikki on kuten sanonkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on ensimmäinen käsky?

Niin, omistaako Jumala mielestäsi helvetin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovat sairaan mielesi luomia harhoja.

• Anonyymi

Matt6:24 edelleen osoittaa etsiäkö todella vapautta. Ja Luukas toteaa kansan valitsevan toisin.

• Anonyymi

Niinpä, kun olisi pitänyt kääntyä pois kadotukseen vievältä tieltä, ja vapautua koko juutalaisesta syntikultista, ja olla hankkimatta syntiominaisuutta itseensä perkaamalla Jeesuksen opettama taivasten valtakunta pois.

Löytyy Matteus 13:33 ja 1.Korinyyolaiskirje 5:7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, kun olisi pitänyt kääntyä pois kadotukseen vievältä tieltä, ja vapautua koko juutalaisesta syntikultista, ja olla hankkimatta syntiominaisuutta itseensä perkaamalla Jeesuksen opettama taivasten valtakunta pois.

Löytyy Matteus 13:33 ja 1.Korinyyolaiskirje 5:7.

Höpö, höpö. Kerro mikä on diagnoosisi. Tai sen voi kyllä arvatakin.

• Anonyymi

Kerroit aloituksessasi evankeliumin. Lyhyesti sanottuna ja koettuna se on

ARMO =

Ansaitsematon
      Rakkaus
      Minun
      Osakseni

Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4165
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2293
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      989
    4. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      861
    5. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      854
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      850
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      821
    8. 36
      776
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      775
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    Aihe