Mielessäni alakoulussa opitut virret ja niiden raamatulliset sanat, mm. "Ei mikään niin voi virvoittaa, en muusta iloani saa.."
Ihmettelen, miksi raamatulliset virret ovat jääneet paljolti ilman vaikutusta. Virsiä veisaava "harras" körttikansa ym. kirkkoväki ovat jääneet kastamattomiksi luterilaisiksi. Olisiko niin, että ne ovat jääneet kosketuksiin vain ihmisten uskonnollisen tunnemaailman kanssa. Mutta virsiä veisaavat eivät yleensä ole syntyneet Pyhästä Hengestä...? Virret eivät ole koskettaneet ihmisten sisäistä henkeä niin, että uudestisyntyminen olisi voinut tapahtua. Ja hengellisten laulujen kautta sitä on tapahtunut.
Hengellinen musiikki vai virret
Anonyymi-ap
2
186
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tykkään vain virsistä. En hengellisestä musiikista oikeastaan ollenkaan.
- Anonyymi
oi herra jos mä matkamies maan 🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623077
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802353
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402006- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311529