Et yhtään välitä ihmisten tunteista

Anonyymi-ap

Siis et välitä siitä, että mahdollisesti pahoitat mielen. Aivan kuin minun mielen pahoittamisella ei olisi mitään merkitystä yleensäkään. Kyllä olen tietääkseni ihan ihminen vaikka olenkin MT-POTILAS. Joo toki saa tehdä mitä haluaa ja on oikeus palstailla, mutta onko oikeasti edes jonkinlainen hienotunteisuus liikaa vaadittu?

23

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toi on huono juttu, jos sen takia ollaan ilkeitä. Mulla on itellä kavereita ja lähisukulaisia ja yksi kaukainen exäkin, joista vois tai olis joskus voinut kai käyttää tota nimitystä, jos siihen joku tarve olisi. Mutta ei ole. Ihmisillä on sairauksia, ja MT-sairaudet on sairauksia nekin. Ei ihminen ole yhtä kuin diagnoosinsa.

• Anonyymi

Juu eikä mielisairaus ole elämäntehtävä. Hyvää oloa nyt vaan älä pohdi liikaa muiden mielipiteitä. Heillä ei ole kykyä mennä toisen asemaan! Unohda oikeasti pahat ihmiset on täällä hyviäkin

• Anonyymi

Joskus ihmiset tekee ajattelemattomasti. Jos on paha olla itsellä, se voi tuntua tosi pahalta. Asiat voivat kuitenkin järjestyä, eikä mitään hätää olekaan.

Kaikki asiat voivat kääntyä vielä hyväksi.

• Anonyymi

Ymmärrän ja se ei ollut ees mun tarkoitus.. oon pahoillani

• Anonyymi

MT-potilaat kannattaa kiertää kaukaa, sellaisesta ei ole tasavertaiseksi kumppaniksi. Toinen joutuisi hoitajan ja psykiatrin rooliin huh huh.

• Anonyymi

Liiottelet ehkä vähän.

• Anonyymi

Kyllä ne on psykiatrit ja hoitajat sitä varten.

• Anonyymi

Tuo on kyllä varmaan totta varsinkin jos hoitosuhde ei toimi. Kaikissa on huonot puolet. Itsellä vaikeasti mt-elämänkumppani yli 22 vuotta jo ja paras kumppani mitä on ollut. Alussa oli vaikeaa kun hänen tuki täysin laiminlyöty kuten niin monien. Mutta on kiltti ja älykäs ihminen. Ja kaunis.

• Anonyymi

Monesti he voi olla paljon helpompia kuin ns. terveet kumppanit. riippuu sairauden laadusta ja rakkaus katsoo sydämellään. Moni terve voi olla täys kusipää. Ja mun mielestä se miten suhtautuu mielenterveys potilaaseen on henkisen kypsyyden merkki 🩷

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monesti he voi olla paljon helpompia kuin ns. terveet kumppanit. riippuu sairauden laadusta ja rakkaus katsoo sydämellään. Moni terve voi olla täys kusipää. Ja mun mielestä se miten suhtautuu mielenterveys potilaaseen on henkisen kypsyyden merkki 🩷

Meillä ei kovin helppoa ole ollut, kun monet kerrat poliisisaatossa pakkohoitoon on lähdetty. Se että joutuu soittamaan ja lähettämään toisen tahdonvastaiseen hoitoon, on aika rankka juttu. Tuollaisia asioita ei kannata romantisoida, ei siinä ole muuta kun hirveä suru ja huoli läsnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä ei kovin helppoa ole ollut, kun monet kerrat poliisisaatossa pakkohoitoon on lähdetty. Se että joutuu soittamaan ja lähettämään toisen tahdonvastaiseen hoitoon, on aika rankka juttu. Tuollaisia asioita ei kannata romantisoida, ei siinä ole muuta kun hirveä suru ja huoli läsnä.

Voi olla myös joskus ollut jotain mt-ongelmaa, mutta ei ole enää. Osalla myös lieviä jotain ohimeneviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla myös joskus ollut jotain mt-ongelmaa, mutta ei ole enää. Osalla myös lieviä jotain ohimeneviä.

Mt-ongelma ja mt-sairaus on kaksi ihan eri asiaa. Varmaan ihan kaikilla niitä ongelmia on jossain määrin, ennen ei vaan niin ymmärretty. Potilas mitä tuo kirjoitti, niin voi vaan olla väliaikainenkin ihan tavallinen ihminen. Parempi kait olla potilas kun että jää hoitamatta.

• Anonyymi

Tää justiin
        Nämä ylii herkät ei tajua miten kuluttavia ihmisiä ne on ympäristölleen pahimmillaan
        Vielä pahempi kun kuivaiisa on päihteet tai päihdetausta joita kuntoutetasn .
        Sivusta

• Anonyymi

Tuntematon potilas vai sotilasko se oli Artun kappaleessa.

• Anonyymi

Oletko se sama nainen joka on täyttänyt koko palstan omilla valituksillaan ja trollailuillaan viime kesästä saakka? Oletko se joka painostaa ja vaatii vastauksia? Oletko se joka ei piittaa muiden tunteista?

• Anonyymi

Ei oo mut
        Mä odotin sivusta et tätäkin kysytään varmaan
        pian ... On yks joka haluaa tajua
        Vain itse toisen tunteetyomaksi ja kylmäksittulkitsemaasa henkilöä
        Todellisuudessa ei uskaltanut edes kysyä ...

• Anonyymi

Sinun kannattaisi aloittajasetä johdatella tätä ns historiaa vuosilla taaksepäin, mitä olen näitä jumahtaneita lukenut rivien välistä

• Anonyymi

Ei oo mut jokaisen
      Epävakaan kandeet käy se ä käyytäyymisterapia läpi et oppii missä kohtaa paree pitää oma suu pienemmällä ja vaikuttaa ennen kaikkea omaan käytökseen ja siihen miten tuomari muita ihmisiä .
      Terapios on paljon jos tuommoisia tyypei jotka suhtautuu liian herkästi eri juttuihin oppmas että on muitakin tapojauhtaua ha ajatella ku se mikl tulee ekana mieleen .
      Et voi sekoittaa tuota tulkintaa ja tukisemista paljonkin ..
      Mut ajat sitte koulutettu
      Olin mukana luomassa käyttäytymiseen pohjautuvaa terapiaa 2010 mun koti alueella ihan koe ryhmlässä ...
      Ei se ei oo nii etten mieti tunteita ..
      Mä ohitan ne kun
      Tohon herkyyteen ei oo tarve reagoida joka kerta ollenkaan ..
      Sitä tulee välillä joo kuunnella
      Muttei todellakaan elää niin että herkkyys saa koko ajan vallan susta.
      Mä oon syvästi myöskin henkinen ihminen
      Joka tehny moditointi temppuja mielellä yli 10 vuoden ajan .
      Välillä toki vieläkin pitää keskittymistä tarkkailla
      Muttei nii paljo ku 20.
      Olin hirveen herkkä ja yliajattelia itse nuorena. Ja siirtää piti kehittyä ihmisenä muuksi paljonkin edessä ..
      Oon kun järkyttynyt kun törmään miehiin ensin jotka on 20 kakaran tasolla korvien välistä noissa tunne hallinta jutuissa..
      Ja yleensä jokainen niistä on käyttänyt päihteiteitä
      Mulla soi heti hälytyskellot pääs jos mies on herkkä et vittu ei taas tuota ...
      Eikö semmoiset pääse suhteeseen mun kans.
      Koska pitää olla tunne hallinta kunnossa.
      Mä oon onistunu 2 semmoista miestä tapasmas irl joilla on ollu Kervinen väli kunnos ... Vaikuttavat aina muhun .
      Mä luulin et olis ollu 3 mut sen kans jouduin pettyy... Tyypin olikin just sitä mitä ei saa olla
      Ja mitä en jaksa kun oon jotunu
      Kasvattaa tavallaa s henkiset pallit
      Vaikka oon nainen
      Sen vuoksi mun panssaristakaan ei pääse helpolla läpi

• Anonyymi

Joku lapsentasolle jäänyt näyttelijä jälleen vauhdissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä naisena esiintyvän äijän boustailu tmv ottaa sinua päähän syystä että?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko yksärinkertainen harkinnut koskaan hakevasi apua näihin selvästi ahdistaviin pakkoajatuksiisi? Onko nainen onko sillä mies onko ihailija onko yhtään ystävä onko ketään jne. Kuvottavaa🙄

• Anonyymi

Olet yksi mielensäpahoittaja.

• Anonyymi

Ollut vähän sitä ongelmaa että välitän liikaa muiden tunteista. Omani unohtaen. Nyt aatelin elää hieman itsellenikin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe