Pikkupojan murha Mikkelissä

muistaako kukaan?

Mikkelissä tapahtui pikkulapsen murha -80-luvun lopussa. Muistaako kukaan kuka siihen oli syyllinen? Ei tarvitse nimiä luetella, mutta mikä oli teon motiivi? Oliko tekijä aikuinen vai lapsi? Minä muistan hämärästi tämän tapauksen, muistaakseni pieni uhri löydettiin jostain pusikosta, mutta miten hänet oli tapettu ja miksi?

58

14562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JepJep

En itsekkään muista nimeä, mutta oli kesätöissä muistaakseni seurakunnalla, en ole varma, mutta joka tapauksessa ajoi nurmikoita yms. Tekijän ikääkään en muista varmasti, mutta kesätyö varmaan antaa osviittaa iästä.

Todellakin, uhri löydettiin jostakin puskasta, seksuaalisesti hyväksikäytettynä. Tekotapaa en muista, olisiko kuristettu. Motiivia ei kai koskaan saatu selville, jos tuollaisessa teossa sellaista voi edes olla.

• -Kesänainen-

Kyllä muistan tapauksen vaikka olinkin silloin pikku tyttönen, mutta niin JÄRKYTTÄVÄ tapaus oli, että mieleen jäi pysyvästi!!
        Muistan kuinka sitä pikku poikaa(nimeä en enää muista) etsittiin helikopterein ym.
        Kaiken lisäksi tapaus sattui ihan lähiseudulla missä silloin itse asustelin ja mikä oli kaikkein kauheinta...se suurin piirtein saman ikäinen pikku poika kuin itse olin löytyi loppujen lopuksi lähileikkipuiston (missä monesti minäkin leikin) ruusupuskasta muistaakseni juuri kuristettuna ym.
        Tekijäksi paljastui mieshenkilö, joka oli ollut Moisiossakin...mikä ei ole mikään yllätys!!
        ...Pitää olla niiiiin henkisesti sairas ihminen jolla voi kilahtaa niin pahasti päässä että pystyy tuollaiseen tekoon!
        Eikä voi kysyä kuin että miksi? Surullista. :[

• Anonyymi
        -Kesänainen- kirjoitti:

Kyllä muistan tapauksen vaikka olinkin silloin pikku tyttönen, mutta niin JÄRKYTTÄVÄ tapaus oli, että mieleen jäi pysyvästi!!
        Muistan kuinka sitä pikku poikaa(nimeä en enää muista) etsittiin helikopterein ym.
        Kaiken lisäksi tapaus sattui ihan lähiseudulla missä silloin itse asustelin ja mikä oli kaikkein kauheinta...se suurin piirtein saman ikäinen pikku poika kuin itse olin löytyi loppujen lopuksi lähileikkipuiston (missä monesti minäkin leikin) ruusupuskasta muistaakseni juuri kuristettuna ym.
        Tekijäksi paljastui mieshenkilö, joka oli ollut Moisiossakin...mikä ei ole mikään yllätys!!
        ...Pitää olla niiiiin henkisesti sairas ihminen jolla voi kilahtaa niin pahasti päässä että pystyy tuollaiseen tekoon!

Tappoiko ennen vai jälkeen Moiska-keikan? Jos jälkeen, tavallaan ymmärrettävää.

• Anonyymi
        -Kesänainen- kirjoitti:

"Tekijäksi paljastui mieshenkilö, joka oli ollut Moisiossakin...mikä ei ole mikään yllätys!!
        ...Pitää olla niiiiin henkisesti sairas ihminen jolla voi kilahtaa niin pahasti päässä että pystyy tuollaiseen tekoon!"

Ongelma on siinä että mielialaongelmista kärsiviä ei ohjata hoitoon. Lääkehoidon tulisi olla mielisairaille pakollista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tekijäksi paljastui mieshenkilö, joka oli ollut Moisiossakin...mikä ei ole mikään yllätys!!
        ...Pitää olla niiiiin henkisesti sairas ihminen jolla voi kilahtaa niin pahasti päässä että pystyy tuollaiseen tekoon!"

Ongelma on siinä että mielialaongelmista kärsiviä ei ohjata hoitoon. Lääkehoidon tulisi olla mielisairaille pakollista

Ongelma on siinä että sinä et tajua tappaa itseäsi. Ei ole sattumaa että hannu on nykyisin hellareiden hellässä huomassa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma on siinä että sinä et tajua tappaa itseäsi. Ei ole sattumaa että hannu on nykyisin hellareiden hellässä huomassa..

Taas syytön kuoli vain siksi että mielisairasta ei saatu hoitoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas syytön kuoli vain siksi että mielisairasta ei saatu hoitoon

Niin. Voin varata sinulle lataamosta paikan

• --II--

Niin...onko siulla jokin erityinen syy miksi tapaus kiinnostaa kaikkien näiden vuosien jälkeen..?

• alkuperäinen111

Ei minulla mitään erityistä syytä ole miksi kyselin. Tuli vain jotenkin mieleen tämä tapaus, kun aloin miettimään Mikkelin kuuluisimpia rikoksia. Samoin tuli mieleen se vanhojen tansseista kadonnut poika, mutta hänethän löydettiin sitten jonkun ajan päästä kuolleena.

• toivottavasti noin

sairas elukka joutuu kiinni.

• olin itse pieni lapsi

muistan tapauksen, vaikka olin pieni lapsi silloin. Tapaus sattui kaituenmäellä ja tekijä asui viereisessä kerrostalossa vanhempiensa kanssa. teolle ei ilmeisesti ollut motiivia. No harvemmin motiivia on pienenlapsen murhalla. Vanhemman muuttivat sen jälkeen kuulema siitä talosta pois.

Tekopaikka oli leikkikenttä ja pitkienetsintöjen jälkeen urri löydettiin leikkipaikan ruusupuskasta. Löytäjä oli armeija poika

• täytyy olla todella

kieroutunut peto,toivottavasti ei ole vapaalla jalalla koskaan enään.

• ....

Eikö liene tuollaisen teon tekijä jo passitettu Niuvanniemeen (vittuakos sillä enää täällä mässäilette prkln pervot?)

• ...

Tunsin molemmat, sekä tekijän että uhrin aika hyvin. siihen aikaan olin itsekkin pikkupoika ja muistan tekijänkin "ihan kivana" setänä jolla tosin oli pahoja mielenterveys ongelmia. tekijä on tälläkin hetkellä vapaalla jalalla mutta ei ikinä uskalla lähellekkään mikkeliä tulla.sen verran hyvin täällä asia muistetaan. muistan nimet ja joitakin yksityiskohtia asiasta mutta jokainen jota ne kiinnostaa ottakoon itse selvää. sen verran kunnioitan uhrin muistoa etten täällä ala juoruilemaan.

• tommonen pervo peto

meidän kaupungissa ole?Täytyypi ottaa selville sen nimi ja osoite.

• taidat olla teini
        tommonen pervo peto kirjoitti:

meidän kaupungissa ole?Täytyypi ottaa selville sen nimi ja osoite.

Sinä pikku typerys, joka mätät sitä vittua koko ajan ja puhut perverssioista, niin taidat olla hiukan häiriintynyt. Hakeudu ihmeessä hoitoon ja hanki elämä. Tule näille sivuille sitten vasta , kun olet kasvanut päätä pitemmäksi.

• ÄÄLIÖ
        taidat olla teini kirjoitti:

Sinä pikku typerys, joka mätät sitä vittua koko ajan ja puhut perverssioista, niin taidat olla hiukan häiriintynyt. Hakeudu ihmeessä hoitoon ja hanki elämä. Tule näille sivuille sitten vasta , kun olet kasvanut päätä pitemmäksi.

TURPAS KIINNI.

taidat olla teini kirjoitti:

KAIVELEE 15V. VANHOJA ASIOITA? JOKU MIKKELIIN VASTA MUUTTANUTKO? KAI KAIKKI PAIKKAKUNTALAISET TIETÄÄ TASAN TARKKAAN, MISTÄ/KENESTÄ= UHRI/TEKIJÄ ON KYSE.

• Ja Heti !
        ***** kirjoitti:

KAIVELEE 15V. VANHOJA ASIOITA? JOKU MIKKELIIN VASTA MUUTTANUTKO? KAI KAIKKI PAIKKAKUNTALAISET TIETÄÄ TASAN TARKKAAN, MISTÄ/KENESTÄ= UHRI/TEKIJÄ ON KYSE.

Pois koko ketju - Kiitos ! Sairasta niin sairasta, että oksettaa ..... rauha pikkupojan muistolle.

sä kaivelet vanhoja asioita, vitun perverssi ääliö!!

• tämä

veti herneen nenään? Oletko tekijälle sukua vai peräti itse tekijä???

• eikä
        tämä kirjoitti:

veti herneen nenään? Oletko tekijälle sukua vai peräti itse tekijä???

kaikki tiedä välttämättä siitä asiasta mitään...

• minä
        eikä kirjoitti:

kaikki tiedä välttämättä siitä asiasta mitään...

Taitaa todella olla tekijän läheinen kirjoittelemassa tänne palstalla, koska herättää niin suurta aggressiota tai peräti tekijä. Tällaisista asioista voi puhua, koska murha ei vanhene koskaan. Keskustellaan vieläkin boodom järvestä yms. Ja uhrin perheelle tämä muisto ei vanhene koskaan vaan vanhemmat saavat sen tuskan kantaa hautaan asti mukanaan.

• Ulkopaikkakuntalainen

>sä kaivelet vanhoja asioita, vitun
        >perverssi ääliö!!

Niinhän se on, lakaistaan vaan maton alle tälläiset asiat oman paikkakunnan mainetta tahraamasta!!!

Maailma on paha paikka ja se on hyvä tiedostaa, varsinkin näin perheellisenä ihmisenä. Ei tuo pahaa tee että jälkipolvet myös tietävät tälläisistä asioista.

• Luokkakaveri
        Ulkopaikkakuntalainen kirjoitti:

>sä kaivelet vanhoja asioita, vitun
        >perverssi ääliö!!

Niinhän se on, lakaistaan vaan maton alle tälläiset asiat oman paikkakunnan mainetta tahraamasta!!!

Maailma on paha paikka ja se on hyvä tiedostaa, varsinkin näin perheellisenä ihmisenä. Ei tuo pahaa tee että jälkipolvet myös tietävät tälläisistä asioista.

Kouluaikana ihan normaali kaveri,sen lempinimi oli PÖLY.

• pelimerkki
        Luokkakaveri kirjoitti:

Kouluaikana ihan normaali kaveri,sen lempinimi oli PÖLY.

Kauppihan se siellä moiskassa meitä komenteli...

• moisioon
        pelimerkki kirjoitti:

Kauppihan se siellä moiskassa meitä komenteli...

one and only aimo kauppi.
        legenda.
        aimo oli äksy setä.
        kireä kuin viulun kieli.
        pelottava auktoriteetti.

suoristi vääntyneet rautanaulat puheellaan.

• ...

olin pieni tyttö sillon kun se tapahtu, enkä sillon siitä tiennytkään mitään, mut myöhemmin äiti kerto tapahtuneesta. Kauhee juttu se kyllä olikin. Äiti sano et sen tuntu kauheelta sen jälkeen viedä meitä siihen tarhaan, jonka pihassa oli tapettu poika.

• zeke999

murhaja oli sukunimeltään vuotilainen

jos on hengissä tuskinpa enää käyttää sitä

• naapurin likka

kyllähä tuo muistuu mieleen äijä oli pikkupoikaa käyttäny hyväkseen viillelly kehoa lasin sirulla ja myös peräaukon repiny kyseisellä esineellä...sairasta.

• 80 luvun kasvatti
        naapurin likka kirjoitti:

kyllähä tuo muistuu mieleen äijä oli pikkupoikaa käyttäny hyväkseen viillelly kehoa lasin sirulla ja myös peräaukon repiny kyseisellä esineellä...sairasta.

kysäsen tässä samassa ketjussa onko totta mitä kuulin, että noihin samoihin aikoihin joku leikkasi naiselta rinnat ja jätti sen kitumaan kylpyammeeseen laajalammella?

• hyväosainen
        80 luvun kasvatti kirjoitti:

kysäsen tässä samassa ketjussa onko totta mitä kuulin, että noihin samoihin aikoihin joku leikkasi naiselta rinnat ja jätti sen kitumaan kylpyammeeseen laajalammella?

on tosi paska paikka. En ole kuullukkaan tapauksesta. Siellä voi tapahtua mitä vaan. Se paikka vilisee tappajia

• nyt tämäkin

vielä kaivaa esille?

Olisi tämä neljän vuoden takainen "keskustelun" aihe saanut hautautua aina vaan syvemmälle Mikkeli-palstan pohjalle.

Lopetetaan nyt tämän vatvominen ja annetaan uhrin lähipiirille rauha!

• kookookoo
        nyt tämäkin kirjoitti:

vielä kaivaa esille?

Olisi tämä neljän vuoden takainen "keskustelun" aihe saanut hautautua aina vaan syvemmälle Mikkeli-palstan pohjalle.

Lopetetaan nyt tämän vatvominen ja annetaan uhrin lähipiirille rauha!

Täällä Mikkelissä on pahavika se että vatuloidaan asioita vuosien takaa.
        Nyt sitten tämä vanha tapahtuma johon ei ymmärrys riitä että miksi tämmöistä tapahtui.
        Ihmellistä vatulointia.

• vierassssssss

ilmeisesti Tommi Nakarin naisentappoa 1992?

• fiude600

sama tyyppi tehnyt ainakin 2 henkirikosta sen jälkeen

• toki
        fiude600 kirjoitti:

sama tyyppi tehnyt ainakin 2 henkirikosta sen jälkeen

lisää

• Anonyymi

Käyttää kyllä ja asuu nykyään Etelä-Pohjanmaalla alavudella monttuun kyllä kuuluisi

• kuoleman-tuomio

että tämän viestiketjun aloitti itse murhaaja.

olen täyvellisen varma asiasta.

tekijää kiinnostaa tiedustella asiasta ja seurata keskustelua.

näin se o.

tyypillistä murhaajan käytöstä.

• faktaonfakta
        kuoleman-tuomio kirjoitti:

että tämän viestiketjun aloitti itse murhaaja.

olen täyvellisen varma asiasta.

tekijää kiinnostaa tiedustella asiasta ja seurata keskustelua.

näin se o.

tyypillistä murhaajan käytöstä.

Hieman korjauksia. Pojan löytäjä oli häneen sukuunsa kuuluva poliisi. 7-vuotias poika oli pyytänyt tappajaa (tuttu setä pojalle, usein olleet tekemisissä) auttamaan pyöräkellariin pumppaamaan pyöränsä renkaaseen ilmaa. Raiskasi ja viilteli lasinsiruilla pojan rintaan viiltoj sekä lopuksi kuristi. Pojan äiti kertonut itse minulle joten tieto on faktaa.

• 2 hane
        faktaonfakta kirjoitti:

Hieman korjauksia. Pojan löytäjä oli häneen sukuunsa kuuluva poliisi. 7-vuotias poika oli pyytänyt tappajaa (tuttu setä pojalle, usein olleet tekemisissä) auttamaan pyöräkellariin pumppaamaan pyöränsä renkaaseen ilmaa. Raiskasi ja viilteli lasinsiruilla pojan rintaan viiltoj sekä lopuksi kuristi. Pojan äiti kertonut itse minulle joten tieto on faktaa.

hannu voutilainen se ajeli kubotalla nurmikoita.
        mikä hannu siun nykyinen nimi on?

• 20+1=21A
        2 hane kirjoitti:

hannu voutilainen se ajeli kubotalla nurmikoita.
        mikä hannu siun nykyinen nimi on?

Yrjöttää tuollainen Hannu V, ei voi sanoin kuvata!

• sadköfkajsöd

Eikös se murhaaja tappanut itsensä Moiskassa - vai onko vain legendaa?

• Turhaa turhaa

Voutilainen tappoi itsensä jo vuosia sitten joten kaikki kotisalapoliisit voivat unohtaa hienot teoriat. Montussa on, ei kirjottele tänne.

• Anonyymi
        Turhaa turhaa kirjoitti:

Voutilainen tappoi itsensä jo vuosia sitten joten kaikki kotisalapoliisit voivat unohtaa hienot teoriat. Montussa on, ei kirjottele tänne.

Ei ole tappanut itseään.

Terv. Samalla paikkakunnalla asuva

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tappanut itseään.

Terv. Samalla paikkakunnalla asuva

Minkälainen äijä on nykyään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälainen äijä on nykyään?

Nykyään täysin raitis. Elää perus elämää maaseudulla. Ihmisenä todella mukava, vaikka historia on mitä on.

• Anonyymi
        Turhaa turhaa kirjoitti:

Ei ole kuollut tänään viimeksi runkkarin näin

• Virkaihmisten koti

Turhahan noita vanhoja on nostella esiin, sattuvat kovasti vieläkin läheisiin ihmisiin, sillä aina tuollaiset jättävät lähtemättömän jäljen myös lasten vanhempiin.

Tähän päivään in tullut uusi ilmiö, uurperheet ja niihin tullut uusi mies, joka usein hyväksikäyttää naisen ex-liiton pieniä lapsia, tavallaan tätä äitiäkin.
      Jotenkin pitäisi saada lastenvalvontaa uurperheisiin paljon lisää.

Olkaa aikuiset, hoitopaikat ja opettjat , kaikki jotka olette näiden lasten kanssa tekemissiä korvat kuulolla, jotta lapsi ei joudu ihan hukkaan kokonaan. Peilausta näissä perheissä on valtava määrä, eli oikein mikään ei pidä paikkaansa, mitä vanhemmat kertovat itse, totuus on ihan toinen.

Lapset joutuvat tekemään aamupalansa itse, he joutuvat lähtemään kouluun itse, kukaan ei tarkista missä vaateeissa, ovatko säähän sopivat, He tulevat koulusta, taasen pitäisi löytää välipala, mutta onko kaapissa yhtään mitään, vaikka koti on kuinka kiillotettu. Heillä on kotona valtavat säännöt, eivät saa kotonaan liikkua kaikissa huoneissa, ovat kuin häkkilinnut.

• Anonyymi

Hyi helvetti.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Virhe tuossa lehti jutussa. Tapahtui Laajaharjussa, ei Laajalammella.

• Anonyymi

sinä sen tapoit

• Anonyymi

Kyseinen runkkari pyörii nykyään alavuden helluntaiseurakunnan hellässä huomassa tiedä sitten kuinka moni uskon ihmisistä tämän kyseisen saastan taustat tietää saunan taakse joutaisi toivottavasti joku hoitaa asian

• Anonyymi

Yllättäen löytänyt itsensä hellareiden seuraan..

• Anonyymi

Tuollainen teko on itseasiassa ns. Sulka hattuun hellari-huorien yhteisössä. Vähän se sinäkin tiedät.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe