Kenelle Mooseksen laki annettiin?

Anonyymi-ap

Vain ja ainoastaan Israelin kansalle. Ei kenellekkään muulle kansalle!

Aina Raamattu sanoo:
'Sano israelilaisille ..'
'Puhu israelilaisille ja sano..'

Miksi tuo Mooseksen laki säädettiin?

Että tuo kansa säilyisi elossa ja kansana Jeesuksen syntymään asti, koska Jumala oli säätänyt, että tuon kansan keskeltä ja Daavidin suvusta syntyy vapahtaja, Kristus Herra.

Kun Kristus tuli, tuli myös Kristuksen uhrin kautta uusi laki; parempi laki, parempi säädös, joka perustui armoon, eikä lakiin, jota yksikään ihminen ei pysty noudattamaan. Laki ei voinut pelastaa ketään.
Kristus oli viaton, synnitön Jumalan uhrikaritsa, johon viittasivat kaikki nuo Mooseksen uhrisäädökset. Siksi Kristus sanoi, että minä tulin täyttämään lain, Jumalan lain, joka oli paljon enemmän kuin nuo Mooseksen lain säädökset.

Jumalan laki sisälsi sydämen ja mielen puhtauden; ei riittänyt ulkonainen puhtaus ja lain noudattaminen. Tämän te ymmärrätte hyvin, kun luette, mitä Kristus selitti käskyistä.
Matt 5:
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

90

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksikään ihminen ei kykene täyttämään lakia - 'kaikki ovat poikenneet pois'.

Kaikki ihmiset - joka ainoa - on rikkonut Jumalan lait.

Vain Kristus on täyttänyt Jumalan lait.

Vain Kristus - tuon uuden armon lain - perusteella voi antaa ihmiselle anteeksiannon synneistä ja antaa iankaikkisen elämän.

Me teemme hyvää Kristuksen rakkauden tähden; ellei se ole meidän motiivimme, olemme helvetin lapsia.

1. Joh. 4:19

Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.

• Anonyymi

Lakien mukaan eläminen ei ole edes vaikeata.

Matt. 11:30

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

[1. Joh. 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lakien mukaan eläminen ei ole edes vaikeata.

Matt. 11:30

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

[1. Joh. 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Et tiedä mitään!🪦🪦☠️✡️✝️

• Anonyymi

Kyllä ne samat asiast koskee kaikkia ihmisiä, älä tapa, älä varasta, älä valehtele jne.

• Anonyymi

Miksi sinä et usko, mitä Raamattuun on kirjoitettu?

Miksi vastustat Jumalan sanaa?

Uuden liiton ohjeita on yllin kyllin meille jokaiselle ohjeeksi ja neuvoksi annettu. Niissä on ihan riittävästi ohjetta meille.

Miksi sinulle ei kelppa tämä Jeesuksen ohje?
        Matt 22:
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Valehteliko Jeesus mielestäsi tuossa noin sanoessaan? Syytätkö Jeeesusta valehtelijaksi?

Kun Jeesus sanoo, että noissa kahdessa käskyssä on kaikki laki ja profeetat; niin silloin asia on kertakaikkiaan niin!

Onko Jeesus sinun Herrasi ja Jumalasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä et usko, mitä Raamattuun on kirjoitettu?

Miksi vastustat Jumalan sanaa?

Uuden liiton ohjeita on yllin kyllin meille jokaiselle ohjeeksi ja neuvoksi annettu. Niissä on ihan riittävästi ohjetta meille.

Miksi sinulle ei kelppa tämä Jeesuksen ohje?
        Matt 22:
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Valehteliko Jeesus mielestäsi tuossa noin sanoessaan? Syytätkö Jeeesusta valehtelijaksi?

Kun Jeesus sanoo, että noissa kahdessa käskyssä on kaikki laki ja profeetat; niin silloin asia on kertakaikkiaan niin!

Onko Jeesus sinun Herrasi ja Jumalasi?

Totta kai Jeesus eili ja opetti niin kuin Moosekn laki määräsi, olihan koko Jeesuksen maallisen elämän ajan Israelissa oli voimassa Mooseksen laki.

• Anonyymi

Kaitueelta unohtui myös vuorosanat kuten näyttää käyneen koko pesueellekin nyt jo.

• Anonyymi

Onko mielestäsi Mooses suurempi kuin Jeesus?

• Anonyymi

Kumma laki, lakiin on kirjoitettuna kymmeniä kertoja: "Puhu israelaisilla ja sano heille". Kuitenkin yhtäkkiä, noin vain, lain kirjain, johon ei saanut mitään lisäta tai ottaa pois, onkin muuttunut muotoon:"puhu koko maailman kansoilla ja sano heille!"

• Anonyymi

🤭 Ihme bantu. Se, kun pannaan 💘

• Keittiössä on joku pannu.🍳🥚🥚

• Anonyymi

Missä vaiheessa Jeesuksen käsky: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille", on muuttunut muotoon: "menkää kaikkeen maailman ja saanatkaa kymmentä käskyä ja Moosesta?

• Anonyymi

Jeesuksen viimeiset sanat on kastekäsky ja käsky opettaa Jumalan käskyt. Sitten Jeesus nousi taivaaseen. Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut. Ne on vääriä lisäyksiä, mistä on varoitus Mark.16:9 kohdalla.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jälkikäteiset toisenlaiset lähetyskäskyt on tuntemattoman kulkumiehen lisäys kirkolliskokousta varten satojen vuosien perästä.

Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Moosekselle.

• Anonyymi

Moosekselle.
      Mutta siinä on paljon samoja juttuja kuin mm. hammurabin laissa. Laki on siis vanhempi kuin Toora ja ollut käytössä myös muualla.
      Käskyt on annettu idän kansoille hallitsijoiden puolesta.

• Anonyymi

Ei Mooses mitään lakia säätänyt.

Jumala säätää lait ja vain Jumala voi siihen tehdä muutoksia. Mitään muutoksia ei ole tehty.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Roistot kieltää lakien olemassaolon ja opettaa, että nyt vaan eleillään pelkkien henkien mukaan kuin ellun kanat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roistot kieltää lakien olemassaolon ja opettaa, että nyt vaan eleillään pelkkien henkien mukaan kuin ellun kanat.

Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista.

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on

• Anonyymi

Siis myöskään lain kohta: "Puhu isaraelaisille ja sano heille", ei ole muuttunut muotoon: 'Puhu koko maailman pakanakansoille ja sano heille'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis myöskään lain kohta: "Puhu isaraelaisille ja sano heille", ei ole muuttunut muotoon: 'Puhu koko maailman pakanakansoille ja sano heille'.

Jeesus käski kasteen jälkeen opettaa lakien ja käskyjen merkityksen kaikille kansoille, ei vain juutalaisille. Ensin kaste ja sitten opetus on Jeesuksen järjestys.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja MAAN PÄÄLLÄ.
        19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski kasteen jälkeen opettaa lakien ja käskyjen merkityksen kaikille kansoille, ei vain juutalaisille. Ensin kaste ja sitten opetus on Jeesuksen järjestys.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja MAAN PÄÄLLÄ.
        19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Sanot siis Jeesusta lain rikkojaksi!!!
        Mooses sanoi:
        Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan
        Jos Jeesus olis määrännyt lain koskemaaan kaikkia pakanakansoja, niin Hän olisi ollut lain rikkoja ja kuolemaan tuomittu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanot siis Jeesusta lain rikkojaksi!!!
        Mooses sanoi:
        Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan
        Jos Jeesus olis määrännyt lain koskemaaan kaikkia pakanakansoja, niin Hän olisi ollut lain rikkoja ja kuolemaan tuomittu!

Jumala kun antaa ihmiselle hengen, niin siinä ne lain käskyt tulee ihmisen sisälle hengellisessä muodossa, myös pakanoille.
        Siksi kaikki ihmiset joutuvat viimeiselle tuomiolle, jossa tuomio tulee lakien ja tekojen mukaan.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.28

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista.

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on

Monet lahkot ovta tarrautuneet VT säännöksiin ja unohtaneet Jeeesuksen uskon ja Isäjumalan . Jahve, Sebao,t Elohim, Korkein, Jehova , Adonai ovat VT jumalia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

aivan- pitäisi elää Ellenin kanalauman ohjeilla ja neuvoilla, eikä saa edes kasvisruoan lisäksi syödä kananmunia.... se on syntiä se

Kumpi parempi, ellun kanat, vain Ellenin kanat

• Anonyymi

Ps50:15. Lahjat voi sotkea pahoin.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi

Homppelimiehet herätti henkiin ja perusti Pentecostalismuksen hirviön.

• Anonyymi

Se käsky muuttunut, että julistakaa kaikki laittomien tekijöiksi ja opettakaa herjaamaan kaikkia muita uskovia kaikesta mitä vain voi keksiä.

• Anonyymi

Mitä Jesus sanoi:
      "Kukaan teistä ei täytä lakia." Joh. 7:19.
      Apt. 15.

• Anonyymi

Hei kaikki ystävät ja palstaihmiset. Mä oon Ravi. Mä oon Hindu. Asun Suomessa jo viisi vuotta. Suomen kieli vähän vaikee, mutta yritän parhaani. Don’t judge, please.

Tänään mä haluan puhua tästä Mooseksen laista. Se on vanha laki, very old, like dinosaur age. Siinä sanotaan että ei saa syödä possua, pitää kivittää ihmisiä jos ne tekee jotain väärin, ja että pitää tappaa vuohi joka tiistai (ehkä en ymmärtänyt ihan oikein, mutta kuulosti siltä). Sounds crazy, right?

Sitten tulee Jeesus. Hän sanoo: "Älkää kivittäkö enää, rakastakaa vihollista, mutta samalla minä tulen tuomitsemaan kaikki viimeisellä tuomiolla." Wait... mitä? Love everyone BUT later maybe burn in hell? What is this, customer service or mafia?

Mutta Krishna... oh Krishna. Hän ei käske kivittää ketään. Hän sanoo: "Tee työsi ilman odotuksia. Tee dharma. Älä kiinnity tuloksiin." That makes sense, bro! If I do my dishes or clean snow from piha, I don’t expect palkka from universe. I just do it, peacefully. No guilt trip.

Ja Bhagavad Gita, se ei sano että sun pitää tappaa possu tai olla neitsyt. Se sanoo että sun pitää kontrolloida sun mieltä, meditate, syödä kunnolla, nukkua kunnolla. Not too much netti, not too much TikTok. Krishna ei halua sun rahaa, vaan sun tasapaino.

So Mooseksen laki = paljon sääntöjä ja vihaa. Jeesuksen laki = vähän vähemmän sääntöjä mutta samaan aikaan "usko tai kärsi". Krishna's idea = use your brain, find balance, don't kill anyone, eat well.

Eli jos pitää valita: Mooseksen kivittävä laki, Jeesuksen guilt-trippi vai Krishna joka sanoo "relax, do your dharma"... I choose Krishna. Anytime. 100%.

Thank you. Namaste. Ja hyvää kevättä kaikille!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Rosvot ja konnat julistaa, että lait on kumottu tai ne koskee vain Juutalaisia,
      Se tarkoittaisi, että heitä ei voitasi tuomita pahoista teoista, mitä he tekevät.

• Anonyymi

Rosvot ei piittaa sen paremmin taivaallisista laista kuin maallisistakaan laeista.

• Anonyymi

Uudessa liitossa on voimassa uuden liiton välimiehen Jeesuksen lait.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa sitä sanotaan vapauden laiksi. Toimikaa ja tehkää siten kuten ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että herjataan muut laittomuuden tekijöiksi ja korotetaan itsensä lain täyttäjäksi.

Ei sellainen ole se uuden liiton vapauden laki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain yhdet ja samat lait, mitkä on kirjoitettu laintauluihin.

Ei ole erikseen mitään lievempia pojan lakeja tai hengen lakeja.

• Anonyymi

Pakanat on oksastettu uskon kautta Israeliin ja ovat velvolliset noudattamaan sen kansan lakia.

Niin se vain on. Paavali oli väärässä.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oksasti nuoria poikia itseensä. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.

• Väärässä olet SINÄ ITSE!☠️🪦🪦

• Anonyymi

Pakanatkin voivat sitten tehdä kansanmurhaa sapattina jos heillä on sama laki kuin Israelilla. Aika paha juttu, että niin jumalattomasti täytyy elää.

• Kymmenet kaskut ee paljo naarata.🪦🪦☠️

• Anonyymi

Juutalaisille ne annettiin. Vanhassa testamentissa.
      Jeesus tuli myöhemin ja Mooseksen seuraajat tappoi sen. Tai siis antoivat luvan Pilatukselle tappaa kansanjiihottajan.

• Anonyymi

Rooman sotilas tappoi Jeesuksen. Ei Pilastus.

Joh. 19:34

Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.

Helluntailainen pastori selitti, että siinä on käännösvirhe.
        Pitäisi lukea "verta ja sanoja", koska vesi viittaa kasteeseen.

• Anonyymi

Pilastus nimenomaan pesi kästensä Jeesuksen tuomitsemisesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Rooman sotilas tappoi Jeesuksen. Ei Pilastus.

Joh. 19:34

Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.

Helluntailainen pastori selitti, että siinä on käännösvirhe.
        Pitäisi lukea "verta ja sanoja", koska vesi viittaa kasteeseen.

Pilastus 😹👍

• Anonyymi

Oikeat kristityt elää lakien mukaisesti.

1.Joh.5:3
      Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Helluntailaiset eivät piittaa Mooseksen laista eikä maallisista laista tuon taivaallista.

• Anonyymi

Mooseksen laissa on käsky kivittää Jeesus!

• >>Yksikään ihminen ei kykene täyttämään lakia - 'kaikki ovat poikenneet pois'.>>

Farisealaiset siihen kykenivät.

• Anonyymi

Roistot puolustelee omia rikoksiaan puhumalla, että kaikki muutkin rikkoo lakia. Paavalilla oli selittämätön murha ja valehtelun synti, mitä hän yritti puolustella syyttämällä toisia, että muutkin tekee sellaista pahaa.

Monet noudattaa lakia ja käskyjä ja ovat vanhurskaita sen perusteella.

Jaak. 2:25

Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois.

Matt. 18:13

Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roistot puolustelee omia rikoksiaan puhumalla, että kaikki muutkin rikkoo lakia. Paavalilla oli selittämätön murha ja valehtelun synti, mitä hän yritti puolustella syyttämällä toisia, että muutkin tekee sellaista pahaa.

Monet noudattaa lakia ja käskyjä ja ovat vanhurskaita sen perusteella.

Jaak. 2:25

Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois.

Matt. 18:13

Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Jumalalla on aina "jäännös", jotka eivät notkista polveaan Baalille, eikä mene lahkoihin etsimään hurmoshenkiä ja vilitseviä henkiä ja riiivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalalla on aina "jäännös", jotka eivät notkista polveaan Baalille, eikä mene lahkoihin etsimään hurmoshenkiä ja vilitseviä henkiä ja riiivaajien oppeja.

Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää kelpaa tämän ajan ihmisille.

Pitää saada kovempaa kamaa.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta
        ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää kelpaa tämän ajan ihmisille.

Pitää saada kovempaa kamaa.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta
        ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa kasteen armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi

Hyvä elokuva.
      Juutalainen Borat meni Amerikassa helluntailaisten hurmoskokoukseen ja meinasi tulla hulluksi.
      Meni kokouksen jälkeen hotelliin ja luuli hotellin hissiä huoneeksi, jossa hän yöpyy.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham oli antisemitisti. Piti nuorta juutalaistpoikaa suhteessa kanssaan.

• Anonyymi

Wikipedia
        On July 20, 1907, Charles Fox Parham and JJ Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

• Anonyymi

Ei kukaan määrännyt että uskon pitää olla hulluutta.

• >>Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa kasteen armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.>>

Onneksi Kirillin kirkko ei ole tappanut ketään.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Hyvä veli Pasi ! Jumala siunasi avioliiton jo Vanhan testamentin puolella
        Onko sinun mielestä kaikki mikä on Vanhaa liittoa huonoa ?

Siunausta sinulle.

• Anonyymi

Ei kirkko tapa ketään.

Ei kirkko tee Gazassa sotarikoksia tai kansanmurhaa, vaan kyllä sen tekee Israelin puolutusvoimat aiheuttamalla suunnatonta kärsimystä ihmisille joilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa miksi tapetaan. Ei edes ole sota, ei edes sota kuten Venäjän ja Ukrainan välillä, vaan kyseessä silkka teurastus.

• Anonyymi

>>Hyvä veli Pasi ! Jumala siunasi avioliiton jo Vanhan testamentin puolella
      Onko sinun mielestä kaikki mikä on Vanhaa liittoa huonoa ?>>

En minä ole tällaista väittänyt.

Totesin vaan että on väärin väittää että että kukaan ei olisi kyennyt näitä käskyjä noudattamaan.

• Anonyymi

Niin eikös Joosef ja Daniel ja hänen ystävänsä noudattanut Jumalan käskyjä ?

• Anonyymi

Eihän laki pelasta vain Jeesus ja joka on Jeesuksen lapsi hän ei riko 10 käskyjä
      ne ovat hänelle rakkaita.

• Anonyymi

Kyllä vanhassa liitossa piti noudattaa Jumalan käskyjä.

Muutoin käy kuten Jeesuksella että tule tapetuksi sapattirikkomuksista.

Kun laki oli voimassa, niin myös rangaistus oli voimassa. Mikä sellainen laki on josta ei ole mitään rangaistusta. Ei sellainen ole laki.

Uudessa liitossa kun Jumalan Pyhä Henki pyhittää hänet, hänet tuomitsee vapauden laki, ei mikään kirjaimen laki että et siihen ja siihen aikaan keitä perunoita, vaan hänet on siitä lain kirouksesta vapautettu todelliseen pyhitykseen. Pyhitykseen jossa ei lakia lueta sillä tavalla että pitää tukea sotarikoksia ja kansanmurhia.

Kiihkeiden lainpuolustajien harhan näkee siitä, että silti puolustavat sotarikoksia eikä ihmishenki ole heille minkään arvoinen. Inhimilliset kärsimykset ovat heille olankohautus. Mitä se ei ole ihmiselle, joka seuraa vapauden lakia.

• Anonyymi

Niin 10 käskyissä Älä tapa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin 10 käskyissä Älä tapa.

Mooseksen laki koski vain juutalaisia. Pakanat eivät tietenkään opi tuntemaan syntiä lain kautta. Jumalan hyvyys vetää pakanoita parannukseen: kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseksen laki koski vain juutalaisia. Pakanat eivät tietenkään opi tuntemaan syntiä lain kautta. Jumalan hyvyys vetää pakanoita parannukseen: kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.

Kyllä muitakin kuin Juutalaisia ympärikeittiin Jumalan liittoon jo silloin. Se oli Jumalan ehdoton käsky.

1. Moos. 17:23

Niin Abraham ympärileikkasi vielä samana päivänä poikansa Ismaelin ja talonsa muut miehet ja poikalapset, sekä oman väen että rahalla ostamansa orjat, kuten Jumala oli käskenyt hänen tehdä.

Samoin Juutalaiset kastoivat proselyyttikasteella muitakin kuin Juutalaisia, myös lapsia Jumalan lapsiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan laki koskee kaikkia. Se on laitettu ihmisen omaantuntoon kaikille.

Tarkempi ilmoitus on kuitenkin Raamatussa.

• Anonyymi

Ilkka Vakkurille ja Simon Livsonille 👼👼

• Anonyymi

Vanhan Testamentin vastustaminen on pohjimmiltaa antisemitismiä.

Parhami oli tyypillinen antisemitisti. Vihasi Juutalaisia.

Piti nuorta ympärileikattua Juutalaispoikaa J.J.Jourdania homosuhteeessa kansaan.

• Anonyymi

Parhami on helluntailiikkeen opillinen ja hengellinen isähahmo.

• Anonyymi

Vanhasta testamentista ne otetaan oikeus sotarikoksiin ja kansanmurhaan.

Niin pidetään laki Vanhan Testamentin mukaan.

Siinä vanhat kuolleet homot kalpenee sen synnin rinnalla.

• Anonyymi

Eihän kuolleet edes voi tehdä enää syntiä.

Ei ainakaan sotarikoksia eikä kansanmurhaa.

• Anonyymi

On väistämätöntä, että laki tunnettiin ennen Siinain ukkosenjyrinää ja salamoita. Vai eikö tuona ajanjaksona joka kesti noin 2000 vuotta ollut lainkaan oikean ja väärän mittapuuta ? Antoiko Jumala kaikkien noiden vuosien ajan joita oli yhtä paljon kuin koko kristikunnan historiassa ihmisten tehdä mitä tahtovat, varoittamatta heitä pahasta ? Miten sodomalaiset ja vedenpaisumuksessa hukkuneet olisi voitu tuomita ilman lakia ? Raamattu sanoo, että synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. ilman lakia siis ei voi olla syntiä.

• Anonyymi
      UUSI

Room 2:
      14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
      15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
      16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Vaikka he eivät siis ole koskaan kuulleet evankeliumia, mutta noudattavat sitä omantunnon 'lakia', jonka sydämessään tuntevat ja sitä kautta ymmärtävät oikean ja väärän eron. Heidät siis tuomitaan heidän omantuntonsa 'lain' mukaan, joka myös todistaa heille, että Jumala on. Noudattaessaan Jumalan heidän omatuntoonsa antamaa tietoa oikeasta ja väärästä, he ymmärtävät, että on Jumala, joka tuomitsee heidät heidän omantuntonsa rikkomisesta.

Ihmeelliset ovat siis Jumalan aivoitukset.

• Anonyymi
      UUSI

Niinkuin Adam ja Eeva paratiisissa eivät saaneet Jumalalta lakia - ainoastaan yhden käskyn, että siitä yhdestä puusta ei saanut syödä - Jumalan kirjoittamaton laki oli heidän omassatunnossaan ja he eivät voineet tehdä mitään pahaa, koska sellaisia ajatuksia ei heidän mieleensä kertakaikkiaan tullut ennen syntiin lankeemusta. Ei siis ainoaakaan pahaa ajatusta.

He ymmärsivät ja erottivat hyvän ja pahan vasta tehtyään vastoin Jumalan ainoaa käskyä. Vasta sitten heidän ajatuksiinsa saattoi tulla myös vääriä ja pahoja ajatuksia.

• Anonyymi
      UUSI

Israelilaiset tarvitsivat Mooseksen lain oltuaan Egyptissä orjuudessa ja joutuessaan pakanuuden kanssa tekemisiin ja niin erosivat Jumalasta sekä viehtyivät pakanallisiin menoihin. Lain antaminen johtui erottumisesta Jumalasta ja niin uskosta tuli ulkokultaista pelkkää teeskentelyä eikä lain tarkoitus olla kuin väliaikainen vaihe kunnes vapahtaja, Jeesus tulee vapauttaen lain kirouksesta.

Kertomus Jobista, siitä miten Job oli hurskas, niin ei siinä puhuta mitään mistään laista eikä niiden noudattamisesta tai rikkomisesta. Eikä saatana kiusatessaan puhunut mitään laista, vaan vain siitä että Job kieltäisi Jumalan tai kiroaisi Jumalan. Eikä siitä ollut mitään lakia, mutta se olisi ollut se mihin saatana pyrki kiusatessaan Jobia.

Laki kertoo siitä että ihminen elää etäällä Jumalasta ja palvelee vain ulkokultaisesti Jumalaa eikä ole lähellä Jumalaa kuten uudessa liitossa on tarkoitus, että ihminen tekee hengellisen liiton Jumalan kanssa ja saa voiman Pyhän Hengen kautta.

• Anonyymi
      UUSI

Syntiinlankeemuksessakin monesti syytetään käärmettä, että käärme muka sai aikaan lankeemuksen ja että syy oli kärmeen.

Ei syy ollut siinä että käärme houkutti ihmisen syntiin, vaan syy oli siinä että oli laki olla syömättä yhden puun hedelmää. Laki se johti lankeemukseen. Jos lakia ei olisi ollut, ei käärme olisi voinut ihmistä houkutella yhtään miihinkään. Siten laki ei tuo koskaan pyhitystä, vaan lankeemuksen. Sen tuo jo paratiisin kertomus hyvin esille.

Kun sitten Kain tappoi veljensä, vaikka puhuttiin synnistä, ei ollut mitään puhetta siitä että olisi laki joka kieltäisi tappamisen. Silti Jumala sanoi sitä synniksi kun tapettiin toinen ihminen. Silloin elettiin Jumalan kasvojen edessä, kaikki oli paljastettua eikä lakia tarvittu vahtimaan ihmistä, vaan Jumala näki kaiken sekä ihminen sai Jumalalta tietoa jos halusi mikä on oikein ja väärin. Ja jos laki olisi ollut voimassa, Kain olisi tapettu rangaistukseksi.

Siksi uudessa liitossa ei ole lakia eikä tuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.Laki on silti pahantekijöille ja. heidän tuomiokseen koska he eivät elä Herran kasvojen edessä eivätkä kuule Jumalan ääntä.

• Anonyymi
        UUSI

Kertomuksessa Kainista ja Abelista Herra sanoi Kainille: "Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa"
        Jos Kain ei olisi tietänyt Jumalan laista, ei hän myöskään olisi tietänyt synnistä, sillä kuten Paavali kirjoitti, "lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on"
        Kun Joosefin egyptiläisen isännän vaimo yritti vietellä hänet, hän huudahti: "Kuinka minä siis voisin tehdä niin pahan teon ja rikkoa Jumalaa vastaan ?"
        Miten Joosef olisi voinut tietää, että aviorikos oli synti Jumalaa vastaan, jos hän ei tuntenut siihen liittyyvää Jumalan käskyä ? "Vasta lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin" sanoo Paavali Room.7:7 Eikös Joosefin laita ollut aivan samoin ?
        Ennen Sodoman ja Gomoran hävitystä Herra sanoi Abrahamille: "Valitushuuto Sodoman ja Gomoran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas" 1. Moos. 18:20
        Mikä synti ? Raamattu sanoo, että "missä lakia ei ole, sielä ei synneistä pidetä kirjaa" Room. 5:13 Jos kerran maallisessa valtiossa on oltava laki voimassa ennen kuin ketään voidaan tuomita sen rikkomisesta, ei kai Jumalakaan menettelisi toisin ?
        Jos lakia ei olisi ollut, Jumala ei olisi rangaissut rikkomuksesta, sillä "ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan" Room. 4:15
        Millainen Jumala olisi hävittänyt maailman vedenpaisumuksella ja Sodoman ja Gomorran tulella, jos nuo ihmiset eivät olisi tienneet tekevänsä syntiä ?
        Raamatun mukaan synti opitaan tuntemaan vasta lain vaikutuksesta, ja siksi laki oli varmasti ilmoitettu jo ennen Siinaita.

• Anonyymi
      UUSI

Jos Jumalan laki oli olemassa jo Siinaita edeltävinä vuosituhansina, miksi hän ei ilmoittanut sitä Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa ?

• Anonyymi
        UUSI

Ensinnäkin Ensimmäinen Mooseksen kirja ei käsittele lakia, vaan esittää lyhyen yhteenvedon Herran palveluksen alkuperästä ja historiasta Eedenistä Egyptiin. Se kertoo Jumalan uskollisten seuraajien ketjusta,pienestä ryhmästä, joka lopulta supistui yhdeksi ainoaksi perheeksi, joka sukupolvien ajan palveli Luojaa yleismaailmallisen luopumuksen keskellä.
        Toiseksi Ensimäinen Mooseksen kirja kattaa noin kahdentuhannen vuoden historian viidessäkymmenessä lyhyessä luvussa, eli noin neljäkymmentä vuotta lukua kohti. Näin pineen tilaan ei mahdu yksityiskohtia. Ensimmäinen Mooseksen kirja ei sano mitään esimerkiksi vanhurskaiden tulevasta palkinnosta. Eivätkö tuossa kirjassa mainitut Jumalan lapset iloinneet Herran antamasta toivosta ja lupauksista ? Heprealaiskirje sanoo patriarkoista: "Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä mikä heille oli luvattu, he eivät saavuttaneet; he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten,tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä." Lisäksi se sanoo, että nämä muinaiset ihmiset "odottivat parempaa taivaallista isänmaata" Hepr. 11:13,16 Mitä heille oli luvattu ?
        Mikä taivaallinen isänmaa ? Siitä ei Ensimmäinen Mooseksen kirja sano mitään, mutta silti patriarkat uskoivat siihen.
        Heprealaiskirjr sanoo, että Abraham valmistautui uhraamaan Iisakin tietäen, "että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen" Hepr. 11:19 Abraham tunsi kuoleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimäisessä Mooseksen kirjassa.
        Lain äkillinen ilmaantuminen Toisen Mooseksen kirjan 16. luvussa "kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ? jae 28, ilman mitään selitystä siitä, mikä laki oli tai mistä se tuli, todistaa, että se tunnettiin jo.

• Anonyymi
      UUSI

aivan- pakanat eivät kuulu oksastaa jaloon puuhun.
      He joutavat pakana- uskovaisina kuolemaan helvetin tulessa,
      Eihän Herra- sinun Jumalasi kuulu muille- kuin juutalaisille.

Pakana on epäjumalanpalvelijoita ja heídän uskonto on vesi- jossa kaste- ja siinä on oma jumalansa perillä.
      Pakanajumalan taivas on sitä, että joka viikko ja kuukausi mennään katselemaan niitä ruumiita helvetin tuleen, joita kidutetaan, koska eivät ole kastettuja.

Siis pakanajumalilla on omat lakinsa ja sääntönsä, jotka eivät kuulu Herran kansaan, eli Israelilaisten kuulu noudattaa..

Pakanat lukevat Uuttatestamenttia ja heillä on siellä yli tuhat- käskyä ja ohjetta, sekä neuvoa, kuinka elää. Siinäpä ne sitten keskenään riitelevät, kenen kirkko missäkin toimittaa rituaali- sakramentteja oikein. Kukin kylläkin olettaa olevansa oikeassa, mutta eihän siellä ole, kuin esim. kirkkokäsikirjat, katekismukset, sen ja sen kirkon viisaiden neuvoja ja ohjeita, pienempien ryhmien läksyjä ja lepopäiviäkin...

Niissäkin joka sunnuntai- tai lauantai keskustellaan läksyistä ja tentataan, onko niitä ymmärretty oikein, sen ja sen kirkon pastorin- viisaan ja puhujan ohjeitten mukaan.
      Jos ei- niin on pihalla siitä kirkosta.

Tämä ei kuulu juutalaisille, koska he ovat oikea Herran kansa. Sieltähän apostolit ja Jeesus oli --- ei pakanuus

• Anonyymi
      UUSI

Mooses oli ihminen, ei mitään lakeja antanut. Pelkkä kirjuri.

• Anonyymi
      UUSI

Pakanoille ne Jumalan käskyt ja kiellot on annettu omaantuntoon henkimaailman välityksellä hengen muodossa.

2000 v. sitten evankeliumi oli jo julistettu kaikille kanoille maan piirin ääriä myöten.

Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet"

• Anonyymi
        UUSI

po. kansoille, ei kanoillle

• Anonyymi
        UUSI

Jumala on valinnut omansa pelastukseen. He ovat saaneet Jumalan mielisuosion.
        Ei siihen tarvita mitään meuhkaamista.

• Anonyymi
      UUSI

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Paavalin portteja, perustuksia eikä pilareita, eikä pakanoiden osastoja.

Ilm. 21:12

siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi
        UUSI

Paavali ei kuulu 12 Karitsan apostolin joukkoon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kuulu 12 Karitsan apostolin joukkoon.

Jeesus varoittaa pakanoista.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.

• Anonyymi
      UUSI

Ihan sama miten ne lait menee, pääasia päästä tavalla tai toisella herjaamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe