Olen ollut yli 5vuotta masentunut. Takana koulukiusaaminen, parhaan kaverin itsemurha, väkivaltainen lapsuus, oikukkaat vanhemmat ja sarja muita pettymyksiä. Vaikka olen nuori, en tiedä miten selviän enää eteenpäin. Haluan kuolla, mutta en uskalla tappaa itseäni ja sattuu läheisten puolesta. Elämä on ollut pitkään yhtä euforia-masennus vuoristorataa. Lääkkeet ja terapia auttaneet vähän, mutta ei ne elämän sisältöä pelasta. Kaikki mitä teen epäonnistuu tai sillä ei ole merkitystä. Eristäydyn vähän väliä kavereistani. Mikään valinta ei ole hyvä tai mahdollinen. Miten voi elämä olla yhtä helvettiä ja miten sen saa loppumaan?
En halua kuolla, mutten elääkkään.
6
249
Vastaukset
- Anonyymi
Pyydä Jeesusta asumaan sydämeesi. Sinun elämäsi muuttuu uudeksi.
- Anonyymi
On kokeiltu. Rukoiltu, käyty kirkossa ja luettu raamattua. Ei se minua koskaan ole auttanu. En tiiä mikä kirous lienee, mutta ei oo Jeesus minun puolella.
- Anonyymi
Omasta itsestä kaikki tapahtuu.
Monilla on taustallaan traumoja, ym. voi olla hyvinkin ikäviä tapahtumia.
Ikäviä juttuja ei unohda, ne eivät poistu minnekään, niitä ei tarvitse hyväksyä, mutta olisi hyvä oppia hyväksymään se, että kaikenlaisia asioita on tapahtunut, siellä menneisyydessä. Niidenkin kanssa pystyy elämään. Ei se pilaa omaa ihmisyyttä, ei se tee kenestäkään huonoa ihmistä, me olemme vahvempia mitä luulemme.
Loppujen lopuksi kun miettii, niin ihminen ja ihmismieli selviää yllättävänkin vaikeista asioista.
Eilisen murheita ei ole pakko kantaa tänään, eikä tulevaisuudessa, ne ovat olleet/menneet jo, ja nyt on nyt. Tulevasta voi yrittää tehdä parempaa, tehdä omasta elämästään omannäköisen, mikä on itselle riittävää ja hyvää.
Teille kaikille: Muistakaa, että olette hyviä ihmisiä, teilläkin on ihmisarvo, olette tärkeitä, jokainen on tärkeä aina jollekin. Hyvää pääsiäistä ! - Anonyymi
Hei aloittaja. Kovia olet joutunut kokemaan mutta elämä tuo paljon muutakin. Kaikki loppuu aikanaan se on mun motto ja niin on käynytkin oli sitten mitä vaan mitä elämä tuo. Luotat vaan siihen että asiat järjestyy,oot nuori ja kaikki edessä vielä ja jos oot täysi ikäinen saat itse päättää asioistasi.Muakin on koulussa kiusattu muttei se määritä mitä olen tänäpäivänä. Toivoa on aina joten älähän vaivu epätoivoon.
- Anonyymi
Kannattaa panostaa henkisyyden kehittämiseen jonka myötä myös psyykkiset ongelmat voivat lieventyä. Nimittäin ihminen ei ole pelkästään fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen joten sitä puoltakin pitäisi kehittää. Ihminen ei myöskään voi viedä mitään tavaraaa, eikä älyllisiä taitojakaan seuraavaan elämään, mutta minkä henkisen tason on saavuttanut tässä elämässä jatkuu siitä mihin on päässyt.
Mm voi alkaa osallistua johonkin meditaatioon, joogaan, katsella henkisyyteen liittyviä videiota, lukea henkisiä kirjoja jne.
Toisia kannattaa myös auttaa, koska silloin karma vähenee ja toisten kiitollisuus tuo itsellekin hyvän mielen. Monista homeopaattisista lääkkeistäkin on apua mielialan kohentamiseksi. Kannattaa myös miettiä mikä elämäsi tarkoitus voisi olla, sellainen kun on meillä jokaisella. Hei,
Laitan tähän tiedoksi infoa eri auttamistahoista, joista voi saada apua ja tukea elämässä eteen tulevissa ongelma- ja kriisitilanteissa. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026618
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313970törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303405Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831817- 331418
- 271360
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471113Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11940- 42899