Ben tv ja moktar gubta?

Anonyymi-ap

Yhteiskunta
Maahanmuutto

Maahanmuutosta asiallisesti - osa 1
Moktar.Gubta
2025-04-11 17:46:09

Maahanmuuttovastaisuus on yleistä oikeistopopulistien piirissä. Oikeistopopulistit korostavat kansallista identiteettiä, perinteisiä arvoja ja erottelua "meidän" ja "muiden" välillä. Tässä ajattelutavassa maahanmuutto halutaan nähdä uhkana- kansalliselle kulttuurille, kielelle ja perinteiselle elämäntavalle.

Maahanmuuttajat toimivat helppoina syntipukkeina tilanteessa, jossa ihmiset kokevat epävarmuutta esimerkiksi taloudessa, työllisyydessä tai turvallisuudessa. Populistinen viestintä toimii usein yksinkertaistusten kautta: ongelmien syyksi nimetään selkeä ulkopuolinen tekijä, kuten maahanmuutto, jolloin ratkaisuksi tarjotaan sen rajoittamista. Tällainen retoriikka vetoaa erityisesti ihmisiin, jotka kokevat jääneensä yhteiskunnallisen muutoksen jalkoihin tai ovat muuten huono-osaisia yhteiskunnan jäseniä.

Sosiaalisen median aikakaudella maahanmuuttovastaiset viestit leviävät erityisen tehokkaasti, koska ne herättävät voimakkaita tunteita ja luovat vastakkainasettelua. Populistiset liikkeet osaavat hyödyntää tätä jakamalla yksittäisiä tapauksia, jotka vahvistavat heidän kertomustaan maahanmuuton ongelmista. Maahanmuuton vastustamisen nimissä jaetaan myös paljon täysin keksittyjä tai muuten valheellisia tarinoita.

Maahanmuuttovastaisuus vetoaa ihmismielen negatiivisiin tunteisiin; kateuteen, ahneuteen ja tuntemattoman pelkoon. Maahanmuuton vastustaja pelkää, että joku toinen voi saada jotakin enemmän kuin hän itse saa. Tyytyväisyys ja onnellisuus ei perustu siihen, että kaikilla olisi asiat hyvin, vaan siihen, että jollakin on asiat vielä huonommin kuin minulla.

Ystävällisin terveisin, Moktar. ;)

PS. Tämä on osa 1 luentosarjasta, jossa nyt suunnittelen noin 16-osaista. ;)

29

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

töihin kokoomus-SDP herjaa ja kiusaa

• Anonyymi

Hussss

• Anonyymi

ei kiinnosta=

• Anonyymi

musk

• Anonyymi

Kokoomus kumartaa moktar gubta ylhäisyys

• Anonyymi

hyssstrew

• Anonyymi

Ben

• Anonyymi

sspp

• Anonyymi

kkk9

• Anonyymi

yhtä rumia

• Anonyymi

Sdp

• Anonyymi

ekbaben?

• Anonyymi

ohooo

• Anonyymi

sana

• Anonyymi

aasdew

• Anonyymi

aser

• Anonyymi

rrt

• Anonyymi

llki

• Anonyymi

asase

• Anonyymi

Ååmi

• Anonyymi

asde

• Anonyymi

Sdp kiusaa

• Anonyymi

Toveri moktar gubta

• Anonyymi

qwqe

• Anonyymi

Maahanmuuttajat toimivat helppoina syntipukkeina tilanteessa, jossa ihmiset kokevat epävarmuutta.

Kyllä totta näin. Perkeleet raiskasi heti alussa kun tulivat idän ihmeet,etkö muista?
      Minä tiesin jo etukäteen kun olin töissä ko.kulttuuri maissa.
      Edelleen jatkuu taksi allalla,uutisten mukaan raiskaaja saa ajaa taksia ja näin on käy,miksi?
      Mitä me tarvitsemme heitä jos rikoksia tekee?
      Sen maksaa liikaa yhteiskunnalle !
      En halua yhtää maksaa veroja heidän idän ihmmeiten takia.
      Suomen olisi paras ottaa vain muista maista ja jotka oikeasti apua tarvitsevat.
      Moktarille voisin antaa kyydin jos tarviaa,tollasta paskapuheen edustajaa tarvitaan Venäjällä..

• Anonyymi

Kkkm

• Anonyymi
      UUSI

Sdp

• Anonyymi
      UUSI

Moktar Kupta on Pen Syskovskin serkku kun tarpeeksi kausa taaksepäin menään
      enää ei nykyisi tarvitse kovin kauas

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4682
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3182
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2929
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1690
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1480
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1274
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      1007
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      921
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      25
      900
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      894
    Aihe