Pääsiäinen ja Sanoma

Anonyymi-ap

Pääsiäinen. Tuo kuoleman ja elämän juhla, kaikessa lyhykäisyydessään. Sillä ei ole kuolemaa, ilman syntymistä. Sillä ei ole elämää, ilman syntymistä.

Miten te vietätte arvonjuhlaa pääsiäistä? Toimitteko käymällä minkä tahansa seurakunnan tilaisuuksissa, kenties? Oleiletteko ihan kotosalla, kenties seuraten jonkin seurakunnan toimituksia TV:stä? Poltatteko kynttilöitä juhlistaaksenne, enemmän tai vähemmän pääsiäisen juhlaa? Vietättekö perheenne kanssa enemmän yhteistä aikaa rauhoittuen työelämästä ladataksenne "akkuja" taas arkeen ja toimintaa? Oletteko kenties työssä, koska työvuorolistan huki sattuu pääsiäisen pyhiksi? Sana on VAPAA.

12

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentsua potiessa tänä vuonna…🤧🤒

• Anonyymi

Uskotko että helluntailaisissa rukouspalveluissa parannetaan sairaita ?

• Anonyymi

Joo-paranemista sinulle. Minulla on nenä aina siinä tilassa, että aina räkä lentää, kun vaan niistää vessapaperiin tai ulkona nurtisille tai lumihankeen. Olen jo oleentunut siihen. Onneksi nyt ei kuumetta kuitenkaan ole juurikaan, ettei lähde vihonviimeinenkin järki.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo-paranemista sinulle. Minulla on nenä aina siinä tilassa, että aina räkä lentää, kun vaan niistää vessapaperiin tai ulkona nurtisille tai lumihankeen. Olen jo oleentunut siihen. Onneksi nyt ei kuumetta kuitenkaan ole juurikaan, ettei lähde vihonviimeinenkin järki.

Kiitos, ja samoin paranemista myös sinulle! Kyllä tämä tästä. 😇👍❤️
        Nää äijälentsut ottaa kyllä koville kun oon niin harvon kippeenä…🤧🤒😷

• Anonyymi kirjoitti:

Uskotko että helluntailaisissa rukouspalveluissa parannetaan sairaita ?

Toiset paranee toiset ei.😇😿

• Anonyymi

Töitä kannattaa tehdä, pääsiäisenäkin se aina eteenpäin, eikä tuhlata aikaansa amerikan homojen herjaamiseen.

• Anonyymi

Työt ovat hyvästä aina, ja opiskelut. Oli se sitten millaista tahansa. Tietenkään ei mihin hintaan tahansa, mutta ne on sitten taas ihan toisen stratosfäärin juttuja ne.
        Hallituksien "ruoskat" ovat yleensä toteutettuja toimenpiteitä, verrattuna niihin "porkkanoihin". Kaiketi siihenkin löytyy vertauksia Pyhästä Raamatusta?
        Sanoohan Raamattu: "Älkää sitoko puivan häriän suuta." Hyvin laajasti voi käsittää.
        Minä nyt vietän tätä 1. pääsiäispyhää näin. Ja katotaan sitten tilannetta eteenpäin.
        Tuli hengellistä ohjelmaa Tv:stä valtionkanavalla. Sekin positiivista sekasortoisessa maailmassa.
        Kotosalla ollaan. Ja kotia mennään! Siinähän sitä tavoitetta yhdelle kevätpäivälle.
        Eli mitä hommailette tänään? Yhdellä oli lenssua. Jos toisella.

• Anonyymi

Paljon karsin pois. En katso esim. Via Crusista senaatin torilla. Kirkkojen palveluksia, joissa Jeesus ristillä. Jeesus on ylösnoussut. Risti on tyhjä.

Todella paljon karsin pois katseltavaa.

1234567---

• Anonyymi

Tähän päiväänkin sopii Johanneksen evankeliumin sanoman 20. luku Jeesuksesta, tyhjästä haudasta. Magdalan Maariasta, Simon Pietarista, ja siitä rakkaasta opetuslapsesta, sekä salaperäisestä puutarhurista. Kuten kertomus kertoo myös muistakin opetuslapsista, esimerkiksi epäluuloisesta Tuomaasta.
        Tämä sekasortoinen maailma yksikertaisesti "lävähtää aina silmille", kun monitoorin tai kännykän avaa "seuratakseen" uutisointia.
        Tuo näytelmä on kuitenkin korutonta kertomaa, ja siihen liittyvästä on tehty useitakin elokuvia VHS ja DVD muotoihin.
        Piti niistä sitten, tai ei. Kaiketi hyvästä? Paremmin, kuin mikään räkälä. Juominkeineen.

• Anonyymi

Pääsiäinen lähtee liikkeelle siitä, että fafiseukset syyttivät Jeesusta sapatin rikkojaksi js veivät tuomiolle, mutta Pilatus ei syyttänyt mistään.

Fariseukset näkivät Jeesuksessa syytä, mutta jumalaton roomalainen ei.

Sitä on syytä pääsiäisenä miettiä.

• Anonyymi

Mielenkiintoisesti ajateltu. Jumalaton ei nähnyt tuomittavaa, sillä Hän ei ollut tehnyt valtakuntaa kohtaan mitään väärää. Fariseukset kylläkin, kuka mistäkin, mutta eivät kaikki kirjanoppineet. Jotkut sekoittavat täällä yhäkin Jumalan ja Saatanan, jo ideologisesti ja teologisesti. Jeesusko kirottu. Voi hyvää päivää. Ja vielä johonkun sähkötoloppaan. Kohta mäkin ärähdän. Eikö jo yhtään niinkuin?
        Ja sekoittuu "naapurin kuvat" ja "omat kuvat" keskenään. Ja omat ja varastetut!
        No, se on semmoista. Jutellaan enempi. Kanske.

• Anonyymi

Mielenkiintoisesti ajateltu. Jumalaton ei nähnyt tuomittavaa, sillä Hän ei ollut tehnyt valtakuntaa kohtaan mitään väärää. Fariseukset kylläkin, kuka mistäkin, mutta eivät kaikki kirjanoppineet. Jotkut sekoittavat täällä yhäkin Jumalan ja Saatanan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      274
      2466
    2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      97
      1941
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1413
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      71
      1140
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      17
      1132
    6. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      39
      1021
    7. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      981
    8. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      968
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      952
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      40
      924
    Aihe