Jumalan kolmiyhteisyys oli salattu vanhan liiton aikana

Anonyymi-ap

Vanhan testamentin kirjoittajat eivät puhuneet mitään kolmiyhteisestä Jumalasta, koska tämä Jumalan ominaisuus oli salattu silloin. Jumala varusti katoliset isät Pyhällä Hengellä ja nämä ilmoittivat Jumalan kolmiyhteisyyden kansalle. Tämän vakuutena isät säätivät yhdessä keisarin kanssa lain, jossa antitrinitaarit pitää tappaa. Aamen!

135

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskonto ja jumala on sikäli kätevä hyödyke, että sitä voi vapaasti päivittää oman mielensä mukaan ilman pienintäkään ristiriitaa.

• Anonyymi

Täällä juttumiehet tehtailevat tapansa mukaan..

löysikö joku jonkin vanhan ahaa! elämyksen ja kun ei tunne kirjoituksia, sai hepulin

• Anonyymi

Kun seuraa YouTubesta messiaanisten juutalaisten opetusvideoita, saa hyvän käsityksen kolminaisuudesta Vanhassa testamentissa. Ne tyypit tuntevat kirjansa, ja sen lisäksi vielä hebrean kielen kieliopin, salatut vivahteet, viittaukset ja piilomerkitykset. He saavat VT:sta irti paljon enemmän lisärikkautta kuin suomalainen lukija. Niinpä sieltä löytyykin paljon kolminaisuutta tukevaa aineistoa.

• Anonyymi

Vanhassa testamentissa on kirjoitetuna yli 6500 kertaa Yehovah, Yksi Ainoa Jumala.<Puhuit läpiä päähäsi! Luuletko, ettei Jeesus tuntenut kirjoituksia, vaan 'ne tyypit' tuntevat kirjoitukset paremmin kuin Jeesus!"
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        Jeesuksen aikaan oli kirjanoppineita: kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhassa testamentissa on kirjoitetuna yli 6500 kertaa Yehovah, Yksi Ainoa Jumala.<Puhuit läpiä päähäsi! Luuletko, ettei Jeesus tuntenut kirjoituksia, vaan 'ne tyypit' tuntevat kirjoitukset paremmin kuin Jeesus!"
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        Jeesuksen aikaan oli kirjanoppineita: kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.

Juutalaisvihaaja ei ymmärrä, että VT puhuu jatkuvasti Jeesuksesta, muuallakin kuin profetioissa. VT puhuu myös Pyhästä Hengestä. Juuri nimenomaan juutalaiskristityt (kuten Jeesuskin oli) tuntevat VT:n maininnat kaikkivaltiaasta Jeesuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisvihaaja ei ymmärrä, että VT puhuu jatkuvasti Jeesuksesta, muuallakin kuin profetioissa. VT puhuu myös Pyhästä Hengestä. Juuri nimenomaan juutalaiskristityt (kuten Jeesuskin oli) tuntevat VT:n maininnat kaikkivaltiaasta Jeesuksesta.

On toki totta, että Jeesus löytyy Vanhan testamentin riveiltä – mutta lähinnä siinä mielessä kuin Elvis löytyy paahtoleivästä: jos oikein haluaa nähdä, kyllä hän sieltä ilmestyy, säteilevästi, paahtojälkien välistä.

Juutalaiskristityt, varhaiskirkon neropatit, selasivat Vanhaa testamenttia kuin Dan Brownin salaliittokarttaa. Kaikki, mikä viittasi pelastukseen, messiaanisuuteen tai edes kevyesti tulen ja savun värittämään ilmestykseen, asetettiin suoraan Jeesus-linssin taakse. Näin myös Pyhä Henki sai retrokatiivisesti roolinsa – vähän kuin George Lucas lisäämässä CGI-Jeesusta Vanhan liiton alkuperäisjulkaisuun.

Mutta huomio: Vanha testamentti itsessään ei tunne Jeesusta nimeltä, eikä kolminaisuusoppi tule sieltä kuin sähköposti suoraan Taivaasta. Kyseessä on klassinen jälkiviisastelun jumalallinen mestarinäyte – tekstin teologinen uudelleentulkinta, joka on niin luova, että saisi jopa muinaisen tekstintuunaajan Philon Aleksandrialaisen hymyilemään partaansa.

Jeesus VT:ssä? Mahdollista. Ilmiselvää? Vain, jos hänellä on teologinen heijastusliivi päällä.

Terveisin,
        Prof. Enkeli Mäntä, tekstikritiikin taskulamppu, uskontojen yöhön kuiskaileva kerubi

• Anonyymi

Yksikään juutalainen ei tuntenut kolmiyhteistä Jumalaa ennen katolista kirkkoa ja he osasivat Tanakhin paremmin kuin nykyään elävät juutalaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus siis käski tappaa ja tappoi, koska on Jehova?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On toki totta, että Jeesus löytyy Vanhan testamentin riveiltä – mutta lähinnä siinä mielessä kuin Elvis löytyy paahtoleivästä: jos oikein haluaa nähdä, kyllä hän sieltä ilmestyy, säteilevästi, paahtojälkien välistä.

Juutalaiskristityt, varhaiskirkon neropatit, selasivat Vanhaa testamenttia kuin Dan Brownin salaliittokarttaa. Kaikki, mikä viittasi pelastukseen, messiaanisuuteen tai edes kevyesti tulen ja savun värittämään ilmestykseen, asetettiin suoraan Jeesus-linssin taakse. Näin myös Pyhä Henki sai retrokatiivisesti roolinsa – vähän kuin George Lucas lisäämässä CGI-Jeesusta Vanhan liiton alkuperäisjulkaisuun.

Mutta huomio: Vanha testamentti itsessään ei tunne Jeesusta nimeltä, eikä kolminaisuusoppi tule sieltä kuin sähköposti suoraan Taivaasta. Kyseessä on klassinen jälkiviisastelun jumalallinen mestarinäyte – tekstin teologinen uudelleentulkinta, joka on niin luova, että saisi jopa muinaisen tekstintuunaajan Philon Aleksandrialaisen hymyilemään partaansa.

Jeesus VT:ssä? Mahdollista. Ilmiselvää? Vain, jos hänellä on teologinen heijastusliivi päällä.

Terveisin,
        Prof. Enkeli Mäntä, tekstikritiikin taskulamppu, uskontojen yöhön kuiskaileva kerubi

Trinitaarit luulevat Jeesuksen olleen se enkeli joka puhui Moosekselle ja on Jumala itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trinitaarit luulevat Jeesuksen olleen se enkeli joka puhui Moosekselle ja on Jumala itse.

Vanhassa Testamentissa käyteään sekaisin erämaavaelluksen nimityksiä, Jumala, Enkeli, Herra jne. Tulenpatsas, Pilvenpatsas jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus siis käski tappaa ja tappoi, koska on Jehova?

Jehovakin on keksitty nimi. Siinä lukee vain "Minä olen se mikä minä olen"....ei se ole mikään erisnimi.

Jumala eikä Pyhä Henki ei paljastanut koskaan todellista taivaallista nimeään, ettei se tulisi pilkatuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovakin on keksitty nimi. Siinä lukee vain "Minä olen se mikä minä olen"....ei se ole mikään erisnimi.

Jumala eikä Pyhä Henki ei paljastanut koskaan todellista taivaallista nimeään, ettei se tulisi pilkatuksi.

"Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."

• Anonyymi kirjoitti:

Yksikään juutalainen ei tuntenut kolmiyhteistä Jumalaa ennen katolista kirkkoa ja he osasivat Tanakhin paremmin kuin nykyään elävät juutalaiset.

Tanakkaa tavaraa Tanakh.🐷

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa Jumala nimenomaan kertoi pyhän nimensä hebrealaisessa muodossa Moosekselle ja käski häntä levittämään sitä nimeä joka puolelle. Juutalaiset vain menivät yliherkiksi, kun pelkäsivät Jumalan nimen turhaan lausumista ja siksi lakkasivat käyttämästä nimeä joka unohdettiin. Jumalalla itsellään ei siis ole sen asian kanssa tekemistä, se johtuu juutalaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisin,

Eikö VT:ssa mainita Jeesusta nimeltä? Ne nimet, jotka me länsimaalaisittain kirjoitamme Jeesus ja Joosua, ovat hebreassa yksi ja sama nimi: Yeshua. Tämä nimi on lyhenne nimestä Yehoshua. Se tarkoittaa pelastusta. Joka kerta, kun VT:ssa mainitaan sana pelastus, se on hebreaksi Yehoshua. Siis Jeesus. Esim. pelkästään psalmeissa kymmeniä kertoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö VT:ssa mainita Jeesusta nimeltä? Ne nimet, jotka me länsimaalaisittain kirjoitamme Jeesus ja Joosua, ovat hebreassa yksi ja sama nimi: Yeshua. Tämä nimi on lyhenne nimestä Yehoshua. Se tarkoittaa pelastusta. Joka kerta, kun VT:ssa mainitaan sana pelastus, se on hebreaksi Yehoshua. Siis Jeesus. Esim. pelkästään psalmeissa kymmeniä kertoja.

Totisesti, amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On totta, että nimi Yeshua ja sana yeshuah (pelastus) kuulostavat korvakuulolta melkein samalta – vähän kuin “Auto” ja “Autoilija” suomessa: sukua, mutta eivät sama asia. Samalla logiikalla voisi väittää, että aina kun joku puhuu "valoisuudesta", hän puhuu Valosta – ja tarkoittaa tietenkin Valo Karjalaista, sähköasentajaa Imatralta.

Nimi Yeshua (Jeesus) on kyllä lyhenne nimestä Yehoshua (Joosua), mutta tämä ei tarkoita, että jokaikinen Vanhan testamentin "pelastus" automaattisesti viittaa nimenhaltijaan Jeesus Nasaretilaiseen. Se olisi vähän kuin päättelemässä, että kaikki “kaaret” Vanhan testamentin sateenkaaresta liittäisivät mukaan Robin Hoodin jousen.

Psalmeissa yeshuah esiintyy kyllä runsaasti – mutta kielitieteellisesti se on ihan oma sanansa, vaikka yhteinen juuri antaakin sille hieman symbolista nostetta. Teologisesti tämä tulkinta toimii kuin tähtien asento horoskooppilehdessä: jos oikein haluaa, se kertoo juuri sen mitä haluat sen kertovan.

Toisin sanoen: jos Jeesus on jokainen pelastus VT:ssä, niin silloin Vanha testamentti on kuin teologinen missä-Waldo – ja joka sivulla Waldo heiluttaa käsiään, vaikka hänen nimi onkin oikeasti Pelastus-Santeri.

Prof. Enkeli Mäntä, kielifilosofinen flanööri, antiikin aakkosten ammattilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jhvh on lyhenne tuosta "olen se mikä olen" ’ehye ’ăšer ’ehye hepreaksi.

2.moos.3:15 And God said moreover unto Moses, Thus shalt thou say unto the children of Israel, Jehovah, the God of your fathers, the God of Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob, hath sent me unto you: this is my name for ever, and this is my memorial unto all generations.

15 Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jhvh on lyhenne tuosta "olen se mikä olen" ’ehye ’ăšer ’ehye hepreaksi.

2.moos.3:15 And God said moreover unto Moses, Thus shalt thou say unto the children of Israel, Jehovah, the God of your fathers, the God of Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob, hath sent me unto you: this is my name for ever, and this is my memorial unto all generations.

15 Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

Jahve on heprean kielen arkaaisen muodon yksikön kolmannen persoonan aktiivimuoto verbistä olla ja suomeksi "Hän on".

Ehjee asher ehjee on yksikön ensimmäisen persoonan aktiivimuodosta "Minä olen se, joka minä olen."

Ilmestyskirjassa sanotaan Jumalasta "Hän on, on ollut ja on oleva: Herra Kaikkivaltias" ja tällä viitataan Jahveen, ei Jeesukseen. Jahve on Jeesuksen isä, ei Jeesus itse.

Jumala käyttää siis itsestään nimeä "Minä olen (se, joka minä olen", mutta muut käyttävät hänestä nimeä "Hän on".

On vielä huomattava se, että se "Herra Jumala", (Jahve Elohim) joka puhui Moosekselle, on itse asiassa Herran enkeli, ei Herra itse. (2Moos 3:1-14) Enkeli käyttää siis itsestään Herran Jumalan nimeä ja hänen sanotaan olevan "Herra Jumala", vaikka hän on vain enkeli, ei Herra itse. Näin tehdään, kun Jumalan lähettiläs esiintyy Jumalan arvovallalla hänen nimessään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahve on heprean kielen arkaaisen muodon yksikön kolmannen persoonan aktiivimuoto verbistä olla ja suomeksi "Hän on".

Ehjee asher ehjee on yksikön ensimmäisen persoonan aktiivimuodosta "Minä olen se, joka minä olen."

Ilmestyskirjassa sanotaan Jumalasta "Hän on, on ollut ja on oleva: Herra Kaikkivaltias" ja tällä viitataan Jahveen, ei Jeesukseen. Jahve on Jeesuksen isä, ei Jeesus itse.

Jumala käyttää siis itsestään nimeä "Minä olen (se, joka minä olen", mutta muut käyttävät hänestä nimeä "Hän on".

On vielä huomattava se, että se "Herra Jumala", (Jahve Elohim) joka puhui Moosekselle, on itse asiassa Herran enkeli, ei Herra itse. (2Moos 3:1-14) Enkeli käyttää siis itsestään Herran Jumalan nimeä ja hänen sanotaan olevan "Herra Jumala", vaikka hän on vain enkeli, ei Herra itse. Näin tehdään, kun Jumalan lähettiläs esiintyy Jumalan arvovallalla hänen nimessään.

Totta puhut. Tuossa 1992-käännöksen selityksessä on se sanottu näin:

14 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."* Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'" [»Minä-joka-olen» (hepreaksi ehje a er ehje) viittaa Jumalan nimeen Jahve (vrt. jae 15). ehje merkitsee 'minä olen', jahve 'hän on'. Jahve-nimen asemesta käytetään käännöksissä perinnäisesti sanaa 'Herra'. Myös juutalaiset ovat vanhastaan lukeneet tämän sanan kohdalla adonaj 'Herra', koska he kokonaan lakkasivat lausumasta nimeä Jahve. Myös vanhoissa käännöksissä (kreikkalaisissa, latinalaisissa jne.) käytetään Jahve-nimen tilalla Herraa tarkoittavaa sanaa.]

Olisi kyllä mielestäni selkeämpää jos ei käytettäisi Herra sanaa, koska nythän se menee mukavasti sekaisin Herra Jeesuksen kanssa, varsinkin kun Jumala ja Jeesus ovat mainittuna samassa jakeessa. Ymmärrän Jumalan nimen kunnioittamisen, mutta toivoisin että seuraavat Raamatunkääntäjät ottaisivat nimen huomioon, taikka käyttäisivät vaikka sanaa Hashem(se nimi), kuten juutalaiset tekevät.

• Anonyymi

Vanhassa Testamentissa kirjoitetaan Jeesuksesta (Meldisedek) hänen uhrikuolemastaan ja uudesta liitosta, joka korvaa vanhan.
      Juutalaiset johdatti Egyptistä Jeesus ja Pyhä Henki.
      Ihmiset olivat "hurmoksessa" Pyhästä Hengestä!

• Anonyymi

Liitot ovat ikuisia, kyllä ympärileikkauksen liitto on voimassa edelleen. Ei Jeesus sitä kumonnut.

Liitot täydentävät toisiaan, mutta eivät kumoa toisiaan.

• Anonyymi

Kolminaisuusoppi oli kuin muinaisten kirkkoisien versio ilmastointiteipistä: ei ehkä esteettisin tai logiikaltaan saumattomin ratkaisu, mutta hemmetin kätevä, kun piti pitää kasassa sekavaksi levinnyt uskonnollinen rakennelma.

Kun kristinusko levittäytyi Välimeren ympäri kuin oliiviöljy valkoiselle pellavapaidalle, mukaan tarttui niin paljon teologisia sattumia — vähän hellenististä filosofiaa sinne, vähän juutalaista messianismia tänne, ja mausteeksi vielä paikallisia myyttien jämiä — että lopputulos muistutti enemmän antiikin buffet-pöytää kuin selkeää oppijärjestelmää.

Ja kun kaikki alkoivat kinastella siitä, onko Jeesus nyt "ihan oikeasti" Jumala vai joku pyhä kaveri allaspalvelijan tittelillä, oli pakko tehdä jotain. Niinpä lanseerattiin kolminaisuus: Yksi Jumala, kolme persoonaa. Täydellinen kompromissi, joka ei selitä juuri mitään, mutta on riittävän hämmentävä, ettei kukaan uskalla sanoa sitä ääneen väärinpäin.

Niin syntyi oppi, joka on kuin dogmaattinen Rubikin kuutio: se näyttää fiksulta hyllyssä, mutta harva saa sen toimimaan ilman että vähintään yksi palikka irtoaa.

Terveisin,
      Enkeli Mäntä, uskontotieteen erikoisluokan spesialisti ja kahvipöytien ikuinen vieraileva enkeli

• Anonyymi

Kyllä Jumalan Kolme eri Persoonaa tiedettiin ja tunnustettiin olevan jo Jeesuksen aikana.

1.Joh.5
      5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

Kol. 1:15

Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.

• Anonyymi

Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Ilmoitti itsensä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmoitti itsensä?

Etkö pölvästi käsitä, että Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika?

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme eri Persoonia, mutta yhdessä ovat yksi Jumala.

Kaikki ne ovat sitoutuneet samohin oppeihin ja lakeihin.

Ei ole erikseen mitään lievempia Pojan lakeja tai hengen lakeja.

• Anonyymi

Pelkästä "Jeesuksesta" puhuminen ja todistaminen avaa ovet valejeesuksille.

"Sillä monta tulee minun nimessäni, ja he eksyttävät monta." (Jeesus)

• Anonyymi

Valehtelet päin silmiä, niin kuin jumattomilla luterilaisilla on tapana: "Sillä monta tulee minun nimessäni, ja he eksyttävät monta." (Jeesus) Eksytävät sanovat: Katso täällä on Kristus! Täällä kastakipossa on Krsitus!!!!

• Anonyymi

Lahkoteltoissa menee niitä erillisiä "jeesuksia" että vilisee. Ne pistää ihmisen pään ihan sekaisin ja viskoo ihmisiä selälleen lattialle. Suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja karjahtelua.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi

On tyhmää hokea "tule henki, tule henki...sieltä voi tulla ihan mikä henki tahansa ja esiintyä Pyhänä Henkenä.

Aina pitää kutsua paikalle kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ne yhdessä ovat.

• PÖÖ!👻

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

Enkelit sanovat aina kolme kertaa: Amen, Amen, Amen (Isä, Poika ja Pyhä Henki)

Helluntailaisuus ja muut Jenkkilahkot on pimeydestä, ne eivät tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa.

• Anonyymi

Jeesus varoittaa helluntailaisista ja muista sellaisista, jotka puhuvat pelkästä ylöstempauksesta kuin se pelastaisi ihmiset. Jehovat ja helluntailaiset aloittavat yleensä puhumaan maailmanlopusta, kuinka se on lähellä.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• >>Jumala varusti katoliset isät Pyhällä Hengellä ja nämä ilmoittivat Jumalan kolmiyhteisyyden kansalle. Tämän vakuutena isät säätivät yhdessä keisarin kanssa lain, jossa antitrinitaarit pitää tappaa. Aamen!>>

Ja Putin jatkaa. Aamen!

😊 😊 😊 😊 😊

• >>Liitot ovat ikuisia, kyllä ympärileikkauksen liitto on voimassa edelleen. Ei Jeesus sitä kumonnut.>>

Oletko jo leikannut Kikkelisi?

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Paavalikin teki ympärileikauksia uuden liiton aikana. Ei hän kumonnut niitä.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

Helluntailaisia jos siellä olisi ollut, niin ne olisi tehnyt pojille niitä ympärileikkauksen toiseen kertaan, sillä eihän se 8 pv. ikäinen vauva saanut itse päättää lähteekö ikuiseen liittoon Jumalan kanssa.

• Anonyymi

Parhami tykkäsi ympärileikatusta pojasta J.J.Jourdanista.

• Et vastannut kysymykseen:

Oletko jo leikannut Kikkelisi?

Esinahan voit lähettää Sannalle, Hän saa siitä itselleen uuden nahkarotsin.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Nahkatakin keksimistä edeltänyt prototyyppi oli esinahkatakki.

• Anonyymi

On July 20, 1907, Charles Fox Parham and JJ Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On July 20, 1907, Charles Fox Parham and JJ Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecotalism.

• Anonyymi

Kolmiyhteinen Jumala ja tietoisuus siitä on aina ollut olemassa. Ei se liity mihinkään yksittäiseen kirkkokuntaan.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Matt.28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Svenska Bibeln 1917
        Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,

King James
        Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Svenska Bibeln 1917
        Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,

King James
        Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

Textus Receptus
        πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος

• Anonyymi

Ympärileikkkauksen pilkkaaminen on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista, mitä hellarit täällä tekee.

• Anonyymi

Samalla tavalla hellarit herjaa Kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta.

• >>Ympärileikkkauksen pilkkaaminen on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista, mitä hellarit täällä tekee.>>

Jeesus pilkkasi kirjanoppineita ja sai siitä ansionsa mukaan.

• Anonyymi

Jeesus ei syyllistynyt mihinkään vääryyteen, kuten hellarit ja advarit syyttää.

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gerhard of Finland perusti sen lahkon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo että Jeesus on ollut paha.

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. 
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo että Jeesus on ollut paha.

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. 
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Eipä ollut. Lapsi on viaton eli syytön pahoihin tekoihinsa siihen asti, kunnes oppii, mitä ei saa tehdä. Ei hän voi valita hyvää tai pahaa, jos hän ei tiedä valinnan olevan mahdollista. Hän vain tekee asioita kokeilemalla ja tietämättä niiden hyvyydestä tai pahuudesta. Jos vaikka kaksivuotias Jeesus olisi ollut utelias tietämään, mitä tapahtuu kun äidin saviruukun pudottaa pöydältä ja olisi sitten rikkonut ruukun, se ei olisi ollut hänelle pahuutta vaikka aikuiselle olisi ollut.

• Anonyymi

"Vähäisin tiedoin ja taidoin varustettu ihminen ei tiedä, kuinka tietämätön hän on. Hänellä ei ole tarvittavaa tietoa tai osaamista ymmärtääkseen rajallisuutensa. Siksi tietämättömät ihmiset esittävät niin itsevarmasti näkemyksiä, joita he luulevat oikeiksi."
      (IS-toimittaja Jouko Juonala)
      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011175389.html

• Anonyymi

Kolmiyhteisestä Jumalasta puhuttiin Vanhassa Testamentissa!

Jesaja:
      61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
      61:2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,

• Anonyymi

Pyhä Henki oli mukana myös Israelin erämaavaelluksella.

Jes63:10 Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
      63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

• Anonyymi

Jeesuskin oli mukana erämaavaelluksen aikana.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin oli mukana erämaavaelluksen aikana.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Tuossa puhutaan hengellisestä ruuasta,juomasta ja kalliosta. Ei siis mannasta, vedestä ja Kristuksesta. Siinä tarkoitetaan uskoa, ei konkreettisia asioita. Eli Kristus ei fyysisesti ollut läsnä.

• Anonyymi

Vuodesta toiseen tämä aihe kiinostaa meitä ! Kaikissa uskon suunnissa tämä aihe puhuttaa. Kristinuskoa pidetään yleisesti monoteistisena uskontona, mikä tarkoittaa uskoa yhteen Jumalaan. Tässä se eroaa polyteistisistä pakanauskonnoista, joissa palvotaa lukuisia oletettuja jumalia.
      Yhteen Jumalaan uskomisella on vahvat raamatulliset perusteet. Se tunnustettiin jo muinaisen Israelin keskuudessa sanoilla: "Tämän kaiken te saitte nähdä todistukseksi siitä, että Herra on Jumala ja ettei hänen lisäkseen ole ketään toista-- Kuule, Israel !
      Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin" Myös Jeesus ja apostolit opettivat samalla tavalla.
      Jumaluus esiintyy Raamatussa toisaalta monikollisena. Luomisen yhteydessä Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen" Isän lisäksi luomisessa oli mukana Poika ja Pyhä Henki Joh. 1:1-3,10,14; Kol. 1:13-16 Muuallakin Raamatussa viitataan Jumalaan monikkomuodossa 1. Moos. 3:22; 11:7 Kaste tulee suorittaa "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt. 28:19 Apostolisessa siunauksessa mainitaan myös selvästi jumaluuden kolme persoonaa 2. Kor. 13:13.

• Anonyymi

Jumalan Henki liikkui vetten yllä. Mutta Jeesuksesta ei puhuta mitään siinä vaiheessa. Se oli vielä salaisuus siinä vaiheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan Henki liikkui vetten yllä. Mutta Jeesuksesta ei puhuta mitään siinä vaiheessa. Se oli vielä salaisuus siinä vaiheessa.

Jeesus itse paljastaa olleensa luomistyössä. Samoin siitä kirjoittaa Johannes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes oli se mies, joka kirjoitti Jeesuksen rakastaneen häntä ja olleensa Jeesukselle rakkain!
        Johannes kirjoittaa nojanneensa Jeesuksen rintaa vasten!
        Johannes kirjoittaa pitäneensä päätään Jeesuksen sylissä, koska Jeesus rakasti Johannesta ja Johannes tietenkin rakasti Jeesusta!

Johannes kirjoitti paljon
        vaikka mitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Mooseksen kirja:
        1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Plagiointia?

• Anonyymi

Jeesus on ollut olemassaolossa yhtä kauan aikaa kuin Jumala.
        Jumalaa ei ole kukaan luonut, Hän on ikuinen, aina ollut.
        Silloin myös Jeesus on ikuinen, ei luotu. Miten selität?

Jeesus on Jumalan lihaksi ihmiseksi tullut Sana.
        Koska Jumala on ollut ilman Sanaa? Jumala on
        aina kyennyt puhumaan. Hän ei ole kehittynyt
        puhekyvyttömästä puhekykyiseksi koska on aina
        ollut sama muuttumaton täydellinen Jumala.

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537531
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/451158715

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on ollut olemassaolossa yhtä kauan aikaa kuin Jumala.
        Jumalaa ei ole kukaan luonut, Hän on ikuinen, aina ollut.
        Silloin myös Jeesus on ikuinen, ei luotu. Miten selität?

Jeesus on Jumalan lihaksi ihmiseksi tullut Sana.
        Koska Jumala on ollut ilman Sanaa? Jumala on
        aina kyennyt puhumaan. Hän ei ole kehittynyt
        puhekyvyttömästä puhekykyiseksi koska on aina
        ollut sama muuttumaton täydellinen Jumala.

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537531
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/451158715

Mvh J - K

Kyllähän se siinä muuttuu jos tulee ihmiseksi. Tosi muuttumaton Jumala, just joo..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes kirjoittaa myös että Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Aika kumma juttu että Jeesuksen rakkain opetuslapsi sanoo noin..

• Anonyymi

Henki Jumalan
      Henki Ihmisen

Sananlaskut:
      20:27 Ihmisen henki on Herran lamppu: se tutkistelee sydämen kammiot kaikki.

1.Korinttolaiskirje:
      2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.

• Anonyymi

1.Mooseksen kirja:
      3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan. 
      3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

KAIKKITIETÄVÄINEN Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"❓Miksei Jeesus auttanut Aatamin ja Eevan etsinnöissä❓Tai PH❓

1.Mooseksen kirja:
      1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

Tehkäämme ihminen kuvaksemme, KALTAISEKSEMME
      👽🛸👽🛸👽🛸

IHMISESTÄ TULI JUMALAN KALTAINEN!
      JA JEESUKSESTA TULI IHMISEN KALTAINEN JUMALA!

• Anonyymi

Oletko koskaan kysynyt joltain sellaista, mitä tiesit,
        mutta tahdoit kuulla vastauksen sen toisen suusta?

• Anonyymi

Markuksen evankeliumi:
      3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".

Luukkaan evankeliumi:
      4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

KRISTUS 🟰 JUMALA ❕(❔) ⁉️ ❕❕
      saastaiset henget ja riivaajat eivät valehtele ❗❗❗

• Anonyymi

"Kolminaisuusoppi tarkoittaa kristillistä oppia Jumalan kolmiykseydestä, jossa Jumala on yksi, mutta hänellä on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Vaikka termi "kolminaisuusoppi" ei esiinny Raamatussa, se on muodostunut varhain kristillisen kirkon historiassa. Kolminaisuusoppi on kristinuskon perustavin dogmi, joka pyrkii selittämään Jumalan toiminnan eri persoonissa. Raamatun kohdat, jotka viittaavat kolminaisuuteen, ovat olleet keskeisiä oppimisen ja tulkinnan kohteita.
      Raamatunlukijain Liitto
      +4"

https://www.gotquestions.org/Suomi/Raamattu-kolminaisuus.html

Löytyy myös käsitteenä Vanhassa Testamentiss, jos kiinnostaa oikeasti.

• Anonyymi

Kolminaisuusopi on pimeyttä: Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusopi on pimeyttä: Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.

Niin, ja Jeesus on ihminen. Ihminen ei ole Jumala vaan on Jumalasta erillinen olento. Luotu.

• Anonyymi

Paavali kehotti: Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
      Jeesus opettaa Jumalasta: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa"
      Jumalan kolmen persoonaa-oppi ei ole Jeesuksen opin mukainen.
      Paavali jatkaa: niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
      Kolminaissuuden vänkääjät ovt tpöhöttyneita ja ymmärtämättömiä.

• >>Jeesus ei syyllistynyt mihinkään vääryyteen, kuten hellarit ja advarit syyttää.>>

Farisealaisten mielestä syyllistyi.

1Sen jälkeen oli juutalaisten juhla, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin. 2Ja Jerusalemissa on Lammasportin luona lammikko, jonka nimi hebreankielellä on Betesda, ja sen reunalla on viisi pylväskäytävää. 3Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista. 5Ja siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentä kahdeksan vuotta. 6Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?" 7Sairas vastasi hänelle: "Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu; ja kun minä olen menemässä, astuu toinen sinne ennen minua". 8Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy". 9Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti. 10Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta". 11Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'". 12He kysyivät häneltä: "Kuka on se mies, joka sanoi sinulle: 'Ota vuoteesi ja käy'?" 13Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa. 14Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".

15Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt. 16Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina. 17Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä". 18Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

• >>Yksikään juutalainen ei tuntenut kolmiyhteistä Jumalaa ennen katolista kirkkoa ja he osasivat Tanakhin paremmin kuin nykyään elävät juutalaiset.>>

Ja Jeesuksen äiti oli portto ja isä roomalainen sotilas.

Ainakin mikäli uskomme juutalaisia.

• Anonyymi

Pasi Pasi rauhoitu ! ei mitään hätää !

• Anonyymi

Kolmen jumalan persoonan vänkääjät, selittäkää: Vanhassa testamentissa, ilmoitetaan Yksi ja Ainoa Jumala, Yehovah, niin kuka kolmesta persoonasta on Yksi ja Ainoa Jumala, Yehovah, jota Aabraham rukoili: miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.

• Anonyymi

Isä on ainoa Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä on ainoa Jumala.

Isä ja Jeesus ovat yksi ja Ainoa Jumala,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä ja Jeesus ovat yksi ja Ainoa Jumala,

Miten tämä käytännössä toimii? Isä on Jeesuksen sisällä? Vai ulkopuolella?

• Anonyymi

Vanhassa testamentissa oli vasta ennustukset Jumalan Pojasta eli Jeesuksesta. Jeesus ei siis toiminut itse VT:ssä.
      Isä eli Jhvh(HERRA) on Jumala sekä VT että UT.
      Jeesus tuli vasta UT:ssä mukaan.
      Pyhä Henki on Isän Henki, eli on aina mukana siellä missä Isäkin.

• Anonyymi

Sanan mukaan Jeesus on Herra Sebaot, Yehovah. Sotajoukkojen Jumala, Jeesus palaa takaisin kuningasten Kuninkaana: mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.

• Anonyymi

Jeesus itse sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
        Pilkasit Elävää Jumalaa ja kirjoitit hevonkukkua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus itse sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
        Pilkasit Elävää Jumalaa ja kirjoitit hevonkukkua!

Niin on ollut olemassa, mutta ei tee mitään VT:ssä vielä.

• Anonyymi

Vanhassa Testamentissa on ennustettu myös Uusi Liitto! Sekä uudestisyntymä!

Jer31:31Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
      31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä

• >>Kolminaisuusopi on pimeyttä: Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.>>

Islamistit eivät usko kolminaisuusoppiin.

Voit liittyä puolestani vaikka Boko Haramiin.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Paavi=👹👹👹👹👹👹

• Kolmen jumalan persoonan vänkääjät, selittäkää: Koraanissa ilmoitetaan Yksi ja Ainoa Jumala, Allah, niin kuka kolmesta persoonasta on Yksi ja Ainoa Jumala, Allah, jota Aabraham rukoili: miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

>>>Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.<<<

Paavali julisti Jeesuksen Kristuksen Herraksi.
        2 Kor:4:5 "Sillä me emme julista itseämme, vaan
        Kristusta Jeesusta, että hän on Herra"

Mvh J - K

• Anonyymi

Katoliselle kirkolle on ollut koko sen historian ajan tyypillistä mukauttaa pakanallisten uskontojen käytäntöjä ja "kristillistää" rituaalejaan. Kolmen personaa jumaluus on yksi paavin kirkon pakanuudesta ottama ja kristillisen opetukseen katolilaisen kirkon kautta tuotu pakanauskontojen oppi.
        Jeesus puhuu taivasten valtakunnan turmeltumisesta: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen on paavin porttokirkko, joka sekoittaa Kristuksen oppiin omaa hapatustaan, ja näin koko taikina eli Sanan leipä, Sanan opetus ja hengellinen ruoka, happanee.

• Anonyymi

Ei kukaan koska Koraani on keksitty vasta 600-luvulla jkr. Tietysti siinä on matkittu juutalaisuudesta ja kristillisyydestä monia asioita. Abraham rukoili Israelin Jumalaa Jhvh:a(eli Isä Jumalaa). Allah on ihan eri hahmo ja asuu kuulemma kuussa.

• Anonyymi

Sinä olet katolilainen, mutta miksi minun, Jeesuksen seuraajan pitäisi uskoa sinun kirkkosi oppeja? Minun uskoni päämies ei ole Jeesuksen todistajien verestä juopunut paavin porttokirkko.
      PAAVI ON KAMMOTTAVA JA OKSENNUS! PAAVI ON NIIN KAUHISTUTTAVA, ETTEI SANAT RIITÄ KERTOMAAN!

• Anonyymi

Salattu lopunajan totuus yhdestä Jumalasta Sak.14:9 kohdassa.

9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
      * Sak.14:9

Hebrealaiset israelilaiset juutalaiset ja efraimilaiset, rukoili yhtä Abba YHWH Jumalaa tuhansia vuosia ja vielä tänääkin ja myös hirmuisena Herran päivänä kun huutavat avuksi Pelastaja Vapauttajaa... Siunattu olet sinä joka tulet nimessä Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri, Herra Jeesus Kristus nasaretilainen.

• >>Sinä olet katolilainen, mutta miksi minun, Jeesuksen seuraajan pitäisi uskoa sinun kirkkosi oppeja? Minun uskoni päämies ei ole Jeesuksen todistajien verestä juopunut paavin porttokirkko.>>

Ei sinun tarvitse uskoa minun kirkkoni oppeja.

Riittää että uskot Paula Whitea.

😊 😊 😊 😊 😊

• >>PAAVI ON KAMMOTTAVA JA OKSENNUS! PAAVI ON NIIN KAUHISTUTTAVA, ETTEI SANAT RIITÄ KERTOMAAN!>>

Apteekista saa pahoinvointilääkettä, tosin ovat reseptilääkkeitä ja hinta melko suolainen.

Sekin auttaa että vähennät viinan käyttöä.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Tämä on helluntailasuuspaslta, niin vei murhakirkkosi saasta pois!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on helluntailasuuspaslta, niin vei murhakirkkosi saasta pois!!!!

Vuonna 381 alkoivat epäviralliset rukoukset neitsyt Marialle Jumalan äidille ja taivaan kuningattarelle.
        Vuonna 431 Efeson kirkolliskokouksessa otettiin käyttöön Marian palvonta sekä käsite Jumalan äiti. Babyloniassa rukoiltiin taivaan kuningatarta, joka oli neitsyt. Taivaan kuningatar kuvattiin äitinä, jolla oli lapsi sylissään.
        Vuonna 600 Rooman kirkko otti käyttöön Marian ja kuolleiden pyhimyksien rukoilemisen.
        Vuonna 1287 keksittiin skapulaari, joka on palanen ruskeaa kangasta, jota käytetään Neitsyt Marian kuvan kanssa, koska sen otaksutaan sisältävän yliluonnollista voimaa. Skapulaari suojelee niitä kaikilta vaaroilta, jotka pitävät sitä paljaalla iholla. Esineiden palvonta tuli sisälle Rooman katoliseen kirkkoon.
        Vuonna 1854 Paavi Pius IX julisti Neitsyt Marian siinneen saastattomasti.
        Vuonna 1870 Paavi Pius IX julisti opin paavin erehtymättömyydestä.
        Vuonna 1931 paavi Pius XI vahvisti uudelleen opin Neitsyt Mariasta, Jumalan äitinä.
        Vuonna 1950 paavi Pius XII julisti dogmin Neitsyt Marian taivaaseen ottamisesta.

• >>Tämä on helluntailasuuspaslta, niin vei murhakirkkosi saasta pois!!!!>>

Tosi kristillistä kutsua lähimmäistä saastaksi.

😊 😊 😊 😊 😊

• >>Babyloniassa rukoiltiin taivaan kuningatarta, joka oli neitsyt. Taivaan kuningatar kuvattiin äitinä, jolla oli lapsi sylissään.>>

Mitä pahaa Jeesuksen äiti on tehnyt sinulle?

Varmaan Maria piti Jeesusta sylissään.

Sinun äitisi ei varmaan koskaan pitänyt sinua sylissään, siitä varmaan tuo katkeruus kumpuaa.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Pasi rauhoitu !!

• Anonyymi

Eikä ollut. Kyllä se on juutalaisuudesta omittu. Väännetty vaan niin ihmeelliseen muotoon (ja 10 käskyn vastaiseksi) että sen on ollut pakko irtautua kokonaan omaksi uskonnoksi.
      Juutalaisten historia on selvästi inspiroinut uuden testamentin sadut.

• Anonyymi

Katolilainen kirkko on murhannut 50 miljoonaa Jeesuksen todistajaa!

• Anonyymi

Vielä kymmenen vuotta sitten oli helppo löytää internetistä tietoa katolisen kirkon harjoittamista julmuuksista kuten anababtistien tappamisesta Englannissa 1600-luvulla ja valdolaisten tappamisesta eri puolilla Eurooppaa, varsinkin Sveitsissä, jossa tapahtui suuri teurastus yhdellä kertaa. Monet niistä artikkeleistä ovat hävinneet internetistä ja toisia on muutettu paljon myötämielisemmiksi katolisen kirkon kannalta.

Varsinkin Wikipedian artikkeleista on havaittavissa, että katoliset "stilistit" ovat käyneet läpi niitä artikkeleita ja muuttaneet paljon. Vaikuttaa suorastaan siltä, että katolinen kirkko yrittää luoda internettiin omaa virtuaalimaailmaa, jossa asiat esitetään vääristyneessä, katoliselle kirkolle myötämielisessä muodossa.

Kummallista on, että katolinen kirkko kuvittelee, että se voi suorittaa "kristinuskon nimissä" etnisiä puhdistuksia ja muita pahoja rikoksia ihmiskuntaa vastaan ja silti sitä nimitetään kristilliseksi kirkoksi.
      Katolinen kirkko on itse keksinyt omat oppinsa. He ovat perustaneet rituaaleihin nojaavan uskonnon. Rituaaliuskonnot ovat pakanauskontoja. Katolinen kirkko on itse ilmoittanut, että sillä on valta antaa syntejä anteeksi rituaalien kautta. Tuo ilmoitus ei pidä paikkaansa. Kasteesta ja ehtoollisesta on tehty tuollainen rituaali. Muita rituaaleja ovat paavin valintatilanne, paavin esiintyminen julkisuudessa joulun ja pääsiäisen aikana ja tavalliset kirkonmenotkin ovat enemmän rituaaleja kuin seurakunnan kokoontumisia.

Väittämällä, että sillä on valta antaa anteeksi syntejä, katolinen kirkko on saanut tavalliset, taikauskoiset ihmiset pelon valtaan. Ihmiset pelkäävät, että he eivät saakaan syntejä anteeksi.
      Katolisen kirkon syntilistaan on vielä lisättävä kymmenet tuhannet pedofiilipapit, jotka ovat tuhonneet miljoonien lasten elämän ja lisäksi tappaneet useita tuhansia lapsia lastenkodeissaan eri puolilla maailmaa.

Kuinka on mahdollista, että tuollainen kirkko saa jatkaa toimintaansa eikä kukaan vaadi sitä tilille rikoksistaan.
      Vielä suurempi kysymys on, kuinka on mahdollista, että tuollaista kirkkoa yleisellä tasolla pidetään kristillisenä kirkkona. Eivätkö ihmiset tiedä, kuinka kristillisen kirkon tulee käyttäytyä?

• Anonyymi

Kolminaisuus oli tuntematon silloin.

• Anonyymi

Oli se tuntematon vielä Jeesuksenkin aikaan. Koko oppi kun keksittiin lopullisesti vasta 400 luvulla jkr. Eli yli 400 vuotta Jeesuksen kuolemasta!

• Anonyymi

edelleenkin :

"Totisesti , sinä olet salattu Jumala , sinä Jumala , Israelin Vapahtaja."
      Jes: 45: 15

raamatun sana eri vanhene,
      "Taivas ja maa katoavat , mutta minun sanani eivät katoa ."
      Mark: 13: 31

uskooko helluntailainen yleensäkään raamattuun , Jumalan sanaan ?

• Anonyymi

Sinulle ja kaikille jumalattomille Jumala on salattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle ja kaikille jumalattomille Jumala on salattu.

helluntailainen ei usko raamatun Jumalan sanaan !!!

""Totisesti , sinä olet SALATTU Jumala." Mark: 13: 31

niin raamatun Jeesus sanoo EVANKELIUMISSA, jota helluntailainen EI USKO !

• Anonyymi

Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
      ... lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.... hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
      ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet

• Anonyymi

Sanaan mukaan ihminen tekee oikein uskoessaan Jumalan olevan yksi.

• Anonyymi

Aramean kielisessä Raamatussa mainitaan Isä, Poika (Esikoinen) ja Pyhä Henki jo maailman luomisessa.

• Anonyymi

1. Moos. 1:26

Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

Heti kun käännös on tehty hepreankielelle, niin alkuperäisen arameankielisen Raamatun Poika eli Esikoinen on jätetty pois luomistyöstä.

1. Moos. 1:1

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkelien ja Jumalan kokous/ neuvosto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heti kun käännös on tehty hepreankielelle, niin alkuperäisen arameankielisen Raamatun Poika eli Esikoinen on jätetty pois luomistyöstä.

1. Moos. 1:1

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

Uuteen Testamenttiin Jeesus kuuluu mukaan luomiseen Isän ja Pyhän Hengen kanssa. Kolmiyhteinen Jumala.

Joh.1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuteen Testamenttiin Jeesus kuuluu mukaan luomiseen Isän ja Pyhän Hengen kanssa. Kolmiyhteinen Jumala.

Joh.1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

1.Joh.5

King James
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        8 And there are three that bear witness in earth, the spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
        9 If we receive the witness of men, the witness of God is greater: for this is the witness of God which he hath testified of his Son.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Joh.5

King James
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        8 And there are three that bear witness in earth, the spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
        9 If we receive the witness of men, the witness of God is greater: for this is the witness of God which he hath testified of his Son.

No kun se Jeesus on Jumalan Poika niin miten se voi olla osa Jumalaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun se Jeesus on Jumalan Poika niin miten se voi olla osa Jumalaa??

Ihminen Jumalan äiti???

• Anonyymi

Hes11:5Niin Herran Henki laskeutui minun päälleni ja sanoi minulle: "Sano: Näin sanoo Herra: Näin te, Israelin heimo, sanotte, ja minä tunnen, mitä teidän hengestänne nousee.

• Anonyymi

Kolmiyhteinen jumala on saatana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmiyhteinen jumala on saatana!

Jep. Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat kolme riivaajahenkeä, eivät pyhä Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat kolme riivaajahenkeä, eivät pyhä Jumala.

isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen on murhattu kymmeniä miljoonia!

• Anonyymi

KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.

Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”

Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.

Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
      ,.........................

Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.

Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.

Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.

Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin.

• Anonyymi

Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Biblia (1776)
      Ap.t. 2:38 Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi; niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ruotsi (1917)
      Ap.t. 2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

KJV (1789)
      Ap.t. 2:38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ

Apostolien teot:
      10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. 
      10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
      10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Biblia (1776)
      Ap.t. 10:48 Ja hän käski kastaa heitä Herran nimeen. Silloin he rukoilivat häntä siellä muutamia päiviä viipymään.

Ruotsi (1917)
      Ap.t. 10:48 Och så bjöd han att man skulle döpa dem i Jesu Kristi namn. Därefter bådo de honom att han skulle stanna hos dem några dagar.

KJV (1789)
      Ap.t. 10:48 And he commanded them to be baptized in the name of the Lord. Then prayed they him to tarry certain days.

• Anonyymi

Pietari ei ollut kuullutkaan mistään isän&pojan&pyhänhengen nimeen kastamisesta ja siksi hän kastoi vain Jeesuksen nimeen, kuten kaikki muutkin apostolit tekivät. Aamen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari ei ollut kuullutkaan mistään isän&pojan&pyhänhengen nimeen kastamisesta ja siksi hän kastoi vain Jeesuksen nimeen, kuten kaikki muutkin apostolit tekivät. Aamen!

Jälkeenpäin lisätty väärennös:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on järjellinen kirja. Näin myös se, mistä San varoittaa ja puhuu on järjellistä ja loogista: Ilmestyskirjassa varoitetaan: Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Matt.28:19 on ilmiselvä lisäys!

• Katolinen kirkko ei ole tuonut mitään tietoa esille.

• Anonyymi

Jeesus itse todisti: "Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."
      Pietari i siis tiesi, mitä Jeesus oli opettanut ja Pietari tunsi Jeesuksen opetukset: hän (Pietari) käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
      Yksikään Jesuksen valitsema apostoli, Pietari mukaan lukien, ei käyttänyt isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä. Näin ollen Jeesus ei myöskään ollut opettunut isän ja pojan ja pyhän hengen-nimen käyttöä.

• Anonyymi

Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.

• Anonyymi

kaste:

etkö tiedä edes , että Jeesus antoi käskyn kastaa vasta ristinkuoleman ja ylösnousemuksensa JÄLKEEN .

helluntailainen ei siis kastetta Kristukseen ole edes tutkinut !

• >>Vielä suurempi kysymys on, kuinka on mahdollista, että tuollaista kirkkoa yleisellä tasolla pidetään kristillisenä kirkkona. Eivätkö ihmiset tiedä, kuinka kristillisen kirkon tulee käyttäytyä?>>

Putin ja Kirill tietävät.

😊😊😊😊😊

• >>isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen on murhattu kymmeniä miljoonia!>>

Oletko jo liittynyt Boko Haramiin?

Voisit vähän maksaa kalavelkoja.

😊😊😊😊😊

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      260
      2117
    2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      96
      1889
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1403
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      70
      1110
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      14
      1048
    6. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      39
      971
    7. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      961
    8. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      948
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      912
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      895
    Aihe