Uskonto ja tiede

Kirkko on julkaissut uuden TOPICS- artikkelin "Uskonto ja tiede":

https://www.churchofjesuschrist.org/study/manual/gospel-topics/religion-and-science?lang=eng#p_aC3DS

Siinä todetaan, että kaikki tieto kuuluu evankeliumiin.

Jos tiede ja uskonto näyttävät olevan ristiriidassa, se johtuu väärinymmärryksestä jommassa kummassa tai molemmissa.

Lisäksi alueet ovat erilaiset. Tiede keskittyy ymmärryksemme lisääntymiseen maailmankaikkeuden asioista, uskonto suhteeseemme Jumalaan, pelastukseemme, parannukseen, hyvään ja pahaan, uudestisyntymiseen eli sisäiseen muutokseen, ikuiseen elämään, ylösnousemukseen, hengellisiin asioihin, joista tieteellä ei ole tarkkaa tietoa.

Luomiskertomus ei ole tieteellinen teksti. Asian tieteellinen ymmärrys odottaa aikaansa, samoin ilmoitus ei vielä kerro tarkasti kaikkea.

Maapallon ikä tieteessä, 4,5 miljardia vuotta, ei ole ristiriidassa ilmoituksen kanssa.

Artikkelissa kaikki tarkemmin. Ja linkkejä asiaan liittyviin artikkeleihin.

3

225

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mormoniuskonto on ristiriidassa tieteen kanssa. Kysymys ei ole väärinymmärryksestä. Selitellä voi toki mitä tahansa.

• Ristiriidat tieteen ja uskonnon välillä johtuvat väärinkäsityksistä, ja silloin jompi kumpi on väärässä tai molemmat

Evankeliumin ja oikean tiedon, tieteen välillä ei ole mitään ristiriitaa, kun asiat kohta kohdalta tarkkaan tutkitaan. Eri alueet ovat osittain, osittain samat alueet. Ristiriita voi tullakin vain samalla alueella.

• santtunen2 kirjoitti:

Ristiriidat tieteen ja uskonnon välillä johtuvat väärinkäsityksistä, ja silloin jompi kumpi on väärässä tai molemmat

Evankeliumin ja oikean tiedon, tieteen välillä ei ole mitään ristiriitaa, kun asiat kohta kohdalta tarkkaan tutkitaan. Eri alueet ovat osittain, osittain samat alueet. Ristiriita voi tullakin vain samalla alueella.

Eivät ne johdu väärinkäsityksistä vaan siitä, että siitä, että luonnontieteellisissä asioissa uskonnot ovat yleensä väärässä. Aatamia ei ole ollut, ei ihmisiä valaan vatsassa, ei Baabelin kieltensekoitusta, ei Jumalan antamaa moninaintikäskyä, ei luulihaklönttijumalaa, ei naisen tekemistä miehen kylkiluusta, ei maailmalaajuista vedenpaisumusta, ym. ym.

Jos uskonto pyssy vain uskontona ja myöntää olevansa vain uskontoa eli kuvittelua asioista, silloin ristiriitaa ei ole. Saa uskoa, että sateenkaari ilmestyi vasta "vedenpaisumuksen" jälkeen, mutta totuus on, että sateenkaari on fysikaalinen ilmiö, joka on ollut olemassa niin kauan kuin maapallo ja vesi ovat olleet olemassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe