Toinen Jeesus

Anonyymi-ap

>>Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
( 2 Kor 11:4)

Galatalaiskirjeessä sanotaan vielä voimakkaammin:

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
( Gal 1:8-9)

Mistä oikein on kysymys? Jos joku saarnaa jotakin toista Jeesusta tai julistaa toista evankeliumia, hän olkoon kirottu. Kuinka voisi sen sanoa painokkaammin kuin tässä on sanottu? Ja kuitenkin lukemattomilla kirkkokunnilla on oma tulkintansa Jeesuksesta ja hänen evankeliumeistaan. Entä suurin kristillinen kirkko, katolinen kirkko?

Sen johtaja Paavi on korottanut itsensä ”Jumalan Pojan Sijaiseksi” (Vicarius Filii Dei), eikö siis kirkon sanoman ydin olekin Kristuksessa, jonka Jumala on korottanut oikealle puolelle omaa valtaistuintaan ja kaikkien luotujen yläpuolelle? Tässä artikkelissani olen tuonut esille seikkoja, jotka osoittavat toista. ”Taivaan kuningatar” on ottanut Jeesuksen paikan; häntä rukoillaan, häntä pyydetään välittäjäksi Jumalalle, hänestä tehdään patsaita, hän juhlistetaan kulkueissa ja kansanjuhlissa…

Paitsi, että Paavi on korottanut itsensä Jumalan Pojan Sijaiseksi, hän on katolisen opin tulkitsijana erehtymätön. Paavin erehtymättömyys koskee uskon kysymyksiä lausuttuna ”ex cathedra”. Erehtymättömyys on määritelty English Dictionary:ssä with complete authority, or said by the Pope to be true and so accepted by all members of the Roman Catholic Church.

Mat 28:18 sanoo kuitenkin: Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Vain Kristuksella on kaikki valta ja kaikki tieto ja tätä Jumalan antamaa valtaa käyttäessään hän on erehtymätön. Paavin ’erehtymättömyydestä’ on saatu lukuisia surullisia esimerkkejä.

Jeesuksen sanoma on vääristelty. Hänen sanomansa ydin oli Jumalan valtakunnan julistaminen. Hän itse sanoi, että ”sitä varten hänet on lähetetty”. Sen hän tulee perustamaan tullessaan toisen kerran maan päälle.

Apostoli Pietari varoitti, että luopumus tulisi valtaamaan kirkon.

"Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi”
( 2 Piet. 2:1-2)

Nämä valheelliset opettajat eivät suinkaan julista, että Jeesusta ei ole olemassa, mutta he vääristävät Jeesuksen sanoman toiseksi ja tuovat kirkkoon muita oppeja kuin mitä Jeesus ja apostolit opettivat.

Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
( 1 Joh 2:22 )

Antikristuksen tunnusmerkki on, että hän ”kieltää” Jumalan ja Kristuksen. Voidaanko siis varmasti sanoa, että Paavi ei voi olla antikristus, koska hän ei suoranaisesti kiellä sen enempää Jumalaa kuin Jeesustakaan?

Eikö Raamatun mukaan, kuten edellä osoitin, se olekin kirottu, joka julistaa toisenlaista Jeesusta kuin mitä Raamattu tekee? Monienkin tutkijoiden mielestä se on sama asia kuin suoranainen kieltäminen.>>
-
( Lainattu lähde: salatturaamattu.fi/Vapaasana foorumi/Hellevi)

s-seutulainen

9

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      s-seutulainen, luterilainen kirkkosi on osa paavin porttokirkkoa.

    • Anonyymi

      Sitä enemmän tietenkin on antikristus mitä enemmän opettaa vastoin sitä mitä kirjoitettu on. Joskin lähinnä UT:n, koska nyt puhutaan uudesta liitosta, jonka Jeesus loi ja sen ymmärtämisestä eikä juutalaisesta lakiliitosta. Sen tuominen uuteen liittoon on antikristuksen touhua ja juuri siitä Paavali galatalaiskirjeessä varoitti ja sanoi älyttömiksi niitä, jotka luottavat lakiin eikä Kristukseen.

    • Anonyymi

      Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
      Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
      Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
      Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
      Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
      me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
      Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
      Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
      Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

    • Anonyymi

      Kun Raamatun sanoman ydin on hallussa, on oikealla tiellä. Meitä kristinuskoviakin on monenlaista räpiköijää, kohti kristallinkirkasta totuutta. Kaikki me olemme matkalla, kohti kaiken ymmärtävää Jumalan viisautta. Ei tönitä vilpittömiä kompuroivia kanssamatkalaisiamme. Kirkkausta kohti vaellus, johtaa yksilöllisesti perille, riittävään totuuteen, jossa pelastus on varma. Erilaiset näkökannat eivät sulje toisiaan pois, vaan avartavat Jumalan suuruuden tajuamista. Jopa Raamatun peräkkäisten sanojen merkityksen tajuaminen, johtaa pelastukseen. Pyhän Hengen valaisema Raamattu, avautuu koko valtavassa loistossaan ja moni merkityksisin opein ja viisauksineen janoiselle lukijalle. Voimme riemuiten ylistää Raamattumme inspiroijaa ja Jeesuksen sovitustyötä.

      • Anonyymi

        Ennemmin kalat rakentavat sukellusveneen kuin noin käytännössä tapahtuu.

        Lopun ajan merkit ovat aivan päinvastaiset.


      • Anonyymi

        Näin on luterilaisuudessa: Raamattu ei ole Jumalan ilmoitus, vaan Jumala "Raamattumme inspiroija"Jos luterilainen puhu tottakin, kuin vahingossa!


      • Anonyymi

        Näin on luterilaisuudessa: Raamattu ei ole Jumalan ilmoitus, vaan Jumala "Raamattumme inspiroija"Jos luterilainen puhu tottakin, kuin vahingossa!


      • Anonyymi

        Näin on luterilaisuudessa: Raamattu ei ole Jumalan ilmoitus, vaan Jumala "Raamattumme inspiroija"Jos luterilainen puhu tottakin, kuin vahingossa!


    • Anonyymi

      Hyvä lukea Wikpediasta Paavista ja erehtymättömyydestä. Yksimielisyyttä ei katolisillakaan ole ja tosiaan monet dogmit eivät kestä Raamatun valossa. Ihmiset Paaveina eivät ole tietenkään erehtymättömiä, vaan Paaviuden virka sen toisi, mutta historian valossa näemme, että ei tuo. Monta kertaa olisi tarvittu erehtymättömyyttä, esim. Holokausti, sana Paavilta Jumalan nimessä olisi ehkä voinut lopettaa vainon, mutta ei.
      "Paavin erehtymättömyys on roomalaiskatolisen kirkon oppi, jonka mukaan paavi, toimiessaan kristittyjen ylimpänä opettajana ja tietyin edellytyksin, ei voi erehtyä opettaessaan uskoa tai moraalia koskevissa asioissa. Oppi on osa laajempaa katolisen kirkon erehtymättömyyttä, pysyvyyttä ja virheettömyyttä koskevaa itseymmärrystä. Katolinen kirkko katsoo, että sille on uskottu Jeesuksen Kristuksen opetustehtävä ja että se pysyy uskollisena tälle tehtävälle Pyhän Hengen avustuksella aikojen loppuun asti.[1][2]

      Läheskään kaikki paavin lausunnot eivät ole katolisen kirkon ymmärryksen mukaan erehtymättömiä, mutta katolisten on kuitenkin suhtauduttava niihin vakavasti, koska paavi on kirkon ymmärryksen mukaan Pyhän Pietarin seuraaja.[2]

      Opin historia
      Paavin erehtymättömyyden käsitettä ei löydy antiikin teksteistä, mutta kristinuskon alusta alkaen kristityt ovat uskoneet, että kirkko ja sen opetukset säilyvät aina virheettöminä. Sydänkeskiajalla paaveilla oli suuri valta sekä hengellisissä että maallisissa asioissa. Ajatus paavin erehtymättömyydestä ei suoraan esiinny tuolloin teksteissä, mutta siitä on viitteitä. Selkeä ajatus paavin erehtymättömyydestä syntyy 1300-luvulla fransiskaanien kasvavan vaikutusvallan myötä ja eri sääntökuntien pyhimysten erehtymätöntä kanonisointia koskevien kiistojen yhteydessä. Paavin erehtymättömyys oli paavin suvereniteetin vastakohta, koska se sitoi paavin edeltäjiensä lausumiin. Se oli myös keino kamppailla suuren skisman (1378–1417) aikana vahvistunutta kirkolliskokousten auktoriteettia korostanutta liikettä vastaan. Paavin auktoriteettia haastoivat myöhemmin reformaatio, tieteellinen vallankumous, jansenismi ja gallikanismi.[2]

      Vasta 1800-luvulla ajatus paavin erehtymättömyydestä sai nykyisen muotonsa. Aikanaan hyvin kiistanalainen Vatikaanin ensimmäinen kirkolliskokous (1869–1870) määritteli, millä edellytyksillä paavin voidaan sanoa opettaneen erehtymättömästi eli ex cathedra ("piispanistuimelta", eli virallisesti). Edellytyksenä on, että paavi aikoo vaatia koko kirkon peruuttamatonta hyväksyntää uskoa tai moraalia käsittelevälle opetukselleen. Oppia kannattaneita kutsuttiin ultramontanisteiksi. Oppi vahvistettiin ja tarkennettiin Vatikaanin toisessa kirkolliskokouksessa (1962–1965).[1][2]

      Katolisten teologien kesken on kiistaa siitä, mitä paavin erehtymättömyyden oppi todella merkitsee kirkolle. Yleisesti hyväksyttyjä paavien ex cathedra-opetuksia on vain kaksi: Marian perisynnitön sikiäminen (1854) ja Marian taivaaseenottaminen (1950). Paavin erehtymättömyyden oppi on vaikeuttanut katolisen kirkon ekumeenisia pyrkimyksiä muiden kristillisten kirkkojen kanssa.[1][2]"
      ----------------------------------------
      "Paavin myös sanotaan olevan erehtymätön silloin, kun hän puhuu ex cathedra (istuimelta). Erehtymättömyys ei siten sisälly tavalliseen opetukseen. Hengellisen roolinsa lisäksi Paavi on myös Vatikaanivaltion päämies."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      262
      2173
    2. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      96
      1889
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1403
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      70
      1110
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      14
      1058
    6. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      39
      981
    7. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      961
    8. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      958
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      922
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      895
    Aihe