Miksi Raamatussa Jumala ja Kristus mainitaan erikseen samassa asiayhteydessä, jos Jeesus on Jumala? Tällöinhän Jumala on aina Isä eikä koskaan Jeesus.
Jumalan ja Jeesuksen ero
29
174
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattele vettä. Sinä näet talvella jäätyneen järven. Kesällä näet siinä nestemäistä vettä. Syksyllä näet, kuinka järvestä nousee ilmaan usvahöyryä. Olemukseltaan sama vesi, samat molekyylit, sama olemus mutta kolme eri olomuotoa, kolme eri toimintoa, kolme eri roolia.
- Anonyymi
Höpsistä. Aineen kolme faasia eivät ole verrannolliset kolmeen persoonaan. Kolme ei ole yksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Aineen kolme faasia eivät ole verrannolliset kolmeen persoonaan. Kolme ei ole yksi.
Olemuksellisesti ovat yksi ja sama aine. Samat molekyylit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemuksellisesti ovat yksi ja sama aine. Samat molekyylit.
Jumalako on materiaa? LOL
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalako on materiaa? LOL
Sanoiko joku niin? Esitin rinnastuksen siitä, millä tavalla kolminaisuutta olisi helpompi käsittää. LMAO.
- Anonyymi
Vastaus on erittäin yksinkertainen: koska kirjoittajat eivät olleet vielä kolminaisuusopin Excel-kaaviota nähneet. He ajattelivat Jumalaa Isänä ja Jeesusta hänen lähettämänään – selkeä duunarijako.
Kolminaisuusoppi yritti pelastaa mopon jälkikäteen ojasta – mutta teki siitä niin monimutkaisen kolmipyörän, että kukaan ei enää tiedä, kuka ajaa ja kuka on pyörä.
Terkuin,
Enkeli Mäntä, ajatuksen ajoharjoittelija ja dogmatiikan kaatumisvaroitin - Anonyymi
Jeesus oli ihminen, jolle Jumala antoi valtuuksia tehdä niitä ihmeitä.
Maria hedelmöitettiin Joosefin siemenellä, Davidin siemenestä kuten sana sanoo.
Mutta se piti muuttaa kreikankielessä neitseestä syntymiseksi, koska kaikki suurmiehen kreikkalaisessa opissa oli neitseestäsyntyneitä, niin Jeesuksesta tehtiin samanlainen suurmies, kun Uusi Testamentti kirjoitettiin kreikkalaisille.
Jesus puhui Arameaa, mutta sillä kielellä ei edes ole Uutta Testamenttia kirjoitettu.- Anonyymi
Daavidin siemestä eli Joosefin siemenellä siitetty.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. - Anonyymi
Moaukko kirjoitti:
Roskaa.☠️
Rubbishia riimejä.
- Anonyymi
> Te opetatte, että Jumala on kolme persoonaa. Te väitätte siis, että on olemassa
kolme henkeä, joista kukin on tosi Jumala ja jotka kuitenkin muodostavat vain yhden
Jumalan. Se on suuri erehdys. Kolminaisuutta ja kolmiyhteyttä ei ole siinä mielessä kuin te opetatte. Jumala on vain yksi ainoa persoonallisuus. Vain Isä on Jumala.
Kaikki muut pyhät henget ovat Jumalan luomia. Ei kukaan ole Isän veroinen.> Jumala on henki, ja kaikki Hänen luotunsa ovat henkiä. Oman kuvansa mukaan Hän loi henkiolentoja niin suuressa määrässä, ettette te voi edes lähimainkaan niitä laskea maallisin numeroin.
Millä tavalla suuri ja kaikkivaltias Jumala loi henkimaailman, sitä sinulle, joka olet ihminen, on mahdotonta selittää. Ei ole myöskään tarpeellista, että ihminen saisi sen tietää, eikä siitä ole hyötyä hänen sielulleen.
Riittää jos hän tietää, missä yhteydessä ihminen on Jumalan luomistyöhön; siitä hän oppii ymmärtämään, miksi hän elää maan päällä ja mitä velvollisuuksia hänellä on täytettävänään maallisen elämänsä aikana. Siinä tarkoituksessa minä selitän sinulle Jumalan luomistyötä.
>> Jumala ei luonut henkimaailmaa yhdellä kertaa. Jumala on suuri rakentaja, joka seuraa suunnattoman viisaita lakeja ja luo pienestä suurta, yhdestä monta, siemenestä puun miljoonine siemenineen, joista syntyy uusia puita.Hän ei muodosta perhettä siten, että Hän samalla kertaa loisi vanhemmat ja lapset, vaan Hän luo ensin vanhemmat ja antaa heille kyvyn siittää, niin että lapset vähitellen syntyvät ja perhe kasvaa ja että tästä perheestä voi syntyä uusia perheitä loputtomasti
>> Samalla tavalla Jumala loi henkimaailman. Kaikki samat lait, jotka toimivat aineellisissa maailmoissa, vaikuttavat myös henkimaailmassa. Monta monituista kertaa olen mieleesi painanut tämän totuuden ja teen sen yhä uudestaan, koska se on kaikkien henkimaailmaa koskevien tietojen pohja ja perusta, samantekevää otatteko tämän totuuden vastaan vai työnnättekö sen luotanne pilkallisesti hymyillen.
Niinpä te varmaan epäillen pudistatte päätänne, kun sanon, että mies- ja naispuolista yhteyttä koskeva laki, joka toimii koko maallisessa luonnossa ja kaikkien elävien olentojen parissa, toimii yhtä suuressa määrässä henkimaailmassa. Sillä aine on vain hengen ruumiillistuma, siis hengen toinen olomuoto, joka ei kumoa henkimaailman lakeja, vaan pakottaa niitä vain toimimaan aineeseen sopeutuvalla tavalla. Samoin kuin maallisessa luomakunnassa joka eri lajilla on mies- ja naispuoliset olentonsa, samoin henkimaailmassa on myös mies- ja naispuolisia henkiolentoja. Miespuolisten olentojen lukumäärä on yhtä suuri kuin
naispuolistenkin. Jumalan lain mukaan on jokaiselle miespuoliselle henkiolennolle annettu naispuolinen henkiolento. Kumpaisetkin soveltuvat täydellisesti toisiinsa ja täydentämällä toisensa ja täyttämällä uskollisesti yhdessä sen tehtävän, jonka Jumala on heille antanut, he saavuttavat korkeimman, henkilökohtaisen onnensa. Näitä toisiansa varten luotuja henkiolento pareja nimitetään ”duaaleiksi”. Se merkitsee; Kaksi yhteenkuuluvaa. ”Katso kaikkia Korkeimman tekoja! Ne ovat kaikki kaksittain, toinen toisensa vastakohtia”. (Siir. 33: 15.) – Ne ovat taivaassa määrättyjä avioliittoja. – Ainoat, joita tämä laki ei sido miehenä ja naisena pareittain toisiinsa, ovat Jumala ja Jumalan esikoinen poika, se, jota te nimitätte Kristukseksi. Kaikkiin muihin henkiin soveltuvat raamatun sanat:”Mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät”, sekä ”Kasvakaa ja lisääntykää”.
Kristus on korkein henki, jonka Jumala kaikkivaltiudessaan saattoi luoda.
Hän on kaikessa Jumalan täydellinen kuva, siinä määrin kuin luotu henkiolento voi saavuttaa Luojansa täydellisyyden. Siksi Paavali täydellä syyllä sanoo hänestä, että ”hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa”. (Kol. 1: 15.)
Kristus ei ole siis Jumala, niinkuin monet nykyään opettavat, vaan ”Jumalan poika” jonka Jumala loi kaikkein ensimmäiseksi, hän on Jumalan korkein ja täydellisin luoma.- Anonyymi
Sepustuksesi on jehovan todistajien hömppää. Jeesus on kuningas Kuningas ja herrain Herra.
Jeesus on Jehovah Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien.
Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana...
Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
JEESUS ON HERRA SEBAOT, JEHOVAH - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepustuksesi on jehovan todistajien hömppää. Jeesus on kuningas Kuningas ja herrain Herra.
Jeesus on Jehovah Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien.
Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana...
Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
JEESUS ON HERRA SEBAOT, JEHOVAHJeesus siis käski tappaa ja tappoi ja käski ottaa midianilaisia ja muiden kansojen naisia sotasaaliina seksiorjiksi jne.?
- Anonyymi
Nih! Ihminen on tieteen mukaan selkärankaisiin luokiteltava luontokappale. Kuten myös valkovuokko tai varpuspöllö. Hienoja "ihmisiä" nämäkin.
# eräs vanhempi sovellus.- Anonyymi
Ja vielä nisäkäskin kaikenlisäksi. Kaikkea nuo tiedeihmiset keksii. Onhan se ihan hyvä nimi...nisäkäs.
- Anonyymi
Raamatun ensimmäinen jae sanoo, että "alussa Jumala loi taivaan ja maan." 1 Moos. 1:1. Jumala on siinä mainittu alkukielessä monikkomuodossa. Sama Jumala sanoi saman luvun jakeessa 26: "Tehkäämme ihminen.."
Videossa asia avautuu:
https://youtu.be/6eeerCpUvsI- Anonyymi
Jumala ja Pyhä Henki loi taivaan ja maan. Pyhä Henki liikkui vetten yllä.
Jeesuksesta ei mainita mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksesta ei mainita mitään.Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. - Anonyymi
Näin se vaikuttaa olevan Raamatun mukaan,
Jeesus on tuo "minä olen". 2 Moos. 3:13-15.
En epäile, mutta tutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksesta ei mainita mitään.>>>Jeesuksesta ei mainita mitään.<<<
Mainitaan kyllä jo Raamatun ensimmäisessä jakeessa
ja sen ensimmäisessä Sanassa. Lue tarkemmin Raamattu,
niin saat tietoa Jumalalta Jumalasta. Jumala ilmoittaa
itseään Sanassa ja Sanan kautta, uskon kautta Sanaan.
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517
Mvh J - K
- Anonyymi
Ei ole mitään muuta eroa kuin että ovat eri persoonia ja vain Jeesus on ihminen, mutta ei silti eri olento kuin Jumala. Tämä ei sitten ole järkevä näkemys, joten turha on yrittää selittää. Mahdoton ymmärtää. Mysteeri, joka pelastaa. Jos et usko, niin joudut helvettiin. Näin katoliset isät opettivat ja muut nykyään.
- Anonyymi
Taas typerää uhkailua.
- Anonyymi
Jumala on Hengessä ja Sanassa; Sana ja Henki.
Jeesus on Jumala, Sana ja Henki, ilmestynyt lihassa.
Jeesus on siis Jumala ihmisen kehossa ihmisenä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
Mvh J - K- Anonyymi
Kyllä sinut, Jaakob, tunnetaan oikealta nimeltäsi. Ja uskon, että olisi rakentavampaa esiintyä omalla nimellään. Monet tahtoisivat ystävystyä kanssasi ja ottaa vastaan lisää opetustasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinut, Jaakob, tunnetaan oikealta nimeltäsi. Ja uskon, että olisi rakentavampaa esiintyä omalla nimellään. Monet tahtoisivat ystävystyä kanssasi ja ottaa vastaan lisää opetustasi.
Olisihan se mukava jos kaikki ihmiset olisivat ystävällisiä ja asiallisia.
Silloin olisi helppo esiintyä omalla nimellä. Mutta nyt ei kuitenkaan
ole niin, Ja se näkyy tälläkin palstalla, että täällä on paljon pilkkaajia,
ja jopa päälle käyviä ihmisiä. Niin itseään kannattaa varjella sen mitä
voi.
Enkä minä katso tarpeelliseksi esiintyä omalla nimelläni.
Ihmiset keskittäisivät ajatuksensa (ja joskus hyökkäyksensä)
minuun, ja sitä minä en tahdo. En ole auktoriteetti näissä
asioissa enkä etsi itselleni mitään auktoriteettia, asemaa enkä
mainetta. Jumalan Sana on aina auktoriteetti uskon asioissa,
ei kukaan ihminen.
Uskon niin, että jos kirjoitukseni ovat Jumalasta, tai Jumalan
hyväksymiä opetuksia, Hän vahvistaa lukijalle sen, mikä on
Hänestä. Hän puhuu ja opettaa yksilöuskovaa minun henkilön ohi.
Silloin minun ei tarvitse olla esillä ja esiintyä, eikä etsiä itselleni
kunniaa.
Tiedän, että monet tuntevat minut ja tietävät kuka olen.
Eikä se minua häiritse, paitsi se, kun joku käy päälle.
Mvh J - K
- Anonyymi
Mitenkä mahtuisi Paavi Jumalan ja Jeesuksen väliin?
T. Urkuri Keskisuomesta. >>Maria hedelmöitettiin Joosefin siemenellä, Davidin siemenestä kuten sana sanoo.>>
Eikö se ollutkaan roomalainen sotilas?>>Jumalan lain mukaan on jokaiselle miespuoliselle henkiolennolle annettu naispuolinen henkiolento. Kumpaisetkin soveltuvat täydellisesti toisiinsa ja täydentämällä toisensa ja täyttämällä uskollisesti yhdessä sen tehtävän, jonka Jumala on heille antanut, he saavuttavat korkeimman, henkilökohtaisen onnensa.>>
Paitsi että poikalapsia syntyy 107 jokaista 100 tyttölasta kohden. Selittää miksi 7 % miehistä on homoja.
😊 😊 😊 😊 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2602117- 961889
- 911403
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701110Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si141048Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman39971Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46961- 47948
- 46912
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39895