Palveluasumisessa rikotaan yksilönvapauteen kuuluvaa vapaata liikkuvuutta monissa paikoissa

Anonyymi-ap

Kun kielletään asumisyksiköstä poistuminen omaisen seurassa virkistyskäynneille vaikkapa luontokohteisiin. On kiire nujertaa asukkaat, että saadaan jonoihin liikettä asukkaiden vaihtuvuuden kautta.

21

421

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nämä aloitukset olisivat paljon järkevämpiä, jos edes jotain taustatietoja annettaisiin.

Kuka kieltää, miten kieltää, miksi kieltää, miten kieltää?

Liikkumista saa joissain tapauksissa rajoittaa. Aina toki perustellusti ja hoitavan lääkärin luvalla.

• Anonyymi

Siis vankila on suvaittu vanhuksille joita ei ole rikoksista tuomittu.
        Onneksi kaikki teidän laitokset pian tuhoutuu.

• Anonyymi

Voidaan kieltää tapauksissa joissa voidaan olettaa ettei ulkoiluttajalla ole kykyjä hoitaa tilanteita.

• Anonyymi

Osastonhoitaja rajoitti omalla mielivaltaisella päätöksellään. Asumisyksikkö ei silloin 2010- luvulla ollut lainkaan lääkärikierron kohteena vaan osastonhoitajalla oli kuin diktaattorin valtuudet. Suomen lakia ei noudatettu.

• Anonyymi

Kyllä minä sain äitini viedä 2010 , ilman ennakkoilmoitusta. Kuhan ilmoittaa lähtiessä mahdollisen saapumisajan.

Ja aivan samoin nyt vaimoni saa heti, kun on nyt hoitokodissa. Sen ilmoittaa että vaihtavat vaipan puhtaaseen, lähtiessä.

Ihmettelen aloitusta.
        Tampere-Mikkeli etelämmässä, Länsiosassa.

• Anonyymi

Tärkeintä on kieltää ja rajoittaa...
      No joskus harvoin se on asukkaan etu, suurimman osaa ei.
      Lääkintä on aina vähintään 10 tablettia/vrk, tarvitsi tai ei.
      Tiedäthän, tärkeintä on mitä suuren lääketehtaan viivan alle jää?

• Anonyymi

"Lääkintä on aina vähintään 10 tablettia/vrk, tarvitsi tai ei."

Mitä lääkettä, vai veditkö vaan hihasta.

Toisille tarvii antaa lääkettä, koska ovat niin aggressiivisia. Meillä ainakaan ei annettu yhtään ylimääräisiä lääkkeitä, se lääkkeiden tilaus, jakaminen, antaminen oikein jokaiselle työllistää melkoisesti.

Kyllä meillä ainakin oli niin "laiskoja hoitajia" että usein kysyttiin lääkkeen tarpeesta jos se itseltä tuntui turhalta.

• Anonyymi

Siis joku tehtailee aloituksen siitä, mitä joskus 2010-luvulla on tapahtunut?
      Onko pulaa mielekkäämmästä elämän sisällöstä? Pelaa vaikka pasianssia netissä...

• Anonyymi

Ja sä luulet että sadismi on vähentynyt 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Menneisyys on nykyhetken perusta. Ei 2010-luvusta niin pitkä aika ole, 5 vuotta.

• Anonyymi

Suomi rakastaa kidustusta ja sadismia siksi se tulee pian tuhoutumaan.

• Anonyymi

Vanhuksia rääkätään väärillä lääkkeillä jotta kuolisivat nopeammin.

• Anonyymi

Toteaa "asiantuntija" : )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toteaa "asiantuntija" : )

ystävä joutui hoivakotiin ja mennessä oli yksi pilleri neljästi päivässä
        kuukauden päästä 12 pilleriä päivässä + pegorion jauhe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuukauden päästä 12 pilleriä päivässä pegorion jauhe

Mistäs tiedät, että ääkitys oli kunnossa ennen hoivakotiin joutumista? Ehkä puutteelinen lääkitys oli osasyynä siihen, ettei kotonaan enää pärjännyt.
        Ja hoivakotiin kun muuttaa, vointi ei tietenkään ole hyvä, harvemmin siitä paranee ja sairaudet etenevät, joten lääkitysten lisääntyminen on ihan ymmärrettävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs tiedät, että ääkitys oli kunnossa ennen hoivakotiin joutumista? Ehkä puutteelinen lääkitys oli osasyynä siihen, ettei kotonaan enää pärjännyt.
        Ja hoivakotiin kun muuttaa, vointi ei tietenkään ole hyvä, harvemmin siitä paranee ja sairaudet etenevät, joten lääkitysten lisääntyminen on ihan ymmärrettävää.

älä jaksa, asuin hänen kanssaan ja kolme vuotta neurologin kanssa säädeltiin lääkitystä
        Parkinson vei liikkumiskyvyn ja siksi ei pärjännyt enää kotona
        kotona ei tarvinnut mieliala/rauhoittavaa tai masennuslääkettä
        jossain vaiheessa tuli skitso lääke, kun eivät kestäneet hänen harhojaan
        suolikin toimi ilman pegorionia, mutta sitähän syötetään kaikille, kun on niin huonoa ruokaa
        ja tietysti kaikille kalium pillereitä
        ja silmätipat, vaikkei käytetty silmälääkärillä
        ja varmuuden vuoksi vielä panadol päivässä, ettei kolota

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä se teettää kun hoivakodin lekuri huomaa puuttuvat lääkkeet. Eli pakostakin ne lääkemäärät lisääntyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kuukauden päästä 12 pilleriä päivässä "

mihin tarkoitukseen.
        Ei mun vaimolle ainakaan ole mitään tarjottu. Minä olen pyytänyt kipulääkettä ja ensin kirjoitettiin -jatkuvasti<. Sain seuraavalla viikolla muutettu -tarvittaessa< ja nyt annetaan kun pyydän.

Meillä on ollut aina ongelma että tarkistavat ja vähentävät lääkkeitä, koska +80 v ei suositella kaikkia lääkkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä jaksa, asuin hänen kanssaan ja kolme vuotta neurologin kanssa säädeltiin lääkitystä
        Parkinson vei liikkumiskyvyn ja siksi ei pärjännyt enää kotona
        kotona ei tarvinnut mieliala/rauhoittavaa tai masennuslääkettä
        jossain vaiheessa tuli skitso lääke, kun eivät kestäneet hänen harhojaan
        suolikin toimi ilman pegorionia, mutta sitähän syötetään kaikille, kun on niin huonoa ruokaa
        ja tietysti kaikille kalium pillereitä
        ja silmätipat, vaikkei käytetty silmälääkärillä
        ja varmuuden vuoksi vielä panadol päivässä, ettei kolota

"ja tietysti kaikille kalium pillereitä"

EI niitä syötetä kuin todella tarpeessa.
        Lähes kaikki saa Kaliumia liikaa.
        Minullakin on ollut Maito, Peruna, Banaani ym. kiellettyä, tai rajoitettua kaliumin takia jo 15 vuotta.

"ja silmätipat, vaikkei käytetty silmälääkärillä"
        Olen antanut silmätippoja vaimolleni jo hyvin kauan. Jos en anna , hieroo silmiään ja pinta "kuluu" en ny muista oikeaa nimeä , sumenee näkö jos hieroo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kuukauden päästä 12 pilleriä päivässä "

mihin tarkoitukseen.
        Ei mun vaimolle ainakaan ole mitään tarjottu. Minä olen pyytänyt kipulääkettä ja ensin kirjoitettiin -jatkuvasti<. Sain seuraavalla viikolla muutettu -tarvittaessa< ja nyt annetaan kun pyydän.

Meillä on ollut aina ongelma että tarkistavat ja vähentävät lääkkeitä, koska 80 v ei suositella kaikkia lääkkeitä.

tämä on hoivakotikohtaista
        1. ja 2. hoivakodissa pääsin lääkärin kanssa keskustelemaan
        3. eli lopullisessa, ei lääkärin kanssa omaiset keskustele, hän näkee päältä heti mitä lääkettä asukas tarvitsee lisää

• Anonyymi

Tämä nyt on taas kerran tällainen mistään mitään tietämättömän ihmisen täysin turha valitusaloitus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      109
      9860
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4830
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2051
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1996
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1690
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1481
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1349
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      947
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      933
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      922
    Aihe